فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تهاجم_فرهنگی
#ازدواج
#زیبایی_و_آرایش
#تغییر_ذائقه
#استاد_رائفی_پور
ما داریم می پزیم، بدون اینکه بفهمیم!
ما از درون، به لحاظ فرهنگی داریم می پزیم!
چرا دختر ایرانی، مثل شب عروسی خود، در خیابان ظاهر می شود؟ این سطح توقع مردان را افزایش می دهد و آنها را در مورد ازدواج خود دچار شک می شوند!
متأسفانه امروزه دختران ایرانی، برای عرضه خود به مردان، با یکدیگر رقابت می کنند و اولین کسی که از این کار ضربه می بیند، خود آنها هستند.
در ایران باستان، دختر قبل از ازدواج به ابروهای خود دست نمی زد و الان هم گاهی برخی رعایت می کنند و این به خاطر این بود که بعد از ازدواج پله ای برای زیبایی داشته باشند.
هالیوود قصد دارد که با نشان دادن چهره های گریم شده، سطح توقعات را طوری بالا ببرد که افراد در خیال خود سیر کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عمل_زیبایی
⭕️ مرگ زن جوان بر اثر عمل زیبایی در یکی از بیمارستان های شمال تهران!
🔺یک زن جوان پنجشنبه گذشته برای تزریق گونه، به یکی از درمانگاههای شمال تهران رفت. اما حین تزریق چربی که از شکمش گرفته بودند تا به گونه تزریق شود دچار تشنج شد.
🔺ساعت 7 بعد از ظهر در حالت تشنج، به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شد؛ اما ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان مرگ مغزی این زن 37 ساله از سوی پزشکان تأیید شد.
https://www.alef.ir/news/3980211034.html
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خانواده
بسیاری از #شبکه_های_ماهواره_ای، کانون خانواده را هدف گرفته اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#پوشش
#عریان_گرایی
#فطرت
📌 برخی عریانگرایان برای توجیه منش حیوانی خود، رنگ و لعاب فلسفی نیز به آن داده و کار خود را سازگار با #فطرت و طبیعتِ انسان میدانند و گاه قلم میزنند که ما همان گونه که #برهنه پای به دنیا گذاشتهایم، باید برهنه زیست کنیم و برهنه از دنیا برویم.
📚 این در حالی است که وقتی داستان آفرینش انسان را در تورات، انجیل و قرآن کریم بررسی میکنیم به این نتیجه میرسیم که درست بر خلاف ادعای گروههای عریانگرایی، انسان فطرتاً به پوشیده بودن گرایش دارد، نه برهنگی.
🔹 در باب سوم سفر (کتاب بزرگ) پیدایش که مربوط به #هبوط آدم و حوا است آمده: پس از خوردن از میوهی درخت ممنوعه «آنگاه چشمان هر دوِ ایشان باز شد و فهمیدند که عریاناند. پس برگهای انجیر به هم دوخته و برای خویشتن پوشش ساختند.»
🔹 در قرآن کریم در سوره اعراف، آیات ۲۰ تا ۲۲ نیز آمده:
«شیطان آن دو را [با چهرهای خیرخواهانه] وسوسه کرد، تا آنچه از شرمگاهِ بدنشان بر آنان پوشیده بود آشکار کند، [وسوسهاش این بود که] گفت: پروردگارتان شما را از [خوردن میوهی] این درخت نهی نکرده، مگر برای این که مبادا هر دو تبدیل به فرشته شوید، یا به عمر جاویدان دست یابید و برای هر دو سوگند خورد که یقیناً من نسبت به شما از خیرخواهانم. پس آن دو را با فریب کاری [از مرتبهی اطاعت از حق] فرود آورد، [و برای خوردن از آن درخت آماده کرد]؛ چون از آن درخت چشیدند، شرمگاهشان برای هر دو نمایان شد و دست به کارِ قرار دادنِ برگ [درختِ آن] باغ به خود شدند».
