#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
⭕️دستور تشکیل #کارگروه_عفاف_و_حجاب در سازمان بازرسی کل کشور
💠حجتالاسلام #درویشیان رئیس سازمان، در نشست هماندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب، موضوع "عفاف و حجاب" را، از موضوعات حائز اهمیت فرهنگی کشور دانست و اذعان نمود که نباید این موضوع، در کنار اهمیت موضوعات معیشتی و اقتصادی، به فراموشی سپرده شود؛ بنابراین کارگروهی با حضور نمایندگان #نهادهای_مردمی و بخشهای مرتبط #سازمان_بازرسی، ذیل حوزه ریاست این سازمان تشکیل میشود.
💠درویشیان ادامه داد: یکی از مسئولیتهای حوزه عفاف و حجاب، #کار_فرهنگی_اقناعی برای افکار عمومی و حساس کردن مردم نسبت به این موضوع است. در حقیقت اقدامات فرهنگی که تا به امروز صورت گرفته، حساسیت لازم را در افکار عمومی ایجاد نکرده است. از طرف دیگر #تهاجم_دشمن آنقدر وسیع و روزبهروز با شیوههای جدید گسترش پیدا میکند که شاید شیوههای سنتی و قدیمی جوابگو نباشد.
💠متأسفانه کارنامه هنری در زمینه عفاف و حجاب مناسب نیست. سازمان این آمادگی را دارد که از طریق #صداوسیما و سایر دستگاهها زمینه انعکاس و به نمایش گذاشتن #تولیدات_هنری گروههای مردمی و دلسوز در زمینه عفاف و حجاب را پیگیری کند.
💠سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحولی قوه قضائیه، تکالیفی که مغفول مانده را، بهطور جدی دنبال میکند. یکی از موضوعات فرهنگی مغفول مانده، تکالیف حوزه عفاف و حجاب دستگاهها است که چندی است بهطورجدی در دستور کار سازمان قرار دارد.
👇 👇 👇
https://www.isna.ir/news/99042820725/
https://eitaa.com/umefafgaraei
السلام قول من الرب الرحیم
🔶 طرح دیدبان 🔶
🔹 ثبت نام آمرین دغدغه مند در طرح #دیدبان_دادگستری در جهت تسریع #نظارت بر اماکن، بازارها ،پاساژها و... و رفع مشکلات #حجاب و #عفاف در بزرگترین شهر زیارتی جهان اسلام
🔹 فقط کافی است آدرس مکانهای شناسایی شده که نسبت به تولید یا فروش لباس های نامتعارف اقدام میکنند یا فروشندگان آنها (خانم یا آقا)، #عفت و #حیای_اسلامی را رعایت نمیکنند به آدرس
@Marvsan
مسئول عملیات طرح دیدبان دادگستری، گزارش دهید.
📝 مدت زمان ارسال گزارشات طرح اول، اول مرداد ۹۹ میباشد.
⏰ جلسه توجیهی دیدبانها روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه با حضور مدیران دادگستری مشهد برگزار میشود.
🏢 آدرس جلسه حضوری دیدبانها برای افرادی که تا سه شنبه گزارشات را ارسال میکنند، فرستاده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جای_خالی_عفاف_در_سینما
#نه_به_ابتذال_فرهنگی
🎥 تیزر رسمی فیلم سینمایی "زنها فرشتهاند 2"، که از 25 تیر در سراسر کشور اکران شده است.
🔴 به خاطر نمایش تیزر رسمی فیلم مجوز گرفته از #وزارت_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی جداً عذرخواهیم...
📝 طبق نظر مطلعان عرصه هنر، برای #صدور_مجوز هر فیلم، میبایست افراد متعددی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جنبههای مختلف، فیلمها را ببینند و نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایند تا مجوز فیلمها صادر شود. واقعاً عجیب به نظر میرسد، اما تیزر فیلم فوق، حاکی از آن است که یا کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف خود را به درستی انجام نمیدهند، یا ما درک درستی از احکام دین خود نداریم و یا...
.................
🔷 فساد و رقص و ابتذال در فیلمهای زمان طاغوت، روز به روز گسترش مییافت تا اینکه، به خطابههای اعتراضی و هشدار برخی نمایندگان مجلس کشید. یکی از سناتورهای مجلس سنا، در نطق قبل از دستور خود به تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۵۳ در مورد فیلم های تولید شده #سینمای_ایران چنین ابراز نظر کرد:
👤 "...آنچه در اغلب و اکثر این فیلمها نشان داده میشود، نه تنها اثری از ذوق و هنر و ابتکار و فکر و اندیشه در آن دیده نمیشود، بلکه نمونه کاملی از بی ذوقی، بی هنری، بی فکری، بی هدفی، نداشتن اندیشه و ابتکار و زاییده تخیلاتی زبون و سرکوفته غرایز و هوا و هوس است که جز سرکشی و عصیان و طغیان و فساد و چه و چه و چه نمیآموزد".
✍️ #سعید_مستغاثی، واکاوی تاریخ سینمای ایران
.................
📌 آیا در اکثر فیلمهای دهه 90، فیلمها پر از ذوق و ابتکار و اندیشهاند؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷نهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "بررسی ابعاد #تربیتی و #روانشناختی حادثه قتل #رومینا_اشرفی" (#جلسه_دوم)
👤با ارائه آقای دکتر حسن #اسلامیان پژوهشگر پسادکتری علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 11 تیر ماه ساعت 17:00
🎧بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و حضوری در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در راستای تکمیل مباحث جلسه اول، با یک نگاه آماری، به طور دقیقتر و کلی تر و با استناد به خبرگزاری ها و سایت های خبری، به پدیدۀ #قتل_ناموسی در چند سال اخیر در ایران، پرداختند. ایشان ضمن بیان اینکه برخی از مسئولان، به جای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چنین معضلاتی در جامعه، سعی در مورد تردید قرار دادن آمارها دارند، با استناد به خبرگزاری ایسنا (آذر 1398)، اذعان نمودند که سالانه بین 375 تا 450 مورد قتل ناموسی در ایران رخ میدهد و قتلهای ناموسی حدود 20 درصد از کل قتلها و 50 درصد از قتلهای خانوادگی در ایران را تشکیل میدهد. این قتلها عموماً در استانهایی با بافت فرهنگی قبیله و عشیرهای، بالاتر از دیگر نقاط کشور است. در کنار این آمارها هم تاکنون چندین بار مقامات قضایی و انتظامی ایران، #ناموس و #آبرو را یکی از علتهای اصلی قتل در ایران دانستهاند. نتایج پژوهش ریاحی و همکارانش با عنوان "بررسی جامعهشناختی نگرش به قتلهای ناموسی و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن در شهر مریوان" میگوید: "یک پنجم از پاسخگویان، نگرشی مثبت به قتلهای ناموسی داشتهاند.
https://www.isna.ir/news/98092619812/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در ادامه به معرفی تعدادی از قربانیان سرشناس قتلهای ناموسی یک دهه اخیر در ایران پرداختند. عمده این دختران بسیار جوان بودند که به دست بستگان و نزدیکان خود از جمله پدر، برادر، شوهر، عمو و پسرعموی خود کشته شده بودند. در پرونده این مقتولان، دلایلی متعددی برای قتل آنها ذکر شده بود که برخی از آنها جای تأمل دارد. دختری 16 ساله در سال 1388 به اتهام حرف زدن با مردی در خیابان، به وسیله وارد شدن ضربات متعدد چاقو توسط برادرش به قتل رسیده بود. دختری 23 ساله در سال 1387، به اتهام ارتباط تلفنی مشکوک، توسط برادران خود با شلیک گلوله کشته شده بود. زنی 25 ساله در سال 1387، در ادامه دعوای لفظی با همسر خود، با وارد شدن ضربه آجر به سرش، توسط او در خیابان جانش را از دست داده بود. دختری 17 ساله، به اتهام ازدواج اجباری و قصد طلاق، توسط پدرش سر بریده شده بود. دختری 25 ساله در سال 1397، توسط برادرش به اتهام نیت ازدواج مجدد، به ضرب چاقو کشته شده بود. مواردی هم بودند که دلیل قتل آنها مسائل خانوادگی و ناموسی ذکر شده بودند و در تعدادی هم، وقوع