💢کرونا مانع پولدارتر شدن میلیاردرها نشد؛ ۶ خانواده ثروتمند جهان کدامند؟
با وجود رکود فراگیر حاصل از شیوع ویروس کرونا، ثروتمندترین خانواده جهان اعلام کرد که فروش ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ فروشگاههای زنجیرهای والمارت افزایش یافته است.
ثروت خانواده والتون در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. افزون بر والتونها، آمبانیها و هرمسها نیز با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش ثروت خود بودهاند.
اما در مقابل خانوادههای مارس، کوک و آلسعود با کاهش ثروت مواجه شدهاند. از میان این سه، ثروت دو خانواده کوک و آلسعود به روند قیمت جهانی نفت و فرآوردههای آن گره خورده است.
بیشتر بخوانید: https://bit.ly/2EPIPPU
@euronewspe
در حکومت فاطمیان مصر در روز عید غدیر زنان شوهرمرده شوهر داده میشدند و جامه زیبا به مردم پوشانده و هدایایی نیز به آنان داده میشد. در این روز غلامان، آزاد و چهارپایان ذبح میشدند. دیگر کارهایی که در بزرگداشت چنین روزی معمول بود، برگزاری مراسم تهنیت و افزودن صلهها و جایزهها و بخششها و انفاق اموال بیشمار به دست خلیفه، وزرا و بزرگان به مردم بود.
(مقریزی، 1377: 2/ 222 و 289؛ جودکی، ۱۳۷۸: ۶۶ـ۶۸).
انتشار کتابی تحت عنوان «حدیث الغدیر» در ریاض
امروز از مکتبة الاسدیه، کتابی در باره حدیث غدیر خریدم که به تازگی در ریاض منتشر شده است. عنوان دقیق آن این است: حدیث الغدیر مع سیدنا علی بن ابی طالب علیه السلام فی غدیر خم، عبدالوهاب الطریری، دار وجوه للنشر و التوزیع، 1437، 132 صفحه.
کتاب بسیار همدلانه با غدیر نوشته شده، و فارغ از این که موالات رو به معنای دوستی و ولاء گرفته، حدیث غدیر را از هرجهت بحث و شکل های مختلف روایتی آن را مورد تأیید و بررسی قرار داده است. بلافاصله باید گفت در سعودی که همه علمای آن همه وقتشان را روی حدیث و ارزیابی آن می گذارند، فکر می کنم اولین بار است که کتابی در باره حدیث الغدیر منتشر می شود.
برخی از عناوین آن: غدیر خم، ما قبل الغدیر، غیر خم.. الزمان و المکان، ذاکرة المکان، خطبة الغدیر، اثر خطبة الغدیر، مولی کل مؤمن، روایات اخری لحدیث الغدیر، تأملات فی روایة الوصیة، الغدیر و فریضة التفکیر، تکوین الکتاب، شکر و تقدیر، اهداء، الخرائط و الصور، الهوامش.
مولف می گوید بیست سال قبل فکر تألیف این کتاب در ذهنش آمده، و روش آن را مثل کتاب دیگرش «کأنک تراه» و «قصص نبویه» که هر دو در باره رسول خدا (ص) است، تنظیم کرده است. (ص 101).
وی یک لیست بلند بالا از کسانی که در این کار کمکش کردند، از مورخ و محدث، در صفحه 103 ارائه کرده که شیخ حمد الغطاس که فکر تألیف این اثر رو در او پدید آورده، نخستین آنهاست.
در بخش نقشه ها و تصاویر، بجز یک نقشه کلی از راه مکه ـ مدینه و تعیین موقعیت غدیر خم در حجة الوداع، چند تصویر قدیمی از غدیر که بر اثر مرور زمان، آثار آن تغییر کرده، تصویری همراه چند تن از دوستانش از جمله سالم الغانمی و دیگران که در جای فعلی غدیر خم گرفته «عند مکان الغدیر»، موقعیت فعلی غدیر که نزدیک مسیر قطار تازه تأسیس مکه ـ مدینه است، تصویری از برخی از درختان وادی غدیر، جایی که رسول زیر درختی مانند آن خطبه خواند، و تصویری از مورخ دکتر احمد النعمانی که دقیقا در جایی ایستاده که گفته می شود مصلای رسول در غدیر خم بوده به صورت رنگی منتشر کرده است.
یکی از صفحات شیرین آن ذیل عنوان «ولی کل مؤمن» هست که با عبارتی رسا، ویژگیهای امام علی علیه السلام را برای شایستگی رسیدن به این مقام از ولاء و موالات نشان می دهد. تصویر این صفحه را در ادامه می گذارم. این ستایش به معنای تأیید هر آنچه در این اثر آمده نیست، اما به نظرم در این شرایط کار جالبی صورت گرفته و شایسته تأمل است.
رسول جعفریان
حج 1397
انتشار کتابی تحت عنوان «حدیث الغدیر» در ریاض
👆👆👆👆👆
بخشی از کتاب : حدیث الغدیر مع سیدنا علی بن ابی طالب علیه السلام فی غدیر خم، عبدالوهاب الطریری، دار وجوه للنشر و التوزیع، 1437، 132 صفحه.
کتاب بسیار همدلانه با غدیر نوشته شده، و فارغ از این که موالات رو به معنای دوستی و ولاء گرفته، حدیث غدیر را از هرجهت بحث و شکل های مختلف روایتی آن را مورد تأیید و بررسی قرار داده است. بلافاصله باید گفت در سعودی که همه علمای آن همه وقتشان را روی حدیث و ارزیابی آن می گذارند، فکر می کنم اولین بار است که کتابی در باره حدیث الغدیر منتشر می شود.
برخی از عناوین آن: غدیر خم، ما قبل الغدیر، غیر خم.. الزمان و المکان، ذاکرة المکان، خطبة الغدیر، اثر خطبة الغدیر، مولی کل مؤمن، روایات اخری لحدیث الغدیر، تأملات فی روایة الوصیة، الغدیر و فریضة التفکیر، تکوین الکتاب، شکر و تقدیر، اهداء، الخرائط و الصور، الهوامش.
مولف می گوید بیست سال قبل فکر تألیف این کتاب در ذهنش آمده، و روش آن را مثل کتاب دیگرش «کأنک تراه» و «قصص نبویه» که هر دو در باره رسول خدا (ص) است، تنظیم کرده است. (ص 101).
🌺سه فرض جانشینی پیامبر
✅ پیامبر ۲۳ سال تلاش كرد تا اسلام تثبيت شد. زماني كه از دنيا رفت پيامبر براي پس از خود چه كرد؟ سه فرض مي شود مطرح كرد:
✔️الف: پيغمبر سكوت كرد و هيچ نگفت. چون معتقد بود كه من وظيفه داشته ام و الان تمام شده است. اين فرض در بعضي از روايات در سخنان يكي از همسران پيامبر آمده است ولي اين قول توهين به پيامبر است. چگونه مي شود كه خلفاي بعد از پيامبر به فكر بعد از خود بودند و جانشين انتخاب كردند ولي رسول خدا(ص) به فكر امت خود نبود و خليفه اي پس از خود مشخص نكرد. خليفه دوم نگران بعد از خودش بود و شوراي براي انتخاب خليفه انتخاب كرد ، معاويه نگران بعد از خودش بود و براي يزيد بيعت گرفت ولي رسول خدا(ص) نگران بعد از خودش نبود.
✔️فرض دوم:رسول خدا(ص) شورا انتخاب كرد و اين شورا فردي را انتخاب كرده باشد. اين فرض در تاريخ اتفاق نيافتاده است و شاهدي بر وقوع آن نيست.
✔️فرض سوم: پيامبر تا زنده است شخص معيني را براي خلافت معين كند. براي اين فرض ما صدها شاهد داريم.
شيعه به اين معتقد است و معناي غدير همين است. دنياي اهل سنت در مقابل حديث غدير امكان انكار ندارد.
