10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥 واکاوی دلایل نارضایتی دختران از جنسیت خود
#هویت_جنسیتی
#تربیت_فرزند
🔶 الگوهای زنانگی دختران شما چه کسانی هستند؟ مادر؟ مادربزرگ؟ خاله؟ عمه؟
🔶 آیا این خانمهایی که دختران شما در اطراف خود میبینند، به اندازه کافی آرمان گرا، قوی، متمایز و قابل ستایش هستند؟
🔶 چرا دختران ما جذب الگوهای فمینیستی میشوند که به آنها یاد میدهد، زن وقتی خوب است که شبیه مرد باشد و قدرت مردانه داشته باشد؟
🎙 دکتر فرهمندپور
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 بیستمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «رهیافتی از
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_بیستم
#الگوسازی_تربیتی_تا_الگوپذیری_از_شهید_سلیمانی
🔰گزارشی از بیستمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجو یان دانشگاه فردوسی مشهد»
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
📆تاریخ چهارشنبه 14 دی ماه
🍃🌹🌹🌹🍃
❇️در ابتدای نشست، دکتر سعیدی رضوانی به معرفی پژوهش صورت گرفته در خصوص چگونگی الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از سردار سلیمانی در دانشگاه فردوسی مشهد پرداختند و در ادامه، به تشریح یافته های پژوهش مبادرت نمودند.
🔷این پژوهش که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی در سال 1399-1400، از طریق مصاحبه با 15 دانشجوی پسر دانشگاه فردوسی مشهد که در بازۀ سنی 20 الی 26 قرار داشتند و کتاب "سلیمانی عزیز" را مطالعه نموده بودند، صورت گرفت، نشان داد که #شهید_سردار_سلیمانی، می تواند به عنوان یک #الگوی_تربیتی، از سوی دانشجویان انتخاب و مورد پذیرش قرار گیرد.
🔷یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه های این پژوهش، در مدلی با اقتباس از چهار مدل حیطۀ عاطفی بلوم، یادگیری مشاهدهای بندورا، نفوذ اجتماعی ارونسون و اقسام الگوپذیری مصباحیزدی، در پنج سطح با عناوین عنوان شده جای گذاری شد:
🍃«جذابیت سردار»
🍃«تثبیت جذابیت»
🍃«اراده تغییر رفتار»
🍃«ظهور کنش»
🍃«کنشگزینی متعالی»
✅درمجموع، تحلیل یافتهها، نشانگر ظرفیت بالای زندگی و شهادت سردار، در در الگوسازی تربیتی برای نسل نوجوان و جوان را تأیید میکند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_بیستم
#الگوسازی_تربیتی_تا_الگوپذیری_از_شهید_سلیمانی
❇️ همۀ ما بهطور پیوسته در میان #الهامهای_الهی و #وسوسه_های_شیطانی قرار داریم و ارادۀ هر یک از ما و تعاملی که با پیشرانها و چالشهای #حق_گزینی و باطلجویی داریم، در هر مرحله از زندگی، جبهۀ ما را در #کشاکش_میان_حق_و_باطل و همچنین، سعادت یا سیهروزی مان در پایان زندگی را، مشخص میکند. سیرۀ سردار دلها و بهویژه کیفیت شهادت وی، #نفخه_ای_ارزشمند و معنوی را برای همۀ مردم جهان اسلام و به ویژه ایرانیان به وجود آورد. اگر بتوانیم این نفخه را تبدیل به یک رودِ جاری در زندگی معنویِ متجلی در تمام سکنات زندگیمان تبدیل نماییم، درواقع، توانستهایم زندگیمان را به ثقلین شریف پیوند بزنیم و به لطف خداوند متعال، به #سعادت_ابدی در دو سرا دست یابیم.
📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Zyad5eEeE98fmQn
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MkmSTeQpXSpP358
📝 لینک مقاله منتشر شده: 👇
https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1090344.pdf
@umefafgaraei
19.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥سخنرانی دختر #آمریکایی درباره #حجاب
🎤سخنرانی عطیه نشان می دهد، #حجاب یک سلیقه پوشش نیست، بلکه یک #مبارزه با ظلمی سیستماتیک علیه زن است.
🍂چراکه غرب سیستمی طراحی کرده، که تمامش بر پایه ستم به زن است.
🌴عطیه تمام مراحل مبارزه خود را، از دوران نوجوانی شرح میدهد و در آخر دلایل #حجاب_اسلامی، برای مبارزه با این سیستم ضدزن را روشن میکند.
🎈مناسب برای پاسخ به شبهات نوجوانان
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 بیست و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#صرفاً_مجازی 💬 با عنوان: «نقش ضعف
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_21
#ضعف_تربیت_رسانه_ای
#تغییر_رفتار_جنسی_نسل_دیجیتال
🔰گزارشی از نشست 21 #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «نقش ضعف تربیت رسانه ای در تغییر رفتار جنسی نسل دیجیتال»
👤با ارائه دکتر حسن اسلامیان؛ دانشآموخته پسادکتری و مدرس دانشگاه
📆تاریخ چهارشنبه 21 دی ماه
🍃🌹🌹🌹🍃
❇️در ابتدای این نشست مجازی، دکتر اسلامیان به تبیین و تشریح رده بندی نسل ها پرداختند. از بزرگترین نسل که مربوط به متولدین سالهای 1900 الی 1924 است، تا نسل زد (z) یعنی متولدین سالهای 1996 الی 2010 و نسل آلفا که به متولدین سالهای 2011 به بعد اشاره دارد.
🔷در ادامه آماری از جمعیت #نسل_دیجیتال در ایران ارائه کردند که در مجموع، به متولدین سه دهه 70، 80 و 90 ، اعم از دانش آموز و دانشجو برمی گردد و به 30 میلیون نفر می رسد.
🔶ابعاد و سطوح #تربیت_رسانه_ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درادامه، آماری از عضویت و میزان حضور نسل دیجیتال، در شبکه های اجتماعی ارائه گردید که این آمار در سال 1400 در بین افراد بالای 15 سال، به میزان 85 درصد و بیش از 4 ساعت در شبانه روز است.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_21
#ضعف_تربیت_رسانه_ای
#تغییر_رفتار_جنسی_نسل_دیجیتال
🔶سخنران کارگروه عفافگرایی، به صورت مشروح تر و از ابعاد مختلف نظیر بُعد ارتباطی (ازقبیل ارتباط شدید به ارتباطات مجازی و عدم تفاوت بین فضای واقعی و سایبری) ، بُعد رشد و توسعه فردی (مثل تمایل به فردگرایی و تمایل به برخورداری از حریم خصوصی بسیار بزرگ)، بُعد اجتماعی (ازقبیل قائل نبودن به چهارچوبها، هنجارها و قوانین اجتماعی و معتقد به آزادی بیان و پرهیز از خودسانسوری) و بُعد ارزشی و اخلاقی (نظیر قائل نبودن به چهارچوبها و اصول ارزشی و اخلاقی از پیش تعیین شده و تعهد به برخی اصول اخلاقی فرامرزی) به ویژگی های #نسل_دیجیتال پرداختند.
♨️#تغییر_رفتار_جنسی در نسل دیجیتال به وقوع پیوسته است و مجموع کنش جنسی رسانه ای شده و ماجراجویی جنسی سایبری، منجر به سبک زندگی جنسی شده می گردد که بر #روابط، #انتخابها، #مدل_پوشش، #ازدواج و... تأثیر می گذارد.
✅در انتها نیز، نهادهای دخیل در تربیت رسانه ای نسل دیجیتال، معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
⏸ضمن عرض #پوزش، به استحضار می رساند، متأسفانه به دلیل #اختلال در سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه، ضبط جلسه صرفاً مجازی این هفته کارگروه در فضای ویروم، با اشکال مواجه شد و به رغم تلاش همکاران بخش آموزش های الکترونیکی، مطالب جلسه ذخیره نشد.
📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CniSrRA2dR9wxrK
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_جنسی
#سند_مذموم_۲۰۳۰_یونسکو
📖تلقین تغییر جنسیت به دانشآموزان از مدارس ابتدایی آمریکا!
♨️کتاب «لباس جدید جیکوب (یعقوب)» در کتابخانه مدرسه ابتدایی در هوارد کانتی ایالت مريلند آمریکا
🔍کتاب «لباس جدید جیکوب» درباره پسر بچهای است که لباسهای دخترانه میپوشد و #هویت_جنسیتی جدید خود را کشف میکند!
#آمریکا_شیطان_بزرگ
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#کهکشان_غیرت_و_مردانگی
🎥آقاجانم علی بن ابیطالب
🌺علی شبیه کسی نیست جز خداوندش
🌺همان خدا که نبوده ست و نیست مانندش
🍃#حضرت_علی_علیه_السلام، شکوه #اقیانوسی است که از هم آمیختن دریاهایی از ایمان و ایثار و شجاعتی از جنس اخلاص و تقوا، بنیان گرفته و #غواصان حکمت و معنا را به تحیّر واداشته است.
💐میلاد مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت، شجاعت، غیرت و مردانگی، حضرت علی بن ابیطالب (ع)، بر عفافگرایان #تهنیت باد.
