eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 تقویم روز ۲۷ شهریور 🔻روز بزرگداشت استاد شهریار 🔻وفات استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی (۱۳۶۷ ش) متولد ۱۲۸۵ شمسی در روستای زیبای خوشکناب آذربایجان شرقی، که سرانجام خورشید حیات آن شهریارملک سخن و آفتاب زندگی، ملک الشعرای بی بدیل ایران پس از هشتاد وسه سال تابش پر فروغ در کوهستانهای آذربایجان، در چنین روزی غروب کرد. اما او هرگز نمرده است زیرا اکنون نام او زیبنده روز ملی شعر و ادب ایران و نیز صدها میدان، خیابان، مرکز فرهنگی، بوستان و ... در کشورمان و نیز در ممالک حوزه های آسیای مرکزی و قفقازیه و ترکیه می باشد. 🔹 شهریار جانسوزترین اشعار خود را تقدیم حضرت سید الشهداء علیه‌السلام و حماسه ابدی او کرده است: شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین روی دل با کاروان کربلا دارد حسین از حریم کعبه ی جدش به اشکی شست دست مروه پشت سر نهاد، اما صفا دارد حسین می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم بیش ازین ها حرمت کوی منا دارد حسین پیش رو راه دیار نیستی، کافیش نیست اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند تا به جایی که کفن از بوریا دارد حسین بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین سروران، پروانگان شمع رخسارش ولی چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین سر به قاچ زین نهاده، راه پیمای عراق می نماید خود که عهدی با خدا دارد حسین او وفای عهد را با سر کند سودا ولی خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا با کدامین سر کند، مشکل دوتا دارد حسین سیرت آل علی (ع) با سرنوشت کربلاست هر زمان از ما،یکی صورت نما دارد حسین آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین بعد ازینش صحنه ها و پرده ها اشکست و خون دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار کاندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین https://eitaa.com/tth_ir
عنوان: امام علی(ع) و سوزاندن مرتدها 📝شبهه شماره 129 از ابن عباس روايت است كه به ايشان، اطلاع دادند كه على ع عده اى انسان(مرتد) را سوزانده است. ابن عباس گفت: اگر من بجاى او مى‌بودم، آنها را نمى‌سوزاندم. زيرا نبى‌اكرم فرمود: ” مردم را با عذاب خدا (آتش) عذاب ندهيد.”بلكه آنها را مى‌كشتم همانطور كه پیامبر فرمود: “هركس دينش را تغيير داد او را بكشيد.” [مختصر صحيح بخارى، باب٧٠، ص٦٤٩ ] بعد مسلمانان ژست حق به جانب مي‌گيرند و مي گويند داعش مسلمان نيست. مگر مسلمان آدم را مي‌سوزاند؟! ... 🌺پاسخ آنچه در مورد سوزاندن افراد توسط پیشوایان مسلمین نقل شده است باید به دقت بررسی شود چون این عمل را نمی توان با اسناد ضعیف به کسی نسبت داد مخصوصا کسانی که مهربان ترین انسانها بوده اند و صدها روایت تاریخی صحیح، این مسئله را اثبات می کند. یکی از راویان این حدیث عکرمه است که به اقرار علمای اهل سنت فردی دروغگو بوده است: جریر بن عبدالحمید از یزیدبن ابی زیاد نقل می کند که روزی به دیدار علی بن عبدالله بن عباس رفتم و عکرمه را دیدم که بر درب نخلستان بسته شده بود، پرسیدم: چرا عکرمه را بسته ای؟ گفت: او بر پدرم دروغ می بندد. [1] قضیه دروغ بستن عکرمه بر ابن عباس بین خواص مشهور بود تا جائی که ضرب المثل شده بود کما اینکه یحیی بن بکا می گوید از ابن عمر شنیدم که به نافع می گفت: از خدا بترس و بر من دروغ نبند همان گونه که عکرمه بر ابن عباس دروغ می بست. [2] گفته شده که عکرمه بر رأی خوارج بوده است به همین خاطر امام مالک و مسلم از او روایتی نقل نکرده اند. [3] قاسم به عثمان بن مرة گفت: ای برادر! عکرمه انسان دروغگوئی است. صبح یک حدیثی را نقل می کند و غروب از حدیث خود بر می گردد. [4] با توجه به این توضیحات این نقل نمی تواند به عنوان سند قابل اعتماد محسوب شود. 📚 پی نوشت: [1]. إبن حجر، تهذيب التهذيب، ج7، ص238 و ذهبی، سیر أعلام النبلاء، ج5، ص23. [2]. همان، ج7، ص237. [3]. أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي، تذکرة الحفاظ، ج1، ص74. [4]. أبی محمد القضاعی الکلبی، تهذیب الکمال، ج20، ص286 پاسخ کامل: http://www.andisheqom.com/fa/telegram/View/951792/ 🆔@spasokh
ما طلبه ها شغلمون چیه؟؟؟؟؟؟
هدایت شده از ابرگروه رزمنده(فدائیان ولایت و مدافعان حرم)🇱🇧🇵🇸🇮🇷
آره پاسدار انقلاب که باشی، شغلت میشه شهادت مبارکت باد شهید عزیز
عنوان: ممنوعیت تقلید بر اساس آیه 36 سوره اسراء 📝 شبهه شماره 130 با توجه به مفهوم کلمه "لاتقف" در اسراء/36 که میفرماید: «لا تَقفُ مالَيسَ لَكَ بِهِ علمٌ؛ هرگز از آنچه به آن علم نداري پیروي مكن.» باید گفت که پیروی از مراجع دینی امری ناپسند و مورد نهی خداوند است. مفهوم لغوي كلمه "قفوا" در هشدار "لاتقفُ"، يعني ندانسته پيرو كسي يا چيزي شدن که در شريعت الهی ممنوع بوده وعقاب اخروی را در پی خواهد داشت. این کار به دلیل عدم استفاده ازاستعدادهای خدادادی وهمچنین عدم مراجعه به قرآن است. پاسخ 1⃣ تقلید به دو نوع پسندیده و ناپسند تقسیم میشود. نوع اول: پیروی جاهِل از عالِم، مانند تقلید از مراجع دینی که مورد تاکید آیات و روایات بوده و نزد عقلا نیز امری ممدوح است. نوع دوم: پیروی جاهل از جاهل، عالم از جاهل که مورد مذمت قرآن، سنت و عقلا است. درآیه 36/ اسراء، فقط تقلید کورکورانه مورد مذمت قرار گرفته است. [1] 2⃣ زندگانی هر انسان دارای محدودیت های مختلفی است که تخصص در همه علوم مورد نیاز را ، برای او غیر مقدور می سازد. پیروی ازمجتهدین و فقهاء نه تنها امری ناپسند نیست بلکه نشان از درک واقعیات مورد تاکید در قرآن، سنت و مورد اتفاق همه عقلا دارد و راهی است برای اطمینان از صحت انجام تکالیف الهی. 3⃣ باتوجه به تفسیرآیه نفر (توبه/122) و این نکته که اجتهاد در فقه و استنباط و استخراج احکام شرعی از منابع دینی (قرآن و سنت)، مستلزم تحمل سالها سختی، تلاش مستمر و یادگیری چندین رشته تخصصی از قبیل ادبیات عرب،منطق، فقه،اصول،رجال،درایه،حدیث و تفسیر در حد مطلوبی میباشد، مسلما عده ای اندک میتوانند مجتهد شوند. لذا رجوع افراد عادی به قرآن و سنت بدون طی کردن مراتب علمی فوق، نتیجه ای جز برداشتهای نادرست از قرآن و روایات را در پی نخواهد داشت. 4⃣ در برخی روایات [2] و [3] نیز امام برای دریافت مسائل شرعی، مردم را به مراجعه به مجتهد رهنمون می سازد. ✍پی نوشت: [1]طباطبايى، ترجمه الميزان، ج13، ص127. [2]عاملى، حرّ‌، وسائل الشیعه،ج27 ،ص 146،ح33442. [3]سید رضی، نهج البلاغه، نامه شماره 67. پاسخ کامل: http://www.andisheqom.com/fa/telegram/View/951793/ @spasokh
این کتاب را بخوانید داستانی تاثیر گذار برای مبلغان و معرفی به دانش اموزان☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کاری از طلاب سفیران هدایت