eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن‌های علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅 سلسله کرسی های آزاد اندیشی 💠 سی شب؛ سی آیه 💠 🎙نشست هفتم با حضور: دکتر سیده زاهره میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور: 💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان" زمان برنامه 📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰ محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 اولین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «از سکوت تا
🔰اولین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ساعت 16:30 🎧 به‎صورت وبینار و همچنین ، با مشارکت اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل دینی و فرهنگی اجتماعی، برگزار شد. ❇️ دکتر سعیدی رضوانی در این نشست، به تحلیل واکنش دانشجویان دانشکده مهندسی، نسبت به امر پرداختند. 🔷در گروه دانشجویی یادشده، در خلال مباحث مربوط به حضوری شدن کلاس‎ها و امتحانات، یکی از دانشجویان ممتاز که از اعتقادات مذهبی نیز برخوردار بوده است، نقدی را بر (براساس تصویر پروفایل) یکی از خانم‎های دانشجو وارد می‌کند و این موضوع، زمینه ورود دیگر دانشجویان را نیز به وجود می آورد و بعد از گذشت 8 ساعت در گروه، بحث فروکش می‌کند. حدود 200 نفر، در این گروه حدود 800 نفره در طول این 8 ساعت، برخط بودند. محتواهای ارائه شده (اعم از متن و تصویر و گیف) از سوی 32 نفر که به بحث ورود کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
🔷داده ها طی سه مرحله طبقه بندی و در نهایت در دسته ای به نام قرار گرفتند و درواقع رفتارهای دانشجویان در این گروه دانشجویی، به گونه ای رقم خورد که نه تنها تقبیح نشد، بلکه فرد منتقد، مجبور به پاک کردن پیامهای خود شد. دو دسته اول و دوم تجزیه و تحلیل ها به شرح زیر می‎باشد: 1️⃣نیش تلخ 🔺شامل تحقیر و تمسخر، توهین، فحش و ناسزا، اتهام تجسس، اتهام به بیماری جنسی، زیر سؤال بردن سلامت روان، اتهام به دورویی، تهدید و تأیید و دعوت به توهین. 2️⃣خانه عنکبوت 🔺شامل متحجر پنداشتن و به سخره گرفتن اعتقادات، اباحه‌گری، شخصی دانستن دین، عادی بودن بدحجابی و برداشت متفاوت از حجاب. 3️⃣شمع خاموش 🔺شامل جری شدن فرد بد‎حجاب و پاک کردن پیام‎ها و عقب‎نشینی. 4️⃣سم سکوت 🔺شامل حمایت حداقلی از اسلام نه فرد منتقد و بی‎تفاوتی اعضای برخط نسبت به رفتارهای غیرمؤدبانه اکثریت مطلق مشارکت کنندگان. ☘️دکتر سعیدی رضوانی در انتهای بحث، به بُعد و در بین افراد جامعه بیشتر پرداختند. 📌ایشان مردم را «آینده زیستِ جنسی ایرانیان» به آحاد مردمِ مسلمان و غیرمسلمان! عنوان نمودند. ☘️آقایان دکتر غفاری و دکتر اصغری نکاح نیز، به عنوان اعضای حاضر در سالن دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، از ابعاد روانشناسی و تعلیم و تربیت، به ارائه نظرات تکمیلی پرداختند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/dtWMinQ2Rj2c4py @umefafgaraei
📝گزیده ای از برخی نظرات حاضران در جلسه: ☘️دکتر صابری فتحی: مشکل اساسی، بودن امر به معروف و نهی از منکر برای خود فرد است. یعنی ساختارها و قوانین به گونه ای است که افراد را به سکوت میکند. انتظار ما از دولت فعلی هم تأمین نشد. ☘️آقای محروقی: نمیتوانیم نظر تمام افراد ساکت که متأسفانه شریک جرم هستند را با قاطعیت حمل به خیر کنیم. یعنی بگوییم این افراد، مخالفِ افراد هتاک بودند. ☘️آقای عطاری: نباید از حق عقب نشینی نمود و باید وظیفۀ امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری و انجام داد. ☘️آقای محمودی: باید از اینگونه افراد آزادمرد کرد. ☘️خانم وقاری: این جای سؤال دارد. چه موافق و چه مخالف، چرا اینقدر بی تفاوتی؟ ☘️آقای محمدی مقدم: باید فضای استبدادی و غیرمنطقی منحرفان شکسته شود. با صبر بیشتر، دیگر فرصتی نخواهد بود. ☘️دکتر مغربی: بحث امروز، حدس یک واکنش بود و واقعاً آن را تجربه نکرده اید! البته یک روایتهایی وجود دارد. با فرض آنکه واقعاً شرایط اینگونه باشد، میتوان با "باهم بودن" مشکل را حل کرد. مثلاً در طرح صیانت براساس گفته آقای احدیان، عقب نشینی از اجرای طرح مذکور، برخی مخالفان بوده و متأسفانه از سوی دغدغه مندان، اقدام مشترک انجام نشد. ☘️خانم fa: راهکارها ارائه دهید. ☘️خانم کارگزار: کاش مسئولان در زمینه دانشجویان دختر بیشتر کار کنند تا این موضوع باعث افزایش مشکلاتی نظیر در پسران نشود. چراکه این موضوع، آنها را نیز در آینده دچار مخاطره میکند. @umefafgaraei
📣📣📣 دومین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «حلقۀ مفقود ارتباط مباحث عفاف جنسی و روانشناسی تحول دینداری» 🎤ارائه دهنده: دکتر حسین باقری؛ دکترای تخصصی روانشناسی، مشاور و مدرس دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 24 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آتش به اختیار برای مقابله با هنجارشکنی 🚨 ورود اعتراضی مردم جهت مغازه با هدف اخطار به مسئولان قم 🔻 در پی هنجارشکنی برخی صنوف و عدم نظارت و عملکرد ضعیف و مصلحت بینانه نهادهایی مانند دادستانی و نیروی انتظامی، عده‌ای ازجوانان قم تصمیم به گرفتند. 🔻 جوانان قمی برای از ابتدای امسال با شناسایی یک واحدصنفی و هم‌جنس‌گرایی در روز روشن و مقابل چشم مسئولین؛ همراه با امام جماعت مسجدِ محله و با فرمان آتش به اختیار، به واحد مذکور مراجعه کرده و با رعایت موازین شرعی و قانونی اقدام به امر به معروف کردند. 🚨 باید با و فرهنگ برخورد محکم و قاطع مانند: حبس‌ها و پلمپ‌های طولانی‌مدت،جرائم نقدی، ٧۴ ضربه شلاق، ضبط و محو تمامی آثار و... -که مطابق قانون می‌باشند- صورت پذیرد. 🚨 این‌ دستورات، جلوی استمرار بساط مفسدین را گرفته و برای دیگران می‌شود. 📌 بجای برخورد سطحی با ١٠٠٠ هنجار شکن؛ تنها با ١٠ نفر کنید. @umefafgaraei
(س) 🔷مشهورترین لقب حضرت خدیجه (س) در عصر جاهلیت، بود. زیرا ایشان بانوی آن دوران بودند. 💎برخی از ویژگی های زندگی حضرت خدیجه که نشان از «عفّت و پاکدامنی» آن حضرت دارد، عبارتند از: 1️⃣ 🔺اسلام برای حفظ راهکارهای مختلفی را بیان کرده است که از جمله آنها ارتباط ویژۀ خانمها با همسرانشان می باشد؛ حضرت خدیجه (س) در فرصتهایی مناسب به همسر گرامی خویش ابراز علاقه و محبّت می کردند. ایشان در قالب اشعاری زیبا دربارۀ پیامبر اکرم (ص)، مکنونات قلبی خویش را چنین ابراز می نمودند: «اگر تمام نعمتهای دنیا و سلطنتهای پادشاهان را داشته باشم و ملک آنها همیشه از آن من باشد، به نظر من به اندازه بال پشه ای ارزش ندارد، زمانی که چشم من به چشم تو نیفتد». 2️⃣ 🔺حضرت خدیجه هنگامی که پیشنهاد به آن حضرت می دادند و علت شیفتگی خود را به آن وجود گرامی اعلام می نمودند، با تأکید بر فضائل اخلاقی آن بزرگوار، افکار پاک و شان را چنین بیان کردند: «به خاطر خویشاوندیت، بزرگواری و امانتداری تو در میان مردم، اخلاق نیک و راستگوئیت، مایلم با تو ازدواج کنم». 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ 🔖مطالعه متن کامل: https://hawzah.net/fa/Article/View/98063/ 🍂 سالروز (س)، بر تمامی تسلیت باد. @umefafgaraei
📣 آغاز طرح های ملی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی 🔸مدیریت خانواده 🔸مهارت‌های زندگی 🔸سبک زندگی مؤمنانه 🔸شیوه‌های تربیتی فرزندان (تربیت جنسی) 🔸مواجهه با خیانت زوجین در بستر فضای‌مجازی 💢 این طرح‌ها در راستای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود. 🔆مزایای طرح: 1️⃣اعطای گواهینامه رسمی 2️⃣امکان شرکت در دوره های تخصصی 🔵ویژگی های طرح: ✅ مجازی ✅ رایگان ✅پشتیبانی اساتید توانمند 🔘طول دوره: دو ماه نحوه ثبت نام: @tadabborqouran @umefafgaraei
📝پژوهش در خصوص رابطه میان فضای مجازی (اینستاگرام) و بازتعریف هویت جنسیتی 👈در پژوهش بهناز رهبر مهرپو، احتشام رشیدی و ابوالفضل دانایی، 📜با عنوان «تبیین رابطه شبکه اجتماعی مجازی اینستاگرام و بازتعریف هویت جنسیتی زنان»، 📊که به روش کمی و پیمایشی صورت گرفته بود؛ بعد از تحلیل 175 پرسشنامه تکمیل شده توسط دانشجویان دختر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (سال 1398)، مشخص گردید میان: 🔺مدت زمان عضویت در اینستاگرام، 🔺میزان استفاده از اینستاگرام و 🔺انگیزه و هدف استفاده از شبکه مذکور 👈و بازتعریف هویت جنسیتی، و معنادار وجود دارد. 🔷 آن بخش از رفتارها و نگرش‌های فرد نسبت به جنسیت خویش است که تحت تأثیر شرایط فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد. 🔷مراد از هویت جنسیتی، میزان زنان در برابر است. ⚠️و اما نکته مهم این است که هویت جنسیتی حاصل از عضویت در اینستاگرام، هویتی است که در و فرهنگی ایرانی اسلامی قرار دارد! @umefafgaraei
🔰 بیانیه وقیحانه انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره و در این دانشگاه ! در تاریخ 1401/01/24 ⛔️"دانشگاه مسئولیت و وظیفه‌ای در جهت اجرای احکام و حدود شرعی نداشته و نباید و نمی‌تواند که قواعدی خارج از آنچه در قانون اساسی مشخص و قابل اجرا است از خود ابداع کند..." 📌کاش جمهوری اسلامی همانند دانشگاه های کشورهای دیگر، را به طور جدی در دانشگاه پیاده می‌کرد تا انجمن اسلامی، علیه بیانیه ندهد! @umefafgaraei
⚠️تأثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی 📝تحلیل رفتاری بلاگرهای زن در اینستاگرام 📊برای بررسی مسئله تأثیر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از پرطرفدارترین بلاگرهای اینستاگرام شناسایی و محتوای تولیدی ایشان رصد و مورد و ارزیابی قرار گرفته است. 🔶مجموع تأثیرها شامل تعامل‌های صورت گرفته پیرامون پست‌های تولیدی است. ازجمله: 👈تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد بازنشر 🔷در بین انواع حوزه های بلاگری، زنان در سه حوزه "فشن، لایف استایل و بیوتی" پیشتاز هستند. 🔶فشن بلاگرها در زمینه مد و لباس، بیوتی بلاگرها در حوزه آرایش و زیبایی و لایف استایل بلاگرها نیز در حوزه سبک زندگی، تولید محتوا و بلاگری می‌کنند. ✴️با بررسی حوزه فعالیت صد بلاگر خانم پرمخاطب در اینستاگرام، زمینه فعالیت آنها در هشت حوزه مختلف سبک زندگی، مدلینگ، سفر، زیبایی، ورزشی، پوشاک، آشپزی و متفرقه دسته بندی شده است که حوزه با (39 درصد) پیشتاز است. 📚منبع: رهنما؛ رصدگر هوشمند شبکه های اجتماعی، مرداد 1400 ♨️بلاگرها به دلیل نفوذ زیاد در لایه‌های مختلف اجتماعی جامعه، ایجاد تغییر در سبک ز‌ندگی، نوع تغذیه، نوع پوشاک، شیوه گفتار و تعامل اجتماعی و... را دارند. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگرانی از قانون شدن همباشی 🎈 من این کشور را قبل از ! ترک می‌کنم... 🍂 زندگی اجتماعی دائماً در حال و تحول است و هم به‎عنوان بخشی از عناصر تشکیل‎دهنده اجتماع، در حال تغییر است. 🍂 و در پی تحولات ارزش‎ها، گاهی جایگاه نیز تغییر می‎کند. @umefafgaraei