📌تولدی با برکت
ابو غانم خادم گويد:
چون خدا به امام #عسکری(ع) پسرى داد، نام او را #محمد(عج) نهاد و روز سوم او را به #اصحاب خود نشان داده و فرمود:
بعد از من ايشان #صاحب_امر شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و #ظلم شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند.
از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است:
چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن #عسكرى(ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما.
📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست
🔻 #حضرت_مهدی (عج) منتظر #آمادگی ما هستند، منتظر اين كه دلهای ما از پردهی غيب در آيد. اين نكتهی بسيار مهمی است که در عين #حتمیبودن #ظهور ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعهی اسلامی دارد. همينطور که در عين حتمیبودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به #اعمال ما بستگی دارد، هر اندازه انسانها به #ورع نزديک شوند و نظرها به آن #امام_معصوم معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر میشود.
🔸 اگر سطح #فرهنگ_انتظار را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنیترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب میاندازيم. با #سطحیشدن انتظار عملاً از حضرت میخواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما میکنيم بپذيرند و اين موجب میشود جلوی ظهور گرفته شود.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنیترین بُعد هستی»
دیالکتیک امید و ایمان
برخی از الهیدانان تأکید میکنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) میگردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند.
از این نظر، اگر ایمان منوط به امید میشود، آنگاه گناه بیایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعدهای که به انسان میدهد او را گرامی میدارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمیکند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بیایمانی قرار میدهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان میدهد، موجب میشود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد.
این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که میفرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمانها و مکانها میشود.
شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوشبینی به آینده عمیقتر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکنتر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدیها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکنها تبدیل به ناممکن میشود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران میگردد.
امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمانهای بزرگی است که میتواند در میان مردم بزرگ و یا انسانهای بزرگ ظاهر شود و حرکتها و جسارتهای بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدیهای بزرگ و یأسهای کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راههای دشوار را عملا به راهی محال تبدیل میکند.
تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همینرو حائز اهمیت است که تمدنها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطههای بزرگی از دشواریها و سختیها بروز و ظهور پیدا میکنند و اساسا گذر از این دیوارههای ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدینسان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئلههای دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصههای تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت.
بابایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فرد توضیح میدهد که کتابی نوشته که در آن به محل زندگی امام دوازدهم شیعیان اشاره کرده است / سپس میگوید : کتاب را قبل از جنگ عراق نوشتم و حالا سربازان ما در آن منطقه هستند / بعد توضیح میدهد که محلی که مهدی از آنجا قیام خواهد کرد کجا خواهد بود...
بر خلاف تصور خیلی ها نگاه آمریکایی ها ، صهیونیست ها و قبیله ی سعودی هزار هزار برابر بیشتر از چیزی که تصور میکنید آخرالزمانی است.
✅از منظر فلسفه سیاسی و فلسفه تاریخ در بین ادیان ، دین مبین اسلام و در بین فرق اسلامی، شیعیان با برخورداری از دو مفهوم تاریخی عاشورا و مهدویت در جایگاه برتر قرار می گیرند؛
🔴عدالت و عدل ذاتی نهفته در این دو معنای کلیدی باعث می شود که پیروان نطریه امامت، عصر موجود را نقد نموده و به طرف عصر موعود و صلح کلی حرکت نمایند ۰
🔴نظریه مصلح جهانی همان شاه کلیدی است که نظریات پایان تاریخ و جنگ تمدنها را به جالش کشیده و سحر افسون "خود برتری انگاری " تمدن غربی را ابطال می نماید. نام هدایت گر قدسی مهدی همان ظهور انسان کاملی است که پرتو آن آبنده بشریت روشن و درخشان نشان داده می شود.
موسی نجفی
✨ مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)!
حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست.
مردمی یعنی چه؟
یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است.
امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛
اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردمسالاری را روی آن گذاشتهاند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکارهاند...
#مردم_سالاری_امام_زمان -یعنی مردمسالاری دینی- با این روش، بهکلّی متفاوت است.
(رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰)
هانری کُربَن فیلسوف، شیعهشناس و ایرانشناس فرانسوی. او برجستهترین مفسر غربی حکمت معنوی ایران و فلسفه شیعی این سرزمین خوانده شده است.
