🔔 اهانت به اسلام و پیامبر(ص) در حضور حضرت امام رضا(ع)
🔸 مأمون مردى بود كه خودش عالم بود و به مباحثات دينى و مذهبى عشق مىورزيد. گروههاى مختلف از مادّيين، مسيحيها، يهوديها، صابئيها(ستارهپرستها) كه در آن زمانها بودند، مجوسيها و زردشتيها و مسلمانها (شيعه و سنى) را در يك تالار بزرگ جمع مىكرد و بعد مىگفت اين جا هر كسى آزاد است عقيده خودش را بيان كند.
👈🏻 در كتابها ببينيد اينها چگونه آزادانه عقايد خودشان را گفتهاند. حتى تعبيرات اهانتآميز به پيغمبر(ص) و اسلام دارند و حضرت رضا(ع) خودشان در آنجا شركت مىكردند.
🔸 در مجلسى كه حضرت رضا(ع) شركت كردهاند ببينيد يهودى به حضرت رضا(ع)چه مىگويد؟! مسيحى چه مىگويد؟! زردشتى چه مىگويد؟! مادىمسلك چه مىگويد؟! حرفهايشان را مىگفتند و ضبط شده است. اين طور بوده كه اسلام باقى مانده است.
✅ در آينده هم اسلام فقط و فقط با مواجهه صريح و شجاعانه با عقايد و افكار مختلف و متناقض با اسلام مىتواند به حيات خودش ادامه بدهد.
❗️من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار مىدهم كه يك وقت خيال نكنند كه راه حفظ معتقَدات اسلامى و جهانبينى اسلامى اين است كه نگذاريم ديگران حرفهايشان را بزنند. نه، بگذاريد بزنند؛ ولی نگذاريد خيانت كنند. اگر ديديد يك فرد ماركسيست مثلا آمد گفت «به نام امام خمينى»، مانع شويد، به او بگوييد: تو بگو به نام لنين، به نام استالين، به نام ماركس، انگلس؛ دروغ نگو.
📚 مرتضی مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۴۸
#امام_رضا
🔸امام رضا (ع) الگویی نمونه در مقابله با انحراف
👈🏻عصر امام رضا(ع) مقارن با نهضت ترجمه و توسعه افکار گوناگون و در نتیجه آشنایی مسلمانان با عقاید مختلف بود. مأمون عباسی، پس از آوردن امام رضا(ع) به مرو، جلسات مناظره اعتقادی و فقهی را با حضور امام (ع) و دانشمندان آن عصر برگزار کرد. غرض وی از این کار نیز، محک زدن امام و زیر سوال بردن مقام علمی آن حضرت بود.
⬅️ دو طرفی که در آن زمان درگیری علمی داشتند «اهل حدیث» و « معتزله» بودند. یکی عقل را بر نقل و دیگری نقل را بر عقل ترجیح میداد و در این میان امام در تلاش بود تا نظر حق را بیان نماید.
🔸امام علیه السلام در قالب مناظرات علمی، عقاید حقه شیعه را بیان میفرمود. مناظرات در باب" توحید" و "نبوت" و "امامت" شکل میگرفت. مناظره ایشان با سلیمان مروزی راجع به بدا و اراده خدا؛ مناظره با عمران صابی راجع به وجود خداوند و صفات او که منجر به اسلام آوردن وی شد در تاریخ ذکر شده است. مناظره با أبو قره، در مورد جسم بودن یا نبودن خداوند متعال؛ مناظره با جاثلیق نصرانی درباره بشر بودن حضرت عیسی (ع) ؛ مناظره با جاثلیق، رأس الجالوت و هربذ زرتشتی در زمینه نبوت از جمله مناظرات علمی ایشان است.
🔹وارد شدن حضرت به مباحث چالشی و روشنگری ایشان در زمینه های اعتقادی و فقهی، نشان گر مرز بندی قطعی اهل بیت(ع) با مرز عقائد انحرافی و خرافی و همچین نشانگر توجه ویژه ایشان به ارتقای فرهنگ ناب اسلامی بود. سیره ایشان برای امروز ما الگویی نمونه است و باید از این رفتار درس بگیریم و خود را مهیای مبارزه با انحرافات دینی و فرهنگی نماییم. حتما یکی از پر مسئولیت ترین نهادهای فرهنگی که میتوان آن را به عنوان نهاد مادر، در زمینه های فرهنگی به حساب آورد، حوزه علمیه است و سنگینی بار مسائل فرهنگی بر دوش اوست.
👈🏻 امروز که شکل ورود افکار و عقائد خرافی به ذهن مردم عوض شده، میطلبد که متناسب با آن، شکل تقابل با انحراف را عوض کنیم و با بهره گیری از روش اهل بیت(ع) فکری به حال نوجوانان و جوانانمان کنیم. اینکه امروز اولویتهای حوزه ها بر روی زوائد مباحث اصولی باشد و ذهنهای قوی، وقت خود را صرف مطالب دست چندم ِکم فایده و بعضا بی فایده نمایند، نتیجهای جز بیشتر شدن انحرافات عقیدتی و مذهبی نخواهد داشت. به یک سو راندن تمامی طلبهها، استعداد سنجی و تخصصی نکردن مباحث علمی نتیجه ای جز دور شدن از آبادی برای ما نخواهد داد. آیا اهل بیت، تمامی علوم از قرائت قرآن، علم تفسیر، علم حدیث، علم فقه، علم کلام، روش مناظره و غیره را بر عهده یک فرد میگذاشتند یا اینکه متخصص تربیت میکردند؟
🌀امروز باید باور کنیم که منبر، تنها رسانه و تنها زبان ارتباط ما با نسل جدید نیست. امروز فضای مجازی به گونهای پیش رفته که مردم به سمت بی نیازی از فضای حقیقی میروند. آیا اهل بیت(ع) در چنین روزگاری به شیوه ما عمل میکردند؟ پاسخ این سوالات حتما منفی است و اگر امام رضا(ع) امروز در میان ما بود، به گونه ای دیگر عمل میکرد.
🖋 محمد گنج خانلو
امام رضا علیه السلام فرمودند:
📝 هرگاه حکومت #عدالت را اجرا نکند، از چشم #مردم میافتد (و از یکپارچگی توده ها و پشتیبانی آنان محروم می گردد.)
«اِذا جارَ السُلطانُ، هانَتِ الدّولة»
📚📖وسائل الشیعه / ج۶ / ص۱۷
┅┅❅❈❅┅┅
📌 امام #رضا (ع) فرمود:
چون زمامداران #دروغ بگویند، #باران قطع مىشود و چون #سلطان #ستم كند، پايههاى دولتش سست مىگردد (و دولتش از چشم مردم مىافتد) و چون #زكات داده نشود، چهار پايان مىميرند.
📚شیخ مفید، الامالی، ص310.
✅ تصویری زیبا از مقرنس و کاشی معرق در معماری ایرانی
صحن عتیق حرم امام رضا (ع)
#ایران_زیبا
#گردشگری_مجازی
🔴امام آزاد اندیشی
🔸هر مکتبی که ادعای امتداد اجتماعی دارد و نمی خواهد در کتابخانه خلاصه شود باید موضعش را با مسائلی که با مردم و جامعه مرتبط است مشخص کند، "آزاد اندیشی" یکی از آنهاست. اسلام "اندیشه ی آزاد" از تعصب و تحجر را تشویق و "آزادی اندیشه" را ترویج میکند، این یک ادعای صرف نیست، صدها آیه و روایت در تایید این موضوع هست، تجلی این مساله را در سیره امام رضا ع به وضوح میتوان دید.
🔹از سوال به عنوان روح و از مناظره به عنوان بستر آزاد اندیشی میتوان نام برد. ترویج پرسش گری و فرصت سوال یکی از نشانه های آزاد اندیشی است، در اسلام سوال پرسیدن نه تنها یک "حق" بلکه حتی یک "تکلیف" هست، حق و تکلیفی برای رشد علمی، روحی انسان و پیشرفت جامعه (فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ) در اسلام شبیه علم آموزی که قید مذهب، زمان، جنسیت نمیخورد سوال پرسیدن نیز قید شرط بر نمیدارند. جمله شکوهمند امام رضا ع( يا قوم ان كان فيكم احد يخالف الاسلام و أراد أن یسال فالیسال غیر محتشم) " ای مردم هرکس مخالف اسلام است و سوالی دارد بدون هیچ ترسی سوالش را بپرسد" حق فرصت سوال پرسیدن را تایید میکند و (سل عاما بدالک) "سوال بپرس، هرچیزی که به به ذهنت می آید " نشانگر بی قید و شرط بودن سوال در مکتب رضوی است
🔸 مناظره دیگر دلیلی است بر آزاد اندیشی، بخاطر شرایط زمانه امام رضا ع تجلی مناظره است، به حق باید امام هشتم را امام مناظره و آزاد اندیشه نامید، سیره امام رضا ع استقبال از مناظره با تئوریسین های مکاتب الهی و مادی بود.
پذیرش مناظره یعنی اولا: مکتبی که من از آن دفاع میکنم منطق دارد ثانیا: من به تو احترام می گذارم حاضرم برایت وقت بگذارم، حرف هایت را گوش کنم، تو حق پرسش و به چالش کشیدن اندیشه من را داری ثالثا: من نسبت به نقدهای تو پاسخگو هستم، صرفا حرف نمی زنم و قصد ندارم که با زر و زور و تزویر مکتب و اندیشه ام را بقبولانم بلکه حرفهایم را بشنو، سوال و نقدی داری جواب میدهم، ببین اگر حرف هایم منطقی و عقلی است بپذیر و الا رد کن.
🔸 دستگاه خلافت مامون به قصد تخریب امام رضاع بارها جلسلات مناظره برگزار میکرد، افرادی را دعوت میکرد که امام را تخطئه کنند با این حال امام با روی خوش به مناظره می آمدند، خیلی از صاحبان مکاتب با فرض بعید اگر حاضر به مناظره شوند با ده ها ترفند و مغالطه تلاش میکنند جلسه را به نفع خود تمام کنند، اما مناظرات امام متدولوژی آزاد اندیشی است، در تاریخ آمده امام در مناظره همیشه تبسم میکرد، فرصت ابراز عقیده میداد، وقتی حرف طرف مقابل تمام میشد میگفت حرفت را کامل بگو بازهم فرصت داری، وقتی طرف مقابل می ماند به او کمک میکرد که میتوانی در جوابم این را بگویی! و حتی طرف مقابل را تشویق میکرد و سخنان درستش را تایید میکرد (الان جئت بنصف) یعنی: "این سخن و موضعت منصفانه و درست بود" به طرف مقابل فرصت و میدان سوال کردن میداد چنان که امام به راس جالوت پیشوای یهودیان گفت: (من بپرسم یا میپرسی؟) و جالوت پرسید، از مقبولات طرف مقابل استفاده میکرد (دلیلی از من نپذیر؛ مگر آنچه از تورات که بر زبان موسی بن عمران و آنچه از انجیل که بر زبان عیسی بن مریم و آنچه از زبور که بر زبان داود آمده است) عصبانیت و تخریب و توهین به هیچ وجه در روش امام نبود، افراد بعد از مناظره یا اسلام می آوردند یا سکوت میکردند، امام از قدرت و تهدید و تحمیل استفاده نمی کرد و اجازه میداد خود افراد آزادانه انتخاب کنند، حتی زمانی که عمران مغلوب شد و خواست شهادتین رازگویی افراد را بیرون کرد تا شخصیتش به همان اندازه تخریب نشود، متن مناظرات امام رضا ع خصوصا با عمران آموزش این متدولوژی مناظره و آزاد اندیشی است، تنها راه زنده کردن کرسی های آزاد اندیشی، مطالبه ی روی زمین مانده رهبر انقلاب تنها با عمل به سیره رضوی حیات خواهد یافت
#محمدامین_رضایی
🌓داستان ضامن آهو؛ حقیقت یا افسانه؟!
🔸ضامن آهو، یکی از القابی است که در میان توده مردم به امام هشتم حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه نسبت داده شده است، و حتی برخی از محققان این لقب را برگرفته از داستانهای گوناگونی می دانند که در کتب تاریخی نقل شده است که مشهورترین آن بدین صورت می باشد که:
💥روزی صیادی در بیابان طوس آهویی را دنبال می کند. اتفاقاً امام رضا علیه السلام در آن نواحی تشریف فرما بودند و آهو به امام پناه می برد، امام حاضر می شود مبلغی را به آن شکارچی بپردازد تا او آهو را آزاد سازد ولی صیاد نمی پذیرد. در این هنگام آهو به زبان می آید و به امام عرض می کند که من دو بچه ی شیری دارم که گرسنه اند و چشم براهند و حالا شما ضمانت مرا نزد این ظالم بفرمائید که بروم و بچگانم را شیر بدهم و برگردم و خود را تسلیم صیاد کنم. امام هم ضمانت آهو را می کند و آهو می رود و به سرعت بر می گردد ، شکارچی که این وفای به عهد آهو را می بیند و وقتی می فهمد که ضامن آهو، امام علیه السلام می باشند، منقلب می شود و آهو را آزاد می کند.
💥اما آنچه که در منابع روایی معتبر در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است داستانی متفاوت و در عین حال معقول و موجه می باشد که علامه مجلسی (ره) آن را از برکات قبر آن امام همام دانسته و از آن به عنوان "برکات رضویه" یاد کرده است. ایشان این داستان را از کتاب شریف « عیون اخبار الرضا » تألیف عالم و محدث بزرگ شیعه شیخ صدوق نقل کرده.
💥بدین ترتیب که ابومنصور محمد بن عبدالرزاق طوسی که حاکم طوس بوده روایت کرده : « در روزگار جوانی نظر خوشی به طرفداران این مشهد نداشتم و در راه متعرض زائران می شدم و لباس ها و خرجی و نامه ها و حواله هایشان را به ستیزه می ستاندم روزی به شکار بیرون رفتم و یوزی را به دنبال آهویی روانه کردم، یوز هم چنان دنبال آهو می دوید تا به ناچار آهو را به پای دیواری پناهید و آهو ایستاد و یوز روبرویش ایستاد ولی به او نزدیک نمی شد هرچه کوشش کردیم که یوز به آهو نزدیک شود یوز نمی جست و از جای خود تکان نمی خورد ولی هر وقت که آهو از جای خود دور می شود یوز هم او را دنبال می کرد اما همین که به دیوار پناه می برد یوز باز می گشت تا آنکه آهو به سوراخ لانه مانندی در دیوار آن مزار داخل شد من وارد رباط ( تعبیر جالبی از مزار امام رضا علیه السلام در آن عصر) شدم و از ابی نصر مقری (خادم مزار) پرسیدم که آهویی که هم الان وارد رباط شد کجاست؟ او گفت: ندیدمش.
آن وقت به همان جایی که آهو داخلش شده بود در آمدم و پشگل های آهو و رد پیشابش را دیدم ولی خود آهو را ندیدم .پس با خدای تعالی پیمانه بستم که از آن پس زائران را نیازارم و جز از راه خوبی و خوشی با آنان در نیایم و از آن پس هر گاه کار دشواری به من روی می آورد و گرفتاری پیدا می کردم بدین مشهد روی و پناه می آوردم... و هیچ گاه از خدای تبارک و تعالی در آن جا حاجتی نخواستم مگر آن که حق تعالی آن حاجت را برآورد ....»
🔸به هر صورت، ظاهراً اصل داستان و روایتی که سبب ملقب ساختن حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه به «ضامن آهو» شده است، باید همین داستان باشد؛ و به قراری که ملاحظه شد، داستان کاملاً واقعی؛ موجه و معقول به نظر میرسد و نه تنها منافاتی با ویژگی رئوف و مهربانی امام ع که در داستان معروف مورد نطر هست ندارد؛ بلکه موید کلیت آن نیز هست.
🔸نتیجه انکه اگر امام رضا ع نزد مردم ملقب به ضامن آهوست کاملا درست و صحیح است اما نه به دلیل آن داستان معروف صیاد؛ بلکه دلیل داستان دیگری است که اشاره شد.
📙برگرفته از کتاب "چهار مقاله" نوشته دکتر احمد مهدوی دامغانی؛ نشر امیر کبیر؛ 1385(با اندکی تلخیص و تغییر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این پیر خردمند پرفسور احمد مهدوی دامغانی (۱۳۰۵ مشهد – ۱۴۰۱ حرم مطهر امام رضا ع) الهیدان، فیلسوف و اندیشمند بزرگ اسلامی و استاد دانشگاه هاروارد بوده است؛ که هر روز از خانه و ساختمان محل اقامت خود در فیلادلفیا آمریکا خارج میشد به سمت ایران میایستاد و بر آقای مهربانیها حضرت امام رضا(ع) سلام میفرستاد.
استاد فقید مهدوی دامغانی در مصاحبه ای مفصل، نکات مهمی از اعتقادات و توصیه های خود را ابراز کر؛ از جمله:
🔷من در ۹۴ سال عمر خود هر برکت و هر موفقیتی که داشتم و هر عنایتی که به من شده است و هر توجه و هر خلاصی از بلایی که داشتم به برکت قرآن و سیدالشهدا(ع) و ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده است و همیشه آنها دستگیر من هستند. من جز از خدا و ائمه (ع) دستم به سوی هیچ کسی دراز نشده است.
🔶خداوند به من این توفیق را داده است که با زیارت عاشورای اباعبدالله(ع) مانوسم، ادعیه صحیفه سجادیه و ادعیه خاص مکارم الاخلاق را میخوانم، و این توفیق را دارم که هفتهای یک بار ختم قرآن میکنم.
🔷به همه توصیه میکنم که زیارت عاشورا را ترک نکنند. من حداقل ۸۰ سال است که صبحها زیارت عاشورا را تلاوت میکنم.
🔶زیارت جامعه را در روزهای جمعه ترک نمیکنم. من از ۱۰ ـ ۱۱ سالگی زیارت جامعه را به برکت شنیدن از پدرم حفظ کردم.
🔷 به جوانها توصیه میکنم که تمسک به قرآن کنند و تا آنجایی که میتوانند و میفهمند قرآن بخوانند. توسل به حضرت سیدالشهدا و حضرت ولیعصر (عج) داشته باشند و همیشه از آنها مدد بخواهند، نه از دیگری.
🔴 شرقیها بیشتر مطالعه دارند یا غربیها؟!
برخلاف رواج عادت کتابخوانی در شرق، کشورهای غربی زمان کمتری را برای مطالعه اختصاص میدهند. هند با بیش از ۱۰ ساعت #مطالعه_هفتگی در صدر و کشورهای تایلند، چین، فیلیپین، مصر، جمهوری چک و روسیه در جایگاههای بعدی قرار دارند.
آمریکاییها نصف هندیها مطالعه دارند و کتاب میخوانند چیزی حدود ۵ ساعت و ۴۲ دقیقه در هفته. آمریکاییها و آلمانیها به طور دقیق زمان مشابهی را صرف مطالعه میکنند.
برخی آمارها، سرانه مطالعه در ایران را ۱۸ دقیقه در هفته تخمین میزنند. (کمتر از روزی ۳ دقیقه) نتایج برخی از تحقیقات به عمل آمده دیگر نیز نشان میدهد که سرانه مطالعه در کشور فقط ۱۲ دقیقه در هفته است که شامل کتاب، روزنامه، ادعیه و دیگر موارد میشود. طبق آمار مرکز آمار و پویش تهران، سرانه مطالعه روزانه در پایتخت ١۶ دقیقه و ٣۶ ثانیه و هفتهای یک ساعت و ۵۴ دقیقه است.
متن کامل اینجا
💥خودباختگی در حد توالت فرنگی❗️
🔹 احساس حقارت نسبت به تمدن غربی تا به آن حد در این جریان[سلطنت طلب] ریشه دارد که بدون شناخت صحیح، معیار پیشرفت را در کشف حجاب، کلاه لگنی (شاپو) و حتی توالت فرهنگی و وان حمام میدیدند(1)
🖋 شخصا دیدم که برخی خودتحقیرها میگن خارجیها حتی شیرهای دستشویی شون هم طلاست😳
📗 همایون کاتوزیان، محمدعلی؛ دولت و جامعه در ایران، تهران، مرکز، 1379، چاپ اول، صص 446- 437.
📌 گوشه ای از آرامش و زندگی نرمال زنان در غرب
1️⃣ سرپرست 90درصد خانوادههای تک والدی انگلیس، زنان هستند! یعنی پدر می تواند بدون هزینه و تعهد، متارکه کند و مسئولیت بچه بیفتد با مادر (آنها چیزی به نام مهریه ندارند).
2️⃣ اگر یک زن ازدواج کند خرج زندگی مشترک پنجاه پنجاه است (آنها مانند اسلام نفقه اجباری ندارند)
3️⃣ میانگین دریافتی زنان (در همه دنیا) از مردان کمتر است بطوری که درآمد هفتگی هر مرد انگلیسی ۳۴۰ پوند است در حالی که میانگین درآمد هر زن انگلیسی ۱۹۴ پوند در هفته است.
منبع: سخنان نماینده مجلس عوام انگلیس در سال ۲۰۱۹ منتشر شده در سایت رسمی مجلس انگلیس
https://hansard.parliament.uk/commons/2023-03-23/debates/CD3FD6BA-E495-40CE-A1A2-56F06A25E0AC/SupportForWomenInPoverty
📊نظر سنجی از فرانسوی ها؛
🔻در ۲۰۲۳، آیا می توانید برای هر روز سال غذای کافی تهیه کنید؟
پاسخ مردم #فرانسه
۷۴.۳٪ خیر
۲۵.۷٪ بله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 فشار کاری وحشتناک ژاپنی ها؛ دو هزار خودکشی مرتبط با کار در سال
#ژاپن
20180210164148-10062-45.pdf
258.4K
#مقاله
🔹 تحلیل و بررسی خشونت علیه زنان در اروپا
🔻 از قاچاق زنان تا تجاوز و هر خشونتی که تصور کنید در اروپا رایج و رو به پیشرفت است! اونوقت عناصر خودتحقیر، جامعه قشنگ ایران رو مسخره میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پرداخت ماهانه یک میلیون حق تلویزیون و رادیو در #آلمان حتی اگر تلویزیون نداشته باشی...
📌 مردم خرافاتی فرانسه
🔹 تو فرانسه یه مجسمه هست که مردم فرانسه اعتقاد دارند باعث باروری زنان میشود! زنهای فرانسه یه گل میزارن کنار مجسمه و لبهای مجسمه را میبوسند و با او رابطه برقرار میکنند🤯
🖋 علی رغم سایه سنگین خرافات در زندگی و سینمای غرب، متأسفانه روشنفکران بیماری مانند صادق هدایت، مردم ایران را خرافاتی معرفی کرده و حتی در داستان توپ مرواری چنین رفتار خرافاتی رو به زنان ایرانی نسبت میدهد❗️❗️
🔴اعلام فهرست کشورهایی که بیشترین عمل جراحی پلاستیک را دارند/ رتبه ایران در عمل جراحی بینی
🔹در سال ۲۰۲۱ آمریکا رتبه اول جراحیهای زیبایی پلاستیک را در اختیار داشت و بزریل در رتبه دوم بود. رتبه سوم مربوط به کشوری آسیایی، یعنی چین بود و بعد از آن ژاپن و کره جنوبی، جایگاههای ۴ و ۵ را به خود اختصاص داده بودند.
🔹ایران در عمل جراحی بینی، رتبه اول را داشت ولی در بررسی مجموعه جراحیهای زیبایی، در حال حاضر، ایران رتبه بیستم را دارد./خبرآنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗼 پاریس؛ شهری غیرمتمرکز
🇫🇷 پاریس واقعی بسیار متفاوت از تصورات ما است؛ به دلیل اینکه که خبری از شهری شلوغ و محبوس میان ساختمانهای بلند نیست!
📌 جمعیت پاریس با جمعیت تهران تقریبا برابر است، اما چرا مساحت آن ۲ برابر بیشتر از تهران است؟
پ.ن:
واگذاری زمین رایگان برای ساخت منازل مسکونی ویلایی مولد در راستای معماری ایرانی و اسلامی، افزایش جمعیت و حل مشکل اشتغال جوانان، مشوق برای مهاجرت مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و کنترل تورم مسکن در کشور خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚛️ درخواست عجیب صدام از ایران!
هارون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست ایران در مقابل افغانستان به بیان رهبر معظم انقلاب
پایگاه بیزینس اینسایدر: در ماه گذشتۀ میلادی حدود ۴۰۰۰ نفر در آمریکا بهخاطر هوش مصنوعی بیکار شدند.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تاریخهای خلاف واقع
✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: دیگران تاریخ ندارند، برای خودشان تاریخ میسازند؛ تاریخهای خلاف واقع. شما ملاحظه کنید، حتّی در تلویزیون ما هم نشان میدهد که فلان کشوری که هیچ تاریخ باشکوه و باارزشی ندارد، داستانهای دنبالهدار، ۱۰۰ قسمت، ۱۵۰ قسمت درست میکنند؛ تاریخ میسازند برای خودشان، حکمت میسازند برای خودشان، حکومت میسازند برای خودشان؛ ما داریم، [ولی] یادمان نیست.
🎥 #برش_دیدار
🔰 "تحریف امام"
🔺 رهبر انقلاب: اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند ... هرکسی هر حرفی را که خودش میپسندد به امام نسبت ندهد. آنچه را به امام نسبت میدهیم، باید در منابع مربوط به امام موجود باشد، آن هم به شکل مکرّر، به شکل مستمر.
۱۳۹۴/۰۳/۱۴
-56156414_-1702741786.pdf
5.38M
📸 رهبر معظم انقلاب:
ما مرده بودیم، امام زندهمان کرد
📊 نمودار | نمودار جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و دو مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی طی سالهای مختلف در سخنرانیهای سالانهی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نمودهاند.
👈 رسانهی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امامخمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سی و دو مراسم سالگرد ارتحال را منتشر میکند.
🔺️ برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانیهای حضرت آیتاللهخامنهای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۰ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روشمند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد.
👈 شما مخاطبین گرامی با مطالعهی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیتالله خامنهای طی سی و دو سال اخیر دربارهی:
۱. شخصیت امام خمینی(ره)
۲. تحریف امام(ره)
۳. مکتب امام خمینی(ره)
۴.نکاتی راجع به جهان اسلام
۵. وصیتنامهی امام خمینی(ره)
آشنا میشوید.
💻 @Khamenei_ir