گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در کارگروه:
آقای شریف: مواجهه خانواده های این دو کیس، با رفتارهای خارج از عرف دخترهایشان چه بود؟ چقدر برای والدین مهم است که جلوی بچه های خود رفتارهای خاص را انجام ندهند تا فرزندان خود را دچار تحریک نکنند؟
آقای محمدی مقدم: شما فرمودید قبل از بلوغ میل جنسی مطرح نیست. اما این مسأله صحیح نیست.
آقای دکتر اسلامیان: بازه زمانی و طول درمان کیس های شما چه قدر بود؟ نقشه راه خود را در این بازه مطرح نکردید. برای مداخله چه کاری را انجام دادید؟ آیا شما به کیس خود مشاوره می دادید؟ به نظر می رسد ارزیابی شما بر اساس پرسشنامه و خودگزارشی کیس ها بوده است. آیا مداخله شما ارائه راهکار به کیس ها بود؟ یعنی مبنای یافته های شما پاسخ هایی بود که از کیس ها دریافت کردید؟ کیس استادی که تعلیم پذیر نیست! شما الان چه پیامی برای والدین، بچه ها و علاقه مندان حوزه تربیت جنسی دارید؟ پیام و یافته های شما برای تربیت جنسی نیست!
آقای دکتر رسولی: عنوان جلسه امروز، طراحی مداخله مؤثر در درمان خودارضایی بود. سؤال بنده این است که شما چه چیز را طراحی کردید؟ طراحی شامل یک چارت است که از انجام این کار و آن کار و ... به این مورد رسیدید؛ اما شما در ارائه خود هیچ طراحی ای نداشتید! منظور شما از چرخه تحریک چیست؟ چرا که چرخه تحریک را یکی از مهم ترین علل خودارضایی مطرح کردید. در خصوص سبک فرزندپروری نیز، چون شما تحت تأثیر آقای دکتر اصغری نکاح هستید، سبک فرزندپروری خانواده محور را مبنا قرار می دهید و سایر سبکها از نظر شما مورد تأیید نیستند و این نمی تواند منطقی باشد. تربیت جنسی خانواده محور صرفاً یک نظریه است و نمی توانید آن را به عنوان یک آپشن یا چارت، وارد الگو کنید. ضمناً مطالعه بر روی تنها دو کیس مورد قبول نمی باشد. چون قدرت تعمیم پذیری ندارد. در ثانی شما در صحبتهای خود فرمودید که کیس ها در دوره درمان با تماشای فیلم و شرایط خانواده و ... به خودارضایی برگشت داشتند و این نشان می دهد که طرح شما مشکل داشته که چنین مسأله ای پیش آمده است. شما روانشناسید و باید الگویی را طراحی کنید که فرد مبتلا در همان خانواده بد و دارای مشکل، درمان گردد و محیط او بر دوره درمان تأثیری منفی نگذارد. آیا شما این الگو را برای پسران هم پیاده کرده اید؟ آیا شما بر روی تری دی مغز هم کار کردید؟
آقای دکتر سعیدی: در پاسخ به صحبت های برخی حاضران، کار روانشناسی بالینی محور است. یعنی مراجعی که از خودارضایی خود شاکی است و به روانشناس مراجعه می کند و به او شرح حال خود را می گوید. ضمناً آیا نظرات دکتر حبشی با دکتر اصغری نکاح در خصوص خودارضایی و مسائل مربوط به آن، در یک راستا می باشد یا خیر؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دکتر سینا کلهر: مدافعان ممنوعیت ازدواج زیر 18 سال صریحاً اعلام کنند که با آزاد کردن روابط نامشروع جنسی موافق هستند.
