#وبینار_تربیت_جنسی
🔰 هفتمین نشست از سلسله نشست های علمی #امر_جنسی برگزار می شود؛
❇️انگاره های والدین درباره تربیت جنسی فرزندان
🔸 با حضور:
👤دکتر سید محسن اصغری نکاح، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
👤دکتر سید علی آذین، دانشیار پژوهشگاه ابن سینا
👤حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی، استادیار پژوهشگاه قرآن و حدیث
🔸 دبیر علمی:
👤حجت الاسلام دکتر حسن بوسلیکی، مدیر گروه تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⏰ پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۰ تا ۱۲
🌐 لینک شرکت در جلسه:
http://dte.bz/ethicsconf
@umefafgaraei
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥 نگاه به حجاب
⭕️ برخی میگویند: #حجاب برای این است که ما دیده نشویم!
✅ برخی آزارگران و سارقان دختران، دلیل انتخاب طعمه های خود را بدحجابی و بدپوششی عنوان کردند، نه عوامل دیگر...
🌺 خداوند می فرماید (آیه 216 سوره بقره): چه بسا چیزهایی که از آن #کراهت دارید و برای شما سخت است، خیر و #صلاح شما در آن است.
🎙 دکتر شاهین فرهنگ
@umefafgaraei
#تربیت_جنسی
سلسله کارگاه های مهارت افزایی مادران
🔰 کارگاه اول تربیت جنسی
👈محور های دوره: هویت جنسی و جنسیتی، سلامت جنسی، تربیت جنسی در دوره کودکی، بلوغ و نوجوانی و ...
🌱 دوره کودکی
👤با تدریس سید محمد کمیل حسینی
🔹مدیر عامل مؤسسه آرمانا و مجمع فعالین خانواده، مدرس دانشگاه و مشاور
📅 زمان:۲۹ دی تا ۲ بهمن
🌱 دوره بلوغ
👤با تدریس زهرا مهاجر
🔹مدرس دانشگاه، مشاور کودک و نوجوان و عضو تیم مشاوران تربیت جنسی خانواده محور مبتنی بر رشد
📆 زمان:۶ تا ۹ بهمن
🌱 دوره نوجوانی
👤با تدریس فاطمه کمالی حسینزاده
🔹مشاور کودک و نوجوان کلینیک آستان قدس رضوی (آستان مهر) و پلی کلینیک دانشگاه فردوسی مشهد
📆 زمان: ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه
⏰ ساعت:18 الی 20:30
⏳مهلت ثبتنام: ۲۷ دیماه
🌐 دوره به صورت مجازی برگزار میشود.
✍️ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
📞 09036116356
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#دیاثت_فرهنگی
✴️بی توجهی نسبت به بی حجابی، بی حیایی و عشوه گری ناموس، مصداق #دیاثت نیست؛ ولی مطمئناً میتواند مصداق #بی_غیرتی قلمداد شود.
⚠️متأسفانه زندگی به سبک بی غیرتان، برای برخی از افراد #قباحت ندارد و حتی بعضاً آن را #نماد_روشنفکری هم میدانند. به همین دلیل، همین که کسی ایشان را بی غیرت خطاب کند، بابت انتساب به آن واژه #خشمگین خواهد شد!
♨️و برخی از مردان به جای این که بابت عشوه گری همسرانشان در جامعه، رگ غیرتشان بیرون بزند، از خود کلمه بی غیرتی اعلام #انزجار می کنند!
❇️اگر بخواهیم این تناقض در قباحتِ بی غیرتی و تطهیر ماهیت آن را از سوی برخی افراد ریشه یابی کنیم، مطمئناً باید به نقش #تهاجم_فرهنگی و عدم مقابله مناسب در برابر آن اذعان نمود.
♨️شبکه های بیگانه، بی غیرتی و بی عفتی را چنان با رنگ و لعاب به تصویر می کشند که آن رفتار به تدریج در ذهن مخاطب #تطهیر می شود و در گام بعدی به آن متخلق می شود و این در حالی است که این شبکه ها هنوز نتوانسته اند تقدس واژگانی چون #حیا، #عفت، #غیرت و... را از بین ببرند.
🌿امروز که این واژگان، هنوز در اذهان عمومی دارای تقدس و #ارزش هستند، میتوان با کار صحیح فرهنگی و به خصوص هنری و #روشنگری در خصوص قباحت بی حیایی، بی عفتی و بی غیرتی، تلاش کرد تا در #سالم_سازی جامعه و خانواده نقش ایفا کرد.
✅و خائنترین #مسئولان کسانی هستند که به جای تلاش در جهت روشنگری، میکوشند تا امکان غلبه #فرهنگ_بیگانه بر فرهنگ ایرانی اسلامی ما را بیشتر فراهم کنند که این رفتار مصداق کامل «#دیاثت_فرهنگی» است.
✍️سیاوش آقاجانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ازدواج_پایدار
#بحران_طلاق
⚠️رشد ۱۶.۴ درصدی «#طلاق» در بهار ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته
🔶آمارهای موجود کشوری بیانگر این واقعیتاند، که گرچه طی چهار سال اخیر بخش اعظم طلاقها به زندگیهای مشترکی با طول مدت ازدواج یک تا پنج سال باز میگردند، اما در عین حال، همواره بین ۱۱ تا ۱۳.۵ درصد از طلاقهای ثبت شده نیز معطوف به زندگیهای مشترکِ ۲۰ ساله و بیشتر میشود.
🔶در سال گذشته، آمار طلاق با طول مدت ازدواج بیش از ۲۹ سال، رو به افزایش رفته و این در حالی است که انتظار میرود زوجین پس از قریب به ۳۰ سال #زندگی_مشترک به یک پختگی در روابط خود رسیده باشند.
🔶بررسی آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نشان میدهد: آمار «طلاق» که از سال ۹۶ تا ۹۸ با روند نزولی همراه بود، در سال ۹۹ با ثبت ۱۸۴ هزار و ۶۵۴ رویداد #افزایش یافت و در واقع بیشترین آمار طلاق طی چهار سال اخیر، در سال گذشته به ثبت رسیده است.
📚منبع خبر: 👇
https://www.isna.ir/news/1400101913821/
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «واکاو
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
🔰33مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «واکاوی عوامل مؤثر بر هویتیابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی»
👤با ارائه دکتر معصومه محمدحسین زاده؛ دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد
📆در تاریخ چهارشنبه 22 دی ماه، بهصورت وبینار و حضوری برگزار شد.
👤 #دکتر_محمدحسین_زاده در این نشست، به تشریح بخشی از پژوهش خود در دانشگاه علوم پزشکی پرداختند. در ابتدای جلسه، #روایتی که توسط ایشان آماده شده بود، توسط آقای دکتر طباطبایی خوانده شد. این داستان، #چکیده_پژوهش دکتر محمدحسین زاده در طول 5 سال پژوهش ایشان بوده است.
📃 در این #داستان، دلایل سهل انگاری و #افول_تدریجی عفاف و حجاب دانشجویان پزشکی عمومی در طول #هفت_سال دانشجویی مطرح میشود که برگرفته از تجربیان دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش می باشد.
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_33
#واکاوی_هویت_یابی_عفاف_در_دانشجویان_پزشکی
❇️یکی از اهداف مهم برنامه درسی رسمی دانشگاه در دوره پزشکی عمومی، نهادینه سازی ارزشهای اسلامی و ایرانی ازجمله #عفاف_و_حجاب است؛ اما #تجارب زیسته دانشجویان، حاکی از شکلگیری و نقش #برنامه_درسی_پنهان، در فرآیند هویت یابی #عفافگرایی دانشجویان است.
✅عوامل مربوط به برنامه درسی پنهان دانشگاه عبارتند از: محیط شناختی، اجتماعی، فیزیکی و محیط دیوانسالاری
❇️فرآیند هویت یابی #عفافگرایی در پژوهش حاضر، تجربه ای است که تقریباً از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل در دانشکده پزشکی را شامل می شود و دانشجویان، لااقل از لحاظ ذهنی و فکری در تمام #محیط_آموزشی با آن درگیر هستند.
✅این هویت یابی، به صورت مستقیم، #رفتار دانشجویان را در زمینۀ عفاف و حجاب را #هدایت میکند.
✴️عوامل مؤثر بر شکلگیری آنومی #هویت_یابی عفافگرایی عبارتند از:
🔶مستقیم و گسترده: شرایط علّی
🔷غیرمستقیم و تسهیلگر: شرایط زمینه ای و مداخله گر
📌دانشجویان پزشکی در مواجهه با «آنومی هویت یابی»، کنش و واکنشهایی را از خود نشان میدهند که تحت شرایط #زمینه_ای و #مداخله_ای قرار دارد.
⭕️این کنش و واکنشها به صورت بهم ریختگی طرحواره های ذهنی موجود آنها در رابطه با #عفاف_و_حجاب و نیز تلاش برای سازگاری با جو پزشکی تجلی می یافت و پیامد این فرآیند «#سهل_انگاری در عفاف و حجاب» بود.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ACwi4TCEnixzW6Y
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#اسوه_متانت_و_حیا
#حضرت_ام_البنین
❇️خانم ام البنین (س) آن قدر #پاکدامن، #پاک_نفس و صادق و وفادار بودند که وقتی به عنوان #عروس وارد خانه #امام_علی (ع) شدند، به امام گفتند: من از دروازه خانه شما پیش نمی روم، تا زمانی که حضرت زینب (س) #اجازه ورود به من بدهند.
🍁🍂🍁🍂🍁
🌷13 جمادی الثانی #روز_تکریم_مادران_و_همسران_شهدا گرامی باد.
@umefafgaraei
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥فریب در فضای مجازی
⚠️عاقبت چت های غیرضروری با #نامحرم
🔥 #تجاوز به دختران با مواد بیهوش کننده و لحظه رویارویی مجرمان با قربانیان
📌 شاید گمان کنید قربانیان این حادثه، افراد جاهل و ساده لوحی بودند؛ در حالی که برخی از آنها، تحصیلات و جایگاه اجتماعی بالایی داشتند؛ اما باز #فریب خوردند.
♨️💥♨️💥♨️
💥برخی فریب ها در #فضای_مجازی #جبران_ناپذیر است.
♨️ 9 ماه است که هر روز دارم می میرم و به خاطر آبرویم سکوت کردم؛ چون فکر میکردم اینها از من فیلم گرفتند. ازتون میخوام هر روز بکشیدشون...
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
🔔#نشست_مجازی
💬 با عنوان: «خوانش و نقد برخی از کتابهای داستان در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی»
👥👥جلسه هماندیشی: با مشارکت اعضای محترم کارگروه
📆زمان: چهارشنبه 29 دی ماه ساعت 15:00
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#پارادوکس_تصویری_شدن_زنان_محجبه
⛔️ولَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ
📸عکس #سلفی، آوردن "خود" از #حاشیه به #کانون_توجه است.
⭕️در این میان، حضور تصویری زنان و #دختران_محجبه در اینستاگرام، مسألۀ متناقض نمای دیگری است. آنها هم خود را میپوشانند و هم به رخ میکشند. نمایش شیوۀ پوشش، نوعی #ابزار_هویت است.
📛از طرفی باید #پوشش، #حیا و #عفاف، به عنوان یک #هویت به چشم آید و چشم پُر کن باشد و از طرفی باید مصداق عفاف و حجاب باشد و این همان #پارادوکس تصویری شدن زنان #محجبه است.
⚠️وسوسۀ "خودنمایی" اینستاگرام، ابتدا زنان محجبه را در "لانگ شات" قرار می دهد و سپس، آرام آرام به چشم بیننده نزدیک می کند.
♨️خاصیت #جلوه_فروشی اینستاگرام، به تدریج بر دختران غلبه می کند و #کشف_حجابی_تدریجی رخ می دهد. چراکه اساساً اینستاگرام دنیای جلوه فروشی و اشتراک گذاری همۀ ابعاد یک زندگی هر جایی و دم دستی است؛ قرار دادن همۀ پستو در #ویترین!
📌حتی اگر شهروند این شهر رؤیایی، بخواهد از معنوی ترین حالات خود تصویرسازی کند، در واقع چه اتفاقی می افتد؟ چیزی مانند تظاهر به اخلاص یا #نمایش_عفاف.
✍️دکتر وحید یامین پور
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#سقوط_با_بی_حیایی
🔻برخی از رفتارها در زندگی، موجب میشود تا انسان در مسیری کاملاً خلاف ضد رشد و کمال، حرکت کند و در آستانه #سقوط قرار بگیرد.
🔻از جمله این رفتارها، میتوان به #بی_حیایی اشاره کرد؛ زیرا بیحیایی بسترساز بسیاری از ضد هنجارها و نابهنجاریهای دیگر است.
⛔️عارضه بیحیایی، زدودن #ایمان است و بدون آن چیزی باقی نمیماند.
📛برخی افراد هیچ باکی ندارند که مردم آنان را در حال انجام کار ناشایست ببینند!
🔻اینان افراد بیحیایی هستند که اگر در حال گناه دیده شوند، هیچ گونه #تأثر_قلبی پیدا نمیکنند.
☑️بیحیایی، یعنی مبادرت به کار قبیح در حضور دیگران، بدون هیچگونه نگرانی.
📌 آینده خوشی در انتظار افرادی که بیحیایی را در پیش میگیرند، نخواهد بود.
☑️زیرا کسانی که علناً گناهانی را مرتکب میشوند و با زیبا نشان دادن آن، دیگران را هم به انجام آن ترغیب میکنند؛ علاوه بر #آلودگی خود، جامعه را نیز به فساد و #تباهی میکشانند.
✍️عباس پسندیده
🔰#پیامبر_اکرم (ص) میفرمایند:
🍃"مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ"
🍃 "کسی كه لباس حيا را بكند، غيبت او جايز است"
📚منبع: بحارالأنوار، ج 77، ص 211
@umefafgaraei