eitaa logo
طوبای عفاف
673 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هزار نسیم رحمت در 🔹 حضرت امام علیه السلام: ✍ خدا را در روز جمعه هزار نسیم رحمت است که عطا می‌فرماید از آن، به هر بنده‌ای، آنچه بخواهد. پس هر کس را بعد از عصر روز جمعه صد دفعه قرائت کند، عطا می‌فرماید حق تعالی به او این هزار نسیم و مثل آن را یعنی دو هزار نسیم رحمت شامل حال او می‌شود. و دیگر اینکه جمعه، روزه ویژه است. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ و دیگر تلاوت سوره که بعضی از علما فرموده‌اند: به تجربه ثابت شده خواندن سوره صافات در هر جمعه‌‌ اثر عجیبی در ازدیاد روزی دارد. این مطلب در روایات متعدد ذکر شده است. 🔹 امام صادق علیه‌السلام: کسی که در هر روز جمعه سوره صافات را بخواند همیشه از هر آسیبی محفوظ‌ است هر بلایی در دنیا از او دور می گردد، رزقش در دنیا به وسیع ترین حالت خود می رسد و خدا او‌ را در مال فرزند و بدنش از ناحیه شیطان رانده شده و دشمن سرکش گرفتار نمی سازد. 📚 مستدرک سفینة البحار، ج۸، ص۴۷۴ 🔹 و دیگر از اینکه صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده: هر کس سوره «یس» و «صافات» را در روز جمعه قرائت کند و آنگاه دعا کند، خداوند خواسته اش را اجابت می کند. 📚 الدر المنثور، ج5، ص270 و دیگر دعاي نقل شده برای روز جمعه در كتاب منتخب مصباح روايت شده که هر كس بخواند اين دعا را در هر جمعه هفتاد مرتبه پس بدرستي كه نمي گذرد سه جمعه مگر آن كه حق تعالي او را بي نياز مي گرداند از هر كس به فضل خود ان شاء الله. بسم الله الرحمن الرحيم يا مفيد يا غفور يا ودود اغنني بحلالك عن حرامك و بطاعتك عن معصيتك و بفضلك عمن سواك برحمتك يا ارحم الراحمين. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
1_1275677014.mp3
4.24M
🔸مرحوم سید بن طاووس: هرگاه تورابه سبب مشکلی وگرفتاری دیگر طاقت نبود بخوان این دعا را که رسیدن به آرزوهاست به سرعت اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدی از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل مشو... 🍂 اللهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلیکَ‌الفَرَجْ 🍂 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طوبای عفاف
🍃 اخلاقمان را شبیه اخلاق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کنیم. «وإِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم، آیه۴ 💐سیره زیبای حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم) یگانه راه نجات بشریت است. صلی الله علیه و آله و سلم: دائماً متفکر بود. اکثر اوقات ساکت بود. خلقش نرم بود. کسی را تحقير نمی‌‌کرد. دنيا و ناملايمات هرگز او را به خشم نمی‌آورد. حقی پايمال می‌شد از شدت خشم کسی او را نمی‌‌شناخت تا اينکه حق را ياری کند. بيشتر خنده‌های آن حضرت تبسم بود می‌فرمود حاجت کسانی که به من دسترسی ندارند را ابلاغ کنيد. با مردم انس می‌گرفت و آنان را از خود دور نمی کرد. در همه امور اعتدال داشته و افراط و تفريط نمی‌کرد. زبان خويش را از بيان سخنان غيرضروری کنترل می‌کرد. در انجام وظيفه به هيچ وجه کوتاهی نمی‌کرد. بافضيلت‌ترين فرد نزد پيامبر خيرخواه‌ترين آنان برای مردم بود. در مجالس جايگاه خاص برای خود برنمی‌گزيد. هنگامی که بر جمعی وارد می شد در جای خالی می‌‌نشست و به ياران خويش دستور می داد اين گونه عمل کنند. هر کس برای رفع نياز رجوع می کرد نيازش را برآورده می کرد يا با کلام دلنشين آن حضرت قانع می‌شد. رفتار پيامبر آنقدر نرم بود که مردم او را همچون پدری دلسوز و مهربان می‌دانستند و حق همه مردم نزد آن بزرگوار يکسان بود. مجلسش مجلس بردباری، حيا، صدق و امانت بود. عيب‌جو نبود و از کسی هم تعريف زياد نمی‌کرد. صلی الله علیه وآله نفس خود را از سه چيز پرهيز می‌داد جدال، پرحرفی و سخنان غيرضروری. هرگز کسی را سرزنش نمی کرد. در پی لغزش‌های مردم نبود. سخن نمی‌گفت مگر در جایی که اميد ثواب در آن وجود داشت. سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر اين که از حد متعارف تجاوز می‌کرد. به آرامی و متانت گام برمی‌داشت کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود و آهنگ صدايش از همه مردم زيباتر بود. پيامبر در تمام حالات و در برابر همه مشکلات شکيبا بود. هر روز هفتاد بار استغفار می کرد. لحظه‌ای از عمر بابرکت خويش را بيهوده نمی‌گذرانيد. ديرتر از همه مردم به خشم می‌‌آمد و زودتر از همه راضی می‌گشت. با ثروتمندان و تهيدستان يکسان دست می‌داد و مصافحه می‌کرد و وقتی به کسی دست می‌داد بيش از او دست خويش را باز نمی کشيد. با مردم شوخی می‌کرد تا مردم را خوشحال سازد. (علیه السلام) فرمودند: من خوش ندارم کسی بميرد در حالی که هنوز برخی از آداب پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را به جا نياورده است. 📚 برگرفته از ، ره https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 صلوات خاصه امام‌ جعفر صادق‌ علیه‌السلام ✨اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَيْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِينِ اَللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِکَ وَ وَحْيِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِيدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ دِینِکَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِيدٌ مَجِيد 📚 کلیات مفاتیح الجنان، ص۹۱۱ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅... اخلاق زیبا و زیباترین «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. در ميان صفات و ويژگى‌هاى پيامبر، قرآن بر اخلاق آن حضرت تكيه كرده و آن را «خلق عظيم» خوانده است. به همين مناسبت، سخنان برخى از پيشوايان دينى در اين زمينه را از كتاب ميزان الحكمه، باب خلق نقل و ترجمه مى‌كنيم. عليه السلام فرمود: «رب عزيز اذله خلقه و ذليل اعزه خلقه» چه بسيارند عزيزانى كه به خاطر بداخلاقى ذليل مى‌شوند و ذليلانى كه به خاطر حُسن خلق عزيز مى‌شوند. عليه السلام فرمود: «حسن الخلق رأس كل بر» خوش اخلاقى سرآمد هر كار نيك است. صلى الله عليه و آله فرمود: «انما تفسير حسن الخلق ان اصاب الدنيا يرضى و ان لم يصبه لم يسخط» حسن خلق به اين است كه اگر كامياب شدى راضى باشى و اگر نشدى عصبانى نشوى. حضرت عليه السلام فرمود: «ان العبد المسلم يبلغ بحسن خلقه درجة الصائم القائم» انسان در اثر حسن خلق به درجه نمازگزاران روزه دار مى‌رسد. عليه السلام فرمود: ده چيز است: يقين، قناعت، صبر، شكر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غيرت، شجاعت، جوانمردى. عليه السلام فرمود: «من مكارم الاخلاق، ان تصل من قطعك و تعطى من حرمك و تعفوا من ظلمك» از مكارم اخلاق آن است كه هر كس با تو قطع رابطه كرد، تو با او رابطه برقرار كنى و اگر تو را محروم كرد، تو به او عطا كنى و اگر به تو ظلم نمود، او را عفو نمايى. عليه السلام فرمود: «الخلق الحسن يميت الخطيئة كما تميت الشمس الخبيث» سبب نابودى گناهان است همانگونه كه خورشيد خباثت ها را مى‌ميراند. همچنين فرمود: «حسن الخلق يثبت المودة» اخلاق نيكو علاقه‌ها را محكم و استوار مى‌كند. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «خصلتان لا يجتمعان فى المؤمن، البخل و سوء الخلق» در افراد باايمان بخل و بداخلاقى جمع نمى‌شود. به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گفته شد: فلان زن، اهل عبادت ولى بداخلاق است و همسايه‌اش را با زبان مى‌رنجاند. حضرت فرمود: «لا خير فيها هى من اهل النار» او اهل دوزخ است. در روايات آمده است، هنگامى كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله سعدبن معاذ را دفن كرد. فرمود: به خاطر بداخلاقى او در منزل، فشار قبرى بر او وارد شد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🍃 ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. پیام ها ۱. سوگند به قلم به جاى سوگند به بيان، تشويق سوادآموزى و مقام دانش پژوهى است. (مبارزه با بيسوادى و ترغيب به نوشتن و خواندن از برنامه‌هاى اولويّت دار اسلام است. «والقلم و ما يسطرون») ۲. عصمت و مصونيّت پيامبر در سايه لطف الهى است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ» ۳. آنچه در برابر فشار تهمت، انسان را پايدار مى‌كند توجه به لطف و پاداش الهى است. «إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» ۴. اگر از پاداش مردم چشم پوشى كنيم، به پاداش هاى پايدار الهى مى‌رسيم. «لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» ۵. پاداش ابدى براى كسى است كه خُلق او عظيم باشد. لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ‌ .... لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ‌ ۶. تسلّط بر اخلاق عظيم، مقارن تسلط بر راه مستقيم است. «إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» (و در جاى ديگر مى‌فرمايد: «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ» سوره یس، ۴-۳) ۷. كمالات پيامبر با او عجين است و او بر آنها تسلط دارد. «لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» ۸. دفاع از شخصيت‌هاى مذهبى كه مورد تهمت و تحقير قرار مى‌گيرند، لازم است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ‌-إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» تفسير نور(10جلدى)، استاد قرائتی، ج‌10، ص: 174 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅...صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى... «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. نکته ها «مَمْنُونٍ» اگر از «من» به معناى قطع باشد، به معناى پاداش بى انقطاع است و اگر از «منت» باشد به معناى آن است كه الطاف الهى بدون منّت است. ظاهرا معناى اول منظور باشد، زيرا به رخ كشيدن نعمت از جانب خداوند عيب نيست، بلكه انگيزه‌اى براى شكر و اطاعت از او مى‌شود. تفسیر نور به نقل از تفسير راهنما نقش از نقش زبان، شمشير، درهم و دينار، شهرت و فرزند بيشتر است. زيرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل مى‌كند و فرهنگ را رشد مى‌دهد. افراد را با قلم مى‌توان خواب يا بيدار كرد. ملّتى را مى‌توان با قلم، عزيز يا ذليل كرد. قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است. در ميان تمام صداها، سه صدا امتياز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ريسندگان. آرى، امّتى عزيز است كه علم و قدرت و اقتصادش پويا باشد و اگر امروز بخواهيم اين سه صدا را نقل كنيم، بايد بگوييم: صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى. قلم‌ها و نوشته‌ها، حافظ علومند. در حديث مى‌خوانيم: «قيدوا العلم بالكتابة» بحارالانوار، ج ۲، ص۵۲ كسى به قلم و نوشته سوگند ياد مى‌كند كه در تمام عمرش يك سطر ننوشت: «لا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ» ( سوره عنکبوت: ۴۸) به قول حافظ: نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت‌ به غمزه مسئله‌آموز صد مدرّس شد در نسبت جنون به افراد برجسته تعجب نكنيد، قرآن مى‌فرمايد: «كَذلِكَ ما أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» (سوره ذاریات: ۵۲) هيچ پيامبرى به سراغ مردم نيامده، مگر آنكه به او گفتند: ساحر يا ديوانه است. پاداشهاى الهى را ساده ننگريد. «أَجْرٌ كَبِيرٌ» سوره هود: ۱۱ «أَجْرٌ عَظِيمٌ» سوره آل عمران: ۱۷۳ «أَجْرٍ كَرِيمٍ» سوره یس: ۱۱ «أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ» سوره های فصلت: ۸، قلم: ۳، انشقاق: ۲۵ و تین: ۶ او «أَجْراً حَسَناً» سوره های کهف، ۲ و فتح، ۱۶ «أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» سوره نساء، ۱۰ تفسیر نور، استاد قرائتی، ج ۱۰، سوره قلم @toubaefaf https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. ✍ انسان برای فهم والاتر مفاهیم و دقت در تشخیص مصادیق نیاز به الگو دارد. روش قرآن حکیم هم طبق فرمایش بزرگان عرصه تفسیر از جمله علامه جوادی آملی(دامت برکاته) روش تعریف مفهوم به مصداق است؛ یعنی اگر مفهوم ولایت، نیکی، نماز و... را تبیین می کند، مصداق آن را نیز که پیامبر و امام معصوم و رهروان راه ایشان علیهم السلام است را نیز معرفی می فرماید. شایسته است چشممان به الگوهای بزرگ عالم باشد تا در فهم معارف و تشخیص مصادیق واصل شویم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ مراد از «خُلُقٍ عَظِيمٍ» در قرآن حکیم، سوره قلم، آیه۴ چیست؟ كلمه خُلق به صفاتى گفته مى‌شود كه با سرشت و خوى انسان عجين شده باشد و به رفتارهاى موسمى و موقّت گفته نمى‌شود. تفسيرهاى مختلفى درباره‌ «خُلُقٍ عَظِيمٍ» شده‌است، از جمله: الف) عايشه گويد: اخلاق پيامبر، متضمّن 10 آيه اول سوره مؤمنون است و بالاتر از اين مدح، مدحى نيست. ب) مراد، تخلّق به اخلاق اسلام و طبع بزرگ است. ج) مراد، صبر بر حق و تدبير امور بر اقتضاى عقل است. د) برخى از كتب لغت، خلق را به معناى دين و آئين گرفته‌اند، چنان كه در حديثى از امام باقر عليه السلام مى‌خوانيم كه آن حضرت فرمود: مراد از خلق عظيم آئين اسلام است. (تفسير نورالثقلين‌) ه) مراد، برخورد بزرگوارانه با مخالفان است. چنان كه خداوند او را به اين شيوه، مامور ساخته بود: «خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» (سوره اعراف، 199) و) مراد، مكارم اخلاق است. چنانكه از آن حضرت روايت شده كه فرمود: «انما بعثت لا تمم مكارم الاخلاق» و فرمود: «ادبنى ربى فاحسن تاديبى» (تفسير مجمع البيان‌) پروردگارم مرا تربيت نمود و چه خوب تربيت نمود. ز) عايشه درباره اخلاق پيامبر گفت: «كان خلقه القرآن» (سنن النبىّ، علامه طباطبايى، ص 56) اخلاق پيامبر، تجسم قرآن بود. مرحوم علامه طباطبايى در تفسيرالميزان (ج 6، ص 183)، حدود 27 صفحه در زمينه اخلاق و سنن و آداب زندگى پيامبر صلى الله عليه و آله رواياتى را نقل كرده است، كه به برخى از آنها فهرست وار اشاره مى‌كنيم: 1. صلى الله عليه و آله خود كفش خود را مى‌دوخت. 2. لباس خود را وصله مى‌زد. 3. گوسفند را خودش مى‌دوشيد. 4. با بردگان، هم غذا مى‌شد. 5. بر زمين مى‌نشست. 6. بر الاغ (مرکب ساده)سوار مى‌شد. 7. حيا مانعش نمى‌شد كه نيازهاى خود را از بازار تهيه كند. 8. به توانگران و فقرا دست مى‌داد و دست خود را نمى‌كشيد تا طرف دست خود را بكشد. 9. به هركس مى‌رسيد، چه بزرگ و چه كوچك، سلام مى‌كرد. 10. اگر چيزى تعارفش مى‌كردند، آنرا تحقير نمى‌كرد، اگرچه يك خرماى پوسيده بود. 11. كم خرج، كريم الطبع و خوش معاشرت بود. 12. بدون اينكه قهقهه كند، هميشه تبسّمى بر لب داشت. 13. بدون اينكه چهره درهم كشيده باشد، هميشه اندوهگين به نظر مى‌رسيد. 14. بدون اينكه از خود ذلتى نشان دهد، همواره متواضع بود. 15. بدون اينكه اسراف ورزد، سَخىّ بود. 16. بسيار دل نازك و مهربان بود. 17. هرگز دست طمع بسوى چيزى دراز نكرد. 18. هنگام بيرون رفتن از خانه، خود را در آينه مى‌ديد، موى خود را شانه مى‌زد و چه بسا اين كار را در برابر آب انجام مى‌داد. 19. هيچ گاه در مقابل ديگران پاى خود را دراز نمى‌كرد. 20. همواره بين دو كار، دشوارتر آن را انتخاب مى‌كرد. 21. هيچ وقت به خاطر ظلمى كه به او مى‌شد در صدد انتقام بر نمى‌آمد مگر آنكه محارم خدا هتك شود كه به خاطر هتك حرمت خشم مى‌كرد. 22. هيچ وقت در حال تكيه كردن غذا ميل نكرد. 23. هيچ وقت شخصى از او چيزى درخواست نكرد كه جواب (نه) بشنود و حاجت حاجتمندان را رد نكرد. 24. نمازش در عين تماميّت، سبك و خطبه‌اش كوتاه بود. 25. مردم، آن حضرت را به بوى خوشى كه از او به مشام مى‌رسيد، مى‌شناختند. 26. وقتى در خانه مهمان داشت، اول كسى بود كه شروع به غذا مى‌كرد و آخرين كسى بود كه از غذا دست مى‌كشيد تا مهمانان راحت غذا بخورند. 27. بر سر سفره، هميشه از غذاى جلوى خود ميل مى‌كرد. 28. آب را با سه نفس مى‌آشاميد. 29. جز با دست راست چيزى نمى‌داد و نمى‌گرفت و غذا نمى‌خورد. 30. وقتى دعا مى‌كرد، سه بار دعا مى‌كرد و وقتى سخن مى‌گفت در كلام خود تكرار نداشت. 31. اگر اذن دخول به خانه مردم مى‌گرفت، سه بار تكرار مى‌كرد. 32. كلامش روشن بود به طورى كه هر شنونده‌اى آنرا مى‌فهميد. 33. نگاه خود را بين افرادى كه در محضرش بودند تقسيم مى‌كرد. 34. هر گاه با مردم سخن مى‌گفت، در حرف زدن تبسم مى‌كرد. تفسیر نور، استاد قرائتی، ج۱۰، ص۱۷۴ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ طنین‌ ندای بانگ تکبیر الله‌اکبر روز شنبه در مساجد سراسر کشور 🔹شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای از مردم ولایت‌مدار ایران خواست که روز شنبه ۲۳ مهرماه جاری پس از نماز مغرب و عشا، ندای الله اکبر خود را در مساجد سراسر کشور طنین انداز کنند. 🌷همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) وامام صادق(ع) 💢تجدید میثاق با امام وشهدا و ولایت💢 ✅ زمان : شنبه ۲۳ مهر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد تهران همراه با محکومیت جنایات فتنه گران و اهانت کنندگان به ارزشها، قرآن،پرچم پرافتخار ایران و رهبری حکیم و فرزانه و یگانه دوران در محلات تهران 🇮🇷 ایران 🇮🇷 اکبر # لبیک - یا - خامنه ای 🇮🇷
🍃...جوان‌های عزیز روزی را خواهند دید... ✍️رهبر عزیز انقلاب پس از ابلاغ بیانیه گام دوم چند سال پیش خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنید و «بدانید که دست خدا بالای همه‌ی دست‌ها است» و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، تجلیل از شهدا و تکریم خانواده‌های شهدا را از کارهای خوب و اصلی برشمردند و تأکید کردند: باید نام و اعتبار و جایگاه شهدا و خانواده‌های آنان را روزبه‌روز افزایش داد زیرا شهدا، شاخص‌های مسیر حرکت انقلاب هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفتند: به لطف خداوند، جوان‌های عزیز روزی را خواهند دید که «همه‌ی آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی» خواهد شد.» 🌷یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میتونی بشمارید ، ببینی چند تا شد تا تو خاکی نشه ؟ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا