جلسه بیست و پنجم - سوره مبارکه عصر.mp3
17.89M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 صوت ارائه استاد شاهنگیان
✳️ موضوع: سوره مبارکه عصر
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_عصر
#استاد_شاهنگیان
#صوت_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و پنجم - سوره مبارکه عصر.pptx
22.45M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد شاهنگیان
✳️ موضوع: سوره مبارکه عصر
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_عصر
#استاد_شاهنگیان
#فایل_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و پنجم - سوره مبارکه عصر.pdf
4.23M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 فایل پی دی اف ارائه استاد شاهنگیان
✳️ موضوع: سوره مبارکه عصر
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_عصر
#استاد_شاهنگیان
#فایل_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 خلاصه ارائه سوره مزمل، ارائه شده توسط استاد رائیجی در شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان
🔹 جایگاه سخن: اصول مربی گری⬅️ نظام مدیریت انگیزه ها⬅️ جایگاه ظرفیت سازی درونی
🔸 سوال محوری: چطور می توانیم به درجه ای از درجات انبیاء برسیم؟ آیا برای ما امکان پذیر است یا خیر؟
🔹 توصیه هایی که در این سوره به پیامبر و در آخر بر مؤمنین شده در یک نگاه:
✅ دستور به اقامه کردن شب
✅ توصیه به صبر (در واقع صبر، راهبردی در زمان نزولِ سوره های مکیست، چون آن موقع هنوز پیامبر به قدرت نرسیده، بنابراین بایستی صبر و استقامت کند.)
✅ به جای تهجدی که خدا بر پیامبر، واجب کرده، وجوبش را بر مؤمنین تخفیف داده و فرموده تا جایی که توانستید انجام بدهید، به جایش تا می توانید قرآن بخوانید، نماز را به پا دارید، زکات و قرض الحسنه بدهید.
⁉️ سوال مهم برای مربیان:
1- خودسازی مقدم است یا دیگر سازی؟
2- کار مربی گری کنم یا اول بروم خودم را تربیت کنم؟
3- نسبت خودسازی و تربیت دیگران چگونه است؟
🔓 پاسخ: خودسازی و مربیگری باید همزمان اتفاق بیفتد.
❓ روش تحقق این راهکار چیست؟
🔸 دو راهکار قرآنی برای رسیدن به درجاتی فراتر از حد معمول - درجات انبیاء (برای خودسازیِ همهی افراد اعم از پیامبر و مؤمنین)
✳️ 1- *شب زنده داری
✳️ 2- تلاوت قرآن
🔑 اگر می خواهید اتفاقی را در عالم رقم بزنید و دستاورد و موفقیت های خاص داشته باشید، راهش قطعاً برخورداری از این دو پارامتر است.
❓ سوال پرتکرار : مربی، معلم و افراد خوبِ زیادی را می شناسم که اهل شبزنده داری نیستند ولی انسانهای اخلاقمدار و خوبی هستند و کارشان را هم خوب انجام میدهند. آیا برای خودسازی حتماً شب زنده داری لازم است؟!
در پاسخ به این افراد باید گفت: که حرکت کلی عالم *1-* از ظاهر عالم به باطن و غیبِ عالم ( ملکوت عالم به مُلک عالم نزدیک تر میشود) و *2-* از کثرات به سمت وحدت است، بنابراین برای هم سو شدن با این حرکتِ عالم، راهی جز عمل کردن به دستورالعمل اصلی وجود ندارد.
❔ نیاز به خلوت و وحدت چگونه تأمین می شود؟
✅ پاسخ درست = اقامهی شب
❌ پاسخ نادرست = رهبانیت مسیحیان
❎ بی پاسخ = درگیر بودن با تکثر (موضع اغلب افراد)
❔ نیاز ارتباط با غیب عالم را چگونه تأمین کنیم؟
✅ پاسخ درست = قرآن
❌ پاسخ نادرست = رجوع به عرفان های کاذب(تجربیات بشری!)
❎ بی پاسخ = بی دغدغه بودن نسبت به غیب عالم (موضع اغلب افراد)
💠 آثار و برکاتِ ذکر شده در مورد شب زنده داری در قرآن:
◽️ پشتیبان روز (سورهی مبارکهی مزمل 4-3)
◽️ پوشاندن سیئات (سورهی مبارکهی هود 114)
◽️ مقام محمود (سورهی مبارکهی اسراء 79)
◽️ اجر بی پایان و دریافت چشم و دل روشنی از خداوند (سورهی
مبارکهی سجده 17-16)
💠 آثار و برکات ذکر شده در مورد نماز شب در روایات:
✨ نورانی شدن خانه
✨ زیبایی صورت
✨ وصول الی الله
✨ زیاد شدن عمر
✨ دور شدن از عذاب قبر
✨ زیاد شدن نور چشم
✨ از بین بردن اندوه
✨ دادن بدهیها
✨ تضمین رزق روز
✨ بوی خوش
✨ اخلاق نیکو
🔹 اثرات تلاوت قرآن در شبانگاه:
✳️ اسراء = شهود ( انّ قرآنَ الفجرَ کانَ مَشهودا)
✳️ 🗝 شب زنده داری با قرآن = راز نجات.
🔸 چند پیشنهاد برای انس با قرآن:
🔘 به محض بیکاری قرآن بخوانیم. (به طور مستمر ادامه بدهیم و اگر یک روز نتوانستیم، قضا کنیم)
🔘 همیشه کتاب قرآنی را همراه داشته باشیم.
🔘 در خانه های خود قرآن بخوانیم و جلسات قرآن برگزار کنیم.
🔘 دوست قرآنی پیدا کنیم. (برای مباحثه و گفتوگو دربارهی تجربیاتِ عملیِ به کارگیریِ رهنمودهای قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی)
🔘 توصیه یکدیگر به قرآن.
🔘 تعلیم قرآن به فرزندانمان. (تلاش کنیم خودمان، قرآن را به فرزندانمان تعلیم بدهیم - از حقوق فرزندان است)
📝 خلاصه و جمعبندی:
1️⃣ اگر می خواهیم به جایی در دنیا و آخرت برسیم راهش فقط شب و تهجد است.
2️⃣ اگر می خواهیم به درجات انبیاء برسیم راهش نماز شب و تلاوت قرآن است.
3️⃣ تمرین کنیم جزء اصحاب لیل باشیم.
پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه
پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهید علی چیتسازیان
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_مزمل
#استاد_رائیجی
#خلاصه_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 خلاصه ارائه سوره شمس، ارائه شده توسط استاد پورشاه آبادی در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
🔹 جایگاه سخن: اصول مربی گری ⬅️ انسان شناسی تربیتی⬅️ نظام ارزش گذاری درونی
🔸 سؤالهای مرتبط با سوره : تأثیرگذاری محیط بر تربیت، چقدر است؟ چقدر باید مراقب محیط باشم؟ آیا ملاک بالاتر از محیط، هم داریم؟
🔆 یادآوری یک نعمت ویژه در سورهی مبارکهی شمس که معمولاً به آن بی توجهیم:
ویژه بودن آن از این بابت است که تنها سورهی قرآن است که خداوند در آن یازده قسم پشت سر هم خورده و نعمت ویژه را بیان فرموده:
بعد از قسم خوردن به نفسِ انسان، فرموده: تمام خوبی و بدی در کمال نظم، به آن الهام شده.
🔹 مقایسهی الهام و تعلیم : تعلیم یعنی آموزش دادن و علمِ کلیات است ولی الهام یک چیز جزئی و مشخص است.
🔸 تزکیه و تدسیس:
✳️ تفاوت تزکیه - تطهیر و تهذیب ( تطهیر یعنی حذف و پاک کردن آلودگی - تهذیب یعنی کسب و جبران نواقص - تزکیه یعنی پدیدهای که در غایتِ مطلوبِ خود است و باید از آن مراقبت کرد که چیزی از آن کم و چیزی به آن اضافه نشود.)
در عالم، کسی رستگار میشود که این نعمت ویژه(نفسِ منظم و هماهنگ و معتدل) را تزکیه کند.
🔑 تزکیهی نعمت ویژهی انسان = کلید فلاح و رستگاریست.
✳️ دسّ: خسران انسان = دفع و دفنِ این نعمت ویژه زیر تمایلات و شهوات، به طوری که نفس دیگر نتواند، الهام کند.
📌 به طور خلاصه ملاک شقاوت و سعادت، نحوهی رفتار با این نعمت ویژهی درونی(وجدان و فهم یقینیِ انسان) است.
🔹 تزکیهی نفس 🆚 غلبهی محیط تربیتی:
✳️ سورهی مبارکهی تحریم - 11: جناب آسیه(س) را مثال میزند که در کنار مستکبرِ معاصر یعنی فرعون، میزیسته ولی در چنین محیطی با تزکیه، الگویی برای مؤمنین عالم میشود.
✳️ سورهی مبارکهی تحریم - 10: زنانِ دو پیغمبر بزرگوار مثل نوح(ع) و لوط(ع) را مثال میزند که با اینکه در بهترین محیطها بودند، اما سودی برایشان نداشت چرا که درونشان تبدیل به سنگ شده و استعداد رشد خود را از دست داده بودند و دچار دسّ شده بودند.
❓ طبق آیات 5-2 سورهی مبارکهی فسطاط(بقره)، قرآن چه کسی را میتواند هدایت کند؟
🗝 پاسخ: انسان با وجدان و پایبند به فهم درونی.
📢 نکتهی مهم و مغفول در فهم عمومی :
💢 نفس انسان پدیدهی حساسی است و خنثی نیست. بنابراین وقتی حساسیتش را تحریک کنیم، آستانهی تحملش تغییر کرده و توسط عادیسازیهای بیرونی، دچار آلودگی میشود! و انگار کارکرد خودش را از دست داده و دیگر نمیتواند توسطِ الهام(این نعمت ویژه) تغذیه شود و این خود میتواند شروع چالشها و مشکلاتِ اساسی در فرد و جامعه شود.
🔸 راهکارهای ضروری برای حفظ و تقویت تزکیه توسطِ آموزش حق طلبی در خانواده و محیط آموزشی:
💡 (شهامتِ) عذرخواهی
💡 اعتراف (به اشتباه)
💡 بیانِ کلمهی «نمیدانم» در مواقع لازم
💡 به جان خریدنِ ضرر (مثلِ شهادت دادن ولو به ضرر خود)
📝 نتیجهگیری:
اگرچه محیط تربیتی در رشد با انحطاط افراد، موثر است ولی ملاک اصلیِ رشد یا تحت تأثیر محیطِ نامطلوب قرار نگرفتن، فهمِ تزکیه و انجام آن در همهی امور است. نعمت ویژهمان را قدر بدانیم!
پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه
پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهیده سیده طاهره هاشمی
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_شمس
#استاد_پورشاهآبادی
#خلاصه_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 خلاصه ارائه سوره عصر، ارائه شده توسط استاد شاهنگیان در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان
🔹 جایگاه بحث: تربیت اجتماعی ⬅️ تواصی به حق و پایداری، راهِ پیشگیری از سقوط جامعه
🛎️ یکی از هشدارهای جدی این سوره بیان این نکتهی مهم است که:
یقیناً جنس انسان (جامعهی بشری) در خسران است.
🔸 تفاوت خسارت و ضرر:
✅ سود نکردن = ضرر
✅ از دست دادن سرمایه = خسارت
❇️ سورهی مبارکهی زمر - آیه15 (آشکارترین خسارت، متوجه کسانی هستن که خودشان رو از دست دادند!) سرمایه، همان عمر و خود نفس انسان است.
💡 بالاترین سرمایهی انسان: من همان دقایق عمر خودم هستم.
🔐 24 صندوقچه در هر شبانه روز - عدة الداعی ص113 ( اهمیت برنامه ریزی و تعهد به آن)
در خبر از پيامبر اكرم-صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم-نقل شده است كه فرمود: «روز قيامت براى بندگان خدا در برابر هر روز از ايام عمر،بيست و چهار مخزن به تعداد ساعات شبانه روز گشوده مىشود،مخزنى را باز مىكنند مىبيند پر است از نور و سرور. صاحبش با ديدن چنين صحنهاى، خوشحال و شادمان مىشود بحدّى كه اگر شادى او را بين اهل جهنّم تقسيم كنند مات و مبهوت شده درد آتش را احساس نخواهند كرد. اين مخزن همان ساعتى است كه در آن پروردگارش را اطاعت كرده بود.» «سپس مخزن ديگرى را مىگشايند، مىبيند تاريك است و گنديده و ترسآور، با ديدن اين صحنه، آنقدر ترس و زارى صاحبش را فرا مىگيرد كه اگر آن را بر اهل بهشت قسمت كنند، نعمتهايش بر آنان ناخوش مىگردد. اين مخزن همان ساعتى است كه در آن معصيت و گناه مرتكب شده بود.» «سپس مخزن سومى را باز مىكنند، مىبيند خالى است؛ نه او را مسرور مىكند و نه غمگين. و اين همان ساعتى است كه وى در آن ساعت خوابيده يا به امور مباح دنيايى مشغول بوده است در اينجا او را تأسف و پشيمانى فرا مىگيرد كه چرا چنين لحظاتى را از دست داد در حالى كه مىتوانست آن را پر از حسناتى كند كه به وصف نيايند» «و آيۀ شريفۀ قرآن نيز رساننده همين معناست،آنجا كه مىفرمايد:آن روز، روز پشيمانى است».
