طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ
✍در موضوع مبارزه با جریان های خطرناک از جمله نفاق، نقش علما بسیار اساسی است.
از پیام های آیه ۴۱ سوره بقره:
. انحراف علما، سبب انحراف ديگران مىشود. «وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ»
. رمز سكوت و كتمانهاى نابجاى دانشمندان، وابستگىهاى مادّى آنان است.
«وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتِي ثَمَناً قَلِيلًا»
. با توجّه به اينكه متاع دنيا قليل است، رسيدن به تمام منافع دنيا، ارزش يك لحظه انحراف را ندارد. «ثَمَناً قَلِيلًا»
. به جاى نگرانىِ از دست دادن مال ومقام بايد از قهر خدا ترسيد. «إِيَّايَ فَاتَّقُونِ»
تفسیرنور، ج1، ذیل همین آیه
﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✍امشب در خدمت استاد عزیزی بودیم که تازه از کربلا اومده بود. ایشان به نقل خاطره ای از سفر
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
نقل شده که برای حضرت پیامبر صلی الله علیه وآله چند قواره پارچه آوردند.
پیامبر صلی الله علیه وآله قواره ای را به یکی از یاران خود داد و به او فرمود:
«که این را دو قسمت کن: قسمتی را برای خود جامه(لباس) کن و قسمت دیگر آن را به همسرت بده تا برای خود روسری کند.
بعد به وی فرمود: به همسرت بگو برای این پارچه آستری فراهم کند تا بدن وی از زیر آن نمایان نباشد.»
سنن أبی داود، ج ۲
(۳۶۸) هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
@toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند:
«زنان خود را با پوشش اندام و جسم از دیدار نامحرمان باز دارید، که زنان هرچه پوشیدهتر باشند، سعادتمندتر هستند.»
سفینه البحار، ج ۲، ص ۲۹۸
(۳۶۹) هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
«وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُوا الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ» سوره بقره، ۴۲
و حقّ را با باطل نپوشانيد و حقيقت را با اينكه مىدانيد، كتمان نكنيد.
نکته ها
كلمه «لُبْس» به معناى پوشاندن و «لَبْس» به معناى شكّ و ترديد است.
امتياز انسان، به شناخت اوست و كسانى كه با ايجاد شكّ و وسوسه و شيطنت، حقّ را مىپوشانند و شناخت صحيح را از مردم مىگيرند، در حقيقت يگانه امتياز انسان بودن را گرفتهاند و اين بزرگترين ظلم است.
#حضرت_على عليه السلام مىفرمايد:
«اگر باطل خالصانه مطرح شود، نگرانى نيست. (چون مردم آگاه مىشوند و آن را ترك مىكنند.)
و اگر حقّ نيز خالصانه مطرح شود، زبان مخالف بسته مىشود.
لكن خطر آنجاست كه حقّ و باطل، بهم آميخته شده و از هر كدام بخشى چنان جلوه داده شود كه زمينهى تسلّط شيطان بر هوادارانش فراهم شود. ( برگرفته از نهجالبلاغه، خطبه ۵۰)
پیام ها
۱. نه حقّ را با باطل مخلوط كنيم و آن را تغيير دهيم و نه باطل را در لباس حقّ مطرح سازيم. «لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ، لا تكتموا الحق»
۲. وجدان و فطرت، بهترين گواه بر حقّ پوشى انسان است. «وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»
تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱•
شیوههای تبلیغاتی دشمنان علیه نظام اسلامی
«یک نکتهی اساسی این است که باطل در مقابل انسان همیشه عریان ظاهر نمی شود تا انسان بشناسد که این باطل است؛ غالباً باطل با لباس حق یا با بخشی از حق وارد میدان می شود.
#امیرالمؤمنین در نهج البلاغه، خطبه ۵۰ فرمود: «انّما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احکام تبتدع یخالف فیها کتاب اللَّه»، بعد تا می رسد به اینجا: «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم یخف علی المرتادین و لو انّ الحقّ خلص من لبس الباطل انقطعت عنه السن المعاندین»؛ اگر باطل و حق صریح و بیشائبه وسط میدان بیایند، اختلافی باقی نمی ماند؛ همه حق را دوست دارند، همه از باطل بدشان میآید؛ «و لیکن یؤخذ من هذا ضغث و من ذاک ضغث فیمزجان فحینئذ یشتبه الحقّ علی اولیائه». (نهج البلاغه، خطبه ۵۰)
بخشی از حق را با بخشی از باطل مخلوط می کنند، نمیگذارند صِرف باطل و صریح باطل باشد؛ لذا مخاطبان دچار اشتباه می شوند؛ این را باید خیلی مراقبت کرد. امروز در تبلیغات جهانی، همهی تکیه بر روی این است که حقایق را در کشور شما، در جامعهی شما، در نظام اسلامی شما دگرگون جلوه دهند؛ امکانات تبلیغاتیشان هم فراوان است، به طور دائم هم مشغولند.
البته افرادی هم هستند که بعضی دانسته، بعضی ندانسته، در داخل، همان حرفها را تکرار می کنند و همانها را بازتاب می دهند.»
رهبرمعظم انقلاب ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾
┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄
༺طوبای عفاف༻
https://zil.ink/toubaefaf
﷽
#مهدویت_درقرآن
«إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللهِ فَإِنَّ اللهَ سَريعُ الْحِسابِ» سوره آل عمران، ۱۹
#دين در نزد #خدا #اسلام است و كسانىكه كتاب آسمانى به آنان داده شد، [با يكديگر] اختلاف نكردند، مگر بعد از آگاهى و از روى ستم و حسد ورزى؛ و هركس به آيات خدا كفر ورزد، [بداند كه] خداوند، سريع الحساب است.
مفضّلبنعمر گوید: از مولایم #امام_صادق علیه السلام پرسیدم:
«... #حضرت_مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در وقت ظهورش چگونه است»؟
فرمود: «ای مفضّل! او در وضع شبههناکی آشکار میشود تا اینکه امرش روشن شود و نامش بالا رود و کارش آشکار گردد و نام و کنیه و نسبش برده شود و آوازهی او در زبان پیروان حقّ و باطل و موافقین و مخالفین زیاد شود ...»
عرض کردم: مولای من! تأویل این آیه : تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند! (سوره توبه، ۳۳) چیست؟
حضرت علیه السلام فرمود:
«تأویل آن این آیه است: و با آنها پیکار کنید، تا فتنه [شرک و سلب آزادی] برچیده شود، و دین [و پرستش] همه مخصوص خدا باشد! (سوره انفال، ۳۹)
ای مفضّل به خدا قسم! اختلاف را از میان ملل و ادیان برمیدارد و همهی دینها یکی میشود چنانکه #خدا فرموده است: «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلامُ» و هم فرموده: هرکس دینی جز دین اسلام را بپذیرد هرگز از وی پذیرفته نمیشود و او در عالم آخرت از زیانکاران خواهد بود. (سوره آل عمران، ۸۵)
عرض کردم: مولای من! آیا دینی که پدران او ابراهیم و نوح و موسی و عیسی علیهم السلام و #محمّد صلی الله علیه و آله داشتند همان دین اسلام بود»؟
فرمود: «آری! همین #دین_اسلام بود نه غیر آن.»
عرض کردم: «دلیلی از قرآن بر این مطلب دارید»؟
فرمود: «آری! از اوّل تا آخر قرآن پر از دلیل است.
از جمله آیه «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ الله الْإِسْلامُ» میباشد
و دیگر این آیه است: «از آیین پدرتان ابراهیم پیروی کنید خداوند شما را در کتابهای پیشین و در این کتاب آسمانی «مسلمان» نامید.» (سوره حج،۷۸)
سَأَلْتُ سَیِّدِیَ علیه السلام کَیْفَ بَدْءُ ظُهُورِ #الْمَهْدِیِّ عجل الله تعالی فرجه الشریف؟ قَالَ علیه السلام: یَا مُفَضَّلُ! یَظْهَرُ فِی شُبْهَهًٍْ لِیَسْتَبِینَ فَیَعْلُو ذِکْرُهُ وَ یَظْهَرُ أَمْرُهُ وَ یُنَادَی بِاسْمِهِ وَ کُنْیَتِهِ وَ نَسَبِهِ وَ یَکْثُرُ ذَلِکَ عَلَی أَفْوَاهِ الْمُحِقِّینَ وَ الْمُبْطِلِینَ وَ الْمُوَافِقِینَ وَ الْمُخَالِفِینَ... »
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۲
بحارالأنوار، ج۵۳، ص١
#یامهدی
@toubaefaf
✅ از تکالیف زنان
«دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفهی زنان و تکلیف زنان است.
حقّ زنان و تکلیف زنان است. یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند.»
رهبرعزیزانقلاب ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
✍ سلام.
حتی چشم کودکان و زنان بی پناه #غزه نیز به #انتخابات_ایران_اسلامی است.
پس با #بصیرت و #ایمان_وامیدبه_خدا برای تقویت #خیمه_اسلام و انقلاب و برای دفاع از حقوق مظلومان عالم از #یمن تا #غزه ، پرشورتر در #انتخابات شرکت کنیم، إن شاالله
شرکت در #انتخابات یعنی سرافرازی ایران اسلامی، دور راندن شماتت و تهدیدات دشمنان و #پیشرفت به سمت فتح قله ها.
@toubaefaf