eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
📌خوشحالی صحابه از مرگ عمر... افزون بر خوشحالی ابوهریره از مرگ عمر، ابن عساکر نیز در ترجمه ابوالجهم عبید بن حذیفه از صحابه رسول خدا(ص)می نویسد: له صحبه و هو من مسلمه الفتح و استعمله رسول الله علی بعض الصدقات ... فلما مات ، سر بموته و جعل یومئد یخنبش فی بیته ... الخنبشه ان یقفز علی رجلیه کما یفعل الجواری. ترجمه: صحابی رسول خدا(ص) عبیدبن حذیفه بعد از مرگ عمر، ضمن اظهار خوشحالی کرد و در خانه می رقصید. 📚 تاریخ دمشق ج۳۷ص۱۷۷ ............... ❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب ، مواضع اصحاب و یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداخته‌اند در پی آمده است: * منابع تاریخی شیعه : 1.تاریخ‏الیعقوبى ج‏2 ص 159 قرن: سوم مولف شیعه است. 6.تاریخ‏یعقوبى/ترجمه ج‏2 ص 49 قرن: سوم مولف شیعه است 7. التنبیه‏والإشراف ص 250 قرن: چهارم مولف شیعه است 8. مروج‏الذهب ج‏2 ص 304 قرن: چهارم مولف شیعه است. 9 .مروج‏الذهب،ج‏2،ص:321 قرن: چهارم مولف شیعه است. 10. الفتوح ج‏2 ص:323 قرن: چهارم مولف شیعه است. 11. مسارّ الشیعه اوایل قرن پنجم مؤلف : شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان ( که خوشبختانه نسخه خطی این کتاب ایشان با دستخط خودشان هم اکنون موجود است و در آن مرگ عمر در ذی الحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که طبق عقیده رایج به دریافت نامه از امام عصر(عج) مشرفشده اند.) * منابع تاریخی دیگر : 12. الإمامةوالسیاسة ج‏1 ص 39 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 15. المعارف ص 183 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 16.أنساب‏الأشراف،ج‏10،ص:417 قرن: سوم مذهبِ مولف : نامعلوم 17. الطبقات‏الکبرى،ج‏3،ص:258 قرن: سوم مذهب مولف : سنی 18. تاریخ‏الطبری،ج‏4،ص:191 قرن: چهارم مذهب مولف : سنی 20. - الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛ 21. - تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛ 22. - التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛ 23. - أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛ 24. - تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛ 25. - المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛ 26. - تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛ 27. - همان، ج٤، ص١٩٣؛ 28. - التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛ 29. - مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛ 30. - مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛ 31. - الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛ 32. - تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛ 33. - الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛ 34. - وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛ 35. - العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛ 36. - الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛ 37. - البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛ 38. - مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛ 39. - فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛ 40. - المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛ 41. - بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛ 42. - الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛ 43. - مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦ 45. * برخی از منابع : 46. ابن اعثم کوفى ، أبو محمد أحمد / الفتوح / تحقیق على شیرى، بیروت، دارالأضواء، 1411 هـ ق 47. برقى ، احمد بن محمد بن خالد / المحاسن/ دار الکتب الإسلامیة قم، 1371 هـ ق ‏ 48. جعفریان ، رسول / تاریخ تشیع در ایران / قم ، انتشارات انصاریان ،1385هـ ش 49. جعفریان ، رسول / تاریخ خلفا / قم انتشارات دلیل ما ، 1383هـ ش 50. دینوری‏ ، ابن قتیبة / الإمامة و السیاسة(تاریخ الخلفاء)/ تحقیق علی شیری، بیروت، دارالأضواء، 1410/1990. 51. رضی، شریف محمد بن حسین / نهج البلاغه/ (نسخه صبحى صالح ) /انتشارات دار الهجره قم 52. شهیدی ، سید جعفر / تاریخ تحلیلی اسلام / مرکز نشر دانشگاهی 1371هـ ش 53. عیاشى ، محمد بن مسعود / تفسیر العیاشی / چاپخانه علمیه تهران، 1380 هـ ق 54. کلینى، محمد بن یعقوب / الکافی/ دار الکتب الإسلامیة تهران، 1365 هـ ش‏ 55. مجلسى، محمد باقر / بحار الأنوار / مؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 هـ ق ‏ 56. نورى، میرزا حسین / مستدرک الوسائل / مؤسسه آل البیت علیهم السلام قم، 1408 هـ ق 57. بلاذری، انساب الاشراف، ج۱۰، ص۴۱۷ 58. یوسفی غروی، موسوعة التاريخ الإسلامي، ج٤، ص٢٩٩ و ٣٠٠.
♦️ تاریخ قتل بن خطاب؟ 📌تاریخ قتل عُمر بن خطاب در اغلب منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- در ماه ذی‌الحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است. اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ یعنی روز زخمی شدن و روز فوتش. خنجر خوردن وی را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذی‌الحجه سال ٢٣ق گفته‌اند و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانسته‌اند. وی هنگام ضربت خوردن شراب نبیذ می خورد. شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفته‌اند. علمای متقدّم شیعه بر اینکه عمر در ذیحجه کشته شده اتفاق نظر داشته اند و حتی علامه مجلسی هم به رغم تایید نهم ربیع، به این زمان شهادت داده است.(بحارالانوار، ج‏31، ص 118) ابن ادریس حلی درباره تاریخ نهم ربیع می گوید: مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ (هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است) سپس وی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته،می فرماید: الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک.(شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند) بحارالانوار، ج‏31، ص 119 پس شهرت قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیع‌الأول، استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و فاقد اعتبار است. بنابراین مراسم عمرکشان (عید الزهرا / فرحه الزهرا ) که برخی در ماه ربیع الاول برگزار میکنند اساسا با تاخیر حدود هفتاد روز انجام می شود. * انگیزه ی قتل عمر : درباره قاتل عمر که فیروز ابولؤلؤة نام دارد طبق منابع تاریخی، مسلمان یا زردشتی یا نصرانی بودن او معلوم نیست: اینکه آیا او از زردشتی های هم پیمان با مسلمانان بوده یا نصرانی بوده یا مسلمان شده بود معلوم نیست. همچنین دلیلی بر شیعه بودن او وجود ندارد. انگیزه ی او در کشتن عمر بن خطاب نیز یک انگیزه شخصی بوده : در واقع او نسبت به گزاف بودن مالیاتِ مقرّر اعتراض داشت و نزد عمر شکایت برد، ولی عمر مالیاتش را تخفیف نداد لذا نقشه قتل عمر را طراحی کرد. بنابراین انگیزه ی ابولولو یک انگیزه شیعی نبوده بلکه صرفاً یک تصفیه حساب شخصی بوده است. از این رو اینکه او برای خشنودی اهل بیت دست به این کار زده باشد از نظر مورخان مجهول است. دکتر سید جعفر شهیدی احتمال داده است برخی از بزرگان قریش مثل مغیرة (مالک ابولولو) در ترورِ عمر نقش داشته اند زیرا از سختگیری های عمر به تنگ آمده بودند (تاریخ تحلیلی اسلام ص 129) آنچه دیدگاه ایشان را تقویت می کند اینست که عمر در روزهای آخر گفته بود می خواهد شیوه اش را در تقسیم بیت المال تغییر داده، مساوات را برگزیند که این می توانست موجب نگرانی برخی از بزرگان قریش شود آنان را به طراحی برای قتل عمر وادار کند. طبق این نظریه ابولولو فریبِ چند عربِ قریشی را خورده و آلت دست آنان شده است. * موضع امیرمومنان درباره ی ترور عُمَر: هیچگاه در منابع قدیم نیامده که امیرمومنان قتل عمر را تایید کرده باشند. ابولولو پس از آسیب زدن به عمر – در حالِ امامت جماعت - تعدادی از نمازگزارانِ صف اول را نیز مورد حمله قرار داد و زخمی کرد که برخی به خاطر جراحات درگذشتند. حال آیا می توان گفت امام علی راضی بودند که عمر درمسجد و در حال نماز ترور شود؟ آیا مسجد احترام ندارد؟! آیا امام علیه السلام به زخمی شدن چند بی گناه راضی بودند؟! آیا امام راضی بودند عمر در نظر آیندگان بجای اینکه مورد نقد قرار گیرد برعکس به عنوان "خلیفه ی شهید" و "شهید محراب" مورد احترام و تقدیس قرار گیرد؟!! اساساً عملکرد ابولولو قابل دفاع نیست. امیرمومنان نیز به این قتل آن هم در مسجد النبی و در حال نماز راضی نبودند همانطور که بعدها به قتل عثمان نیز رضایت ندادند و همه ی این امور بدون اطلاع ایشان انجام شده است. برخی معتقدند اینها همه توطئه ی مخالفان علی بود که می خواستند آن حضرت را همدستِ قاتلانِ خلفا معرفی کنند چنانکه معاویه ایشان را به همکاری با قاتلان عثمان متهم می کرد. (نهج البلاغه نامه ی 28) * مرگ ابولولو : ابولولو پس از آسیب زدن به عمر و زخمی کردن تعدادی دیگر نمازگزاران پا به فرار گذاشت اما نتوانست از مسجد بیرون برود و در همانجا مردم او را دستگیر کردند و خودکشی کرد. حال چگونه به ایران و کاشان رسیده باشد!!. بنابراین شایعه" ابولولو فرار کرده، نزد حضرت امیر آمد و از ایشان پناه خواست و ایشان فرمودند: من تو را با طیّ الارض به کاشان می برم که مردمانش شیعه هستند" کاملاً بی پایه است زیرا مردم کاشان در آن زمان شیعه نبوده اند. اساساً مردم کاشان به تبعیت از قم شیعه شدند و چون رواج تشیع در قم بین سالهای 80 تا 115هجری آغاز شده بنابراین در سال مرگ عمر (سال 23 هجری) خبری از تشیع در کاشان یا در قم نبوده است.بلکه تشیع در آن زمان در میان عده ای از صحابه در مدینة النبی منحصر بود.(جعفریان، تاریخ تشیع در ایران ص 173)
📌تفاوت دو نگاه درباره ایرانی ها : «هرکس زبان را بیاموزد ناپاک و نجس می گردد و هرکس ناپاک گردد، از مروت او کاسته میگردد.» 📚عبدالله بن ابی شیبه، المصنف،ج6، ص208. امیرمؤمنان (ع): « و هستند. با ما از در مسالمت درآمده و به اسلام رغبت دارند.» همچنین، در پاسخ به اعتراض ، نسبت به محبت ایرانیان با امام خویش، فرمودند: «آنان(ایرانی ها) در هوای گرم به خاطر خدا کار می کنند.» 📚ثقفی، الغارات، ج2، ص498. 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب، ج4، ص48.
📌موقوفه اى براى به ابو عبید علی بن الحسین بن حرب بغدادی که یکی از محدثان و قاضیان مشهور مصر در قرن سوم و چهارم هجری قمری می‌باشد، گفته شد: «ولید بن رفاعه» مالی را نموده و شرط کرده که این موقوفه صرف امور خیر شود، ولی خودش مصداق معینی برای آن تعیین نکرده است. ابو عبید از احوال واقف پرسید. به او گفتند: او والی مصر بود و روی منبر بن ابی‌طالب(ع) را می‌کرد. تا ابوعبید این را شنید، گفت: پس موقوفه اش را برای مصرف کنید! ابن حجر عسقلانی پس از نقل این ماجرا می‌گوید: این کلام ابو عبید اشاره به این حدیث نبوی دارد که دشمن علی حلال‌زاده نیست. 📌وقيل لأبي عبيد: إن فِي حُبس الوليد بن رفاعة شرطاً، وهو أن يُجعل فِي وجوه البرِّ وَلَمْ يعين شيئاً. فسأل أبو عبيد عن ترجمته، فقيل لَهُ: كَانَ عامل مصر. وَكَانَ يلعن علي بن أبي طالب على المنبر فقال: اجعلوا حُبسه للمنبوذين، فثبت إِلَى الساعة. وأراد أبو عبيد التلميح بالحديث الوارد، إن من يبغض علياً لغير رِشْدَةٍ. 📚عسقلانی، رفع الإصر عن قضاة مصر، تحقیق: دکتر علی محمّد عمر ، مکتبة الخانجي، قاهره، ١٤١٨ق امویان بنی امیه
📌آیا امام و امام علیهم السلام در شرکت داشتند؟ ✅ : ◀️روایت حضور حسنین(ع) در فتوحات اولین بار در نقل شده است و از آنجا به دیگر منابع سرایت کرده است. ◀️ در مقدمه کتاب خود توضیح می دهد که کارش جمع آوری مطلق اخبار است. چه متعارض وچه صحیح. ◀️طبری، از حدیث همانند و هم روایت نقل کرده است. ◀️طبری، درباره دو روایت نقل کرده است. که تنها در یکی از آنها اسم (ع) آمده است و در روایت دیگر، نامی از آنان نیست. ◀️در سند روایات شخصی بنام قرار دارد که بزرگان دانش رجال اهل تسنن، وی را دانسته و سند روایت وی را به دلیل انقطاع، می دانند. یعنی گوینده اصلی خبر مشخص نیست. 📚عسقلاني، تقريب التهذيب، ج1، ص405، 📚عسقلانی، تهذيب التهذيب، ج7، ص330، 📚ابن الجوزي، الضعفاء و المتروكين، ج2، ص198، 📚ابن حماد، الضعفاء الكبير، ج3، ص252. ◀️افزون بر کمی سن حسنین(ع) برای حضور در نبرد ایران، علی(ع) در دوران خویش نیر برای حفظ جان آنان، از حضورشان در صحنه نبرد جلوگیری می کرد؛ زیرا آنان امت را باید بعد از وی برعهده بگیرند. ◀️در برخی منابع آمده است که امام (ع) و امام (ع) در زمان خلافت به غاصب بودن وی اعتراض کرده است. ◀️امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به حمایت از ، از انتقاد کرده اند. ◀️باتوجه به انتقاد اهل بیت(ع) از ، چگونه امکان حمایت حسنین(ع) از بی مبنا وجود دارد و چگونه برخی روایات جعلی همکاری در فتوحات را نقل می کنند. 📚ابن عساکر، الاصابه، ج2، ص69. ◀️در روایت جعلی طبری آمده است که، (ع) برای فتح و نیرنگ کرده اند، و حال آنکه این سخن درباره کسی که قرار است امام امت جامعه باشد، عقلا پذیرفتنی نیست. ◀️به نظر می رسد انگیزه ، یا توجیه است که بگویند از آل علی(ع) هم در آن حضور دارند، یا با جعل خبر درباره حضور صحابه در مناطق، را برای مناطق مفتوحه درست کنند.
👓 اگر یک وجب به مملکت اهل سنت در دنیا تعدی بشود، وظیفه همه است که دفاع کند!! 💬 آیت الله وحید خراسانی (دیدار با رئیس مجمع تقریب مذاهب) 👇👇👇لینک خبر https://tn.ai/1762188
👓 بر جمیع سخنرانان، چه در محیط‌های باز و چه و تمام نویسندگان، تکلیف حتمی است که حتی‌ به‌طور اشاره و ، از گفتار و نوشته‌های اجتناب نمایید که امروز اختلاف برای امت اسلامی سم کشنده است! ❗️ و باید بدانند که ایجاد اختلاف در محیط حاضر، جز تبعیت از نفس و شیطان درونی و خدمت به ابرقدرت‌ها، خصوصاً آمریکای جهان‌خوار، نیست و از بزرگی است که شیطان به اسم اسلام، بر زبان‌ها و قلم‌ها جاری می‌کند! 📕 صحیفه ج۱۴ ص۲۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشور ژاپن اقدام به ساخت کامیون هایی نموده که تبدیل به مسجد می شوند و هنگام نماز اذان پخش می کنند این کامیون ها درمیادین شهر ها توقف می کنند تا مسلمانان نمازهایشان رابخوانند
⭕آخرین آمار از جمعیت کشور های عربی
📈🌍 *سن بازنشستگی باید به ۶۵ سال برسد* 🌐 *دولت هشت و نیم میلیون نفری در ایران فاجعه هست. همه بودجه کشور را می‌بلعد.* 🌐 در جهان به طور متوسط در قبال هر شش نفر شاغل یک نفر بازنشسته است. 🌐 در ایران تعداد بازنشسته‌ها بیش از شاغلین هست و این یک فاجعه است. 🌐چهار میلیون نفر کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند. 🌐چهار و نیم میلیون بازنشسته‌اند و بدون کار کردن حقوق می‌گیرند! 🌐در آمریکا و آلمان سن بازنشستگی ۶۷ سال هست. 🌐 در ایران بسیاری از افراد در سن ۵۰ سالگی و کمتر بازنشسته می‌شوند. 🌐 در جهان با افزایش امید به زندگی یا سن متوسط، سن بازنشستگی هم بالا رفته، حال آنکه با وجود افزایش امید به زندگی که از ۵۲ سال قبل از انقلاب به ۷۶ سال رسیده است، سن بازنشستگی نه تنها افزایش نیافته بلکه در موارد متعددی کاهش نیز یافته است. 🌐سن بازنشستگی در ایران باید به ۶۵ سال برسد. 🌐در غیر اینصورت پولی برای عمران و آبادانی کشور نمی‌ماند و همواره حتی برای پرداخت حقوق‌ها با کسری بودجه مواجهیم 🌐 استثناء باید برای افراد ناتوان واقعی از کار باشد. 🌐دولت باید لااقل در استخدام‌های جدید شرط بازنشستگی در ۶۵ سال را قید کند. 🌐در بخش خصوصی مثلا مغازه‌دارها خود را در ۵۰ سالگی بازنشسته نمی‌کنند و تا توان دارند کار می‌کنند. 🌐امام علی (ع) فرمودند: *بهترین تفریح کار است.* 🌐 باور ما عموما این است که *بهترین کار تفریح است.* 🌐 این تفکر که شاغلین را بازنشسته کنیم تا جوانان جای آنها را بگیرند غلط است، زیرا برای یک کار به دو نفر حقوق پرداخت می‌شود، یکی به بازنشسته بابت کاری که نمی‌کند و دیگری به جایگزین او بابت کاری که باید بکند و در موارد بسیاری کار خود را هم به درستی انجام نمی‌دهد! 🌐متوسط ساعت مفید کاری در ادارات دولتی ایران ۲۲ دقیقه در روز است. 🌐 ساعت مفید کاری در ژاپن هشت ساعت در روز و در کره جنوبی ۹ و نیم ساعت در روز است. 🌐 یعنی یک کره‌ای در یک سال به اندازه قریب به ۲۶ سال یک کارمند ایرانی کار مفید می‌کند. 🌐 به عبارت دیگر یک کارمند ایرانی به طور متوسط در طول ۳۰ سال به اندازه ۱۴ ماه یک کره‌ای کار مفید می‌کند و بازنشسته می‌شود. 🌐 قبل از انقلاب که امید به زندگی ۵۲ سال بود، بعد از ۳۰ سال کار به طور متوسط دو سال حقوق بازنشستگی می‌گرفتند. 🌐الان که امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است، سی سال یا کمتر کار می‌کند و ۲۶ سال حقوق بازنشستگی می‌گیرد! 🌐 آنها که ساعت مفیدشان ۲۲ دقیقه در روز است، عملا در طول سی سال‌ معادل یک سال و اندی کار مفید می‌کنند و به اندازه ۵۶ سال (۳۰+۲۶) حقوق می‌گیرند. 🌐 حق بازنشستگی که از حقوق کسر می‌شود کفایت حقوق بازنشستگی را نمی‌کند و دولت مجبور می‌شود از بیت‌المال یعنی جیب همه مردم کسری بسیار زیاد آن را جبران کند. 🌐 چون بودجه کافی برای پرداخت حقوق هشت و نیم میلیون نفر شاغل و بازنشسته وجود ندارد، دولت برای پرداخت سر موعد حقوق‌ها ناچار به جاپ پول بی‌پشتوانه است. 🌐 چاپ پول بی‌پشتوانه موجب کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه تورم و گرانی اجناس نسبت به پول ملی است. 🌐گرانی فقط دامن حقوق‌بگیران را نمی‌گیرد، بلکه افراد بیکار و مردم فقیر هم گرفتار تورم و گرانی می‌شوند. 🌐 مملکت و ثروت و بودجه آن فقط متعلق به حقو‌ق‌بگیران نیست و همه مردم ایران صاحب ثروت ملی هستند. 👈 *ملاحظات*: 1️⃣ اینکه اعلام شده که ساعت مفید کاری کارکنان دولت به‌طور متوسط بیست و دو دقیقه در روز است، به معنی این است که حتی اگر افرادی از آنها روزانه هشت ساعت یا بیشتر کار مفید انجام می‌دهند، اما دیگرانی ساعت مفید کاری‌شان کمتر از بیست و دقیقه در روز می‌باشد، چه بسا اصلا کار مفیدی انجام نمی‌دهند و در نتیجه متوسط کار مفید افت می‌کند. 2️⃣ ساعت کار مفید تعریف خاصی دارد و غیر ساعت کاری است. ⁉️ *سوال*: 1️⃣ آیا مردم از عملکرد کارکنان دستگاه‌های دولتی و عمومی راضی هستند؟! 2️⃣آیا کارمندان و مردم می‌دانند که حقوق کارکنان دولت از جیب مردم و ارباب رجوع پرداخت می‌شود؟! 📒 کتاب *"برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع"* نوشته‌ محمد حسن قدیری ابیانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتدار ایران تمدن نوین اسلامی نقش رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای
تاریخ تفکر تمدن
♦️ تاریخ قتل #عُمر بن خطاب؟ 📌تاریخ قتل عُمر بن خطاب در اغلب منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- در ما
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شایعه قتل خلیفه دوم و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی در هفته وحدت ✅ 🔹قدیمی‌ترین گزارش مراسمی با نام عمرکشان، به قرن چهارم برمی‌گردد. محمد بن‌احمد مَلطی (متولد ۳۷۷) که یک سنی متعصب و اهل مالاتیای ترکیه است در کتابش«التنبیه و الرّد علی اهل الاهواء و البدع»، که کتاب کلامی و به شناخت فرقه‌های مهم شیعی اختصاص دارد، می‌نويسد: فرقه‌ چهاردهم از شیعیان، اهل قم هستند و ویژگی آنها این است که به سلف و صحابه طعنه می‌زنند. این کتاب، تاریخی نیست و به فرقه‌شناسی می‌پردازد و در آن شیعه را متهم به تکفیر و الحاد می‌کند و شیعیان قم را مورد حمله قرار می‌دهد و ادعای این، می‌تواند نشان دهنده‌ این باشد که سایر فرقه‌های شیعی، مراسم ملامت خلیفه را برگزار نمی‌کرده‌اند و چه بسا بتوان گفت اجرای چنین مراسماتی در روز نهم ربیع، ایرانی است و نه شیعی. اهمیت این کتاب از این جهت است که کتبی که برای تکفیر شیعه نگاشته می‌شود، این کتاب را مورد استناد قرار می‌دهند و با یک مغالطه می‌گویند شیعه، گروهی است که معتقد به توهین به خلفا و عایشه است. لازم به ذکر است که نسخه‌ خطی این کتاب، در حال حاضر در سوریه وجود دارد و کاملا هم سالم است. 👇 https://mobahesat.ir/17051 🔸آیةالله مبارکه ای درباره کتاب «نفحات اللاهوت در لعن بر جبت و طاغوت» محقق کرکی می نویسد: 🔹وقتی اين کتاب از قلم شيخ خارج گرديد نسخه ای از آن در شامات و حجاز پراکنده کردند، و تعدادی در اسلامبول به دولت روم عرضه داشتند؛ چندين سال در مکّه و حجاز، شيعه ايرانی را قتل عام می کردند و از علمای شيعه هر که را دسترس شدند کشتند و منافع اين لعن عايد خزانه هاي دول مسيحي شد