📝 اما چرا شیطان باید طرحی میریخت که نتیجهی آن #برهنگی و نمایان شدن عورت انسان باشد؟
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، پایین آیهی ۳۵ سوره بقره این گونه توضیح میدهد:
(ﺁﺧﺮﻳﻦ) ﻋﺎﻣﻞ ﻭ ﻋﻠﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺷﺪ، ﻣﺴﺌﻠﻪی ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻥ ﻋﻴﺐ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻋﻴﺐ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻗﺮﻳﻨﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ: (ﺑﺮ ﺁﻥ ﺷﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺮگهای ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ)، ﻫﻤﺎﻥ ﻋﻮﺭﺕ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﻌﻠﻮم ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻋﻀﻮ، ﻣﻈﻬﺮ ﻫﻤﻪی #ﺗﻤﺎﻳﻠﺎﺕ_ﺣﻴﻮﺍﻧﻰ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ #ﺍﺑﻠﻴﺲ ﻫﻢ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻰ ﻭ ﻫﺪﻓﻰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ، ﻛﻪ (به هر ﻭﺳﻴﻠﻪای ﺷﺪﻩ) ﻋﻴﺐ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺭﺍ ﻇﺎﻫﺮ ﺳﺎﺯﺩ.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_نرم_افزار
نام اثر: تردید های من در مورد #حجاب
تهیه کننده: سازمان فضای مجازی سراج
نویسنده: امین کشوری
مشاور محتوایی: نازنین دیناروند
🔺موضوع : این نرم افزار درباره ی #تردید ها و #شبهات حجاب که ممکن است برای هر خانمی، اعم از محجبه و کم حجاب پیش بیاید صحبت کرده است.
🔺به برخی از این شبهات اشاره میکنیم:
حجاب، انسان را محدود میکند و مانع آزادی است.🚫
رعایت حجاب مرد را بیشتر کنجکاو میکند؛ از قدیم گفته اند انسان نسبت به آنچه که منع شود، طمع می ورزد.😟
و...
🔺یکی از امتیازات اثر، بخش های متنوع آن است که به برخی از آنها میپردازیم: طنز نوشته، پوستر، معرفی سایت و...💫
🔺یکی دیگر از ویژگیهای این اثر بیان دقیق #احکام حجاب صحیح به همراه عکس در قسمت گالری تصاویر است🖼
https://eitaa.com/umefafgaraei
#همخانگی
#ازدواج_سفید
#دانشگاه_فردوسی_مشهد
#دکتر_صدیق_اورعی
#دکتر_حائری
#دکتر_شاره
نشست تخصصی "بررسی پدیده هم خانگی؛ ازدواج سفید" به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان در روز سه شنبه 10 اردیبهشت ما 1398، در تالار مولوی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
در این نشست دکتر غلامرضا #صدیق_اورعی، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی، ضمن هشدار درباره راه حلهای اقتباسی در امر ازدواج، گفت: در جامعه، همه قدرت یافتن راه حل برای مشکلات خود را ندارند؛ لذا وقتی جامعه ای با مشکلی درگیر می شود، ممکن است راه حلی را انتخاب کند که هزینه کمتری نسبت به فایده آن داشته باشد و این مسأله در ازدواج هم صادق است. وی به سیر جامعه شناسی جوامع در امر ازدواج اشاره و بیان کرد: تشکیل خانواده، فرزندآوری و داشتن رابطه جنسی قانونی، یکی از هنجارهایی است که در طول تاریخ، در همه کشورها شکل گرفته است و از حدود 60 سال پیش مفهوم ازدواج، به چالش کشیده و مفهومی به نام ازدواج سفید مطرح شد.
