eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بر اساس آمار حدودا ۶۹۰۰ زبان مختلف در جهان وجود دارد ، اندونزی با ۷۰۹ زبان و کره شمالی با ۱ زبان در ابتدا و انتهای این آمارند +ایران هم ۳۹ زبان و گویش دارد ‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌
🎯 آیا تلفن‌ همراه دانش‌آموزان را کندذهن‌ کرده است؟ 📱! 📍نتایج معروف‌ترین آزمون سنجش توانمندی دانش‌آموزان در جهان نشان می‌دهد که طی چند سال گذشته عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در کشورهای مختلف تدریجاً ضعیف و ضعیف‌تر شده است. برخی گمان می‌کردند همه‌گیری کرونا و شرایط نامطلوب آموزش در آن دوره باعث این افت بی‌سابقه شده است، ولی تحقیقات اخیر نشان می‌دهند این سیر نزولی پیش از دورهٔ کرونا آغاز شده. آخرین گزارش برنامهٔ بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان، موسوم به پی‌آی‌اس‌اِی، به سه دلیل گوشی‌های همراه را مقصر اصلی داستان می‌داند. 🔖 ۱۰۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۶ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/w51475
♦️نرخ طلاق (نسبت تعداد طلاق ثبت شده به ازدواج ثبت شده در یک سال) در کشورهای مختلف بر اساس آمار "world of statistics": (شماره ۱) 🇮🇷 ایران: ۱۴٪ 🇲🇽 مکزیک: ۱۷٪ 🇪🇬 مصر: ۱۷٪ 🇧🇷 برزیل: ۲۱٪ 🇹🇷 ترکیه: ۲۵٪ 🇯🇵 ژاپن: ۳۵٪ 🇩🇪 آلمان: ۳۸٪ 🇬🇧 بریتانیا: ۴۱٪ 🇦🇺 استرالیا: ۴۳٪ 🇨🇳 چین: ۴۴٪ 🇺🇸 ایالات متحده: ۴۵٪ 🇰🇷 کره جنوبی: ۴۶٪ 🇮🇹 ایتالیا: ۴۶٪ 🇨🇦 کانادا: ۴۷٪ 🇫🇷 فرانسه : ۵۱٪ 🇺🇦 اوکراین: ۷۰٪ 🇷🇺 روسیه: ۷۳٪ 🇪🇸 اسپانیا : ۸۵٪ 🇵🇹 پرتغال: ۹۴٪
❌‌ مجازات رای ندادن در کشورهای دیگر
۹۲.۵ بورس آمریکا در دست ۱۰ درصد ثروتمند در آمریکا است اقتصاد
36.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینید آب شیرین کن خورشیدی در کویر مرکزی ایران
🔴 نگرانم اخلاق بی‌انصافی در جامعه رائج شود 🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: 🔹"من نگرانی‌ام از این نیست که حرفی زده شود، از کسی انتقاد شود؛ نه. یک نفر انتقاد میکند، یک نفر هم جواب میدهد. نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق بی‌انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطه‌ای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است. این را ما به شخص خاصی، به گروه خاصی، به جناح خاصی عرض نمیکنیم، این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. فضای تخریب، فضای خوبی نیست. مردم هم خوششان نمی‌آید." ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
خدا بزرگ تر از نظرسنجی هاست
"افرادی هم که وارد میدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقی، بددهنی و توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب و عنایت الهی است." رهبر معظم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 جو بایدن: برای اینکه امام زمان شیعه را بشناسم، یک پروفسور مطالعات اسلامی استخدام کردم! 👈 سخنان بایدن در کاخ سفید: در آن زمان، مسئول کمیته روابط خارجی بودم و آن پروفسور هر چهارشنبه می‌آمد و با هم ناهار هم می‌خوردیم. اول خیال می‌کرد فقط یک سال پیش من می‌ماند!
🔺نگاره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در فالنامه تهماسبی | آرشیو کتابخانه توپقاپی سرای 1⃣ شخصیت جلیل القدری که در وسط نشسته و هاله‌ای از نور گرداگرد صورتش را فراگرفته به مثابه حضرت حجت است که روی روبنده صورتش صاحب الزمان نقش بسته است. 2⃣ بالای نگاره فوق آمده، آیه "و رفعناه مکانا علیا" به چشم می‌خورد و حاکی از جایگاه بلند موعود منتظر است. در ادامه نیز شعر: ای دل ظهور مهدی صاحب زمان رسید، توجه بیننده را جلب می‌کند 3⃣ برخی گویند: فرد دیگری که چهره‌اش هاله نور دارد و سمت چپ حضرت حجت (عج) نشسته ادریس پیامبر (ع) است. در ان روزگار هاله مقدس به صورت پاره‌ای از آتش به تصویر کشیده می‌شد. 4⃣ فردی که زیر تصویر با لباس قرمز و دست بسته نشسته، یک مجرم گنهکار است که در محکمه عدل مهدوی به بند کشیده شده. دارای سری تاس است و دستارش را نیز به گردنش آویخته‌اند. این مسئله تناسب خوبی با شعر بالای تصویر دارد که: هنگام عدل و کوکب... جهان رسید.
1def9d6b9493-1def9d6b9493-bp1126.pdf
668K
دانلود کتاب 📚 معیارهای شناسایی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف از مهدیان دروغین ✍ به قلم محمد شهبازیان (بخشی از کتاب)
📌تاریخچه جشن های ◀️در دوره آل بُوَیه فَخرالمَلِک، اولین کسی بود که در نیمه شعبان شیرینی پخش کرد. ◀️در سال 335 قمری در نیمه شعبان در منطقه باب طاق خیمه هایی نصب شده و پس از آن مردم به حرم امام (ع) مشرف شدند. ◀️افزون بر عراق و ایران، ساکن در بین و در مسجدی مقدس و در مشهدالحسین(ع) مراسم نیمه شعبان را برگزار کرده و در حلب بین نماز مغرب و عشاء و می خواندند. ◀️شرف الدوله مسلم بن قریش و بدران از امرای بنی عَقیل در و جزیره(شمال عراق) نیز در قرن چهار و پنج، های بر بام های قصر زده و هر روز- جمعه- منتظر خروج بودند. 📚ابن کثیر، البداية و النهاية، ج12، ص5؛ 📚همدانی، تکمله تاریخ طبری، ج11، ص356. 📚مقدسی، احسن التقاسيم، ص188. 📚کردعلی، خطط‍‌ الشام، ج۶، ص286. 📚قلقشندی، صبح الاعشی فی صناعه الانشاء، ج1، ص396- 395. 📚قزوینی رازی، النقض، ص471. ┅┅❅❈❅┅┅
📌 دربرابر نیمه شعبان در سال 327 قمری قصد احیای شب را داشتند که پیروان حسن بن علی بَربَهاری پیشوای با آگاهی یافتن از این امر، تصمیم گرفتند تا به شیعیان تعرض کنند، اما در نهایت اقدامات آنان عقیم ماند. 📚 محمدبن یحیی صولی، اخبار الراضی بالله و المتقی بالله، ص135.
📌فعالیت ها و مقام علمی نواب اربعه امام زمان(عج) محمدبن عثمان و حسين بن روح که از عالمان و حتی دارای کتابهای فقهی بودند، در کنترل انحرافات عقیدتی فعالیت خوبی داشتند. حسین بن روح، عالمی بود که کتاب را بر وی عرضه کردند تا صحت و سقم آنرا ارزیابی کند. زمانی شیعیان درباره گفتار و عقاید آنان از محمدبن عثمان استفسار کردند، وی در پاسخ، نظریات مُفَوِّضَه را در نسبت دادن خلق و رزق به ائمه اطهار(ع) کرد و آنها را از شئؤن ذات مقدس الهی برشمرد. محمدبن عثمان نیز به مبارزه با غالیان می پرداخت. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص390، 363. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص409. 📚 شیخ طوسی، الغیبه، ص294. 📚شیخ طوسی، الغیبه، ص398.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آنقدر آیین چراغ برات برای خراسانی‌ها پررنگ و ملموس است که نمی‌توان باور کرد تقریبا در دیگر نقاط ایران از آن خبری نیست 🔹اهالی خراسان به سه شب قبل از فرا رسیدن نیمه شعبان، «شب‌های برات» یا «شب‌های چراغ برات» می‌گویند. در این ایام مردم بر مزار رفتگان خود شمع می‌افروزند و برای شادی روحشان دعا می‌خوانند. 🔹خصوصا بــــرای امواتی که در همان سال فوت کرده اند 🔹ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی، در مورد چراغ برات گفته است که «سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه شعبان ایام‌البیض نام دارد و شب پانزدهم ماه، شب بزرگی است که به آن لیله‌البرات می‌گویند. عوام بر این عقیده‌اند که در این شب‌ها خداوند چهره کسانی را که در آن سال مقدر است بمیرند به ملک‌الموت نشان می‌دهد». 🔹مردم خراسان ایام برات را روزهایی ویژه به‌شمار می‌آورند که در آن روزها مردگان آزادند و اعمال ما را می‌بینند. زندگان نیز با روشن کردن چراغ انفاق و احسان تلاش می‌کنند تا برات آزادی مردگان‌شان را از آتش دوزخ با توسل به امام عصر(عج) به دست آورند. 🔸چـراغ_بـرات، فرهنــگ اعتــــقاد عــــمــــیــــق مــــردم خــــراســــان بــــه مــــعــــاد را بــــه نــــمــــایــــش مــــی گــــذارد، گــــویــــی در ایــــن روز امــــوات چــــشــــم انــــتــــظــــار مــــحــــبــــت زنــــدگــــان انــــد و اڪــنــــون ڪــه دســــتــــشــــان از زمــــیــــن و زمــــان ڪــوتــــاه اســــت، چــــشــــم انــــتــــظــــار بــــرات زنــــده ها هســــتــــنــــد.
