🌺سه فرض جانشینی پیامبر
✅ پیامبر ۲۳ سال تلاش كرد تا اسلام تثبيت شد. زماني كه از دنيا رفت پيامبر براي پس از خود چه كرد؟ سه فرض مي شود مطرح كرد:
✔️الف: پيغمبر سكوت كرد و هيچ نگفت. چون معتقد بود كه من وظيفه داشته ام و الان تمام شده است. اين فرض در بعضي از روايات در سخنان يكي از همسران پيامبر آمده است ولي اين قول توهين به پيامبر است. چگونه مي شود كه خلفاي بعد از پيامبر به فكر بعد از خود بودند و جانشين انتخاب كردند ولي رسول خدا(ص) به فكر امت خود نبود و خليفه اي پس از خود مشخص نكرد. خليفه دوم نگران بعد از خودش بود و شوراي براي انتخاب خليفه انتخاب كرد ، معاويه نگران بعد از خودش بود و براي يزيد بيعت گرفت ولي رسول خدا(ص) نگران بعد از خودش نبود.
✔️فرض دوم:رسول خدا(ص) شورا انتخاب كرد و اين شورا فردي را انتخاب كرده باشد. اين فرض در تاريخ اتفاق نيافتاده است و شاهدي بر وقوع آن نيست.
✔️فرض سوم: پيامبر تا زنده است شخص معيني را براي خلافت معين كند. براي اين فرض ما صدها شاهد داريم.
شيعه به اين معتقد است و معناي غدير همين است. دنياي اهل سنت در مقابل حديث غدير امكان انكار ندارد.
🔅ولايت حضرت علي (ع) از روز اول تبليغ علني رسالت شروع شده است. نسائي يكي از بزرگان عالم سنت است كه در سال ۳۰۷ ه ق فوت كرده است. نسائي كتابي دارد بنام فضائل علي بن ابيطالب،اين كتاب چاپ شده است. نسائي به شهر شام مسافرت مي كند و در شام به او اعتراض مي شود كه چرا كتاب در فضيلت علي نوشته اي؟ حال يا كتابي در فضايل معاويه بنويس و الا كشته مي شوي. نسائي پرسيد راست بنويسم يا دروغ؟ گفتند راست بنويس. بعد از مدتي كه مهلت به او دادند برگشت و گفت درباره معاويه از رسول خدا(ص) هيچ چيز پيدا نكردم بجز يك حديث و آن اينكه پيامبر دعا كردند كه " فلا أشبع الله بطنك( انشاءالله هرچي مي خوري سير نشوي)
🔷در سوره مائده ۴ آيه در باره ولايت داريم. يكي از آنها همان آيه (يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ) نازل شد . پيامبر (ص) در روز هجدم ذي الحجه اين پيام را ابلاغ كرد و خليفه دوم اولين كسي بود كه به حضرت علي (ع) تبريك گفت.
✅پس بايد گفت غدير شايسته سالاري است. براي درك شايسته سالاري بايد دعاي غدير حضرت امام هادي (ع)را خواند. حضرت هادي (ع) در سالي كه به تبعيد برده مي شد روز عيد غدير به نجف رسيد ودر نجف اين زيارتنامه را خواند. در سرتاسر اين زيارتنامه امام هادي(ع) به حضرت علي (ع) مي فرمايد تو كسي هستي كه قرآن فضايل تو را بيان كرده است.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@ttt1400
📌 سابقه جشن #غدیر
🔖 برگزاری مراسم عزاداری و همچنین مراسم جشن عید #غدیر آنچنان بین #شیعیان رواج داشته که ذهبی عالم #اهل_سنت در وقایع قرن چهارم به آن اشاره می کند:
🔸 رافضیها[شیعیان] در روز #عاشورا با بستن خیابانها به عزاداری میپردازند و همچنین روز غدیر را عید گرفته و به جشن و شادی می پردازند.
📝عملت الرافضة يوم عاشورا بالنَّوح وتعليق المُسُوح، وعيّدوا يوم الغدير وبالغوا في الفرح.
📚 تاریخ الاسلام، ذهبی، ج۲۶، ص۳۹.
🔸 شیعیان با بستن خیابان ها و بازارها در روز عاشورا با نوحه و اشک عزاداری میکنند و روز #غدیر روز ۱۸ ذی الحجه را عید می گیرند.
📝 أقامت الرافضة رسم يوم عاشورا من النّوْح واللَّطم والبكاء وتعليق المُسوح وغلْق الأسواق، وعملوا العيد والفرح يوم الغدير، وهو ثامن عشر ذي الحجّة.
📚 تاریخ الاسلام، ذهبی، ج۲۶، ص۴۷.
┅┅❅❈❅┅┅
@ttt1400
﷽؛
آقای دکتر محمد اسدی گرمارودی در کتاب ( نقش غدیر در کمال انسان ها) مینویسد:
به جرج جرداق صاحب کتاب (الامام علی صوة العدالة الانسانیة) گفتند: شما یک #مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی چه شد که در مورد حضرت علی ع کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علّامه امینی هنگامی که کتاب (الغدیر) را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرج جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه #شیعه هستی و نه #سنی که بگوییم طرفداری را میکنی. کار تو دفاع از مظلوم است. ما با #اهل_سنت بر سر علی علیه السلام دعوا داریم ما می گوییم حق با علی علیه السلام است آنها میگویند نه ، حالا این چند جلد کتاب( الغدیر) را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشته ام. شما هم در حدّ یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
میگوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم.
وقتی کتاب ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم تر نمی شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری می باشم از این مظلوم دفاع کنم و کتاب (الامام علی صوة العدالة الانسانیة) را نوشتم.
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مکتب تشیع قبل از امام علی و همزمان با قرآن مطرح بود.
آیت الله جوادی آملی
"آیا من دل خوش کنم که مرا امیرمؤمنان خطاب کنند، اما در ناگواریها و سختیها همدم آنان [مردم] نباشم و در حوادث تلخ زندگی پیشاپیش آنان گام برندارم!"
امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(علیه السلام)
🌺🌺🌺
💢 امیدی به صلاح و به راه آمدن «خواص» نیست!
💢 اقدامات اصلاحی همیشه با فشار افراد پایین به مسئولان بالا صورت می گیرد!
🔲استاد مطهری:
🔶معمولا فساد از «خواص» شروع مى شود و به «عوام» سرايت مى كند و صلاح برعكس از «عوام» و تنبه و بيدارى آنها آغاز مى شود و اجبارا «خواص» را به صلاح مى آورد، يعنى عادتا فساد از بالا به پايين مى ريزد و صلاح از پايين به بالا سرايت مى كند.
🔶روى همين اصل است كه مى بينيم اميرالمؤمنين در تعليمات عاليه خود، بعد از آنكه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسيم مى كند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار يأس و نوميدى مى كند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار مى دهد!
📚 مجموعه آثاراستادمطهرى، ج18، ص: 189
◀️سهم مردم از جامعه
✏️ هیچ چیز خطرناکتر از این نیست که جامعه ای بسازیم که در آن بیشتر مردم حس کنند که هیچ سهمی در آن ندارند.
✏️مردمی که حس میکنند سهمی در جامعه دارند از آن جامعه محافظت می کنند، ولی اگر چنین احساسی نداشته باشند، نا خودآگاه میخواهند که آن جامعه را نابود کنند.
مارتین لوتر کینگ
🔶 در جامعه اقتصاد زیربنا نیست و اعتقاد زیربنا است . اعتقاد ، به اقتصاد سامان میدهد، وگرنه اگر اعتقاد نباشد میشود نظام کمونیستی که مثل آدم برفی آب شد، نه کودتا و نه جنگ و نه شورشی بود، همه هم تعجب کردند، آمریکا و اسرائیل هم امیدواریم این طور شود، هیچ کس فکر نمی کرد اتحاد جماهیر شوروی از بین برود. اصل اعتقاد است و در کنار اعتقاد، اقتصاد است، دین گفت هم خودت روپا باش و هم نگذار دیگران ستون فقراتشان شکسته شود، آن بانکهای ربوی را قرآن دیوانه میداند و میگوید او مخبطانه (آمیختگی عقل با جنون) حرکت میکند و خون مردم را میمکد.
این ربا را دیگران تیزهوشی و زیرکی میدانند و قرآن آن را کار مخبطانه عنوان می کند، در صورت عمل به قرآن ما نه کارتن خواب خواهیم داشت و نه فقیر خواهیم داشت و نه دیگر زندانهای ما پر خواهد بود.
آیت الله جوادی آملی
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 موشن گرافی کوتاه
شناخت ابعاد تاریخی - سیاسی #قراردادها و عهدنامه اروپائیان در ایران
┅┅❅❈❅┅┅
«یکی از عیوب، بلکه از بلاهایی که در ایران ریشه دوانیده و قطع ریشه ی آن نیز بسیار مشکل و بلکه محال است، رشوه گیری است. این امر به قدری رایج است که از شاه گرفته تا آخرین مامور جزء دولت (دوره قاجاریه) رشوه میگیرد...!
و در عین حال هیچکس هم صدایش در نمی آید. گویی تمام ماموران و مستخدمین ایران از بالا تا پایین،هم پیمان شده اند تا موضوع را مسکوت بگذارند»!
کنت گوبین؛ کتاب سه سال در آسیا