eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹روزی که خداوند فاطمه سلام الله را آفرید، ایشان را بهانۀ آفریدن زمین و همۀ کائنات و عالمیان دانست و را در وجود مرضیه عفیفه (س) نهاد تا زنان او را قرار دهند. 🌺 در جاهلیت قبل از اسلام که دختران زنده به گور می‎شدند، پیامبر به دختران و بانوان بخشیدند، اما متأسفانه در عصر امروز، گاهی و ، جای خود را به ضدارزش‌ها می‎دهد و در برخی مجامع و اماکن، اگر بانویی و باشد، مورد قرار می‎گیرد. 🌺 ولادت این بانو به نام انتخاب شد؛ چرا که زندگی ایشان سراسر تجلّی ارزشهای اسلامی است. حضرت صدیقه طاهره (س) زنان عالم و بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه‎های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج، فنون شوهرداری و تربیت فرزند و... هستند. 🌺 ایشان به عنوان ، خود را به تمامی فضائل آراسته بودند و لحظه‎ای از غافل نبودند و فرزندانی را دادند که تک‌تک آنها زینت‌بخش عالم هستند. 🍃🌹🌹🌹🍃 🌹 با سعادت حضرت سلام الله علیها، و هفته بزرگداشت ، بر تمام عفاف‌گرایان تهنیت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علت خلقت 🌷فاطمه عصمت است بر مریم 🌷فاطمه عفت است بر هاجر 🌷فاطمه عزت است بر کعبه 🌷نه فقط کعبه، بلکه بالاتر... 🌷زینت فرش و قبلۀ عرش است 🌷از نگاهش فرشته می ریزد 🌷غنچه هم، بی ارادۀ زهرا 🌷از دل خاک، برنمی خیزد... 💫🌸💫🌸💫🌸💫 🌸ولادت با سعادت و پر خیر و برکت دردانۀ عالم هستی ✨ حضرت صدیقه طاهره سلام علیها ✨ بر عفافگرایان خجسته باد. 💐 گرامی باد. @umefafgaraei
⁉️آیا حضرت زهرا (س) الگوی زنان هستند یا الگوی همه انسان‎ها؟ 🔷پرواضح است که حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای همه انسانها هستند و همه بشریت می‌توانند با تأسی از سیره ایشان، راه نجات و خود را طی نمایند. 🔷کرامت ها و ها مختص مردان نیست. چنانچه زنان، جوهری داشته باشند، مسیر تعالی و برای آنان هموار است. 👈اگر حضرت علی (ع) الگو و نمونه انسان کامل و ایده آلند در وجود مرد بودن، 👈زهرای مرضیه نیز الگوی ایده آل انسان کاملند در مظهر زن بودن. 🔰قرآن وقتی می‌فرماید (احزاب،33/ 31): 🌿«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة» ✴️مقصود از «لکم» همه انسان هاست، نه فقط مردان. ✅این مطلب درمورد حضرت زهرا (س) نیز صادق است. 🔷آنچه حضرت فاطمه (س) را و نمونه ساخته، اوست و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است. 🔷 اختصاص به زن یا مرد ندارد و به تبع آن اسوه های انسانی نیز همین گونه اند. ✅حضرت فاطمه (س) چنان که اسوه زنان هستند، اسوه مردان نیز هستند (همانند پیامبران و امامان) 🌻بین زن نمونه بودن و نمونه زن بودن تفاوت است؛ یعنی زنی که سیره و روش او را همگان قادرند در زندگی اتخاذ و اعمال نمایند و براساس سیره و سلوک او مسیر زندگی خویش را بپیمایند و نمونه زن یعنی زنی که میان زنان نمونه و الگوست. 📎متن کامل👇 https://azargh.farhang.gov.ir/fa/home/hejab/hazratfateme @umefafgaraei
📣📣📣 سی و پنجمین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «بررسی جامعه ‌شناختی نمایشی‎ شدن سبک پوشش؛ عوامل و راهکارها» 🎤حجت ‏الاسلام حسین اسدی؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه ‎شناسی فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی 📆زمان: چهارشنبه 6 بهمن ماه ساعت 15:00 🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:45 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «خوانش