#ازدواج_بهنگام
https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
💬 عنوان نشست: سند مؤسسه بین المللی دیده بان خانواده؛ تهدیدهای پنهان 2030
با ارائه دکتر علیرضا رسولی، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی
⏰زمان: چهارشنبه 26 تیر ساعت 17:30
و اکران مستند بحران خاموش در مهدکودک ها ساعت 17
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#ازدواج
#فرزندآوری
📛 اینگونه گاردین، بر آتش تنهایی مفرط و فروپاشی خانواده در جامعه انگلیس و جهان میدمد که در یادداشتی سالمترین و شادترین گروه زنان را گروهی معرفی میکند که هرگز ازدواج نکردند و فرزنددار نشدند!
📛 نتیجهی این توصیهها به زنان برای عدم ازدواج و فرزندآوری، میشود عدم آرامش و محبت و سکینت در جامعه و تشکیل #وزارت_تنهایی و انتخاب وزیری برای #پیشگری_از_خودکشی در انگلیس با بیش از ۴۸درصد کودک زنازادهای که این کشور را در آیندهی نزدیک با بحران جدی تولدهای نامشروع و خشونت بالا مواجه میکند!
💢 عاقبتِ خارج کردن زن از طبیعت مادری و سوق دادن آنها به سمت ابزارهای جنسی هوسبازان، عدم آرامش و سکینت در جامعه است، که اگر آرامش و سکینت و محبت و عاطفه در جامعهای گم شد، آن جامعه به سمت خشونت و شرّ کشیده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 "حافظ، سعدی و تمام شاعران و بزرگان تاریخ ایران، همه سکس با پسر بچّه داشتند!"
🔻 اینها ادعای فردی دوتابعیتی به نام بهنام اوحدی است. کسی که روانپزشک، روان درمانگر مشکلات جنسی، مشاور ازدواج و عضو کمیته سکسولوژی انجمن روانپزشکان ایران است!!!
♨️ با وجود چنین مشاورانی، چه انتظاری می توان از درمان مشکلات پدید آمده داشت؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفت_و_حیا
📚 خداوند متعال در جريان نقل داستان حضرت آدم و حوا و اخراج آنان از بهشت (اعراف 22)، تصريح مي كند كه پس از خوردن از ميوه آن درخت ممنوعه، عورت آنان آشكار گشت و آنان از اين آشكار گشتن، متأثر شدند و براي پوشاندن عورت خود و رعایت عفتِ در پوشش، تلاش كردند.
از اين واقعه، به روشني مي توان فهميد كه آدم و حوا هنگام برهنه شدن، مضطرب و پريشان شدند؛ زيرا براي رهايي از اين حالت، به برگهاي درختان پناه آوردند و خود را با آنها پوشاندند و صبر نكردند تا لباس مناسبي به دست آورند. اين در حالي است كه چون نخستین انسان بودند، پوشش براي آنها جنبه اكتسابي هم نداشت.
✅بنابراين، تنها دليل اضطراب ايشان از برهنگي، فطري بودن «حيا و عفاف» در آنها بود و چون برهنگي خلاف فطرت است، اضطراب به همراه می آورد.
(تفسيرنور، ج4، ص35)
https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست هم اندیشی پیرامون از کشف حجاب رضا خانی تا کشف حجاب امروزی
با حضور دکتر حاج حسینی، محقق مطالعات استراتژیک حوزه زنان
و دکتر هادی وکیلی، استاد و محقق تاریخ معاصر ایران
با همکاری واحد مطالعات زن و خانواده دفتر نهاد رهبری و دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان
ساعت 10 تا 12 روز شنبه 22 تیرماه 98
در سالن شورای دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی برگزار شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
در این نشست دکتر وکیلی صبحت خود با وارد کردن دو ایراد به نام نشست آغاز کردند. اول اینکه رضاخان تا زمانی که رضاخان بود نه تنها اقدام به کشف حجاب نکرد بلکه بسیار خود را آدمی معتقد نشان میداد و دستور کشف حجاب از سمت او زمانی که رضا شاه بود صادر شد و دوم آنچه که رضاشاه انجام داد کشف حجاب نیود چرا که زمزمه های این طرح از دوره قاجار به گوش می رسید؛ عمل رضاشاه منع حجاب بود یعنی حجاب نداشتن اجیاری بود نه اختیاری.
در ادامه دکتر وکیلی با طرح یک پرسش که چرا پدیده ای به نام کشف حجاب در تاریخ معاصر ایران رخ داد؟ به پیشینه ی تاریخی حجاب در ایران پرداختند و تأکید کردند که در هیچ یک از ادوار تاریخی ایران حتی در عصر اسطوره ای پدیده بی حجابی وجود نداشته است و در تمام دوره های تاریخی از مادها گرفته تا هخامنشیان، اشکانیان و ایران پس از دوره اسلامی بی استثنا مرد و زن دارای پوشش کامل یعنی پوشش سر، پوشش تن و پوشش پا بوده اند که تمام سنگ برجسته ها، کتیبه ها و نقش برجسته های بازمانده از این ادوار تاریخی شاهدی برای این موضوع است. البته ایشان در ادامه صحبت خود را اینگونه اصلاح میکنند که شاید حدود و فرمت حجاب در دوره های مختلف کم یا زیاد شده باشد. مثلاً در دوره ی اشکانیان که پس از حمله اسکندر مقدونی بود؛ ممکن است تحت تأثیر پوشش یونانی پوشش مردان ایرانی نیز کمی کوتاه تر شده باشد اما کیفیت و نوع پوشش و وجود پوشش در هیچ دوره ای تغییر یا حذف نشده است.
دکتر وکیلی از صحبت های خود اینگونه نتیجه گیری کردند: از آنجایی که پدیده ی کشف حجاب ریشه تاریخی ندارد؛ باید به آن به عنوان یک مورد خاص و case study نگاه کرد و به دنبال چرایی آن بود. ایشان پاسخ این پرسش را در وجود پارادایم بزرگ تجدد خواهی دانستند و عنوان کردنند که مقوله کشف حجاب یک مقوله ی وارداتی و نتیجه مستقیم مدرنیسم با گفتمان حجاب ستیزی است. ایشان با یک جهش تاریخی به دوره ی قاجار صحبت های خود را ادامه دادند و موضوع عقب ماندگی ایران را در این دوره نسبت به رقبای سنتی خود مانند ترکیه مطرح کردنند و گفتند که وجود مشکل بزرگ توسعه نیافتگی ایرن و نیافتن راه حل درست باعث شد که در اواسط دوره قاجار عده ای طرفدار راه حلی شوند که رضاشاه توانست آن را به مرحله اجرا برساند و آن راه حل چیزی نیود جز تز فکری تقی زاده، مشاور رضاشاه، که ایرانی ها باید از فرق سر تا ناخن پا جسماً و روحاً، ظاهراً و باطناً غربی شوند.
دکتر وکیلی به این نکته نیز اشاره کردند که کشف حجاب رضاشاه چون با خشونت و زور همراه بود، تأثیر جندانی نداشت اما سیاست های محمدرضا شاه برای کشف حجاب که از مسیر فرهنگی و فشار های اجتماعی میگذشت توانست تأثیر عمیقی بر روی بخش عظیمی از جامعه ایران بگذارد و این خود یکی از علل بد حجابی و بی حجابی امروزی ما است. دکتر وکیلی چند نکته را نیز به صورت فهرست وار در مورد کشف حجاب امروزی مطرح کردند که در زیر بدان اشاره میشود:
1. در آمار بی حجابی و بد حجابی امروزه بسیار غلو میشود در حالی که در واقعیت اینطور نیست.
2. گروهی که امروزه به سمت بی حجابی متمایل شده اند باز هم تحت تأثیر فرهنگ غرب هستند
3. تاریخ بشر حتی تاریخ اروپا و آمریکا هیچ وقت این نرخ بالا از بی عفتی و فساد های جنسی و اخلاقی را تجربه نکرده است
4. فریب خوردن این طیف نسبت به فضای شبهات و مغالطات که امروزه به سرعت در حال پخش است را میتوان یکی از علل کشف حجاب امروزی دانست.
