eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آنقدر آیین چراغ برات برای خراسانی‌ها پررنگ و ملموس است که نمی‌توان باور کرد تقریبا در دیگر نقاط ایران از آن خبری نیست 🔹اهالی خراسان به سه شب قبل از فرا رسیدن نیمه شعبان، «شب‌های برات» یا «شب‌های چراغ برات» می‌گویند. در این ایام مردم بر مزار رفتگان خود شمع می‌افروزند و برای شادی روحشان دعا می‌خوانند. 🔹خصوصا بــــرای امواتی که در همان سال فوت کرده اند 🔹ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی، در مورد چراغ برات گفته است که «سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه شعبان ایام‌البیض نام دارد و شب پانزدهم ماه، شب بزرگی است که به آن لیله‌البرات می‌گویند. عوام بر این عقیده‌اند که در این شب‌ها خداوند چهره کسانی را که در آن سال مقدر است بمیرند به ملک‌الموت نشان می‌دهد». 🔹مردم خراسان ایام برات را روزهایی ویژه به‌شمار می‌آورند که در آن روزها مردگان آزادند و اعمال ما را می‌بینند. زندگان نیز با روشن کردن چراغ انفاق و احسان تلاش می‌کنند تا برات آزادی مردگان‌شان را از آتش دوزخ با توسل به امام عصر(عج) به دست آورند. 🔸چـراغ_بـرات، فرهنــگ اعتــــقاد عــــمــــیــــق مــــردم خــــراســــان بــــه مــــعــــاد را بــــه نــــمــــایــــش مــــی گــــذارد، گــــویــــی در ایــــن روز امــــوات چــــشــــم انــــتــــظــــار مــــحــــبــــت زنــــدگــــان انــــد و اڪــنــــون ڪــه دســــتــــشــــان از زمــــیــــن و زمــــان ڪــوتــــاه اســــت، چــــشــــم انــــتــــظــــار بــــرات زنــــده ها هســــتــــنــــد.
📌تولدی با برکت ابو غانم خادم گويد: چون خدا به امام (ع) پسرى داد، نام او را (عج) نهاد و روز سوم او را به خود نشان داده و فرمود: بعد از من ايشان شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند. از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است: چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن (ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما. 📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست 🔻 (عج) منتظر ما هستند، منتظر اين كه دل‌های ما از پرده‌ی غيب در آيد. اين نكته‌ی بسيار مهمی است که در عين ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعه‌ی اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به نزديک شوند و نظرها به آن معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی»
دیالکتیک امید و ایمان برخی از الهی‌دانان تأکید می‌کنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) می‌گردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند. از این نظر، اگر ایمان منوط به امید می‌شود، آنگاه گناه بی‌ایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعده‌ای که به انسان می‌دهد او را گرامی می‌دارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمی‌کند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بی‌ایمانی قرار می‌دهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان می‌دهد، موجب می‌شود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد. این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که می‌فرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود. شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوش‌بینی به آینده عمیق‌تر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکن‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدی‌ها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکن‌ها تبدیل به ناممکن می‌شود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران می‌گردد. امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمان‌های بزرگی است که می‌تواند در میان مردم بزرگ و یا انسان‌های بزرگ ظاهر شود و حرکت‌ها و جسارت‌های بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدی‌های بزرگ و یأس‌های کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راه‌های دشوار را عملا به راهی محال تبدیل می‌کند. تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همین‌رو حائز اهمیت است که تمدن‌ها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطه‌های بزرگی از دشواری‌ها و سختی‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کنند و اساسا گذر از این دیواره‌های ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدین‌سان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئله‌های دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصه‌های تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت. بابایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فرد توضیح میدهد که کتابی نوشته که در آن به محل زندگی امام دوازدهم شیعیان اشاره کرده است / سپس میگوید : کتاب را قبل از جنگ عراق نوشتم و حالا سربازان ما در آن منطقه هستند / بعد توضیح میدهد که محلی که مهدی از آنجا قیام خواهد کرد کجا خواهد بود... بر خلاف تصور خیلی ها نگاه آمریکایی ها ، صهیونیست ها و قبیله ی سعودی هزار هزار برابر بیشتر از چیزی که تصور میکنید آخرالزمانی است.
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱
🔴-در 53 روز ابتدایی سال 2023 حدود 6278 نفر در اثر خشونت با اسلحه در آمریکا جانشان رو از دست دادن(116 مرگ در هر روز) -حدود 56% ازین آمار خودکشی بوده -در بین جان باختگان، 227 نوجوان و 36 کودک دیده میشه.. 👆🏼 این یکی از هزاران واقعیت غرب هست که به مردم ما گفته نمیشه. کافیه یک دهم این تعداد توی ایران کشته میشدن اونوقت ببینید چه جنجالی در رسانه های جهان درست میکردن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگه هنوز هم با فرمون «فرزند کمتر=زندگی بهتر» جلو بریم، چه اتفاقی می‌افته؟ 🔻در این کلیپ سوار بر ماشین زمان می‌شید و آینده رو به وضوح می‌بینید.😳
آیزنهاور در ۲۹ نوامبر ۱۹۵۲ در مصاحبه‌اش پس از انتخاب به سمت رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ایران گفت : «گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهم‌تر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد. ایران دارای نفت است و هم در چهار راه جهان واقع شده‌است. اگر روزگاری ایران و شوروی با هم کنار آیند، کره زمین جای امنی برای غرب (کشورهای عضو ناتو) نخواهد بود. همچنین نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که نظامی‌گری ایرانی زنده شود. بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.»
📌حکمرانی اسلامی در برخورد با مردم دو ، نزد امیرمؤمنان (ع) آمده و اظهار و طلب کمک نمودند. امام فرمود: بر ما واجب است تا در صورت درستي سخنان شما، به شما کمک کنيم. آنگاه امیرمؤمنان علی(ع)، مردي را به بازار فرستاد تا براي آنان 👘👡 و 🌭🍗خريداري نمايد و به هر يک از آنان نيز صد درهم💰 دادند. يکي از ، لب به اعتراض گشود: من هستم! در حالي که اين زن است! چرا با ما يکسان رفتار ميکنيد؟ سهم عرب بايد بيشتر باشد! علي عليه السلام فرمود: را خوب خوانده ام و در آن تأمل نموده ام. در هيچ يک از آيات قرآن نديده ام که به اندازه بال پشه اي بين و فرقي باشد. 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۲، ص۱۴۱ 📚یعقوبي، تاریخ، ج۲، ص۱۸۳
ما استرالیا زندگی میکنیم.‌ از طرف مدرسه به پسرم یک کتاب دادن درباره تونل. نگاه کردم از تعجب خشکم زد. تصویر روی جلد کتاب، تونل توحید در تهران بود. به رایان گفتم این کتابی که مدرسه بهت داده عکس روی جلدش تهران هست ! پسرم آنقدر خوشحال شد که حد نداشت... از خودشون چیزی داشتن قطعا میزاشتن اصالت رو نمیشه هیچ جوره خرید
🔴سن مجرمان سایبری بین ۱۷ تا ۳۵ سال است رئیس پلیس فتای کشور: 🔹با توجه به جرایمی که با آن رو‌به‌رو هستیم‌، بازه سنی اغلب مجرمان سایبری از ۱۷ تا ۳۵ سال است و بیش از ۸۰ درصد آنها مرد هستند. 🔹گردانندگان سایت‌های قمار که اغلب هم مجرمانی حرفه‌ای هستند‌، سن بالایی دارند و مجرمانی که مرتکب جرایمی مانند کلاهبرداری‌، فیشینگ و حملات سایبری هستند، حدودا ۱۸ ساله بوده که این تقسیم‌بندی گاهی استثنا پیدا می‌کند. /جام‌جم
دنیا را به پیش و پس از اینترنت تقسیم می کنند، اینترنت ارتباطات بشر، سبک زندگی بشر، آرمان و نظم جهانی بشر را تغییر داد. در خودِ اینترنت نیز، توسعه فضای مجازی اثر گذاری آن را به قبل و بعد از توسعه خود تقسیم کرد. فضای مجازی فقط محل سرگرمی، تبلیغات و روزمره گی نیست، این سبک موجود در فضای مجازی بر بینش و فهم سیاسی انسان‌ها اثر گذاشته است. دستگاه های تبلیغی سیاسی جهان از این فرصت بهره می برند و ملت ها را با فیک سازی‌ها بازی می دهند. یکی از آن بازی ها، مشغول سازی مخاطب با اخبار متعدد و متکثر است. از صبح زود و آغاز کارهای روزانه تا لحظه استراحت در نیمه های شب، یک شهروند عادی بدون پشتوانه سیاسی با صدها خبر روبرو است. اخباری که رها میشوند. اخباری که تحلیل ارائه نمی دهند، تحلیل هایی که ملغمه ای از راست و دروغگوند. تا به سراغ خبر اول که می روید، خبر دوم، سوم فرد را احاطه می کنند‌. اینجا فراموشی تاریخ و سابقه احزاب، افراد و گروهک ها بزرگترین کمک حال به جنایت‌کاران است. سیاه‌ها، سفید میشوند، قاتل های ظالم، مقتول و مظلوم میشوند. یک شهروند در بمباران اخبار، نیاز به تسلط و رجوع به اعتبار سنجی کنش ها دارد
👓 لونی ویلسون و نیکول کیدمن دوتا از زنهای مشهور هالیوود هستند که یکیشون زباله گرد شده و دیگری هم به افسردگی شدید مبتلا شده! ❗️ شاید براتون جالب باشه که تقریبا تمام بازیگران #زن مهم و مشهور در هالیوود بعد ۵۰سالگی کاملا فراموش می‌شوند و کسی به آنها پیشنهاد کار نمی‌ده! و بالعکس بسیاری مردان بعد ۵۰سالگی کارهای خوب و پولسازی به آنها پیشنهاد می‌شه! (تام کروز، برد پیت، دی‌کاپریو و... هنوز هم کارهای خوبی به آنها پیشنهاد می‌شود) 🔹 ولی تقریبا تمام بازیگران زن، وقتی از جذابیت جنسی می‌افتند مثل #زباله دور انداخته می‌شوند! در اسلام جذابیت زن، به خانواده داری، منطق، علم، حیا و عفتش هست و هرچی سنش می‌ره بالا این جذابیت‌ها بیشتر می‌شه! چون در اسلام برابری زن و مرد یعنی در هردو کمالات انسانی تعیین کننده است نه جذابیت جنسی که فقط مرد لذتش را از زن ببره و بعد هم پرتش کنه در #زباله!
👓 1⃣ وقتی به هزینه خورد و خوراک و پوشاک در اروپا و آمریکا دیده بشه، دچار اشتباه می‌شید! مثلا با یک ۵۰دلاری می‌تونید مرغ و گوشت و... تهیه کنید اما وقتی این را کنار سایر هزینه ها می‌ذارید دیگه از این خبرها نیست! ❗️ شاید این تجربه جالب باشه که در امریکا لباسها و کفشهای عالی برند نایک، مثلا ۱۰۰دلاره و با حقوق دو روز می‌شه اونها را تهیه کرد اما شما تن کمتر فردی این کفشها و لباسها برند را می‌بینید! یعنی درسته ۱۰۰دلاره و فقط دو روز باید کار کنید تا اون را بخرید اما هزینه انرژی، حمل و نقل، مالیات، اجاره و خدای نکرده ! انقدر بالاست که عملا باید به ضروریات اکتفا کنید! 2⃣ در غرب، کارمندان و شاغلین طبقه متوسط به ندرت مثل ایران نهار و شام مفصل و پر از گوشت و مرغ و برنج و...مصرف می‌کنند و اغلب نهارهای ساده مثل سیب زمینی، پوره، ساندویچ تست کوچک، تخم مرغ آبپز و گوجه و غذاهای ساده مصرف می‌کنند. دلیل آن هم دوست نداشتن غذاهای مفصل نیست بلکه هم هزینه غذاهای مفصل در آخرماه دردسر ساز می‌شود، هم بخاطر اینکه هزینه‌های زندگی تامین شود اغلب بجز کار اصلی کار پاره وقت هم دارند و خود این سبب می‌شود سبک زندگی فقط حول کار شکل بگیرد!
سال جدید چگونه مبارک می‌شود؟ در روز ۱ فروردین ۱۴۰۲ چه خاص بود شنیدن این داستان واقعی. دوستی داشت تعریف می‌کرد برای اولین بار در حال ساخت دستگاهی در ایران بودیم که تا آن روز به کشور وارد می‌شد. دستگاهی بسیار مهم برای کشور. وقتی اولین نمونه دستگاه ساخته شد از مجموعه های مختلف برای بازدید دعوت میشد که نظر دهند و درستی اش را تایید کنند. روزی آقایی آمد و تا دستگاه را دید گفت: این که شبیه به کاردستی است و چیزی شبیه شوخی. شما جوانان کم سن با خود چه فکری کرده اید که توان ساخت چنین دستگاهی که تخصصش دست کشورهای توسعه یافته صنعتی است دارید؟! حرف او روحیه بچه‌ها را خراب کرد. قرارداد و دریافت بودجه هم انجام نشد. اما رئیس جوان گروه، کم نیاورد، روحیه خود و امید تیم را بازسازی کرد و ادامه داد تا روزی که بلاخره از سوی مراکز و مجموعه‌های علمی مسلط بر کار، دستگاه تایید شد و مورد حمایت قرار گرفت. تولید این دستگاه خاص به دست مهندسین جوان مومن داخلی، انقلابی در پیشرفت کشور در خصوص آن صنعت بود. این دوست ما ادامه داد که: وقتی همه گرد آن رئیس جوان جمع شدند و تشویق و تایید. او گفت: « من فقط یک خواسته دارم. آن آقایی که بدون بررسی عقلانی و علمی بی اعتماد به جوانان وطنش کار را تمسخر کرد و گرد ناامیدی پاشید، از سمتی که بخواهد این رفتار را برای گروه جوان دیگری تکرار کند، بر کنار کنید... سال مهار تورم و رشد تولید، پر نور و پر برکت که می‌دانیم جوانان زیادی می‌توانند در این خصوص نقش بزرگی ایفا کنند که همین سال گذشته هم تلاش‌های بنیادین زیادی کردند. پیشنهاد می‌کنم عضو کانال زیر شوید، @gooodnews_ir تا از اخبار فراوانی از این دست باخبر شوید و شارژ انرژی احساسی و فکری شوید و با جدیت به کاری که می‌کنید ادامه دهید و حرف‌های آدم‌های منفی گو و منفی‌نگر و مایوس، بر جدیت و امید و اراده شما تأثیر نگذارد، که شاید در حال به انجام رساندن یک کار کشوری یا جهانی هستید و هنوز خودتان خبر ندارید... @ninfrance
به بعضی از عیوب [مجموعه‌ی نظام] اشاره کردم؛ بعضی عیوب هم در خود ما مردم هست که اینها را هم باید برطرف کنیم. ۱. یکی‌اش اسراف است. ما اسراف میکنیم؛ آب را اسراف میکنیم، نان را اسراف میکنیم، برق را اسراف میکنیم، گاز را اسراف میکنیم؛ مسرفانه عمل میکنیم. ۲.یکی از مشکلات دیگر بین ما مردم تجمّل‌گرایی افراطی است؛ تجمّل‌‌‌گرایی. همین است که ازدواجها مشکل شده؛ جوان در سنّ ازدواج ــ چه دختر، چه پسر ــ قادر به ازدواج نیست؛ چرا؟ چون پدر و مادرش دچار رودربایستی قوم‌وخویش‌ها هستند؛ مهریّه‌ی فلان‌جور، جهیزیّه‌ی فلان‌جور، تجمّلات فلان‌جور، مهمانی فلان‌جور! هزینه‌های ازدواج بالا رفته. از این مسابقه‌ی تجمّل‌گرایی باید بیرون بیایید؛ یک عدّه‌ای در تجمّل‌گرایی مسابقه راه انداخته‌اند؛ باید خودتان را از این مسابقه خارج کنید. این یکی از عیوب کار ما است. ۳. یکی دیگر از عیوب مهمّ ما این است که ما درباره‌ی تولیدات داخلی تعصّب نداریم؛ تعصّب در خیلی جاها چیز بدی است امّا اینجا چیز خوبی است.  ۴. یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است، [امّا] گذشت نمیکنیم. سر یک اختلاف نظر کوچک، یقه‌ی همدیگر را میگیریم؛ چرا؟ ممکن است دو نفر در یک مسئله‌ای ــ مثلاً در یک مسئله‌ی سیاسی ــ اختلاف نظر داشته باشند؛ خب داشته باشند؛ چرا باید با هم دعوا کنند؟ چرا باید یقه‌ی همدیگر را بگیرند؟ چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد بشود؟ باید اغماض کرد. یک جاهایی بایستی چشم‌پوشی کرد، باید اغماض کرد. این هم یکی از مشکلات ما است. رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۲.۰۱.۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، و ایران 🔰🔰🔰🔰🔰 وضعیت فرانسه را می بینید؟ سالهایی که در فرانسه زندگی کردم شاهد سبک زندگی پر تلاش و ساده زیستانه فرانسوی‌ها بوده‌ام. واقعا سخت کار می‌کنند برای یک زندگی معمولی. من داخل خانه هایشان هم رفته‌ام. خانه‌هایی با امکاناتی بسیار معمولی. نه خبری از مبلمانی به سبک ایران هست. نه فرش هایی مثل ما، نه گاز و یخچال و پرده های مجلل. در فرانسه بودم که تظاهرات و اعتصابات جلیقه زردها شروع شد. وقتی با همکلاس فرانسوی ام صحبت می کردم می گفت: «واقعا پدر مادرهای ما دیگر توان کار کردن ندارند. از بس کار کرده اند از کار افتاده شده اند. حالا آمده اند قوانین بازنشستگی را سخت گیرانه تر هم کرده اند. غیر این که باید مالیات های سنگین بدهیم حالا می گویند سن بازنشستگی را باید بیشتر هم بکنیم. یعنی باید بیشتر کار کنی و به این راحتی ها بازنشسته نمی توانید بشوید. این رسما بردگی است. بردگی مدرن.» من مردم فرانسه را که خیلی صبورند از نزدیک دیده ام. اینکه می بینید منفجر شده اند مثل کشور ما تاثیر رسانه های خارج از کشورشان نیست که برای تحریک و به خیابان آمدنشان بودجه خرج شده باشد. واقعا ستمدیده هستند و تحت فشار برای یک زندگی معمولی. @ninfrance
یوشیدا ماساهارو.mp3
1.6M
یوشیدا ماساهارو اولین سفیر ژاپن در ایران، از وضعیت حجاب در عهد قاجار میگوید! 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعاً «فضای ذهنی» این خانواده چه فضایی است؟ این نوع چه تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد؟ گفته می‌شود صدها هزار سگ خانگی فقط در شهر تهران وجود دارد! آیا تصویر درستی از آینده فرهنگی جامعه داریم؟ آیا برنامه‌ای واقع‌بینانه برای حفظ و نگهداری از ارزش‌های ایرانی اسلامی و مدیریت ارزش‌های حاکم بر جامعه داریم؟ آیا این بیماری سگ‌دوستی درمانی دارد؟ انسان با دیدن این صحنه‌ها یاد این بخش از داستان مارگیر مثنوی معنوی می‌افتد: خویشتن نشناخت مسکین آدمی از فزونی آمد و شد در کمی خویشتن را آدمی ارزان فروخت بود اطلس خویش بر دلقی بدوخت صد هزاران مار و که حیران اوست او چرا حیران شدست و ماردوست احمد حسین شریفی
🔸 چه توییت جالب و پرمعنایی! «چگونه می‌توان توضیح داد که فنلاند، ایسلند و دانمارک سه کشور شاد دنیا هستند، و در عین حال، به ترتیب رتبه‌های 10، 1 و 9 در مصرف سرانه داروهای ضد افسردگی را دارند؟ آیا قبل از اینکه به سوال شادی پاسخ دهند یک داروی ضد افسردگی مصرف می کنند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض نماینده پارلمان بلژیک به دولت این کشور:چرا هر گوشه‌ای از دنیا سرکوب رخ می‌دهد اعتراض می‌کنید اما در برابر فرانسه ساکت هستید؟! 🔻 راستی از مدعیان روشنفکری چه خبر؟ 🔸کافی بود یک هزارم رفتار پلیس فرانسه با معترضین، توسط پلیس ایران با اغتشاشگران انجام می‌گرفت، ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ایران سفر نکنید، این کشور درحال جنگ و فروپاشیه، شاید کشته بشید، اونجا همش بیابونه، مردم با شتر اینور اونور میرن و... گزارش یک گردشگر خارجی از ایران و تصوری که قبل از سفر داشت و حالی که بعد از سفر داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرانسه و دروغ آزادی گزیده‌ای از نامه مرحوم حاج احمد خمینی به همسرشان؛ از تبعیدگاه فرانسه بازخوانی به‌مناسبت رفتار غیرانسانی دولت فرانسه با معترضان 🔹وضع ما اینجا معلوم نیست مرتب از طرف که آقا سر ما را کلاه گذاشتید و یک مرتبه در این دیار که نامش به آزادی همه جا را گرفته است، وارد شدی ولی آخر ما با ایران معاهدات اقتصادی داریم و سایر کشورها هم دست کمی از فرانسه ندارند، موجب وحشت‌شان شده است. مرزها را برای این پیرمرد ( امام خمینی) نه‌تنها نگشوده‌اند که شديد كنترل می‌کنند. دیروز قریب دو هزار پسر و دختر در سالنی جمع شده بود از سراسر اروپا تا به سخنرانی امام‌شان گوش دهند که ناگهان نماینده با دستی لرزان که فکر می‌کرد وارد درباری می‌شود و از سادگی اوضاع تعجب کرده بود، از رفتن ایشان با کمال احترام جلوگیری کردند. می‌بینی که این غرب است که یک عمر است ما را به اسم آزادی بازی می‌داده. اینجا با شرق تنها این فرق را دارد که در اینجا با پنبه سر می‌برند و در شرق با شمشير؛ ولى ماحصل یکی است... 🔸ما در غرب، غريبیم؛ چرا که فکر می‌کردیم در اینجا چیزی را می‌یابیم که شرق فاقد آن است و آن آزادی است، شاید بیش از سیصد خبرنگار و فیلم‌بردار بر سر پیر مرد ريخته‌اند که همه بالاتفاق در این روزها نوشته‌اند که هر چه هست زیر سر این یک مشت استخوان است و جلودار این‌ها بیش از ۱۰۰ پلیس فرانسه که به اسم محافظ چون نجف شديدا همه جا را کنترل کرده‌اند... منبع: از غربت غرب تا رحمت انقلاب اسلامی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره2، زمستان 1383
ضرب سکه به شیوه اسلامی 🔺در سده ى اول هجرى زدن سکه در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که سکه میزدند به روش رومیان و بنا بر مسیحیت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند،«عبد الملک خلیفهٔ اموى » سکه ای از این گونه را دید و در مارک آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند،و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا باید در سرزمین مسلمين سکه ها چنین نشانى داشته باشد،بى درنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر سکه ها شعار توحید-شهد الله انه لا اله الا هو-بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد سکه هایی که نشان مشرکانه ى مسیحیت دارد را از بین ببرند و از سکه هاى جدید استفاده کنند. 🔺سکه هاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامه یى به «عبد الملک »نوشت: صنعت سکه هماره با نشان رومى مى بود و اگر کار تو درمنع آن درست است پس خلفاى گذشته ى اسلام خطا کار بوده اند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى ، من همراه این نامه براى تو هدیه اى لایق فرستادم و دوست دارم که سکه های نشان دار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود. عبد الملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت:این نامه پاسخى ندارد. 🔺قیصر دیگر بار هدیه اى دو چندان دفعه ى پیش براى او گسیل داشت و نوشت: گمان مى کنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى،اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواسته ى قبلى من بپذیرى.عبد الملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بى جواب گذاشت. 🔺قیصر این بار به عبد الملک نوشت:دو بار هدیه ى مرا رد کردى و خواسته مرا بر نیاوردى براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر سکه های نشان دار را به حال پیش برنگردانى فرمان مى دهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو مى دانى که ضرب سکه ویژه ى ما رومیان است، پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواسته ى ما را بر آورى تا روابط دوستانه مان چون گذشته پا بر جا بماند. 🔺عبد الملک در پاسخ بیچاره ماند..... و با مسلمانان به مشورت پرداخت ولى هیچکس نتوانست چاره اى بیندیشد،یکى از حاضران گفت:باید از«باقر»اهل بیت چاره ى این مشکل را بجویى. 🔺عبد الملک به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (ع) را با احترام به شام بفرستد،و خود فرستاده ى قیصر را در شام نگهداشت تا امام علیه السلام بشام آمد و داستان را به او عرض کردند، فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است،هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سوره ى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بى نیاز مى شویم.و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکه ها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیزفرمود نام شهرى که در آن سکه مى زنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکه ها درج کنند. 🔺 (امام علیه السلام فرمود:سه نوع سکه ضرب شود،نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال،و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال مى شد و این برابر با سکه هاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.) 🔺 عبد الملک دستور امام را عملى ساخت و به همه ى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکه هاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکه اى دارد تحویل دهد و سکه ى اسلامى دریافت دارد،آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و باز گرداند. 🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد،قیصر گفت: من خواستم عبد الملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمى کنند 📚(«المحاسن و المساوى بیهقى »ج ۲ ص ۲۳۲- ۲۳۶ چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى »چاپ سنگى ص ۲۴با اختصار و نقل به معنى در پاره اى از جملات.) . اقتصاد اسلام
♨️«جفری هینتون»، دانشمند کامپیوتری که با لقب «پدرخوانده هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای درباره آینده این فناوری، خلق آن را به اختراع برق یا چرخ تشبیه کرده است. او همچنین گفته غیرقابل‌تصور نیست که هوش مصنوعی یک روز به نقطه‌ای برسد که بشریت را از بین ببرد. 🔹هینتون در پاسخ به این سؤال که آیا هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را از بین ببرد، گفت: «فکر می‌کنم غیرقابل‌تصور نیست. تنها همین را می‌گویم.» به باور او، توسعه هوش جامع مصنوعی سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌شود، درحال پیشروی است و برای رسیدن به آن شاید ۲۰ سال یا کمتر زمان لازم داشته باشیم. 🔹هوش جامع مصنوعی یا AGI به سیستمی اشاره می‌کند که بتواند مانند انسان‌ها همه فعالیت‌های ذهنی را فرابگیرد. چنین سیستمی هنوز به‌وجود نیامده است، اما هینتون باور دارد که کامپیوترها درنهایت می‌توانند قابلیت تفکر و ایده‌پردازی پیدا کنند تا خودشان را بهبود ببخشند. 🔹هینتون می‌گوید متخصصان باید درباره این مسئله فکر کنند و ببینند که چطور می‌توانند چنین سیستم‌هایی را تحت کنترل دربیاورند. بااین‌حال، او خاطرنشان می‌کند که اکثر نگرانی‌های مردم پیرامون خودآگاهی هوش مصنوعی در آینده نزدیک محقق نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای بی نظیر ، زیبا و عالی به زبان شیرین فارسی اسما زیبای خداوند را تا حالا فقط عربی شنیدیم... حالا به زبان شیرین فارسی بشنويم....