🔰34مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «خوانش و نقد برخی از کتاب‌های داستان‌ در حوزۀ تربیت و آموزش جنسی» 👥👥به صورت هم‎اندیشی و با مشارکت 📆در تاریخ چهارشنبه 29 دی ماه، به‎صورت وبینار برگزار شد. 📃 در این نسشت، سه با عناوین 1️⃣ پیشی کوچولو بگو به خودِ خودم دست نزن! ✍️ نویسنده: معصومه یزدانی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب (قبل از دبستان تا پایه سوم) 2️⃣ بدن من مال منه! ✍️ نویسنده: مؤسسه پروفامیلیا و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: الف و ب 3️⃣ رازهایی که نباید مخفی کرد ✍️نویسنده: جینین ساندرز و مترجم: جواد کریمی؛ ویژه گروه سنی: ب و ج (مقطع دبستان) ❇️توسط جناب آقای طباطبایی خوانش شد و با همراهی اعضای محترم، مورد قرار گرفت. هر سه کتاب نقد شده در کارگروه، به بیان ها و روشهای مختلف، به آموزش به کودکان پرداخته است که به زعم اعضای محترم کارگروه، که از روانشناسان و متخصصان تربیتی هستند، داستانهای ارائه شده عمدتاً مناسب به نظر نمی رسند. 👈درادامه گزیده ای از نظرات و انتقادات حاضران در جلسه تقدیم است👇 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
👤 دکتر اسلامیان: به نظر انتخاب شخصیت گربه، در اثرگذاری پیام خودمراقبتی به کودکان، جای بحث دارد و به آن اشکال وارد است. 👤آقای محروقی: در این داستان، به بخشی از اندام‌های جنسی در داستان اشاره شده است؛ اما اندام‌های جنسی دیگر هم هستند، که ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد. 👤 دکتر تقی پور: ورود به این مباحث برای کودکان، در و سیره بزرگان و... بوده و یا خلاقیت های زمانه برای انتقال این مباحث است؟ محتواهای این کتاب آموزش جنسی است یا تربیت جنسی؟ 👤 خانم تربتی: ازآنجاکه کودکان در سنین زیر 5 سال، قدرت درک انتزاعی ندارند، باز گذاشتن داستان چندان اثرگذار نیست؛ چون نمی‎توانند خودشان داستان را در ذهن خودشان ادامه بدهند و به نتیجه برسند. 👤خانم عطیه: از آنجایی که به نظر می‎رسد کتاب برای سنین 4 سال نوشته شده است و چون کودک نیاز به دریافت محتوای بیشتر ندارد، پایان بندی کتاب مناسب بود. 👤آقای طباطبایی: شاید اگر به جای گربه، عروسک بود، همذات پنداری بهتر صورت می گرفت. چراکه ممکن است کودک با خود بگوید: گربه ها که همیشه بدون لباس هستند. تعبیر «خود خودم» یک مفهوم فلسفی عمیق است که چندان مناسب نیست. صرف نظر از آموزه های ناب اسلامی، خصلت در ما ایرانی ها وجود دارد؛ لذا شدت حیای پدر و مادرها و حتی معلمان، برای طرح این مسائل مطرح است و طرح این موضوع را به مثابه میدان مین می‎بینند که ممکن است موجب تحریک کنجکاوی و کودک شود؛ بنابراین، بیان این مطالب، جرئت و دقت و درایت ویژه ای می‎خواهد. @umefafgaraei
👤 دکتر صابری فتحی: متن کتاب و سخنی با والدین متفاوت است. داشتن دانش هرگز نمی‎تواند از بچه کند. آیا در خطر بودن کودک، دلیلی برای مناسب بودن این کتاب برای کودک است؟! 👤خانم طالبیان: چالش اغلب این کتاب‎ها که هستند، این است که در بلندمدت مشکل ایجاد می‌کند. کودک با مالک دانستن خود برای بدنش، ممکن است در نوجوانی، تمایل به انجام هر کاری داشته باشد. 👤آقای محروقی: علاوه بر مشکلات محتوایی کتاب، مهمترین مسئله ای که مورد غفلت قرار گرفته، این است که فقط بحث دوست داشتن، یا نادرستی رفتار است! جا دادن این طرحواره در ذهن کودک، با بزرگتر شدن او، ملاک عملش را فقط دوست داشتن و نداشتن قرار می‎دهد! و ممکن است از کارهای منفی لذت ببرد و آنها را دوست داشته باشند. درحالیکه مورد تأیید بودن خانواده و هم مهم است و این از آموزه ها غرب است. 👤خانم روضه: ملاک در این داستان برای اجازه دادن و ندادن و لذت بردن و نبردن، خود است! در این داستان برای ارتباط نزدیکان با شخصیت اصلی، نوعی صادر شده بود و این درحالی است که آمارها چیز دیگری را نشان می‎دهد. 👤آقای دکتر سعیدی: نیاز است که این کتاب‎ها کمی شود. چراکه ترویج نگهداری حیوان را نیز انجام می‎دهد. مشکل این کتابها این است که می‎خواهند را به خودش بسپارند. تجاربی داریم که اینگونه آموزش‎ها هم داشته و بچه ای که برای دفاع از خود، داد زده، جان خود را از دست داده است (واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار 2030). @umefafgaraei