@umefafgaraei
📣 نشست بیست و سوم #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
💬 با عنوان: «عفاف و حجاب در دانشگاه فردوسی مشهد: وضع موجود، راهبردها و راهکارها»
👥👥با مشارکت دغدغه مندان دانشگاه و اعضای کارگروه
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
📆زمان: چهارشنبه 19 بهمن ساعت 15:30
🎥پخش مستند ساعت 15:20
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
17.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥 حجاب و عفاف در نگاه شهدا
🌷 شهید محمدعلی رجایی
🌷 شهید محسن حججی
🌷 شهید محمدهادی ذوالفقاری
🌷 شهید رحیم آنجفی
🌷 شهید بهرام یادگاری
🌷 شهید حمیدرضا نظام
🌷 شهید داوود جوانمرد
🌷 شهید سعید سامنلو
🌷 شهید صادق مهدی پور
🌷 شهید عبدالله محمودی
🌷 شهید علی اصغر فرح آبادی
🌷 شهید علی رضائیان
🌷 شهید علی روحی نجفی
🌷 شهید محمدتقی میرغفوریان
🌷 شهید محمدکریم غفرانی
🌷 شهید ابوالفضل سنگ تراشان
🌷 شهید محمدجواد نوبختی
🌷 شهید حمید رستمی
🌷 شهید علی خلیلی
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 نشست 22 #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «متاورس: فرصتها
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_22
#فرصتها_و_تهدیدهای_متاورس
🔰گزارشی از نشست 22 #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «متاورس: فرصتها و تهدیدها»
👤با ارائه دکتر عباس قائمی بافقی؛ دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد
📆تاریخ چهارشنبه 5 بهمن ماه
🍃🌹🌹🌹🍃
❇️در ابتدای این نشست، دکتر قائمی به تبیین، توصیف و توضیح متاورس پرداختند. درواقع #متاورس، به عنوان یک پدیده بشری #نوپدید در بستر فضای مجازی، می کوشد تا با پیمایش و اتخاذ روند فزاینده ای از سرمایه گذاری و توسعه، از طریق تجمیع فناوری های متنوع و پیشرو در این زمینه، ادعاهای خود را در رابطه با ایجاد یک #فرادنیا، در قالب افزودن ویژگی ها و ابعاد جدیدی به دنیای واقعی، جامه عمل بپوشاند.
🌐متاورس، مفهومی از یک #جهان_مجازی_غیرمتمرکز و پایدار، آنلاین و سه بعدی، مبتنی بر واقعیت افزوده AR ، واقعیت مجازی VR و واقعیت توسعه یافته XR است که چندین فضای مجازی مختلف را ترکیب می کند.
🏢شرکت هایی مانند متا، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه گذاری بر روی تحقیقات و توسعه فناوری های مرتبط با متاورس هستند.
🎮برخی بازی های متاورس که امکان ساخت و ساز، کسب درآمد، سفر کردن و... را دارد، عبارتند از: سند باکس، میراندوس، آلیس همسایۀ من، لایت نایت و...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_مختصری_از_نشست_22
#فرصتها_و_تهدیدهای_متاورس
📽درادامۀ جلسه، بخش هایی از مصاحبه با مارک الیوت زاکربرگ، درباره متاورس پخش شد که قابلیتهای متاورس را با جزییات بیشتر، تبیین و تشریح میکند. به دلیل پخش برخی رفتارها و پوشش های دور از شأن، از بینندگان #پوزش می طلبیم. به دلایلی نظیر تبیین فرآیند و فقدان مهارت های فنی و هنری، قادر به ویرایش فیلم ها نبودیم.
👓درادامه سخنران کارگروه، به معرفی حسگرها و #ابزارهای_حسی در متاورس پرداختند و اذعان نمودند که استفاده طولانی مدت از این ابزارها، افراد را دچار بیماری حرکت یا درد فیزیکی میکند.
✴️متاورس و عفاف و حجاب
🎈متاورس قابلیت این را دارد که #عفاف_و_حجاب در آن به طور کامل رعایت شود؛ منتها می توان اذعان نمود کسانی که در این فضا برنامه ریزی میکنند، این امکان متاورس را در نظر نمی گیرند. درواقع متاورس قابلیت تشخیص و تفاوت ارتباطات افراد محرم و نامحرم را دارد، اما بانیان متاورس چنین بنایی را ندارد.
♨️ در این زمینه می توان به صحبتهای خانم پاتل، کاربرآزمایش کنندگان نسخۀ بتای متا، اشاره کرد که فقط 60 ثانیه پس از ورود به دنیای مجازی متا، مورد آزار و اذیتهای کلامی قرار گرفت و این اذیتها بلافاصله به تجاوز گروهی ختم شد.
⭕️ خانم پاتل توصیف می کند: «واقعیت مجازی اساساً بر روی ناتوانی ذهن و بدن، در درک تفاوت بین تجربیات واقعی و مجازی طراحی شده و به همین دلیل واکنش فیزیولوژیکی و روانی من به این حادثه همانند زندگی واقعی بود.
@umefafgaraei