🔸 گزیده ای از سؤالات و نظرات برخی از اعضای محترم حاضر در جلسه:
🔸 آقای دکتر سعیدی رضوانی: دوستی نقل می کرد، در عملیاتی در جزیره مجنون اطلاع دادند که به دلیل عدم پشتیبانی باید عقب نشینی گردد. حداقل 300 عراقی به اسارت گرفته شده بود و دو راه وجود داشت. یا همه عراقی ها را سوار قایق می کردیم و یا آنها را می کشتیم. به دلیل محدودیت جا نمی توانستیم که آن ها را با خود ببریم. طبق فتوای داده شده، می توانستم آن ها را بکشیم. اما فرمانده با اختیار خود، عراقی ها را آزاد کرد. محبتی که در قلب آن عراقی ها نسبت به ایرانی ها به وجود آمده بود توصیف ناپذیر بود. بعدها امام خمینی به آن فرمانده گفتند که حرف من هم همین بود که شما انجام دادید و بنا به دلایل و شرایطی نشده بود که این نظر به شما برسد و این ارتباط قلبی با امام و ولی فقیه را می رساند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 جناب آقای محمدی مقدم: بحث به جا و خوبی را مطرح نمودید. بحث شبکه و سیستم مطرح شد که بسیار پیچیده و به هم مرتبط است. اما بیان نکردید که کار از کجا باید شروع شود. امام حسین علیه السلام می فرماید خداوند انسانها را برای معرفت خلق نمود. منظور از معرفت خدا همان معرفت ولی فقیه که نماینده امام است و الان اطاعت از او واجب است. معرفت مردم در هر زمان، امامی است که اطاعت از آن امام بر مردم واجب است. در خصوص عفاف و حجاب نیز باید دید که ولی فقیه از ما چه می خواهد. امام علی علیه السلام از کودکی روی حضرت عباس کار می کردند تا ایشان را برای روز عاشورا آماده کنند. اگر اطاعت پذیری از امام پذیرفته شود انرژی ها تلف نمی شود. الان میلیونها نیروی ولایی در کشور داریم، ولی هر کس برای خودش کار می کند. ما ولی فقیه داریم که اشراف بیشتری نسبت به ما دارند و فقط کافی است اطاعت پذیری مان را با ربط قلبی به ایشان افزایش دهیم. اگر هر کس بیاید و یک مدل ارائه دهد، در این جنگل مدلها همه گم می شویم و راه به جایی نخواهیم برد.
🔸 جناب آقای نقره ای: ترکیب مواردی که شما فرمودید کار دارد. بحث مبارزه با نفس، گفتمان سازی، ارتباط کریمانه و ... چه ارتباطی با هم دارند؟ تا این ارتباط تبیین نشود، فکر میکنم نتوان به آن نقطه قابل قبول رسید. این چگونگی باید تبیین شود. امام و امت چه سازوکاری را می تواند پیشنهاد بدهد؟
🔸 آقای دکتر فرع شیرازی: کلید واژه فطرت بحث برانگیز است و تحریک فطری اخلاق غیر عملیاتی است. چون از نظر اهل فن، فقط در بدو تولد فطرت پاک است و بعد از تولد فطرت مبتلا به آلودگی ها و سیاهی هاست و به این راحتی نمی توان برای مردم نسخه پیچید. مگر افراد به راحتی نظر شما را قبول می کنند؟ از طرفی شما گفتید که به راحتی با تفکر لسانی نمی توان محتواها را به افراد القا نمود. چیزهایی را که ما در جامعه به آن بد می گوییم، فقه گریزی است. چرا افراد از آنها فرار می کنند؟ چون به چرایی آنها قانع نمیشوند. مثال زکات و خمس. تعجب می کنم که شما به راحتی این مباحث سخن می گویید. در خصوص شطرنج، هنوز علمای ما به توافق نرسیدند! و خیلی از گزاره های ریز را به راحتی قبول نمی کنند. شما پیشنهاد دادید که باید خانمهای محجبه در ارزشهای فعلی جامعه برند ایجاد کنند. مثلاً در تحصیل و ورزش و اطلاعات عمومی و ادبیات. اما سؤال اینجاست که همه مهارت هایی را که محجبه ها دارند، بقیه هم می توانند داشته باشند! پس مزیت رقابتی چیست؟ مباحثی را که شما عنوان کردید طوری است که گویا همه مخاطبان آمادگی سیر و سلوک را دارند.
🔸 خانم دکتر شیبانیان: در مورد برخورد کریمانه، از آنجایی که برخورد کریمانه کاملاً فردی است، مرز بین فرد و جامعه خیلی باریک است و این مسئله می تواند آنقدر حساس باشد که نیاز به تست قوی دارد. اینکه آیا فرد درست عمل می کند یا نه مرز ظریفی دارد. آیا واقعاً فردی تلقی می شود و چطور می توان این مرز را تشخیص داد؟
🔸 حجت الاسلام مؤمن: نقش دشمن در مطالب شما به این صورت مطرح شد که گویا هیچگونه نقشی ندارد. به نظر می آید که نقش دشمن را کمرنگ جلوه دادید. موفقیت دشمن را چقدر میدانید؟ ما در بحث بی حجابی، به درصد بی حجابی آقایان کمتر نگاه می کنیم. برخی آقایان برای مثال حتی بعضاً در حرم مطهر دیده میشوند که پوشش هایی کم و چسبنده دارند که باعث خجالت می شود و این امر، در امر به معروف ها و نهی از منکرها کمتر لحاظ می گردد. در ضمن برخی از خانم ها می گویند از لباسی که پوشیده ام راضی نیستم، اما در بازار چیز بهتری پیدا نکردم.
🔸 آقای دکتر اسلامیان: ساختار کمی به هم ریخته بود. اگر شما معتقد به اثرگذاری بر روی مخاطب هستید، باید به اثر گذاری اسلایدها بر مخاطب هم می پرداختید. لطفاً تفاوت فطرت و غریزه را بفرمایید و آیا این تفاوت در قرآن نیز ذکر شده است؟ و اینکه ویژگی هایی از قبیل بیگانه هراسی، خودکامگی و خودخواهی فطری است یا غریزی؟ ضمناً ما نمیتوانیم نسبت به واقعیتهای اجتماعی بی تفاوت باشیم و آنها را نپذیریم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🎬 تگزاس2؛ مصداقی از #بی_غیرتی و #دیاثت_فرهنگی
✍️ این فیلم با دیالوگها و صحنههای #نامناسبش، در دقایق ابتدایی فیلم، به طور غیر مستقیم سعی دارد به بیننده بقبولاند که ارزشهایی مثل #غیرت و حرمت داشتن #ناموس، عامل #بی_فرهنگی جامعه و #عدم_پیشرفت سطح فرهنگی مردم است! و هرزگی، بیغیرتی و روابط نامشروع با #ناموس_مردم، نشانه رشد جامعه و #فرهنگ بالای مردم!!
📍دیالوگ ساسان (سام درخشانی): "دو سال ایران نبودیم چقدر آدما با همدیگه راحت شدن! البته خوبهها ... نشون از پیشرفت سطح فرهنگی مردمه!!!"
https://eitaa.com/umefafgaraei
❌#زیان_هاي_انحرافات_اخلاقي در بُعد علمي و فرهنگي❌
#افت_تحصيلي
اين كه #انحرافات_جنسي، سبب اُفت تحصيلي ميشود و آدمي را از تحصيل دانش باز ميدارد، واقعیتي است كه بر كسي پوشيده نميباشد؛ همه ما ممكن است افرادي را بشناسيم كه از هوش و استعداد خوبي برخوردار بودهاند و در تحصيل دانش جزو پيشتازان بهشمار ميرفتهاند؛ ليكن در اثر گرفتار شدن به انحرافات جنسي، آن تيزهوشي و زكاوت و پيشتازي را از دست دادند و سرانجام برخي از آنان با رتبهها ونمرههاي بسيار پايين به ادامه تحصيل پرداختند و برخي ديگر مشروط شدند و عدهاي نيز براي هميشه از ادامه تحصيل محروم گشتند.
هم اکنون برخی از مسئولین بلند پایه #دانشگاه های کشورهای غربی، به مسئله افت تحصیلی واقف شده و لذا #قوانینی ویژه در خصوص #کیفیت_پوشش و چگونگی حضور دانشجویان مقرر کرده اند. افزون بر این، برای پوشش دانش آموزان در #مدارس نیز مقرارتی وضع شده است. به عنوان نمونه برخی از سایت ها، گزارشی را منتشر کردند مبنی بر این که: «پوشیدن ساپورت و شلوارهای تنگ برای دانشآموزان ایالت ماساچوست آمریکا ممنوع شد؛ این ممنوعیت در حالی انجام گرفته است که تعدادی از دانش آموزان که بدون توجه به این قانون با پوشیدن ساپورت وارد مدرسه شدند و مدیران مدارس آنها را از مدرسه بیرون کردند. مسئولین این مدارس معتقدند که پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده #مانع_پیشرفت تحصیلی دانشآموزان میشود؛ آنها برای #مقابله با اُفت تحصیلی دست به این اقدام زده اند» .
منبع: کانون فرهنگی تبلیغی مردمی امین
http://www.kanoon-amin.ir
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
💬 عنوان نشست: "نگاه به لباس و حجاب از منظری دیگر (تبیین قرآنیِ انواع لباس و اضطرار به پوشش عفیفانه از دیدگاه عملیات)" (بخش دوم)
👨🏫 با ارائه جناب آقای حسن پُرسا
کارشناس ارشد پژوهشکده علوم گیاهی
پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد و محقق حوزة دین (دستگاه های فکری-علمی و سازه های معرفتی-عملی)
⏰زمان: چهارشنبه 10 مهر رأس ساعت 16
و اکران داستانی "تراس" ساعت 15:45
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#داستانک
به قصد #دیدار دوستم به سوی #خانهاش روان شدم...
چون رسیدم، در زدم.
#همسرش پشت در حاضر شد و
✅#پرسید: "کیست؟!؟
💠 عرض کردم: "#فلانیام و با رفیقم کار دارم..."
✅گفت: "نیست" و تمام...
حتی یک #حرف، زیادتر از حاجت #نگفت!
💠 پیش خویش گفتم:
خوشا به سعادت #شوهرش
https://eitaa.com/umefafgaraei
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 پشت پرده ورود #زنان به ورزشگاه
💢 چرا می گوئیم ورود زنان به ورزشگاه برنامه #دشمن است!
👤 تنها پاشنه آشیل حکومت ایران، #ورزشگاه های آن است.
👤 افراد در ورزشگاه اگر شعور برندازی نداشته باشند، شور براندازی دارند!
👤 پیروزی بزرگ ما، سال گذشته در ورزشگاه اهواز روی داد!
💢 این فیلم را ببینید و خودتان قضاوت کنید.
#عفت_در_اختلاط
#عفت_در_روابط
#عفاف_گرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف_گرایی
#عفت_در_اختلاط
#عفت_در_روابط
💢 قلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ
🔴 اجتماع عظیم امت حزب الله
❌ در محکومیت اقدام برخی مسئولان در مورد «ورود زنان به ورزشگاه»
⚠️ جهت #جلوگیری از #عادی_سازی فساد و هتک حرمت ها
🔴 به حکم مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید
🗓 موعود: ۲ شنبه، ۱۵ مهر ۹۸
▫️مکان: ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#دعوت_به_عفاف_و_حجاب
🔺از چهارشنبه دهم مهرماه، هر چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ده و نیم شب از شبکه پنج سیما.
🔺«چراغ» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، برنامه ای برای دعوت به #عفاف و #حجاب
🔺با روایتی از تجربه های مختلف چهره های فرهنگی و اجتماعی
#برنامه_چراغ
✅ #چراغ را همراهی کنید😊
https://eitaa.com/umefafgaraei