👤 دکتر صابری: دلیل به وجود آمدن دلپیچه خیلی مبهم است و بیان این اصطلاح، برای کودک ایجاد سؤال می‎کند. اصلاً چرا باید «نه گفتن» و «بدن من مال منه» و... ایجاد شده؟ چون اینها خانواده را نابود کردند. مادر را که باید مراقب کودک باشد را از کودک گرفتند و همه تک فرزند شدند و مادر شاغل است و فرد غریبه ای مراقب بچه است! خودشان این مسائل را به وجود آورده اند و بعد راهکار ارائه می‎دهند! و فرهنگ، ما را از این کتاب‎ها بی نیاز می‎کند. 👤 خانم عطیه: از آموزش‎های خوب کتاب، بیان راز بد و راز خوب بود و اینکه چیزی نیست که تو نتوانی به مادرت بگویی. 👤خانم احمدی: چالش‎های هر سه کتاب، برای ایرانی، از فوایدش بیشتر است. 👤 خانم تربتی: چرا باید کتاب‎هایی نوشته شود که کودک مورد تعرض قرار گرفته و کتاب‎هایی نوشته نشود که کودک با ، مانع وقوع این مسائل شود. در داستان، بحث درد جسمی مطرح شده و این ممکن است کودک را به این برساند که من در چنین شرایطی درد جسمی نداشتم، پس برای من اشکالی ندارد. 👤آقای طباطبایی: شاید مشاوری، این کتاب را برای کودکی که احتمالاً با این مسائل مواجه شده، ولی توانایی بازگویی آن را ندارد، نماید. 👤خانم مملکت دوست: در تشویق فرزند به بیان مشکلش، خوب بود. ازآنجایی که مادران یا فاقد اطلاعات هستند و یا آن را بیان نمی‎کنند، آموزش به مادران نیاز است. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/BxWLMxWrEjS2Mmf @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موشن گرافیک انتقام ⚠️آسیب های فضای مجازی برای ✴️برخی از پیامدها و اثرات منفی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر فرد و خانواده: 🍂نقض حریم خصوصی افراد 🍂بی‌هویتی، بحران هویت و اختلال شخصیت در بین نوجوانان و جوانان 🍂انتقال هنجارها و نرم‌های ارزشی و اخلاقی غربی 🍂فریب و بهره کشی جنسی 🍂تعارض ارزش‌ها 🍂تهدید بنیان‌ خانواده و نارضایتی‌های خانوادگی مانند افزایش سن ازدواج، تجرّد جوانان، طلاق، فرار از منزل، فحشا، سردی روابط همسران و... ✍️مژده حسن شاهی @umefafgaraei
🌿به نام حق🌿 🙏فرزندم مرا ببخش❗️ 📛فرزندم! شرایط زمانه تو را وارد فضایی کرده که برای تو آماده نشده است! ✅اسمش است، اما تمام حقیقت‌های زندگی‌ات را تحت تأثیر قرار می‌دهد! 👶فرزند معصومم! بی‌سلاح و بی‌دفاع وارد این سرزمین بی در و پیکر و پر از شده‌ای... 👈مرا ببخش که نتوانستم کشورم را مجاب کنم تا از مرزهای آن کنند! ⚠️دیده‌بانان هشدار می‌دهند اما مرزبانان به رفته‌اند! 🔺مرا ببخش که ذهن و قلب و وجودت را به فضایی عاریه داده‌ای، که کمتر کسی در آنجا برایت دل می‌سوزاند! 🔺مرا ببخش که برای نانت مطالبه می‌کنم، اما برای و جانت نه! 📌اگر من و ما کردیم، تو و دوستانت هوشیار باشید، خودتان کنید و از سرمایه وجود خود مراقبت نمایید. 🙏مرا ببخش❗️ ✍️ قلم سبز @umefafgaraei