5. عامل دیگری که در کشف حجاب امروزی بسیار مؤثر بوده است کم کاری فرهنگی جبهه حق است که مثال بارز آن کم کاری صداوسیما در این حوزه است.
6. استفاده از حجاب به عنوان ابزار سیاسی در جامعه و لجبازی سیاسی افراد کم حجاب و بد حجاب
7. افراط و تفریط های اشتباه در دوره های مختلف که باعث شد این دیدگاه به وجود بیاید که یک گفتمان واحد در درون نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
در ادامه جلسه دکتر حاج حسینی صحبت های خود را با این مقدمه آغاز کردند که برای حل یک مسئله ابتدا باید به ریشه های اصلی علل وجودی آن مسئله پرداخت و تشخیض اشتباه در امر ریشه یابی باعث درمان اشتباه آن مشکل میشود. دکتر حاج حسینی با این مقدمه به این موضوع پرداختند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی وقتی که فضا برای کار فرهنگی مهیا شد هر زمان که به موضوع حجاب و عفاف پرداخته میشد تحلیل هایی مبنی بر ناآگاهی های مردم مطرح میشد و همین سبب شد که تمام دستگاه های فرهنگی نیرو و امکانات خود را جهت برنامه ریزی، اقدام و عمل حول آگاهی افزایی بسیج کنند؛ که اگر این تشخیص درست بود ما الان باید به نقطه ای ایستا می رسیدیم در حالی که مشاهده میکنیم مسئله حجاب و عفاف به یک عارضه رو به رشد تصاعدی تبدیل شده است. پس تشخیص ما در این امر اشتباه بوده است.
دکتر حاج حسینی در ادامه با تکیه بر هندسه آموزه های ناب اسلامی به یکی از ریشه های بی حجابی و بد حجابی امروزی پرداختند و عنصر غیرت را که یکی از فضیلت های مردانه است مورد توجه قرار دادند و عنوان کردند که طبق آیات و روایات دینی ما شیوع بی حجابی و بد حجابی در زنان مقارن است با کمرنگ شدن غیرت در مردان؛ اما این سؤال پیش می آید که چه چیزی باعث کمرنگ شدن و بی اهمیت شدن غیرت در مردان و حتی زنان ما شده است؟! ایشان این پرسش را نیز از برآیند حوزه روایات موجود پاسخ میدهند و به دو مسئله اساسی که باعث مخدوش شدن این ساحت میشود اشاره کردند:
1. گسترش موسیقی در جامعه، صرف نظر از حلال بودن یا حرام بودن موسیقی
2. سبک زندگی، که قسمت اعظم آن تحت تأثیر تغذیه افراد است و اهمیت این موضوع را میتوان از کتب اخلاق بزرگان و تأکید آن ها بر تغذیه، طبع و مزاج افراد و تأثیری که بر صعود یا سقوط انسان دارد دریافت.
دکتر حاج حسینی گریزی نیز به فتنه 88 و اعترافات سرحلقه ی یکی از گروه های بزرگ دستگیر شده فتنه و برنامه ریزی آنها برای براندازی نظام زدند و گام های دشمن را برای رسیدن به هدف خود طبق اعترافات فرد دستگیر شده اینطور تعریف کردند: فاز اول اخلاق زدایی، با کف عمکرد حجاب زدایی و سقف عملکرد ارتباط نامشروع با محارم. فاز دوم دین زدایی، یعنی حمله اعتقادی به افراد و ایجاد شبهات برای آنها با پیشفرض عدم وجود حیا و عفت در آنها. فاز سوم نظام زدایی، که در این مرحله افراد از هر لحاظ آماده از بین بردن یک نظام اسلامی هستند. این دشمنی غرب با نظام جمهوری اسلامی نیز برخاسته از نیت و هدف غرب مبنی بر ایجاد یک دهکده جهانی که خود آمریکا ارباب این دهکده و همه جامعه جهانی رعیت او هستند؛ به وجود آمده است.
دکتر حاج حسینی فرمودند طبق دو آیه شریفه 204 و 205 سوره بقره، دشمنان خدا زمانی که به قدرت میرسند در زمین فساد و تباهی به وجود می آورند و به نابودی حرث و نسل می پردازند که در اینجا میتوان حرث را مقارن با آیه "نساءلکم حرث لکم"، زن دانست و اینطور برداشت کرد که دشمان خدا در زمین به دنبال اهلاک زن و نسل هستند؛ این کلیدی است یرای هر حرکتی، کلید رمز عملیات بی عفتی زن است. از آنجایی که نقطه گرانیگاه زن عنصر عفت است تا زمانی که این عنصر را در خود حفظ کند دارای کارکردهای زنانه خود است در غیر این صورت با از بین رفتن عفت، زن به ورطه هلاکت کشیده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ خانهی وحشت!... جنایت جنسی در پارلمان انگلیس
🔺 گزارش تکان دهنده ۲۲۰ نفر از کارمندان پارلمان انگلیس درباره رفتار زورگویانه و اذیت و #آزار_جنسی به آنها توسط نمایندگان این کشور؛ پارلمانی که افراد جویای کار، آنرا محل کار رؤیایی میخوانند، کارمندانش آن را #خانه_وحشت میدانند.
📈 #آمار_زنازادگی در انگلیس مبتنی بر آمار بینالمللی نقشه خانواده جهانی ۲۰۱۷ بیش از ۴۸% است!
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 تبلیغاتی که نهاد خانواده را هدف قرار داده است!.
💢 آیا در یک خانواده روابط اعضای خانواده و همسران، در اولویت قرار دارد یا ارزش یک اپلیکیشن!!!
🔻بیتوجهی به حرف همسر، فقط به خاطر یک اپلیکیشن؟؟؟!!!
🔴 وقتی خانواده در رسانه درست تعریف نشود، چه انتظاری از دوام و استحکام آن داریم؟...
#دوام_خانواده
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبر_معظم_انقلاب
#سن_ازدواج
📌بلاشک یکی از چیزهایی که #باروری را محدود می کند، بالا رفتن سن ازدواج است.
⚠️چرا سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است؟!
✅ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، به #اطفاء_نیاز_جنسی و غریزهی جنسی احتیاج ندارد؟!
https://eitaa.com/umefafgaraei
❌ پروژهی انتقالِ بحرانِ #انقلاب_جنسی به ایران با پوشش تنظیم خانواده!
🔸 زمانی کمیته کار و منابع انسانی سنای آمریکا اعلام کرده بود: "در بین سالهای ۱۹۸۱-۱۹۷۱، ایالتهایی که بیشترین بودجه را صرف وسایل تنظیم خانواده کرده بودند، بیشترین افزایش #موالید_نامشروع و #سقط_جنین را داشتند.*"
🔘 همین مسأله که وسایل ممانعت از بارداری با القای فرهنگ #تنظیم_خانواده، منجر به افزایش آمار سقط جنین میشوند، نمونهای از تجارب آمریکایی بود که در ایران نیز پیاده شد!
🔰 متأسفانه فرهنگ تنظیم خانواده از طریق کم ارزش نشان دادن وجود #نوزاد، دامن زدن به خودخواهیهای افراد و همچنین القای بیبندوباری، منجر به ترویج جنایت بزرگ #سقط_جنین در کشور ما شد تا جایی که در فاصلهی سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۲ با وجود آن که پوشش وسایل ممانعت از بارداری در کشور بیشتر شد، آمار سقط غیرقانونی، قریب به سه برابر شد!
