eitaa logo
طوبای عفاف
629 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هنگامه توبه و درمان غفلت هاست... یاد کنیم از امام، عالمان و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• از و کمک گیرید. «إستَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِينَ‌» سوره بقره، ۴۵ و از و يارى جوييد و اين كار جز براى خاشعان، گران و سنگين است. نکته ها هر چند اين آيه به دنبال خطاب‌هايى كه به يهود شده آمده است، ولى مخاطب آن همه‌ى مردم هستند. در روايات مى‌خوانيم كه حضرت على عليه السلام هرگاه مسئله‌ى مهمى برايشان رخ مى‌داد به نماز مى‌ايستادند و اين آيه را تلاوت مى‌كردند. در روايتى از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله نقل شده، كه صبر بر سه نوع است: 1. صبر در برابر مصيبت 2. صبر در برابر معصيت 3. صبر در برابر عبادت (بحار، ج 71، ص 77) بنابراين آنچه در روايات آمده كه مراد از صبر در اين آيه است، اشاره به يكى از مصاديق صبر دارد. نماز براى رسول اللّه صلى الله عليه و آله و امثال او نور چشم است‌ (بحار، ج 16، ص 249) و لكن براى بعضى‌ها كه خشوع ندارند، همچون بارى سنگين است. خشوع، مربوط به قلب و روح و خضوع، مربوط به اعضاى بدن است. نمازِ با توجّه، انسان را به ياد قدرت بى‌نهايت خدا مى‌اندازد و غير او را هر چه باشد كوچك جلوه مى‌دهد. مِهر او را در دل زياد مى‌كند، روحيّه‌ى توكّل را تقويت مى‌كند و انسان را از وابستگى‌هاى مادّى مى‌رهاند. همه‌ اين آثار، انسان را در برابر مشكلات مقاوم مى‌سازد. صبر و مقاومت، كليد تمام عبادات است. فرشتگان به اهل بهشت سلام مى‌كنند، امّا نه به خاطر عبادت و نماز و حج و زكات آنان، بلكه به خاطر مقاومت و پايدارى آنها؛ «سلام‌ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ» (سوره رعد، ۲۴) چون اگر مقاومت نباشد، نماز و جهاد و حج و زكات نيز وجود نخواهد داشت. حتّى شرط رسيدن به مقام هدايت و رهبرى الهى، صبر است؛ «جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا» (سوره سجده، 24) خاطره‌ شاعرى به نام نجاشى، كه يكى از دوستداران حضرت على عليه السلام بود، در ماه رمضان شراب خورد. به دستور امام، هشتاد ضربه تازيانه به او زدند و بيست ضربه نيز به خاطر ارتكاب گناه در ماه رمضان اضافه زدند. او ناراحت شد و به معاويه پيوست و عليه حضرت شعر گفت! اطرافيانِ نجاشى كه قبيله‌اى مهم در كوفه بودند از على عليه السلام گلايه كردند كه چرا ياران خود را نگه نمى‌دارد؟! طارق‌بن عبداللّه رئيس آنها با ناراحتى به امام گفت: شما چرا بين دوست و بيگانه تفاوت قائل نمى‌شويد؟ شخصى همانند نجاشى نبايد شلّاق بخورد، ما اين گونه رفتار را تحمّل نمى‌كنيم. امام در جواب او اين آيه را تلاوت فرمود: «وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِينَ» طارق نيز به معاويه پيوست. (بحار، ج 33، ص 273) بنابراين گرچه آيه درباره نماز است، ولى در موارد مشابه مى‌توان از آيات قرآن استمداد كرد. پیام ها 1- صبر و نماز، دو اهرم نيرومند در برابر مشكلات است. «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ ...» 2- هر چه در آستان خدا اظهار عجز و بندگى بيشتر كنيم، امدادهاى او را بيشتر دريافت كرده و بر مشكلات پيروز خواهيم شد. «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ» 3- استعانت از خداوند در آيه‌ى‌ «إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» منافاتى با استعانت از آنچه به دستور اوست، ندارد. «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ» 4- سنگين بودن نماز، گاهى نشانه‌ى تكبّر در برابر خداست. «لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِينَ» تفسير نور، ج1، ذیل همین آیه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• هر روز 🌷اینجا وادی شافعان عالم و آدم و عرش نشینان کوی حبیب اند و به مقصد رسیدگانی اند که بشارت وصولشان را چنین به عالمیان داده اند: بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌ پس وظیفه هر حاجت خواهی برای ورود به این وادی از جنس ملکوت، فاخلع نعلیک است. اراده خدای متعال در این زمانه آخر الزمان بر این تعلق گرفته تا را وسیله و باب نجات امت به سمت علیه السلام و همه فضیلت ها قرار دهد و ادب ورود به حریم مقدس ایشان ایجاب می کند فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً سوره طه، ۱۲ عالمانی که ره به وادی وصول رسانده اند، شاهدان ملکوتی بودن آستان پر فیض شهیدانند و ما چه می دانیم وادی شهود چیست؟ امید است در این ماه پر فیض خدا شمه ای از آن صفا و عطر گلزار شهدا نیز به جان های نیازمند ما بدهند که ایشان از مصادیق کریمان روزگار و دست گیران خدایی و بی مزد و منت اند؛ وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌ سوره آل عمران، ۱۶۹ سلام بی پایان خدا بر شهیدان. نَسْأَلُ اللَّهَ مَنَازِلَ الشُّهَدَاءِ یاد کنیم از امام، عالمان و شهیدان با . 🌷دیروز مزار شهید خوشنام و پر آوازه، در جوار مصلی و مسجد جامع حضرت امیرالمومنین علیه السلام، پردیسان، قم هر روز و هر روز @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• هر روز، از خدا مى طلبم مقام و مرتبت شهيدان را و زيستن با نيكبختان را و مرافقت با پيامبران را نَسْأَلُ اللَّهَ مَنَازِلَ الشُّهَدَاءِ وَ مُعَايَشَةَ السُّعَدَاءِ وَ مُرَافَقَةَ الْأَنْبِيَاءِ نهج البلاغه، خطبه۲۳ @toubaefaf
از آموزه‌های رسول اعظم (صلّی الله علیه وآله و سلّم) که در ماه مبارک ایراد فرمودند: 🌸•برشمردن ثواب و پاره‌ای از عبادات در این ماه •تأکید بر محروم نماندن از و رحمت الهی •بازشدن درهای خداوند •در زنجیر شدن •رعایت روزه‌داری •تکریم •مهربانی با زبان و گوش و چشم •احترام به با خداوند • طولانی •یاد گرسنگی و تشنگی •رعایت حال زیردستان، ، سالمندان و خردسالان • دادن، هرچند به نیمی از خرما یا جرعه‌ای آب[یعنی هر کسی در حدّ توان خود، حتی فقیرترین مسلمان] •توجه خاص به نماز و توبه و دعا و استغفار •تلاوتِ بسیار .ترک •خوش اخلاقی🌸 📚عیون اخبار الرضا(علیه السلام) ج۱، ص۲۹۵-۲۹۷. 🌺 @m_ale_yasin313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍سلام. در وقت افطار که دعا مستجاب است👇 دعا برای ظهور امام زمان علیه السلام، پیروزی مسلمانان جهان، حل مشکلات سیل زدگان سیستان و بلوچستان و پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و غزه را فراموش نکنیم. التماس دعا @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✍ علم، جهاد، خدمت و معنویت طلاب و روحانیون همیشه بر شیاطین، حاسدان و سلیطه ها سخت بوده و وجود عالم را مانع هواهای نفسانی خویش می بینند و این عالمان دین باورند که با توجه به اصول مستحکم خویش و با بصیرت افزون تر از قبل، نقشه های حسودان و سلیطه ها را نقش بر آب کنند و به هیچ عنوان از اصول با وزانت خویش کوتاه نیایند. هرزه های زشت روی اجیر شیاطین بداقبال، مگر در جریان هرزگی سال قبل توانستند چه کنند که الان بخواهند با چند سلیطه خود فراموش کرده کاری از پیش برند؟ عالمان دستشان در دست کریم است و روایات و نگاهشان به سیره علمای ربانی و شهدا و بر این اساس است که فرمودند: «وقتى قيامت برپا شود خداوند عزوجل مردم را در زمين و سطحى واحد جمع كرده و ترازوها را قرار مى دهد و خون هاى شهداء با مُركّب علماء سنجيده مى شود و مُركب علماء بر خون هاى شهداء ترجيح پيدا مى كند. اِذا كانَ يَوْمَ القِيامَةِ جَمَعَ اللّهُ عَزّوَجَلَّ النّاسَ فِى صَعِيدٍ واحِدٍ وَ وُضِعَتِ المَوازِينُ فَتُوزَنُ دِماءُ الشُّهَداءِ مَعَ مِدادُ العُلَماءِ فَيُرَجَّعُ مِدادُ العُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ» من لا يحضره الفقيه‏، مصحح: غفارى، ج ‏4، ص 399، (و من ألفاظ رسول الله ص الموجزة التي لم يسبق إليها) مستدرك سفينه البحار، نمازى شاهرودى، جامعه مدرسين‏ قم‏، ج ‏7، ص 354 @toubaefaf