🌺دعوت به تکمیل پرسشنامه پژوهشی ديجيتال 🙏والدین گرامی با سلام و سپاس؛ ✴️جهت یک پروژه پژوهشی ملی در حوزه ، نيازمند از سراسر کشور هستیم. خواهشمند است با صرف زمانی در حدود 15 دقیقه،‌ ضمن افزودن بر آگاهي خود در حوزه تربیت جنسی، در اجرای یک فعالیت علمی و تربیتی ما را همراهی بفرمایید. 👇لینک پرسشنامه👇 https://docs.google.com/forms/d/1TTIu4swSQjaTwcMsRa0PiOVKHexvTBqEtKfl6TUzuzo/edit 🙏 در گروه‌ ها و شبکه های اجتماعی که اجازه و امکان اطلاع رسانی دارید، دیگران به خصوص محترم مراکز آموزشی را مطلع فرمائید. 💐با تشکر 👤دکتر سید محسن اصغری نکاح دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد 👤دکتر زبیر صمیمی پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ترویج سیگار و رقص برای زنان بعد از ترویج کاهش ⚠️گسترش و تبلیغ نوع بازیگر در فیلم‌ها، محافل هنری و... و سپس سرریز آن به فضای مجازی و اجتماعی، حد و مرزهای و پوشش را درنوردید و نقش مهمی در ایجاد وضع موجودِ پوشش زنان در جامعه ایفا نمود. ⛔️اکنون با عبور موفقیت‌آمیز از مسئله ، نشانه‌ها حکایت از ترویج «رقص، موسیقی و سیگار» در بین زنان دارد. 🎞مستند «هیچ کس منتظرت نیست»، که بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ جزء فیلم‌هایی‌ست که نشانه‌ای از ابا یا محدودیت برای نمایش رقص زنان در آن به چشم نمی‌خورد! 📌فیلم درباره مرکز کاهش است که علی‌رغم امید‌بخش بودن، ضعف اساسی آن «ترویج عجیب رقص و موسیقی» و نگاه «مُسّکن» داشتن به آن است. 📃در معرفی این مستند آمده است: 👇 👈«سپیده علیزاده چند سالی است که مسئول مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است. زنانی که به‌ این‌ مرکز مراجعه می‌کنند اکثراً دچار ، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است...» @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختران امروز، مادران فردا ♨️اگر خدای ناکرده، یکی از ما روزی بفهمه، یا حداقل تصور کنه که، مادرش توی جوونی یا نوجوونی، از اون دخترایی بوده که با هر کسی و ناکسی رفیق می‌شده، چه نگاهی به شخصیت مادرش پیدا می‎کنه؟! 🌻 @umefafgaraei
📣📣📣 سی و ششمین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «خوانش و تحلیل برخی از کتاب‌های داستان‌ در حوزۀ آموزش جنسی» 👥👥جلسه هم‎اندیشی: با مشارکت اعضای محترم کارگروه 📆زمان: چهارشنبه 13 بهمن ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش چند فیلم کوتاه عمار؛ ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰نشست علمی با موضوع: «فهم تجربه همباشی در ایران» 👤با حضور: آقای دکتر محمد‌تقی کرمی؛ دانشیار گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی 📅 چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۱۰ 🏢 سالن نشست های پژوهشکده زن و خانواده (بصورت حضوری و برخط) ✅ لینک حضور برخط در اسکای روم: 🔗https://www.skyroom.online/ch/skyuser/wrc 📍محل برگزاری نشست: قم بلوار الغدیر، کوچه ۱۰ ، پلاک ۵ طبقه دوم سالن نشست ها 👈جهت حضور در کرسی نام و نام خانوادگی خود را به ادمین روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده ارسال فرمائید @ResearchInstitute •┈┈••✾••┈┈• @umefafgaraei
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 🍂یاد باد آنکه زمانی، به میان ما بود 🍂 قطره میگفت به خود، لیک که او دریا بود 🍁آیت الله مرجع تقلید شیعیان، ساعت یک و بیست دقیقه بامداد دوازدهم بهمن ماه، در پی ایست قلبی تنفسی و موفق نبودن عملیات احیا به ملکوت اعلی پیوست. 🍁ایشان متولد ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ در گلپایگان اصفهان فقیه، مجتهد و از مراجع تقلید شیعه امامیه بود. 🍁شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است. 🍁این فقیه اهل‌بیت از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود. 🍁عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره)، ازجمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. 🍁از این مرجع فقید تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند. منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی است. 🍁کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود. 🍁این ضایعه جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، حوزه های علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان عرض میکنیم. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 🍂یاد باد آنکه زمانی، به میان ما بود 🍂 قطره میگفت به خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خضوع و خشوع استاد 🔷در جریان مراسم عمامه گزاری طلاب غیرایرانی در قم که در سال 1392 برگزار شد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بر دست یکی از طلاب آفریقایی زدند. 🔷این مراسم در مدرسه عالی امام خمینی در شهر قم برگزار شده بود و معظم له پس از گذاشتن عمامه بر سر یکی از طلاب از قاره آفریقا دست او را به این نیت که است، بوسیدند. 🔷این حرکت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در آن زمان فضای عجیبی در مراسم ایجاد کرد و بسیاری از خانواده های طلاب غیرایرانی مبهوت این و عالمان دین در مقابل تشنگان راه حقیقت شدند. 🌹بوسه زدن مرجع تقلید صد ساله بر دستان طلبه جوان سیاه پوست، حکایت از یک مرجع تقلید شیعه در برابر مقام علم و است. @umefafgaraei
🌹 🔶 هر ساله در تاریخ ۱ فوریه مصادف با ۱۲ بهمن در حدود ۱۹۰ کشور جهان برگزار می‌گردد. 🔷در این روز زنان مسلمان و محجبه با حضور در اجتماعات از زنان غیرمسلمان از ادیان مختلف، درخواست می‌کنند تا یک روز را با حجاب گذرانده و خود را از بیان کنند. 🔶هدف از برگزاری این روز از چهره زن محجبه مسلمان و رساندن این پیام به است که حجاب مانع فعالیت اجتماعی نیست. 🔷روز جهانی حجاب اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به ابتکار یک بانوی مسلمان آمریکایی به نام «» (Nazma Khan)، که به دلیل داشتن حجاب هدف و قرار می‌گرفت، پایه‌گذاری شد و از آن به بعد هر سال با مشارکت بیشتر زنان سراسر جهان برگزار می‌شود. از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون این فعالیت در حدود از ۱۹۰ کشور جهان و با هدف در مورد حجاب برگزار می‌شود. 🔶نظمه خان، در سن ۱۱ سالگی از بنگلادش به نیویورک آمد. پس از مهاجرت به آمریکا، در مدرسه به سبب داشتن همواره تحت فشار بود. این فشارها در دبیرستان و دانشگاه نیز ادامه داشت و پس از وقایع ۱۱ سپتامبر دوچندان شد. وی برای رهایی از انتقادات و فشارهای روحی و روانی و تصحیح باورهای غلط از حجاب، سرانجام به این نتیجه رسید که از زنان دیگر بخواهد یک روز از سال را با سپری کنند. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟! 🎥ترک اعتراضی برنامه «جهان آرا» ❇️ بخشی از گفتگوی خانمها فاطمه شجاعی و شهیندخت مولاوردی که منجر به ترک خانمها مولاوردی و زهرا شجاعی از برنامه زنده شد: 💥پروژه عقیم سازی زنان تن فروش برای ارائه خدمت به مردان متأهل! 💥در کنار هم قرار دادن ازدواج موقت و تن فروشی در کنار یکدیگر! 💥تلاش برای انگ نزدن به زنان تن فروش و عدم تلاش برای تغییر شغل آنها! 💥و... ✅ فیلم کامل این برنامه، امروز سه شنبه 12 بهمن ساعت 14:30 از شبکه افق بازپخش می‎شود. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🔰نشست علمی با موضوع: «فهم تجربه همباشی در ایران» 👤با حضور: آقای دکتر محمد‌تقی کرمی؛ دانشیار گروه مط
📢طبق اعلام روابط عمومی پژوهشکده زن و خانواده ◾️به جهت تقارن مراسم تشییع مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، با نشست علمی «فهم تجربه همباشی در ایران»، برگزاری این نشست به زمان دیگری موکول شد.
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_مجازی 💬 با عنوان: «بررسی ج
🔰35مین نشست 💬 با عنوان «بررسی جامعه ‌شناختی نمایشی‎ شدن سبک پوشش؛ عوامل و راهکارها» 👤با ارائه حجت ‏الاسلام حسین اسدی؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه ‎شناسی فرهنگی 📆چهارشنبه 6 بهمن، به‎صورت وبینار برگزار شد. 👤 در این نشست به بیان برخی بروز نمایشی‎ شدن سبک پوشش و همچنین ارائه چند پرداختند تا انشاالله منجر به کاهش آسیب‌های این مسئله در جامعه شود. 👇نکات مهم 👇 1️⃣ سبک پوشش را می‎توان با رویکردهای روانشناختی، حقوقی، فلسفی و یا حتی فقهی بررسی قرار داد؛ اما بنای این نشست براساس رویکرد به موضوع است و عمده مباحث از این منظر است. 2️⃣ مراد از مفهوم در این نشست، دقیقاً متناظر با مطرح شده در فقه نیست و قدری گسترده تر است. سبک پوشش می‎تواند تمام را شامل شود؛ مثل مدل لباس، کیف، کفش، زیورآلات و... 3️⃣ نمایشی شدن سبک پوشش و ابراز و خود، هم در صدق می‎کند و هم در ؛ اما به دلایلی ازجمله دلایل روانشناختی، گرایش زنان نسبت به این مسئله برجسته تر است و بیشتر خودش را نشان می‎دهد. 4️⃣ در این نشست، علاوه بر نظریات دینی، از نظریات جامعه شناسان غربی هم استناد شد؛ چراکه ممکن است از نظر برخی جوانان، نوع پوشش در غرب، امری و نمادی برای باشد و این درحالیست که بسیاری از ، این موضوع را به عنوان ارزیابی و مورد نقد قرار داده اند. @umefafgaraei
❇️سبک پوشش که ذیل مطرح می‎شود، دو مؤلفه مهم دارد که آن را از شیوۀ پوشش جدا می‏کند. 🔺در گذشته، نوع پوشش به عنوان یک امر تلقی میشد و برای آن چندان فکر نمیشد و روزمره بود؛ اما امروزه نوع و سبک پوشش، امری و ارادی تلقی می‎شود و توجه به نوع پوشش (ست شدن و توجه به آمدن به فرد و...) افزایش یافته است. 🔺مورد دوم بحث است. سبک پوشش بر یک نوع رشد و و نوعی اعتماد به نفس و توجه انسان به استعدادهای درونی اش دلالت می‎کند و ابراز و اعمال سلیقه برخلاف گذشته، در عصر حاضر صورت می‎گیرد. فردیت را اساساً به عنوان یک ویژگی منفی نباید دید. فردیت یک ویژگی مثبت است که بر فرد دلالت دارد؛ ولی اگر به صورت باشد که به صورت تکبر و خودتحقیری پنداشته شود، منفی است. 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
🔷نمایشی شدن به این معناست که امور زندگی فرد بسیار بصری و منطبق بر شده است. درواقع بودن و بودن، مورد پسند قرار گرفته است. 🔷برای مثال ملاک اول گفتگو در خصوص موفق بودن یک فرد، ظاهر و بدن اوست و اگر این وجه فرد، مورد پسند واقع شد، سایر موارد مطرح خواهد شد و درواقع جایگزین عقلانیت و خلق و خو شده است. درواقع لوازم خانگی نیز، به رغم کیفیت بالا، اگر نداشته باشد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 🔷دلیل دیگری که در عصر حاضر بر بصری بودن بشر دامن زده است، این است که بروز داشته ها و استعدادها، در گذشته چندان مطرح نبوده، ولی در این عصر، این مسئله قوت گرفته است. درواقع این دو عامل، یعنی غلبه و ، بر ، نمایشی شدن را بیشتر کرده است و ظهور این مسئله در ، قاعدتاً همان بحث‎های جنسیتی و خروج از را به دنبال دارد. 📌درواقع فرد در نمایشی شدن سبک پوشش، با کمک از وسایل آرایشی و زیورآلات با ایجاد نگاه خیره، در پی افزایش و افزایش دید دیگران می‎باشد و معمولاً سلبریتی ها و خرده سلبریتی ها بر این مدار حرکت می‎کنند و دائماً در پی دیده شدن با مواردی نظیر نمایش ماشین، کالاهای لوکس و به اصطلاح لاکچری، درواقع در حال جلوه گری هستند. @umefafgaraei
⭕️آنچه که در جامعه، به تقویت و گسترش این امر کمک می‎کند، ارتباط پیدا کردن سبک پوشش با است. منزلت اجتماعی امر مثبتی است و در نیز توصیه شده است؛ اما نوع تفسیری که خصوصاً در برخی خانمها، از منزلت اجتماعی اتفاق می افتد، اشتباه است. درواقع به جای اینکه مبنای این منزلت را، موارد مورد پسند دین و یا جامعه قرار دهند، آن را با بحث نمایشی شدن پوشش گره زده اند. 📛بسیاری از خانمها دلیل و تمایل خود را برای انتخاب سبک پوشش نمایشی، حفظ منزلت اجتماعی بیان می‎کنند و اینکه از جامعه طرد نشوند و مورد تأیید قرار بگیرند. درواقع برای از دیگران، منزلت خود را از این طریق می‎کنند تا از دیگران کم نیاورند. ⚠️آسیب نمایشی شدن در این است که، وقتی انسان، وجود و هستی خود را پای نمایش دادن خود بگذارد، توانایی و خود را در حد تأیید دیگران، تقلیل داده است. در این صورت، اساساً فرد دیگر خودش نیست و به ای تبدیل شده که ببیند بقیه از او چه می‌خواهند و وجود هستی فرد به فراموشی سپرده می‎شود. این موضوع، نه به خود فرد کمک می‎کند و نه فایده ای برای جامعه دارد. 📌 ذکر این نکته مهم است که افراد در نمایشی شدن سطوح متفاوتی دارند. @umefafgaraei
❇️عواملی که به نمایشی شدن دامن زده اند: 1️⃣ و شبکه های اجتماعی، به سرعت نمایشی شدن سبک پوشش کمک کرد و افراد به گونه ای در این فضای رسانه ای غرق شدند که امکان و فرصت آشنایی با فرهنگ و قواعد این فضا میسر نشد. تصویری بودن رسانه، اقتضایی دارد که در صورت عدم توجه به آن، است. خاصیت بصری بودن رسانه، ناخودآگاه این تصوّر در فرد ایجاد می‎کند که همه چیز چشم است و شدن به همه امور سرایت میکند. رسانه هم مدام این منطق را القا می‎کند و فرد ناخودآگاه در این منطق غرق می‎شود. ♨️ پلتفرمی است که است، برخلاف سایر پیام رسانها که متن محورند. همین تصویرمحوری، فرد را زودبازده بار می‎آورد و باعث می‌شود فرد تفکر خود را درگیر ‌نکند. 📚در آیات و روایات به شدت با بصری شدن مخالفت شده و تلاش شده که منطق بشر از بصری شدن به سمت منطق عقلانیت و فهم کشیده شود و همه چیز در تصویر خلاصه نشود. 2️⃣ و فرهنگ‎های اصیل ایرانی و اسلامی هم، راه را برای حرکت فرد به سمت ارزش‎های سطحی و مادی باز می‎کند. البته این به معنای این نیست که افرادی که به سمت نمایشی شدن می‎روند، اعتقادات ضعیفی دارند، اما برای حفظ منزلت اجتماعی خود به این سمت می‎روند و هنجارهای دینی آنها آنقدر قوی نیست که باعث ایستادگی شود. 3️⃣ عامل دیگر است و اینکه فرد بخواهد از طریق مصرف، خود را از دیگران متمایز کند. 📌 برخی شرایط زمینه ای هم این فرآیند را تقویت می‎کنند. @umefafgaraei