کربن که تحصیلات خود را در فلسفههای اروپایی و مسیحی آغاز کرده بود، با آشنایی با فلسفه اشراق به حکمت و فلسفه اسلامی، به خصوص فلسفه شیعی ایرانی علاقهمند شد.
اولین دیدار علامه طباطبایی و هانری کربن در اواخر سال ۱۳۳۷ش و دومین دیدار در مهر سال ۱۳۳۸ش در تهران انجام شد. کربن به علامه طباطبایی گفته بود در ژنو، کنفرانسی درباره امام منتظر از دیدگاه شیعه داشته که با استقبال دانشمندان غربی حاضر در جلسه مواجه شده است. او ادامه داده بود که از نظر او مذهب تشیع، یگانه مذهبی است که رابطه بشر با هدایت الهی و پیوند انسان با خدا را استوار نگه داشته است و با شبکه «ولایت» این پیوستگی را استمرار میبخشد.
🔰همه ادیان با مرگ پیامبران خود، مُردند.
🔹️ یهود با رحلت موسی
🔹️مسیحیت با رحلت عیسی
🔹️ مسلمانان سُنیها با رحلت محمد (ص) مردند.
🔹️فقط شیعیان از مرگ امتناع کردند.
🔹️آنها نامزد مرگ نیستند، چون حسین را در ابتدا و مهدی را در انتهای راه دارند.
🔹️امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل میدهد و امام مهدی آنها را به آینده دعوت میکند.»
🔹️«چنین جامعهای نمیتواند بمیرد، چون رهبری و آرمانهای آن زنده و در حال تجدید شدن است.»
علامه طباطبائی هم گفته بود که مسئله وجود حق تعالی، در همه ادیان مسأله مشترکی است، ولی در موضوع روش زندگی انسان، دینی جاودانه خواهد بود که ضمن حفظ اعتقاد به الوهیت و نبوت، و اعتقاد به دنیای دیگر معاد برای استمرار بخشیدن به این حقیقت، وسیله ویژهای برای ادامه پیوند و ارتباط از خود به یادگار گذاشته باشد و آن بیتردید همان مسأله «ولایت» است که در اسلام شیعی به آن توجه خاص کردهاند که توسل به آن، سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین میکند.
این جلسات چند سال ادامه داشت و محصول این جلسات، دو کتاب «شیعه» و «رسالت تشیع در دنیای امروز» بود که خود علامه طباطبائی تحریر کرده بود و توضیحات هر دو جلسه به خواست علامه طباطبائی، توسط علی احمدی میانجی و سید هادی خسروشاهی، تهیه و تنظیم شده و در ۷۰۰ صفحه، بارها به چاپ رسیده است. اندکی پیش از انقلاب، برخی گفته بودند تشکیل این جلسه از اول کار درستی نبود و معلوم نیست هانری کربن کیست و صلاح نیست ادامه پیدا کند. ابراهیم دینانی این مطلب را به علامه طباطبایی رسانده بود، علامه ناراحت شده و گفته بود به عنوان شخصی که در گوشهای نشستهام و چیز مینویسم تنها راه من به جهان و تفکر جهان این جلسه است، این را هم نمیتوانند برای من ببینند.
بعدها کسانی از مأموریت هانری کربن و یارانش برای ترویج تصوف سنتی در لباس مدرن سخن گفتند. در این جلسات، که گاهی شخصیتهایی چون شهید مرتضی مطهری و بدیعالزمان فروزانفر نیز در آن حضور داشتند، سید حسین نصر ترجمه مباحث را عهدهدار بود.
معارف، آبان و آذرماه ۱۳۹۰، شماره ۸۸، گفتگوی شرق و غرب.
↑ علامه طباطبائی و هانری کربن، در گفت و گو با استاد خسروشاهی.
↑ فصلنامه سمات، سال اول، شماره اول، بهار ۱۳۸۹ش، صفحه ۱۰۹-۱۲۳.
↑ واعظی، نیم قرن پژوهش، زندگی علمی هانری کربن، ۱۳۸۲./ انخاب شفقنا از ویکی شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کار تمیز رسانه ای
مبارزه امام زمان با...
باید برای ما سوال باشد #نخستین، اصلی ترین و شاید بیشترین امری که امام زمان(عج) فردای روز ظهور با آن مبارزه خواهند نمود چیست؟
.
