eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
159 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
114 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ بدهکارترین دولت‌های جهان + اینفوگرافی 🔹 پایگاه آماری ویژوال کپیتالیست با استناد به گزارش صندوق بین‌المللی پول، فهرستی از بدهکارترین دولت‌های جهان برحسب نسبت بدهی به کل تولید ناخالص داخلی آن کشور منتشر کرده است. اگر بدهی بیش از حد بالا باشد، ممکن است نشان دهنده چالش‌هایی در انجام تعهدات مالی باشد که به طور بالقوه منجر به بی ثباتی اقتصادی می‌شود. این فهرست بر اساس چشم انداز صندوق بین المللی پول در اکتبر ۲۰۲۳ است. یازده اقتصاد از ۲۰ اقتصاد مورد تجزیه و تحلیل دارای نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۰۰ ٪ هستند. 🔹 آمریکا بدهکارترین حکومت در جهان از نظر حجم عددی بدهی است، اما شاخص فوق بر حسب میزان بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی است. 🔹 ژاپن ( ۲۵۵%)، یونان (۱۶۸%)، سنگاپور (۱۶۸%)،ایتالیا (۱۴۴%)، آمریکا (۱۲۳%)، فرانسه (۱۱۰%)، پرتغال (۱۰۸%)، اسپانیا (۱۰۷%)، کانادا (۱۰۶%)، بلژیک (۱۰۶%) و انگلیس (۱۰۴%)، به ترتیب دارای بالاترین میزان بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی هستند. 🔹 درصد بدهی نشانگر میزان مخارج یک کشور در طول زمان است. دولت‌هایی که درصد بدهی آنها بیشتر از ۱۰۰% باشد، بدان معناست که مخارج آن کشور از درآمدش فراتر رفته است. 🔹برخی کارشناسان اقتصادی نیز طی سال‌های اخیر سعی داشتند و دارند که ایران را نیز با ترغیب به فروش گسترده اوراق بدهی، دچار وضعیت مشابهی کنند. www.ibena.ir/000fJe
🔻‏ثروتمندترین مردان دنیا: ۱- ایلان ماسک (۲۵۱ میلیارد)، منبع درآمد: تسلا و اسپیسX ۲- برنار آرنو (۲۰۱ میلیارد) منبع درآمد: LVMH ۳- جف بزوز (۱۷۴/۲ میلیارد) منبع درآمد: آمازون 🔻‏ثروتمندترین زنان دنیا: ۱- فرانسوا مایر (۹۴/۹ میلیارد)، منبع درآمد: ارثیه از پدربزرگ (بنیانگذار L’Oreal). ۲-ألیس والتون (۶۱ میلیارد)، منبع درآمد: ارثیه از پدر ( بنیانگذار والمارت). ۳- جولیا کوک ( ۵۹ میلیارد)، منبع درآمد: ارثیه از شوهرش (بنیانگذار کوکاکولا)
🇮🇷 تکرار جنگ های صلیبی در غزه محسن الویری شاید بتوان گفت شبیه‌ترین رویداد تاریخی با وضعیت این روزهای غزه، جنگ‌های صلیبی است. سلسله جنگ‌های صلیبیی بین نُه تا یازده جنگ در بازه زمانی اواخر قرن پنجم هجری تا اواخر قرن هفتم هجری است. نخستین این جنگ‌ها با حرکت صلیبیان به سوی قدس از شعبان ۴۹۱ ق. / ژوئیه ۱۰۹۸ آغاز شد و با محاصره بیت المقدس در ۱۴ رجب ۴۹۲ ق./ ۷ ژوئن ۱۰۹۹ ق. و سرانجام سقوط این شهر در ۲۲ شعبان ۴۹۲ ق. / ۵ ژوئیه ۱۰۹۹ م. به انجام رسید. صلاح الدین ایوبی در سال ۵۸۲ ق. حرکت سازمان‌یافته‌ای را علیه صلیبیان آغاز کرد و توانست در اواسط رجب ۵۸۳ ق. / سپتامبر ۱۱۸۷ ق. بیت المقدس را از چنگ صلیبیان بیرون آورد. رویدادهای کنونی غزه از نظر منطقه نزاع، طرفین نزاع، وحشی‌گری حیرت‌آور طرف غربی غیرمسلمان، پاس نداشتن حرمت اماکن مقدس از سوی طرف غربی، تأثیرپذیری طرفداران طرف غربی از اخلاق و فرهیختگی طرف شرقی مسلمان، نقطه عطف بودن در روابط شرق مسلمان و دنیای غرب و سرانجام اهمیت جنگ روایت‌ها مشابهت‌هایی فراوان با جنگ‌های صلیبی دارد. بر پایه گزارش جامع مندرج در بخش اول از جلد اول مجموعه ارزشمند ۱۲ جلدی (در ۱۴ مجلد) تاریخ جامع جنگ‌های صلیبی که به کوشش آقای دکتر عبدالله ناصری طاهری منتشر شده است، در حالی که ۷۶ مورخ و جغرافی‌دان مسلمان جنگ‌های صلیبی را روایت کرده‌اند، ۱۵۴ مورخ و سفرنامه‌نویس و نویسنده غیرمسلمان به ثبت و روایت جنگ‌های صلیبی پرداخته‌اند. غلبه روایت‌گری دیگران غیر مسلمان از این جنگ‌ها، پیامدهایی داشته است که یک نمونه آن رنگ دینی دادن به همه این جنگ‌ها و رواج اصطلاح جنگ‌های صلیبی است در حالی که اغلب مورخان مسلمان از این جنگ‌ها با عنوان جنگ فرنگیان (الافرنج، الافرنجه) یاد کرده‌اند و در حقیقت اصطلاح "جنگ صلیبی" یک برساخته غربی است.
4_5987666245825069779.mp3
1.24M
🔊 شهید مطهری : تعصبات ملی و تعصبات قومی، یکی از ریشه‌های پیدایش جعل و تحریف در تاریخ اسلام و جعل احادیث 🔸اغلب احادیثی که در مدح یا ذم بعضی از بلاد یا قومیت‌ها نقل شده، جعلی و کذب است گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
◽️میزان اعتبار حدیث لیله الرغائب در سالهای اخیر، با فرا رسیدن اولین شب جمعه ماه رجب، تبلیغات گسترده ای پیرامون احیای لیلة الرغائب انجام می گیرد که به نوبه خود، در ترویج معنویت و توجه مومنان به ذات باری تعالی مؤثر است. البته در این بین، مشروعیت اعمال این شب، مورد مناقشه قرار گرفته است. تمام فضائل و برکات لیله الرغائب تنها از طریق یک حدیث منعکس شده است. حدیث لیله الرغائب هم از جهت سند و هم محتوا مورد خدشه اساسی قرار گرفته است. مهمترین مشکل سندی این روایت این است که اصل این حدیث در منابع روایی اهل سنت است و در کتب شیعه تا قبل از اقبال الاعمال سید بن طاووس آورده نشده است و اولین بار ایشان، این حدیث را در کتاب خود نقل کرده است. اغلب محدثین و فقهای شیعه، این روایت را ضعیف و غیر قابل اعتماد دانسته اند و حتی برخی آن را به حسب محتوای آن، جعلی شمرده اند. علامه مجلسی در اعمال ماه رجب می نویسد: «به دلیل عامی بودن سند، نماز لیله الرغائب را در این رساله ذکر نکردم» (زادالمعاد، ص۴۲) علامه محمد تقی شوشتری نیز این حدیث را غیر معتبر و غیر قابل اعتماد می داند (النجعه فی شرح اللمعه، ج ۳ ص ۱۰۳) آیت الله فاضل لنکرانی نیز می گوید: فضیلت لیله الرغائب و روزه روز پنج شنبه قبل از آن را علامه مجلسی در اجازه علامه به بنی زهره و از کتاب اقبال روایت کرده است که در اعتبار هر دو روایت تأمل و اشکال است و لذا حکم به استحباب نماز لیله الرغائب و روزه روز قبل از آن مشکل است (جامع المسائل،ج۲، ص۱۷۲) آیت الله مددی: حدیث لیلة الرغائب حدیثی است که آثار جعل از سر تا پای آن واضح است! لیلة الرغائب از لیالی مشهوره اهل سنّت بعد از تراویح است!! تراویح، درجه اوّل! به خاطر همین حدیث جعلی و لیلة الرغائب، درجه دوم!! اهتمام به این شب میان عوام اهل سنت رواج بسیاری داشته و در مقابل، علمای ایشان به شدت با این مراسم مخالفت کرده اند. نکته قابل توجه اینکه حتی خود علمای اهل سنت نیز به جعلی بودن این حدیث توسط کذابینی که از این راه در پی کسب شهرت هستند تصریح کرده اند. ابن جوزی بعد از نقل حیث با متنی مانند متن اقبال ابن طاووس می گوید: «این حدیث به نام رسول خدا جعل شده است و ابن جهیم متهم به این جعل است که او را درغگو می دانند، و من از شیخمان عبد الوهاب الحافظ شنیدم می گفت: تمامی رجال این حدیث از مجاهیل هستند و من تمامی کتب را جستجو کردم و نامی از آنان نیافتم. ابن جوزی می گوید: واضع این حدیث از بدعت گذاران است» (الموضوعات لابن الجوزی،ج۲،ص۱۲۶) ابن اثیر نیز حدیث را جعلی می داند (جامع الاصول، ج۶، ص۱۵۴، ح۴۲۶۸) در مجموع می توان چنین نتیجه گیری کرد که شب لیله الرغائب و اعمالی که برای آن ذکر شده، سند معتبری ندارد. گرچه ماه رجب به خودی خود دارای فضیلت است و انسان هر عملی را در این ماه مبارک انجام دهد از آثار مضاعفی برخوردار است. از طرفی شب جمعه نیز دارای فضیلت است و به عبادت در این شب سفارش شده است. و تلقیق شب جمعه با ماه رجب، فضیلت شبهای جمعه ماه رجب را دو چندان می کند. پ. ن: قدیمی‌ترین منبع شیعی موجود که روایت فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب و اعمال آن را بدون ذکر سند نقل کرده، «مفید العلوم و مبید الهموم» منسوب به محمد بن عباس خوارزمی است. البته درباره انتساب کتاب به خوارزمی و نیز مذهب او اختلاف‌نظر وجود دارد. سید بن طاووس نیز گفته است که این روایت را از برخی کتاب‌های علمای شیعه نقل می‌کند؛ با این حال سندی برای این حدیث ذکر نکرده است. در کتاب‌های اهل سنت نیز این حدیث، ساختگی معرفی شده است. ابن جوزی در کتاب الموضوعات این حدیث را جعلی معرفی می‌کند. محی‌الدین نووی در شرح صحیح مسلم، نماز لیلة الرغائب را بدعتی زشت دانسته که گروهی از علما در ردّ آن کتاب نوشته‌اند. به عقیده برخی، گرچه این حدیث به لحاظ سند، ضعیف است؛ اما حتی طبق مبانی اهل سنت، قرائن كافی مبنی بر جعلی‌بودن این روایت وجود ندارد. گروهی از فقیهان معاصر شیعه انجام اعمال این شب را به امید مطلوبیت(رجاء) نه‌تنها جایز، بلکه راجح (بهتر) دانسته‌اند. برخی راه‌هایی برای اثبات مشروعیت انجام اعمال لیلة الرغائب و سایر دعاها و نمازهای مستحبی كه سند معتبری ندارند، ارائه کرده اند. ایشان با توجه به «اصل تسامح در ادله سنن» یا «اخبار من بلغ» بجا آوردن نماز رغائب را از باب استحباب يا رجا بلامانع دانسته اند؛ ادر حالی که اين قاعده تنها در مورد روایات ضعیف الاسناد جاری است نه احادیثی که حکم به ساختگی بودن آنها شده است. بنابراین می‌توان گفت فقهایی که حکم به استحباب یا جواز اقامه آن به قصد رجا کرده‌اند، روايت را جعلی ندانسته‌اند. https://hawzah.net/fa/Question/View/65386/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D9%84%DB%8C%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%BA%D8%A7%D8%A6%D8%A8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگلیس دسترسی افراد زیر ۱۶ ساله را به شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کند. سکوهایی که این محدودیت‌ها را رعایت نکنند تا ۱۰ درصد درآمدشان جریمه می‌شوند. @Farsna - HD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درس سواد رسانه وارد مدارس آمریکا شد 🔹در کالیفرنیا سال آینده به دانش‌آموزان سواد رسانه‌ای آموزش داده خواهد شد. مجموعه‌ای از مهارت‌ها شامل شناسایی داده‌های جعلی، تشخیص اخبار جعلی و تولید محتوای اینترنتی درست و مسئولانه. @Farsna - HD
📢جوادالائمه علیه‌السلام مبتکر بحث آزاد اجتماعی است 🔹گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب پیرامون حضرت امام محمدتقی؛ جوادالائمه علیه‌السلام ✏️مبتکر بحث‌های آزاد اجتماعی 👈بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکته‌ی اول که بحث آزاد را ما رد نمیکنیم بلکه استقبال هم میکنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد میشد، اما اینیکه حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. ۱۳۶۰/۳/۲ ✏️او امام و پیشاهنگ حرکت ملت ایران بود 👈خاطره‌ی خونین ۱۷ شهریور؛ دنباله‌ی درس جاوید فراموش‌نشدنی است که امام جواد به ما داده است. چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت میرسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمیکند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما میدهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه میکرد، او از قدرت‌ها نمیترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب میکند. سخنرانی به مناسبت ۱۷ شهریور در مصلی نماز جمعه‌ی تبریز ۱۳۶۲/۶/۱۷ ✏️زندگی امام جواد علیه‌السلام، الگویی برای جوانان 👈زندگی امام جواد علیه‌السلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت. این نیست که ما بگوییم؛ تاریخ میگوید؛ تاریخی که غیر شیعه آن را نوشته است. آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا کرد. اینها چیزهای خیلی مهمی است؛ اینها میتواند برای ما الگو باشد. 🔍ادامه را بخوانید: khl.ink/f/4662
🔺نمای قدیمی از بارگاه مقدس امام جواد و امام موسی كاظم (علیهما السلام)
📌برخورد با انحراف باید جدی باشد ◀️امام (ع) پیروان خود را از نمازگزاردن پشت سر - که قائل به امامت امام رضا(ع9 نبودند- منع کردند ◀️و حتی آنان را از ارتباط با - که قائل به امامت اهل بیت(ع) نبودند- برحذر داشتند ◀️و به چون جعفربن واقِد و هاشم بن ابی هاشم - که اهل بیت(ع) را از مقام خود بالاتر می بردند،- پرداختند ◀️و به اسحاق اَنباری نیز دستور دادند تا دو تن از غالیان به نام های ابوسَّمهَری و ابن ابی زَّرقاء را که موجب تخریب عقاید شیعه شده بودند، به قتل برسانند. 📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج1، ص379؛ 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص495. 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص811.
ایجاد تحریف در تنها مولود کعبه؛ مولود کعبه به‌معنای زاده‌شده در کعبه، به ماجرای تولد امام علی(ع) در کعبه اشاره دارد که از فضایل اختصاصی آن حضرت به‌شمار می‌رود. تنها علامه امینی از شانزده منبع اهل سنت و پنجاه منبع شیعه نقل کرده که امام علی در کعبه متولد شده است. او از ۴۱ شاعر از قرن دوم تا قرن چهاردهم قمری نیز نام برده که در اشعار خود به تولد امام علی در کعبه اشاره کرده‌اند. در شرحی که بر احقاق الحق نوشته شده، ولادت امام علی در کعبه از هفده منبع اهل سنت نقل شده است.سبط بن جوزی، ابن صباغ مالکی،و علی بن برهان الدین حلبی،از علمای اهل سنت هستند که از تولد امام علی در کعبه سخن گفته‌اند. در المُستَدَرک عَلَی الصَّحیحَین و کفایة الطالب بر تولد امام علی در کعبه، ادعای تواتر شده است. شیخ مفید ولادت امام علی(ع) در کعبه را از فضائل اختصاصی ایشان دانسته که قبل از آن برای کسی اتفاق نیفتاده و پس از آن هم اتفاق نخواهد افتاد. با این حال در برخی از منابع اهل سنت آمده است که یکی از اصحاب پیامبر(ص) به‌نام حکیم بن حِزام هم در کعبه به دنیا آمده است.  البته برخی معتقدند این روایت با انگیزه انکار فضائل امام علی(ع) از سوی خاندان زُبیر از اصحاب پیامبر، به دلیل دوستی عموزاده خود، این مطلب را جعل کرده باشند؛ چرا که نسب حکیم بن حزام بن خویلد بن اسد بن عبدالعزی و خاندان زبیر در اسد بن عبد العزی مشترک است. اما این نظر قطعا نادرست است زیرا راویان و علمای زیادی تاکید کرده‎‌اند که تنها علی (علیه‌السلام) در کعبه متولد شده است، و امثال حاکم نیشابوری که از محدثین بزرگ اهل سنت است، روایات منحصر بودن ولادت علی (علیه‌السلام) را در کعبه متواتر دانسته‎‌اند؛ که خود نشانگر تکذیب روایات قلیلی است که درباره حکیم بن حزام آمده است. سرچشمه انتشار چنین روایاتی در جامعه اسلامی، زبیر بن بکار و مصعب بن عبدالله بوده که مخالفت و دشمنی شدیدی با حضرت علی(ع) داشته و به‌منظور تحت‌الشعاع قرار دادن و کم‌رنگ کردن فضیلت ولادت آن حضرت در کعبه، دست به جعل و انتشار چنین اخبار و روایاتی زدند. اشکالاتی به این ادعا وارد شده است؛ ازجمله: مُصعَب بن عثمان مجهول است و در کتاب‌های رجالی نامی از او برده نشده است. روایت مُرسَل است؛ چراکه مصعب بن عثمان راوی این ماجرا، سال‌ها پس از این ماجرا به دنیا آمده است. بنابراین نمی‌توانسته بی‌واسطه این ماجرا را نقل کند. پ.ن: حکیم ابن حزام سیزده سال و به نقلی دوازده سال قبل از عام الفیل در مکه به دنیا آمد، وی فرزند خویلد بن اسد بن عبدالعزی بن قصی اسدی، یعنی پسر برادر خدیجه همسر پیامبر(ص) و نام مادرش صفیه بوده است. وی در سال فتح مکه یعنی سال های آخر عمر پیامبر، اسلام آورد! و در زمان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) احتکار طعام می‎‌کرده است! وی عثمانی شدیدی بوده به علی (علیه‌السلام) بدگویی می‎‌كرد. او 52 و به نقلی 53 سال در جاهلیت زندگی کرد در جنگ فجار شرکت کرد و پدرش در این جنگ کشته شد. در دوران جاهلیت و اسلام از بزرگان قریش بشمار می‌رفت. وی از عالمان علم نسب بود. او در جریان محاصره اقتصادی برای عمه خود خدیجه(س) آذوقه می‌برد، حتی یک بار نیز با ابوجهل درگیر شد، با این وجود او به همراه دیگر سران مشرک مکه در تصمیم‌گیری‌‌های دارالندوه برای تحت فشار گذاشتن پیامبر(ص) کوتاهی نمی‌کرد. حکیم قبل از این که مسلمان شود، جنگ‌هایی را علیه حضرت رسول‌خدا(ص) داشت. او در غزوه بدر در زمره کفار بوده و از کسانی بود که به لشکریان خوراک می‌داد. حکیم قبل از شروع جنگ به خاطر دیدن نشانه‌هایی این جنگ را به فال بد گرفت و سعی کرد تا بزرگان قریش را از جنگ منصرف کند؛ اما نتوانست. او در میان جنگ نیز اصرار زیادی به عتبه بن ربیعه آورد و به او گفت میان این دو گروه میان‌جیگرى کن، دیه و خونبهاى ابن حضرمى را بپرداز و آن‌چه که اصحاب محمّد(ص) از کاروان ابن حضرمى برده‌اند قبول کن که پرداخت نمائى، زیرا قریش از محمد(ص) چیزى جز خون بهاى ابن حضرمى و ارزش کالاهاى غارت شده نمی‌خواهند؛ اما قریش قبول نکرد. حکیم در این جنگ نزدیک بود، کشته شود، چرا که هنگامی که با تنى چند از قریش خود را کنار حوض آب مسلمانان رساند تا از آن بخورند پیامبر فرمود آزادشان بگذارید؛ اما هر کس از آن آب خورد کشته شد، مگر حکیم که اسب داشت و سریع فرار کرد. او بعد از از مسلمان شدنش هر گاه مى‌خواست سوگند خود را تأکید نماید مى‌گفت سوگند به خدایی که در جنگ بدر مرا نجات داد. حکیم بن حزام، 60 سال در جاهلیت زندگی کرد و 60 سال را در اسلام. او در سال 54 یا 55(ه.ق) در دوران خلافت معاویه در سن 120 سالگی در مدینه وفات کرد. https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D9%88%D9%84%D9%88%D8%AF_%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87 @ttt1400
نازد به خودش خدا که حیدر دارد دریای فضائلی مطهر دارد همتای علی نخواهد آمد والله صد بار اگر کعبه ترک بردارد ⁉️بزرگ اندیشمند مسیحی «جرج جرداق لبنانی» در باره امام اول شیعیان چه می گوید.؟‼️ ✍《ماذا عليكِ يا دنيا، لو حشدتِ قواکِ، فاعطيتِ في كلِ زمنٍ علياً، بعقلهِ و قلبهِ، و لسانهِ و ذی فقاره؟!》 ای روزگار تو را چه می شد، اگر تمام نیروی خود را بسیج می کردی، و در هر عصر و زمانی، یک بزرگ مرد همچون علی به انسانیت عطا می کردی، ▫️با همان عقل، ▫️همان قلب، ▫️همان زبان، ▫️و همان شمشیر ذوالفقار! 🔹ترجمه این کلام توسط استاد شهریار: چه بودی اگر هر زمان چون على یلی زادی از مادر روزگار ؟ ترازوی عدلی، چنان مستقیم ستون امانی، چنان استوار مکارم، همان گونه آرام بخش مواعظ، همان گونه آموزگار همان گونه، از ظلم، بنیادکن همان گونه بر زخم، مرهم گذار به مغز عظیمش همان عزم جزم به كف کریمش همان ذوالفقار همان گونه همچون قضا و قدر کماندار پیکان پروردگار که برکندی از سینه دوست، دق برآوردی از جان دشمن دمار! ولادت تنها مولود کعبه امیرالمومنین حضرت علی ع و روز پدر مبارک باد 🌹🌹