eitaa logo
طوبای عفاف
656 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
❔آيا آيه شريفه «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»[1] دلالت بر وجود و ظهور حضرت مهدي (عج) دارد؟ پاسخ: خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: «ما مي خواستيم بر مستضعفين زمين منّت گذاريم و آن ها را پيشوايان و وارثين زمين قرار دهيم. حضرت علي(عليه السلام) می فرمايد: «دنيا پس از چموشي و سركشي ـ همچون شتري كه از دادن شير به دوشنده اش خودداري مي كند و براي بچه اش نگه مي دارد ـ به ما روي مي آورد و... و سپس آيه و نريد ان نمن... را تلاوت فرمود»[2] ونيز آن حضرت در تفسير آيه شريفه فوق مي فرمايد: «اين گروه آل محمد هستند، خداوند مهدي آن ها را بعد از زحمت و فشاري كه بر آنان وارد مي شود بر مي انگيزد و به آن ها عزت مي دهد و دشمنان شان را ذليل و خوار مي كند.»[3] بنابراين، با توجه به اين دو روايت و ديگر روايات که در ذيل آيه شريفه وارد شده مي توان دريافت كه اين آيه بشارتي است به مستضعفان كه سرانجام، روزي مهدي آل محمد ظهور خواهد كرد و همراه با مبارزه و جهاد مستضعفان بنياد ستمكاران و ظالمان ريشه كن خواهد شد و مستضعفان عزت خود را باز خواهند يافت و نجات پيدا كرده و حكومت عدل جهاني در سراسر گيتي گسترده مي شود. اين آيه بشارتي است براي همه انسان هاي آزاده و عدالت خواه كه پيروزي نهائي از آنِ محرومان و مستضعفان و مظلومان است و سنت خداوند بر اين تعلق گرفته است كه فرزندي از سلاله پاك رسول الله ظهور كند و با همراهي ياراني توانمند و بي همتا جهان را متحول سازد و همه ظلم ها، تبعيض ها و... را از ريشه بر كند. اما نكته اي كه قابل ذكر است اينكه اگر چه آيه و آيه بعد از آن خطاب به بني اسرائيل است و بشارت مي دهد كه خداوند آنان را همراه با مبارزات خود از يوغ فرعونيان رهانيد امّا «به صورت يك قانون كلي و در شكل فعل مضارع و مستمر بيان شده است تا تصور نشود اختصاص به مستضعفان بني اسرائيل و حكومت فرعونيان داشته است.[4] خلاصه سخن آنكه آيه شريفه با عنايت به احاديث متعدد، دلالت بر ظهور منجي مصلح يعني حضرت مهدي (عج) دارد. معرفي منبع جهت مطالعه بيشتر: تفاسير الميزان، نمونه ،ذيل آيه شريفه 5 سوره قصص. پي نوشت ها: [1] سوره قصص/ 5 [2] نهج البلاغه، كلمات قصار، شماره 209 [3] آیه الله مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، ج 16، ص 18، به نقل از تفسير نورالثقلين، ج 4، ص 110 [4] تفسير نمونه، ج 16، ص 15 برگرفته از سایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃شبی که توفیق ملاقات با امام عصر(عج) را داشتم... جوانی در همین زمانه و در همین نزدیکی های خودمان... پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این مستند کوتاه را به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف و عید نیمه‌ی شعبان، تهیه و منتشر کرده است. دریافت👇 https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از هیچ چیز جز خویش نمی هراسند... 🍃الهی العفو 🍂الهی ببخش 🍃الهی بحق امام علی سلام الله علیه 💠... كسی از شما جز به پروردگار خود اميدوار نباشد، و جز از خود نترسد... 📚حکمت 82 نهج البلاغه https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