📚 منبع: جنگ علیه خانواده، ویلیام گاردنر
https://eitaa.com/umefafgaraei
🚫 در حدیثی پیغمبر اکرم (ص) فرمود:
« مَن قَدَرَ عَلَی اِمرَأةٍ اَو جارِیَةٍ حَراماً فَتَرَکَها مَخافَةَ اللهِ حَرَّمَ اللهُ عَلَیهِ النّارَ وَ آمَنَهُ اللهُ مِنَ الفَزَعِ الاَکبَرِ وَ اَدخَلَهُ الجَنَّةَ... »
هرکه بتواند با نامحرمی ارتباطِ نامشروع برقرار کند ولی به خاطر ترس از خدا [عفاف بورزد و] این کار را ترک کند، خداوند آتش را بر او حرام می کند و او را از وحشت بزرگِ روزِ قیامت، ایمن می گرداند و داخل در بهشت می نماید.
منبع: وسائل الشیعه، ج20، باب 31، ح17.
#عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
‼️سوختگی دست دختر شش ساله بعد از تتوی حنا!!
دست دختر بچه یک روز بعد از انجام تتو، دچار خارش شده که به مرور جای تتو بدتر شده تا زمانی که به این شکل، به اورژانس مراجعه کرده است.
دلایل چنین سوختگی هایی:
استفاده از مواد شیمیایی مضر و سمی برای خوش رنگ تر شدن تتو
✖️ببینید چه بلاهایی سر بچه ها می آورند! اما همین والدین معتقدند که در تربیت اسلامی، بچه ها اذیت می شوند!!! معتقدند روسری و حجاب، کودکشان را اذیت می کند!! اما ...
https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب📚
عنوان کتاب: برکات و آفات چشم و گوش از نظر نگاه و قرآن و سنت 📖
مؤلف: ابوالفضل بهشتی✍️
ناشر: نسیم بهشت 📝
موضوع :
💫حجاب چشم و گوش💫
در فهرست کتاب به عواملکمک کننده
#کنترل_چشم و گوش✔️
#فایده_کنترل کردن آنها✔️
#لزوم حجاب چشم توسط آقایان✔️
#رابطه_چشم_و_گوش✔️
چشم و گوش #ظاهری و #معنوی ✔️
اشاره شده است..
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔹فعالیت ۵ هزار کارمند پنتاگون در #سایت_های_پورن_کودکان
🔻سایت هیل، وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی از فعالیت ۵ هزار کارمند وزارت دفاع آمریکا {۲۰درصد از کل کارمندان پنتاگون} در سایت های پورن کودکان پرده برداشت.
🔻بسیاری از این کارمندان از وسایل دولتی (گوشی و کامپیوتر) برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلمهای جنسی کودکان استفاده میکردند.
🔻طبق تحقیقات مرکز آموزش عدالت کیفری در سال ۲۰۱۸، شبکههای وزارت دفاع آمریکا در رده نوزدهم از بین سه هزار شبکهی کامپیوتری بود که بیشترین میزان اشتراک گذاری تصاویر سوء استفاده جنسی را داشته اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️ #تربیت_جنسی را از چه زمانی آغاز کنیم؟
قسمت اول:
در این مورد ظاهراً والدین سه دستهاند:
۱. والدینی که شروع تربیت جنسی را، از زمانی میدانند که کودک پرسشهایی دربارهی تفاوتهای ظاهری بدن خود با جنس دیگر یا بارداری و ... مطرح میکند.
۲. والدینی که در اولین فرصت تربیت جنسی را با آموزش حد و مرز و زمان و مکان برهنه شدن شروع میکنند و همینطور پیش میروند و مدام در حال عادیسازی و آگاهسازی! کودک هستند.
۳. والدینی که ظاهراً اعتقادی به تربیت جنسی ندارند و یا خجالت مانع از صحبتشان با کودک میشود. این دسته تربیت جنسی را به مدرسه، مهد کودک و یا بچههای همسال دیگر میسپرند و قائلند که خودشان هم همین طور یاد گرفتهاند!!
https://eitaa.com/umefafgaraei
📲 #معرفی_نرم_افزار_حیا
🖋نرم افزار حیا توسط گروه نرم افزاری پارمیس ارائه شده است.
💭 این نرم افزار به توضیح در مورد حیا می پردازد.
مواردی مانند معنی حیا، فطری بودن حیا، ارکان حیا، حیا در قرآن و ...
در این نرم افزار آمده است. ✅
«حیا» را در بازار اندروید ببینید:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.projectt.haya_info&ref=share
https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
با عنوان زیست جنسی ایرانیان؛ از تهدید تا انقلاب
با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر حسن اسلامیان
چهارشنبه 19 تیر
به علت قطع ناگهانی برق پژوهشکده در ابتدای جلسه کارگروه، امکان استفاده از پاورپونت برای سخنرانان محترم میسر نشد و از آنجایی که بحث جلسه، علاوه بر ارائه مباحث علمی، بیان آمارها، نمودار، اشکال و اشاره به یافته های پژوهشگران در خصوص وضعیت فعلی جامعه بود، ارائه دهندگان مباحثی را که بدون پاورپونت قابل ارائه بود را مطرح نمودند و مقرر گشت تا در جلسه ای دیگر، مباحث را به صورت جامع تر ارائه نمایند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
آقای دکتر اسلامیان:
پارادایم نوین زیست جنسی (انقلاب جنسی):
تغییر پیش فرض های ذهنی، تحول در مفهوم زیبایی و ارزش زنان، دگرگونی معنادار حجاب و پوشش بانوان، ترویج نگاه رنگی به ازدواج، کسب و کار و بازاریابی جنسی، زیست جنسی نامشروع در فضای مجازی، کنش های هدفمند رسانه ای، متداول سازی گفتار پورنوگرافیک، گردشگری جنسی، قاچاق جنسی، انفعال مراجع قانونی و کنشگران تربیتی.
تغییر پیش فرض های ذهنی و نگرش افراد در زمینه زیست جنسی:
بازتعریف روابط با جنس مخالف، تغییر نگرش افراد نسبت به ازدواج (افزایش نرخ تجرد)، تغییر نگرش افراد نسبت به تعهد و غیرت جنسی، تغییر نگرش افراد نسبت به جایگاه و ارزش خانواده.
تحول در مفهوم زیبایی و ارزش زن:
بازتعریف مفهوم ارزش زن، ترسیم هدفمند مختصات زن زیبا، ترویج راهکارهای نامتعارف در افزایش زیبایی زنان (نظیر عمل های جراحی زیبایی، استفاده افراطی از ابزار آلات آرایشی زنانه و ..).
ترویج نگاه رنگی به ازدواج:
تعریف ازدواج سفید در غرب: ازدواج فرمالیته یا مصلحتی برای کمک به یکی از طرفین ازدواج، بدون هرگونه رابطه جنسی؛
ازدواج بنفش: تعهد زوجین نسبت به مخفی نگه داشتن روابط همجنس گرایانه طرفین بدون هرگونه رابطه جنسی بین زوجین؛
ازدواج خاکستری یا سیاه: هم باشی یا هم خانگی زن و مرد بدون ثبت قانونی و شرعی (این شکل از راوبط جنسی در ایران جهت تطهیر این نوع رابطه، به ازدواج سفید مشهور شده است).
کسب و کار و بازاریابی جنسی:
استفاده از زنان زیبارو در تبلیغ برندها و محصولات تجاری، خرید و فروش ابزار روابط جنسی، تبلیغ روش های درمانی و داروهای خاص در بهبود روابط جنسی، تولید ابزار و وسایل شبه جنسی (اسباب بازی ها، بازی های مجازی و ...).
متداول سازی گفتار پورنوگرافیک در فرهنگ عامیانه و اجتماعی:
افزایش کاربرد لطیفه ها و جوک های جنسی، رشد روز افزون استفاده از دیالوگ ها با تم جنسی در فیلم ها و سریال ها، عادی سازی گفتگو در خصوص مسائل مرتبط روابط جنسی در برنامه های تلویزیونی، از بین رفتن قبح گفتگو در خصوص مسائل جنسی در محیط های شغلی، روابط همسالان، در دانشگاه ها و مدارس.
زیست جنسی نامشروع در فضای مجازی و سایبری (پیامدها):
روایت به جای کنش: در فضای مجازی «روایت» و «تخیل» جایگزین «کنش» در عمل جنسی می شود و نتیجه آن سرکوب فیزیولوژیک غریزه جنسی یا خودارضایی است که اثرات فیزیکی و روانی جنسی را به همراه دارد.
عادی سازی تدریجی روابط نامشروع: کانال ها و گروه های خاص در شبکه های اجتماعی، به طور آشکار به تبلیغ روسپی گری و معرفی کیس های روسپی می نمایند و این امر باعث عادی سازی و قبح زدایی تدریجی این گونه روابط می شود.
حریم خانواده آماج چشمان نامحرم: به اشتراک گذاری عکس ها و کلیپ های خانوادگی در فضای مجازی، بعضاً زمینه سوء استفاده و شکستن حریم خصوصی افراد را فراهم می سازد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
آقای دکتر سعیدی رضوانی:
نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت «عفاف و حجاب» در کشور (منبع: مشرق نیوز، تیر 1398)
عوامل ایجاد انحرافات در کشور با تأکید بر حجاب (منبع: مشرق نیوز، تیر 1398).
طبق طرحهاي نظرسنجي ایسپا در خصوص ارزشمندي حجاب با شاخص ميزان تمایل مردم به حجاب، در سالهاي 1385 و 1393: کاهش پوشش اسلامی مطلوب از پنجاه و چهار و چهار درصد به سی و پنج و یک درصد.
گزارش صریح مرکز بررسی های استراتژیک درباره «وضعیت حجاب در ایران» (بهمن 1396، ایسنا):
افت 10 درصدی رعایت حدود شرعی پوشش و کاهش 10 درصدی چادریها تا سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۸۶
افزایش افت رعایت حدود شرعی (۱۰ تا ۲۰ درصد) در طول ۱۰ ماه آغازین دولت یازدهم و کاهش الگوهای رسمی چادر و مانتو - مقنعه
آمار تردد زنان در طبقات مختلف در سطح شهر مشهد:
گروه زنان آسیب دار: (زنان مهاجم: 1 درصد، زنان متخلف: 5 درصد و زنان غافل: 37 درصد)
گروه زنان بدون آسیب: (زنان هوشیار: 14 درصد، زنان منضبط: 33 درصد و زنان مروج: 10 درصد).
آمار ازدواج و طلاق سال 1396 (ابوترابی، مشرق نیوز)
۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج
۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق
آمار ازدواج و طلاق سال 1397 (ابوترابی، ایرنا)
549 هزار و 861 مورد ازدواج
174 هزار و 698 مورد طلاق
وضعیت نگران کننده:
به گفته بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی، در 10 سال اخیر ازدواج در استان بهطور میانگین 3 درصد کاهش و طلاق، 5.6 درصد افزایش داشته است و چنان چه این روند ادامه داشته باشد،
در سال 1409، وقایع ازدواج و طلاق با هم برابر میشوند.
در ایران رشد میزان تک زیستی در بین کسانی که قبلا متأهل بودهاند، بیش از افراد مجرد است. با وجود این، حساسیت فرهنگی در مورد افراد مجردی که تنها زندگی میکنند، بیش از سایر افراد تک زیست است.
حال سؤال این است که وضعیت موجود کشور ما چیست؟ راهبردها و راهکارهای متناسب کدام است؟ مشکل بزه جنسی در جامعه ایران در چه مرحلهای است؟ مخاطره، حادثه، فاجعه و یا بحران؟ در انقلاب جنسی، معروف منکر و منکر معروف می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei