eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
بازخوانی اشارات قرآن کریم به جایگاه ایرانیان(سوره محمد) نویسنده: نصرت الله آیتی محور اصلی سوره محمد که نام دیگر آن قتال است، مسئله جهاد و مسائل پیرامونی آن است. در آیات پایانی این سوره خداوند بعد از آن‌که حال کفار و بیماردلان و سستی آنان در امر قتال و حال مرتدین را بیان می‌فرماید، روى سخن را به مؤمنین برگردانده از این‌که مثل آن کفار و منافقین و مرتدین باشند و با مشرکین سازش نموده به سوى آنان متمایل شوند بر حذرشان می‌دارد و در ادامه آنها را دعوت به جهاد می‌کند و سپس به حب دنیا به‌عنوان مانعی در مسیر جهاد توجه می‌دهد و در نهایت چنین می‌فرماید که شما برای انفاق در راه خداوند فراخوانده می‌شوید؛ اما برخی از شما در این‌باره بخل می‌ورزند اما بدانید که اگر از فرمان خداوند روی گردان شوید خداوند به جای شما قومی را خواهد آورد که مانند شما نیستند و نسبت به جهاد و انفاق در راه آن سستی نمی‌کنند. در نوشتار پیش رو تلاش شده است با توجه به قرائن داخلی آیات و نیز روایاتی که در این زمینه وجود دارد به این سوال پاسخ داده شود که مقصود از قومی که در این آیات وعده آمدن‌شان داده شده است کیست؟ چنین به نظر می‌رسد که در روایات پیشوایان معصوم با شکل‌های مختلف از قوم فارس به عنوان مصداق قوم موعود یاد شده است و بسیاری از مفسران شیعه و اهل‌سنت نیز به قاطعیت و یا به عنوان یک احتمال قابل توجه این دیدگاه را پذیرفته‌اند. 👉 https://b2n.ir/q19404
▪️ایرانیان یکی از پیشگامان تاریخی جهان در بحث دانش ریسندگی و بافت انواع پارچه و تکنیک‌های دوخت بودند اوج ترکیب این دانش و هنر را می‌توان در فرش ایرانی دید به طور مثال موزه هنر کلیولند آمریکا حدود ۱۵۰ نمونه از پارچه‌های تاریخی ایرانی را در خود جای داده از دوران ساسانیان تا قاجار
دهم آذرماه مصادف با شهادت سپهر آسمان سیاست ایران آیت‌الله شهید مدرس می‌ باشد. ✅ اینکه مدرس گفته : دیانت ما عین سیاست ماست ، شاید معنای وسیع تر و عمیق تر از این جمله را می دهد، اگر می گفت "دین" ما عین سیاست ماست ۰ "دیانت" اعتقاد قلبی و عملی و واقعی است ۰ در سیاست می بینیم برخی در نظر و گفته ، ورود دین در سیاست را قبول دارند ولی متدین به این مطلب نیستند ۰ یک از عللی که سیاستمداران غربی سیاست های خود را با تلاش و جدیت به پیش می برند این است که متدین و عامل به همان عقیده ای (سکولار) هستند که قبول دارند ۰ در حقیقت جمله شهید مدرس می تواند نقد برخی دولتمردان باشد ، چرا که متدین بودن و دیانت داشتن در سیاست بالاتر از صرفا دین را قبول داشتن است. موسی نجفی 👉 https://b2n.ir/r14760
در کنار نخست وزیر اسکاتلند بخشی از دستور زیبای امام علی(ع) به مالک اشتر نقش بسته است ، به این مضمون : " مردمان یا برادران تو در دین و آئینت هستند و یا همانندت در آفرینش "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر یک ایرانی از زندگی در سوئد از مهاتما گاندی پرسیدند دربارۀ تمدن غرب چه نظری داری، پاسخ داد: «به نظرم، فکر خیلی خوبی خواهد بود» تمدن غرب سراب خوشبختی @ttt1400
✅‏ روستای لیرو استان گلستان
✅‏ مسجد جامع یزد وقتی معماری هنر باشه ، میشه این معماری چشم نواز و زیبا...
✅‏ 🎥روستای خان‌کندی ، اردبیل
✅‏ ▪️بازار سنتی شهر زیبای کاشان - استان اصفهان
✅‏معدن نمک گرمسار، سمنان
⬅️ تعصب یا علم ؟ " این که انسان مدام افتخار کند تمام طول عمرش سر درس فلان استاد و فلانی و فلانی می رفته که هنر نیست، پس او کی وقت داشته فکر کند ؟؟؟؟ " ✳️ یکی دیگر از موجبات لغزش اندیشه ، گرایش به شخصیتها است شخصیتهای‌ بزرگ تاریخی یا معاصر از نظر عظمتی که در نفوس دارند بر روی فکر و اندیشه و تصمیم و اراده دیگران اثر می‌گذارند و در حقیقت هم‌ فکر و هم اراده دیگران را تسخیر می‌کنند ، دیگران آنچنان می‌اندیشند که‌ آنها می‌اندیشند و آنچنان تصمیم می‌گیرند که آنها می‌گیرند ، دیگران در مقابل آنها استقلال فکر و اراده خود را از دست می‌دهند . 📚 استاد مرتضی مطهري، کتاب انسان و ایمان ، ص 71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️مدیریت و !⚠️ تمام تلاش بر این بوده است که به جایگاهی برسد که خودش بتواند خودش را کنترل کند و در مسیر حرکت کند. در این شیوه، تمرکز بر است یعنی . یعنی زور بالای سرت باشد و یا دوربین در محل فعالیتت بگذارند تا خطا نکنی، بلکه چون بر نفْسَت مسلّط هستی، در موقعیت خطا و جرم، خودت را حفظ می‌کنی حتی اگر به ضررت تمام شود. اینکه رفتگر زحمت‌کشی میلیاردها پول را پیدا میکند و می‌تواند به راحتی برای خودش بردارد بی‌آنکه کسی بفهمد، اما خودش به دنبال صاحب پول می‌گردد -چه بسا هزینه‌ای هم از جیب خودش بپردازد- خروجی و ثمره این و است. اگر بشر باوری به این تعلیمات فطری نداشت، در هنگام تعارض منافع خود با افراد، اگر و نباشد، ترسی از تضییع و پایمال کردن حقوق دیگران ندارد و برای اینکه بتوان او را مدیریت کرد، باید نظارت شدید و دوربین‌های زیاد و ... وجود داشته باشد و گرنه برای جلب منفعت خودش، چه بسا از کشتن دیگران هم ابایی نداشته باشد... ساعت 21 و 34 دقيقه 13 جولای سال 1977 جريان برق شهر نيويورك قطع شد و بخش بزرگي از اين شهر در تاريكي فرو رفت. وسعت غارت به حدي بود كه پليس بيش از سه هزار غارتگر را دستگير كرد. اين رويداد پر معنا مدت‌ها از لحاظ كشف علل تحت بررسي جامعه شناسان بود كه چرا در نيمه دوم قرن 20 و در شهر نيويورك كه مقر سازمان ملل است چنين قانون شكني روي داده بود. اين وضعيت، تمدن بشر معاصر را زير سؤال برد. برای کاهش جرم، آخرین راه وضع قوانین سخت است. اما راه درست پیشگیری از جرم، تربیت انسان خودساخته است.
▪️۲۸ ربیع الثانی سالروز رحلت مرحوم علامه شیخ عبدالحسین امینی رحمت الله علیه صاحب کتاب شریف الغدیر
کتاب "اَلْغَدیر فِی الْکِتابِ وَ السُّنّة وَ الْاَدَب"، معروف به الغدیر کتابی به زبان عربی با موضوع اثبات امامت و خلافت بلافصل امام علی(ع) در واقعه غدیر، نوشته علامه عبدالحسین امینی است که در ۱۱ جلد تنظیم شده و جلد نخست، به بررسی سند حدیث غدیر اختصاص دارد. علامه امینی حدیث غدیر را یقین‌آورترین و متواترترین حدیث منقول از پیامبر(ص) می‌داند. ایشان بدین منظور سند حدیث را از صحابه و تابعان تا علمای قرن چهاردهم قمری با تکیه بر منابع اهل سنت ذکر می‌کند. او در جلد اول نام ۱۱۰ تن از صحابه پیامبر و ۸۴ تن از تابعانِ روایت‌کننده واقعه غدیر را گردآورده است. امینی در شش جلد بعدی، شاعران غدیر را معرفی و اشعار آنها را نقل کرده است. او در جلدهای پایانی، ضمن ادامه معرفی شاعران غدیر، به برخی از اختلافات شیعه و اهل سنت مثل جایگاه خلفای سه‌گانه و نقدهای شیعیان بر آنها، فدک، ایمان ابوطالب، تحلیل رفتارهای معاویه بن ابوسفیان و... می‌پردازد. علامه امینی برای نوشتن این کتاب به کتابخانه‌های کشورهای مختلف از جمله هند، مصر و سوریه سفر کرده است. چنانکه علامه امینی گفته، او بیش از صد هزار کتاب را دیده و بیش از ده هزار کتاب را مطالعه کرده است. نوشتن کتاب الغدیر بیش از ۴۰ سال طول کشیده است. درباره الغدیر کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های متعددی نوشته شده است. همچنین موضوعات مطرح‌شده در الغدیر به صورت یک مجموعه موضوعی در ۲۷ جلد منتشر شده است. علامه امینی برای یافتن منابع جهت نگارش کتاب «الغدیر...»، سفرهایی به نقاط مختلف داشته است. وی در این سفرها در پی کتابخانه‌ها، اعم از عمومی و شخصی بود. امینی در این کتابخانه‌ها به مطالعه، استنساخ و تهیه مآخذ می‌پرداخته و گاه در پی تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع بوده است. برخی از شهرهایی که وی به آنها سفر کرده بود، عبارتند از: حیدرآباد دکن، علیگره، لکهنو، کانپور، جلالی (در هند) رامپور، فوعه، معرفه، قاهره، حلب، نبل، دمشق و.... علامه امینی (ره) سال‌ها در کشورهای مختلف مشغول جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها درباره این کتاب بود و عاشقانه پژوهش می‌کرد. به باور علامه امینی، این عنوان برای این کتاب بدین معناست که اگر کسی منکر حدیث غدیر و امور وابسته به آن شود، در واقع منکر قرآن، سنت، ادبیات، تاریخ و مجمع علمی شعر عرب شده است؛ چرا که نویسنده مدعای خود را با اسناد متقن و شواهد قطعی از هر سه منبع مذکور، به اثبات رسانده است. ایشان یك تنه در برابر تحريف كنندگان تاريخ قيام كرد و با قلم توانا و آتشين و در عين حال منطقی و علمی خود، پرده‌ها را كنار زد و حقايق را از لابلای زوايای تاريك تاريخ، بيرون كشيد. محمدرضا حکیمی: در کتاب «الغدیر»، نزدیک ۱۵۰ کتاب از مهمترین کتاب‌های مسلمانان که در طول تاریخ شخصیت افراد و اجتماعات را ساخته است، به میان آورده شده و براساس ملاک‌ها و مآخذ اهل سنت به مطالب آنها رسیدگی شده است. محمدرضا حکیمی، این کار علامه امینی را نوعی بازسازی علمی خوانده و معتقد است او به تصحیح کتابخانه عمومی اسلام دست زده است. آیت الله جعفر سبحانی : کتاب «الغدیر»، بیت القصیده آثار علامه امینی است. اقیانوسی است در موضوعات مختلف. یکی از مباحث مهم کتاب الغدیر، محاکمه مورخان است؛ محاکمه ای علمی با استناد به قرآن و حدیث. الغدیر، منادی وحدت حقیقی است. شهید مرتضی مطهری نقش مثبت الغدیر در وحدت اسلامی، از این نظر است که اولا منطق مستدل شیعه را روشن می کند و ثابت می کند که گرایش مسلمانان به تشیع، برخلاف تبلیغات زهرآگین عده ای، مولود جریان های سیاسی یا نژادی نبوده است. ثانیاً ثابت می کندکه پاره ای از اتهامات به شیعه که سبب فاصله گرفتن مسلمانان دیگر از شیعه شده است، به کلی بی اساس و دروغ است. ثالثاً شخص شخیص امیرالمومنین علی(ع) را که مظلوم ترین و مجهول القدرترین شخصیت بزرگ اسلامی است و می تواند مقتدای عموم مسلمین واقع شود و همچنین ذریه اطهارش را به جهان اسلام معرفی می کند. یکی از نویسندگان لبنانی خطاب به علامه امینی چنین گفته است: شما تمام گوهرهای دریاها را یکجا در الغدیر جمع کرده اید. کاری کرده اید که باید گروهی از دانشمندان آن را انجام دهند. چطور شما توانسته اید به تنهایی این کار را بکنید؟ عادل غضبان مدير مجله مصری «الكتاب» در مقدمه جلد سوم الغدير می‏گويد: «اين كتاب، منطق شيعه را روشن می‏كند و اهل سنت می‏توانند به وسيله اين‏ كتاب شيعه را به طور صحيح بشناسنند. شناسايی صحيح شيعه سبب می‏شود كه‏ آراء شيعه و سنی به يكديگر نزديك شود ، و مجموعا صف واحدی تشكيل دهند.» یک عالم سنّی دیگر می‏نویسد: "بنده با مطالعه کتاب پراهمیت الغدیر که جناب عالی معرفی فرموده بودید دانستم که تا به امروز عمر خود را بر سر یک مشت مطالب خرافی و پوچ گذرانده‏ام و بی‏جهت شیعیان پاک و موحّد را مشرک و کافر دانسته‏ام..."
اگرچه هدف اصلى و اولیه مؤلف، اثبات حديث غدير و تواتر آن بوده، ولى در عين حال هر آن چه را كه براى امت اسلامى حائز اهميت مى‌دانسته، در اين كتاب جمع‌آورى نموده است. علاوه بر بررسی عالمانه صحت حدیث غدیر، بحث مفصّلی در مفاد این حدیث، تحقیق واژگان، شواهد لفظی و معنوی منطبق بر مدعای شیعه و نیز برخی از مباحث مورد اختلاف شیعه و دیگران ـ مانند ایمان ابوطالب، مسأله زیارت، علم امام، جعل حدیث و... ـ از مباحث طرح شده در الغدیر است. علامه امینی در اين كتاب سعى بلغ در دفاع از حريم تشيع و دفع اتهامات وارده پيرامون اين مكتب و پيروان آن دارد، به طورى كه همواره و در موارد متعدد به نقد كتبى كه خواسته و يا ناخواسته عقائد حقه شیعه را مورد هجمه خود قرار داده و بهتان‌هاى ناروا بر آن وارد ساخته‌اند، مى‌پردازد و با استدلال‌هاى محكم آن را رد مى‌سازد. منابع و مصادر مورد استناد الغدیر به جهت رعایت قواعد منطقی جدل، احتجاج و مناظره، همه از منابع عالمان اهل سنت است. این ویژگی کتاب همراه با اجتناب مؤلف از تعصب و یکسونگری، موجب شهرت جهانی الغدیر شده است. به گفته یکی از بزرگان، زمانی که علامه از سفر علمی و تحقیقی چندماهه‌اش به هندوستان بازگشت، از وی پرسیدند هنگام اقامتتان در هند، با گرمای آن کشور چه می‌کردید؟ اندکی تا‌مل کرد و سپس گفت: اصلا متوجه گرمای آنجا نشدم! سال 1324 چاپ اول كتاب الغدير در نجف آغاز مى شود و تا نُه جلد آن به طبع رسيده و در سراسر ممالك اسلامى و غير آن منتشر مى گردد. با انتشار كتاب گرانمايه "الغدير" سيل نامه‌ها و ستايش‌ها به دانشمند فرزانه و علامه خبير ارسال مى شود. اين تقريظ‌ها گاه از دانشمندان بزرگ شيعه و اهل سنت است و گاه از پادشاهان كشورهاى اسلامى . خود آن بزرگوار می‏گوید: "هرگاه پشت میز می‏نشستم که الغدیر را بنویسم مثل اینکه حضرت علی(ع) را در کنار میز می‏دیدم که مطالب را به من دیکته می‏فرمود". یک سخنی از علامه امینی نقل کردند، که انسان را منقلب می کند بعد از نوشتن الغدیر گفته بود: «روز قیامت با دشمنان امیرالمؤمنین مخاصمه خواهم کرد! همان طور که آنها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند؛ و گرنه من میخواستم معارف امیرالمؤمنین را گسترش بدهم؛ اینها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم!» وقتی می گویند: اول مظلوم عالم؛ بی جهت نیست! حضرت چقدر مظلوم باشد که بعد از قرنها، تازه در اثبات امامتش کتاب بنویسند! بيش از پنجاه سال است كه از تدوين كتاب الغدير می‌گذرد و با اطمينان می‌توان گفت كه جامعه محققين اعم از شيعه و سنی با نام الغدير و با نوشته‌های علمی و عميق و محققانه و پر احساس علامه امينی آشنا هستند. اما در طول اين زمان هنوز كسی نتوانسته برای الغدير حتی صفحه‌ای ردّيه و يا نقدی كه قابل اعتنا باشد، بنويسد و اين خود نشانگر استحكام و متقن بودن مطالب اين كتاب است كه حتی مخالفين شيعه نيز نتوانسته‌اند اشكالی بر آن وارد نمايند. تکمله الغدیر «تکملة الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب: ثمرات الاسفار الی الاقطار»، عنوان کتابی چهار جلدی است که پس از درگذشت نویسنده الغدیر، بر اساس دست‌نوشته‌های وی چاپ شده است. دست‌نوشته‌ها دو بخش بوده است: یادداشت‌های علامه امینی در سفر به سرزمین هند در سال ۱۳۸۰ق/۱۹۶۰م که چهار ماه را در آنجا گذرانده و نسخه‌های خطی و چاپی کتابخانه‌های آنجا را مطالعه و از آنها یادداشت‌برداری کرده است. یادداشت‌های علامه امینی در سفر به سوریه در سال ۱۳۸۴ق/۱۹۶۴م که کتاب‌های خطی کتابخانه‌های آنجا را مطالعه و از آنها یادداشت‌برداری کرده است. قصد نویسنده این بوده است که این دو جزء، منبعی برای ادامه مجلدات الغدیر باشد. موسوعة شعراء الغدیر «موسوعة شعراء الغدیر: المستدرک علی کتاب الغدیر للشیخ الامینی»، عنوان کتابی هفت جلدی است که در سال ۱۴۳۱ق/۲۰۱۰م در نجف توسط انتشارات حرم امام علی (ع) منتشر شده است. نویسندگان این مجموعه، در جلد نخست، اشعاری مرتبط با غدیر را ذکر کرده‌اند که متعلق به قبل از قرن ۱۳ قمری بوده و به ادعای آنها، از نظر علامه امینی دور مانده است. همچنین در جلدهای بعدی، غدیریه‌های قرن ۱۳ تا ۱۵ قمری ذکر شده است.
🔸خروج حدود ١٧ هزار ایرانی از مرز زمینی برای حضور در «جمعه سیاه» ترکیه! در بازه زمانی ١١ روزه از ٢٧ آبان ماه تا ٨ آذر ماه ١۶ هزار و ٧۵٩ نفر ایرانی از مرزهای زمینی وارد ترکیه شدند که در همین ایام ١۶ هزار و ۶٢٩ نفر به کشور برگشتند. 🔹هفته گذشته بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که فرصتی برای خرید با تخفیف‌های چند ده درصدی است با استقبال عجیب ایرانی‌ها از مراکز خرید ترکیه مواجه شد 🔹هزاران ایرانی از مرزهای زمینی برای خرید در این ایام ویژه خود را به مقاصد مختلف رساندند که گویا پرازدحام ترین و پرطرفدارترین مقصد در این برای ایرانی‌ها مراکز تجاری وان در ترکیه بوده و جمعیت قابل توجهی از ایرانی‌ها از مرز رازی خود را به مراکز خرید وان رساندند./ایلنا پ.ن:نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: هفته‌ای یک پرواز از تبریز به نجف داریم در مقابل ۱۸ پرواز به ترکیه! 🔻محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه تبریز: 🔹تعداد پروازهای خارجی از تبریز تنها به کشور ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است درحالی‌که متأسفانه تنها یک پرواز از تبریز به نجف‌اشرف وجود دارد و آن‌هم روز گذشته طی مراسمی افتتاح شد. 🔹مدت‌زمان پرواز تبریز به استانبول دو الی ۲.۵ساعت اما تبریز به نجف یک ساعت است درحالی‌که بلیت های ترکیه نسبتاً ارزان اما بلیت های نجف‌اشرف بسیار گران هستند به‌طوریکه زائرین نجف و کربلا تقریباً در حدود ۱۰ میلیون تومان باید پول بلیت پرداخت کنند.
نگاه کودکان سیاهپوست به پارک بازی مخصوص کودکان سفیدپوستان لوئیزیانا ۱۹۵۶
شهید بهشتی : «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.»
🔺عاقبت ملکه رضاخان! 💥تاج الملوک همسر دوم رضاخان و مادر محمدرضا (ولیعهد)، حدود نیم قرن به عنوان زن مهم دربار مطرح بود. او همان فردی است که به عنوان ملکه شاه، به شکل بی‌حجاب و زننده، وارد حرم کریمه اهل بیت علیهاالسلام شد و ظاهرا مرحوم آیت الله بافقی، همین زن هتاک را نهی از منکر کرد و بدین جهت مورد ضرب و شتم رضاخان قرار گرفت. تاج الملوک، قبل از انقلاب، به همراه دخترش شمس از ایران فرار کرد و در حالیکه سابقه اعتیاد داشت، چندی بعد از شاه درگذشت. او در یک جنگ طولانی با سرطان خون، قرار گرفت و نهایتا در ۸۵ سالگی مرد. بعد از فوتش در نیویورک جنازه اش تا مدتی در سردخانه به صورت امانت قرار داشت، اما کسی برای کفن و دفن وی پیشقدم نمی‌شد! در مورد وضعیت تشییع او سخنان زیادی گفته‌اند اما هر چه هست، دست تقدیر، فرجامی ناخوشایند و عبرت‌انگیز برای او رقم زد.
مناطقی که در دو قرن اخیر، توسط قاجار و پهلوی از ایران جدا شدند.
✅ غار قوری قلعه استان کرمانشاه، شهرستان روانسر،
✅ حمام چهار فصل ، اراک
🔶 استقلال فکری و استقلال اقتصادی 🔹هیچ ملتی بدون استقلال فکری به استقلال اجتماعی، سیاسی، اقتصادی نمی‌رسد. محال است که ما از نظر فکر و فلسفه زندگی واردکننده و پیرو و کُپیه باشیم و بتوانیم از نظر اجتماعی مستقل باشیم. 🔹 البته مسئله‌ نیاز علمی و صنعتی غیر از نیاز فکری است. هیچ مانعی ندارد که ملتی از نظر علمی و صنعتی نیازمند باشد ولی از نظر فلسفه زندگی و اصول زندگی مستقل و بی‌نیاز باشد. نیاز فکری است که موجب محو شخصیت می‌شود نه نیاز علمی. ✍🏻 📚یادداشتها، ج۱، ص۱۶۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*یک تیلیاردر کنیایی سال ۱۳۵۷ زن و بچه اش را رها می‌کند وعزم سفر به ایران را می کند تا امام خمینی رحمت الله را از نزدیک ببیند اما موفق نمیشود چند ماه انتظار اما محقق نمیشود وجنگ شروع میشود و تنها راه دیدن امام را در رفتن به جبهه می بیند وبا لشکر محمد رسول الله(ص) عازم جبهه ها میشود و سه سال نیم جبهه بوده و با رزمندگان رفیق میشود و در چندین عملیات شرکت می کند تا بالاخره یکی از دوستان رزمنده اش میشود محافظ امام و ایشان به واسطه دوستش موفق میشود امام خمینی را ببیند و جالب اینجاست فردای روزی که امام را از نزدیک میبیند و به آرزوی خودش میرسد، از ایران می‌رود به کنیا سراغ خانواده اش ولی همچنان عاشق امام و ایران می ماند.
خانه های یک نفره در ژاپن تمدن غربی
در فیلم «اسلو»، یک دیالوگ خاص هست که گویا صرفا در چند جمله، کل داستان فلسطین را نقل می‌کند: ابوعلی، یا همان وزیر تبعید شده دارایی فلسطین، به نماینده اسرائیل می‌گوید: "مردم شما بخاطر عقاید شما در (اروپا) مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، در قتل عام کشته شدند و به فلسطین گریختند! جایی که فرصت پیدا کردید که عبادت کنید و تلاش کنید و قوی شوید. ولی وقتی قوی شدید، خانه‌های ما را آتش زدید، یک میلیون نفر از ما را از فلسطین راندید و امروز کارتان به جایی رسیده است که مدعی هستید هرگز چیزی به نام فلسطین وجود نداشته است!... @ninfrance
ما می‌بینیم که از نظر قوّت و قدرت قلب و حماسه داشتن روح و نترسیدن از کشته شدن، حضرت زینب یک نمونه بسیار عالی اسلامی است و در تاریخ اسلام داستان او به عنوان یک نمونه کامل همیشه نقل شده است. آن چیزی که برای زن گفته‌اند که نسبت به آن باید جبان باشد یعنی عملش جبانانه و محتاطانه باشد، در مورد ترس از جان یا ترس از مال و ثروت نیست، در مورد ترس از عفاف است. 📕استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اظهار نظر کشیش مسیحی درباره حضرت زینب سلام الله علیها... با ترجمه ناقص