السلام علیک یا آسمان بود غرق دلشوره چرخ از گردشش پشیمان بود حس و حالی غریب حاکم بود گیسوی نخل ها پریشان بود شب نمی خواست تا سحر بشود شب شبیه غروب دلخون بود در و دیوار ناله می کردند دم هوهوی باد محزون بود مقتل کوچه ها قدم به قدم روضه می خواند و نوحه سر می‌داد هق هق چاه کوفه هم آن شب داشت از غصه ای خبر میداد بانگ "حی علی الصلاة" آمد پا شد از جای خویش "خیر العمل" رفت تا صبح را کند بیدار آنکه خود بود نور صبح ازل در خانه ز شرم، ساکت بود در دل ذوالفقار غصه نشست "ارجعی" خواند و از سر شوقش گریه کرد و عمامه اش را بست داخل کیسه را نگاهی کرد چند خرما و چند تا نان بود وقت رفتن رسیده بود و غمش غربت سفره ی یتیمان بود به کمر شال سبز خود را بست بود مشغول ذکر، لب هایش دخترش در نگاه آخر خود رفت قربان قد و بالایش در طوافش پرنده ها گریان آسمان ضجه می زند: برگرد به سفر میروی و این دنیا بی تو دیگر صفا ندارد، مرد! شال او را گرفت حلقه ی در گویی از قصه ای پریشان بود در خانه به التماس افتاد در خانه به فکر جبران بود فکر جبران زخم سی ساله زخم آن در که در مدینه شکست آن دری که نداشت تاب لگد سوخت و استخوان سینه شکست وسط خطبه خواندن مادر آتش افتاد بر دل حیدر ناله ی "فضة خذینی"، آه... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
1_1275677014.mp3
4.24M
🔸مرحوم سید بن طاووس: هرگاه تورابه سبب مشکلی وگرفتاری دیگر طاقت نبود بخوان این دعا را که رسیدن به آرزوهاست به سرعت اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدی از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل مشو... 🍂 اللهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلیکَ‌الفَرَجْ 🍂 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 تحمل رنج‌ها و ستم‌ها... علامه مصباح یزدی (ره): 🔹در دوران غیبت، سختى‌ها و رنج‌هاى طاقت‌فرسایى بر قلب امام زمان (ارواحنا له الفداء) وارد شده و ستم‌هاى بسیارى بر دوستان و شیعیانشان رسیده است و حضرت که رئوف‌ترین انسان روى زمین براى امّت اسلام است، آنها را مشاهده و بر آن صبر کرده است. 🔹️قلب مقدّس حضرت (عج) فقط در پرتو اتّصال مداوم به عظمت و قدرت خداوند مى‌تواند این همه رنج و ستم را تحمّل کند. خداوند متعال به قلب رؤوف امام عصر (عج) ، نیرو و توانى از قدرت نامتناهى خویش عطا فرموده است تا بتواند تمام ظلم‌ها و فشارهاى روحى را تحمّل کرده، بردبار باشد و هر لحظه در انتظار ظهور بماند. کتاب آفتاب ولایت، صفحه۲۲ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصیبت جانکاه غیبت امام زمان برای اهل معنا غیبت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه برای ارباب توجه، مصیبتی جانکاه و عظیم است. دوری از ولی زمان و نگهبان عالم وجود، آسان نیست. به همین خاطر در دعای افتتاح، از غیبت ولی‌مان به خداوند عرض شکایت می‌بریم. قرآن می‌فرماید: در فراق یوسف، چشمان یعقوب، از حزن و اندوه سفید شد، تا جایی که فرزندانش اعتراض می‌کردند که تو بی‌وقفه، یاد یوسف می‌کنی. آیا غیبت یوسف زهرا، کمتر از فراق یوسف است؟ آيت‌الله العظمی کریمی جهرمی ، زمزمه عاشقان، شرح دعای افتتاح، ص ۱۵۲ @Karimijahromi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نسیه كاری با خدا در شب قدر فراموش نشه! 🔸راه استفاده از فضیلت شب قدر از دیدگاه آیت الله فاطمی نیا 🆘 @Roshangari_ir
📸 تحمل رنج‌ها و ستم‌ها... علامه مصباح یزدی (ره): 🔹در دوران غیبت، سختى‌ها و رنج‌هاى طاقت‌فرسایى بر قلب امام زمان (ارواحنا له الفداء) وارد شده و ستم‌هاى بسیارى بر دوستان و شیعیانشان رسیده است و حضرت که رئوف‌ترین انسان روى زمین براى امّت اسلام است، آنها را مشاهده و بر آن صبر کرده است. 🔹️قلب مقدّس حضرت (عج) فقط در پرتو اتّصال مداوم به عظمت و قدرت خداوند مى‌تواند این همه رنج و ستم را تحمّل کند. خداوند متعال به قلب رؤوف امام عصر (عج) ، نیرو و توانى از قدرت نامتناهى خویش عطا فرموده است تا بتواند تمام ظلم‌ها و فشارهاى روحى را تحمّل کرده، بردبار باشد و هر لحظه در انتظار ظهور بماند. کتاب آفتاب ولایت، صفحه۲۲ 🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍سلام. فرارسیدن شهادت حضرت أمیرالمومنین علیه السلام تسلیت عرض می کنم. خوب است در شب قدر دعا و صدقه دادن برای ظهور و حوایج امام عصر علیه السلام و اعوان و انصارش و همه خادمان اسلام عزیز به ویژه رهبر عزیز انقلاب و همه مجاهدان راه خدا و مدافعان حرم فراموش نکنیم. عافیت از خدای متعال بخواهیم و زیارات و دعاهای وارده را با توجه بخوانیم. التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
رعایت تقوا و انس با قرآن.mp3
4.16M
🎙 رعایت تقوا و انس با قرآن، دو وصیّت مهم از وصایای امیرالمؤمنین «علیه السلام» 👤 آیةالله مظاهری 🆔 @balagh_ir
🌹حضرت علیه السلام فرمودند: سلام الله علیها نمی گذاشت کسی از اهل خانه در شبهای قدر به خواب رود به آنان غذای کم می داد و از روز قبل برای احیای شب قدر آماده می شد و می فرمود : محروم کسی است که از برکات این شب محروم باشد. 📚 دعائم الاسلام، ج ۱، ص ۲۸۲ 🌹شب قدر چگونه دعا کنیم؟ ♦️خداوند به حضرت موسي (ع) وحي کرد:مرا با زباني که با آن گناه نکرده اي بخوان. موسي گفت: خدايا! از کجا چنين زباني بياورم، جواب آمد: مرا با زبان غير خودت بخوان (يعني از ديگران بخواه تا برايت دعا کنند) 📚وسائل الشيعه: ج 7، ص 109، ب 41، ح 12 eitaa.com/ebratha_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
جزء بیست و یکم، آرزوی «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» سوره احزاب، ۲۳ از ميان مؤمنان مردانى هستند كه آنچه را با خداوند پيمان بسته بودند صادقانه وفا كردند (و خود را آماده‌ى جهاد نمودند)، برخى از آنان پيمانشان را عمل كردند (و به شهادت رسيدند) و بعضى ديگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقيده و پيمان خود را) تغيير ندادند. «شیخ طوسى» در ذیل همین آیه آورده است: چنین روایت شده که این آیه درباره حمزة بن عبدالمطلب و جعفر بن ابى‌طالب و على بن ابى‌طالب علیه‌السلام نازل شده و منظور از این قسمت آیه «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ» حمزه و جعفر است و مقصود از «وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ» در آیه علیه‌السلام مى باشد. نکته ها كلمه‌ى «نحب» داراى معانى زيادى است ولى در اين جا به معناى نذر و عهد و پيمانى است كه چه بسا انجام آن منجر به مرگ يا خطر بزرگى شود. در برابر گروهى كه خواهان زندگى در رفاه بودند، «يَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُمْ بادُونَ فِي الْأَعْرابِ» گروهى در انتظار شهادتند «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ». عليه السلام در كربلا هنگام وداع با اصحابش و گاهى بالاى سر شهدا اين آيه را تلاوت مى‌فرمود. پیام ها 1- همه‌ى اصحاب پيامبر و مؤمنان در يك درجه نيستند. «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» 2- نقل كمالات ديگران يكى از راه‌هاى تربيت است. مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ‌ ... 