وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛
و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.
سوره انفال
👓 همجنس بازی در اسرائیل!
❗️ دیروز در یک عملیات شهادتطلبانه یک افسر پلیس اسرائیلی به درک رفت!
گفتند قرار هفته بعد عروسی او بوده و قرار بود ازدواج کند و کلی ترحم میخواستند بخرند!
❌ عروس در مراسم چال کردنش سخنرانی کرد و مَرد بود🤢🤮🤮
جال آن که نامزد مرد، قرار هست به عنوان بیوه جنگی به حساب بیاورند و حقوق بدهند🥴🥴
💬 اصل خبر از کانال اخفیالله
وقتی دروغ و حقیقت با هم راه میرفتند، به چشمهای رسیدند. دروغ به حقیقت گفت:
«لباس خود را درآوریم و در این چشمه آب تنی کنیم .»
حقیقتِ سادهدل چنین کرد، در آن لحظه که در آب بود، دروغ، لباس حقیقت را از کنار چشمه برداشت و پوشید و به راه افتاد. حقیقت، پس از آبتنی ناچار شد برهنه به راه افتد؛ از آن روز ما حقیقت را برهنه میبینیم، اما بسا اوقات دروغ را هم ملاقات میکنیم که متأسفانه لباس حقیقت پوشیدهاست؛ و طبعاً حقانیّت خود را در نظر ما به تلبیس ثابت میکند…!
محمد ابراهیم باستانی پاریزی، از پاریز تا پاریس
۲۰اکتبر ۲۰۱۱ سالگرد مرگ ذلیلانه معمر قذافی؛ نماد تکبر و رهبر متواری لیبی است که خود را پادشاه پادشاهان [ملک الملوک] می نامید.
حکومتِ طولانیمدتِ قذافی از کودتای ۱۹۶۹ میلادی تا سرنگونی در نتیجهٔ انقلاب لیبی در سال ۲۰۱۱، یکی از طولانیترین دورههای زمامداری در طولِ تاریخ بود و در فوریهٔ ۲۰۰۹ میلادی بهعنوان رئیس دورهای اتحادیهٔ آفریقا انتخاب شد.
وی مبادرت به اندوختن چندین میلیارد دلار ثروت برای خودش و خانوادهاش کرد.
در فوریهٔ ۲۰۱۱ میلادی گروهی از معترضان سیاسی که از مخالفان و معترضان جدید تونس و مصر و دیگر بخشهای جهان عرب الهام گرفته بودند ضد دولت قذافی در لیبی به پا خاستند و این موضوع بهسرعت به یک شورش عمومی مبدل شد و مخالفان در شهر بنغازی شورای انتقالی را تأسیس کردند. این امر لیبی را به ورطهٔ جنگ داخلی بین نیروهای دولت و نیروهای مخالف (تحت حمایت ناتو) کشاند. سازمان ملل با تصویب قطعنامهٔ شمارهٔ ۱۹۷۳ با هدف حمایت از غیرنظامیان، خواستار ایجاد منطقهٔ پروازممنوع بر فراز لیبی شد. داراییهای قذافی و خانوادهاش مصادره شده و دادگاه جنایات جنگی، حکم بازداشت او و پسرش سیفالاسلام به همراه برادرخواندهاش عبدالله السنوسی را صادر نمود و از طریق اینترپل آنان را تحت تعقیب قرار داد. در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۱ شورای انتقالی کرسی لیبی در سازمان ملل را تصاحب کرد. قذافی عهد کرد که در برابر شورشیان و نیروهای خارجی مقاومت کند تا بهگفتهٔ خودش در راه وطن شهید شود.
بنا بر گزارشها، قذافی قصد داشت به سبها برود و از بورکینافاسو درخواست پناهندگی کند.
قذافی اطراف خود را با محافظان و همراهان کمتعداد احاطه کرده بود. او برای فرار از گلولهباران ناتو و شورای ملی انتقالی لیبی، مدام محل سکونتش را تغییر داد.
قذافی در ۲۸ مهر۱۳۹۰ و پس از ماهها درگیری و فرار از دست شورشیان و انقلابیون لیبی در شهر محل زادگاه خود سرت اسیر شد و اندکی بعد در کانال فاضلاب بهدست انقلابیون کشته شد.
بنا به گزارشها قذافی پس از بیرون آمدن از «سوراخ»، در حالی که از سوی پا و کمر زخمی شده بود، تسلیم نیروهای انقلابی شد و هر چه التماس کرد و حتی وعده پول داد اما او را پشت یک وانت سوار کردند تا به شهر مصراته منتقل شود و احتمالا توسط یک جوان انقلابی با چاقو کشته شد.
مقایسه کنیم با شهادت قهرمانانه "یحیی سنوار" که تا آخرین نفس جنگید خود را خادم ملت فلسطین میدانست و برای رهایی وطن از اشغال مجاهدت میکرد.
من کان یرید العزه فان العزه لله جمیعا.
#تاریخ_معاصر
#برق
#امین_الضرب
🔻ورود برق به ایران
✍ ورود کارخانه برق به ایران با کوشش بازرگان خوشنام اصفهانی حاجحسن امینالضرب در زمان ناصرالدین شاه قاجار انجام شداو که با شاه قاجار نزدیکی داشت، در سفری به روسیه به همراه موکب شاهانه، در رخدادی که بیشتر به افسانه و داستان شبیه میماند، کارخانه برق را با خود به کشور آورد؛ اقدامی که با شگفتی پایتختنشینان و واکنشهایی شگفت روبهرو شد .جعفر شهری در کتاب «تهران قدیم» دراینباره چنین روایت کرده است «باری کارخانه امینالضرب از عجایبی بود که تا سالها موجب حیرت و تماشای مردم شهر شده بود. هر غروب به تماشایش میرفتند و مدتها به شگفتیش لب به دندان میگزیدند و لاحول میگفتند.
#اسناد_تاریخی
#تاریخ_معاصر
#نامه_به_پاپ
#فلسطین
📌سند فوق گزارشی است از آنچه که آیت الله شیخ محمدتقی آملی در نامهی خود به پاپ نوشته. طبق اطلاعات ساواک این نامه توسط دکتر کاظم آملی که در لندن مشغول تحصیل بود به واتیکان ارسال میشود.
✍مضمون نامه از این قرار است:
چرا امت تو قومی را که پیغمبرت را زنازاده و مادرش را زانیه میدانند بر امتی که پیغمبرت را کلمةالله، و مادر او را طاهره میخوانند مسلط کردهاند؟ جواب پیغمبرت را در روز قیامت چه میدهی؟ و بعلاوه بچهها، زنان و پیرمردان ساکن در مناطق اشغالی اسرائیل چه تقصیری دارند که اینچنین بایستی جان و مال آنها در معرض خطر قرار گیرد؟
وقتی تماشاچی باشیم، اکانت صهیونیست داخل صفحه فیسبوک لبنانی ها شده و نوشته:
ما با شما لبنانی ها دشمنی نداریم. حزب الله رو از کشورتون بیرون کنید تا در کنار هم بخوبی زندگی کنیم.
این هم لینک این صفحه
https://www.facebook.com/share/r/D5YVysvi5XiS1vsg/
#جهاد
#حمایت_از_فلسطین
◻️آشکارگر نفوذ و نفاق!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸 مرحوم آیتالله حائری شیرازی :
«اسرائیل از مقدمات ظهور است؛ آمده تا شرکهای خفی در او حل شود. کسانی که به ظاهر مسلمانند و در باطن مشرکند نمیمیرند مگر اینکه با اسرائیل بیعت کرده باشند؛ اسرائیل آمده بیعت بگیرد. شرک پنهان عالم اسلام را اسرائیل آشکار میکند. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست بالاخره از صفوف آنها خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانههای ما ناپاکی وجود داشته باشد بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به آنها خواهد پیوست. این قرار ما با آنهاست.»
اگر کسی بگوید که من مخالف جنگم و جنگ مطلقاً بد است، چه جنگی که تهاجم باشد و چه جنگی که دفاع و مبارزه با تهاجم باشد، اشتباه کرده است.
جنگ تهاجمی قطعاً بد است و جنگ به معنی ایستادگی در مقابل تهاجم قطعاً خوب است و از ضروریات زندگی بشر است.
(جهاد، ص۲۶)
تجاوز بد است نه جنگ، و هر جنگی تجاوز نیست.
صلح البته خوب است، شک ندارد.
جنگ هم به معنی تهاجم به افراد دیگر و به مردمی که آن مردم نسبت به این مهاجم کاری ندارند و نسبت به این اجتماع هم کاری ندارند، تهاجم برای تصرف سرزمینشان و ربودن اموالشان یا برای برده ساختن آنها و زیر نفوذ و حکم قرار دادن آنها، شک ندارد که بد است.
آنچه بد است تجاوز است. تجاوز بد است، ولی هر جنگی از طرف هر کسی تجاوز نیست، ممکن است تجاوز باشد و ممکن است جوابگویی به تجاوز باشد، چون جواب تجاوز را گاهی باید با زور داد یعنی راهی غیر از زور برای جواب دادن به تجاوز نیست.
(جهاد، ص۳۹)
دستور اسلام راجع به صلح و جنگ (جهاد) دستوری است که باید در آن دستور، منطق و ملاحظات مربوط به نتیجه نهایی را به کار برد، باید مصالح کلی را در نظر گرفت، اوضاع و شرایط را در نظر گرفت.
(یادداشتها، ج۹، ص۳۱۲)
میگویند مسیحیت این افتخار را دارد که هیچ اسمی از جنگ در آن نیست. اما ما میگوییم اسلام این افتخار را دارد که قانون جهاد دارد.
مسیحیت که جهاد ندارد چون هیچ چیز ندارد، جامعه و قانون و تشکیلات اجتماعی براساس مسیحیت ندارد تا قانون جهاد هم داشته باشد.
در مسیحیت چیزی نیست، چهار تا دستور اخلاقی است، یک سلسله نصیحتهاست از قبیل اینکه راست بگویید، دروغ نگویید، مال مردم را نخورید؛ این دیگر جهاد نمیخواهد. اسلام یک دینی است که وظیفه و تعهد خودش را این میداند که یک جامعه تشکیل بدهد.
(جهاد، ص۲۸)
از نظر قرآن جنگ حق و باطل جنگ یک هستی با هستی دیگر نیست بلکه در واقع جنگ هستیها با نیستیهاست، جنگ نقصها با کمالهاست؛ چون تمام باطلها به نقص برمیگردد.
ظالم اگر ظالم است به خاطر نقص اوست، کمال او نیست؛ یعنی مثلاً از جهل و یا از احساس حقارت اوست که بدین وسیله میخواهد جبران کند.
خلاصه اینکه قرآن مجید با وجود اینکه قائل به جنگ حق و باطل است در عین حال برای باطل اصالتی قائل نیست؛ برخلاف مادیین که یا اصولاً بشر را موجودی شرور بالذات میدانند و یا برای بشر فطرتی قائل نبوده و او را تابع تحولات ابزار تولید میدانند.
(آشناییباقرآن، ج۲، ص۱۱۷)