5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سردار سلیمانی: باید نگاه کنیم ببینیم چه بذری در جامعه خودمون میکاریم؟
"ویکی پدیا" مجموعه ای برای تحریف واقعیت!
"اعتبار" یک اثر یا نوشته علمی بدين معناست كه صحت، درستی آن مطلب راستی آزمایی شده و به تائید رسیده است؛ پس می تواند قابل استناد باشد. مطالب منتشر شده در ویکی پدیا عموماً داوری، بازنگری و بازخوانی نمی شوند تنها ممکن است شخصی بنا به سلیقه و نظر شخصی خود آن را تغییر دهد.
يكي از ويژگي هاي دنياي امروز انفجار اطلاعات است و فضاي بي انتهاي مجازي محمل خوبي براي انتشار ميليون ها ترابايت داده و يافتن مخاطب براي آنهاست؛ داده هايي كه به شكل ملغمه اي از اطلاعات درست و نادرست در كنار يكديگر مي نشينند. اين روشي است كه از سالها پيش به عنوان برگ برنده رسانه هاي با نفوذ به كار گرفته مي شد اما حالا با تغيير فضاي غالب رسانه اي به سمت و سوي فضاي مجازي و تبديل مخاطب منفعل به مخاطب فعال و مشاركت دادن وي در اين فضا از طريق شبكه هاي اجتماعي يا دانشنامه هاي آزاد، نفوذ فكري و فرهنگي و ارائه اطلاعات جهت داده شده از طريق اينترنت و فضاهاي طراحي شده در آن به شكلي وسيع و حساب شده در دسترس كشورهايي قرار دارد كه حاكميت فضاي مجازي را در دست دارند.
هرچند "ويكي پديا" آنقدر تأثیرگذار است که به یکی از منابع اطلاعات تبدیل شده که خیلیها بهعنوان نخستین منبع، به آن مراجعه میکنند. اما اگر كمي بيشتر با آشنا باشيد، به اطلاعاتي كه از طريق اين دانشنامه نما به دست مي آوريد به صورت مطلق اطمينان نخواهيد كرد؛ زيرا ويكي پديا و اطلاعاتي كه از طريق آن بدست مي آيد در همه جاي دنيا محل ترديد است و اغلب پژوهشگران و اساتيد دانشگاه ها در سراسر دنيا مقالاتي را كه در بخش فهرست منابع و ماخذ به "ويكي پديا" ارجاع داده اند را علمي نمي دانند. چنان که در بخش «اعتبار ویکیپدیا» این سایت آمده است: "حجم مطالب واردشده در این دانشنامه به قدری زیاد است که در عمل ناظران قادر نخواهند بود به بررسی همهٔ آنها بپردازند. مسئلهٔ گستردگی ویکیپدیا هنگام بررسی صحت اطلاعات آن نیز مشکلساز است به طوری که بررسی صحت همهٔ مطالب برای محققان ناممکن است."
سیاست «دیدگاه بی طرفانه» از مواردي است كه مورد ادعاي اين دانشنامه آزاد است هرچند اگر با اطلاعات قبلي به سراغ برخي از داده هاي اين وبگاه برويد متوجه خواهيد شد اين ادعا به هيچ عنوان با مقالات و مطالب منتشر شده در آن همخواني ندارد و بسياري از موضوعات در ويكي پديا به شكلي جهت دار منتشر مي شود و اين داده هاي جهت دار و هدفمند حتي به رقم آزاد بودن حق ويرايش براي هر كاربري كه به اين فضا وارد شود همچنان وجود دارد. به طور نمونه زمانی که برای ویرایش عنوان «مرگ» به «شهادت» اقدام کنید، هشدار داده میشود: «توجه کنید! با توجه به اصل بیطرفی، کاربرد لقب «شهید» و مشتقات آن (مانند «نحوه شهادت») در مقالههای ویکیپدیا نادرست است. لطفاً از افزودن این واژهها به مقاله خودداری کنید. «درگذشت»، «کشته شد» و «مرگ» واژههای بیطرفانه و مناسبی هستند.«
ارائه اطلاعات به زباني ساده موجب شد تا ویکیپدیا به سرعت كاربران بسیاری را جذب کند و به رنكينگ بالايي دست يابد؛ طوری كه در پایان سال اول فعاليتش به تعداد ۲۰٬۰۰۰ مقاله بین ۱۸ زبان خود رسید. اين وبگاه در پایان ۲۰۰۴ به تعداد ۱۶۱ زبان فعال شد. ویکی پدیا با راه اندازي صدها میلیون صفحه اطلاعات در حوزه های متنوع و به زبانهای مختلف، سبب راه افتادن جریانی به نام جریان "ویکی سازی" در فضای مجازی گردید.
ویکیپدیا از پایان آوریل ۲۰۰۷ تاکنون، یکی از ۱۰ وبگاه برتر جهان از لحاظ شمار بازدیدکنندگان است. در میان تمام زبانهای ویکیپدیا تا تاریخ۲۲ژوئن۲۰۱۵ (۱تیر۱۳۹۴)بیش از ۱۳۵ میلیون صفحه وجود دارد که بیش از سیوپنج میلیون عدد از آنها مقاله است. حدود۵۵٫۸ میلیون نفر كاربر در آن ثبت نام كرده اند که از میان آنها، ۴٫۰۴۳ نفر مدیر هستند. ویکیپدیا دارای۲۹۰گونهٔ زبان ملل دنیا است.
ويرايش براي همه آزاد است
ویکی پدیا به تمام كاربرانش اجازه مي دهد مقالات و داده هاي منتشر شده در آن را ويرايش كنند. برای ویرایش این دایرهالمعارف، صلاحیت خاصی لازم نیست فقط کافی است که با عضویت در این سایت یک شناسه کاربری و رمز عبور داشته باشید. تنها اتفاقي كه شما با آن مواجه مي شويد اين است كه به شما اخطار داده میشود که ممکن است اين مطلب يا مقاله همانگونه كه توسط شما ويرايش شده توسط هر شخص ديگري نیز ویرایش شود. تصمیمگیری در مورد مطالب و سیاستهای ویرایشی ویکیپدیا با توافق عام و رأیگیری صورت میگیرد اما تصمیم آخر همیشه با «جیمی ولز» بنيانگذار اين پورتال است.
روابط نزدیک موسس ویکی پدیا و رژیم صهیونیستی
بنابر گزارش بی بی سی عربی، ویکی پدیا به دقت از سوی صهیونیست ها رصد می شود و در میان آنها یکی از منابع پایه جمع آوری اطلاعات به شمار می رود. ا
دلیل عقب ماندگی شیعیان
✳️ آن وقتها هر کس مدرسه میرفت میگفتند: مگر بهایی شدی؟
وقتی مرحوم پدرم مدرسهای به سبک جدید تأسیس کرد، یه روز که من با پدرم میرفتم و کوچک بودم یه خانمی رسید، گفت: «آسید اسدالله، شما هم بابی شدی؟» یعنی هرکس مدرسه میرفت، میگفتند بابی و بهایی شده؛ اینجور ما شیعهها رو منکوب کردند. نه فقط اینجا، لبنان هم همینجور بود. در لبنان هم نگذاشتند شیعهها درس بخونند. بقیۀ مذاهب، درس خوندند، رفتند ادارات رو گرفتند و روی شیعهها تبلیغ کردند که دنبال درس نباشید، مدارس شیطانیست. این بیچارهها همه بیکار و یا در کارهای سطح پایین بودند. آقا موسی که رفت، اینها رو عزت داد.
خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی- کتاب #یاران_موافق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک امریکایی در سرما یخ زده
#خارج_بدون_روتوش
#غرب_وحشی
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
چرا وارد سوریه شدیم؟
چرا ما در بعد حکومتی تصمیم گرفتیم در مقابل چنین حوادثی بایستیم؟ چرا در سوریه وارد شدیم؟ چرا در عراق وارد شدیم و کمک کردیم؟
چند مسئله وجود دارد که این ها حلش از راه دیپلماتیک و دیپلماسی غیرممکن است. یعنی میخ دیپلماسی با هر چکشی به سنگ سخت این موضوع فرو نمی رود. این را با دیپلماسی نمیتوان حل کرد. بعضیها نادانسته سخن پراکنی میکنند.
اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود، هیچ کس مصلح تر از امیرالمومنین (صلوات الله علیه) نبوده است. هیچ کس مصلحتر از امام حسین (صلوات الله علیه) نبوده است.
چرا امام حسین و چرا امیرالمومنین (صلوات الله علیهم) در بعضی جاها دست به شمشیر بردند؟
و چرا امام حسین (صلوات الله علیه) با خون خودش و فرزندانش و این فقهای حقیقی عالم اسلام آمد دفاع کرد از اسلام با خون؟ چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود.
وقتی که منطق طرف مقابل این است که شما از نظر دینی واجب القتل هستی و کشتن تو و هر چه میزان بیشتر کشتن تو بهشت را بر او واجب میکند، برای کسی که تو را واجب القتل میداند، آیا امکانی برای دیپلماسی وجود دارد؟
این جا جهاد میخواهد.
چرا ولی فقیه و امام ما، امام امروز جامعه ما اصرار به ایستادگی و حمایت از این جبهه برای خشکاندن ریشه این خبیثه خطرناک کرد؟ این مسئله ساده نیست.
من نمونههایی دیدم و میشنیدم از شنود که بین چند جوان وهابی دعوا بود. تعدادیشان قهر کرده بودند. فرماندهشان میخواست مشکل اینها را حل کند. میخواستند از این جبهه بروند به جبهههای دیگری، به فرمانده دیگری، حرفشان چه بود؟ حرف بر سر این بود که نوبت من بوده که عمل انتحاری انجام بدهم، اما این نوبت من را به دیگری واگذار کرده! منطقی که ۱۵۰۰ انتحاری در طول هفت ماه در عملیات موصل عمل بکند، این منطق، منطق جهاد میخواهد.
این منطق، راهی جز این که شما با جهاد با آن مواجه بشوید، ندارد. نمی توانید. او همه هدفش خشکاندن ریشه دینی شما است، وقتی شما را واجب القتل میداند و نوامیس شما را غارت خود میداند. همان کاری که در سنجار شده و همان جنایتی که اسپایشر اتفاق افتاد و در جاهای دیگر و در سوریه اتفاق افتاد. این جا منطقش این است که باید ایستادگی کرد.
یک وقت انسان میگوید یک خطر مربوط به جای دیگری است، به ما چه! یک وقت نه، همه تلاش او این است که این را از سر راه بردارد، به ما برسد.
آن خبیثی که اعلام دولت اسلامی عراق و شام را کرد، آن پل اول بود برای رسیدن به ما. آن کسی که همه جمعیت و مردمش واجب القتل بودند، این جا بود. ایران اسلامی بود.
ما میتوانستیم بنشینیم نگاه کنیم ببینیم سوریه کی سقوط میکند، عراق کی سقوط میکند. او تجهیز بشود و با قدرتی ۱۰ برابر و ۱۰۰ برابر بعد بیاید به مرزهای ما، وارد کشور بشود، صف آرایی کند و شروع کند به کشتار. هیچ انسان هوشمندی، هیچ مدیری مدبری، هیچ انسان مسئولی این را قبول نمیکند و میگوید باید رفت به سمت این شجره خبیثه، آن را در ریشه خشکاند.
قسمتی از سخنان حاج قاسم سلیمانی در کتاب ذوالفقار
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
🔰مصاحبه دکتر موسی نجفی با بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی
✅قهرمان از قلب مردم برمیخیزد
🔴تشییع حاج قاسم ؛جلوه ای از زیست تمدنی اسلامی
🔵یکی از اتفاقات مهم و غیرقابل چشم پوشی کشور ما در چهل سال گذشته تشییع باشکوه شهید سلیمانی بوده است. از منظر تاریخی و تمدنی چنین تشییع باشکوهی چگونه قابل تحلیل است؟ نسبت جامعه ایران با قهرمانان ملی خود در طول تاریخ چگونه بوده است؟
🔷مقدمهای که باید در اینجا بیان کنم این است که شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را نمیتوان بهعنوان یک فرد و تنها در نظر گرفت، بلکه باید او را در جریان انقلاب مدنظر قرار داد. فرض کنیم اگر این تیپ شخصیت با همین ویژگیها فرمانده ارتش سوریه یا فلسطین بود، انقلاب اسلامی در پشت او قرار نداشت باید او را در مختصات دیگری بررسی میکردیم؛ بهطورمثال، احمدشاه مسعود در افغانستان یک قهرمان ملی است ولی در افغانستان نهضت آن مانند انقلاب اسلامی نیست یا نهضتهای اسلامی که ما آن را به بیداری اسلامی تعبیر میکنیم در کشورهایی که رخ میدهند در مرحله ابتدایی قرار دارند اما انقلاب اسلامی دیگر یک نهضت نیست، از مرحله نهضت گذشته است و توانست نظام شاهنشاهی را سرنگون کند و خودش نظام تازهای را بنیان نهد. این نظام به سمتی میرود که از قوه به فعل تبدیل شود و برخی از ارزشهای اسلامی را نهادینه کند.
درباره حاج قاسم شخصیت ایشان جدا از این انقلاب نیست و باید او را در همین روند و فرآیند دید. در تاریخ اسلام نیز با شخصیتی همچون مالکاشتر نخعی روبهرو هستیم. یکی از ویژگیهای مهم مالکاشتر این است که او شیعه و از یاران حضرت علی (ع) است. اگرچه این ویژگی بسیار مهمی است اما در جریان حکومت علوی قرار میگیرد و بعد از خلیفه شدن حضرت علی(ع) سپهسالار لشکر او شد. ما با سه مالک روبهرو هستیم؛ یکی شخصیت شجاعی که ریاضتهای زیادی کشیده است؛ دوم، مالک اشتری که در جریان علوی دیده میشود و در زمان تقیه حضرت همزمان با حکومت خلفای سهگانه است و سوم، مالک اشتری که پس از خلیفگی حضرت علی(ع) در کنار او قرار میگیرد و در جریان حکومت اسلامی به فعالیت میپردازد. سومین بعد شخصیتی او را باید با مختصات حکومت علوی نگریست. مالک اشتر با هر سه جریان قاسطین، مارقین و ناکثین همچون حضرت علی(ع) در جدال بود. اگرچه میتوان گفت در جنگ نهروان ایشان دیگر زنده نبودند ولی چون خوارج از دل جنگ صفین بیرون آمدند میتوان گفت با آنها نیز در جنگ بوده است.
✅در مورد شهید سلیمانی هم همین تحلیل قابل ارائه است:
بعد اول اینکه شخصیت فردی بسیار خوبی دارند و منحصربهفرد هستند که الان بیشتر به همینها پرداخته میشود که با رزمندگان چه رفتاری داشتند یا با خانواده خود انسان متواضعی بودند و به مظلومان کمک میکردند.
قاسم سلیمانی دیگری هم داریم که فرمانده جنگ است و در مسیر رهبری حرکت میکند؛ و سومین وجه یک قاسم سلیمانی دیگر هم داریم که فرمانده لشکر قدس است و صفات فردی او در این نقش بیشتر جلوه مییابد و این سه قاسم سلیمانی است.
سپاه قدس نیرویی است که در کنار جمهوری اسلامی قرار دارد که تحول تمدنی ایجاد کرده است. پیش از آن واحد برون مرزی سپاه حتی جنبههای منفی هم داشت و اطرافیان آقای منتظری هم در آن بودند که زمانی دردسرساز شد ولی حاج قاسم توانست با یک برنامهریزی اعتماد مسلمانان را جلب کند و به بازسازی جایگاه سپاه بپردازد. همین برنامهریزی داشتن و اینکه ایشان بهدرستی خلأ انقلاب را در بعد بینالمللی آن حس کرد جنبه تمدنی داشت. انقلاب اسلامی خودش یک انقلاب ۱۰۰درصد ایرانی نیست، مرکز آن ایران است. از این جنبه شبیه انقلاب فرانسه است، این انقلاب به ایران یک قدرت بینالمللی داده است، مانند انقلاب فرانسه که به فرانسه یک قدرت بینالمللی داد و قدرتی که داده است فرانسوی نیست، از جنس جهان است. ایران هم همینطور است، قدرتی که از انقلاب گرفته قدرتی ایرانی نیست، جنسی مکتبی دارد. درست است که پایگاه آن ایران است و ایرانیها آن را حمایت میکنند اما جنس آن جهانی است، از جنس اسلام است و اسلام نیز وطن نمیشناسد ولی فعلا با ایران شناخته میشود؛ مانند انقلاب فرانسه که با فرانسه شناخته میشود ولی نمیتوان به آن انقلاب فرانسوی گفت. سردار سلیمانی نیز باید در این مختصات دیده شود، ایشان توانستند بین انقلاب اسلامی و جنبه ایرانیت آن وجه اشتراک به دست بیاورند. قهرمان ملی بودن او نیز در همین جا دیده میشود. او توانسته است درحالیکه بعد جهانی دارد، بعد ایرانی خودش را هم نشان دهد. او از منطقهای هم برمیخیزد که در دعواهای ملی ایران نقش مهمی نداشته، همیشه اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و ... در این کشمکشهای سیاسی و ملی دیده میشدند و از جایی ظهور کرده که قبلا در این چالشها نبوده است. او قهرمان ملی است که از کرمان برخاسته و شخصیتش همه ایران را فرا گرفته است، این نیز برمیگردد به ویژگی انقلاب اسلامی
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
🔸 حاج قاسم سلیمانی :
✅ میزان فرصتی که در بحران ها هست در خود فرصت ها نیست به شرطی که نترسیم و نترسانیم...
🔰امضای رهبر معظم انقلاب نقش بسته بر کفن شهید حاج قاسم سلیمانی
🔺 سلیمانیزاسیون (سلیمانیسازی) خاورمیانه
🔹نیوزویک مجله آمریکایی مینویسد : «ترور سردار سلیمانی او را به قهرمانی تبدیل کرده است که حال بیلبوردهای بزرگ او سرتاسر خاورمیانه را فراگرفته نه تنها مناطق شیعه نشین بلکه مناطق سنی نشین چون کرکوک و غزه و ساحل غربی ...»
🔹نویسنده، این روند را «سلیمانیزاسیون خاورمیانه» نامیده و نشانه توسعه نفوذ ایران دانسته است.
📲«مایکل مور»، مستندساز آمریکایی:
🔹شگفتانگیز است. آیا یک ژنرال آمریکایی هست که میلیونها نفر از ما در تشییع جنازهاش شرکت کنیم؟
🔹سگ دیوانه (لقب جیمز متیس)؟ کِلی؟ کالین پاول؟ ویلیام وستمورلند؟ آیا اصلاً کسی نام رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح را میداند؟
🔹از تمام کسانی که به ما خدمت میکنند حمایت میکنیم اما مانند این (تشییع پیکر شهید سلیمانی) به خیابانها میریزیم؟