دکتر اورعی سپس در توضیح ازدواج سفید، عنوان کرد: در #ازدواج_موقت_و_دائم، طرفین نسبت به یکدیگر تعهدات قانونی دارند ولی در #ازدواج_سفید طرفین هیچ تعهد ثبت شده قانونی نسبت به هم ندارند و اگر یکی از آنها بدون هیچ مقدمه ای، قرار را فسخ کند، قابل رسیدگی و پیگیری قانونی نیست. یعنی تنها توافقی که آنها دارند در مورد سهم اجاره مکان زندگی و هزینه های جاری است.
وی افزود: در اروپا و آمریکا اگر افراد بدون ثبت قانونی ازدواج، فرزنددار شوند مسئولیتش بر عهده مادر ثبت می شود زیرا وظیفه جلوگیری از بارداری بر عهده زن است و اگر فرزندی حاصل شود به منزله خواست زن در ایفای نقش مادری است. به همین دلیل باید تمام وظایف فرزند را نیز بر عهده بگیرد. حال اگر مرد بخواهد در این وظایف شریک زن باشد، با ثبت ازدواج می تواند این تعهد قانونی را برعهده بگیرد.
این جامعه شناس در ادامه در ارتباط با پیامدهای زیانبار ازدواج سفید بیان کرد: در هم خانگی احساس ناامنی شدیدی وجود دارد زیرا طرفین نمی دانند تا چه زمانی قرار است با هم زندگی کنند و بر همین اساس، سرمایه گذاری زن و مرد در این با هم بودن کامل نیست.
وی تأکید کرد: ازدواج سفید نماد تضعیف نهاد خانواده در جامعه است و در ایران نیز، به دلیل تغییر عوامل متعدد در جامعه، ازدواج کارایی سابق خود را از دست داده است و دیگر جوانان علاقه ای به تشکیل خانواده ندارند و بر اساس تعهدات طرفین با هم بودن را تجربه می کنند؛ زیرا نیاز جنسی وجود دارد، ولی هنجار ازدواج کمرنگ شده است.
وی در پایان گفت: نیاز است که تمام قوای مدیریت کشور در یک هم اندیشی، مسیر همسرگزینی درست را در جامعه تثبیت کنند و گرنه پیامد آن ازدواج هایی است که منجر به جدایی می شود و سپس قانونگذار باید به دنبال روشهای احقاق حقوق زن و مرد در طلاق باشد و یا روابطی که زیان آنها، بسی بیشتر از سود و منفعت شان است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#همخانگی
#ازدواج_سفید
#دکتر_حائری
در ادامه دکتر حسن #حائری، عضو هیات علمی گروه آموزشی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی، ابتدا به ارائه توضیحاتی در ارتباط با ازدواج موقت پرداخت و گفت: حتی اگر #ازدواج موقت هم بخواهد به ازدواج دائم خللی وارد کند از نظر دین درست نیست و اسلام آن را تائید نمیکند. با این که ازدواج موقت مورد قبول اسلام است، در زمان پیامبر وقتی جوانان به ایشان مراجعه می کردند و درخواست کمک در امر ازدواج می کردند، در هیچ سندی یافت نمی شود که پیامبر به آنها ازدواج موقت را پیشنهاد داده باشد. بلکه سعی می کردند با قرار دادن کمترین داشته های مرد به عنوان مهریه، بستر ازدواج دائم را برای آنها فراهم کنند.
وی ضمن هشدار درباره عواقب فراهم نبودن بستر ازدواج برای جوانان در جامعه، ادامه داد: اگر قرار باشد مسئولان امر و فعالان اجتماعی کاری برای جوانان انجام دهند، باید امکان انجام ازدواج دائم را برای آنها فراهم کنند ولی اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد، باید منتظر عواقب ویرانگری در جامعه باشیم. پس بهتر است به جای شعارهای زیبا، کاری برای آسان تر شدن ازدواج جوانان صورت گیرد.
وی افزود: تعهد به نهاد خانواده، قبل از اسلام نیز مورد تأکید ایرانیان بوده است و هر امری که بخواهد به پیکره این نهاد آسیب بزند مطرود شمرده می شود.
دکتر حائری در پایان عنوان کرد: بهتر است برنامه ریزی ها به گونهای همراه با آموزههای دینی و فرهنگی باشد تا پدیدههای وارداتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد مورد استفاده قرار نگیرد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#همخانگی
#ازدواج_سفید
#دکتر_شاره
در ادامه دکتر حسین #شاره، عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مشکلات جامعه و از جمله مشکلات مربوط به ازدواج تک بعدی نیستند و نیاز است تا متخصصان حوزه های دیگر نیز با ایجاد همفکری در ارائه بهترین مسیر برای جامعه در خصوص ازدواج سعی و تلاش کنند وگرنه، مانند مشکل اعتیاد که تک بعدی بررسی شد، نمی توانیم با آن مقابله درستی کنیم.
دکتر حسین شاره سپس از منظرهای مختلف به مشکلات ازدواج و از جمله ازدواج سفید پرداخت و تصریح کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که ارزشها به رعایت قانون و ازدواج قانونی و شرعی توصیه می کنند؛ ولی جریانی در جامعه در حال شکل گیری و مقاومت در مقابل این ارزش است که نگرانیهایی را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: الان بعضی از جوانان ما هویت منسجم خود را از دست داده اند؛ در حالی که باید آن را در جمع خانواده خود کسب می کردند تا بتوانند هویت فردی، اجتماعی، دینی و سیاسی خود را به دست آورند و چنین افرادی تا زمانی که در تلاطم باشند نمیتوانند در یک زندگی زناشویی طولانی مدت حضور داشته باشند.
این استاد دانشگاه در خصوص تأثیر مسائل اقتصادی در جامعه بر امر ازدواج گفت: از طرفی وقتی بی ثباتی اقتصادی در جامعه وجود دارد و والدین به شکل مداوم در گفتار روزانه خود آن را به کودکانشان منتقل می کنند، باید انتظار این رخدادها را در زمان ازدواج آنها داشته باشیم.
وی ادامه داد: تغییر در دیدگاه جنسی، یکی دیگر از مواردی است که باید آن را بررسی کرد زیرا نگاه جوانان امروز، دیگر مانند پدران و مادران خود نیست و نقش ازدواج کمرنگ شده است و فضای مجازی در این تغییر نگاه و انتشار نگرانی های افراد نسبت به ازدواج نقش پررنگی ایفا کرده است و موجب وحشت افرادی که قصد ازدواج دارند شده است.
دکتر شاره در ارتباط با ازدواج سفید توضیح داد: ازدواج سفید و یا هم خانگی در اروپا و آمریکا رایج شد و فلسفه آن شناخت بیشتر طرف مقابل خود برای ازدواج است و افرادی که به این مدل از زندگی وارد می شوند سعی می کنند در مدت با هم بودن قبل از ازدواج که گاه کوتاه و زمانی بلند است، به شناخت بهتری از طرف مقابل خود برسند و در صورتی که به تفاهم نرسند از هم جدا می شوند.
وی افزود: طبق آمار در آمریکا، بیش از سه چهارم افراد قبل از زندگی مشترک خود تجربه هم خانگی با جنس مخالف را دارند. در هم خانگی ها تا زمانی که مسائل جنسی دچار اختلال نشود زن و مرد با هم هستند و زمانی که دچار اختلال شود، دیگر تعهدی برای حضور وجود نخواهد داشت و به همین علت این روش زندگی برای دختران آسیبهای بیشتری نسبت به پسران خواهد داشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#سواد_رسانه
#کودک_در_فضای_مجازی
«بیل گیتس» مالک مایکروسافت و دومین مرد ثروتمند جهان، به بچههایش تا سن ۱۴ سالگی، اجازه استفاده از تلفن همراه را نداده است!
قابل توجه خانواده هایی که، برای بچه خود از وقتی که متولد میشود، پیج اینستاگرام میسازند و از ۵ سالگی نیز، برایش گوشی میخرند!
https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام
کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 15:45
عنوان نشست: واکاوی سینمای روشنفکری ایران بعد از انقلاب اسلامی با تأکید بر فمینیسم
با ارائه آقای دکتر ابوالحسن حسین زاده
دکترای سیاست گذاری فرهنگی، ساعت 16
و اکران مستند در ساعت 15
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجاب_اجباری یا #حجاب_الزامی
حجاب و پوشش یک پدیده اجتماعی است.
اگر حجاب امری شخصی بود، این همه صنعت مد، فشن، برند و لباسهای متفاوت چه معنا و مفهومی داشت؟
شما لباس و پوشش را بر اساس سن، منطقه، طبقه و جنسیت طراحی میکنید، پس یک پدیده شخصی نیست.
مطالعات تاریخی نشان می دهد که پوشش زنان ایرانی، بیش از اینکه تحت تأثیر اسلام باشد، ریشه فرهنگی داشته است.
ویل دورانت: اسلام حجاب را برای زنان ایرانی آسانتر کرد.
حجاب اجباری جایی به کار می رود که، ریشه ای در فرهنگ آن کشور نداشته باشد.
#سهیلا_قاسمی
https://eitaa.com/umefafgaraei
بسمه تعالی
انواع شبهات و سؤالات حجاب از لحاظ حقوقی و سیاسی:
حجت الاسلام صادقی:
سؤال 15: انتخاب پوشش یک حریم خصوصی است و کسانی که در پوشش دیگران دخالت می کنند و قانونی که در انتخاب حجاب افراد دخالت می کند، در واقع به حریم خصوصی افراد تعرض کرده است.
پاسخ: حریم خصوصی یعنی چه؟ یعنی آن محدوده مادی و معنوی ای که مربوط به هر کس هست و او دوست ندارد دیگران بدون اجازه و بدون مجوز وارد آن حیطه بشوند. حال اگر کسی پوشش خصوصی را، از حریم خصوصی وارد حریم عمومی بکند، بُعد اعتقادی او به خودش ربط دارد اما بُعد رفتاری آن و اینکه آیا این رفتار او بر روی دیگران تاثیر می گذارد یا نه، بحث می شود. علامت اینکه حجاب یک حریم عمومی است، همین هست که محدودیت دارد. انسان ها وقتی وارد حریم اجتماع می شوند، می پذیرند که یکسری محدودیت ها را تحمل کنند و یکسری تکالیف را بپذیرند تا از مزایای اجتماع بهره مند شوند.
سؤال 16: هر انسانی باید در انتخاب پوشش آزاد باشد. اینکه در کشور ما این طوری نیست، نشانه عقب ماندگی ماست!
پاسخ: در هیچ کشوری اینگونه نیست که مردم در انتخاب پوشش آزاد آزاد باشند. یعنی مثلاً اجازه داشته باشند با کمترین لباس یا بدون لباس در خیابان یا اداره یا دانشگاه یا مدرسه و ... حاضر بشوند. بلکه هر کشوری قانونی دارد و یک میزان از محدودیت را ایجاد می کند. در کشور ما نیز همین گونه است. مثلاً در فرانسه اگر افراد و حتی مردان، با بیرجامه در خیابان قدم بزنند، جریمه می شوند. و ارائه برخی قوانین پوشش در کشورهای مختلف و قوانين دانشگاهاي كشورهاي غربي
سؤال 17: اگر سیستم کارآمد باشد، مردم عاشق آن و باورهای آن می شوند و نیازی هم به قانون و گشت ارشاد و .. نیست.
پاسخ: هرچقدر مردم عاشق بستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه کاسکت و معاینه فنی خودرو شده اند، عاشق بقیه قوانین هم میشوند. در بحث وضع قوانین و اجرای آنها، عقل است که حکم میکند نه عشق. بستن کمربند ایمنی هر فردی را به زحمت می اندازد، اما عقل حکم میکند که بستن آن ضروری است. درباره بقیه قوانین هم همینطور است.
سؤال 18: چرا ما مثل دیگر کشورهای اسلامی مثل مالزی و ترکیه و لبنان و ... نیستیم که حجاب آزاد باشد و می بینیم که در این کشورها حتی وضع عفاف از ایران هم خیلی بهتر است؟
پاسخ: اولاً وضع این کشورها از ایران اصلاً بهتر نیست. اینکه تمام تصویری که ما از لبنان و مالزی و ... داریم، چند تصویر از زنان چادری و مذهبی هست و مراسم عید فطر و قربان یا حضور در مراسم حج، نباید ما را به اشتباه بیاندازد. ثانیاً تعریف ما از کشور اسلامی این است که کشوری که تصمیم دارد قوانین اسلام را در آن پیاده کند. ثالثاً پوشش در همه کشورها پروسه هست، ولی در ایران پروژه است. یعنی برنامه جدی دارند برای نابودی ایران. در هیج کشوری نمی بینیم که دهها شبکه ماهواره ای بصورت پخش زنده و به زبان فارسی برنامه های سرگرمی و سریال و تحلیل سیاسی و ... پخش کنند. اما برای ایران این کار را می کنند.
سؤال 19: حجاب یک امر فرهنگی هست. چرا با قانون آن را خراب می کنیم تا مردم از آن زده شوند؟
پاسخ: صرف فرهنگی بودن یک مطلبف سبب نمی شود که قانون در آن دخالت نکند. مثلاً تهمت نزدن به همدیگر یک امر فرهنگی هست اما اگر تهمت جنسی شد قانون می تواند ورود کند و فرد اتهام زننده را مجازات کند.
سؤال 20: حجاب یک امر اعتقادی و ارزشی است، چرا اجبار می شود. در امور اجتماعی می شود اجبار کرد نه امور اعتقادی.
پاسخ: همه می دانیم که اگر الزام حجاب برداشته شود، بسیاری از افراد تحت تأثیر امیال شخصی یا تبلیغات گوناگون، به همین حد آزادی پوشش سر اکتفا نمی کنند و در مدت زمان کوتاهی وضع پوشش بدن به بدترین شکل خود خواهد رسید.
سؤال 21: چرا تا گرایش و شناخت را در مردم کامل نکردیم، افراد را مکلف و مجبور می کنیم؟
پاسخ: شما نسبت به فرزند خودتان یا برادر و خواهر کوچکترتان احساس مسئولیت می کنید. لذا گاهی او را مجبور به مسواک زدن و دارو خوردن و ... می کنید، ولو اینکه توجیه احساسی و منطقی نشده است.
سؤال 22: می گویید: خارجی ها برای زمینگیر کردن مسلمانان، می خواهند آنها را بی حجاب کنند و کم کم به فساد بکشنانند. خوب اگر این بی حجابی و فساد سبب نابودی و زمینگیر شدن مسلمانان باشد، پس الان خود آنها باید زمینگیر و نابود شده باشند. چون حجاب ندارند و خیلی مفاسد را دارند.
سؤال 24: الان چون حجاب اجباری هست، خیلی از دختران احساس توهین به خود می کنند و می گویند من را آزاد بگذار، که هر پوششی که می خواهم استفاده کنم.
سؤال 25: الان تمام محدودیت ها برای زنان هست و مردها اختیار دارند با هر پوششی رفت و آمد کنند. چرا مردها در تمام این موارد آزاد هستند؟
و ....
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه:
دکتر سعیدی رضوانی: مسئله ای در جلسه قبل، مطرح گردید و به آن پاسخ داده نشد که باعث ناراحتی بنده گردید. قرار نیست که برای حل شبهه حجاب، شبه ظلم به زنان در اسلام، مطرح گردد. ضمن عرض عذرخواهی، جلسه گذشته عنوان گردید که چون زن در مقابل عدم دریافت مهریه، می تواند از ارائه به اصطلاح سرویس جنسی، به همسر خود امتناع کند، پس زن کالاست. جالب است که این مسأله در جایی گفته شد که کلیپی از زنان که با اتیکت به فروش می رسیدند، پخش گردید. بنده از بزرگوارانی که در این زمینه دارای تخصص هستند توقع دارم که در همان جلسه، به این شبهه پاسخ می دادند و آن را بدون توضیح نمی گذاشتند. روز گذشته در دانشکده علوم تربیتی، نشستی در خصوص پدیده ازدواج سفید برگزار گردید که پاسخ های قانع کننده ای برای حاضرین ارائه شد. امید است که این کارگروه نیز به کمک اعضای خود بتواند، چنین نشست های سودمندی را برگزار کند.
یکی خانمهای حاضر در جلسه: برخی از دانشجویان جدیدالورود بر این باورند که آیات قرآن برای 1400 سال پیش است و باید به روز رسانی شود! برای آنها چه پاسخی باید ارائه گردد که قانع کننده باشد.
خانم داودی پور: چالش های ذهنی بچه ها فراتر از مباحث مطرح شده در این جلسه است. مشکل اینجا است که بچه های حالا و خانواده های آنها کاملاً اپن هستند و اگر بخواهیم ریشه ای تر مباحث را برای بچه های دبیرستانی مطرح کنیم، باید چگونه عمل کنیم؟
خانم درویش زاده: شما بر روی تساوی زن و مرد مانور دادید، در صورتی که نه تنها زن و مرد مساوی نیستند، بلکه حتی آقایان هم با هم مساوی نیستند. از نظر دینی یک بحث شغل و یک بحث نقش مطرح است. در بحث نقش همه خلیفه اللهی هستند ولی در شغل، همه مردان هم نمی توانند یک کار را انجام بدهند و هر کسی جایگاه خودش را دارد. برای حل معضل حجاب باید زیربنایی کار کرد و بینشها را تغییر داد. در جواب یک بدحجاب که میگوید من دلم پاک است، باید گفت که بله تو پاک هستی و روی تو بحثی نداریم، اما این رفتار تو باعث گندیدگی دیگران می شود. در ضمن کتاب روابط متکامل زن و مرد، نوشته صفایی حائری کتاب مناسبی برای مطالعه و برطرف شدن شبهات می باشد.
خانم دکتر شیبانیان: مطالبی خوبی ارائه گردید اما شخصاً برای من که با دانشجویانی با طیفهای مختلفی سروکار دارم، مناسب نیستند. چرا که دانشجویی دارم که اصلاً خدا را قبول ندارد یا نبوت را زیر سؤال می برد و غالب آنها اعتبار زیادی را برای غرب و اندیشمندان غربی قائل هستند و می بایست پاسخ به شبهات دقیقاً متناسب با مخاطب باشد.
خانم سرابی: در خصوص تعدد زوجات اسلایدی اماده شده بود که ارائه نگردید. ای کاش در این خصوص بیشتر توضیح دهید تا بتوان پاسخ قانع کننده ای برای دختران دبیرستانی ارائه نمود. چرا که آنها معتقدند که با وجود علم ژنتیک می توان پدر بچه را مشخص نمود و حساسیتهای گذشته مطرح نیست.
خانم وظیفه شناس: برخی از پاسخها، حتی دانشجویان دانشکده الهیات را نیز قانع نمیکند و در همان گام اول گارد می گیرند و اصلاً نمی شنوند که چه چیزی گفته می شود و باید رویکرده پاسخ به شبهات را تغییر بدهیم. گفته میشود در هلند پلیسی مخصوص جرایم جنسی وجود دارد که اگر خانمی برای چشم چرانی مردی به انجا مراجعه کند، مورد پیگیری قرار می گیرد؛ با اینکه هلند به فضای باز معروف است. بنابراین پاسخهایی که ایران را با کشورهای غربی مقایسه میکند، به سرعت با مثال نقض مخاطب، رد میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
آقای وارسته پور: اینکه گفته شد در فضای اقتصادی و فشار روانی و نابسامانی جامعه، آیا میتوان کار فرهنگی نمود یا خیر، عرض کنم که اگر ما واقعاً پیرو مقام معظم رهبری هستیم، ایشان فرموده اند که می شود و باید کار کرد. ولی اینکه باید چطور کار کرد، باید تاکتیک را عوض کرد.
