eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نگرانم اخلاق بی‌انصافی در جامعه رائج شود 🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: 🔹"من نگرانی‌ام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بی‌انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطه‌ای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمی‌آید." ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
خدا بزرگ تر از نظرسنجی هاست
"افرادی هم که وارد میدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقی، بددهنی و توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب و عنایت الهی است." رهبر معظم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 جو بایدن: برای اینکه امام زمان شیعه را بشناسم، یک پروفسور مطالعات اسلامی استخدام کردم! 👈 سخنان بایدن در کاخ سفید: در آن زمان، مسئول کمیته روابط خارجی بودم و آن پروفسور هر چهارشنبه می‌آمد و با هم ناهار هم می‌خوردیم. اول خیال می‌کرد فقط یک سال پیش من می‌ماند!
🔺نگاره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در فالنامه تهماسبی | آرشیو کتابخانه توپقاپی سرای 1⃣ شخصیت جلیل القدری که در وسط نشسته و هاله‌ای از نور گرداگرد صورتش را فراگرفته به مثابه حضرت حجت است که روی روبنده صورتش صاحب الزمان نقش بسته است. 2⃣ بالای نگاره فوق آمده، آیه "و رفعناه مکانا علیا" به چشم می‌خورد و حاکی از جایگاه بلند موعود منتظر است. در ادامه نیز شعر: ای دل ظهور مهدی صاحب زمان رسید، توجه بیننده را جلب می‌کند 3⃣ برخی گویند: فرد دیگری که چهره‌اش هاله نور دارد و سمت چپ حضرت حجت (عج) نشسته ادریس پیامبر (ع) است. در ان روزگار هاله مقدس به صورت پاره‌ای از آتش به تصویر کشیده می‌شد. 4⃣ فردی که زیر تصویر با لباس قرمز و دست بسته نشسته، یک مجرم گنهکار است که در محکمه عدل مهدوی به بند کشیده شده. دارای سری تاس است و دستارش را نیز به گردنش آویخته‌اند. این مسئله تناسب خوبی با شعر بالای تصویر دارد که: هنگام عدل و کوکب... جهان رسید.
1def9d6b9493-1def9d6b9493-bp1126.pdf
668K
دانلود کتاب 📚 معیارهای شناسایی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف از مهدیان دروغین ✍ به قلم محمد شهبازیان (بخشی از کتاب)
📌تاریخچه جشن های ◀️در دوره آل بُوَیه فَخرالمَلِک، اولین کسی بود که در نیمه شعبان شیرینی پخش کرد. ◀️در سال 335 قمری در نیمه شعبان در منطقه باب طاق خیمه هایی نصب شده و پس از آن مردم به حرم امام (ع) مشرف شدند. ◀️افزون بر عراق و ایران، ساکن در بین و در مسجدی مقدس و در مشهدالحسین(ع) مراسم نیمه شعبان را برگزار کرده و در حلب بین نماز مغرب و عشاء و می خواندند. ◀️شرف الدوله مسلم بن قریش و بدران از امرای بنی عَقیل در و جزیره(شمال عراق) نیز در قرن چهار و پنج، های بر بام های قصر زده و هر روز- جمعه- منتظر خروج بودند. 📚ابن کثیر، البداية و النهاية، ج12، ص5؛ 📚همدانی، تکمله تاریخ طبری، ج11، ص356. 📚مقدسی، احسن التقاسيم، ص188. 📚کردعلی، خطط‍‌ الشام، ج۶، ص286. 📚قلقشندی، صبح الاعشی فی صناعه الانشاء، ج1، ص396- 395. 📚قزوینی رازی، النقض، ص471. ┅┅❅❈❅┅┅
📌 دربرابر نیمه شعبان در سال 327 قمری قصد احیای شب را داشتند که پیروان حسن بن علی بَربَهاری پیشوای با آگاهی یافتن از این امر، تصمیم گرفتند تا به شیعیان تعرض کنند، اما در نهایت اقدامات آنان عقیم ماند. 📚 محمدبن یحیی صولی، اخبار الراضی بالله و المتقی بالله، ص135.
📌فعالیت ها و مقام علمی نواب اربعه امام زمان(عج) محمدبن عثمان و حسين بن روح که از عالمان و حتی دارای کتابهای فقهی بودند، در کنترل انحرافات عقیدتی فعالیت خوبی داشتند. حسین بن روح، عالمی بود که کتاب را بر وی عرضه کردند تا صحت و سقم آنرا ارزیابی کند. زمانی شیعیان درباره گفتار و عقاید آنان از محمدبن عثمان استفسار کردند، وی در پاسخ، نظریات مُفَوِّضَه را در نسبت دادن خلق و رزق به ائمه اطهار(ع) کرد و آنها را از شئؤن ذات مقدس الهی برشمرد. محمدبن عثمان نیز به مبارزه با غالیان می پرداخت. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص390، 363. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص409. 📚 شیخ طوسی، الغیبه، ص294. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص398.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آنقدر آیین چراغ برات برای خراسانی‌ها پررنگ و ملموس است که نمی‌توان باور کرد تقریبا در دیگر نقاط ایران از آن خبری نیست 🔹اهالی خراسان به سه شب قبل از فرا رسیدن نیمه شعبان، «شب‌های برات» یا «شب‌های چراغ برات» می‌گویند. در این ایام مردم بر مزار رفتگان خود شمع می‌افروزند و برای شادی روحشان دعا می‌خوانند. 🔹خصوصا بــــرای امواتی که در همان سال فوت کرده اند 🔹ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی، در مورد چراغ برات گفته است که «سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه شعبان ایام‌البیض نام دارد و شب پانزدهم ماه، شب بزرگی است که به آن لیله‌البرات می‌گویند. عوام بر این عقیده‌اند که در این شب‌ها خداوند چهره کسانی را که در آن سال مقدر است بمیرند به ملک‌الموت نشان می‌دهد». 🔹مردم خراسان ایام برات را روزهایی ویژه به‌شمار می‌آورند که در آن روزها مردگان آزادند و اعمال ما را می‌بینند. زندگان نیز با روشن کردن چراغ انفاق و احسان تلاش می‌کنند تا برات آزادی مردگان‌شان را از آتش دوزخ با توسل به امام عصر(عج) به دست آورند. 🔸چـراغ_بـرات، فرهنــگ اعتــــقاد عــــمــــیــــق مــــردم خــــراســــان بــــه مــــعــــاد را بــــه نــــمــــایــــش مــــی گــــذارد، گــــویــــی در ایــــن روز امــــوات چــــشــــم انــــتــــظــــار مــــحــــبــــت زنــــدگــــان انــــد و اڪــنــــون ڪــه دســــتــــشــــان از زمــــیــــن و زمــــان ڪــوتــــاه اســــت، چــــشــــم انــــتــــظــــار بــــرات زنــــده ها هســــتــــنــــد.
📌تولدی با برکت ابو غانم خادم گويد: چون خدا به امام (ع) پسرى داد، نام او را (عج) نهاد و روز سوم او را به خود نشان داده و فرمود: بعد از من ايشان شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند. از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است: چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن (ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما. 📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست 🔻 (عج) منتظر ما هستند، منتظر اين كه دل‌های ما از پرده‌ی غيب در آيد. اين نكته‌ی بسيار مهمی است که در عين ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعه‌ی اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به نزديک شوند و نظرها به آن معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی»