📸#مرور_تاریخ | امروز را دنبال کنید...
🔸معلم نان میخواهد نه گلوله (بخش دوم)
🆔 @snn_ir
افشاگری درباره سقوط قذافی؛ جاسوس پیشین فرانسه سکوت خود را شکست
ژان فرانسوا لویلیه، مامور مخفی پیشین فرانسه که مدت ۲۵ سال در خدمت سرویس اطلاعاتی این کشور بود، کتابی با نام «مرد طرابلس» نوشته که قرار است هفته آینده (سوم ماه مه) منتشر شود. او در این کتاب به افشاگریهای بسیاری درباره ماموریتهایش، از جمله درباره فعالیتهای ۳ سالهاش در لیبی طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی پرداخته است و زیربنای سیاست خارجی فرانسه را در منطقهای استراتژیک که مسائل ژئوپلیتیکی متعددی دارد، آشکار میکند. سرهنگ لویلیه که رسانههای فرانسوی از او تحت عنوان «جاسوس شماره ۱» پیشین سرویسهای اطلاعاتی فرانسه یاد کردهاند، به ماجرای سقوط و مرگ معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی نیز اشاره میکند. او در دوران «بهار عربی» و پیش از سقوط سرهنگ قذافی، از طرف بخش «امنیت خارجی فرانسه» به لیبی فرستاده شده بود و یک ماموریت فوق سری داشت: اینکه تا جای امکان از شمار شخصیتهای لیبیایی که ممکن بود در کنار قذافی بمانند، بکاهد.
به این ترتیب سرهنگ لویلیه در این کتاب شرح میدهد که چگونه برای تضعیف رهبر لیبی تا زمان مرگش تلاش کرده و چه برنامههایی را در این راستا به ویژه از مسیر وزیر خارجه قذافی یعنی موسی کوسا به اجرا گذاشته که درنهایت منجر به فرار او شده است. او در این کتاب از شیوۀ استخدام منابع، بازی با سلسله مراتب رژیم، حمایت از شورشهای ضد قذافی و کارهای دیگر با هدف رسیدن به اهدافش پرده برمیدارد و به این ترتیب تصویری کمسابقه از فعالیت سرویس مخفی فرانسه در خارج از کشور ارائه میدهد. مجموعه خاطرات او بسیار شبیه به یک رمان جاسوسی است و در جریان آن شرح میدهد که چگونه عملیات نظامی فرانسه و بریتانیا در لیبی ضربه مهلکی به نیروهای قذافی وارد کرد و باعث شد که شورشیان به دروازههای قدرت برسند و ژان فرانسوا لویلیه نیز ماموریت داشت که به آنها نزدیک شود و کمکشان کند. پس از آن نیز قذافی در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ میلادی توسط نیروهای مخالف حکومتش دستگیر و کشته شد. اگرچه فرانسوا لویلیه شایعات مبنی بر کشته شدن قذافی توسط یک مامور مخفی فرانسوی را رد میکند، اما در ادامه اعتراف میکند که؛
«شما مردم را به خیانت به کشورشان و خیابت به اعتقاداتشان وا میدارید.»
رهبر انقلاب: آیا مسیر کنونی آموزشوپرورش بهسمت دانشگاه ضروری است؟
🔹مسیر کنونیِ آموزشوپرورش یک مسیری است بهسمت دانشگاه؛ یعنی اینکه الان یک دالانی است از دبستان و دبیرستان بهسمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همینطور بیایند عبور کنند بروند بهسمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهرهدِه هست برای کشور؟
🔹چند روز قبل از این در دیدار کارگران گفتم، که ما یک تعداد زیادی دیپلمه را تبدیل میکنیم به کارشناسها و کارشناسهای ارشد بیکار و ناراضی و معترض که حق هم دارد. این همه درس خوانده، کار مناسب درسش وجود ندارد. یعنی روی اینها باید فکر کرد، واقعاً اینها را باید ملاحظه کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسنزاده آملی رحمةاللهعلیه:
خداوند دهان باز را بیروزی نمیگذارد ...
استاد بخواهید ...
انسان دو نوع معلم دارد :
آموزگار و روزگار
هرچه با شیرینی از اولی نیاموزی،
دومی با تلخی به تو می آموزد.
اولی به قیمت جانش،
دومی به قیمت جانت.
معلّـم کسی است که میتواند دیـد آدمها را بہ زنـدگی تغییـر دهـد.
┄┅┄✶🌸🌺🌸✶┄┅┄
💯قدرت #معلم
آیت الله حائری شیرازی:
🪧بعد از شهادت امام حسین (ع) ظاهراً به معاویةبن یزید پیشنهاد خلافت کردند و قبول نکرد.
گفت: «تا علی بنالحسین هست، من سزاوار این کار نیستم؛ حق با آنها است». ناراحت شدند و تحقیق کردند که چرا اینطور گفت و آبروی ما را برد؟ چرا این فردی که ما گذاشتم سخنرانی کند چنین گفت؟ به اینجا رسیدند که معلم مکتبدار او، عمر القصوص، یک شیعه بوده و او از همان طفولیت برای معاویهبن یزید همهچیز را گفته و جریانات را به اطلاعش رسانده است.
عمر القصوص را گرفتند.
گودالی کندند و زنده زنده او را خاک کردند، که چرا فرزند یزید را اینطوری تغییر دادهای. زنده بهگور کردن او چه نتیجهای داد؟ قبل از آنکه عمر القصوص را زنده بهگور کنند او بنیامیه را زنده به گور کرده بود. قدرت معلم این است که برخلاف جریان محیط میتواند شنا کند، فرزند را برخلاف خواست پدر و مادر میتواند جهت دهد. من به آن معلمی که شاگردان او فرزندان خانوادههایی هستند که اهل #انقلاب نیستند میگویم که: شما مأیوس نباشید که از این فرزندان، جوانانی انقلابی و قاطع بسازید. شما میتوانید مثل عمر القصوص تعلیم بدهید و شاگردانتان را متعهد و انقلابی بار بیاورید.
#روز_معلم
⏺نیمچه ملا
یکی از آثار معروف امام خمینی (ره) کتاب «کشف اسرار» است که در پاسخ به شبهات بدخواهان و عناصر انحرافی، تألیف و تنظیم شده است... روزی من از معظم له پرسیدم که سبب تألیف این کتاب چه بود؟
گفتند: «من در مقدمه کتاب سبب آن را نوشته ام» بنده روی همان روحیه طلبگی، اصرار کردم که از زبان خودشان مسئله را بشنوم.
امام فرمودند: یکی از طلاب قم که اگر درس می خواند، می توانست عنصر مطلوب و فاضلی بشود، ولی متأسفانه درس را تعطیل کرد و به علت نقص معلومات، دچار انحراف شد و جزوه ای نوشت و منتشر ساخت تحت عنوان: «اسرار هزار ساله» که در آن به بسیاری از عقاید و باورهای اسلام و تشیع اعتراض داشت.
پرسیدم: او که درس می خواند چرا ادامه نداد چرا و به چه دلیل به انحراف کشیده شد و به فرقه گرایی پرداخت؟
امام فرمودند: من نمی دانم چرا درس و بحث را تعطیل کرد، ولی اصولاً اغلب کسانی که در مذهب دچار اعوجاج شده و به فرقه سازی پرداخته اند، عناصر «نیمچه ملا» بوده اند. یعنی یک روایتی را دیده اند و دومی را ندیده اند و دچار شبهه شده اند. و به قول معروف «لا اله» را خوانده اند ولی به «إلاّ الله» توجه نکرده اند.
در عصر ما کسانی مانند «سید علی محمد باب» تحصیل کرده نجف بود، یا «سید احمد کسروی» در حوزه تبریز درس خوانده بود و «حکمی زاده» هم در قم... ولی این ها به جای تعمق در مسائل و به جای اینکه تحقیق کنند و شبهات ناشی از عدم احاطه بر اصول را برطرف سازند، شبهات را با برداشت های خود بزرگ کرده و «بسط» داده و منتشر ساختند.
البته از این افراد یکی مدعی «بابیت» شد و دیگری ادعای «پیامبری» نمود و «پاکدینی» درست کرد، اما سومی به این مراحل نرسید ولی رساله اش را که بسیار مضرّ و مضل بود منتشر ساخت، به این دلیل بود که من در مدت کوتاهی آن کتاب را نوشتم تا جوانان ناآگاه دچار لغزش نشوند.
منبع: خاطرات حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی
🔽🔽🔽🔽🔽
پ.ن:
⚠️ هشدار شهید مطهری درباره خطر “نیمچه عالمان”
❇️ من خیلی اوقات فکر کرده ام مقاله ای تحت عنوان «نیمها» بنویسم که خیلی چیزها وجود ناقصش خطرش بیشتر از عدم محض است.
*می گویند غزالی راجع به علم این حرف را زده و گفته است:
«هر چیزی وجود ناقصش به از عدم محض است مگر علم که وجود ناقصش بدتر از عدم محض است» و ریشه این حرف معلوم است.
✅*آدمی که هیچ عالم نیست، چون می داند عالم نیست لااقل در مقابل عالم تسلیم است.
مثل کسی که طبیب نیست و می داند که طبیب نیست، دیگر لااقل در مقابل طبیب تسلیم است و در نتیجه از وجود طبیب بهره می برد.
*ولی نیمچه طبیب چون خودش را طبیب می داند تسلیم یک طبیب نیست، می خواهد از همان علم ناقصش استفاده کند، در نتیجه به جای سود زیان می برد.
از همین جا بروید سراغ نیمچه مجتهدها و نیم روشنفکرها و نیمهای دیگر، اینهایی که یک چیزکی می دانند…ُ
چیزکی می دانند و چیزها نمی دانند!
اتفاقاً اینها خطرشان بیشتر است.
چهارتا شعار می شنوند، بدون اینکه متعمق بشوند و درست فکر کنند و دریابند؛ می بینید این چهارتا شعار اینها را از جا حرکت می دهد
🔰 خطر نیمچه باسوادها بیشتر از جاهلان است.
یعنی خطر آنکسی که علم ناقص دارد، بیشتر از آن کسی است که جاهل کامل است.
🔆 آخرین حد علم یک عالم این است که اقرار می کند به نادانی خودش.
(استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج1،ص 112)
💢 آخوند فاسد
آن قدر صدمه ای که اسلام از یک آخوند فاسد می خورد از محمد رضا نمی خورد.
در روایات هست که آخوند فاسد و ملای فاسد در جهنم از بوی تعفنش - مردم - اهل جهنم در عذاب هستند.
در این دنیا از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است.
ما طرفداری از عمامه نمی کنیم، ما طرفداری از اسلام می کنیم.
این اسلام پیش شما باشد معظم هستید و پیش هر کس باشد معظم است و عمل نکردن به اسلام و خیانت کردن به اسلام معمم باشد بدتر است از آن کسی که غیر معمم باشد برای اینکه ضررش به اسلام بیشتر از دیگران است.
#امام_خمینی
صحیفه نور، جلد 9، صفحه 290
مورخ: ۱۳۵۸/۰۷/۲۰
@ttt1400
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همچنان دیپلم بیکار را به فوق لیسانس بیکار تبدیل میکنیم / اکثر شغل فارغالتحصیلان به رشته آنها ربطی ندارد
🔴رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بر گام دوم انقلاب:
🔹 اکثر شغل های فارغ التحصیلان به رشته های آنها ربطی ندارد.
🔹 همچنان بعد از ۴۰ سال، دیپلم بیکار را به کارشناسی ارشد بیکار تبدیل می کنیم.
🔹 تا وقتی که در دانشگاه ها ترجمه بیشتر از تولید علم باشد و واردات اقتصادی آن بیشتر از صادرات باشد آن کشور تمدن ساز نخواهد بود.
🔹 دانشگاه ها و نهادهای علمی آسیب پذیر هستند که ترجمه آنها بیشتر از تولید علم است.
🔹 کفه ترجمه بر کفه تولید علم خیلی می چربد.
🔹 مشکل ما علم نافع است، یا علم نیست یا نافع نیست.
🔹 برخی تصمیمات یا علمی نیست یا اگر علمی هست متناسب با شرایط کشور نیست.
🔹 ما چه تعداد دانشجو در چه سطحی در چه رشته هایی می پذیریم و چرا؟ هیچ کس نمی داند؛ چون اصلا برنامهای در کار نبوده کاملا شیر تو شیر.
🔹 دانشگاه های کشور همچنان دارالترجمه هستند.
این زن، "سوزی مارتین" مجری بخش هواشناسی یکی از شبکههای تلویزیونی آمریکاست که بچه را به پشت خود بسته و به میلیون ها بیننده می گوید:
من امروز دستیارم را با خودم به اینجا آورده ام.
آن ها مردم ما رابا ترویج مُدهای نادرست به سوی سگ پروری میکشانند و از از اجرای نقش فرزندآوری و تربیت فرزند دور می کنند
#اما با طراحی و اجرای صحنههایی مانند تصویر فوق در تلویزیونهای خودشان، اهمیت و ارزشمندی نقش مادری را در جامعه خود ترویج می کنند!
از آن طرف هم بعضی سلبریتی های ما، سگ و یا گربه پروری را تبلیغ می کنند!!!
⚠️غربی بودن رو هم بلد نیستن!!
خب؛ یا غربی باشید یا ایرانی.
⚠️مثل افرادی هستن که سنگ ایرانی بودن رو به سینه میزنن ولی رقص عربی رو خوب بلدن! 😳
⚠️خودشون رو ایرانی میدونن ولی واکسن هراسی رو تبلیغ میکنن(یعنی دستاوردهای دانشمندان ایرانی رو هیچ میدونن و نادیده میگیرن)! 🙊
⚠️در ماه چند میلیون مواد آرایشی مصرف میکنن اما رفتن به کربلا و مشهد را اجحاف در حق فقرا می دانند! ☹️
⚠️دلشون برای ربّنای شجریان تنگ میشه اما هرگز روزه نمیگیرن! 🤫
⚠️کیف و کاور گوشیشون از چرم گوسفنده اما کشتن اون رو ظلم میدونن! 🧐☹️