آقای دکتر صابری: تجربه ای را که به عنوان معلم دارم این است که باید اعتماد مخاطبان را جلب نمود و اطلاعات و مستندات درستی را به آنها رائه کرد. آنها با ایجاد شبهه جلو آمده اند و ما هم باید شبهه ایجاد کنیم. ممکن است که جلسه اول نتوانید به شبهه او پاسخ دهید، اما باید بتوانید به او بفهمانید که در حال شستشوی مغزی شما هستند و دارند روی احساسات شما کار می کنند. باید اعتبار و آن چیزی را که شبکه های ماهواره ای در ذهن جوانان به وجود آورده اند را متزلزل کنیم.
آقای دکتر رسولی: پاسخها بعضاً ضعیف بود. آیا شما برای پاسخهای بخشهای مختلف تاریخی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی و ... کتابهای مربوط به همان بخش را مطالعه کرده اید تا بتوانید پاسخهای بهتر و کاملتری را ارائه کنید؟ پاسخهای شما عمومی است و به درد جوانهای امروزی نمی خورد.
آقای محمدی مقدم: برخی شبهات علمی و بینشی هستند که باید از همان طریق ورود نمود. اما عده ای هستند که مشکل بینشی ندارند و مسأله عاطفی دارند. مثلاً حضور طلبه ها در مناطق سیل زده و برخورد محبت آمیز آنها، باعث تغییر برخی نگرشها شد. برای برخی از افراد نیز باید از جدال احسن استفاده کرد. بنابراین مخاطب شناسی بسیار مهم است و ابتدا باید دلیل شبهات فرد را درک نمود.
آقای نقره ای: مخاطبان نیز با هم متفاوت هستند. شاید سؤالات مشترک باشد اما جبهه ها متفاوت است. در آموزش و پرورش که باید از در محبت وارد شد و دانش آموز در این صورت مسائلش را راحتتر بیان می کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محمد_بطحایی
#وزیر_آموزش_و_پرورش:
هیچ مجوزی برای اجرای #سند_2030 به هیچ مدرسه و واحدی داده نشده است؛ حتی اگر اسمی از سند نبوده و بخواهد محتواها اجرا گردد.
ما نیازی به اجرای این سند در مدارس نداریم.
اما برخی از مدارس و مهدهای کودک، که همه مهدها زیر نظر آموزش و پرورش نیستند، به طور مخفیانه در حال اجرای این سند هستند.
بطحایی: اجرای سند 2030 برای هویت کشور، هویت جوان و نوجوان ما بسیار خطرناک است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴 و باز هم !!!😔😭😭
🔴به اسم کودک، علیه دین و میهن
وقتی از یک همایش بوی #سند_2030 به مشام میرسه:
كنگره بين المللي بازی و ورزش كودك، يازده تا سيزدهم ارديبهشت ماه در سالن همايش های هامی تهران و با حضور پروفسور دومنيك از كشور سوئيس، همچنين پروفسور توسكاي و خانم دكتر ايسن هر دو از كشور تركيه برگزار گردید.
به گوشه هايی از هنر آقای پروفسور توسكای ٦٥ ساله از كشور تركيه كه با آهنگ فارسی اجرا شده تا نوآموزان و دانش آموزان با آمادگی كامل در كلاس حضور داشته باشند توجه کنید .😐😐 به پرچم همجنس بازان که روی لباس ایشون هست توجه کنید!
*وقتی که استاد رحیم پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) می گویند کنوانسیونهای کودک و نوجوان سازمان ملل، مخفیانه در حال اجراست یعنی این ....
https://eitaa.com/umefafgaraei