مبارزه با بی دینی مردم؟
دوری از حرام و دعوت مردم به دین؟ فراخواندن به نماز و عبادات؟
مبارزه با #مستکبران و
یا جنگ با منافقان؟
و دهها مورد دیگر که به ذهن ما می رسد و هم می توان گفت قابل پیش بینی هستند، بدون شک همه این موارد می توانند در دسته بندی و اولویت قرار گیرند. اما #روایت اهل بیت و معصومین علیهم السلام چیز دیگری می گویند. اولویت با کدام معضل است؟
.
بگذارید با این مقدمه کوتاه وارد حدیث شویم. از دوره #جاهلیت عرب در صدر اسلام و سختی های پیامبر(ص) فراوان شنیده ایم. آنچه پیامبر(ص) با آن مبارزه کرد #نادانی بود. اعمال و رفتار مردمی که در تاریخ کم سابقه بود. اما با این وجود #جهل از بین نرفت. طبیعی هم همین است، جهل هیچگاه از بین رفتنی نیست. اما اسلام ابزاری برای مبارزه با جهل به مردم معرفی نمود: قرآن، اهل بیت و عقل
.
امام صادق(ع):
قائم ما که قیام می کند از #نادانی مردم بیش از آنچه رسول خدا (ص) از نادانی #جاهلیت برخورد کرد برخورد میکند. گفتم این چگونه ممکن است؟ فرمود: رسول خدا (ص) در حالی به سوی مردم آمد که آنان سنگ و کلوخها و چوبهای تراشیده را می پرستیدند و #قائم ما هنگامی که بسوی مردم می آید در حالیکه همه مردم کتاب خدا را علیه او #تاویل می کنند و با آن بر او احتجاج می نمایند. سپس فرمود : هان که به خدا قسم دامنه عدالت او به میان خانه های آنان راه میابد همانطور که گرما و #سرما نفوذ می نماید
.
کتاب غیبت نعمانی باب 17 روایت 2 صفحه 350
.
از روز نخست #ظهور امام عصر(عج) با نادانی مبارزه خواهند نمود شاید دلیل عدم ظهور هم همین #جهل باشد. تا جهل جولان دهد کسانی هستند که از #جاهلان سواری گیرند. عصر ما، عصر مدرنیته و تکنولوژی، عصر فریفتگی ماست. انسانِ مدرن به خود متکی ساخته گردیده و معتقد است که انسان راه حل همه چیز را میداند و اساسا "انسان" راه حل است. افراط در انسانگرایی(اومانیسم) این بلا را بر سر بشرِ امروزی آورده که از #جهل_مرکب خود اطلاع ندارد(فرصت پرداختن به جهل مرکب در این مطلب نیست)
.
باید بدانیم: مهمترین ویژگی #جامعه جاهل، امام کُشی است. تا با جهل مبارزه نشود آرمانها و دولت عدل امام زمان(عج) هم #مستقر نخواهد شد
علیرضا زادبر
💢 صدرنشینی علمی ترکیه و ایران در رنکینگ ISC 2023
📊 در روزهای اخیر نتایج رنکینگ ۲۰۲۳ موسسه استنادی و پایش علم و فناوری اعلام شد. این رنکینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با هدف ارزیابی دانشگاه های جهان اسلام در سطح بین المللی آغاز به کار کرد.
📊 در رنکینگ 2023 ISC تعداد ۳۷۷ دانشگاه از ۲۹ کشور اسلامی حضور داشتند که ترکیه با ۹۳ دانشگاه و ایران با ۶۹ دانشگاه بیشترین حضور را ثبت کرده اند.
📊 در بین سایر کشورهای اسلامی پاکستان با ۲۹ دانشگاه، مالزی و عربستان سعودی با ۲۸ دانشگاه، مصر با ۲۵ دانشگاه، اندونزی با ۱۸ دانشگاه، مراکش با ۱۲ دانشگاه و نیجریه با ۱۱ دانشگاه در این رتبه بندی قرار گرفته اند.
📊 در نتایج دانشگاه های برتر جهان اسلام، عربستان سعودی با رتبه۱۰۷، قطر در بازه ۴۰۰-۳۵۱، لبنان، پاکستان و امارات در بازه ۵۰۰-۴۵۱، ایران، مصر و مالزی ۵۰۱-۶۰۰ بهترین رتبه های جهانی را کسب نموده اند.
💥منبع: مسْلِمْنا
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رأی ندادن خودش نوعی رأی دادن هست!
رأی به اینکه دیگران برای من انتخاب کنند!
آیتالله صافی گلپایگانی به هنگام رأی دادن!!
💢آیتالله #صافی_گلپایگانی در سن ۱۰۳ سالگی نه تنها در انتخابات شرکت میکند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی میاندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولیعصر و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه میزند. یعنی این کار را یک امر مقدس و یک وظیفه شرعی و یک عبادت الهی میداند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️حاوی صحنه های دلخراش
🔴افسر نیروی هوایی آمریکا با شعار فلسطین آزاد باید گردد؛ جلوی سفارت اسرائیل خودسوزی کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آخرین کلام سرباز آمریکایی قبل از خود سوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
🔴 نظامی آمریکایی بنام #AaronBushnell که در اعتراض به نسل کشی آمریکا و اسرائیل علیه فلسطینیان در واشنگتن خودسوزی کرد حالا نام او داغ جهانی شده است.
هدایت شده از غدیر شناسنامه شیعه
📌ملاک ما در انتخابات از نگاه امیرمؤمنان #علی(ع)
ای #مالک:
کارگزار حکومتی را از اشخاص
◀️با #تجربه
◀️با #حیاء
◀️از #خاندانی_صالح
◀️و باسابقه در اسلام #انتخاب کن؛
زیرا این اشخاص،
◀️ #باکرامت
◀️ #آبرومند
◀️ #کم_طمع
◀️و #آینده_نگر هستند.
📚سیدرضی، نهچ البلاغه، نامه 53.
📣 #چرا باید #رأی بدم؟!
🔹 آیا قدرت خرید مردم، نسبت به ۴۵ سال اخیر مردم روز به روز ضعیفتر شده؟!...
📚 منبع : کتاب #یک_صندوق_شبهه
حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق به انتخابات به سبک آمریکا
⬆️شاخص های #نماینده_تراز انقلاب اسلامی در کلام امام و رهبری⬆️
🔹بجای دعوا و تعصب روی اسامی و لیست ها و سرلیست ها همچنین تخریب رقباء؛ شاخصه ها را ببینید و بعد خودتون تطبیق دهید.
▪️افرادی که قصد دارند به لیست رأی بدهند باید نسبت به حضور برخی افراد در لیستها دفاع قابل قبولی داشته باشند وگرنه اعتماد به کسانی که لیستها را بستهاند مربوط به زمانی است که فرد در تحقیق به نتیجه نرسد. اگر به نتیجه نرسید طبق فرمایش #رهبر انقلاب وارد مرحله بعد یعنی اعتماد به لیستها میشود.
▪️در یک جمع نخبگانی همچنان باید بحث و گفتوگو کرد تا ابعاد شناخت تامین شود.
▪️یکی از اشتباهات رایج، نادیده گرفتن گام اول فرمایش رهبر انقلاب_ شناخت و تحقیق فردی _ است و ورود به گام دوم یعنی اعتماد به کسانی است که لیستها را بستهاند. فعلا همه در گام اول هستند؛ عبور نکنیم.
هر کس تعدادی را میشناسد و نسبت به آنها اطمینان بیشتری دارد و احتمال رأیآوری آنها را نیز میدهد، طبیعتاً اول باید آنها را بنویسد. بعد از آن هم میتواند به یک یا چند لیستی که مورد اعتماد اوست و افراد شناخته شده و کارنامهدار نظام از آن حمایت کردهاند، مراجعه کند و از سایر افراد درون لیست نفراتی را بنویسد.
اگر تشخیص دادیم کسانی صلاحیت حضور در مجلس را ندارند اما در لیستها هستند، به سادگی میتوانیم جایگزین کنیم. حتی اگر افرادی را خارج از لیستها میشناسیم که صلاحیت بیشتری از نظر ما دارند و احتمال رأیآوریشان بالاست، میتوانیم آنها را وارد لیست رأیمان کنیم.
بجای معرفی لیست و "شخص" باید به شخصیت ها و شاخص ها نگاه کنیم و افراد را بسنجیم.
عبدالله مهتدی: تا میتوانیم باید مشارکت انتخابات را پایین بیاوریم!
دبیر کل گروهک تروریستی کومله در این نشست گفته است:
الان باید تمام تمرکز ما بر روی انتخابات ایران باشد و هرچه بتوانیم از مشارکت در آن بکاهیم فردا میتوانیم بهره برداری های زیادی داشته باشیم
مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را میدهد که بر روی تحریم بیشتر ایران مانور دهیم
عبدالله مهتدی مشارکت پایین در انتخابات با ما این امکان را میدهد که خود را نماینده مردم کردستان و ایران معرفی کنیم و از موسسات مختلف در آمریکا و اروپا حمایت مالی جذب نماییم
مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را میدهد که تیم جذب خود را مجددا فعال کنیم و از میان جوانان تعداد بیشتری را برای اقدامات مسلحانه جذب نماییم!
🔰انسان با انتخابش زنده است.
كسى كه كمترها را انتخاب كرده و يا خويشتن را انتخاب كرده و يا انتخاب نكرده است، شخصيتش در همان سطحى است كه انتخاب كرده است.
انتخاب نكردن هم خود نوعى انتخاب است.
كسانى كه يافتهاند در كنار بيشترها و بزرگترها، بزرگتر مىشوند و قطرههايى كه فهميدهاند در كنار دريا، دريا خواهند بود، ديگر تكروى نخواهند داشت.
و كسانى كه يافتهاند شخصيت انسان در انتخاب اوست و انسان هم ناچار از انتخاب است، ناچار بزرگترها را انتخاب مىكنند و حق را مىطلبند و با اين انتخاب شخصيت خود را نشان مىدهند.
شخصيت انسان هنگامى مىشكند كه انتخاب نداشته باشد؛ به او تحميل و تزريق و تهديد كرده باشند.
(عینصاد)، استاد و درس ادبیات، هنر و نقد|ص ۱۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو، این اعتراض یعنی حیات جامعه ایرانی
فقط به سیاهی ها و نقاط ضعف نگاه نکنید. سیاست عرصه صفر و صد و مطلق بینی نیست. این اعتراض شهروند سبزواری یعنی خودِ خودِ خودِ دمکراسی، یعنی بالاخره هرکس که باشی وقتی بخواهی در قدرت بمانی مجبوری به این "مردم" پاسخ بدهی. یعنی بالاخره مردم یقه ات را می گیرند. کجا؟ چطور؟ در همین انتخاب، در همین انتخابات...
تاریخ ایران را ببینید، مگر رعیت ایرانی میتوانست جلوی ارباب و والی و شاه دست به اعتراض بزند و جلوی چشم همگان قدرت سایه خدا را زیر سوال ببرد!!!!! ما چهل یا پنجاه سال است که مشغول تمرین دمکراسی هستیم. این ویدئو جای امیدواری دارد. هرچقدر در این روزها از ستادهاصدای دست و آواز شنیدم و سوختیم اما این بار مطالبه دیدیم.
باید از نهاد انتخابات بعنوان یک راه حل دفاع کرد به این دلایل است.
چه کسی به او قدرت داد تا نماینده مجلس شود: مردم
چه کسی این قدرت را از او خواهند گرفت: مردم
این از برکات تبدیل رعیت غیرفعال به شهروند سیاسی موثر است.
انتخابات یک "لحظه" یک فرصتِ رشد و تمرین برای جامعه است. تمرین و ارتقا آگاهی سیاسی.
علیرضا_زادبر
«توجیه، حماقت است و تضعیف، جنایت است و تکمیل، رسالت؛ وظیفه همگی ما تکمیل است؛ نه تضعیف خوبیها و نه توجیه خرابیها، بلکه تکمیل رسالت ماست. با کمبودها باید ساخت. اگر نیرو نیست، نیرو تربیت کن و اصلا خود تو نیروی خوبی باش.»
علی صفایی حائری عین صاد
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
هرکس ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.
اگر ما در انتخابات مجلس حضور قوی داشته باشیم #مجلس_قوی کارهای بزرگ میتواند انجام بدهد. انتخابات قوی نتیجهاش #پیشرفت_کشور است.
#انتخاب_قوی،
#مجلس_قوی،
#ایران_قوی