eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینجور آزادی را نفی می‎کنیم... ❇️ایمان آوردن به ، الزامی و اجباری و اکراهی نیست؛ اما وقتی که اسلام را به عنوان قبول کردم، نسبت به یک یک آورده های اسلام عشق می ورزم. ⚠️هم اسلام را قبول دارم، هم آزدی را...! چون انسان آزاد است! ✅اینجور آزادی را نفی می‎کنیم... 🎙شهید دکتر بهشتی @umefafgaraei
🔷حقیقت این است، این وضع ، که در میان ما آغاز شده است و از اروپا و آمریکا هم جلو می ‏افتیم، از مختصات جوامع سرمایه‏ داری غربی‏ و یکی از روشهایی است که آنها برای تخدیر و بی حس کردن اجتماعات انسانی و در آوردن آنها به صورت مصرف کننده اجباری کالاهای خودشان، به کار می ‏برند. 🔶تجربه یک‏ قرن گذشته و کمتر از آن، کاملاً ثابت کرده است، به هر اندازه که آزادی در مسائل جنسی بیشتر باشد، در افراد بیشتر است. چون غریزه جنسی انسان، صرفاً ظرفیت جسمانی ندارد، ظرفیت روحی هم دارد. 🔷غرایزی که‏ صرفاً ظرفیت جسمانی دارند (مثل خوردن)، دارای ظرفیت محدودی هستند؛ اما برخی موارد خیر... 🔶مثلاً بشر، از تصاحب‏ ثروت اشباع نمی ‏گردد. اگر انسان مالک صدهزار تومان شد، دیگر روحش هم از مالکیت سیر می ‏شود؟ مقام و جاه طلبی چطور؟ آن هم همین طور است. غریزه‏ جنسی انسان هم همین طور است. 📚 مناجات @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥زندان: تاوان والدین متعهد غربی ♨️از این به بعد، اگر شما به عنوان والدین با تغییر جنسیت فرزندان زیر 18 سال خود مخالفت کنید، از کار بیکار و راهی زندان خواهید شد...! @umefafgaraei
داستان 18 بانو.pdf
2.88M
📚 «داستان ۱۸ بانو» ✍️ کاری از گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّه قم 🍃من متولد 19 تیرم 🍃خانه دوست کجاست؟ 🍃خام بودم پخته شدم 🍃زهرایی شدم 🍃من نمک گیر شدم 🍃نگاه های شیطانی 🍃معجزۀ عشق 🍃روزهای پوچ 🍃عبور از جاهلیت مدرن 🍃نقش گمشده من 🍃چله چادری که دائمی شد 🍃فراز و نشیب یک زندگی 🍃وعده من و شهید ابراهیم هادی 🍃به دور از غوغای زمانه 🍃از مذهبی ها خوشم نمی آید 🍃من تن بودم، زن شدم 🍃حجاب، سوغات حج 🍃نامبر وان واقعی 💐کتابی جذاب برای تشویق به حجاب @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شبیه شدن به محبوب خدا ⁉️اگر من حجابم را درست کنم، جامعه درست میشه؟ ✅نه... اگر حجابت را درست کنی، هیچ چیزی در جامعه درست نمیشه... 🎈تو اگر حجابت را درست کنی، جامعه درست نمیشه... ولی تو به رفاقت با خدا که نزدیکتر میشی. تو که بیشتر محبوب و میشی. 💎اگر قبول داریم که محبوب های خدا چه کسانی هستند؛ آنها مشخص است و خدا در قیامت خواهد گفت: چطور کسی را به جهنم ببرم که پوششش شبیه محبوب های من است؟ 🎙استاد فرهنگ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 سیزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «تبیین ایدئولوژی
🔰گزارشی از سیزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «تبیین ایدئولوژی گروه‎های تجزیه‎طلبی در غرب آسیا و نقش آنان در اغتشاشات اخیر» 👤با ارائه دکتر علی اکبر امراهی؛ دانش ‎آموخته و مدرس مدعو دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 4 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️دکتر امراهی در این نشست، ضمن بیان روایت تاریخی از در جوامع، به مرور مبانی نئولیبرالیزم و نمودهاي آن در جامعه پرداختند و درنهایت پس از توضیح تئوري تاچر که برگرفته از جهان بینی نئولیبرالیزم در شکل گیري و جهتدهی به گروههاي تجزیه طلب در غرب آسیا است، به معرفی و نقش آنان در اخیر در ایران عزیز پرداختند. 🔷 نئولیبرالیزم، گسترش یافته همان لیبرالیزم کلاسیک است که معتقد است مکانیزم بازار، براي همه عرصه هاي اجتماعی کارآمد است. 🔶 فرهنگ و نگاه نئولیبرالیستی، بر تمامی زیرنظام هاي اجتماعی تأثیرگذار است. 🔷 نئولیبرالیسم چیز پیچیده ای نیست. برخلاف اسم پرطمطراقش، چیز ساده ای است. یعنی جامعه تبدیل شود به یک گروه 20 میلیون نفری اشراف برخوردار و یک گروه 60 میلیون نفری مغلوب نیازمند مطلق و نیمه نیازمند. 🔶 بنا به گفته دیوید هاروي، نئولیبرالیسم همه شکل هاي همبستگی اجتماعی را به نفع فردگرایی، مالکیت خصوصی، مسئولیت پذیري فردي و منحل کرد. @umefafgaraei
🔥هر گروهی که میخواهد با حکومتی مبارزه کند، لاجرم به چند عنصر نیاز دارد: 🔺ایدئولوژي 🔺تشکیلات 🔺و منابع مالی و اطلاعاتی 💥گروهک تروریستی : با توجه به آنکه این گروهک از نظر ایدئولوژیک (مائوئیسم و سوسیالیسم) تضاد شدیدي با اکثریت جامعه (دیندار – مسلمان) داشت، هیچگاه نتوانست پایگاه اجتماعی مناسبی که منجر به مشروعیت آن در میان مردم شود، داشته باشد. همین امر مقدمه اي گشت تا در تنازع براي بقای سازمانی خویش، مسیر به کشور را پیشه نماید. 💥گروهک تروریستی : پژاك در 4 آوریل سال 2004 از دل پ.ك.ك بیرون آمد و دستورات خود را نیز از دل این دریافت می کند و تماماً عامل اجراي سیاست هاي حزب مادر (پ.ك.ك) است. در ابتداي همین اغتشاشات، به استناد خبرگزاري فارس، 77 نفر از عوامل گروهکی تجزیه طلب دستگیر شده اند. 🔷 یکی از مهمترین نشانه هاي تأثیر گروههاي جدایی طلب قومیتی را باید در شعار اصلی دانست. شعار زن زندگی آزادي، شعار اصلی است. که اولین بار اوجالان مطرح کرد. @umefafgaraei
🔶 پ.ك.ك و پژاك، در حالی درباره ارزش و صحبت می‎کنند که خودشان از بزرگترین شبکه هاي براي گروه هاي مافیایی، جهت بهره کشی جنسی هستند. 📌 آیا از خواستگاه تروریسم می تواند ظهور کند؟! 📌 استراتژي کشتار کودکان و افراد سالخورده و درنهایت استراتژي رعب و وحشت، می تواند تناسبی با آزادي داشته باشد؟! 📌 چرا وقتی در ایران به خاطر فرضیه کشتن یک خانم توسط نیروهاي پلیس، اعتراضات سراسري شکل می گیرد و تمام رسانه هاي سلطه کشته شدن یک نفر را، ظلم غیر قابل قبول می دانند؛ ولی باز به استناد خود همان رسانه ها سالانه بیش از 4000 زن را در آمریکا، یا در حین دستگیري و یا در زندان می کشند و علاوه بر آن 900 نفر مفقود می‎شوند، هیچ رسانه اي از آن به ظلم یاد نمی‎کند؟! 🔖درادامه جلسه، اعضای کارگروه نیز، به بیان نظرات خود در خصوص بحث ارائه شده پرداختند. در این میان، به نقش مخرب ، ، ها، سیاستگذاری ها و... اشاره گردید. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/TwYqrodBHkWRN9P @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پوشش اجباری یا حجاب اجباری؟! 🔥نزدیک به دو ماه است شلوغ کاری می‌کنید و در این دو ماه، یک شعار اقتصادی نداید! همه شعارهایتان جنسی است! در فضای مجازی هم همینطور! رسانه های پوشش دهنده شما هم همین را نشان می‎دهند! 🍂🍁🍂🍁🍂 🍂میگویند "من مخالف حجاب اجباری هستم!" 🍁کدام حجاب اجباری؟!؟ 🍂به لطف مسئولان فرهنگی، حجابی در کشور نمانده است که اجبارش موضوع باشد! 🍁نگاهی به خیابان‎های ما بندازید... واقعاً از کدام صحبت می‌کنید؟! 🍂منظور آنها پوشش اجباری است. میگویند دلم نمی‎خواهد داشته باشم! 📌اما آیا از کشورهای سراسر جهان اطلاعی دارید؟! 🎙امین بسطامی @umefafgaraei