روابط نامشروع، عامل قتل عنوان شده بود. دکتر اسلامیان ضمن انتقاد جدی به دلایل برخی از این قتلها، به بررسی تبعات مختلف اجتماعی، روانشناختی و تربیتی این پدیده پرداختند و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در پاسخ به انتقادات برخی از اعضای کارگروه در خصوص اغراق و عدم صحت آمارهای ارائه شده در خصوص قتل های ناموسی، پدیده قتل ناموسی در ایران را روزافزون دانستند و بر لزوم پرداخت جدی به این پدیده، ریشه یابی، درک ابعاد و ارائه راهکارهای مؤثر، تأکید نمودند. ایشان ضمن بی فایده دانستن آسیب شناسی هایی که به مرحله اجرا نمی رسد، راهکارهای مؤثر را، حاصل ورود متخصصان حوزه های مختلف و خرد جمعی ایشان عنوان نمودند. ایشان با اذعان به وظیفه دانشگاهیان و حوزویان، برای ورود به مسائل و آسیب های اجتماعی، بر برونداد و خروجی مناسب تأکید نمودند. سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن اهمیت انکار ناپذیر عرصه تعلیم و تربیت، ورود کلیه متخصصان اعم از روانشناسان، متخصصان علوم اجتماعی، علوم رفتاری، حقوق، مدیران، مشاوران و... را ضروری دانستند. ایشان سه #انتظار، خواسته و نیاز مردم جهان از حکومت و حاکمان و مسئولان خود را، تأمین #امنیت، #سلامت و #آموزش عنوان نمودند. دکتر اسلامیان، با ضمن اذعان به اینکه، اقدامات ایران در دو بخش امنیت و سلامت مردم، خوب و رضایت بخش بوده است، آموزش را دارای خلأهایی دانستند و بیان داشتند که در حوزه نظام آموزشی، دانشگاه، آموزش و پرورش و... میبایست در قالب نظامی واحد، منسجم، راهبردی، معطوف به نیازها، آسیبها و ظرفیتها، با مدیریت یکپارچه و علمی اداره شود و سیستم مشاوره به دانشآموزان و خانواده ها نیز ساماندهی یابد و تعرفه های مشاوره ها کاهش یابد تا همه افراد بتوانند، مراجعه به مشاوران و روانشناسان را در مواقع نیاز، در سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 دهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 عنوان نشست: "انجمن های خصوصی؛ متولیان جدید آموزش جنسی! در کشور"
👤ارائه دهنده: جناب آقای محمد احسانی کیا، دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران
⏰ زمان: چهارشنبه 1 مرداد ماه ساعت 16:30
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
#عفت_در_رفتار
🌱گفت: "خدا چشم را الکی که نیافریده، #چشم داده تا نگاه کنیم..."
🌱گفتم: "پس منظورت این است که #پلک را الکی آفریده؟"
......................
💠یک زمانی، وقتی مردان، زن جوان باوقار میدیدند، با احترام سرشان را پایین میانداختند..
🔥حالا اما اوضاع خیلی فرق میکند... اگر چشمت را پایین بیاندازی، حواست به کار خودت باشد، عقب ماندهای!!! جنبه نداری!!!
📛پیشرفت یعنی اینکه به زن خوب خوب نگاه کنی... با هم بگویید و بخندید و صفحهاش را هم دنبال کنی و فیلمهای شخصیاش را هم لایک کنی و البته هیچ طورت هم نشود!!! و افتخار هم کنی که من چقدر پیشرفته هستم که همه چیز میبینم و هیچ طوری هم نمیشوم!!!. 🙄
♨️بعد خود شما، که آدم پیشرفتهای هستی، یک مرتبه دادت در میآید که
🔸چرا #عشقها اینطور شده است؟...
🔸چرا #خیانت زیاد است؟...
🔸چرا #طلاق زیاد است؟...
🔸چرا مردم چرت و پرت نگاه میکنند؟...
🔸چرا دو میلیون نفر طرفدار فلانی اند؟...
🔸چرا #بی_عفتی زیاد است؟... چرا؟... چرا؟...
🔸همش تقصیر شما آخوندهاست!!! 😡
📌خب عزیز من این چیزها، مقداریش برمیگردد به سوغاتیهای #پیشرفت!
📌یک مقداری برمیگردد که تو دیگر کلاً هیچ طورت نمیشود!
✍️ حجت الاسلام #سیدمهدی_صدرالساداتی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔰#امام_جواد عليه السلام می فرمایند:
🌿"مَن اَطاعَ هَواهُ اَعطی عَدُوَّهُ مُناهُ"
🌿"هر کس پیرو هوس خویش گشت، دشمنش (شیطان) را به آرزو (و مراد دل خویش) رسانده است".
📚منبع: بحار الأنوار، ج ۶۷، ص ۷۸
❇️راه امیری انسان بر نفس چیست؟ 🤔
🔺مخالفت با نفس و تبعیت از جریانات حق، راه سد نفسانیات است. #جنود_حق و #جنود_ابلیس هر دو وجود دارند؛ کسی که می خواهد #امیر_نفس خود باشد، باید تحت تعالیم #قرآن و #عترت پیش برود. باید خطرات و پلیدی های نفس را بشناسیم و بفهمیم که این نفس، ما را به زمین می زند. باید معرفتی پیدا کنیم و دیگر سراغش نرویم.
🔺از طرف دیگر مراجعه به اشخاص از نفس گذشته و خواندن آثارشان و متذکر شدن سیره آنها به خود، راهکاری برای #غلبه_بر_نفسانیات است. تذکر همان کاری است که در قرآن، بارها به آن اشاره شده است.
✍️حجتالاسلام #موسوی_مطلق
#شهادت_امام_جواد_علیه_السلام_بر_عفافگرایان_تسلیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔶حدود یک سال قبل، طبق اظهارات جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، در تبصره ماده ۶۳۸، قانون گذار به طور واضح عنوان کرده، زنانی که #بدون_حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به #حبس از۱۰ روز تا ۲ ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال #جزای_نقدی محکوم می شوند.
🔶به زعم سردار ملکزاده، طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بیرون بودن مو نیز اشکال دارد و برای دختران ۹ سال و بیشتر هم باید اجرا شود. چنانچه فردی در ملاءعام قرار بگیرد و مرتکب رفتاری شود که قانون گذار آن را #جرم دانسته، نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضائی موظف است با جرم مشهود برخورد کند.
https://www.isna.ir/news/98030702828/
🔶ماه گذشته نیز، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اعلام نمود که #کشف_حجاب در #فضای_مجازی جزء زیر مجموعههای ناهنجار قرار میگیرد و تخلف محسوب خواهد شد. کشف حجاب یک #ناهنجاری_اجتماعی به شمار میرود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.
🔶به گفته سرهنگ پاشایی، در این مورد هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و غیره، وجود ندارد و قانون در برابر همه یکسان برخورد خواهد کرد. هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود، به عنوان #مجرم شناخته میخواهد شد.
https://www.parsine.com/fa/news/622955/
📛حال با توجه به اجباری بودن حجاب در ایران و قوانین مصوب و اظهارات مسئولین ذیربط، به نظر شما تصویر فوق متعلق به کدام کشور و ارگان است؟ 😳🙄
🔥در کمال تأسف، عکس مذکور در صفحه اصلی سایت بیمارستان تهران کلینیک بارگذاری شده است. 😡
👇
https://tehranclinic.ir/fa/
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥#موشن_گرافیک
#آداب_اجتماعی
#آرامش_اجتماعی
#رابطه_مد_و_ادب
🔷در زندگی خود آداب بسیاری را رعایت میکنیم. آدابی از قبیل آداب سفره، آداب رفتار با استاد، آداب رفتار در کتابخانه و...
🔷ممکن است کسی که ادبی را رعایت میکند، دقیقاً نداند که چه حکمتی دارد، اما خودش را مقید به انجام آن میکند تا دیگران او را تحسین نمایند.
🔷عدم رعایت آداب فردی و اجتماعی، موجب اختلال در روند #زندگی میشود.
🔷یکی از مواردی که آداب ویژه ای دارد، طرز #پوشش است.
🔷لباس باید بتواند در عین زیبایی، زیبایی ها و زشتی های بدن را بپوشاند.
⁉️اما چرا لباس باید چنین ویژگی هایی را داشته باشد؟
🔷امروزه طراحان مد، با استفاده از میل افراد به تنوع طلبی و دیده شدن، تغییراتی را در لباسها به وجود آورده اند و افراد را به خرید مدهای جدید ترغیب می کنند.
🔷در سالهای اخیر از میزان پوشیدگی لباسها کاسته شده و دیگر نمی توان برخی لباسها را، پوشش مناسبی برای یک #انسان_مؤدب دانست.
🔷می توان اذعان نمود که #ادب چیزی نیست که به مرور زمان تغییر کند.
📌اگر بخواهیم جامعه مؤدبی داشته باشیم، آیا نباید مد، در چهارچوب ادب تعریف شود؟!؟
https://eitaa.com/umefafgaraei