🔹 ارزشمندی زمان در فرهنگ غرب:
اهمیت زمان را از یک بعدِ صرفاً دنیوی برجسته کرده و بدون محتوای حقیقی است!
سرعتها سرسامآور است؛ ولی هویتی برای فرد و زندگی مطرح نیست.
کمیت گذشت زمان، به دقت محاسبه میشود؛ ولی از کیفیت گذشت زمان غفلت شده است.
🔸 نسخهی قرآن برای نجات از خسران و بیهوده تلف شدن عمر:
1️⃣ ایمان
2️⃣ عمل صالح (نشانهی صدق ادعای ایمان است)
3️⃣ تواصی به حق (تواصی یعنی هر دو طرف به همدگیر سفارش به خیر کنند. هم ظرفیتِ پذیرش توصیه در من باشد و هم دغدغه سفارش به دیگران؛ این همان آرمان امر به معروف و نهی از منکر است.)
#معرفی_کتاب : چی بگم آخه؟!
4️⃣ تواصی به صبر (صبر همان مقاومت کردن است)
🔹 پروفسور مایکل کوک پس از حادثه تعرض به یک زن در متروی شهر شیکاگو در حضور تماشاچیان در سال 1988، ده سال به مطالعه علل این حادثه پرداخت و آنگاهی کتابی نوشت که در دو جلد تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی» به فارسی ترجمه شده است. او در کتاب خود این آموزه مترقی در دین اسلام را پاسخی برای خلأ موجود در فرهنگ غرب میداند.
🔸 روش های تواصی به صبر:
🔅 یادآوری موفقیتهای گذشته
🔅 توجه به سنتهای الهی ( سنت امداد برای خودمان و سنت املاء و استدراج برای دشمن)
🔅 غر نزدن و شکایت نکردن
🔅 یادآوری دورانهای سختتر
🔅 توجه به قشر ضعیفتر از خودمان (باعث ظرفیتسازی میشود)
🔅 صبر در صحنهی سیاسی کشور
💡 یک راهکار تربیتی برای تقویت صبر در بچه ها: کشاورزی و پرورش یک موجود زنده (کاشت بذر و نهال، پرورش جوجه، پرورش کرم ابریشم،...)
📝 مرور و جمع بندی:
❇️ نوع بشر در حال خسران است.
❇️ اهمیت سرمایهی عمر
❇️ مفهوم ارزشمندی زمان در غرب
❇️ چهار راهکار قرآن برای سعادت جامعه
❇️ ایمان و عمل صالح
❇️ سفارش طرفینی به حق (امر به معروف و نهی از منکر)
❇️ سفارش طرفینی به صبر و استقامت
پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه
پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهید محمدعلی حبیب الله
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_عصر
#استاد_شاهنگیان
#خلاصه_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 اگر به آموزه های سوره مبارکه کافرون عمل نکنیم، زیاده خواهی طرف مقابل تا تغییر ارزش های شما جلو می رود.
🔹 دیپلمات آمریکایی در وین: از نظر ما برجام فقط گام اول است. باید گفتوگوهایی درباره تنش زدایی در منطقه انجام شود که * به معنای تغییر سیاست ایران است* . بخشی از این گفتوگوها اکنون در حال انجام است و به محض بازگشت به برجام ممکن است این گفتوگوها گستردهتر شوند.
🔸 سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰:
وَ لَنْ تَرْضىٰ عَنْكَ اَلْيَهُودُ وَ لاَ اَلنَّصٰارىٰ حَتّٰى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اَللّٰهِ هُوَ اَلْهُدىٰ وَ لَئِنِ اِتَّبَعْتَ أَهْوٰاءَهُمْ بَعْدَ اَلَّذِي جٰاءَكَ مِنَ اَلْعِلْمِ مٰا لَكَ مِنَ اَللّٰهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لاٰ نَصِيرٍ
هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواستههای آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شدهای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.
#دوره_مربی_قرآنی
#مقابله_با_استحاله_فکری_جریانهای_معاند
#سوره_کافرون
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 پروفسور مایکل کوک در کتاب خود، آموزه «امر به معروف و نهی از منکر» در اسلام را پاسخی مترقی برای خلأ بی تفاوتی اجتماعی در جامعه مدرن غرب دانسته است.
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 فرهنگ غرب با سبک زندگی مادی و سرعتهای سرسامآور، کمیت گذر زمان را به دقت محاسبه می کند ولی از کیفیت گذر زمان غفلت کرده است.
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 «امر به معروف و نهی از منکر» راهکار تواصی به حق و صبر در سوره عصر است که فراموشی آن، موجب خسران و تلف شدن سرمایههای جامعه انسانی خواهد بود.
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 همه بشریت در حال خسران هستند. عمر انسان، ارزشمندترین سرمایه اوست که پیوسته از کف او می رود.
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
01-تجربه زیسته سوره عصر.mp3
1.13M
🔰 تجربه زیسته با سوره عصر
🛎️ تجربه ای از شرکت کنندگان در دوره مربی قرآنی
پ.ن: با تشکر به خاطر اشتراک گذاری این تجربه
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
#تجربه_زیسته_با_سوره
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 ارائه سوره مبارکه تین
📆 تاریخ: چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت ١۴٠٠ (٢۹ ماه رمضان)
🕖 زمان: ساعت ۲۳
✅ارائه دهنده: استاد اعلایی
محل برگزاری جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/mohade372017/morabighorani
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_تین
#استاد_اعلایی
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و ششم - سوره مبارکه تین.mp3
18.55M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 صوت ارائه استاد اعلایی
✳️ موضوع: سوره مبارکه تین
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_تین
#استاد_اعلایی
#صوت_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و ششم - سوره مبارکه تین.pptx
12.59M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد اعلایی
✳️ موضوع: سوره مبارکه تین
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_تین
#استاد_اعلایی
#فایل_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و ششم - سوره مبارکه تین.pdf
2.2M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 فایل پی دی اف ارائه استاد اعلایی
✳️ موضوع: سوره مبارکه تین
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_تین
#استاد_اعلایی
#فایل_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 کلیپ بکار رفته در ارائه استاد اعلایی
✳️ موضوع: ظرفیتهای شکوفا نشده
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_تین
#استاد_اعلایی
#کلیپ_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
📢 نحوه ارزشیابی دوره مربی قرآنی جهت اعطاء گواهی پایان دوره:
✅ ارزشیابی در نگاه ما بخشی از فرآیند تعلیم است و تلاش شده تا مدلی متفاوت از ارزشیابی ارائه شود.
🔰 توضیحات لازم برای دریافت گواهی پایان دوره:
🔸مطابق اعلام قبلی، حضور در حداقل 20 جلسه الزامی بوده است (اسکای روم به صورت سیستمی حضور دوستان را ثبت کرده است)
📌 دوستانی که به صورت آفلاین جلسات را دنبال کردهاند، اعلام خودشان برای ما معتبر است.
🔹 قالب ارزشیابی: حداقل #یک_سوره از سوره های ارائه شده در دوره که بیشتر با آن ارتباط گرفتهاید را انتخاب کنید و پس از بررسی مفاهیم مرتبط با آن سوره، یک #فایل_صوتی حداقل 5 دقیقهای و حداکثر 10 دقیقهای پر کنید و در آن فایل، ضمن بیان دریافت خود از سوره مربوطه، یک نمونه #تجربه_زیسته پیرامون ایده محوری آن سوره را که در زندگی خود داشتهاید، شرح دهید.
📌 فایل صوتی خود را برای ادمین کانال یعنی: @ad_tmrb ارسال کنید.
🔹 تبصره: دوستانی که به صورت آفلاین در دوره شرکت کردهاند (یعنی شرکت در 5 جلسه آنلاین یا کمتر)، این عزیزان باید #دو_سوره انتخاب کنند و #دو_صوت ارسال نمایند.
🔻 نمونه فایل صوتی: فایل صوتی ارسالی توسط یکی از شرکت کنندگان درباره سور عادیات و تکویر و قدر، در ادامه مجدداً بازارسال شده که نمونهای از یک پاسخ قابل قبول برای آزمون دوره است. (البته ایشان در فایل خود به سه سوره پرداختهاند که برای سایر عزیزان، یک سوره هم کفایت میکند.)
🔻لیست سورهها و موضوعات مرتبط با آنها در پیام بعدی خدمت دوستان تقدیم شده است.
🔻فرصت ارسال فایل صوتی ارزشیابی، تا #پایان_هفته_آینده (ساعت 24 جمعه 31 اردیبهشت) میباشد.
🔻در ابتدای فایل صوتی، خود را معرفی کرده و نام سوره انتخابی و موضوع آن و تعداد جلساتی که در دوره شرکت کردهاید را حتما ذکر بفرمایید.
🔻به جهت انتقال بهتر مفاهیم، ترجیح با ارسال #فایل_صوتی است. اما اگر عزیزی در این خصوص محدودیتی دارد، در قالب یک فایل مکتوب بین 1000 تا 2000 کلمه پاسخ خود را به ادمین کانال ارسال کند.
📌 آنچه مهم است ارتقاء وجودی ما به واسطه انس و تدبر در قرآن حکیم است؛ و الا گواهی پایان دوره متاع قلیلی است که خدمت عزیزان تقدیم خواهد شد.
#دوره_مربی_قرآنی
#ارزشیابی
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
🔰 تجربه زیسته با سوره های عادیات، تکویر و قدر 🛎️ در این صوت یکی از شرکت کنندگان در دوره از ارتباطی
نمونه پاسخ قابل قبول برای آزمون دوره
🔰 آیت الله حائری شیرازی : اگر گروه تواصی نداشتید، در خسران هستید
🔹 قرآن میفرماید: «والعصران الانسان لفی خسر»: انسان در حال #زیانکاری است. یعنی عمرش دارد میرود؛ اما جای عمرِ به این عزیزی، چیزی نمیآید. بعد میگوید: «الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات» یعنی ایمان، تو را از خسران تطهیر میکند. اساسِ خسران تو، در شرک است. حالا که ایمان آوردی، باید «عملوا الصالحات» انجام دهی. «عملوا الصالحات» یعنی: «خدایا، خودم را خرج تو میکنم».
🔸 بعد میگوید: باز هم ضرر میکنی! ایمان آوردی، عمل صالح هم بجا آوردی، اما باز هم در خطری! خطرت چیست؟ خطرت این است که تنها تنها #نمیتوانی راه بروی. «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» یعنی باید با یک گروهی متحد شوید؛ با همدیگر قرار بگذارید، همدیگر را به #حق و #صبر توصیه کنید.
🔹 چرا اگر بدون اینها باشد، خسران است؟ #حبۀ_آتش را از منقل بردار و بگذار در خاکستر و بادش هم بزن؛ زغال میشود. هزار تا حبۀ آتش بگذار در هزار تا خاکستر و هزار نفر هم باد بزنند؛ هیچ فایده ندارد! آخرش زغال میشوند! حالا این هزار تا را کنار هم بگذار در منقل، هیچکس هم باد نزند. خودش شعله میکشد! «تواصوا بالحق» یعنی اگر با هم شدید #شعله_میکشید.
🔸 با همدیگر #گروه_تواصی تشکیل دهید و بگویید ما میخواهیم با هم قرار بگذاریم؛ به هم توصیۀ به حق و به صبر کنیم. تو هوای من را داشته باش، من هوای تو را دارم. «هوایم را داشته باش» معنایش این نیست که اگر ناحق گفتم بیا به نفع من شهادت بده. خیر. اگر ناحق گفتم بیا به من بگو حیا کن، چرا حرف ناحق میزنی؟ برای این دنیای دو روزه چرا این کار را میکنی؟
منبع :نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
@haerishirazi
#دوره_مربی_قرآنی
#تواصی_به_حق_و_پایداری_پیشگیری_از_سقوط_جامعه
#سوره_عصر
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
🔰 ارائه سوره مبارکه مسد (آخرین سوره دوره)
📆 تاریخ: پنجشنبه ٢۳ اردیبهشت ١۴٠٠ (روز عید سعید فطر)
🕖 زمان: ساعت ۲۳
✅ارائه دهنده: استاد غفوریان
محل برگزاری جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/mohade372017/morabighorani
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_مسد
#استاد_غفوریان
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و هفتم - سوره مبارکه مسد.mp3
16.66M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 صوت ارائه استاد غفوریان
✳️ موضوع: سوره مبارکه مسد
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_مسد
#استاد_غفوریان
#صوت_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb
جلسه بیست و هفتم - سوره مبارکه مسد.pptx
11.45M
🔰 دوره مربی قرآنی
🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد غفوریان
✳️ موضوع: سوره مبارکه مسد
#دوره_مربی_قرآنی
#سوره_مسد
#استاد_غفوریان
#فایل_ارائه
🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
@tt_mrb