📌تولدی با برکت ابو غانم خادم گويد: چون خدا به امام (ع) پسرى داد، نام او را (عج) نهاد و روز سوم او را به خود نشان داده و فرمود: بعد از من ايشان شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند. از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است: چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن (ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما. 📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست 🔻 (عج) منتظر ما هستند، منتظر اين كه دل‌های ما از پرده‌ی غيب در آيد. اين نكته‌ی بسيار مهمی است که در عين ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعه‌ی اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به نزديک شوند و نظرها به آن معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی»
دیالکتیک امید و ایمان برخی از الهی‌دانان تأکید می‌کنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) می‌گردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند. از این نظر، اگر ایمان منوط به امید می‌شود، آنگاه گناه بی‌ایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعده‌ای که به انسان می‌دهد او را گرامی می‌دارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمی‌کند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بی‌ایمانی قرار می‌دهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان می‌دهد، موجب می‌شود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد. این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که می‌فرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود. شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوش‌بینی به آینده عمیق‌تر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکن‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدی‌ها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکن‌ها تبدیل به ناممکن می‌شود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران می‌گردد. امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمان‌های بزرگی است که می‌تواند در میان مردم بزرگ و یا انسان‌های بزرگ ظاهر شود و حرکت‌ها و جسارت‌های بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدی‌های بزرگ و یأس‌های کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راه‌های دشوار را عملا به راهی محال تبدیل می‌کند. تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همین‌رو حائز اهمیت است که تمدن‌ها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطه‌های بزرگی از دشواری‌ها و سختی‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کنند و اساسا گذر از این دیواره‌های ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدین‌سان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئله‌های دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصه‌های تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت. بابایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فرد توضیح میدهد که کتابی نوشته که در آن به محل زندگی امام دوازدهم شیعیان اشاره کرده است / سپس میگوید : کتاب را قبل از جنگ عراق نوشتم و حالا سربازان ما در آن منطقه هستند / بعد توضیح میدهد که محلی که مهدی از آنجا قیام خواهد کرد کجا خواهد بود... بر خلاف تصور خیلی ها نگاه آمریکایی ها ، صهیونیست ها و قبیله ی سعودی هزار هزار برابر بیشتر از چیزی که تصور میکنید آخرالزمانی است.
✅از منظر فلسفه سیاسی و فلسفه تاریخ در بین ادیان ، دین مبین اسلام و در بین فرق اسلامی، شیعیان با برخورداری از دو مفهوم تاریخی عاشورا و مهدویت در جایگاه برتر قرار می گیرند؛ 🔴عدالت و عدل ذاتی نهفته در این دو معنای کلیدی باعث می شود که پیروان نطریه امامت، عصر موجود را نقد نموده و به طرف عصر موعود و صلح کلی حرکت نمایند ۰ 🔴نظریه مصلح جهانی همان شاه کلیدی است که نظریات پایان تاریخ و جنگ تمدن‌ها را به جالش کشیده و سحر افسون "خود برتری انگاری " تمدن غربی را ابطال می نماید. نام هدایت گر قدسی مهدی همان ظهور انسان کاملی است که پرتو آن آبنده بشریت روشن و درخشان نشان داده می شود. موسی نجفی
مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)! حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند... -یعنی مردم‌سالاری دینی- با این روش، به‌کلّی متفاوت است. (رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰)
هانری کُربَن فیلسوف، شیعه‌شناس و ایران‌شناس فرانسوی. او برجسته‌ترین مفسر غربی حکمت معنوی ایران و فلسفه شیعی این سرزمین خوانده شده است. کربن که تحصیلات خود را در فلسفه‌های اروپایی و مسیحی آغاز کرده بود، با آشنایی با فلسفه اشراق به حکمت و فلسفه اسلامی، به خصوص فلسفه شیعی ایرانی علاقه‌مند شد. اولین دیدار علامه طباطبایی و هانری کربن در اواخر سال ۱۳۳۷ش و دومین دیدار در مهر سال ۱۳۳۸ش در تهران انجام شد. کربن به علامه طباطبایی گفته بود در ژنو، کنفرانسی درباره امام منتظر از دیدگاه شیعه داشته که با استقبال دانشمندان غربی حاضر در جلسه مواجه شده است. او ادامه داده بود که از نظر او مذهب تشیع، یگانه مذهبی است که رابطه بشر با هدایت الهی و پیوند انسان با خدا را استوار نگه داشته است و با شبکه «ولایت» این پیوستگی را استمرار می‌بخشد. 🔰همه ادیان با مرگ پیامبران خود، مُردند. 🔹️ یهود با رحلت موسی 🔹️مسیحیت با رحلت عیسی 🔹️ مسلمانان سُنی‌ها با رحلت محمد (ص) مردند. 🔹️فقط شیعیان از مرگ امتناع کردند. 🔹️آنها نامزد مرگ نیستند، چون حسین را در ابتدا و مهدی را در انتهای راه دارند. 🔹️امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل می‌دهد و امام مهدی آنها را به آینده دعوت می‌کند.» 🔹️«چنین جامعه‌ای نمی‌تواند بمیرد، چون رهبری و آرمان‌های آن زنده و در حال تجدید شدن است.» علامه طباطبائی هم گفته بود که مسئله وجود حق تعالی، در همه ادیان مسأله مشترکی است، ولی در موضوع روش زندگی انسان، دینی جاودانه خواهد بود که ضمن حفظ اعتقاد به الوهیت و نبوت، و اعتقاد به دنیای دیگر معاد برای استمرار بخشیدن به این حقیقت، وسیله ویژه‌ای برای ادامه پیوند و ارتباط از خود به یادگار گذاشته باشد و آن بی‌تردید همان مسأله «ولایت» است که در اسلام شیعی به آن توجه خاص کرده‌اند که توسل به آن، سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند. این جلسات چند سال ادامه داشت و محصول این جلسات، دو کتاب «شیعه» و «رسالت تشیع در دنیای امروز» بود که خود علامه طباطبائی تحریر کرده بود و توضیحات هر دو جلسه به خواست علامه طباطبائی، توسط علی احمدی میانجی و سید هادی خسروشاهی، تهیه و تنظیم شده و در ۷۰۰ صفحه، بار‌ها به چاپ رسیده است. اندکی پیش از انقلاب، برخی گفته بودند تشکیل این جلسه از اول کار درستی نبود و معلوم نیست هانری کربن کیست و صلاح نیست ادامه پیدا کند. ابراهیم دینانی این مطلب را به علامه طباطبایی رسانده بود، علامه ناراحت شده و گفته بود به عنوان شخصی که در گوشه‌ای نشسته‌ام و چیز می‌نویسم تنها راه من به جهان و تفکر جهان این جلسه است، این را هم نمی‌توانند برای من ببینند.  بعد‌ها کسانی از مأموریت هانری کربن و یارانش برای ترویج تصوف سنتی در لباس مدرن سخن گفتند. در این جلسات، که گاهی شخصیت‌هایی چون شهید مرتضی مطهری و بدیع‌الزمان فروزانفر نیز در آن حضور داشتند، سید حسین نصر ترجمه مباحث را عهده‌دار بود.  معارف، آبان و آذرماه ۱۳۹۰، شماره ۸۸، گفتگوی شرق و غرب. ↑ علامه طباطبائی و هانری کربن، در گفت و گو با استاد خسروشاهی. ↑ فصلنامه سمات، سال اول، شماره اول، بهار ۱۳۸۹ش، صفحه ۱۰۹-۱۲۳. ↑ واعظی، نیم قرن پژوهش، زندگی علمی هانری کربن، ۱۳۸۲./ انخاب شفقنا از ویکی شیعه
مبارزه امام زمان با... باید برای ما سوال باشد ، اصلی ترین و شاید بیشترین امری که امام زمان(عج) فردای روز ظهور با آن مبارزه خواهند نمود چیست؟ . مبارزه با بی دینی مردم؟ دوری از حرام و دعوت مردم به دین؟ فراخواندن به نماز و عبادات؟ مبارزه با و یا جنگ با منافقان؟ و ده‌ها مورد دیگر که به ذهن ما می رسد و هم می توان گفت قابل پیش بینی هستند، بدون شک همه این موارد می توانند در دسته بندی و اولویت قرار گیرند. اما اهل بیت و معصومین علیهم السلام چیز دیگری می گویند. اولویت با کدام معضل است؟ . بگذارید با این مقدمه کوتاه وارد حدیث شویم. از دوره عرب در صدر اسلام و سختی های پیامبر(ص) فراوان شنیده ایم. آنچه پیامبر(ص) با آن مبارزه کرد بود. اعمال و رفتار مردمی که در تاریخ کم سابقه بود. اما با این وجود از بین نرفت. طبیعی هم همین است، جهل هیچگاه از بین رفتنی نیست. اما اسلام ابزاری برای مبارزه با جهل به مردم معرفی نمود: قرآن، اهل بیت و عقل . امام صادق(ع): قائم ما که قیام می کند از مردم بیش از آنچه رسول خدا (ص) از نادانی برخورد کرد برخورد میکند. گفتم این چگونه ممکن است؟ فرمود: رسول خدا (ص) در حالی به سوی مردم آمد که آنان سنگ و کلوخها و چوبهای تراشیده را می پرستیدند و ما هنگامی که بسوی مردم می آید در حالیکه همه مردم کتاب خدا را علیه او می کنند و با آن بر او احتجاج می نمایند. سپس فرمود : هان که به خدا قسم دامنه عدالت او به میان خانه های آنان راه میابد همانطور که گرما و نفوذ می نماید . کتاب غیبت نعمانی باب 17 روایت 2 صفحه 350 . از روز نخست امام عصر(عج) با نادانی مبارزه خواهند نمود شاید دلیل عدم ظهور هم همین باشد. تا جهل جولان دهد کسانی هستند که از سواری گیرند. عصر ما، عصر مدرنیته و تکنولوژی، عصر فریفتگی ماست. انسانِ مدرن به خود متکی ساخته گردیده و معتقد است که انسان راه حل همه چیز را میداند و اساسا "انسان" راه حل است. افراط در انسانگرایی(اومانیسم) این بلا را بر سر بشرِ امروزی آورده که از خود اطلاع ندارد(فرصت پرداختن به جهل مرکب در این مطلب نیست) . باید بدانیم: مهمترین ویژگی جاهل، امام کُشی است. تا با جهل مبارزه نشود آرمان‌ها و دولت عدل امام زمان(عج) هم نخواهد شد علیرضا زادبر
💢 صدرنشینی علمی ترکیه و ایران در رنکینگ ISC 2023 📊 در روزهای اخیر نتایج رنکینگ ۲۰۲۳ موسسه استنادی و پایش علم و فناوری اعلام شد. این رنکینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با هدف ارزیابی دانشگاه های جهان اسلام در سطح بین المللی آغاز به کار کرد. 📊 در رنکینگ 2023 ISC تعداد ۳۷۷ دانشگاه از ۲۹ کشور اسلامی حضور داشتند که ترکیه با ۹۳ دانشگاه و ایران با ۶۹ دانشگاه بیشترین حضور را ثبت کرده اند. 📊 در بین سایر کشورهای اسلامی پاکستان با ۲۹ دانشگاه، مالزی و عربستان سعودی با ۲۸ دانشگاه، مصر با ۲۵ دانشگاه، اندونزی با ۱۸ دانشگاه، مراکش با ۱۲ دانشگاه و نیجریه با ۱۱ دانشگاه در این رتبه بندی قرار گرفته اند. 📊 در نتایج دانشگاه های برتر جهان اسلام، عربستان سعودی با رتبه۱۰۷، قطر در بازه ۴۰۰-۳۵۱، لبنان، پاکستان و امارات در بازه ۵۰۰-۴۵۱، ایران، مصر و مالزی ۵۰۱-۶۰۰ بهترین رتبه های جهانی را کسب نموده اند. 💥منبع: مسْلِمْنا ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رأی ندادن خودش نوعی رأی دادن هست! رأی به اینکه دیگران برای من انتخاب کنند! آیت‌الله صافی گلپایگانی به هنگام رأی دادن!! 💢آیت‌الله در سن ۱۰۳ سالگی نه تنها در انتخابات شرکت می‌کند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی می‌اندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولیعصر و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه می‌زند. یعنی این کار را یک امر مقدس و یک وظیفه شرعی و یک عبادت الهی می‌داند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️حاوی صحنه های دلخراش 🔴افسر نیروی هوایی آمریکا با شعار فلسطین آزاد باید گردد؛ جلوی سفارت اسرائیل خودسوزی کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آخرین کلام سرباز آمریکایی قبل از خود سوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی