eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مریم امیرجلالی بازیگر که مدتی است در کانادا اقامت دارد از سختی های زندگی در کانادا می‌گوید!
📌شاهدان غدیر به گزارشاهل تسنن به گزارش «سعيد بن وهب» امیرمومنان (ع) در ميدان فرمود: [شما را] به خدا سوگند، چه كسي در از رسول خدا  شنيد كه فرمود: خداوند ولي من و من ولي مؤمنان هستم و هر شخصي كه من ولي او هستم، علي ولي اوست، خداوندا دوستدار او را دوست و دشمنش را دشمن بدار و ياري دهنده وي را ياري نما. سعيد مي گويد: شش نفر از كنار من برخاستند و شهادت دادند، «زيد بن يثيع» نيز مي گويد شش نفر نيز نزد من بلند شده وشهادت دادند. 📚نسائي، خصائص امير المؤمنين علي بن ابي طالب، ص 117. 📚ابن كثير دمشقي پس از نقل اين گزارش از نسائي با تعبير «وهذا اسناد جيد»، بر اعتبار آن تاكيد مي ورزد. 📚ابن كثير، البداية والنهاية، ج5، ص 210.
🔥غدیر یا دموکراسی؟! 🔻شاید بتوان دموکراسی را مهم ترین دستاورد بشر در عرصه حکمرانی و علم سیاست دانست. 🔻اما جالب است بدانیم که نظریه دموکراسی، دارای مفسران بی‌شمار و کاملا متفاوت و بعضا متضادی است و بر خلاف تصور عموم، مخالفان جدی از دانشمندان باستان تا معاصر دارد که به چند نمونه اشاره می شود: 🔸افلاطون: دموکراسی سمبل حکومت جاهلان است!! 🔸هابز: دموکراسی اجرا نشدنی است زیرا مردم با وعده فریفته می‌شوند!! 🔸کانت: دموکراسی بدترین نوع دیکتاتوری است!! 🔸پوپر: رای اکثریت، نهادهای دموکراتیک را نابود می‌کند! 🔸چرچیل: دموکراسی بدترین نوع حکومت است، به استثنای انواع دیگری که گاه و بی گاه تجربه شده اند!! 🔻وضعیت کنونی دنیای امروز نشان می دهد انواع دموکراسی های غربی با وجود برخی مزایا، عملا بشر را به بن بست رسانده و انسانها را در فرآیند دادوستد احزاب و سرمایه داران و رسانه‌ها و یقه سفیدها تبدیل به سیاهی لشکر نموده است. 🔻اما پیامبر(ص) در ، در «گام اول»، الگوی اسلامی حکومت را برای دوران پس از خود رونمایی فرمود... الگویی به نام ... اما معنای دقیق کلمه ولایت؛ «پیوند» است. 🔻یعنی در الگوی کامل حاکمیت اسلامی، ولی و مسئولان، با تک تک افراد جامعه پیوند قلبی و عاطفی دارند. 🔻در حکومت ولایت(متتاسب با میزان تحقق و تکامل)، نیاز نیست مانند دموکراسی مردم تلاش کنند که بتوانند نظر خود را بر اساس الزام قانون احتمالا به حاکمان تحمیل کنند، بلکه این حاکمان هستند که به فرمان خدا و در چارچوب دین خدا، باید در جامعه جستجو کنند تا خواسته‌ای از مردم بر زمین نمانده و صدای ناشنیده ای باقی نماند و در نهایت این رضایت قلبی عمومی منجر به پیوند عاطفی میان مسئولان و مردم می شود و این الگو بی نهایت بالاتر از دموکراسی است. 🔻الگویی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، در دوران ظهور به حد «کمال» خود خواهد رسید. حمیدرضا ابراهیمی
🟢 نقش مثبت‏ کتاب الغدیر در وحدت اسلامی 🔹 نقش مثبت‏ الغدیر در وحدت اسلامی از این نظر است که اولًا منطق مستدل شیعه را روشن می‌کند و ثابت می‌کند که گرایش حدود صد میلیون مسلمان به تشیع - برخلاف تبلیغات زهرآگین عده‌ای - مولود جریانهای سیاسی یا نژادی و غیره نبوده است، بلکه یک منطق قوی متکی به قرآن و سنت موجب این گرایش شده است. 🔸ثانیاً ثابت می‌کند که پاره‏ای اتهامات به شیعه - که سبب فاصله گرفتن مسلمانان دیگر از شیعه شده است - از قبیل اینکه شیعه غیرمسلمان را بر مسلمانِ غیرشیعه ترجیح می‌دهد و از شکست مسلمانان غیر شیعه از غیر مسلمان شادمان می‌گردد، و از قبیل اینکه شیعه به‏جای حج به زیارت ائمه(ع) می‌رود، یا در نماز چنین می‌کند و در ازدواج موقت چنان، به کلی بی‏اساس و دروغ است. 🔹ثالثاً شخص شخیص امیرالمؤمنین علی علیه السلام را که مظلوم‌ترین و مجهول‏القدرترین شخصیت بزرگ اسلامی است و می‌تواند مقتدای عموم مسلمین واقع شود، و همچنین ذرّیه اطهارش را به جهان اسلام معرفی می‌کند. 📗 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص ۱۰
✳ علی؛ اسلام مجسم 🔻 در حقیقت دارای همه‌ی ابعاد بود؛ یعنی شخصیت او یک اسلام مجسم بود. اگر ما اسلام را ترکیبی بدانیم از و و ، این هر سه عنصر در شخصیت (علیه السلام) جمع بود. 🔸 ایمان این بزرگوار در شمار بافضیلت‌ترین ایمان‌ها است. ایمان در غربت، در تنهایی، اولین ایمان، ایمان در هنگامی که همه تکذیب می‌کردند. 🔹 در علم ـ علم قرآن و علم زندگی و علم شناختن جامعه و علم انسان ـ چهره‌ی با عظمت علی‌بن‌ابی‌طالب همچنان مانند یک اسطوره در تاریخ پیشرفت فکری و فرهنگی بشر می‌درخشد. هنوز کلمات علی‌بن‌ابی‌طالب، نامه‌هایش، خطبه‌هایش، فرمان‌ها و توصیه‌هایش، درس زندگی است. 🔸 از جهت عمل، عبادتش او را افسر عابدان و زاهدان و قبله‌ی متعبدان قرار می‌دهد. جهادش درس آموزنده‌ای برای همه‌ی فداکاران در راه خدا است. اخلاصش نشان‌دهنده‌ی معنی واقعی بندگان شایسته‌ی خدا است. رسیدگی‌اش به مستضعفان و مستمندان، چیزی است که دیگر در تاریخ تکرار نشده است. ☑ انسان، از همه‌ی ابعاد شخصیت انسانی که این بزرگوار را نگاه می‌کند، اسلام مجسم و کامل را می‌بیند. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۶۹ و ۷۰
✳ علی ما را بیشتر از خودمان دوست دارد 🔻 مالک می‌دانست که ، بیش از خود او، او را دوست دارد. علاقه‌ی من به خودم، علاقه‌ی مالک به خودش، یک علاقه‌ی است و علاقه‌ی علی علیه السلام، علاقه‌ای از روی است. مالک، خودش را برای خودش می‌خواهد و علی، مالک را برای خدا می‌خواهد. و تفاوت علاقه‌ها به همان اندازه است که انگیزه‌ی علاقه‌ها با هم تفاوت دارند. 🔸 و آن‌ها می‌دانستند و مالک می‌دانست که ولی، بیش از او به او آگاهی دارد. آخر، دید ما محدود است؛ خیلی که ببیند بیش از این گذرگاه هستی -این محدوده‌ی هفتاد ساله- و این فرصت از زمان را نمی‌بیند، از قانون‌ها، از عوامل حاکم بر تمام هستی آگاهی ندارد و چه بسا که آن‌چه در این محدوده و در این هفتاد سال مفید باشد، در مجموعه‌ی حیات‌ها و زندگانی‌های ما جز ضرر چیزی نداشته باشد. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۱۷ و ۱۸
سؤال: آیا اهل تسنن روایت مربوط به غدیرخم را واحد می ‏دانند و متواتر نمی ‏دانند یا آن روایتی را که فرمودید حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: سلام کنید به علی که امیر شماست؟ جواب: این قسمت از روایت غدیر را که: مَنْ کنْتُ مَوْلاهُ فَهذا  عَلِی مَوْلاهُ‏ شاید حتی سنّی‏ها هم نتوانند انکار کنند که متواتر است گو اینکه ملاعلی قوشچی می‏ گوید این قسمت هم متواتر نیست. این قسمت آنقدر زیاد نقل شده که اهل تسنن هم انکار نمی ‏کنند. 📚 استاد مطهری، امامت و رهبری ص۸۳
حکایتی شگفت از عمر بن عبدالعزیز (م 101ق) و حدیث غدیر، به روایت ابوالفرج اصفهانی (م 356) مردی به نام یزید بن عیسی بن مورق، از موالی امام علی (ع)، در شهرک خناصره ـ شهری از توابع حلب ـ بر عمر بن عبدالعزیز وارد شد، در حالی که خلیفه به افراد غریب 200 درهم [سکه نقره] می داد. عمر بن عبدالعزیز از یزید بن عیسی پرسید: از کجا هستی؟ گفت: حجاز. پرسید: کجای حجاز؟ گفت: مدینه. پرسید: کدام طایفه؟ گفت: قریش. پرسید: کدام جماعت از آنان؟ گفت: بنی هاشم. پرسید: از کدام دسته آنان؟ گفت: مولی علیّ. [از موالی امام علی هستم] و ساکت شد. گفت: کی؟ گفت: ابن ابی طالب. عمر نشست، عبا را پهن کرد، و دست روی سینه گذاشت و گفت: و اَنا واللّه مولی علیّ. به خدا سوگند من هم از موالی علی هستم. بعد عمر ادامه داد: شهادت می دهم که شماری از کسانی که رسول را درک کردند، گفتند که رسول (ص) فرمود: من کنتُ مولاه، فعلیّ مولاه. بعد هم ـ با این که به دیگران 200 درهم می داد دستور داد تا ـ به یزید پنجاه دینار ـ سکه طلا ـ بدهند و این به سبب آن است که از موالی علی است. سپس از او پرسید: آیا تو هم وظیفه ای [پولی از بیت المال] می گیری؟ گفت خیر؛ عمر برای او وظیفه ای قرار داد و به او گفت: به سرزمین خودت برو، این پول همان طور که به دیگران می رسد، برای تو هم خواهد رسید. متن عربی روایت چنین است: أخبرنا محمد بن العبّاس اليزيديّ قال حدّثنا عمر بن شبّة قال حدّثنا عيسى بن عبد اللّه بن محمد بن عمر بن عليّ قال أخبرني يزيد بن عيسى بن مورق قال: كنت بالشام زمن ولي عمر بن عبد العزيز، و كان بخناصرة و كان يعطي الغرباء مائتي درهم. قال: فجئته‏ فأجده متكئا على إزار و كساء من صوف. فقال لي: ممن أنت؟ قلت: من أهل الحجاز. قال: من أيّهم؟ قلت: من أهل المدينة. قال: من أيّهم؟ قلت: من قريش. قال: من أيّ قريش؟ قلت: من بني هاشم. قال: من أيّ بني هاشم؟ قلت: مولى عليّ. قال: من عليّ؟ فسكتّ. قال: من؟! فقلت: ابن أبي طالب. فجلس و طرح الكساء ثم وضع يده على صدره و قال: و أنا و اللّه مولى عليّ، ثم قال: أشهد على عدد ممّن أدرك النبيّ صلى اللّه عليه و سلم/ يقول: قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و سلم: «من‏ كنت‏ مولاه‏ فعليّ مولاه». أين مزاحم [1]؟ كم تعطي مثله؟ قال: مائتي درهم. قال: أعطه خمسين دينارا لولائه من عليّ. ثم قال: أ في فرض أنت؟ قلت لا. قال: و افرض له، ثم قال: الحق بلادك فإنه سيأتيك إن شاء اللّه ما يأتي غيرك. (الاغانی: 9/181)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون غدیر غدیر مساله ای شخصی نیست غدیر یعنی احقیت و صلاحیت کسی که شایستگی مدیریت و رهبری کلان پروژه الهی را دارد دعوای ما با ناکثین بیعت غدیر دعوای شخصی نیست دعوای حق و باطل است دعوای انحراف از مسیر پروژه الهی است. اگر خوب حقیقت غدیر بیان شود، آنوقت همه می فهمند غدیر چیست. و مساله غدیر یعنی احقیت و حقانیت رهبریِ کلان پروژه الهی هنوز هم ادامه دارد. سوال اصلی این است آیا فقیه جامع الشرایط مقابل کفر و پروژه های کفار ایستاده است یا بن سلمان و غیره؟ لذا منازعه را به دعواهای شخصی تنزل ندهید مساله امروز را درک کنید و حقیقت غدیر را اینگونه بیان کنید. محمد علی رنجبر
دیدگاه علامه امینی(ره) به مباحث فلسفه نظری تاریخ در الغدیر خدیجه دهقان آلانق علامه امینی(ره) از علمای بزرگ شیعه در قرن (١٤ ه. ق) می باشد که تحقیقات دامنه داری انجام داده است ؛ و به اصل ولایت و امامت و محوری بودن آن دست یافت. او محققی است که بعدها حقایقی را از تاریخ خاک گرفته بیرون کشید و موجب روشنی تاریخ و چراغ هدایت همگان گردید. در دیدگاه علامه امینی(ره) به فلسفه نظری، تاریخ موجب قیام در مقابل باطل و دفاع از حق و حقیقت می شود که به سوی کمال بشری حرکت می کند. وی آغاز و منشأ خلقت و تاریخ را الهی و سیر حرکت تاریخ را به سوی منشأ الهی و دارای مبدأ و معاد می داند. به نظر ایشان مالک حقیقی در جهان خداوند است که تاریخ را تحت مشیت خویش هدایت می کند و آنچه را که در تاریخ باید ماندگار شود، موردعنایت قرار می گیرد تا همچنان باقی بماند. ایشان دین، مذهب و نوابغ را در تاریخ بسیار اثرگذار می داند. 👉 https://b2n.ir/x37781
رهیافت تمدنی به انتصاب امام در غدیر خم سید علیرضا واسعی؛ در ‌شناخت و تحلیل محتوایی آنچه در غدیرخم روی داد، راه‌های فراوانی پیموده شده و شیعه در این میان، آن را به دیده مذهبی نظر کرده و به طور طبیعی فراتر از محاسبه‌های بشری و نگره‌های سیاسی اجتماعی نشانده‌است، اما در عین حال این پرسش اذهان جستجوگر را به خود مشغول می‌دارد که این واقعه با عقل اندیشی و اراده‌گری ‌حقوق‌اندیشان بشری، ‌نه تکلیف مدار، چگونه قابل جمع است و با چه الگوی سیاسی قابلیت دفاع دارد. این پژوهش می‌کوشد تا با روش بینارشته‌ای فلسفه سیاسی و تاریخ و از منظر تمدنی به این پرسش محوری پاسخ دهد که چگونه اقدام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برابر آن چه شیعه باور دارد، ‌با حقوق سیاسی اجتماعی مسلمانان سازگار است؟ در این پژوهش نشان داده شد که نصب امام علی (علیه السلام) در غدیر خم متناسب با نیاز جامعه اسلامی به حاکم / جانشینِ حکیمی بود تا بتواند جامعه ‌مسلمانی را به سوی ارزش‌های اسلامی کشانده و در تداوم اقدام‌های ‌نبوی، یعنی آزاد‌سازی انسان‌‌از قید و بندها، توسعه اراده‌گری، گسترش عدالت و آزادی آدمیان پیش ببرد. 👉 https://b2n.ir/n21908
💢 تواتر غدیر 🔹 علامه امینی از کتاب‌های ٣۶٠ نفر از مفسران و دانشمندان اهل سنت، عبارات حدیث غدیر را نقل کرده است. 🔸 سبط ابن جوزی، از بزرگان اهل سنت، می‌گوید: «علما اتفاق دارند که قصه غدیر پس از بازگشت پیامبر از سفر حجةالوداع در هیجدهم ذی‌الحجه روی داد. آن حضرت اصحاب و یارانش، که بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر بودند، را جمع کرد و فرمود: هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست». سبط بن جوزی تأکید می‌کند که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله این عبارات را صریح و بدون تلویح و اشاره بیان فرمود. 🔹 ابن حجر هیثمی، یکی دیگر از بزرگان اهل سنت، می‌نویسد: «در صحت حدیث غدیر، شکی نیست. بیشتر سندهای این حدیث، صحیح و حسن است و سخن کسی که به این حدیث ایراد بگیرد، ارزش ندارد». 🔸 ذهبی نیز نقل می‌کند: «طبری اسناد و طرق حدیث غدیر خم را در مجموعه‌ای چهار جلدی جمع‌آوری کرده است و من بخشی از آن را دیده و از گستردگی دامنه این روایات مبهوت شدم و به واقع شدن واقعه غدیر جزم و قطع پیدا کردم». 🔹 علامه مجلسی از 105 کتاب حدیثی شیعی، حدیث غدیر را نقل می‌کند که صاحبان کتب به طرق مختلفْ حدیث غدیر را نقل کرده‌اند. وی در ادامه می‌نویسد: «گمان نمی‌کنم که هیچ انسان عاقلی در ثبوت و تواتر حدیث غدیر شک کند بعد از آنکه روایات غدیر را ما نقل کردیم؛ با اینکه آنچه ما نقل کردیم، تنها قلیلی از روایات کثیری بود که در رابطه با غدیر وارد شده است» 🌐 مطالعه‌ی بیشتر: https://btid.org/fa/news/214191
امان از آن مردمی که پرده حیا را دریدند! امان از آن وقتی که پسرها و دخترها دیگر از احدی حیا نمی‌کنند، نه از پدر نه از مادر و نه از بزرگتر، و امان از آن وقتی که جراید و مجلات دائماً بچه‌ها را به تمرد و عصیان نسبت به پدرها تشویق می‌کنند بدون اینکه آنها را به یک ایمانی معتقد کنند. امان از آن روزی که حیا دِمُدِه بشود و کهنه تلقی گردد. 📕استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۲۵۷
🔴تهاجم مکعبی علیه حجاب اسلامی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻مدتی است که یک تهاجم ترکیبی تمام‌عیار و یک هجوم مکعبی علیه حجاب در جامعه اسلامی ما آغاز شده است. «وجوه شش‌گانه» این مکعب همگی آگاهانه یا ناآگاهانه یک هدف اساسی را دنبال می‌کنند: «هویت‌زدایی از دختران و پسران ایرانی» به هدف «هویت‌زدایی از جامعه ایرانی» و در نتیجه «اضمحلال اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی». 🔹یکی از وجوه ششگانه این مکعب، «مدعیان روشنفکری»اند که لاشخورصفت و به سرعت بر سر هر مرداری که بتوانند از آن علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی به ویژه ارزش‌های سیاسی و اجتماعی اسلام استفاده کنند، گرد هم می‌آیند. 🔹وجه دیگر این مکعب، «برخی از جریان‌های سیاسی بدنام‌»اند که هدفی جز کسب قدرت نمی‌شناسند. آنان گمان می‌کنند اگر در جبهه حمایت از بی‌حجابی قرار بگیرند می‌توانند به کرسی قدرت تکیه بزنند. اینان خود را مدافع زنان و حقوق آنان می‌دانند اما در عمل هیچ ارزشی برای زنان قائل نیستند. اینان مقلدان نظام سرمایه‌داری و پیروان فرهنگ لیبرالیسم‌اند که زن را فقط ابزار و بازیچه‌ای برای کسب قدرت می‌بینند. 🔹وجه سوم این مکعب شوم، «عده‌ای از عمامه‌به سرهای حوزوی‌‌»اند که برخی از آنها ساده‌لوحانه و برخی دیگر عامدانه مدت‌هاست در جبهه دشمنان اسلام اجتماعی و انقلابی قرار گرفته‌اند. اینان نیز به این گمان که ترویج بی‌حجابی به تضعیف ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی می‌انجامد از هیچ کوششی در این جهت فروگذار نمی‌کنند. 🔹وجه چهارم این مکعب، «شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های مجازی» بی‌در و پیکری است که سالیانی است در کشور ما مشغول فعالیت‌های ضد فرهنگی‌اند. 🔹وجه پنجم آن هم «برخی از سلبرتی‌های هنری و ورزشی»‌اند که به صورت مداوم و روزانه تصاویر بی‌بند و باری آنان در فضای مجازی به نمایش گذارده می‌شود و حتی نوامیس خود را برهنه در مرأی و منظر دیگران می‌گذارند. رقابتی عجیب در «بی‌بند و باری و ولنگاری» و «ناموس‌نمایی» در میان اینان شکل گرفته است 🔹و بالاخره وجه ششم این مکعب فساد، «یله‌گی و رهایی بازار مد و مدل و لباس‌های مردانه و زنانه» است؛ به گونه‌ای که بسیاری از زنان عفیف و پاکدامن برای تهیه یک مانتو و روسری مناسب از بازارهای پوشاک کشور حقیقتا در رنج و عذاب‌اند. اما شاهد فراوانی بیش از اندازه در بازار لباس‌های جلف و بدن‌نما و .... هستیم. 🔻راه مبارزه با این تهاجم ترکیبی و هجوم مکعبی نیز اقدام ترکیبی و دفاع معکبی است. احمد حسین شریفی
برعکسِ آنچه که مخالفین حجاب خرده گیری کرده‌اند و گفته‌اند: «حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است» بی حجابی و ترویج روابط آزاد جنسی موجب فلج کردن نیروی اجتماع است. آنچه موجب فلج کردن نیروی زن و حبس استعدادهای اوست حجاب به صورت زندانی کردن زن و محروم ساختن او از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد. اسلام نه می‌گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می‌گوید حق تحصیل علم و دانش ندارد- بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است- و نه فعالیت اقتصادی خاصی را برای زن تحریم می‌کند. اسلام هرگز نمی‌خواهد زن بیکار و بیعار بنشیند و وجودی عاطل و باطل بار آید. پوشانیدن بدن به استثنای وجه و کفّین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست. آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذتجویی‌های شهوانی است. (استاد مطهری، مسئله‌حجاب، ص۸۴)
🔰 آیت الله جوادی آملی 🔻حجاب زن مربوط به مرد نيست تا مرد بگويد من راضي‌ام❗️ حجاب زن مربوط به خانواده نيست تا اعضاي خانواده رضايت بدهند❗️ 🔻حجاب زن، حقي الهي است؛ لذا مي‏بينيد در جهان غرب و كشورهايي كه به قانون غربي مبتلا هستند اگر زن همسرداري آلوده شد و همسرش رضايت داد، قوانين آنها پرونده را مختومه اعلام مي‏كند اما در اسلام اين چنين نيست. 🔻حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد، نه شوهر و نه ويژه برادر و فرزندان اوست❗️ همه اينها اگر رضايت بدهند، قرآن راضي نخواهد بود، چون حرمت زن و حيثيت زن به عنوان حق‏الله مطرح است. 🔻اگر جامعه‏اي اين درس رقت و عاطفه را ترك كرد و به دنبال غريزه و شهوت رفت، به همان فسادي مبتلا مي‏شود كه در غرب ظهور كرده است؛ 🔻لذا كسي حق ندارد بگويد من به نداشتن حجاب رضايت دادم. از اينكه قرآن كريم مي‏گويد هر گروهي اگر راضي هم باشند شما حد الهي را در برابر آلودگي اجرا كنيد، معلوم مي‏شود عصمت زن، حق‏الله است و به هيچ‌كسي ارتباط ندارد❗️ https://www.isna.ir/news/9006-08468/
🔴رابطه «حجاب» و «عفاف» 🔸برخي از مخالفان حجاب می‌گویند آنچه که مهم است «عفت» است؛ و «حجاب» غیر از عفت است. این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم‌ متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بی‌حجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است. 🔸به تعبيري عام‌تر سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمان‌یافته»‌اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند. بنابراين، نمي‌توان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هر چند در ظاهر رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانه‌اي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟ احمد حسین شریفی
🔴 تغییر فرهنگ و تمدن اسلامی با پوشش ✔️مارتین ایندیک ✡مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام  و خاورمیانه : دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد. ✔️میشل هوئلیک ✡میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آن ها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم.   ✔️جیمز لادن ✡خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی : مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زن ها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود. ✔️دیوید کیو ✡دیوید کیو مامور سابق سیا: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم. ✔️کنت دمارانش ✡کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا : شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است. ✔️بنیامین نتانیاهو ✡به کمیته اصلاح دولتی آمریکا : آمریکا می تواند با پخش سریال هایی که افراد زیبارویِ جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این[سریال ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پرزرق و برق  راخواهند خواست. ✔️مستر همفر ✡جاسوس معروف انگلیسی: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند.   ✔️مقامات آمریکا ✡یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است. ✡یکی از مقامات بلند پایه آمریکا : هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم. 🌸🌷🌸🌷🌸
🔴«علم»‌ و «سعادت»‌ 🔸فيلسوفان و اخلاق‌پژوهاني مثل و بر اين باور بودند که علم علت تامه و وصول به کمال است. دانش را علت تامة کنش مي‌دانستند. اما از نگاه معارف قرآني و آموزه‌هاي اخلاق اسلامي هرگز چنين نيست. برخي از عارفان اسلامي مي‌گفتند: «العلم حجاب الاکبر». 🔸علم به تنهايي نمي‌تواند عامل سعادت و تهذيب نفس باشد. چه بسا علم، خود عاملي براي سقوط انسان باشد. مي‌فرمود: «گاهى علم توحيد انسان را به جهنم مى‏ فرستد؛ گاهى علمِ عرفان انسان را به جهنم مى‏رساند؛ گاهى علم فقه انسان را به جهنم مى‏ فرستد؛ گاهى علم اخلاق انسان را به جهنم مى‏ فرستد.» (صحيفه امام، ج19، ص134) 🔘اهل علمی که منحرف کننده اند. ⭕️ گاهى علم ضرر دارد. گاهى علم، غرور می آورد. گاهى علم انسان را پرت میكند از «صراط مستقيم». 🔻 اينهايى كه دين ساز بودند اكثراً اهل علم بودند. اينهايى كه دعوت برخلاف واقع كردند اكثراً از اهل علم هستند. ⬅️ چه بسا يك نفر آدم فيلسوفِ اعظم است، به حسب نظر مردم، فقيه اكرم است به حسب نظر مردم، همه چيز مى داند، انبار معلومات است، لكن چون قرائت به اسم رب نبوده است، از صراط مستقيم دورتر شده است‏. 📚 صحيفه امام؛ ج‏8؛ ص 328 🔸البته تهذيب بدون علم هم ناشدني است. علم شرط لازم سعادت هست؛ اما شرط کافي آن نيست. احمد حسین شریفی 🆔@ttt1400
🔵❇️ حجاب حضرت مریم مقدس مادر حضرت عیسی مسیح ع چگونه بوده است ؟ آیا چادر بود یا نه ؟ 🔵👈جهت پاسخ به این سوال در گوگل عبارت انگلیسی ، قدیمیترین دیوار نگاره از تصویر حضرت مریم ع را سرچ کنیدو مشاهده میکنید یعنی این عبارت زیر را سرچ نمایید : The oldest mural of the Mother of Christ با این تصاویر بسیار قدیمی از دیوار نگاره ها مواجه خواهید شد! در قدیمیترین تصاویر ودیوارنگاره خا ، حضرت مریم ع را با چادری سرتاسری ترسیم کرده اند .✅ پس چرا زنان مسیحی درایران وخارج نه تنها چادر به سر نمی کنند ‼️بلکه حجاب سر را به انحراف کنده و لباس نامناسب شهوانی به تن می کنند وبه دنبال عریان کردن جامعه زنان هستند؟‼️
حجاب جزئی از فرهنگ ایران قبل و بعد اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دفاع منطقی نماینده زن مجلس اتریش از حجاب اسلامی و مخالفت با قانون ممنوعیت حجاب برای دختران و زنان مسلمان
در کشف حجاب، رضاخان بیشتر قدرت داشت یا اینستاگرام؟
⭕️پلیس آلمان در حال چک کردن طول دامن زنان عابر که کوتاهتر از حد قانونی نباشد! برلین؛ ۱۹۲۰
جام نقره ای با نقش زن ایلامی حجاب
چادر..mp3
561.2K
☑️ پادکست شنیدنی( چادُر) ✅سخنان مخبرالسلطنه در مورد قدمت (چادر) در بین ایرانیان و فرهنگ ایرانی 🎙 تحقیق و گفتار: @ttt1400
🔴 نقش پارچه از درون مرمر 🔹حجاب این مجسمه از جنس مرمر تراشیده شده. 🔹مجسمه ساز ایتالیایی "جیوانی استرازا" آنقدر زیبا این کار را انجام داده که گویا یک توری نازک روی مجسمه قرار دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎬 *فیلم رنگی شده از انگلستان سال 1901☝* * زنان در انگلستان یکصد و بیست سال پیش
🌹پروفسور فینکلشتاین استاد علوم سیاسی آمریکا: وقتی اروپاییها به امریکای شمالی آمدندچیزی که درباره بومیان آنجا می گفتنداین بود که آنان چقدرعقب مانده اند چون برخی نیمه برهنه بودند درحالیکه اروپاییها سه لایه لباس می پوشیدند"حالاما برهنه راه میرویم ومسلمانان راعقب مانده مینامیم"! ‎