#عفافگرایی
#حجاب_لاکچری؛ نتیجه نفوذ #صنعت_مدلینگ_غربی در #فرهنگ_اسلامی
🔷 سفارشات مکرر و قابل تأمل #قرآن به دوری از #خودنمایی
🔺 یکی از این توصیههای قابل تأمل، مربوط به آیه ۳۱ #سوره_نور میشود که خداوند در این آیه احکامی را در ارتباط با زینتهای زن بیان و چندین بار به آشکار نکردن آنها اشاره کرده است. در بخشی از این احکام به ترتیب، جلوه دادن زینتها نهی، #حفظ_حجاب و داشتن پوشش امر و سپس مجدداً جلوگیری از #خودنمایی و جلوه کردن نهی شده است که مفسران قرآن با دقیق شدن در این آیه متوجه شدند، منظور از تکرار نهی از جلوه نکردن زینتها در دفعه دوم، جلوگیری از جلوه نمودن حجابی است که پیش از این به آن امر شده بود، پس این آیه و احکام نشان میدهد تبرج و خودنمایی در حفظ حجاب و استفاده از چادر نیز، توسط قرآن کاملاً نهی شده است.
👤#حجت_الاسلام_بیاتی
🔷 هدف اصلی اینستاگرام: نابودی #حیا، #حجاب و ارزشها
🔺 اینستاگرام، در ابتدا با از بین بردن حریمها در این فضا و به دنبال آن ایجاد ضعف در #حیا و #عفاف به مرور زمان و با تبلیغ بیش از حد صفحات افرادی که در راستای اهداف این شبکه اجتماعی و ترویج بیحجابی و خودنمایی فعالیت میکنند، فضایی را برای کاربران به وجود میآورد که بتوانند در آن به اموری که در دنیای واقعی از نظر محدودیتهای شرعی، اخلاقی، دینی و یا حتی داشتن حیا و عفت قادر به انجام نیستند پرداخته و تصاویر خود را به منظور جذب افراد و دنبالکنندههای بیشتر، حتی با #حجاب_کامل اما ظاهری، با #نامحرمان به اشتراک بگذارند.
👤 #مؤمن_نسب
https://www.yjc.ir/fa/news/7423685/
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
🔶 انیمیشن "سارا و اردک" مربوط به دختر بچه ای به نام سارا است که با اردک کوچکی هر روز ماجراهای تازه ای را دنبال می کنند. آنها با موجودات اطرافشان صحبت می کنند و درباره موضوعات مختلف مطالعه می کنند و مطالب تازه ای یاد می گیرند.
🔶 این انیمیشن محصول کشور #انگلستان است که در سه فصل ۴۰ قسمتی برای گروه سنی #خردسال تولید شده است.
🔶 در انیمیشن سارا و اردک، که 25 تیرماه از شبکه پویا پخش شده است، متأسفانه نماد پرچم همجنسگرایان به نمایش درآمده است و همچنین در این قسمت، به تمایل کاراکترها برای تبدیل شدن به رنگینکمان، پرداخته شده است.
🔶 "نمادها" زندگی بشر را احاطه کرده اند و هیچ بخشی از زندگی ما، خالی از سمبل نیست. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره به کار میروند و معمولاً به معنای نشانه یا کنشهایی هستند که قرار است بر اساس #هنجارها یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهند. پس از آن جا که #نماد جایگزین چیز دیگری است، #حامل و #ناقل معناست.
🔶 دسته ای از نمادها، نمایانگر یک ایده و #فرهنگ و #اندیشه هستند و استفاده از آنها دلبستگی انسان را به آن مکتب یا روش بیان می کند.
🔶 بنابراین در این عصر که نمادها و سمبلها زندگی ما را آکنده اند، می بایست نسبت رنگها، خطها، طرحها، آرمها و... بی تفاوت نباشیم. همانطور که پرچم نماد یک کشور است، هلال قرمز نماد امداد رسانی، حلقه نامزدی نماد همسری، چفیه و پلاک نماد جبهه و ایثار، #چادر نماد #حجاب و... می باشد؛ رنگین کمان نیز متأسفانه نماد #گناه_همجنسگرایی تعیین شده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
📝آیا #پوشش امری فردی است یا اجتماعی؟ (1)
🔶پوشش در منزل و فضای خصوصی، امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد؛ کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا، مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران نیز، امری بین فرد و خداست و کسی حق دخالت ندارد.
🔶اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است. زیرا تظاهر اجتماعی، به شکستن #حدود_الهی و وهن آن است.
🔶از طرف دیگر، جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است. تأثیری که یک فرد دارای #پوشش_جلوه_گرانه، روی #اجتماع می گذارد، از قشری تا قشری متفاوت است. اقلیتی اهل ورع و تقوی، فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند.
1️⃣اما جوانان مجرد زیادی که توان #ازدواج ندارند، تحت بمباران #تحریک_جنسی قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی، گاه تحت این فشارها، مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند. لذا #امنیت_اجتماعی تا حدی به خطر می افتد...
📌و این #جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش!
2️⃣دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در #رقابت با آنها می کنند و #امنیت_روانی آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند...
📌و این #جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش!
✍️#دکتر_سیدعلی_مرعشی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
📝آیا #پوشش امری فردی است یا اجتماعی؟ (2)
🔶جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد، لذا حقی اجتماعی است نه شخصی...
3️⃣ زیرا ممکن است، مردان متأهل نه چندان مسلط بر نفس، به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود شوند؛ همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را، مثلاً 20 سال تحمل کرده اند تا زندگیشان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر، هوایی کرده اند و سردی زندگی یا #خیانت همسر یا #طلاق را باید تحمل کنند. فرزندان طلاق و ناهنجاری های شخصیتی بعدی آنها هم، که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است...
📌و اینها #جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش!
4️⃣زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند، همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند! و این دور باطلی است که روز به روز بر حدّت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید...
📌و این #جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش!
5️⃣تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان، مدارهای در هم تنیده ای دارند و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش #خشونت های اجتماعی می شود...
📌و این یک #جنایت_عمومی است نه یک انتخاب شخصی در پوشش!
🍃بیایید تسلیم #احکام_خدا باشیم چه حکم #حجاب چه غیر آن
✍️#دکتر_سیدعلی_مرعشی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
⭕️دستور تشکیل #کارگروه_عفاف_و_حجاب در سازمان بازرسی کل کشور
💠حجتالاسلام #درویشیان رئیس سازمان، در نشست هماندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب، موضوع "عفاف و حجاب" را، از موضوعات حائز اهمیت فرهنگی کشور دانست و اذعان نمود که نباید این موضوع، در کنار اهمیت موضوعات معیشتی و اقتصادی، به فراموشی سپرده شود؛ بنابراین کارگروهی با حضور نمایندگان #نهادهای_مردمی و بخشهای مرتبط #سازمان_بازرسی، ذیل حوزه ریاست این سازمان تشکیل میشود.
💠درویشیان ادامه داد: یکی از مسئولیتهای حوزه عفاف و حجاب، #کار_فرهنگی_اقناعی برای افکار عمومی و حساس کردن مردم نسبت به این موضوع است. در حقیقت اقدامات فرهنگی که تا به امروز صورت گرفته، حساسیت لازم را در افکار عمومی ایجاد نکرده است. از طرف دیگر #تهاجم_دشمن آنقدر وسیع و روزبهروز با شیوههای جدید گسترش پیدا میکند که شاید شیوههای سنتی و قدیمی جوابگو نباشد.
💠متأسفانه کارنامه هنری در زمینه عفاف و حجاب مناسب نیست. سازمان این آمادگی را دارد که از طریق #صداوسیما و سایر دستگاهها زمینه انعکاس و به نمایش گذاشتن #تولیدات_هنری گروههای مردمی و دلسوز در زمینه عفاف و حجاب را پیگیری کند.
💠سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحولی قوه قضائیه، تکالیفی که مغفول مانده را، بهطور جدی دنبال میکند. یکی از موضوعات فرهنگی مغفول مانده، تکالیف حوزه عفاف و حجاب دستگاهها است که چندی است بهطورجدی در دستور کار سازمان قرار دارد.
👇 👇 👇
https://www.isna.ir/news/99042820725/
https://eitaa.com/umefafgaraei
السلام قول من الرب الرحیم
🔶 طرح دیدبان 🔶
🔹 ثبت نام آمرین دغدغه مند در طرح #دیدبان_دادگستری در جهت تسریع #نظارت بر اماکن، بازارها ،پاساژها و... و رفع مشکلات #حجاب و #عفاف در بزرگترین شهر زیارتی جهان اسلام
🔹 فقط کافی است آدرس مکانهای شناسایی شده که نسبت به تولید یا فروش لباس های نامتعارف اقدام میکنند یا فروشندگان آنها (خانم یا آقا)، #عفت و #حیای_اسلامی را رعایت نمیکنند به آدرس
@Marvsan
مسئول عملیات طرح دیدبان دادگستری، گزارش دهید.
📝 مدت زمان ارسال گزارشات طرح اول، اول مرداد ۹۹ میباشد.
⏰ جلسه توجیهی دیدبانها روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه با حضور مدیران دادگستری مشهد برگزار میشود.
🏢 آدرس جلسه حضوری دیدبانها برای افرادی که تا سه شنبه گزارشات را ارسال میکنند، فرستاده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جای_خالی_عفاف_در_سینما
#نه_به_ابتذال_فرهنگی
🎥 تیزر رسمی فیلم سینمایی "زنها فرشتهاند 2"، که از 25 تیر در سراسر کشور اکران شده است.
🔴 به خاطر نمایش تیزر رسمی فیلم مجوز گرفته از #وزارت_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی جداً عذرخواهیم...
📝 طبق نظر مطلعان عرصه هنر، برای #صدور_مجوز هر فیلم، میبایست افراد متعددی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جنبههای مختلف، فیلمها را ببینند و نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایند تا مجوز فیلمها صادر شود. واقعاً عجیب به نظر میرسد، اما تیزر فیلم فوق، حاکی از آن است که یا کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف خود را به درستی انجام نمیدهند، یا ما درک درستی از احکام دین خود نداریم و یا...
.................
🔷 فساد و رقص و ابتذال در فیلمهای زمان طاغوت، روز به روز گسترش مییافت تا اینکه، به خطابههای اعتراضی و هشدار برخی نمایندگان مجلس کشید. یکی از سناتورهای مجلس سنا، در نطق قبل از دستور خود به تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۵۳ در مورد فیلم های تولید شده #سینمای_ایران چنین ابراز نظر کرد:
👤 "...آنچه در اغلب و اکثر این فیلمها نشان داده میشود، نه تنها اثری از ذوق و هنر و ابتکار و فکر و اندیشه در آن دیده نمیشود، بلکه نمونه کاملی از بی ذوقی، بی هنری، بی فکری، بی هدفی، نداشتن اندیشه و ابتکار و زاییده تخیلاتی زبون و سرکوفته غرایز و هوا و هوس است که جز سرکشی و عصیان و طغیان و فساد و چه و چه و چه نمیآموزد".
✍️ #سعید_مستغاثی، واکاوی تاریخ سینمای ایران
.................
📌 آیا در اکثر فیلمهای دهه 90، فیلمها پر از ذوق و ابتکار و اندیشهاند؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷نهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "بررسی ابعاد #تربیتی و #روانشناختی حادثه قتل #رومینا_اشرفی" (#جلسه_دوم)
👤با ارائه آقای دکتر حسن #اسلامیان پژوهشگر پسادکتری علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 11 تیر ماه ساعت 17:00
🎧بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و حضوری در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در راستای تکمیل مباحث جلسه اول، با یک نگاه آماری، به طور دقیقتر و کلی تر و با استناد به خبرگزاری ها و سایت های خبری، به پدیدۀ #قتل_ناموسی در چند سال اخیر در ایران، پرداختند. ایشان ضمن بیان اینکه برخی از مسئولان، به جای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چنین معضلاتی در جامعه، سعی در مورد تردید قرار دادن آمارها دارند، با استناد به خبرگزاری ایسنا (آذر 1398)، اذعان نمودند که سالانه بین 375 تا 450 مورد قتل ناموسی در ایران رخ میدهد و قتلهای ناموسی حدود 20 درصد از کل قتلها و 50 درصد از قتلهای خانوادگی در ایران را تشکیل میدهد. این قتلها عموماً در استانهایی با بافت فرهنگی قبیله و عشیرهای، بالاتر از دیگر نقاط کشور است. در کنار این آمارها هم تاکنون چندین بار مقامات قضایی و انتظامی ایران، #ناموس و #آبرو را یکی از علتهای اصلی قتل در ایران دانستهاند. نتایج پژوهش ریاحی و همکارانش با عنوان "بررسی جامعهشناختی نگرش به قتلهای ناموسی و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن در شهر مریوان" میگوید: "یک پنجم از پاسخگویان، نگرشی مثبت به قتلهای ناموسی داشتهاند.
https://www.isna.ir/news/98092619812/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در ادامه به معرفی تعدادی از قربانیان سرشناس قتلهای ناموسی یک دهه اخیر در ایران پرداختند. عمده این دختران بسیار جوان بودند که به دست بستگان و نزدیکان خود از جمله پدر، برادر، شوهر، عمو و پسرعموی خود کشته شده بودند. در پرونده این مقتولان، دلایلی متعددی برای قتل آنها ذکر شده بود که برخی از آنها جای تأمل دارد. دختری 16 ساله در سال 1388 به اتهام حرف زدن با مردی در خیابان، به وسیله وارد شدن ضربات متعدد چاقو توسط برادرش به قتل رسیده بود. دختری 23 ساله در سال 1387، به اتهام ارتباط تلفنی مشکوک، توسط برادران خود با شلیک گلوله کشته شده بود. زنی 25 ساله در سال 1387، در ادامه دعوای لفظی با همسر خود، با وارد شدن ضربه آجر به سرش، توسط او در خیابان جانش را از دست داده بود. دختری 17 ساله، به اتهام ازدواج اجباری و قصد طلاق، توسط پدرش سر بریده شده بود. دختری 25 ساله در سال 1397، توسط برادرش به اتهام نیت ازدواج مجدد، به ضرب چاقو کشته شده بود. مواردی هم بودند که دلیل قتل آنها مسائل خانوادگی و ناموسی ذکر شده بودند و در تعدادی هم، وقوع روابط نامشروع، عامل قتل عنوان شده بود. دکتر اسلامیان ضمن انتقاد جدی به دلایل برخی از این قتلها، به بررسی تبعات مختلف اجتماعی، روانشناختی و تربیتی این پدیده پرداختند و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در پاسخ به انتقادات برخی از اعضای کارگروه در خصوص اغراق و عدم صحت آمارهای ارائه شده در خصوص قتل های ناموسی، پدیده قتل ناموسی در ایران را روزافزون دانستند و بر لزوم پرداخت جدی به این پدیده، ریشه یابی، درک ابعاد و ارائه راهکارهای مؤثر، تأکید نمودند. ایشان ضمن بی فایده دانستن آسیب شناسی هایی که به مرحله اجرا نمی رسد، راهکارهای مؤثر را، حاصل ورود متخصصان حوزه های مختلف و خرد جمعی ایشان عنوان نمودند. ایشان با اذعان به وظیفه دانشگاهیان و حوزویان، برای ورود به مسائل و آسیب های اجتماعی، بر برونداد و خروجی مناسب تأکید نمودند. سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن اهمیت انکار ناپذیر عرصه تعلیم و تربیت، ورود کلیه متخصصان اعم از روانشناسان، متخصصان علوم اجتماعی، علوم رفتاری، حقوق، مدیران، مشاوران و... را ضروری دانستند. ایشان سه #انتظار، خواسته و نیاز مردم جهان از حکومت و حاکمان و مسئولان خود را، تأمین #امنیت، #سلامت و #آموزش عنوان نمودند. دکتر اسلامیان، با ضمن اذعان به اینکه، اقدامات ایران در دو بخش امنیت و سلامت مردم، خوب و رضایت بخش بوده است، آموزش را دارای خلأهایی دانستند و بیان داشتند که در حوزه نظام آموزشی، دانشگاه، آموزش و پرورش و... میبایست در قالب نظامی واحد، منسجم، راهبردی، معطوف به نیازها، آسیبها و ظرفیتها، با مدیریت یکپارچه و علمی اداره شود و سیستم مشاوره به دانشآموزان و خانواده ها نیز ساماندهی یابد و تعرفه های مشاوره ها کاهش یابد تا همه افراد بتوانند، مراجعه به مشاوران و روانشناسان را در مواقع نیاز، در سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 دهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 عنوان نشست: "انجمن های خصوصی؛ متولیان جدید آموزش جنسی! در کشور"
👤ارائه دهنده: جناب آقای محمد احسانی کیا، دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران
⏰ زمان: چهارشنبه 1 مرداد ماه ساعت 16:30
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei