#افتاب_در_حجاب
#قسمت9
زینت همان شتر را عوض کردند...و عایشه را بر آن نشاندند. و عایشه ، دعوى جنگ با على کردبهانه چه بود خونخواهى عثمان! و خودشان بهتر از هر کس مى دانستند که این بهانه تا کجا مضحک است.
مروان حکم ، سعید عاص را به همراهى در جنگ دعوت کرد. سعید عاص پرسید: همراهان تو کیانند؟گفت :
طلحه و زبیر عوام و عایشه و سعد و عبدالرحمن و محمد بن طلحه و عبدالرحمن اسید و عبداالله حکیم و...
سعید عاص گفت : چه بازى غریبى ! اینها که همه خود، دستشان به خون عثمان آلوده است!
مروان حکم ، سکوت کرد و از او گذشت.ام سلمه با اتکاء به آنچه از پیامبر شنیده بود اعلام کرد:بدانید هر که به جنگ با على رود، کافر است و عصیانگر بر دین خدا. اما فریاد او در ازدحام جمعیت گم شد....
مالک اشتر نامه نوشت به عایشه که از خدا بترس و حریم پیامبر را نگاه دار.
عایشه پاسخ داد:
تو هم لابد شریک قتل عثمانى که با من مخالفت مى کنى.امیرمؤمنان ، ناخواسته پا به این عرصه گذاشت و با هفتصد سوار به ((ذى قار)) فرود آمد.
و عایشه وقتى این را شنید، نامه نوشت به حفصه که:على به ذى قار فرود آمده است ، نه راه پس دارد، نه راه پیش...
حفصه با دریافت این پیام ، مطریان و مغنیان را جمع کرد و دستور داد که این مضمون را به شعر درآورند و با دف و تنبک بنوازند و بخوانند تا مگر على بدین واسطه خفیف و استهزاء شود. تو خبر را که شنیدى ، احساس کردى که دیگر جاى درنگ نیست....
از خانه بیرون شدى و با رویى پوشیده و ناشناس به خانه حفصه درآمدى.
خانه شلوغ بود....
مغنیان مى نواختند، کودکان کف مىزدند و زنان دم مى گرفتند:ماالخبر ماالخبر
على فى سقرکالفرس الاشقران تقدم عقر
ان و تاءخر نحر.
راه را شکافتى تا به مقابل حفصه رسیدى که در بالاى مجلس نشسته بود...
وقتى درست مقابل او قرار گرفتى ، چهره ات را گشودى ، غضبناك نگاهش کردى ، دندانهایت را به هم ساییدى و گفتى :
راست گفت رسول خدا که(البغض یتورات)، کینه موروثى است.
اى دخترعمر! که اکنون با دختر ابوبکر همدست شده اى براى کشتن پدر من . پیش از این نیز با پدرانتان همدست شده بودید براى کشتن پیامبر. اما خدا پیامبرش را از مکر خاندان شما آگاه و کفایت کرد. با پدرانتان در قتل پیامبر ناکام ماندید و اکنون کمر به قتل وصى و برادر او بسته اید. شرم کنید.
همین آیه قرآنى براى رسوایى همیشه تان بس نیست ؟
"وان تظاهرا علیه فان االله هو مولیه و جبریل و صالح المؤ منین و الملائکۀ بعد ذلک ظهیر. دوست دارى به برادرت یادآورى کنى که این آتش از زمان پیامبر در زیر خاکستر خفته است.
اینها اگر جرات مى کردند، پیامبر را از میان برمى داشتند. نتوانستند، سر از سقیفه در آورند،
بیست و پنج_سال خورشید را به بند کشیدند و در شهر کوران ، پادشاهى کردندو بعد بر شتر نشستند و بعد، سر از نهروان درآوردند،
به لباس ابوموسى اشعرى درآمدند و دست آخر، شمشیر را به دست ابن ملجم دادند.
و کدام آخر؟معاویه از همه گذشتگان پلیدتر مکارتر بود. نیش معاویه بود که زهر را به جان برادرمان حسن ریخت.
دوست دارى فریاد بزنى :
برادرم ! تو که اینها را مى دانى چرا اتصالت را به خدا و پیامبر علم مى کنى ؟اما فریاد نمى زنى.
#ادامه_دارد.......
صدایِ کربلا ۶.mp3
12.13M
#صدای_کربلا ۶ 🏴
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
📈کربلا نمودار است!
نموداری برای ثبتِ نتیجهها ...
🔖 کربلا کارنامه است،
که داشتههای آخر کار تو را نقش میزند!
✦ نفر اول نمودار، وفادارترین آدم به امام است!
- آیا "وفای به امام "موضوع زندگی شما هست؟
- آیا به جای خود در این نمودار، فکر میکنید؟
- آیا موفقیت شما در این کارنامه، برای انتخابهایتان، منشاء اثر هست؟
💥همه به وفای امام نمیرسند!
صدایِ کربلا ۷.mp3
12.28M
#صدای_کربلا ۷ 🏴
#مقام_معظم_رهبری
#استاد_شجاعی
♨️ کربلا نَمُرد!
کربلا ماند ... با همهی حقیقتش!
- جاری و ساری در تمام تاریخ ... از همهی نسلها عبور کرد و معلوم است که بسمت آیندهای در حرکت است!
- آیا شما در این مسیرِ مانا و زنده، آیندهی کربلا را میشناسید؟
- آیا این آینده در انتخابها و ارتباطات شما، منشاء اثر است؟
💥همه آیندهی کربلا را نمیبینند!
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان طی الارض و طی الجمع(طی الارض دادن دیگران!) مرحوم بهلول علیه الرحمه.حاوی نکات مهم و دستورالعملهای قرآنی برای اهل علم مخصوصا جهت تطبیق با دستور طی الارض مرحوم سیدعلی قاضی علیه الرحمه😍😍😍
«یاقوت» را از کافه بازار دانلود کنید.
http://cafebazaar.ir/app/?id=app.yaghoot&ref=share
ازمداحان و سخنرانان برتر کشور
#مداحی_آذری
#مداحی_عربی
#مداحی_اردو
داستان های صوتی ویژه کودکان
پادکست
نواهای ماندگار
و مداحی های نوجوانان و جوانان
از سراسر کشور
فایل های صوتی خود را برای بارگزاری
در اپلیکیشن یاقوت برای ما ارسال کنید.
http://cafebazaar.ir/app/?id=app.yaghoot&ref=share
💎👌این دعا را برای بیماران خود بخوانید
مرحوم سید بن طاووس در «المجتنی» می نویسد:
هرگاه خواستی دعایی برای یک بیمار بخوانی، چنین بگو:
«اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ فِي كِتَابِكَ الْمُنْزَلِ عَلَى نَبِيِّكَ الْمُرْسَلِ: وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ، اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْ هَذَا الْمَرَضَ مِنَ الْكَثِيرِ الَّذِي تَعْفُوَ عَنْهُ وَ تُبْرِئُ مِنْهُ، اُسْكُنْ أَيُّهَا الْوَجَعُ، وَ ارْتَحِلِ السَّاعَةَ عَنْ هَذَا الْعَبْدِ الضَّعِيفِ، سَكَّنْتُكَ وَ رَحَّلْتُكَ بِالَّذِي سَكَنَ لَهُ مَا فِي اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ، وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»
اگر آن بیمار ، با یک بار خواندن شفا نیافت، آن را تکرار کن تا شفا یابد. (المجتنی، ص19)
مرحوم سید بن طاووس در ادامه این دعا می نویسد:
این دعا ، با یقین به رحمتِ خداوندِ أرحم الراحمین، مجرّب است. (المجتنی، ص19)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎💎 در دستگاه امام حسین علیه السلام، بهشت را ارزان می فروشند
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد جامع زاهدان، در ماه رمضان سال1390قمری می فرمود:
پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: «الحسنُ و الحسینُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّه» حسن و حسین علیهماالسلام دو آقای جوانان اهل بهشت هستند، یعنی آقای بهشتیها هستند، مخصوصاً امام حسین علیه السلام که مالک بهشت هم هست. بهشت مِلک امام حسین علیه السلام است، بهشت و حورالعین از نور امام حسین علیه السلام خلق شده اند، لهذا در بازار امام حسین علیه السلام، بهشت، الله داد است، بهشت به مفت و ارزان داده می شود، در مغازه و بازار امام حسین علیه السلام، بهشت خیلی ارزان است. با یک کاسه اشک، بهشت را می فروشند.
«من بکی فله الجنه»، «من ابکی فله الجنه»، «من تباکی فله الجنه» «من أنشد فیه شعرا فابکی فله الجنه»
اما در بازار امام جعفر صادق علیه السلام، این حرف ها نیست، آنجا آنقدر گران است! «فَأَمَّا مَنْ كَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ حَافِظاً لِدِينِهِ مُخَالِفاً عَلَى هَوَاهُ مُطِيعاً لِأَمْرِ مَوْلَاه» کلی شرائط دارد، البته اگر آن شرائط پیدا بشود.
در دستگاه امام حسین علیه السلام، بهشت، الله داد است، یعنی مجانی و ارزان و به مفت می دهند، به یک گریه می دهند، سِرّ عمده اش این است که بهشت مِلک امام حسین علیه السلام است.
(سخنرانی مسجد جامع زاهدان، شب پانزدهم ماه رمضان 1390 قمری)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏 نماز آمرزش والدین در شب شنبه
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب شنبه 4 رکعت نماز بخواند(2 نماز 2رکعتی)، در هر رکعت یک بار حمد،3 بار آیه الکرسی و 1 بار سوره توحید؛ و بعد از سلام نماز، 3بار آیه الکرسی بخواند، خداوند تبارک و تعالی او و والدینش را می آمرزد، و از کسانی خواهد بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله برای او شفاعت می کند.
(مصباح المتهجد،ص251-252)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌💎در غروب جمعه، 7 بار این دعا را بخوانید و تا هفته بعد از بلایا محفوظ بمانید
مرحوم آیةالله میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی، صاحب کتاب شریف «مکیال المکارم» در کتاب دیگر خود با نام «أبواب الجنّات فی آداب الجمعات» می نویسد:
مرحوم آخوند ملامحمدباقر فشارکی رحمةالله علیه در یکی از کتاب های خود نقل نموده است:
کسی که وقت غروب روز جمعه این دعا را 7 مرتبه بخواند، از بلیات تا هفته بعد محفوظ می ماند ان شاء الله:
«اللَّهُمَ صَلِّ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد؛ وَ ادْفَعْ عَنَّا الْبَلاءَ الْمُبْرَمَ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأرْضِ، إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»
(ابواب الجنّات في آداب الجمعات، ص264)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج
هدایت شده از محسن قنبریان
31.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش آخر
ویروس اموی مغایر با استانداردهای انقلاب اسلامی!
❓در آخر گفتگو محل سؤالی از مواردی شدم که امنیت با قهر و غلبه تامین یا فساد بخاطر کارآمدی توجیه می شود! این پاسخ بنده بوده است!
• بدتر از به کارگیری مؤمن ضعیف، امپراطوری رسانه ای است که دوگانه مومن ضعیف_فاسق قوی را کلیشه می کند و مومن اصیل را هم ضعیف جا میزند!
• باید مراقب ویروس اموی باشیم که استانداردهای انقلاب اسلامی را نشکند. ویروس اموی؛ شمشیر و امنیت اش بر آزادی و مردمسالاری حکومت می کند. راه حلی که از آزادی و مردم سالاری می گذرد نباید به این ویروس مبتلا شود.
• ساخت و پاخت با ظالمین و ساکت کردن ضعفاء یک امنیت ناپایدار است که زیر خود آشوب و ضرورت امنیت بیشتر و شمشیر آخته تر دارد (بالإدهان و المصانعة عند الظلمه تأمنون)
• منصفانه و بدون ذهنیت بشنوید.
برای قضاوت فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297
☑️ @m_ghanbarian
اى دوست! بدان که، وضو #نـور است :)
و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد!
و این دستور عظیم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن.
-لقاءالله،علامهحسنزادهآملی
صدایِ کربلا ۸.mp3
11.06M
#صدای_کربلا ۸ 🏴
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_قرائتی
✦ کربلا سرزمین آرزوهاست!
سرزمین آرزویِ "یا لیتنا کُنتُ معکم "!
☜ اما این آرزو، آرزویی جا مانده در گذشته نیست که دست انسان به آن نرسد!
- چند درصد قلب شما با این آرزو درگیر است؟
- آیا این آرزو، در انتخابها و ارتباطات شما، منشاء اثر هست؟
💥همه نمیتوانند به بزرگیِ کربلا، آرزو کنند!
صدای کربلا ۹.mp3
11.48M
#صدای_کربلا ۹ 🏴
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
💢داستان کربلا،
و اساساً کربلاهای همهی أنبیاء و امامان، ثابت کرد، که بشر به بلوغ امامداری نرسیده است!
⭕️ و تمام علّت غیبتِ آخرین امام، همین بوده است!⭕️
- آیا نقشِ شخص شما در این اتفاق، تاکنون برای شما موضوعیت داشته است؟
- آیا به فکر جبران این مصیبت اعظم، و رسیدن به بلوغ امامداری افتادهاید؟
💥همه به امامداری نمیرسند!
#افتاب_در_حجاب
#قسمت10
اما فریاد نمى زنى ، شکوه هم نمى کنى . فقط مثل باران بهارى اشک مى ریزى و تلاش مى کنى که آتش دل را به آبدیده خاموش کنى.... چه ، مى دانى که او بهتر از تو این قوم را مى شناسد و این گذشته را ملموس تر از تو مى داند.
اما به کوفه نگاه مى کند، به شام . که تو را و کاروانت را به نام اسراى خارجى در شهر مى گردانند.
مى خواهد در میان این قاتلان کسى نباشد که بگوید ما گمان کردیم با دشمن خارجى روبروییم . با مخالفان اسلام مى جنگیم . مى خواهد که در قیامت کسى نباشد که ادعا کند ما مقتول خویش را نشناختیم و هویت سپاه مقابل را در نیافتیم.
در مقابل این اعتراف که امام از اینها خشم و لعنت و غضب ابدى را تحویلشان مى دهد. همه آنها که صداى امام را مى شنوند، با فریاد یا زمزمه زیرلب یا هیاهو و بلوا اعلام مى کنند که:
_به خدا اینچنین است.انکار نمى کنیم!
مى دانیم که فرزند پیامبرى!
مى دانیم که پدرت على است!قابل انکار نیست!
و بعد برادرت جمله اى مى گوید که همان یک جمله تو را زمین مى زند و صیهه ات را به آسمان بلند مى کند._فبم تستحلون دمى ؟
پس چرا کشتن مرا روا مى شمرید؟ پس چرا خون مرا مباح مى دانید؟
این جمله ، جگرت را به آتش مى کشد.
بیان هستى ات را مى لرزاند. انگار مظلومیت تمامى مظلومان عالم با همین یک جمله بر سرت هوار مى شود.
این ناخنهاى توست که بر صورت خراش مى اندازد... و این اشک توست که با خون گونه ات آمیخته مى شود... و این صداى ضجه توست که به آسمان برمى خیزد....
امام رو بر مى گرداند. به عباس و على اکبر مى گوید: زینب را دریابید.
دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى.بچه ها چشمشان به توست ؛
تو اگر آرام باشى ، آرامش مى گیرند و اگر تو بى تابى کنى ، طاقت از کف مى دهند.
سجاد که در خیمه تیمار تو خفته است ، حادثه را در آینه نگاه تو دنبال مى کند.پس تو باید آنچنان با آرامش و طمانینه باشى ، انگار که همه چیز منطبق بر روال معهود پیش مى رود. و مگر نه چنین است ؟ مگر تو از بدو ورود به این جهان ، خودت را مهیاى این روز نمى کردى ؟پس باید قطره قطره آب شوى و سکوت کنى .
جرعه جرعه خون دل بخورى و دم برنیاورى. همچنان که از صبح چنین کرده اى . حسین از صبح با تک تک هر صحابى ، به شهادت رسیده است ،
با قطره قطره خون هر شهید، به زمین نشسته است و تو هر بار به او تسلى بخشیده اى . هر بار قلبش را گرم کرده اى و اشک از دیدگان دلش سترده اى.
هر بار که از میدان باز آمده است ،
افزایش موهاى سپید سر و رویش را شماره کرده اى ، به همان تعداد، در خود شکسته اى ، اما خم به ابرو نیاورى.... خواهر اگر تعداد موهاى سپید برادرش را نداند که خواهر نیست.
خواهر اگر عمق چروکهاى پیشانى برادرش را نشناسد که خواهر نیست .
تازه اینها مربوط به ظواهر است .
اینها را چشم هر خواهرى مى تواند در سیماى برادرش ببیند. زینب....
یعنى شناساى بندهاى دل حسین ،
یعنى زیستن در دهلیزهاى قلب حسین ، عبور کردن از رگهاى حسین و تپیدن با نبض حسین . زینب یعنى حسین در آینه تاءنیث . زینب یعنى چشیدن خارپاى حسین با چشم . زینب یعنى کشیدن بار پشت حسین ، بر دل.
وقتى از سر جنازه مسلم بن عوسجه آمد،...
#ادامه_دارد....
#افتاب_در_حجاب
#قسمت11
وقتى از سرجنازمسلم بن عوسجه آمد،... وقتى که که محاسنش به خون حبیب ، خضاب شد، وقتى که رمق پاهایش را در پاى پیکرحربن یزیدریاحى ریخت ، وقتى که از کنار سجاده خونین عمروبن خالدصیداوى برخاست ، وقتى که جگرش با دیدن زخمهاى سعید بن عبداالله شرحه شرحه شد، وقتى که عبداالله و عبدالرحمن غفارى با سلام وداع ، چشمان او را به اشک نشاندند،
وقتى که زهیر به آخرین نگاهش دل حسین را به آتش کشید،
وقتى که خون وهب و همسرش عاشقانه به هم آمیخت و پیش پاى حسین ریخت ،
وقتى که جون ، در واپسین لحظات عروج ، سراسر وجودش را به رایحه حضور حسین ، معطر کرد، وقتى که...
در تمام این اوقات و لحظات ، نگاه تو بود که به او آرامش مى داد... و دستهاى تو بود که اشکهاى وجودش را مى سترد.هر بار که از میدان مى آمد، تو بارغم از نگاهش بر مى داشتى و بر دلت مى گذاشتى.
حسین با هر بار آمدن و رفتن ، تعزیتهایش را به دامان تو مى ریخت و التیام از نگاه تو مى گرفت . این بود که هر بار، سنگین مى آمد اما سبکبال باز مى گشت . خسته و شکسته مى آمد، اما برقرار و استوار باز مى گشت....
اکنون نیز دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى .
همچنانکه از صبح تاکنون که آفتاب از نیمه آسمان گذشته است چنین کرده اى . اما اکنون ماجرا متفاوت است.اکنون این دل شرحه شرحه توست که بردوش جوانان بنى هاشم به سوى خیمه ها پیش مى آید.
اکنون این میوه جان توست که لگدمال شده در زیر سم ستوران به تو باز پس داده مى شود.
على اکبر براى تو تنها یک برادر زاده نیست... تجلى امیدها و آرمانهاى توست . تجلى دوست داشتنهاى توست...
على اکبر پیامبر دوباره توست.
نشانى از پدر توست . نمادى از مادر توست . على اکبر براى تو التیام شهادت محسن است . شهید نیامده. غنچه پیش از شکفتن پرپر شده.
شهادت_محسن ، اولین شهادت در دیدرس تو بود....
تو چهار ساله بودى که فریاد مادر را از میان در و دیوار شنیدى که
محسنم را کشتند و به سویش دویدى.... شهادت محسن بر دلت زخمى ماندگار شد. شهادت برادر در پیش چشمهاى چهار ساله خواهر.
و تا على اکبر نیامد، این زخم التیام نپذیرفت.
اکنون این مرهم زخم توست که به خون آغشته شده است... اکنون این زخم کهنه توست که سر باز کرده است.
دوست داشتى حسین را دمادم در آغوش بگیرى و بوى حسین را با شامه تمامى رگهایت استشمام کنى . اما تو بزرگ بودى و حسین بزرگتر و شرم همیشه مانع مى شد مگر که بهانه اى پیش مى آمد؛ سفرى، فراق چند روزه اى، تسلاى مصیبتى و...
تو همیشه به نگاه اکتفا مى کردى و با چشمهایت بر سر و روى حسین بوسه مى زدى.وقتى على اکبر آمد، میوه بهانه چیده شد و همه موانع برچیده.حسین کوچکت همیشه در آغوش تو بود و تو مى توانستى تمامى احساسات حسین طلبانه ات را نثار او مى کنى.
از آن پس ، هرگاه دلت براى حسین تنگ مى شد، بوسه بر گونه هاى على اکبر مى زدى.از آن پس...
على اکبر بود و در دامان مهر تو.
على اکبر بود و دستهاى نوازش تو،
على اکبر بود و نگاهاى پرستش تو و...
حسین بود و ادراك عاطفه تو.
و اکنون نیز حسین بهتر از هر کس این رابطه را مى فهمد و عمق تعزیت تو را درك مى کند.دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى.... اما چگونه ؟...
#ادامه_دارد......
03.mp3
17.72M
▪️" صباحاً و مساءً "
بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام میبیند و خون میگرید!
🎧 روایت سوّم:
دفنِ شهدا...
#صباحا_و_مساء
#شهدایی
هرموقعبهبهشتزهرامیرفت..🚕،
آبۍبرمیداشتوقبورشهدارو
مۍشست!🌊
میگفت:باشهداقرارگذاشتمکهمن
غبارروازروۍِقبرهاۍآنهابشورمو
آنهاهمغبارِ
گناهروازروۍِدلمنبشورند..!🌿-
#شهیدرسولخلیلی 🌸•♥️
دوره ی رایگان✨✨✨✨✨
مربیان عزیز.................... والدین گرامی
آی قصه قصه قصه🔔🔔🔔🔔🔔
نون و پنیر و پسته📣📣📣📣📣
دوره قصه گویی کودک
قصه گویی برای کودکان نقش مهمی در پرورش شخصیت و خلقیات آنها دارد و به والدین و مربیان برای برقراری رابطه عاطفی عمیقتر با فرزندان کمک میکند. در بعضی موارد یک قصه چنان تأثیری بر زندگی و آینده کودک میگذارد که گمان میرود با آموزش از راههای دیگر نمیتوانید به اهداف تربیتی خود برسید. کودک در قصه درمانی با تعمیم دادن ماجرای قصهها به زندگی واقعی، درباره رفتار مناسب چیزهای جدیدی یاد میگیرد. به دلیل تأثیر زیاد قصهها بر روان کودک، باید به محتوای قصهها حساسیت بیشتری نشان دهید.
بعضی از قصهها از نظر روانی تأثیر خوبی برای کودک ندارد. با اطلاع از نحوه تأثیر قصهها و روشهای صحیح قصه گویی میتوانید سلامت روان کودک خود را افزایش دهید.
✅دوره قصه گویی
(رایگان)
🔴نکته مهم:صوت ها به صورت آفلاین در همین کانال درج می شود
💥قیمت دوره: رایگان
🔹تاریخ برگزاری و درج صوت ها از ۲۵ مرداد ماه
در کانال مهد گل های بهشتی
🔸اعطای گواهی(هزینه جدا)
مناسب برای والدین، مربیان، مبلغان و مشاوران
🔹تحصیل به صورت مجازی(آفلاین)
💥نذر فرهنگی👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
📣هزینه شرکت = ارسال این بنر برای ۱۰ نفر
💠با ارسال این بنر ما را در ترویج معارف اسلامی یاری نمایید...
💥عضویت در کانال=شرکت در دوره
🔶کانال مهد گل های بهشتی👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2372010117C35b6425dbe
✍«أَنَا مِنْ حُسَيْن»
به عنوان شعار #اربعین سال ۱۴۰۱ هـ.ش انتخاب شد🖤
📌شستن موهای بلند در #غسل
✅پاسخ:
🔺نظر مبارک آیات عظام رهبری، نوری، فاضل، مظاهری ،مکارم، سبحانی ، امام : شستن موهای بلند برای غسل به احتیاط واجب لازم است.
🔺نظر مبارک آیات عظام اراكي ، گلپايگاني ، زنجاني ، بهجت ،خوئي، تبريزي، سيستاني، وحید، صافي: شستن موهاى بلند برای غسل واجب نيست، بلكه همین که آب را به پوست سر برساند کافی است و غسل صحيح است.