📌تولدی با برکت
ابو غانم خادم گويد:
چون خدا به امام #عسکری(ع) پسرى داد، نام او را #محمد(عج) نهاد و روز سوم او را به #اصحاب خود نشان داده و فرمود:
بعد از من ايشان #صاحب_امر شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و #ظلم شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند.
از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است:
چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن #عسكرى(ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما.
📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست
🔻 #حضرت_مهدی (عج) منتظر #آمادگی ما هستند، منتظر اين كه دلهای ما از پردهی غيب در آيد. اين نكتهی بسيار مهمی است که در عين #حتمیبودن #ظهور ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعهی اسلامی دارد. همينطور که در عين حتمیبودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به #اعمال ما بستگی دارد، هر اندازه انسانها به #ورع نزديک شوند و نظرها به آن #امام_معصوم معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر میشود.
🔸 اگر سطح #فرهنگ_انتظار را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنیترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب میاندازيم. با #سطحیشدن انتظار عملاً از حضرت میخواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما میکنيم بپذيرند و اين موجب میشود جلوی ظهور گرفته شود.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنیترین بُعد هستی»
دیالکتیک امید و ایمان
برخی از الهیدانان تأکید میکنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) میگردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند.
از این نظر، اگر ایمان منوط به امید میشود، آنگاه گناه بیایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعدهای که به انسان میدهد او را گرامی میدارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمیکند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بیایمانی قرار میدهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان میدهد، موجب میشود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد.
این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که میفرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمانها و مکانها میشود.
شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوشبینی به آینده عمیقتر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکنتر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدیها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکنها تبدیل به ناممکن میشود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران میگردد.
امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمانهای بزرگی است که میتواند در میان مردم بزرگ و یا انسانهای بزرگ ظاهر شود و حرکتها و جسارتهای بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدیهای بزرگ و یأسهای کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راههای دشوار را عملا به راهی محال تبدیل میکند.
تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همینرو حائز اهمیت است که تمدنها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطههای بزرگی از دشواریها و سختیها بروز و ظهور پیدا میکنند و اساسا گذر از این دیوارههای ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدینسان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئلههای دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصههای تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت.
بابایی
2.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 این فرد توضیح میدهد که کتابی نوشته که در آن به محل زندگی امام دوازدهم شیعیان اشاره کرده است / سپس میگوید : کتاب را قبل از جنگ عراق نوشتم و حالا سربازان ما در آن منطقه هستند / بعد توضیح میدهد که محلی که مهدی از آنجا قیام خواهد کرد کجا خواهد بود...
بر خلاف تصور خیلی ها نگاه آمریکایی ها ، صهیونیست ها و قبیله ی سعودی هزار هزار برابر بیشتر از چیزی که تصور میکنید آخرالزمانی است.
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین!
🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»!
🔸 آوینی میگوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است.
🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و میگوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظهای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناکترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحرانهایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱
🔴-در 53 روز ابتدایی سال 2023 حدود 6278 نفر در اثر خشونت با اسلحه در آمریکا جانشان رو از دست دادن(116 مرگ در هر روز)
-حدود 56% ازین آمار خودکشی بوده
-در بین جان باختگان، 227 نوجوان و 36 کودک دیده میشه..
👆🏼 این یکی از هزاران واقعیت غرب هست که به مردم ما گفته نمیشه.
کافیه یک دهم این تعداد توی ایران کشته میشدن اونوقت ببینید چه جنجالی در رسانه های جهان درست میکردن!
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اگه هنوز هم با فرمون «فرزند کمتر=زندگی بهتر» جلو بریم، چه اتفاقی میافته؟
🔻در این کلیپ سوار بر ماشین زمان میشید و آینده رو به وضوح میبینید.😳
#جهادفرزندآوری
آیزنهاور در ۲۹ نوامبر ۱۹۵۲
در مصاحبهاش پس از انتخاب
به سمت رئیسجمهوری آمریکا
در خصوص ایران گفت :
«گمان نمیکنم منطقهای مهمتر از
ایران روی نقشه جغرافیایی جهان
وجود داشته باشد. ایران دارای نفت
است و هم در چهار راه جهان واقع
شدهاست. اگر روزگاری ایران و
شوروی با هم کنار آیند، کره زمین
جای امنی برای غرب (کشورهای
عضو ناتو) نخواهد بود. همچنین
نباید وضعیتی پیش آید که ایران
به گذشته دور خود بازگردد و یک
قدرت نظامی شود. وای به وقتی
که نظامیگری ایرانی زنده شود.
بروید تاریخ این کشور را بخوانید
تا متوجه حرف من بشوید.»
📌حکمرانی اسلامی در برخورد با مردم
دو #زن، نزد امیرمؤمنان #علی(ع) آمده و اظهار #فقر و طلب کمک نمودند. امام فرمود:
بر ما واجب است تا در صورت درستي سخنان شما، به شما کمک کنيم.
آنگاه امیرمؤمنان علی(ع)، مردي را به بازار فرستاد تا براي آنان #پوشاک👘👡 و #غذا 🌭🍗خريداري نمايد و به هر يک از آنان نيز صد درهم💰 دادند.
يکي از #زنان، لب به اعتراض گشود:
من #عرب هستم! در حالي که اين زن #عجم است!
چرا با ما يکسان رفتار ميکنيد؟ سهم عرب بايد بيشتر باشد!
علي عليه السلام فرمود:
#قرآن را خوب خوانده ام و در آن تأمل نموده ام. در هيچ يک از آيات قرآن نديده ام که به اندازه بال پشه اي بين #عرب و #عجم فرقي باشد.
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۲، ص۱۴۱
📚یعقوبي، تاریخ، ج۲، ص۱۸۳
ما استرالیا زندگی میکنیم. از طرف مدرسه به پسرم یک کتاب دادن درباره تونل. نگاه کردم از تعجب خشکم زد. تصویر روی جلد کتاب، تونل توحید در تهران بود.
به رایان گفتم این کتابی که مدرسه بهت داده عکس روی جلدش تهران هست ! پسرم آنقدر خوشحال شد که حد نداشت...
از خودشون چیزی داشتن قطعا میزاشتن
اصالت رو نمیشه هیچ جوره خرید
🔴سن مجرمان سایبری بین ۱۷ تا ۳۵ سال است
رئیس پلیس فتای کشور:
🔹با توجه به جرایمی که با آن روبهرو هستیم، بازه سنی اغلب مجرمان سایبری از ۱۷ تا ۳۵ سال است و بیش از ۸۰ درصد آنها مرد هستند.
🔹گردانندگان سایتهای قمار که اغلب هم مجرمانی حرفهای هستند، سن بالایی دارند و مجرمانی که مرتکب جرایمی مانند کلاهبرداری، فیشینگ و حملات سایبری هستند، حدودا ۱۸ ساله بوده که این تقسیمبندی گاهی استثنا پیدا میکند. /جامجم
دنیا را به پیش و پس از اینترنت تقسیم می کنند، اینترنت ارتباطات بشر، سبک زندگی بشر، آرمان و نظم جهانی بشر را تغییر داد. در خودِ اینترنت نیز، توسعه فضای مجازی اثر گذاری آن را به قبل و بعد از توسعه خود تقسیم کرد. فضای مجازی فقط محل سرگرمی، تبلیغات و روزمره گی نیست، این سبک موجود در فضای مجازی بر بینش و فهم سیاسی انسانها اثر گذاشته است. دستگاه های تبلیغی سیاسی جهان از این فرصت بهره می برند و ملت ها را با فیک سازیها بازی می دهند.
یکی از آن بازی ها، مشغول سازی مخاطب با اخبار متعدد و متکثر است. از صبح زود و آغاز کارهای روزانه تا لحظه استراحت در نیمه های شب، یک شهروند عادی بدون پشتوانه سیاسی با صدها خبر روبرو است. اخباری که رها میشوند. اخباری که تحلیل ارائه نمی دهند، تحلیل هایی که ملغمه ای از راست و دروغگوند. تا به سراغ خبر اول که می روید، خبر دوم، سوم فرد را احاطه می کنند. اینجا فراموشی تاریخ و سابقه احزاب، افراد و گروهک ها بزرگترین کمک حال به جنایتکاران است. سیاهها، سفید میشوند، قاتل های ظالم، مقتول و مظلوم میشوند.
یک شهروند در بمباران اخبار، نیاز به تسلط و رجوع به اعتبار سنجی کنش ها دارد
#علیرضا_زادبر