🔅ولايت حضرت علي (ع) از روز اول تبليغ علني رسالت شروع شده است. نسائي يكي از بزرگان عالم سنت است كه در سال ۳۰۷ ه ق فوت كرده است. نسائي كتابي دارد بنام فضائل علي بن ابيطالب،اين كتاب چاپ شده است. نسائي به شهر شام مسافرت مي كند و در شام به او اعتراض مي شود كه چرا كتاب در فضيلت علي نوشته اي؟ حال يا كتابي در فضايل معاويه بنويس و الا كشته مي شوي. نسائي پرسيد راست بنويسم يا دروغ؟ گفتند راست بنويس. بعد از مدتي كه مهلت به او دادند برگشت و گفت درباره معاويه از رسول خدا(ص) هيچ چيز پيدا نكردم بجز يك حديث و آن اينكه پيامبر دعا كردند كه " فلا أشبع الله بطنك( انشاءالله هرچي مي خوري سير نشوي)
🔷در سوره مائده ۴ آيه در باره ولايت داريم. يكي از آنها همان آيه (يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ) نازل شد . پيامبر (ص) در روز هجدم ذي الحجه اين پيام را ابلاغ كرد و خليفه دوم اولين كسي بود كه به حضرت علي (ع) تبريك گفت.
✅پس بايد گفت غدير شايسته سالاري است. براي درك شايسته سالاري بايد دعاي غدير حضرت امام هادي (ع)را خواند. حضرت هادي (ع) در سالي كه به تبعيد برده مي شد روز عيد غدير به نجف رسيد ودر نجف اين زيارتنامه را خواند. در سرتاسر اين زيارتنامه امام هادي(ع) به حضرت علي (ع) مي فرمايد تو كسي هستي كه قرآن فضايل تو را بيان كرده است.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@ttt1400
📌 سابقه جشن #غدیر
🔖 برگزاری مراسم عزاداری و همچنین مراسم جشن عید #غدیر آنچنان بین #شیعیان رواج داشته که ذهبی عالم #اهل_سنت در وقایع قرن چهارم به آن اشاره می کند:
🔸 رافضیها[شیعیان] در روز #عاشورا با بستن خیابانها به عزاداری میپردازند و همچنین روز غدیر را عید گرفته و به جشن و شادی می پردازند.
📝عملت الرافضة يوم عاشورا بالنَّوح وتعليق المُسُوح، وعيّدوا يوم الغدير وبالغوا في الفرح.
📚 تاریخ الاسلام، ذهبی، ج۲۶، ص۳۹.
🔸 شیعیان با بستن خیابان ها و بازارها در روز عاشورا با نوحه و اشک عزاداری میکنند و روز #غدیر روز ۱۸ ذی الحجه را عید می گیرند.
📝 أقامت الرافضة رسم يوم عاشورا من النّوْح واللَّطم والبكاء وتعليق المُسوح وغلْق الأسواق، وعملوا العيد والفرح يوم الغدير، وهو ثامن عشر ذي الحجّة.
📚 تاریخ الاسلام، ذهبی، ج۲۶، ص۴۷.
┅┅❅❈❅┅┅
@ttt1400
﷽؛
آقای دکتر محمد اسدی گرمارودی در کتاب ( نقش غدیر در کمال انسان ها) مینویسد:
به جرج جرداق صاحب کتاب (الامام علی صوة العدالة الانسانیة) گفتند: شما یک #مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی چه شد که در مورد حضرت علی ع کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علّامه امینی هنگامی که کتاب (الغدیر) را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرج جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه #شیعه هستی و نه #سنی که بگوییم طرفداری را میکنی. کار تو دفاع از مظلوم است. ما با #اهل_سنت بر سر علی علیه السلام دعوا داریم ما می گوییم حق با علی علیه السلام است آنها میگویند نه ، حالا این چند جلد کتاب( الغدیر) را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشته ام. شما هم در حدّ یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
میگوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم.
وقتی کتاب ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم تر نمی شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری می باشم از این مظلوم دفاع کنم و کتاب (الامام علی صوة العدالة الانسانیة) را نوشتم.
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مکتب تشیع قبل از امام علی و همزمان با قرآن مطرح بود.
آیت الله جوادی آملی
"آیا من دل خوش کنم که مرا امیرمؤمنان خطاب کنند، اما در ناگواریها و سختیها همدم آنان [مردم] نباشم و در حوادث تلخ زندگی پیشاپیش آنان گام برندارم!"
امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(علیه السلام)
🌺🌺🌺