3- دفاع از حقّ تا مرز شهادت، نشانه‌ى صداقت در ايمان است. «صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ» 4- تعهّد، لازم الاجرا و عمل به آن نشانه صداقت است. «صَدَقُوا ما عاهَدُوا» 5- بزرگداشت شهدا، پيام و درسى قرآنى است. «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ» 6- انتظار شهادت نيز يك ارزش است. «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ» آمادگى براى لقاى‌ خداوند، از صفات مؤمنان است. 7- باب شهادت باز است. «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ» 8- شهادت برخى مؤمنان، عامل عقب نشينى يا دلسردى ديگر مؤمنان نمى‌شود. (مؤمن با اين‌كه شهادت دوستان و عزيزان خود را مى‌بيند، باز خود در انتظار شهادت است) «وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ» 9- مؤمنان واقعى پايبند عهد و پيمان خود با خدا هستند و هيچ چيز حتّى شهادت دوستان و عزيزان، روحيه آنان را تغيير نمى‌دهد. «وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر مصیبت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنين امام علی علیه السلام توسط رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(دامت برکاته) https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌷السلام علیک یا كیست این مرد كه شب كیسه‌ی خرما می‌بُرد روز می‌آمد و از سینه نفسها می‌بُرد كیست این مَرد كه تا تیغ به بالا می‌بُرد رزم را با مدد از حضرت زهرا می‌بُرد این خدا نیست ولی مقصدِ هر راه است این اَشهدُ اَنَّ علیّاً ولیّ الله است این كیست این شیر كه از خصم جگر در آورد از میانِ كمرش تیغِ دوسر در آورد از دلیرانِ عرب جمله پدر در آورد کار او بود که اسلام ثمر در آورد یاعلی روز و شب و شمس و قمر می‌گویند ها عَلی بَشرٌ کیفَ بَشَر می‌گویند آه همسفره‌ی کوری دل ویرانه کجاست نان پز خانه‌ی این جمع یتیمانه کجاست مرکب بازیِ این طفل در این خانه کجاست شانه‌ی بارکش و دستِ کریمانه کجاست پیرزن پیش تنور است که آقایم کو کودکی چشم به راه است که بابایم کو گرچه از ضربه‌ی شمشیر سرش ریخت بهم زهر کاری شد و با سر جگرش ریخت بهم تا علی ریخت بهم دور و برش ریخت بهم دید چشمان طبیب و پسرش ریخت بهم آه در آتش غم حاصل زینب را ریخت سر تکان داد طبیب و دل زینب را ریخت سوخت از حرف طبیب از خبرش عباسَش می‌زند روی سرش هِی به سرش عباسَش روضه خوانش حَسنش نوحه گرش عباسَش قلبِ او هست حسین و جگرش عباسَش وقت روضه شد و عباس به زانو اُفتاد رفت از حال علی درد به پهلو اُفتاد وای از امروز حسن گوشه‌ی بستر اُفتاد باز هم یادِ غمِ بسترِ مادر اُفتاد خواهر اُفتاد زمین تا كه برادر اُفتاد یادِ روزی كه رویِ مادرشان دَر اُفتاد هیزم و آتش و كابوس عجب بد دردی است ضربِ نا مَحرم و ناموس عجب بد دردی است قنفذ از راه از آن لحظه كه آمد میزد تازه می‌كرد نفس را و مجدد میزد وای از دستِ مغیره چقدر بد میزد جای هركس كه در آن روز نمیزد میزد آخرین حرفِ علی بود خواهش می‌كرد زینبش را به اباالفضل سفارش می‌كرد زینم آه ببینی غمِ حنجرها را می‌کشی روی جگر داغ برادرها را بعد از آن جمع کنی پاره‌ی پیكرها را میزنی چند گره معجرِ دخترها را میزنی داد به گودال حرامی نزنید تبر كوفی و سر نیزه‌ی شامی نزنید ، کانال اشعار ناب آئینے 🌷شهادت جانسوز (علیه السلام) بر شما تسلیت باد.🌷 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزء بیست و دوم، آیه در سوره احزاب «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‌ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً» سوره احزاب، ۵۹ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسرى‌هاى بلند بر خود بيفكنند، اين (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاكدامنى) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، و خداوند آمرزنده مهربان است. نکته ها «جلابيب» جمع «جلباب»، به معناى مقنعه‌اى است كه سر و گردن را بپوشاند، (تفسير مجمع‌البيان) و يا پارچه بلندى كه تمام بدن و سر و گردن را مى‌پوشاند. (تفسير الميزان) در آيات گذشته سخن از اذيّت و آزار مؤمنان به دست منافقان بود. اين آيه مى‌فرمايد: براى آنكه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگيرند، به گونه‌اى خود را بپوشانند كه زمينه‌اى براى بى‌حرمتى آنان فراهم نشود. بر اساس اين آيه، نوعى روسرى مورد استفاده‌ى زنان آن زمان بوده، ليكن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقّت نمى‌كرده‌اند. لذا سفارش اين آيه، نزديك كردن جِلباب به خود است، نه اصل جلباب كه امرى مرسوم بوده است. اين آيه كه فرمان حجاب مى‌دهد، با تهديد مطرح نشده بلكه فلسفه‌ى حجاب را چنين تبين مى‌كند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلك‌ها، تهمت‌ها، تهاجم‌ها و تهديدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند بايد خود را بپوشانند. آفات بى‌حجابى‌ 1. رونق گرفتن چشم چرانى و هوسبازى. 2. توسعه‌ى فساد و فحشا. 3. سوء قصد و تجاوز به عنف. 4. باردارى‌هاى نامشروع و سقط جنين. 5. پيدايش امراض روانى و مقاربتى. 6. خودكشى و فرار از خانه در اثر آبروريزى. 7. بى مهرى مردان چشم چران نسبت به همسران خود. 8. بالا رفتن آمار طلاق و تضعيف روابط خانوادگى. 9. رقابت در تجمّلات. 10. ايجاد دلهره براى خانواده‌هاى پاكدامن. پیام ها 1- در امر به معروف، اوّل از خودى‌ها شروع كنيم سپس ديگران. «قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ» 2- در احكام الهى، تفاوتى ميان همسران و دختران پيامبر با ديگر زنان نيست. «لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ» 3- پوشيدن لباسى كه معرّف شخصيّت زن براى تأمين عفّت و آبرو باشد، لازم است. «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 4- بهانه به دست بيماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهيد. (در آيات قبل‌هشدار به اذيّت كنندگان بود، در اين آيه تكليف اذيّت شوندگان را مطرح مى‌كند.) «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 5- رفت و آمد زنان در خارج از منزل، با حفظ عفّت عمومى مانعى ندارد. «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 6- در امر به معروف و نهى از منكر، دليل امر و نهى خود را بيان كنيد. «فَلا يُؤْذَيْنَ» 7- نوع لباس مردم در جامعه، مى‌تواند معرّف شخصيّت، مكتب و هدف آنها باشد. «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 8- سرچشمه‌ى بسيارى از مزاحمت‌هاى هوسبازان نسبت به زنان و دختران، نوع لباس خود آنهاست. «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 9- زنان با حجاب بايد با حضور خود در صحنه، جوّ عمومىِ عفاف و پاكدامنى را حفظ كنند و فرصت مانور را از هوسبازان بگيرند. «يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ» 10- بد حجابى‌هاى گذشته قابل عفو است. «غَفُوراً رَحِيماً» 11- مغفرت خداوند همراه با رحمت اوست. «كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً» تفسیر نور،ج 7 - ص 399 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit