فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ثبت نام بیش از 300 هزار دانشجوی دختر کانادایی برای تنفروشی!
🔻 یکی از سایتهای تنفروشی در کانادا اعلام کرده است که بیش از 300 هزار عضو دختر دانشجو دارد که این تعداد تقریبا 30 درصد کل دانشجویان دختر در کانادا میشود.
🔻در این سایتها، دخترها در ازای دریافت پول، دوست دختر مردان میانسال و یا پیر می شوند.
🔻بسیاری از این دختران برای تامین هزینه های دانشگاهی وارد چنین مراوداتی می شوند.
رضاشاه: "حیف که ما را وحشی مینامند!"
«اسدالله علم» معتمد «محمدرضا پهلوی» در خاطراتش مینویسد: "سر شام رفتم. صحبتهای مختلف شد، ولی دو قسمت بسیار مهم پیش آمد. یکی صحبت ۱۷ دی (۱۳۱۴) و آزادی بانوان که علیاحضرت ملکه پهلوی تعریف کردند روزی که رضاشاه مرا از اندرون برداشتند و بدون حجاب با خود به دانشسرای عالی بردند، در بین راه در اتومبیل به من گفتند: «من امروز مرگ را بر این زندگی ترجیح میدادم که زنم را سر برهنه پیش اغیار ببرم، ولی چه کنم کاری است که برای کشور لازم است و گرنه (غربیها) ما را وحشی و عقبافتاده مینامند(!!)»"
📚 منبع: خاطرات علم، جلد چهارم، ص ۲۹۸ (۷ دی ۱۳۵۳)
________________________
ظاهر امر بر این است که به علت گرمای شدید هوا، مصرف برق در کشور ما بالاتر رفت تا جایی که ممکن بود چند نیروگاه از چرخه خارج شوند و تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه در این شرایط یک مسکن موقت به نیروگاهها بود ...
این اتفاقی است که در هر کشوری ممکن است بیفتد. فقط فرقش این است که اینجا با تدبیر تعطیلی دو روزه مانع از این شدیم که تعداد بسیار بیشتری با خطر گرمازدگی مواجه شوند.
حمید_کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 هنوز هم هستند مردمانی در جهان که از جهالت رنج میبرند و در گمراهی مطلق دست و پا می زنند
آداب و رسوم هندوهای بت پرست برای جلب توجه خدایانشان
جالبتر این که این جنایتها و انحرافات و خرافات برای مجامع جهانی و سیاستمداران و مجامع حقوق بشری کوچکترین اهمیتی ندارد !
حقوق بشر
کودک آزاری
.
آمار عجیب قربانیان
زمستان سخت و تابستان داغ اروپا
♦️زمستان گذشته، ۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیهبندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینههای گرمایش، جان خود را از دست دادند. بیشتر از تلفاتِ ۵۹ هزار نفر کرونا در اروپا. این، گزارش نشریه Economist چاپ لندن بود.
🔹نشریه اکونومیست همچنین اواخر آذر پارسال، طرح «اروپای یخ زده» را بر صفحه اول خود نشانده و نوشت: «دنیا چگونه پشت اروپا را خالی کرد؟ آمریکا، اروپا را قربانی منافع خود کرد».
♦️در همین حال، گزارش شبکه CNN آمریکا حاکی از این است که تابستان سال گذشته،۶۲ هزار نفر در اروپا در اثر گرما جان باخته اند؛ باز هم افزون تر از آمار قربانیان کرونا در این قاره.
🔹"زمستان سخت" و "تابستان داغ اروپا" طی سال گذشته، مجموعا ۱۳۰ هزار نفر قربانی بر جای گذاشت. یعنی بیش از یک سوم شمار کشته های اوکراین، در جنگ ۱۷ ماهه با روسیه!
ناعالمانی که از گفتن «نمیدانم» ابا میکنند، مبادا به منزلت آنان نزد مردم لطمه بخورد
🔹گفت: «همه چيز را همگان دانند». چه كسى مىتواند ادعا كند كه هرچه مىتوانيد از مسائل دينى از من بپرسيد تا جواب همه را به شما بدهم؟ بله، پيغمبر(ص) مىتواند ادعا كند، على(ع) مىتواند بگويد: «سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى».
🔸غير على(ع) هر كه مىخواهد باشد، توقع از او بیجاست. پس من بايد حد خودم را بشناسم. من فلان مسائل از مسائل دينى را ممكن است بدانم. خوب، آنچه را كه مىدانم همان را به مردم ابلاغ كنم. چيزى را كه نمىدانم، از من مىپرسند، باز مىخواهم به زور آن را بگويم. خوب، چيزى را كه نمىدانى چگونه مىتوانى به ديگران بفهمانى؟!
🔹ابن الجوزى يكى از وعاظ معروف است. رفته بود بالاى منبرى كه سه پله داشت. داشت براى مردم صحبت مىكرد. زنى از پاى منبر بلند شد مسئلهاى از او پرسيد. او گفت: نمىدانم. زن، پررو بود، گفت: تو كه نمىدانى چرا سه پله از ديگران بالاتر نشستهاى؟ گفت: اين سه پله را كه من بالاتر نشستهام به آن اندازهاى است كه من مىدانم و شما نمىدانيد. به اندازه معلوماتم بالا رفتهام. اگر به اندازه مجهولاتم مىخواستم بالا بروم بايد منبرى درست مىكردند كه تا فلک الافلاک بالا مىرفت.
🔸درباره شيخ انصارى مىگويند وقتى چيزى از او مىپرسيدند، اگر نمىدانست تعمد داشت بگويد نمىدانم، مىگفت: ندانُم ندانُم ندانُم. اين را مىگفت كه شاگردها ياد بگيرند كه اگر چيزى را نمىدانند ننگشان نشود، بگويند نمىدانم.
📙 استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۱۷۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با شعار «زن مستقل و قوی» ازدواج نکردم و حالا ....
♦️افراط گرایی فمينيستی چه بر سر زنان غربی آورده است؟
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥 قدرت رسانه
📌🎞 مهمترین آسیب ابزار جنگ_شناختی...
❌👌فیلم بدون کلام است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅قابل توجه خود تحقیرهای داخلی... | هر باک بنزین در هلند چیزی حدود هفت میلیون تومان ما هزینه داره
🔻همیشه یکی از روشهای مرسوم برخی خارجنشینان و غربزدهها برای دادن حس منفی به ایرانیان این بوده که فقط درآمدها رو بگن، در حالی که از هزینهها و مالیاتها و قبوض حرفی نمیزنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش قابلتوجه خبرنگار آمریکایی در برابر خودتحقیری یک ایرانی!
🔺اگر همین کار را حاکمیت ایران بکند و به واحدهای صنفی، باشگاههای فوتبال، ادارات و اماکن دولتی و خصوصی و سازمان ها دستور بدهد که حق استفاده از زبان انگلیسی را در تبلیغات محیطی، نام گذاری ها و برچسب ها و موارد دیگر ندارند هزار انگ امل بودن و عقب ماندگی می زنند.
▪️زبان رسمی یک کشور دژ دفاعی در برابر هجوم فرهنگی و نابودی فرهنگ هاست. نظم خوددساخته استعمارگران و گلوبالیسم به انحا مختلف به دنبال تسلط بر کشورهاست. حفظ و توسعه زبان فارسی را جدی بگیریم.
تاریخ؛۲۰ مرداد
📌 اعتراض گسترده مردم شیراز به جشن هنر شیراز
🔰 جشن هنر شیراز مراسمی بود که شهریور هرسال به منظور پیوند فرهنگ شرق و غرب بهم برگزار میشد ولی اکثر آنها ضدملی و ضداخلاقی بودند. نمایش-رقصهایی که یا وقیحانه اجرا میشدند و یا بازیگرانشان به پوششهای حداقلی اکتفا میکردند.
🔰 کسانی که به عنوان هنرمند از آمریکا و کشورهای اروپایی برای شرکت در جشن هنر شیراز به ایران دعوت شده بودند، شامل رقاصهها، فاحشهها، موسیقیدانان، خوانندگان و بازیگران فیلمهای غیراخلاقی سینماهای غربی بودند. فساد در این جشن هرساله انقدر زیاد بود که بالاخره غیرت دینی مردم شیراز را به جوش آورد و منجر به اعتراض گستردهای در سال ۵۶ در شیراز شد.
🔰 در ۲۰ مرداد ماه 1357 در شیراز به دنبال اجتماع مردم در مسجد جامع عتیق، هزاران تن در خیابانهای اطراف مسجد به راه افتادند و با شعارهای ضدرژیم تظاهراتی را برپا ساختند. در جریان این تظاهرات چندین نفر مجروح و عدهای دستگیر شدند. در همین زمان طی تظاهراتی كه در كازرون برگزار شد و حدود سه هزار نفر در آن شركت داشتند، در نتیجه تیراندازی مأموران انتظامی سه نفر مجروح و یك نفر از آنان به شهادت رسید.
🔴 آنتونی پارسونز در کتاب غرور و سقوط میگوید: وضعیت توهین به ارزشهای ایرانی در جشن هنر شیراز در سال ۵۶ از سالهای قبل بیشتر شده بود به طوری که یکی از صحنههای تئاتر این سال تجاوز کامل زن و مرد (نه نمایشی) در خیابان بود و به شاه گفتم از این نمایش در انگلیس اجرا میشد کارگردان و هنرپیشگان آن جان سالم به در نمیبردند.
❖ امام سجاد (علیه السلام)؛ پایه گذار تدوین حدیث
دوران امام زین العابدین(علیه السلام) دوران تقیۀ شدیدی بود ولذا آنچه که از آن دوران به دست ما رسیده چیز زیادی نیست. خیلی از وقایع آن دوره ممکن است خبرش به ما نرسیده باشد یا به صورتی کلی و بدون شرح جزئیات ذکر شده باشد.
علت این تقیۀ شدید در آن دوران این بود که هنوز آن سیاست منع حکومتی کتابت و تدوین احادیث نبوی که توسط خلیفه دوم آغاز شده بود ادامه داشت.
شروع آن سیاست بنا بر نقل خود اهل سنت اینگونه بود که خلیفه دوم در خطابهای علنی گفت:
«من مدتها در این مسأله (آزاد بودن ثبت و ضبط احادیث نبوی، یا ممانعت از آن) فکر میکردم تا بالأخره خدا مرا به جایی رساند و تصمیم خود را گرفتم که من در کنار کتاب خدا نوشتۀ دیگری را تحمل نکنم!»
او در این سخنرانی، تصمیمش مبنی بر منع ثبت و تدوین سنّت پیامبر، و به عبارتی منع بیان لفظی و عملی دین خدا را به خدا نسبت میدهد!
خلیفه دوم به بهانۀ حفظ قرآن، از نوشتن، تدوین و نشر احادیث پیامبر(صلّی الله علیه وآله) جلوگیری کرد و این سیاست در زمان خلفای بعدی ادامه داشت، به استثنای ٤ سال و ٩ ماه خلافت امیرالمؤمنین و ٦ ماه خلافت امام حسن(علیهما السلام).
اما در ادامه، حکومت به دست معاویة بن أبي سفیان افتاد و روشن است که او بر سر دو راهی میان سیاست خلفای پیشین و بین سیاست امیرالمؤمنین(علیه السلام)، کسی نبود که بخواهد با سیاست خلفای پیشین مخالفت کرده و به سیاست امیرالمؤمنین(علیه السلام) عمل کند.
معاویه دومین پایه گذار سیاست منع تدوین احادیث نبوی شد و این سیاست تا زمان عمر بن عبد العزیز در سال ٩٩ هجری ادامه پیدا کرد تا آنکه او چند سال بعد از شهادت امام زین العابدین(علیه السلام)، به اطراف بلاد اسلامی خصوصاً مدینه و مکه بخشنامه کرد که پیرمردانی که در دوران کودکیشان پیامبر را درک کرده و احادیثی از ایشان به یاد دارند اگر بخواهند اینها نوشته شود، نه تنها منعی ندارد بلکه دستور داد این احادیث از آنها دریافت و تدوین شود.
شهادت امام سجاد(علیه السلام) در سال ٩٤ یا ٩٥ هجری بوده و بنابراین شروع اجازۀ تدوین احادیث نبوی در سال ٩٩ هجری، چهار پنج سال بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) بوده است.
❖ تدوین حدیث؛ زمینه ساز رشد فکری جامعه و دوران طلایی اسلام
از سیاستهای امام زین العابدین(علیه السلام) در مقابله با بدعت ممنوعیت تدوین حدیث این بود که أدعیۀ خود و همچنین رسالۀ حقوق را در زمان منع حکومتیِ ثبت و ضبط حدیث، إملا و تدوین کرد، نه آنکه شروع این مبارزۀ آرام و ریشهای علیه سیاست ضد دینی حکومت را تا رفع منع حکومتی آن عقب اندازد.
و با توجه به این مبارزۀ امام و رواج تدریجی احادیث و أدعیۀ ایشان در بین مردم، که حاوی عقاید صحیح اسلامی و باطل کنندۀ تحریفات فکری و عقیدتی اُموی بود، در واقع آن دستور رفع منع تدوین حدیث توسط عمر بن عبد العزیز بعد از شهادت امام سجاد(علیه السلام) در سال ٩٩ چیزی نبود جز تحصیل حاصل و إلغای قانونی که عملاً دیگر وجود نداشت.
بعد از فاجعۀ کربلا و رسوخ تحریفات اُموی از جمله جبر گرایی و سوء ظن به خالق، تنها پناهنگاه برای یافتن فکر، عقیده و معارف صحیح، امام سجّاد(علیه السلام) بود که در آن ظلمتِ جهالتها و مغلطهگریها همچون چراغ و کانون روشنایی و هدایتگری، از خاندان پیامبر(علیهم السلام) میدرخشید.
امام سجاد(علیه السلام) با شروع تدوین آن مضامین عالی در آن دورانی که اقبال مردم به اهل بیت(علیهم السلام) کم بود، درخشانترین دوران جامعۀ اسلامی را پایه گذاری کرد؛ زیرا رواج آن مضامین عالی در بین مردم بود که آنها را به برتری بینظیر علمی این خاندان توجه دوباره داد و منجر به اقبالی عمومی به استفادۀ علمی از محضر امام باقر و امام صادق(علیهما السلام)، و موجب توسعۀ مکتب حقیقی اسلام شد که به عنوان نمونه بنا بر مشهور، جابر بن حیّان -اولین کیمیاگر و ملقب به پدر علم شیمی- یکی از شاگردان این مکتب بود.
شاگردان زیاد امام صادق و شکوه علمی مسلمانان که بیشترین بروزش در عهد امام صادق(علیه السلام) بود و "دوران طلایی اسلام" نامیده میشود، از آثار و برکات آن دوران تأسیسی امام سجاد(علیه السلام)، و نتیجۀ پایه گذاری تدوین و نشر آن مضامین عالی صحیفۀ سجادیه و رسالۀ حقوق است.
که چون این محوریت علمی امامان، خوشایند ریاست طلبان نبود با بازداشت و زندان خانگی، مانع حضورشان در جامعه و در نتیجه موجب افول آن دوران طلایی شدند.
امام سجاد با تربیت بردگان سهم بزرگی در گسترش فرهنگ شیعه در دوران بعدی داشت. چنان که برخی از اصحاب و شاگردان شاخص امام باقر و صادق فرزندان همین بردگان بوده اند.
نامه امام سجاد (ع) به عالم درباری:
چه اندک است آن چه به تو دادند، در مقایسه با آن چه از توگرفتند.
زهری از دانشمندان عصر بنی امیه و معاصر با امام زین العابدین (علیهالسّلام) بود. با توجه به متن نامهای که حضرت سجاد (علیهالسّلام) به او نوشتند، میتوان به شدت ناراحتی امام از این فرد و سخنان کوبنده ایشان به او و امثالش واقف شد.
امام سجاد علیه السلام _ در اندرزنامه اش به محمّد بن مسلم زهری می فرماید :
خداوند، ما و تو را از فتنه ها نگهدارد و بر تو، از آتش [دوزخ] رحم کند؛ زیرا تو اینک به حالی در افتاده ای که هرکس تو را بدین حال بیند، سزد که بر تو رحم آورد. چه، نعمتهای خداوند تو را سنگین بار ساخته که تنی سالم و عمری دراز ارزانی ات داشته است. حجّت های او، بر تو تمام گشته است، بدان سبب که بار کتابش را، بر دوش تو نهاده [قرآن را می شناسی] و تو را در دینش، فقیه و آگاه ساخته و سنّت پیامبرش محمّد صلی الله علیه و آله را، به تو شناسانده است.
در هر نعمتی که به تو ارزانی داشته و در هر حجّتی که بدان وسیله، برایت حجّت آورده، فریضه ای بر تو واجب گردانیده است و مرادش جز این نیست که سپاسگزاری تو را در آن بیازماید و تفضّلی را که به تو نموده، آشکار گرداند و فرموده است: «اگر سپاس بگزارید، بی گمان [نعمت] شما را افزون گردانم و اگر ناسپاسی کنید، به راستی که عذاب من بسی سخت است» .
پس، بنگر که فردای قیامت چگونه مردی خواهی بود، آن گاه که در پیشگاه خداوند بایستی و او از نعمتهایش بر تو، بپرسد که آنها را چگونه پاس داشتی؟! و از حجّت هایش بر تو بازخواستت کند که آنها راچگونه به جای آوردی؟! هرگز مپندار
که خداوند از تو عذر و بهانه ای خواهد پذیرفت و یا به کوتاهی کردنهای تو رضایت خواهد داد. هیهات، هیهات! نه چنین است. او در کتاب خویش از علما پیمان گرفته، آن جا که فرموده است: «باید آن [حقایق قرآن] را برای مردم بیان کنید و آن را کتمان مکنید» .
بدان که کمترین حقیقتی را که کتمان کرده ای و سبکترین باری را که بر دوش داری، این است که با نزدیک شدنت به ستمگر و پذیرش دعوت او، آن گاه که تو را دعوت کرد، مونس تنهایی ستمگرشدی وراه گمراهی را برایش سهل وهموار ساختی. وه چه می ترسم که فردا [ی قیامت] همراه خیانت کاران به کیفر گناهت گرفتارآیی واز آن چه در برابر یاری رساندنت به ستم ستمگران گرفته ای، بازخواست شوی؛
تو چیزی را از کسی که به تو بخشیده است، گرفته ای که از آنِ تو نیست وبه کسی نزدیک شده ای که حقّ احدی را نپرداخته است و تو نیز از زمانی که به او نزدیک گشته ای، از باطلی جلوگیری نکرده ای. تو کسی را به دوستی گرفته ای که با خدا به دشمنی و مخالفت برخاسته است، آیا نه این است که با دعوت او از تو، آن گاه که تو را [به همکاری] دعوت کرد، تو را محوری برای به چرخش درآوردن آسیاب ستمگریهایشان قرار دادند و پلی برای عبور به سوی بلا آفرینی هایشان و نردبانی برای ضلالتشان و مبلّغ گمراهی آنان و پوینده راهشان؟! به واسطه تو کاری کرده اند که مسلمانان به علما [ی راستین ]نیز به دیده شکّ و بدگمانی بنگرند و به وسیله تو دلهای نادانان را به دنبال خود می کشانند ؛ [حتّی] مقربّترین وزیران و نیرومندترین یاران آنها هم در درست جلوه دادن تباهکاری های آنان و کشاندن مردم، از خاصّ و عام به سوی آنان به پای تو نرسیدند. چه اندک است آن چه به تو دادند، در مقایسه با آن چه از توگرفتند؟! وچه ناچیز است آن چه [از دنیا] برایت آبادساختند؟! وچه عظیم است آن چه از تو ویران ساختند [خانه ایمان و آخرتت را]؟! پس مراقب نفس خود باش که کسی جز تو آن را نپاید و چونان مردی مسؤول، به حساب نفست رسیدگی کن.
بنگر که چگونه از کسی که تو را در خُردی و بزرگیت با نعمتهایش پرورانده، سپاس می گزاری؟ وه چه می ترسم که تو آن گونه باشی که خداوند در کتابش فرموده است: «پس، بعد از آنان، جانشینانی وارث کتاب (آسمانی) شدند که متاع این دنیای پست را می گیرند و می گویند: بخشیده خواهیم شد» تو در سرای ماندگاری نیستی ؛ تو در سرایی هستی که بانگ رحیل سر داده است ؛ مگر انسان پس از همگنانش (که رفته اند) چه اندازه می زِیَد؟! خوشا به حال کسی که در دنیا، هراسناک به سر برد و بدا به حال آن کسی که بمیرد و پس از او، گناهانش بماند.
علاقه آنان به آن چه تو داری [علم و دانش] و از دست رفتن علمایشان و چیره آمدن جهل و نادانی بر تو و برایشان و ریاست طلبی و دنیاخواهی تو و آنان، باعث شده است تا از تو پشتیبانی و پیروی کنند. بی گمان تو آنان را گرفتار کرده ای و به فتنه درافکنده ای و از کار و زندگی بازشان داشته ای؛ زیرا همه مشتاق آنند که در علم و دانش به پایه تو برسند، یا به مانند آن چه تو دست یافته ای، دست یابند، از این رو، به واسطه تو به دریایی که ژرفایش ناپیداست و به بلایی که اندازه اش نامعلوم است در افتادند. خدا به داد ما و تو برسد و اوست که دست مدد به سویش دراز می شود...
هدایت شده از دیده بان غرب
⚠️ گزارش تکان دهنده دیلی میل از آتش سوزی هاوایی: مردم برای نسوختن، به اقیانوس فرار میکردند!
❌ صدها نفر با پریدن در آب مفقود شدهاند😔
🔹 دیلی میل گزارش تکان دهندهای از فاجعه آتشسوزی هاوایی منتشر کرده که نشون میده دولت امریکا اقدام جدی برای خاموش کردن آتش انجام نداده و مردم بیپناه به امید زنده ماندن به اقیانوس میرفتند😞
❗️ مردم میگویند: آتش پوست ما را میسوزاند به پلیس زنگ زدیم و کمک خواستیم پلیس گفت به آب بپرید😳
It was starting to burn our skin. We called the police and they said to jump into the water,' they explained
🔹 این یکی از بدترین آتشسوزی ها و بدترین مدیریت بحرانها بوده است
منبع:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12391903/Maui-wildfire-hawaii-torched-tourists-shelter-flames.html
@didebangharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهین بیشرمانه مجری شبکه منوتو به مردم ایران:
واضح میگویم؛ ایرانیها یا معترض هستند یا بیشرف!!
این شدت خشم و عصبانیت و توهین به ملت از سَر شکست است. شکست در پروژه ای که مردم با آن همراهی نکردند.
.
حالا پرسش این است که این خانم کیست؟
۱. متفکر
۲. اندیشمند
۳. جامعه شناس
۴. نظریه پردار
۵. فعال سیاسی
۶. فعال مدنی
۷. رقصنده!
هنر و اعتبار او چیست که با ملت اینگونه سخن می گوید!
🟢کشف حجاب و مبارزهای علیه هویت ایرانی
کشف حجاب افزون بر آنکه یک «حرام شرعی» بیِّن و آشکار و حتی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک «حرام سیاسی» نیز هست؛ یک «حرام ملی» و هویتی نیز هست.
بنابراین، بیحجابی فقط یک گناه و معصیت «عفتسوز» و «آخرتسوز» نیست؛
بلکه
اولاً، گناهی سیاسی و مخالفتی علنی با ارزشهای جامعه سیاسی اسلامی هم هست؛
ثانیاً، یک آتش «خانوادهسوز»، «جامعهستیز» و «تمدنسوز» هم هست؛
و ثالثاً، هجوم علیه فرهنگ چندهزار ساله ملی ایرانیان هم هست. افراد بیحجاب، «هویت ملی» و «افتخار فرهنگی» ایرانیان را نیز به تمسخر میگیرند.
هیچ ملتی جسارت به هویت خود را تحمل نمیکند.
احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 زنان باید مسئولیت مراقبت از خود را بپذیرند...
سخنان بسیار تامل بر انگیز
یک بوکسور حرفه ای آمریکایی
حجاب
22 مرداد جدایی بحرین از ایران
بحرین قسمتی از سرزمین ایران بود، اما در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مركزی استفاده كرد و به موجب قراردادهایی كه در سال های 1820 ، 1861 ، 1880 و 1892 با بحرین منعقد كرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد كه از زمان قرارداد 1820 دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر 1927 مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع كرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد. پس از جنگ جهانی دوم لوایحی در ایران به تصویب رسید و به موجب آن دولت ایران موظف شد كه نسبت به احقاق حقوق ایران در بحرین اقدام كند. همچنین دولت ایران در سال 1957 بحرین را به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام كرد و در 1958 نیز از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست كه وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.
دولت ایران در مورد حاكمیت خود بر بحرین چنین استدلال می كرد؛ 1- بحرین هرگز كشوری كاملاً مستقل نبوده و حاكمیت ایران بر این جزیره چندین قرن ادامه داشته است، به استثنای دوره كوتاه 1507 - 6021 میلادی كه پرتغالی ها این جزیره را اشغال كردند. 2- ایران هرگز حاكمیت خود را بر بحرین به قدرت دیگری واگذاری نكرده و حاكم بحرین را به عنوان رئیس یك كشور به رسمیت نشناخته است. حتی شاه در مارس 1968 مسافرت خود را به عربستان سعودی به خاطر اعتراض به این كشور كه از حاكم بحرین به عنوان رئیس یك كشور در دیدار از عربستان سعودی استقبال كرده بود، لغو كرد. 3- ایران حمایت بریتانیا را از بحرین به عنوان مداخله در امور داخلی جزایر و در نتیجه در امور داخلی خود تلقی كرده است.
اما 20 سال بعد سیاست دولت ایران نسبت به بحرین تغییر كرد و ایران حاضر شد از حاكمیت خود نسبت به بحرین صرف نظر كند. عللی كه برای این امر ذكر می شد، متعدد بود. گفته می شد كه طی 150 سالی كه بحرین از ایران جدا شده و تحت تسلط انگلستان بوده، سیاست عربی كردن سكنه ایرانی الاصل بحرین با موفقیت دنبال شده است و در نتیجه پیوند فرهنگی ایران با بحرین سست شده است.
از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحهای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بینالمللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضیاش نسبت به بحرین در روز ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ انجامید.
🔹️اگه بحرین از ایران جدا نمی شد، این ناحیه از خلیج فارس، متعلق به ایران بود و رسما حرکت هر کشتی و نفتکشی به سمت عربستان و کویت و عراق، فقط با اجازه ایران و پرداخت حق ترانزیت به ایران ممکن بود!
🔹️جدایی بحرین، فقط جدایی جزیره بحرین نیست، جدایی نصف خلیج فارس از ایرانه!
😢 بحرین زمان محمد رضا شاه پهلوی و به دستور انگلیس از ایران جدا شد. امروز سالروز این خیانت است.
⛔️ببینید با چه توجیهاتی شاه استان چهاردهم ایران و مروارید خلیج فارس را از دامن ایران جدا کرد.
👤محمدضا پهلوی: بحرین #ارزشی ندارد!
🔻اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان #عربی سخن میگویند. به لحاظ اقتصادی مجمعالجزایر #بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت #استراتژیکی و سوقالجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگه هرمز آن جزایر #ارزشی ندارند.
📚عباس پرتوی مقدم، "بحرین چرا و چگونه از ایران جدا شد"، فصلنامه مطالعات تاریخی، زمستان 1385، شماره 15، ص 134.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ جدا شدن بحرین از ایران.
عباس هویدا: به هیچ کس مربوط نیست، #بحرین دختر خودمان بود، به هر کس میخواستیم شوهرش دادیم.
💢لبخند مرغ پخته
.
(جدایی یا تصرف!!!)
.
بارها و بارها مستند به اسناد دوره قاجار و پهلوی درباره جدایی #استان_بحرین استانی که خود #محمدرضا_پهلوی آن را خاک ایران خوانده بود، در نقشه جغرافیا رسمی دوره پهلوی دوم بحرین بعنوان خاک ایران تدریس می شد، بدستور او برای بحرین صندلی (نمادین) بعنوان نماینده مردم آن منطقه در جلسات اختصاص داده بودند، نوشته ام
.
وقتی #پادشاه عربستان در بهمن ۱۳۴۶ در شُرف سفر محمدرضا به عربستان بیانیه مشترک با حاکم #بحرین داد که این جزیره(بحرین) خاک عربی است و باید با پل به سرزمینی مادری بازگردد شاهنشاه عصبانی شدند و سفر به عربستان را به نشانه اعتراض لغو کردند (سند خاطرات علم بهمن ۱۳۴۶)
اسدالله علم می گوید مردم ایران از لغو سفر شاه به عربستان خوشحال شدند
.
وقتی #رضاخان در دوره خود دو نوبت از ملل متحد شکایت کرد که چرا دولت بریتانیا بدون اجازه ما به شرکت آمریکایی اجازه اکتشاف نفت در بحرین را صادر کرده است
این #دادخواهی ایران در مهٔ ۱۹۲۸ میلادی در صفحهٔ ۶۰۵ روزنامهٔ جامعهٔ ملل چاپ شده است
.
وقتی #پزشک_پور نماینده پان ایرانیست مجلس در دوره جدایی بحرین فقط توانست رای چهار نفر را بعنوان مخالف جدایی رسمی از خاک ایران جمع کند
.
وقتی هویدا در نشست سالانه کارگری گفت: بحرین دخترمان بود و !عروسش کردیم!!
.
و با وجود ده ها سند متقن و چاپ شده دیگر در دوره پهلوی و نه جمهوری اسلامی، هنوز با هدایت شبکه های #ماهواره_ای عده ای می گویند بحرین در دوره قاجار جدا شد!!!!!! مرغ پخته هم خنده اش می گیرد
.
جمله آخر و مهم:
بحرین در دوره صفویه و قاجار توسط پرتغال و بریتانیا و سرکار آوردن آل خلیفه #تصرف شد هیج گاه رسما بعنوان دولت مستقل با پرچم جدید جدا نشد حتی در سال ۱۳۰۱ در همان دوره قاجار تمبر بنام ایران رسما در بحرین چاپ شد
.
با این حال عده ای با چند تصویر رنگی، کلیپ تخیلی و داستانک های دروغ براحتی تاریخ را تحریف می کنند و از خائن قهرمان می سازند
دیدن تصاویر و شهادت برخی هم وطنان سخت است اما این حادثه اصلا سوژه فوق امنیتی و دارای پیچیدگی خاصی نیست که بخواهیم خودتحقیری کنیم و کل سیستم امنیتی را زیر سوال ببریم
به این نوع حوادث نهایتا می گویند گرگ تنها یا ترور کور
هر کسی می تواند یک اسلحه و چند خشاب بردارد و به طرف مردم بیگناه و بی پناه حمله کند و چند نفر را زخمی و شهید کند
لذا در این شرایط حفظ روحیه و حفظ همبستگی یک اصل است.
خشونت کور آن هم در حرم "تحلیل" نمیخواهد. فهمیدن آن آسان است. وجدان می خواهد. وجدان انسانی!
اما بعد؛
زشتترین، اشتباهترین و سادهلوحانهترین کُنش در این لحظات زدن نیروها و خط خودی است. عجیب است که دوستانی در این لحظات فرصت! را غنیمت میشمرند برای زدنِ نیروهای مدافع نظام و انقلاب و هجمه و حمله به نهادها و نیروهای امنیتی ...
داعش حمله کرده، به حرم اهل بیت هم حمله کرده و زائر و خادم حرم را مورد حمله کور قرار داده. از قضا جلویش هم گرفته شده و از ۲۴۰ تیر خشابش، فقط ۱۱ تا را توانسته شلیک کند، بعد عدهای به جای حمله به دشمنِ واضح و خبیث، در حال فشار روانی آوردن به نیروهای خودی هستند ...
عدهای نه شناختی از دشمنان ایران اسلامی دارند نه از توانمندیهای دستگاه اطلاعاتی امنیتی کشور باخبرند، فقط خودتحقیرند!
ما درمقابل دهها سرویس امنیتی پیشرفتهِ متفکر همچون موساد، سیا و... و چند بازوی انتحاری بدونفکر تکفیری همچون #داعش قرار داریم!
با این حال #ترور_کور نشان از استیصال و ضعف دشمن است نه قدرت آن!
علیرضا زادبر
حمید کثیری
محمد علی رنجبر
محمدرضا شیخی