🔸درج جنسیت سوم در شناسنامههای آلمان قانونی شد
انتظارها سرانجام نتیجه داد. شهروندان بیناجنسی (اینترسکشوال) آلمانی که خود را مؤنث یا مذکر نمیدانند، از این پس میتوانند درخواست کنند جنسیتشان در شناسنامه "غیره" درج شود.
وزیر دادگستری آلمان ضمن دفاع از تغییر ایجاد شده، تصریح کرد که هیچکس نباید بهخاطر هویت جنسی خود مورد تبعیض واقع شود. به گفته خانم کاتارینا بارلی، گام بعدی حذف قوانین و آئیننامههای کهنه است که حقوق بیناجنسی و تراجنسیها را محدود میکنند.
🔴 طلبکاری خواص!! پایداری و وفاداری عوام❗️
🔻"صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقهای از سرایت فساد یا صلاح طبقهی دیگر مصون یا بیبهره بماند، ولی معمولاً فساد از خواص شروع میشود و به عوام سرایت میکند و صلاح برعکس، از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز میشود و اجباراً خواص را به صلاح میآورد، یعنی عادتاً فساد از بالا به پایین میریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت میکند."
(مجموعه آثار مرتضی مطهری، ج ۱۸، ص: ۱۸۹)
🔸روی همین اصل است که میبینیم امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در تعلیمات عالیهی خود، بعد از آنکه مردم را به دو طبقهی «عامه» و «خاصه» تقسیم میکند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خواص اظهار یأس و نومیدی میکند و تنها عامهی مردم را مورد توجه قرار میدهد.
در دستور حکومتی که به نام مالک اشتر نخعی مرقوم داشته اند، مینویسند:
🔻«برای والی هیچ کس پرخرجتر در هنگام سستی، کم کمکتر در هنگام سختی، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقعتر، ناسپاستر، عذرناپذیرتر، کم طاقتتر در شدائد از «خاصه» نیست. همانا استوانهی دین و نقطهی مرکزی مسلمین و مایهی پیروزی بر دشمن «عامه» میباشند، پس توجه تو همواره به این طبقه معطوف باشد.»
در زمانی که بردهداری در آمریکا رایج بود، زن سیاهپوستی بنام هاریت، گروهی مخفی راه انداخته بود و بردگان را فراری می داد.
بعد ها از او پرسیدند سخت ترین مرحله کار شما برای نجات بردگان چه بود؟
او عمیقا به فکر فرو رفت و گفت:
قانع کردن یک برده به اینکه تو برده نیستی، و باید آزاد باشی
📢 خارج، حالت را خوب نخواهد کرد! / اول باید حال خودت را خوب کنی
◀️ رفیق ! تو فکر می کنی اگر بیایی خارج، حالت خوب می شود؟
به والله قسم نه! نمی شود.
من اینقدر ایرانی حال خراب در همین خارج دیده ام که نگو و نپرس.
آنها حال خرابشان را با خود به همه جا می برند؛ آنها دلشوره ها و ترس ها و اضطراب ها و بکن ها و نکن ها و بگیرها و ببندها و دروغ ها و فریب ها و تنگ نظری ها و خیانت ها و حسادت ها و نفاق ها و پشت هم اندازی ها و قانونگریزی ها و دور زدن ها و زیر آب زدن ها را با خود همه جا می برند. و هر کدام از این ها کافی ست که حال آدم خراب باشد همه عمر.
◀️ بهشت هم با افکار و کردار جهنمی ما، جهنم خواهد شد.
تو فکر می کنی خارج از اول خارج بود بعد یک عده رفتند و داخلش شدند؟
نه ، خارج را همین خارجی ها خارجش کردند ؛ همان طور که ایران را ایرانی ها ، ایرانش کردند؛ عراق را عراقی ها عراقش کردند؛ افغانستان را افغان ها افغانستانش کردند...
◀️ فکر نکن این فقط حکومتها هستند که آدم ها را می سازند، نه اتفاقاً این آدم ها هستند که حکومتها را می سازند.
◀️ من اینجا هستم در همین خارج دوست داشتنی شما و دارم از نزدیک می بینم که قانون هست اما چطور بعضی ایرانی ها همه فکر و ذکرشان این است که همین قانون را دور بزنند و زیر پا بگذارند.
کار هست اما چرا او هزار و یک ترفند می زند که از همان کار شانه خالی کند.
آزادی بیان هست اما چرا حرفی ندارد که بیانش کند.
تساوی_حقوق زن و مرد هست اما چرا باز هر بلایی که می تواند بر سر زنش می آورد.
امید هست ، اما او چرا ندارد؟
لذت های پاک و بی آلایش هست اما او چرا نمی تواند ببرد؟
موزه هست اما چرا او نمی رود؟
کتابخانه هست اما چرا او عضو نمی شود؟
هزار و یک فعالیت فرهنگی هست اما چرا او شرکت نمی کند.
کتاب هست بدون سانسور و ممیزی هم هست اما چرا او نمی خواند؟
موسیقی کلاسیک هست، تاتر مدرن هست، هنر متعالی هست، فلسفه ی روز هست ،علم محض هست،اما چرا او باز دنبال قلیان دو سیب است و سالن مد و غیبت پشت سر پری خانم و زری خانم؟
◀️ تمرینش نکرده؟ یادش نداده اند؟ دل و دماغ ندارد؟ رنج بسیار کشیده؟ میراث دار یک اندوه تاریخی ست؟ تقصیر زمین است تقصیر زمان است ، تقصیر این است، تقصیر آن است؟ باشد حق با شماست.
◀️ اما باور کن خارج ،حال کسی را خوب نخواهد کرد.
اول باید حال خودت را خوب کنی ،بعد با خود ببری حالت را هر جا که می خواهی...
عرفان نظرآهاری
خود را چکاب کن
هنگامی که در رستوران یا هتل هستید و شکر یا شیر چای خود را بیشتر از مقداری که در خانه مصرف می کردید مصرف می کنید بیانگر این است که شما زمینه فساد را دارید.
وقتی که در رستوران یا اماکن عمومی هستید و مقدار زیادی دستمال کاغذی، صابون یا عطر استفاده می کنید، در حالی که در منزل خودتان این گونه نیستید بدین معنا است که اگر شرایط اختلاس برای شما فراهم شود اختلاس می کنید.
اگر در جشن ها و بوفه های مفتوح زیاد می خورید در حالی که می دانید شخص دیگری آن را حساب می کند، بدین معناست که اگر فرصت خوردن مال دیگران را پیدا کنید این کار را خواهید انجام داد.
اگر معمولا هنگامی که در صف هستید و حقوق در صف بودن را راعایت نمی کنید، پس شما زمینه این را دارید که برای رسیدن به هدف خود از کتف دیگران هم بالا بروید.
اگر بر این باور هستید که هر چه را در خیابان پیدا کردید حق شما است در حالی که مال دیگران بوده است، پس قابلیت دزدی در شما وجود دارد.
اگر جزو کسانی هستید که فامیلی دیگران بیشتر از اسم آن ها برای شما اهمیت دارد، یعنی این که در شما زمینه نژاد پرستی وجود دارد و احتمال دارد که تنها با توجه به اصل و نسب دیگران به آن ها کمک کنید، هم چنین ایده و افکار دیگران برای شما مهم نیست بلکه تنها خود شخص برای شما اهمیت دارد.
هنگامی که به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارید و به آن اعتنایی نمی کنید، بیانگر این است که شما زمینه تجاوز و سرکشی را دارید حتی اگر قرار باشد اشخاص بی گناهی هم در این بین صدمه ببینند.
مبارزه با فساد را از خودمان شروع کنیم
هدایت شده از غدیر شناسنامه شیعه
دين در زندگي مردم كشورهاي مختلف!
اهميت دين در ايران و مصر تقريبا يكسان است!
در پاكستان، اندونزي و نيجريه دين اهميت بيشتري دارد تا در ايران
🔶تکرار و ضمیر ناخودآگاه :
دانشمندان در دانشگاه هاروارد و استنفورد ، تازه به این نتیجه رسیده اند که رمز موفقیت در تکرار است ، این نشان دهنده اثر تکرار بر ضمیر ناخودآگاه انسان است.
امروزه دانشمندان معتقدند انسانها می توانند در یک زمینه خاص نابغه شده و به نبوغ برسند و کلید دستیابی به آن فقط و فقط در سایه تکرار است.
به این موارد دقت كنید :
🔸هرعملی که تکرار شود ، کنترل آن عمل از ضمیر خودآگاه به ضمیر ناخودآگاه می رود و تبدیل به باور می شود.
🔸هر پیامی که به مغز خطور می کند یا گفته می شود در ضمیر ناخودآگاه تاثیر می گذارد و چنانچه تکرار شود ، اثر آن چندین برابر خواهد بود. روزانه اندیشه های بسیاری از مغز ما عبور می کند .
بنابراین باید بسیار مراقب واژه هایی که به کار می بریم ، موسیقی هایی که گوش می دهیم ، حرفهای اطرافیان مان و ... باشیم ، چرا که همه ی واژه ها از نظر ضمیر ناخودآگاه بار معنایی مثبت یا منفی دارند.
🔸گاهی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در زمینه ای باهم درتعارض قرار می گیرند ، اما هرگاه ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه در انجام امری باهم به توافق برسند ، توانشان در هم ضرب می شود و توانایی فرد در انجام یک رفتار چندین برابر می شود.
❇️ گزارشهای سازمان بینالمللی کار، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد زنان در کشورهای اتحادیه اروپا، در محیط کار خود دارای تجربیات ناخواسته و اجباری آزار و اذیت جنسی، برقراری روابط جنسی و دیگر اشکال خشونت جنسی هستند.
♻️در کشورهای آسیا-اقیانوسـیه نیز، تجربه اشکالی از اذیت و آزار کلامی، جسمی یا جنسی برای ۳۰ تا ۴۰ درصد زنان کارگر گزارش شده است.
♻️در تحقیقاتی که در ۱۱ کشور اروپایی انجام شده، ۳۰ تا ۵۰ درصد زنان در محل کار مورد آزار قرار میگیرند درحالیکه ایـن آمار برای مردان ۱۰ درصد است.
♻️از میان کشورها در اتریش ۸۱ درصد زنان در محیط کار مورد آزار قرارگرفتهاند و کمترین آزار در محیط کار در اروپای شمالی مربوط به کشور سوئد است که رقم آن ۲ درصد است.
♻️در انگلیس این آمار ۵۴ درصد و در آمریکا ۴۴ درصد است (سازمان بینالمللی کار، ۲۰۱۳).
♻️در افغانستان، پژوهش مؤسسه تربیتی و مشورتی رشد با همکاری دفتر زنان سازمان ملل متحد در سال ۱۳۹۴ درباره آزار و اذیت جنسی به این نتیجه رسید که بیش از ۶۵ درصد از کارمندان و کارکنان زن در محیط کار از آزار و اذیت جنسی شکایت دارند. آمارها هر چه که باشند، فقط نوک کوه یخ را نشان میدهد.
منبع : کانال زنان امروز،زنان فردا
شهر "کاشغر" که به "مروارید جاده ابریشم" شهرت دارد، یکی از شهرهای تاریخی و باستانی و مرکز فرهنگ اسلامی در چین است که مسلمانان اویغور ۹۸درصد جعمیت آن را تشکیل میدهند. به گزارش فرادید، کاشغر یکی از قدیمی ترین واحه های غرب "تالیمو" و یکی از پایگاه های تجارت پنبه چین است که از دوهزارسال قبل مرکز مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین چین و جهان غرب از طریق جاده ابریشم بوده است. منابع گردشگری کاشغر بسیار غنی است. گردشگری در کویر، سیاحت رودخانه یخی و غیره مورد علاقه گردشگران کشورهای مختلف جهان است. شهر کاشغر با فرهنگ و تاریخ، آداب و رسوم و آثار باستانی ویژه خود نماینده و نمونه شهرهای منطقه "شین جیان" بوده و هر سال شمار زیادی از مسافران را از کشورهای مختلف جهان به خود جلب می کند. کاشغر به عنوان مرکز فرهنگ اسلامی در چین شناخته میشود؛ مسلمانان اویغور ۹۸ جعمیت این شهر را تشکیل میدهند این شهر نزدیک به ۱۰ هزار مسجد دارد. "کوین فریر" عکاس آزاد تایم که اخیرا به این شهر سفر کرده گزارش مصور جذابی از زندگی و معماری این شهر تهیه کرده است که در زیر می بینید.
در #هلند حساب بانکی افراد برای بررسی درخواست های معافیت های مالیاتی، پرداخت کمک هزینه های اجتماعی یا همان یارانه ها و همچنین مالیاتی که باید توسط افراد پرداخت گردد به طور مرتب کنترل می گردد. برای مثال در سیستم اقتصادی هلند، اگر موجودی حساب بانکی یک نفر، بیش از بیست و سه هزار یورو باشد به این پول سپرده گذاری شده در #بانک #مالیات تعلق می گیرد! در کنار این مساله، قانونی در اکثر کشورهای اروپایی مشابه #آمریکا و #کانادا وضع شده است که حمل و یا نگهداری پول نقد به میزان بیش از ده هزار یورو در منزل و یا هر مکان دیگری جرم بوده و #پلیس می تواند آن فرد را بازداشت نموده و پول را ضبط نماید.
از یک طرف داشتن و نگهداری پول نقد بیش از ده هزار یورو جرم بوده و از طرف دیگر بر مبلغی بیش از بیست و سه هزار یورو در حساب بانکی نیز مالیات وضع می گردد!!!
البته این تنها به موجودی یک بانک محدود نمی شود و اگر کل موجودی حساب های فردی در تمام بانک های هلند به بیش از این مقدار (بیست و سه هزار یورو) برسد دولت بلافاصله بر آن مالیات وضع می کند. لذا سیستم افتصادی و مالیاتی هلند به طور مرتب حساب های بانکی افراد را کنترل می نماید تا کوچک ترین فرار مالیاتی اتفاق نیافتد.
در بسیاری از بانک های هلند کافی ست که مبلغی خارج از حقوق و مقرری ای که فرد به طور مرتب دریافت می کند به حساب ش واریز شود؛ فوراً از طرف بانک با وی تماس گرفته می شود و به صورت حضوری و یا تلفنی از او خواسته می شود که در مورد مبلغ واریز شده به حساب شخصی اش توضیح داده و مدارک مناسبی ارائه نماید که مبادا این پول بدون پرداخت مالیات مقرر، به حساب فرد واریز شده باشد.
مشابه این مسایل را از بعضی از مردم #آلمان نیز مکرر پرس و جو کرده و شنیده ام که این کنترل ها در این کشور نیز به همین منوال است و در پاره ای موارد سخت گیرانه تر.
حتماً مکرر در خبرها شنیده اید که فلان #رئیس_جمهور یا #نخست_وزیر، #شهردار و یا مسوول دولتی در فلان کشور به علت فرار مالیاتی و ... در طول دوران و یا بعد از مسوولیتش بازداشت و دادگاهی شده است.
اینها برای کنترل حساب های بانکی افراد نه تنها به مردم بلکه در مورد مسوولین شان هم کمترین تساهل و تسامحی انجام نمی دهند و بالعکس شعار «از کجا آورده ای؟» در #اروپا و به خصوص اروپای غربی سوالی همیشگی است که همه افراد جامعه باید هر لحظه به سیستم اقتصادی و مالیاتی کشورشان پاسخگو باشند.
#دیدگار
—------—
روایت های دست اول از تجربیات زیسته ساکنان فرنگ
هدایت شده از 🎥 دوربین مخفی ایتا 🎥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهل و خرافات تو دین❗️
خدا رو شكر كنيم اين مدلى نیستیم...
🅱️
@secretcam 👈
اخیراً انجمن روانپزشکی امریکا، تمایل به عکس گرفتن از خود یا همان "عکس سلفی" را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح "سلفیتیس" یا selfitis نامیدهاند.
تعریف "سلفیتیس": "تمایل وسواسی ـ اجباری برای گرفتن عکس از خود و فرستادن آن در شبکههای اجتماعی تا بتوانند کمبود عزت نفس و شکاف حاصل از فقدان صمیمیت را جبران کنند و در سه سطح ردهبندی میشود؛ لب مرزی، حاد و مزمن."
1- اگر روزی سه عکس سلفی از خود میگیرید اما آنها را در شبکههای اجتماعی به اشتراک نمیگذارید، در رده سلفیتیس لب مرزی قرار میگیرید.
2- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکهها ارسال میکنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید.
3- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه میکنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید.
افرادی با مشخصههای «توجهطلب با اعتماد بهنفس پایین»، «خودشیفتهها»، «افراد دوریگزین»، «افرادی که به دنبال آخرین مد هستند»، «وابستگی ایجاد شده به دنبال انتشار عکس و دریافت لایک» بیشتر درگیر این حالت هستند.
این پدیده میتواند اختلال "خودشیفتگی ـ دیجیتالی" به همراه داشته باشد.
نکاتی درباره واقعه عاشورا که تا به حال نشنیده اید:
_ابن زیاد را در زمان واقعه عاشورا ۲۸ ساله بوده است.و در این سن کم از طرف یزید حاکم کوفه و بصره شد.
نکته :
قابل توجه مسئولان،حتی یزیدملعون نیز در کارهای بسیار مهم به جوانان اعتماد داشته،
وبه آنها مسئولیت میداده،
شما چطور؟
_ابن زیاد هیچ لشگر یا سپاهی نداشت،
و از ترس جانش با لباس امام حسین وارد کوفه شد و خود را به دار الحکومه رساند.
چون احتمال داشت توسط ۱۸ هزار نفری که با مسلم بن عقیل بیعت کرده بودند کشته شود.
نکته:
در لباس خودی ،ممکن است دشمن باشد.
_ابن زیاد هیچ توان نظامی نداشت ،با دو حَربه از مردم کوفه، بسیج مردمی ساخت و به جنگ امام حسین (ع) فرستاد.
حَربه اول:مردم کوفه را با این دروغ که لشگر عظیمی را یزید برای جنگ و کشتن کوفیان فرستاده است ترساند...که اگر حسین را نکشید،لشگر یزید شما را خواهد کشت.و مردم از ترس لشگر خیالی یزید،امام حسین(ع)را کشتند،تا عامل جنگ را از بین ببرند.
نکته:
بخاطر ترس فریب نخورید.ترس سلاح شیطان است.
گاهی بخاطر ترس جان یا ترس از فقر مجبور میشوید بیشتر بخرید،احتکار کنید،حق را ناحق کنید،رای به نااهل بدهید،یا حتی سر امام را ببرید.
حربه دوم:ابن زیاد نخبگان و سران را با پول خرید.و آنان عوام و مردم را ترغیب به جنگ با امام کردند.
( سی هزار دینار طلا به هر کدام داد.
که هر دینار چهارو نیم گرمی،معادل ۵۴ میلیارد تومن در سال ۱۳۹۷ است.)
نکته:کورکورانه به دنبال خواص و سلبریتی ها حرکت نکنید،و اندکی تفکر کنید.مخصوصا اگر چیزی برخلاف اعتقادات شما گفتند.
بعدازآنکه سرها را بریدند و می خواستند بالای نیزه ها قرار دهند رسیدند به سرحضرت علی اکبر(سلام الله علیه)منقذ بن مره عبدی گفت:
این سروصورت شبیه ترین سروصورت به رسول خداست واگر بااین سروصورت به بلاد؛کوفه وشام ومنازل برویم مردم برماشورش می برند و ما را متهم به قتل رسول خدا می کنند، شمرلعین گفت چه کنیم پس!؟منقذ گفت: زلف وگیسوانش را کوتاه می کنیم و صورتش را متغیرمی کنیم
(باگوگردوآتش) پوست صورت می آید...
منبع:مقتل ابن نُما جلد۱۷،ص۲۹۰
📝♨️ یک مقتل کهن، حتی قدیمیتر از ابومخنف
💠 حجتالاسلام دکتر رسول جعفریان:
🔷 روایتهای تاریخی ابتدا به شکل کتابهای چندصفحهای بوده است و بعد به مرور کتابها مفصلتر شدهاند تا اینکه کتابهای تاریخی جامع شکل گرفتند.
🔷 یک راوی که یکی از نخستین گزارشگران تاریخ عاشوراست و کتابچهای مستقل درباره عاشورا نگاشته، به تازگی کشف شده است؛ کتابچهای که ظاهرا پنج، شش صفحه بیشتر نبوده اما واقعه را از ابتدا تا انتها روایت کرده است.
🔷 حصین بن عبدالرحمن، متوفی سال ۱۳۶ هجری و قدیمیتر از مورخان بزرگی مثل ابناسحاق است.
🔷 کتابهای او در طول سالها از میان رفته و فقط تکههای آنها در کتب دیگر باقی مانده است. به گفته جعفریان، او روایتگر بخشهایی از واقعه عاشوراست که تنها خود او روایت کرده است.
🔷 شماری از روایتهای وی در کتابهای قرون بعد مثل تاریخ طبری، اوصافالاشراف، طبقات ابنسعد، بغیه الطلب و... آمده است اما در طول همه مورخان از او غفلت کرده بودند و گمان میکردند که شاید او یک راوی شفاهی باشد.
🔷 اگر روایات این کتاب از کتب مختلف جمعآوری و بازآفرینی شود، راه مقتلنگاری را عوض میکند زیرا قدیمیترین متن مکتوب درباره واقعه است؛ حتی قدیمیتر از مقتل ابومخنف.
نهی از منکر فرانسوی
در پارک بودیم. هوا گرم بود. آب معدنی گرفتیم. تمام که شد دنبال سطل زباله بودیم که بطری خالی را در آن بیندازیم.
یکی از مشکلات همیشگی ام با این سطل زباله های در دار این است که باید با دست بازش کنی و خب آدم رغبت نمی کند دست به در سطل زباله عمومی بزند.
بطری آب را روی سطل زباله گذاشتم و عبور کردم. ثانیه هایی نگذشته بود که صدای فریادگونه ای من را متوجه خودش کرد. خانومی به فرانسوی بلند چیزی می گفت. دقت که کردم دیدم با من است.
گفت که نباید بطری خالی را اینجا رها می کردید... ممکن است باد بزند و جایی بیفتد و...
بعد خودش در سطل را باز کرد و بطری را در آن انداخت.
من عذرخواهی کردم و تشکر از تذکرش. لحنش آرام تر و مهربان تر شد و گفت: من تشکر می کنم که توجه کردید و پذیرفتید.
سال اول دانشگاه بودم ( در ایران). داخل اتوبوس بودم که خانمی برای بچه اش موز پوست کند و به راحتی پوستش را از پنجره بیرون انداخت. نتوانستم سکوت کنم. با نهایت ادب و احترام و نرمی گفتم: خانم این کار درست نیست. نباید زباله را در شهر ریخت.
خانم برگشت و با نهایت بی احترامی با من برخورد کرد. گفت: به همه چی آدم کار دارید. نمی گذارید آدم نفس بکشه. به شما چه. اصلا برای چی به من نگاه می کردی و...
یادمه بغض گلوم رو اذیت کرد آن روز. سرم را پایین انداختم و سکوت. بخش غم انگیزتر داستان آدم های پیرامونم بودند که هیچ کدام طرف حق را نگرفتند.
این تذکر دادن از سوی مردم اینجا را بارها دیده ام.
خیلی حق به جانب و محکم هم تذکر می دهند و البته مودبانه
اما حاضر نیستند بی تفاوت از کنارش عبور کنند.
گاهی این روحیه طلبکاری و دعوا داشتن برخی مردم ما خیلی اذیت می کند و یک تذکر ساده انسان دوستانه را به یک تجربه تلخ تبدیل می کند.
پ.ن: این یک متن آسیب شناسی گونه بود به همه مردم فرانسه یا مردم کشورم تعمیم ندارد.
🌸مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷 در فرانسه
❌ بحران شدید کالری در فرانسه
آماری را موسسۀ فرانسوی ایپسوس (Ipsos) منتشر کرد که شاید اطلاع نداشتید:
🔺️حدود ۳۰ درصد فرانسوی ها پول کافی برای خرید میوه و سبزیجات تازه ندارند. 😔
🔺️۸۶ درصد فرانسوی ها برای تهیه غذای سالم مشکل دارند.
🔺️۲۰ درصد فرانسوی هزینه غذای مدرسه یا کودکستان فرزندان خود را ندارند. .
🔺️۸۱ درصد فرانسوی نگران این هستند که فرزندانشان در آینده جز فقرای جامعه شوند😷😷
🔺️۶۵ درصد فرانسوی معتقد هستند که باید دولت غذای ارزان به فقرا بدهد.
🔺️ ۲۱ درصد نیز اعتراف کردهاند که برای تهیۀ سه وعدۀ غذایی سالم در روز مشکل دارند.
یورونیوز و بسیاری از خبرگزاری های جهان این خبر را پوشش دادند.
💥 #فرانسه یکی از بالاترین آمار #دزدی، مصرف #سیگار و #خودکشی را دارد.
منابع:
bit.ly/2NxKVrc
bit.ly/2NxKY6m