eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📝سرکار خانم سنجری به تشریح پژوهش خود بر روی 15 دانش آموز پرداختند که موفق شده بودند با آموزش مهارت خودشناسی به دانش آموزان، که نسبت به پیام‎های ارسالی از طرف سایر همکلاسی هایشان، واکنش‎های عجولانه و غیرمنطقی نشان می‎دادند و مهارت‎های ارتباطی خوبی نداشتند، تاب آوری شان را افزایش دهند. 🔷ایشان طی نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی مهارت خودشناسی دانش آموزان اقدام نمودند. 🔷ایشان اذعان داشتند که ارتقای تاب آوري منجر به رشد دانش آموزان در به دست آوردن تفکر و مهارت هاي بهتر و دانش بیشتر می‎شود. ✅یکی از راهکارهای ، شفاف سازی خودشناسی در درون دانش آموزان می باشد. به عبارت بهتر پذیرفتن خود به عنوان و سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آنها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف خود و کتمان نکردن آنها، موجب ارتقای تاب آوری و تقویت آن می‎شود. 💎افرادی که تاب آوری بالایی دارند، دارای احساس ارزشمندی، کفایت اجتماعی، خوش بینی، همدلی و عزت نفس هستند. 👈برخی از محدودیت‎ها و چالش‎های فرایند نظارتی در اجرای راهکارها نیز، عدم همکاری و حمایت خانواده به نحو مطلوب، تغییر عقیده تعدادی از دانش آموزان مبنی بر تأثیر شانس در موفقیت، وابستگی بیش از حد به والدین و... عنوان شد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/R8jitq4msy2fWXs @umefafgaraei
📣📣📣 چهارمین نشست در سال 1401 🔔 👥👥هم‎اندیشی گروهی 💬 با عنوان: «تحلیل فعالیت‎های پیشین کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی و ترسیم افق‎های پیش‎رو» 📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁 📆زمان: چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📚 کتاب زیباترین حیوان 🌿ظاهر داستان این کتاب در مورد لجبازی و غرور است؛ اما در اصل به موضوع می پردازد. کودکان با خواندن این کتاب درک می‎کنند که چرا نباید زیبایی خود را در هر جایی به نمایش بگذارند. ▫️نویسنده احمد طالبیان ▫️ناشر بهار دلها ▫️قطع خشتی ▫️تعداد صفحات 12 ✅ مناسب برای کودکان 📸 تصاویر بیشتر از کتاب https://eitaa.com/tasavir2/3223 🔴 قیمت پشت جلد : 10.000 تومان 🔵 قیمت با تخفیف : 9.500 تومان ادمین ثبت سفارش و ارسال🚚👇 @ketabejonob @umefafgaraei
❇️به نظر مي‌رسد، و حجاب، با به کار بستن روش‎هاي ذيل ما را تا ميزان قابل قبولي به سوي سوق خواهد داد. 1️⃣روش اقناعي: ☘️استدلال عقلي، شرعي و اجتماعي در مورد آثار مطلوب فردي و اجتماعي حجاب. 2️⃣روش ترغيبي: ☘️ترغيب و آماده سازي فرد براي تغيير رفتار از طريق اصرار و تشويق، آموزش‎هاي جذاب همگاني از طريق بهره گيري از گروه هاي مرجع تأثيرگذار و توجه به ذائقه هاي روانشناختي و زيبايي شناختي. 3️⃣روش تسهيلي: ☘️ايجاد تسهيل براي تغيير رفتار از طريق در دسترس قرار دادن رفتار مورد نظر از لحاظ ذهني و عیني با توجه به الگوهاي پوشش ملي، متناسب و سازگار با فرهنگ بومي و رفع هرگونه موانع در اين فرآيند. 4️⃣روش تلفيقي: ☘️با بهره گيري همزمان سه روش قبلي و تأکيد بر جلب مشارکت‏هاي سه گانه عمومي مدني و دولتي براي مديريت امنيت عمومي با توجه به لحاظ قرار دادن مواردي ازجمله: 🔺تعريف مفهومي و تعيين حدود حجاب و بدحجابي به صورت عيني و مصداقي 🔺تشکيل شوراي فرابخشي در راستاي کنترل ناهنجاري در پوشش 🔺بازنگري در قانون فعلي بدحجابي و تبصره621 قانون مجازات اسلامي 🔺کنترل مستمر مراکز تهيه و توزيع البسه زنان و پرهيز از رواج مدهاي نامناسب و قرار دادن البسه هاي نامناسب در ويترين فروشگاه ها 🔺توجه و دقت مراکز فرهنگي از قبيل صداوسيما و تهيه کنندگان فيلم‎هاي سينمايي از طريق نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 🔺و... ✍️دکتر نیره قوی و معصومه امیرلو @umefafgaraei
📢دوره کوتاه مدت عدالت جنسیتی 📃موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با همکاری پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی، گروه عدالت اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی دوره عدالت جنسیتی را برگزار می‌نماید. 🔹با حضور اساتید برجسته کشوری 🔹 برگزاری دوره به صورت حضوری و مجازی 🔹تاریخ برگزاری: اول تا چهارم خرداد 🔹مهلت ثبت نام: ۳۰ اردیبهشت 🔸 اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلاب ارشد و دکتری رشته‌های مطالعات زنان، فقه خانواده و علوم اجتماعی، حقوق، علوم سیاسی و... 🔻هزینه دوره ۵۰ هزارتومان، هزینه صدور مدرک ۵۰ هزارتومان 🔻اعطای گواهینامه 🔻معرفی عناوین پایان نامه 💎نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات(حوزوی، دانشگاهی) رشته، کدملی، شماره تماس، نوع شرکت(حضوری یا مجازی)، ارسال فیش واریزی به مبلغ ۵۰ هزارتومان. 🔴جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، به آی‌دی زیر در پیام رسان ایتا مراجعه شود: @Pasokhgo8 @umefafgaraei
⚠️ برخی از دختران و پسران که به دنبال تبلیغات غربی در کشور مرسوم شده است، آسیب‎هایی را در جامعه، هم برای افراد بدپوشش و هم دیگر افراد جامعه به وجود آورده است. ♨️ هایی که بدحجابی برای افراد بدحجاب دارد: 1️⃣ جامعه ما یک جامعه خانواده محور است و منجر به افزایش خیانت بین زوجین و فروپاشی خانواده ها می‎شود. بی حجابی، مردها را تشویق به بی وفایی می‎کند و این امر، ها و در پی آن، فروپاشی اجتماعی را در پی خواهد داشت. 2️⃣ ترویج بی حجابی در جامعه منجر به و لاابالی گری و بی اعتنایی به می شود و وقتی در جامعه، دین مورد بی اعتنایی قرار گیرد؛ درواقع پایه های حکومت دینی سست می شود و حتی حکومت دینی در معرض فروپاشی قرار می گیرد. 3️⃣با بی حجابی، توجه افراد جامعه از امور جدی مانند معنویت، تولید، عدالت خواهی و سازندگی، معطوف به مصرف گرایی، مدپرستی و امور تفننی می شود؛ یعنی بخش عظیمی از جامعه که نیروی جوان هستند به جای اینکه وقت خودشان را صرف تفکر، عقلانیت و تولید در همه عرصه ها بکنند، وقت، توان و سرمایه خود را صرف شهوت می کنند. 📚پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراض ‏نماینده پارلمان استرالیا از اجرای سند 2030 یونسکو 👈این برگه ای است که دختر 10 ساله من از مدرسه به خانه آورده.... ♨️من از مدرسه شکایت کردم و به من گفتند که این فقط بخشی از است... 🔥این تکلیفی است که هر روز در یک ، نه یک مدرسه راهنمایی، به آنها داده می‎شود! ⚠️چطور باید از بچه هایمان کنیم؟ وقتی این نوع در مدارس ما وجود دارد؟ @umefafgaraei
🔷 قطع نظر از محاسنی که اینترنت، در تسهیل و تسریع زندگی کنونی ایجاد نموده؛ آسیب‌هایی را نیز در بر دارد. ازجمله می‌توان به بی مقدمه و بدون حفظ بر جامعه دینی دو جنس جوان و نوجوان در اشاره کرد. ⚠️ این آسیب که اخیراً با سرعتی روزافزون، و حیای اجتماعی را نشانه گرفته است و ظرف قبح و پلشتی را در هم می‌شکند، به تهدیدی جدی برای فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی تبدیل شده است. 🔔 به نظر می‌رسد پرداخت هرچه بیشتر و جامع تر به این موضوع، از ضرورت‌های جامعه امروز - بخصوص در دانشگاه ها و محیط های مذهبی- است. 🔷 چراکه با عباراتی نظیر این که فضای مجازی، ادبیات مخصوص به خود را دارد و رعایت حضوری در آن لازم نیست، نمی توان توجیحی برای ، پیدا کرد. 🎈 بنابراین، باید سعی شود که را در فضای مجازی، ملاک قرار داد. 🔶 برای مثال، اگر کسی در دنیای واقعی تا به حال با نامحرمی صحبت خصوصی نکرده، چت با نامحرم برای این شخص، نوعی به حساب می آید. 🔶 همچنین اگر کسی در زندگی تمایل ندارد، که حتی تصویر باحجابش را دیگران ببینند، با گذاشتن تصویر خود در پروفایل، برخلاف عرف خود عمل کرده و این عمل ممکن است به لغزش‌های عملی منجر شود. 📌 بدیهی است رفتارها در اینترنت بازتر شده؛ اما شایسته است در مواقعی، رفتارهای مجازی را با برخوردها در دنیای واقعی زد. ✅ این ، می‎تواند به واقعی تر شدن نوع استفاده در فضای مجازی، کمك کند. ✍️ مهدی نصرتی @umefafgaraei
📣📣📣 پنجمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «چالش‎های آینده تربیت جنسی در داستان‎های ترجمه‎ای» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ 🍂 روح آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست. 🔷 استاد فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) که ازجمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. 🔷 سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌نمود. 🔷 پس از مصطفوی، او از علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و… که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند در علوم اسلامی و عرفان استفاده نمود. 🔷 آیت‌الله فاطمی‌نیا از جمله کارشناسان علوم اسلامی می‌باشند که به تحقیق و پژوهش در این زمینه اشتغال داشتند؛ از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره نمود. 🔷 آیت‌الله فاطمی‌نیا از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌روند و درمورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ بودند و در عین حال بیش‌تر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداختند. 🍂 رحلت این عالم وارسته و استاد برجسته را محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، خاندان مکرم ایشان و به مردم متدین ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم. 💐 روحشان شاد و یادشان گرامی @umefafgaraei
🍃وزیر محترم آموزش و پرورش 🍃ریاست محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی 🍃اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی با سلام و احترام 🔶به استحضار می رساند که همچنان در روحیه مدیران برخی مدارس رخنه کرده و با اجرای برنامه‌هایی مشابه رقص با نام همراه با موسیقی ریتم‌دار به عنوان ابلاغیه آموزش و پرورش با هدف شاداب‌سازی دانش‌آموزان در حال اجراست. 🔶ما اولیای دانش‌آموزان از فرزندان و نسل آینده خود نگرانیم و خواستار و اجتناب از حرکات موزون رقص گونه از ورزش هستیم و خواهشمندیم از اجرای تمامی مواردی که با فرهنگ غنی اسلامی مغایرت دارد مطابق فتوای مراجع عظام در قالب یک لیست و فهرستی از موارد به مدارس ابلاغ شده تا از هر گونه سوء استفاده و اعمال سلیقه شخصی مدیران جلوگیری نماید. 🔰 کمپین حذف موسیقی و دوری از حرکات موزون ورزشی در مدارس https://www.farsnews.ir/my/c/139735 @umefafgaraei
👆واکنش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به کلیپ پخش شده در فضای مجازی از رقص یک دانش آموز دختر در مدرسه 🍁🍂🍁🍂🍁 👈امر آموزش و و آماده کردن آنها برای ، در هر جامعه ای، به عهده آموزش و پرورش و است. 📌در انجام خود کوتاهی نکنیم. @umefafgaraei
🔔طرح ملی 📣 کلیپ های آموزشی نحوه مواجهه با خیانت زوجین در فضای مجازی 🌸 مزایا و ویژگی های دوره: 1️⃣ رایگان 2️⃣ مجازی 3️⃣ آسان 4️⃣ اعطای‌گواهینامه رسمی 5️⃣ پشتیبانی اساتید توانمند 6️⃣ بدون محدودیت جغرافیایی 7️⃣ ویژه مربیان و افراد متاهل 🔶 اساتید: خانم‎ها نیک، علم الهدی، شایسته خو و... 🌸 برخی از سرفصل‌های دوره: 🔸تعریف خیانت 🔸واکاوی مفهوم خیانت در فضای واقعی و مجازی 🔸تفاوت خیانت زوج و زوجه 🔸آثار و پیامدهای خیانت 🔸 اثبات خیانت 🔸شیوه واکنش به خیانت 🔸 شیوه های اصلاح و بازیابی شخصیت 🔸تفاوت ماهوی خیانت و بی وفایی 🔸حقوق اجتماعی و خانوادگی زن و مرد..... ⭕️ نحوه اجرای دوره: ✅ این دوره در قالب ۳۰ فایل آموزشی بارگزاری خواهد شد. 🔘طول دوره: دو ماه ✴️جهت ورود به دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید https://eitaa.com/joinchat/2497577137C485197a723 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک استدلال ساده 👈 اما 🌺 زیبا و مؤثر ✅ برای شکاندن🔏 قفلی که معاندان ساکن این جهان! با «جنگ ترکیبی»، بر دهان بسیاری از ایران اسلامی زده اند... 🔓بشکنید این را 👈 و خود را از نجات دهید و به سمت آزاد کنید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙تو نمی‎دونی داری با بی‌حجابیت چیکار‌ می‌کنی؟! 💥تو با بدحجابی خودت، راندمان تحصلی و مدیریت رو پایین میاری... 💥یکی همسرش رو طلاق میده... 💥یکی بچه اش فاسد میشه... 🍁🌿🍁🌿🍁 👤استاد پناهیان @umefafgaraei
📝انتقاد از بدحجابی در نمايشگاه کتاب 🔷بیشتر کسانی که نمایشگاه کتاب امسال را دیده اند، در این نکته متفق‌اند که وضعیت و میزان و استفاده از در نمایشگاه امسال، از سال‌های گذشته زننده‌تر است و تأسف‌آور این که وزارت ارشاد برنامه خاصی برای مهار و مدیریت این و خلاف شرع نداشته و برای رفع تکلیف به نصب چند تابلوی کوچک با مضمون «نهی از چشم چرانی» اکتفا کرده است! 🔷وزارت ارشاد می‌توانست تا حد زیادی وضع اسفبار بدحجابی در نمایشگاه کتاب را مهار و مدیریت کند، اگر مسئولان، اندکی برای اهمیت قائل می شدند و برای رعایت آن برنامه ریزی می کردند! 🔷وقتی افراد متوجه مدیران نمایشگاه به مقوله حجاب و عفاف می شوند، در رفتار خلاف شرع خود تشویق شده و با دلیری و شجاعت به عمل خود ادامه می دهند! 📝لطفاً در صورت تمایل، اعتراض خود را اعلام بفرمایید و در نشر این پویش همکاری نمایید. 👉 https://www.farsnews.ir/my/c/141191 @umefafgaraei
# 🔷در تم‌های آمادۀ نرم افزار پاورپوینت، دنبال تمی بودم تا متناسب با موضوع باشد و اسلایدهایم را بر اساس آن طراحی کنم. یکی از تمپلت‌ها «LGBTQl» و با رنگ‌های خاص این گروه بود! ♨️چراکه یکی از نقاط تأکید سند توسعه پایدار 2030، اقلیت‌ها ازجمله اقلیت‌های جنسیتی بوده و جداً به دنبال آن می‌باشد. ✍️دکتر مجتبی همتی فر 🔺عبارت LGBT مخففی برای زنان هم‌جنس‌گرا (Lesbian)، مردان هم‌جنس‌گرا (Gay)، دوجنسیتی‌ها (Bisexual) و تراجنسیت‌ها (Transgender). 🔺گاهی یک حرف I نیز (Intersex) به آن اضافه می‌شود که حاصل LGBTI خواهد شد تا افرادی را شامل گردد که دوجنسه Intersex هستند؛ یعنی شرایط نادری که یک شخص با دستگاه تناسل مبهم یا با آلت تناسلی دارای ویژگی‌های هم‌زمان مرد و زن به دنیا می‌آید. 🔺گاهی نیز یک حرف Q(Questioning) به آن اضافه می‌شود و LGBTQI را تشکل می‌دهد که افرادی را شامل می‌شود که در جستجو و تجربه درمورد هویت جنسیت و گرایش جنس خود می¬باشند. 📚واقعیتِ آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها @umefafgaraei
🔔دعوت به همکاری کشور جهت اجرای طرح جامع عفاف و حجاب 📣اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش در جامعه با اجرای طرح جامع عفاف و حجاب 🌿اهداف طرح: 🔸توقف روند رو به رشد بدحجابی در بازه زمانی مشخص 🔸ارتقای وضعیت حجاب جامعه 🔸بازگشت حجاب به روند قانونی و شرعی 🌿ویژگی های طرح: 🔺عدم تنش زایی 🔺اقناع فکری 🔺شروع از دستگاه های دولتی 🔺مستمر بودن 🔺مردمی بودن 🔺همه جانبه و جامع 🔺توأمان نمودن کار فرهنگی و اجرایی 👈🏻در صورت تمایل، با مراجعه به آدرس: https://www.setad-abm.ir/ 👈 و انتخاب گزینه طرح جامع عفاف و حجاب، می‌توانید نسبت به مطالعه و ثبت نام اقدام نمایید. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 👥👥هم‎اندیشی گروه
🔰چهارمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «تحلیل فعالیت‎های پیشین کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی و ترسیم افق‎های پیش‎رو» 📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁 👥👥به صورت هم‎اندیشی گروهی ⏰در تاریخ چهارشنبه 21 اردیبهشت ساعت 16:30 🎧 به‎صورت حضوری و همچنین وبینار، با مشارکت برخی از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه عفافگرایی برگزار شد. ❇️ در ابتدای نشست، رضوانی مسئول کارگروه عفافگرایی، به ارائه مختصری از فعالیت‎های کارگروه در یک دهه فعالیت خود (اعم از مطالعات پژوهشی و دستاوردهای ارائه شده) پرداختند و درادامه ، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، به طور مشروح، به فعالیت‎های کارگروه عفافگرایی و پیشنهاداتی در راستای کاربردی تر شدن جلسات پرداختند و سپس سایر اعضای جلسه نیز، به ارائه نقد و نظر و پیشنهاد در خصوص فعالیت‎های کارگروه در جهت مؤثرتر شدن فعالیت‎ها اهتمام ورزیدند. در انتهای جلسه نیز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‎های کارگروه و تعداد افراد مشارکت کننده در جلسات کارگروه، از که در بیش از نیمی از جلسات کارگروه در سال 1400 شرکت نموده بودند، تقدیر شد. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات، نظرات و پیشنهادات دکتر مغربی: 🔷 هر گروه پژوهشی غیر از کارگروه عفافگرایی هم بود، مراحل تکاملی کارگروه را که دکتر سعیدی بیان کردند طی می‌کرد. اما سنگ بنای هر گروه پژوهشی این است که براساس اسلوب آکادمیک و واقعیت موجود در جامعه باشد. گروه های پژوهشی باید گلوگاه ها را کشف نموده و بر آن اساس، نسخه بپیچند و یا هشدار بدهند. اگر کارگروه هم به این سطح برسد که خوب است و درنهایت هم باید دانش به دست آورده را به روش‎های مختلف منتشر کنند. پیدا کردن زبان مشترک با مخاطب (کودک، جوانان و مدیران) از اهمیت بسیار برخوردار است و مرحله بعدی منوط به گذراندن این دوره است و درواقع گروه پژوهشی به جزء زنده ای از جامعه تبدیل می‎شود. 🔷 کارگروه عفافگرایی در سطح اول و دوم از وضعیت سبز برخوردار است و در سطوح سوم تا پنجم وضعیت زرد دارد و در سطح ششم و هفتم ناموفق است. 🔷 فعالیت‌های کارگروه باید باقیات صالحات باشد و قائل به فرد نباشد و توسط دیگران ادامه یابد و این امر مستلزم رسیدن به سطح اکوسیستم زنده است و در این صورت مؤمنان بیشتری درگیر انجام امور فرهنگی می‌شوند و افزایش همدلی مؤمنان، منجر به زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر خواهد شد. 🔷هدفگیری واقعیت در کارگروه عفافگرایی صورت گرفته، اما پروژه های دانشجویی باید هدفمندتر باشد و برخی موارد دیگر هم باید مورد مطالعه آکادمیک قرار بگیرد. 🔷کشف گلوگاه هایی نظیر چگونگی فعالیت شیطان و شبهات غالب نیز باید در دستور کار کارگروه قرار بگیرد و... @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 دکتر صابری فتحی: ضمن تشکر از دکتر مغربی، امید است که ایشان در جهت اجرایی نمودن پیشنهادات خود برای کارگروه نیز، همکاری داشته باشند و اگر بتوانند از ظرفیت دانشجویان در این زمینه بهره مند شوند، عالی خواهد بود. شناسایی افراد فرهنگی در سطح شهر نیز، قطعاً مؤثر خواهد بود. وظایف باید تقسیم شود و مسلماً کارگروه تمایل دارد که وجهه علمی خود را همچنان حفظ نماید و برای برخی امور نیاز به مشارکت افرادی خارج از دانشگاه احساس می‎شود. در خصوص سند 2030، فعالیت‎های کارگروه نهایتاً منجر به کتاب شد و این کتاب مورد توجه شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت و به نوعی برخی را خلع سلاح کرد و این کتاب می‌تواند راهگشای برخی افراد برای استناد باشد. 🔶 دکتر اسلامیان: عدم همکاری برخی مسئولان در گذشته، مشهود است ولی در عین حال، کارگروه بدون درنظر گرفتن منافع اعضای خود، در راستای اجرای دغدغه های فرهنگی، در حوزه های پژوهشی و عملیاتی حرکت نمود. پاشنه آشیل فعالیت‌های اجتماعی، ازجمله عفاف و حجاب و امر به معروف، انجام آن توسط افراد متخصص است و آسیب زا بودن فضای فرهنگی و اجتماعی، ناشی از ورود افراد غیرمتخصص است. یکی از اشکالات فعالان فرهنگی در کشور، مدعی بودن و قائل نبودن به استفاده از دیدگاه ها و نظرات دیگران است. 🔶 خانم مواسات: در جریان فعالیتهای علمی در خصوص سند 2030 هستم و سؤالم این است که آیا در زمینه عملیاتی نیز کاری انجام شده؟ آیا از مسئولان خواسته شده در جهت تبیین این موضوع اقدام کنند؟ @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 خانم کمالی: کاش مسئولانی که قدرت دارند، نسبت به مشکلات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند و کاری جز غصه خوردن از دست دغدغه مندان برنمی آید. تا زمانی که صحبت‌های کارگروه، وارد بطن جامعه نشود، فایده ای نخواهد داشت؟ چرا کسانی که باید دادشان دربیاید، ساکتند؟ اگر بنده امشب بمیرم، اولین چیزی که شهدا از من می‎پرسند این است که چرا تو این مسائل را دیدی و چیزی نگفتی؟! پس لرزه های فرهنگی آغاز شده و باید نگران آینده باشیم. چند تلوزیون شهری در مشهد تبلیغ عفاف را میکند؟! آیا تاکنون از دانشجوی عفیف در سطح دانشگاه، تقدیر شده است؟! 🔶 خانم امیری: ساخت کلیپ های کوتاه و پلاگاردهای تصویری به انتقال مفاهیم کمک می‎کند. هرچند مستلزم هزینه می‎باشد؛ اما اینگونه پلاگاردهای داستان گونه در دبیرستان های دخترانه جواب داده و نمایش گونه بودن امر به معروف و نهی از منکر خیلی مؤثرتر است. 🔶 آقای یوسفی: نکته ای که گاهاً در جمع‎های تخصصی، فراموش می‌شود چاقوی دولبه است. زمانی که دشمن از جایی به ما آسیب می‌زند، ما هم می‌توانیم از همانجا به او ضربه بزنیم. برای مثال غرب خواست که به جوانان ضربه بزند و مقام معظم رهبری در مقابل، جوانان کشور را امید خود معرفی کردند. باید به دنبال اثرگذاری های اجتماعی حرکت کنیم و آنها را به گوش مردم برسانیم. هجمه بزرگ هست، اما مشکلات آنقدر حاد نیست و یادمان رفته که به برکت خون شهدا، کشور ارثیه ای دارد که قابل دفاع است. اگر منطقاً با مردم صحبت شود، همراه خواهند بود. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 دکتر تقی پور: در این کارگروه افراد بدون چشمداشت کار می‎کنند و مظلوم واقع شدند. درواقع کارهای فرهنگی از صدر اسلام محدود بوده و در ادامه وسعت پیدا کرده و از این بابت نگران نباشیم. در خصوص این نقد که چرا جامعه به سمت کارگروه نمی آید، این نکته قابل عرض است که افزایش هجمه های فرهنگی غرب، باعث به چشم نیامدن فعالیت‌های کارگروه می‌باشد و همین کارهای لاک پشتی کارگروه را باید از نورانیت اهل بیت دانست. نیاز به واسطه هایی برای ارائه کارهای علمی کارگروه به سطح جامعه و زبان متناسب با گروه های مختلف وجود دارد. پیشنهاد مکاتبه با دانشگاه فرهنگیان را دارم. کشف عوامل مؤثر را افزایش دهیم و صدای بلندگوی کارگروه را بلندتر کنیم و جلسات در مکانهای خاصی مثل ادرات و امکان عمومی برگزار شود. 🔶 آقای عطاری: زحمات و سابقه فعالیت کارگروه گسترده است و بهتر است در مقام پاسخ به انتقادات یکدیگر برنیاییم و به کشف ضعف‌ها بپردازیم و در جهت تکامل کارگروه حرکت کنیم. این کارگروه زیر نظر پژوهشکده است و به زعم خودم تنها جایی که از کارگروه حمایت نمی‌کند همین پژوهشکده است. کارگروه را می‌توان فعال‌تر کرد و از حالت صرفاً تولید علم خارج کرد و محتواهای آن را به کف جامعه رساند. بهتر است که کارگروه را قبل از ارائه به جاهای دیگر، به خود دانشگاه معرفی کنیم و سپس مؤسسه های بیرون از دانشگاه و نامه نگاری با آنها انجام شود. کارگروه عفافگرایی دانشگاه به نسبت سایر کارگروه های دانشگاه، طیف وسیعتری را داشته و دارد. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 آقای محروقی: ما به ازای بیرونی این کارگروه، در سطح جامعه دیده نمی‌شود و بهتر است در اولین فرصت از شهردار برای حضور در این کارگروه دعوت و دستاوردهای کارگروه به ایشان ارائه شود. مسائل عفاف و حجاب باید در سطح کلان و کشوری بررسی شود. بازتعریف حجاب باید صورت گیرد و به درستی تبیین شود. نماینده ولی فقیه در دانشگاه آیا به کارگروه دعوت شده اند؟ ایشان در راستای تبیین ارزش‌های دینی مسئولیت دارند و باید کارگروه از اظهارات نظر ایشان از منظر دینی و شرعی بهره مند شود. 🔶 آقای سهندی: از سیستمی می‎توان انتظار آورده داشت که دارای یک سر و یک بدن باشد. در صورتی که تنها سر و نظریه باشد، دستاوردی ندارد. اکنون که در جنگ نرم و فرهنگی قرار داریم اهمیت این موضوع بیشتر است. اگر کارگروه و فعالیت‌های آن را به سر سیستم تشبیه کنیم، کارگروه بدنی ندارد و درواقع نیاز به دست و پا دارد و در غیر اینصورت برکت و دوام نخواهد داشت. 🔶 استاد محمدی مقدم: نیت و هدف کارگروه منجر به استمرار فعالیت‌های آن در سال‌های متوالی شده است و انشاالله اثرات مؤثری هم داشته باشد. این کارگروه ظرفیت این را دارد که در خصوص اسلامی سازی روانشناسی در شاخه تربیت جنسی فعالیت‌هایی را داشته باشد. بسیاری از مشکلات مملکت، به علوم انسانی غربی برمی‎گردد و مشکلات بشریت هم همین علوم انسانی است و تعطیلی دانشگاه ها توسط امام رضوان الله نیز تحقق یافتنِ اسلامی سازی علوم انسانی بود که به دلیل عدم همراهی مسئولان وقت محقق نشد. @umefafgaraei
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه: 🔶 خانم روضه: با نگاهی به جلسات برگزار شده در سال گذشته که مشارکت داشتم، متوجه شدم که موارد قابل توجهی از مفاد جلسات را، در خاطر ندارم و بعضی از موضوعات جسته و گریخته است. پیشنهادم برای نشست‌های کارگروه این است که محوری تعیین شود و موضوعی خاص، از جنبه های مختلف بررسی شود؛ در این صورت اثربخشی بهتری دارد. 🔶 آقای ابوترابیان: در خصوص پیشنهاداتی که عرضه شد مبنی بر اینکه کارگروه در مکان‌های مختلفی برگزار شود، این نکته قابل عرض است که عمدتاً باید نتایج کارگروه در آن مکان‎ها ارائه شود نه خود جلسات. زحمت‎های کارگروه زیاد بوده، ولی چکیده فعالیت‎ها به مکان‌ها و افراد مختلف ارائه نشده است. در این کارگروه انواع مخاطب‌ها تعریف نشده و جلساتی بوده که خاص خانم‌ها بوده، اما بیشتر آقایان به آن موضوع ورود کرده اند و حتی گاهی برخی موضوعات می‎طلبد که جلسات ویژه خانم‌ها برگزار شود. با توجه به تجربه مسئولیت خود در سطح آموزش و پرورش استان عرض می‌کنم که بزرگترین مشکل معلمان ما در برخی مدارس دخترانه است و اکنون شرایط بدتر است. همچنین اگر از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، جویا شوید هیچ اطلاعاتی ندارند و متأسفانه نادانسته آن را اجرا می‎کنند. بهتر است از اساتید سایر دانشگاه ها در سطح کشور نیز در این جلسات حضور یابند و مجازی بودن جلسه این امکان را میسر می‌کند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/wynJYzaNECrwNBg @umefafgaraei