📣 پانزدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «چالش‎های امر حجاب در وضعیت موجود (بر اساس پرسش‎های حضار)» 🎤سخنرانان: 👤 دکتر علیرضا عابدی سرآسیا 👤 دکتر مرتضی مغربی 🌿اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 25 آبان ماه ساعت 17:00 🎥پخش مستند ساعت 16:55 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📣 شانزدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «نگاهی به جریان رسمی و غیررسمی تربیت جنسی در نیجریه: چالش ها و راهکارها» 🎤سخنران: 👤 جناب آقای ابوبکر ثالیثو؛ دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد از کشور نیجریه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 2 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
«سرنوشت دو خواهر» 🌷 روش این کتاب چگونه است و محتوایش چیست که در قالب داستان مختصر، کتاب موفقی در ترویج بوده است؟ 🌷 «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. 🌷 در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل اساسی مربوط به مبدأ و معاد را برای نگرش توحیدی به مخاطب دادن را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است. ✍️ مؤلف: آمنه بنت‌الهدی صدر 📝 مترجم: مرتضی تقوی 🍃اگر از این کتاب خوشتان آمد، خواندن آن را به دیگران توصیه کنید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدحجابی یا اینترنت ولنگار 📌 چه توقعی دارین خوب بشه؟! 🌷 انیمیشن طنز از همه جا... با لهجه کاشونی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «درم
🔰گزارش مختصری از چهاردهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «درمان معنوی اختلال در عفاف و حجاب» 👤با ارائه آقای سیدرضا محروقی؛ کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی، مشاور خانواده و تسهیلگر درمان معنوی 📆تاریخ چهارشنبه 11 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 🔷 از آنجا که هرگونه طرح درمانی، باید مبتنی بر تعریف طراح آن از انسان باشد، درمان چندبعدى معنوی نیز، لازم است مبنای فرضیات خود را مشخص کند و چون این درمان، در چهارچوبی معنوی، به کمک مراجعان روان شناختی می‏پردازد، معنویت به عنوان یک نیاز و بعد اصیل انسانی، بهترین محمل خود را در سنتهای مذهبی پیدا می کند و از آنجا که جستجوی امر قدسی در همه انسانها یک انگیزه اساسی است، به عنوان محور اصلی این درمان می‎باشد. 🔶 در این درمان، راهبرد اساسی تجویز نیست؛ بلکه درمانگر به نظام ارزشی فرد، بدون آگاهی و اجازه مراجع نزدیک نمی شود و به رفتار های مذهبی او احترام می گذارد. در این درمان فعال سازی درمان است، پس و نه القایی، مبنای کار درمانگر است. 🔷 به همین منظور، آزمون ارزیابی سطح تحول روانی اجرا می شود، تا براساس آن با مراجع کار شود. 🔶 پس از مصاحبه بالینی و تصریح مشکل مراجع، هدف گذاری به منظور ایجاد و زمینه ، درخصوص و حجاب صورت می‌گیرد. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/i2bjMbdWWHSb5JW @umefafgaraei
🌿انسان به لحاظ وجدان درونی و ترقیات برونی، خواهان خوشبختی و است 🌿و بر این اساس می خواهد، در یک و در کنار انسان های مترقی و متعالی به حیات خود ادامه دهد. 🌿آنچه ارتباط انسان ها را به هم نزدیک می کند، و شریعت نبوی و علوی است. 🌿امر به معروف و نهی از منکر، از جمله این قوانین و دستور شریعت است که موجب 💎سلامتی جسمی و روحی انسان ها، 💎آبادی و عمارت سرزمین ها، 💎امنیت شهرها 💎و در نهایت موجب تشیید از سوی خدا بر روی زمین است. 📌اما عواملی مانند ضعف اعتقادات، مسائل اقتصادی، تبلیغات منفی و... می توانند به عنوان مخلات و آسیب های این امر، موجب تعطیلی و کمرنگی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گردند. ✍️اصغر عابدزاده @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پوشش بانوان از دیدگاه علم ژنتیک 🌻وجود مکانیزم های دفاعی متعددی که خداوند متعال، داخل سلول های ما قرار داده (که از آنها خبر نداریم)، باعث ما است. 📌اما عواملی باعث می‏شود تا مکانیزم ترمیم دی ان ای مختل شود و یکی از این عوامل، است. 🌻خداوند به دلیل لطیف بودن زنان و به جهت حفظ آنها از خطرات محیطی، خواسته تا خود را حفظ کنند. 🌻خداوند خوبی ما را می‎خواهد و نمی‎خواهد رنجی به ما برساند. 🎙دکتر حسن اکبری، استاد دانشگاه و متخصص طب سنتی @umefafgaraei
📌در مقولۀ پوشش، برای مزیت های زیادی را می‌شود ذکر کرد؛ اما کسی می‎تواند بگوید مزیت بی حجابی دقیقاً چیست؟! ✍️عبدالرحیم انصاری @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آینده ای ترسناک Video: +12 🔶در سال ۱۹۸۰ انقلابی در پوشش اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد؛ چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمی‌شد. 🔷این تابو شروعی بود برای شکستن های بعدی که با تبلیغات گسترده رسانه ها، تسهیل شد. 🔶از حذف سانسور فیلم های جنسی تا آزادی مطبوعات در چاپ تصاویر برهنه و آزادی قانون سقط جنین! 🔷افزایش صدور مجوز قانونی ازدواج همجنس گرایان و تلاش برای تصویب قانون منع مجازات ارتباط با محارم و پدوفیلی... ⚠️ که پایانی برای آن قابل تصور نیست. @umefafgaraei
🔺 قطره بر زمین افتاد. 🔺 کوچکی آمد و از آن و خواست برود. اما ‎ی عسل برایش اعجاب‎انگیز بود، پس برگشت و جرعه دیگری نوشید... 🔺 باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل نمی‎کند و مزه واقعی را نمی‎دهد. 🔺 پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هر چه و بیشتر ببرد... 🔺 مورچه در عسل غوطه‎ور شد و می‎بُرد... ♨️ اما (افسوس) که نتوانست از آن شود. 📛 پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی نداشت... 💥 در این حال ماند تا آن که نهایتاً ... 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂 ⚠️ چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! ✅ پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد می‎یابد و آنکه در شیرینی آن غرق شد، می‎شود. @umefafgaraei
📣 هفدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «راهبردهای نجات آیندۀ اخلاق جنسی در دانشگاه‎ ها» 👤طرح بحث مدیر کارگروه 👥👥میزگرد: اعضای محترم 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 📆زمان: چهارشنبه 9 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:25 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📜عنوان: «چالش های سیاست گذاری حجاب در وضعیت کنونی ایران» 👤ارائه دهنده: دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور 📆زمان: دوشنبه 7 آذر، ساعت 15 الی 17 👈لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/iran @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 پانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «چال
🔰گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «چالش‎های امر حجاب در وضعیت موجود (بر اساس پرسش‎های حضار)» 👤با ارائه آقایان دکتر علیرضا عابدی سرآسیا و و دکتر مرتضی مغربی؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 25 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 👤دکتر عابدی سرآسیا در پاسخ به سؤال «وظایف ما در مقابل بدحجابی و کشف حجاب در شرایط کنونی چیست؟» فرمودند در ابتدا باید موارد زیر توضیح داده شود: ✅لزوم بازخوانی معانی معروف و منکر (معروف و منکر -اعم از نقلی و عقلی- و معروف و منکر ) ✅لزوم بازخوانی معانی امر به معروف ونهی از منکر و امکان تقسیم به دو معنای و ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای خاص، در مقابل دعوت و تبلیغ و ارشاد جاهل است و حتماً باید با صیغه امر یا نهی انجام شود. ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام، اعم از دعوت و تبلیغ و ارشاد است و داستان بُشر حافی و نیز تعلیم وضو توسط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در خردسالی به پیرمرد در قالب مسابقه، نمونه ای از امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام آن است. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر افزودند: 🔷امر و نهی به معنای خاص، مشروط به شرایطی نظیر قدرت و اطاعت پذیری (انما هو علی القوی المُطاع)، عدم تأثیر منفی (معکوس)، عدم وهن دین و عدم مفسده بزرگتر است. 🔶اگر مسئله بد/ بی حجابی در زمان و مکان خاصی فاقد یکی از شرایط فوق گردد، امر و نهی در مورد آن غیرواجب و حتی گاهی غیرجایز می شود. 🔷با کمک شواهدی می توان این نظر را تقویت کرد که امر و نهی به معنای خاص، تنها در مورد چیزی مطرح است که هم معروف/ منکر باشد و هم معروف / منکر . (وامُر بالعرف) 🔶اگر چیزی مثل بدحجابی در زمان و مکان خاصی، منکر عرفی تلقی نشود، اگرچه قطعاً منکر شرعی است، اما امر و نهی به معنای خاص در مورد آن نوعاً فاقد شرایط فوق می گردد و واجب/جایز نیست. 🔷در چنین مواردی وظیفه امر و نهی به معنای عام به قوت خود باقیست و باید با اقداماتی نظیر دعوت، تبلیغ، ارشاد، تذکرات عمومی و مشفقانه و تلنگرهای محرّک وجدان (و نه توهین های مخرّب شخصیت) به معروف و منکرسازی در عرف (مطابق با معروف و منکر شرعی) اقدام شود. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص رویکرد اقناعی افزودند: ✅امر و نهی درون سازمانی با رویکرد اقناعی/انضباطی باید بطور خاص مورد توجه قرار گیرد. در این روش افراد متخلف توسط سازمان و ارگانی که وابسته بدان هستند فراخوانده می‎شوند و در گفتگویی مشفقانه با رویکرد اقناعی و مشاوره ای نسبت به مسئله توجیه شده و در صورت تکرار تخلف، پس از طی چند مرحله با وی برخورد انضباطی و قانونی صورت می‎گیرد (الگوی مواجهه با بدحجابی دانشگاه فردوسی مصوب 1401). 📌درمورد افرادی که وابسته به سازمانی نیستند، می‎توان این‎کار را با کمک مساجد و افراد مورداعتماد محله، در منزل متخلف یا مسجد محله او انجام داد. 👤درادامه دکتر مغربی اظهار داشتند: 🔶 نسل جدید، فرق بنیادینی با نسل‎های پیشین ندارد. شرایط امر به معروف مردمی هم فرق چندانی با گذشته ندارد. در گذشته نیز حاکمیت کمک خاصی به آمرین نمی‎کرد. 🔶 در نقد گفتار دکتر عابدی نیز، گفتند: معروف از نظر بسیاری فقها همان انجام واجبات و ترک محرمات است و ربطی به عرف جامعه ندارد. در شرایط فعلی نیز امر به معروف قطعاً باعث وهن دین نیست، بلکه برعکس، باعث تقویت دین است. 🔷 همچنین ایشان بیان داشتند: فقه فعلی و مرسوم توان اقامه امر به معروف را ندارد و در امتداد فقه فعلی، باید قسمتی از اندیشه ورزی‎ها، مهارت‏ها و تجارب وارد شده و آموخته شوند والا اقامه امر به معروف میسور نیست. در این زمینه تقریباً همه مردم و حتی دولتمردان و فقیهان محتاج آموختن هستند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/EELka9tfJwzdXA2 @umefafgaraei