مسیر عفافگرایی
📣📣📣 چهلویکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهل_و_یکم
#دانشجویان_و_کنشهای_پوشش
🔰چهل و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان «دانشجویان و کنشهای پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعهای در دانشگاه فردوسی مشهد)»
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند ساعت 15:30
🎧 بهصورت حضوری و وبینار برگزار شد.
❇️ #دکتر_سعیدی_رضوانی در این نشست به ارائه مقاله ای در خصوص واکاوی #تجربه_زیسته دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص #پوشش پرداختند. در این مقاله تدوین شده، با 30 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی که با نمونهگیری هدفمند «باحداکثر تنوع» انتخاب شده بودند، مصاحبۀ نیمهساختاریافته صورت گرفت و بعد از تحلیل داده ها، مواجهه و رفتار پوششی دختران در سه محور اصلی به شرح زیر قرار گرفت:
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب
2️⃣ نرمش نسبت به حجاب
3️⃣ ارزش نسبت به حجاب
🔴این سه محور هر یک دارای مضامین و مقوله های متعددی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میشود.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهل_و_یکم
#دانشجویان_و_کنشهای_پوشش
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب
1-1: لغزش دانشی بینشی شامل
🔹اباحهگری دینی
🔹شخصیانگاری حجاب
🔹تحریککننده نپنداشتن موی سر
🔹عدمآگاهی از دستور اسلام به حجاب و...
1-2: لغزش روانی هیجانی
🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی
🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان
🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب
🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبیها و...
1-3: لغزش فرهنگی تربیتی
🔹عملکرد منفی و بیاثر مدارس در خصوص تبیین حجاب
🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجهبه مقتضیات زمان
🔹عادیانگاری بدحجابی
🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و...
2️⃣ نرمش نسبت به حجاب
2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی
🔸تفاوت پوشش در محیطهای رسمی و غیررسمی
🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب
🔸رعایت حجاب بهدلیل اجبار خانواده و...
2-2: باور به حجاب حداقلی
🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدماعتقاد به پوشش چادر
🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و...
3️⃣ ارزش نسبت به حجاب
3-1: ارزش دانشی بینشی
🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی
🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و...
3-2: ارزش دینی قانونی
🔹دلایل لزوم رعایت حجاب بهعنوان یک امر اجتماعی دینی
🔹لزوم رعایت حجاب بهدلیل امر خدا و...
3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی
🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب
🔸کمک به حفظ بنیان خانوادهها با رعایت حجاب و...
3-4: عوامل ارزشمندی حجاب
🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب
🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب
🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهل_و_یکم
#دانشجویان_و_کنشهای_پوشش
◾️اکثر گزارههای مشارکتکنندگان نشان داد: افرادِ #غیرمقید به حجاب، بهنوعی از #دینداری خود #دفاع میکنند. این افراد تلاش میکنند با ارائۀ نوعی استدلال نظیر: «خدا میبخشد؛ حجاب به موی سر نیست؛ مهم حیاست نه حجاب ظاهری؛ قرن ۲۱ اقتضای حجاب عصر پیامبر (ص) را نمیکند و...» #وجدان_دینی خود را به نمایش بگذارند.
◾️گروه نخست (غیرمقیدها) به شدت معتقد به #عفیف بودن خود هستند و باوری به ارتباط عفاف و حجاب ندارند و حتی در مسیر اثبات عفیف بودنشان، برخی #محجبهها را محکوم به بیحیایی و بیعفتی میکنند. شاید عبارت «قطعاً ما باعفتیم؛ اما باحجاب نیستیم» چکیدۀ مناسبی برای انبوه عبارتهای مرتبط با این «ادعا» باشد.
◾️گروه رویگردان از حجاب بهشدت، با استدلال ضرورت حجاب، به منظور پیشگیری از تحریکزایی حاصل از بیحجابی و بدحجابی و درنتیجه انحراف مردان و #فروپاشی_خانوادهها مخالفند. برخی از استدلالهای این گروه: «تحمیل محدودیت به زنان درست نیست؛ برخی مردان که حتی با دیدن موی زن هم، تحریک میشوند، مریض هستند».
◾️سه نکتۀ دفاعِ افراد غیرمقید از دینداریشان، عفتشان و تأکید بر بیربط بودن بیحجابی و بدحجابی به فروپاشی خانوادهها، نشان میدهد بیشترِ این گروه از جامعه، از ارزشهایِ اساسی یک جامعۀ دینی، حداقل در سطح باورها فاصله نگرفتهاند.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CzQt2G2JJZSdKaa
🔖 آدرس اصل مقاله: 👇
https://cwfs.ihu.ac.ir/article_206986.html
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥جزای عدم غیرتمندی
🍃#پیامبر_اکرم (ص) می فرمایند:
🍂سه نفر هستند که در #صحرای_محشر، #الله به آنها عنایتی نمیکند، به آنها نگاه نمیکند، صحبتی نمیکند... یعنی #لیاقت این را ندارند که حتی #محاکمه بشوند...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تحلیل_محتوای_سوره_نسا
#عفاف_در_رفتار
☘️مسئله #عفاف از مهمترین آموزه های اخلاقی #قرآن_کریم است و ابعاد گسترده ای دارد و منحصر به عفاف جنسی نمی باشد.
☘️در پژوهشی که توسط دکتر جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان صورت گرفته است، گزاره های عفاف در #سوره_نساء تحلیل شده است و کلیه گزاره های مرتبط با مفهوم #عفاف تجزیه و تحلیل و سپس، طبقه بندی موضوعی گردیده و درنهایت، یک #مدل_منطقی برای #ابعاد_عفاف در سوره نساء ترسیم شده است.
🔖واژگان همگون با عفاف در سورۀ نساء عبارتند از: محصنات، حافظات للغیب، معروف، غیرمسافحات و طیب
📝نتایج پژوهش نشان داد که عفاف در این سوره از نظر رفتاری، گفتاری، مالی، خویشتنداری و مراعات عفاف، در هر دو جنس مرد و زن، از ابعاد گسترده ای برخوردار است.
✅بررسی کمی ابعاد عفاف در این سوره نشان میدهد، #عفاف_رفتاری از بیشترین بسامد برخوردار است.
🔍خداوند در این سوره، به بیان حوزه های مختلف عفاف در رفتار می پردازد و مواردی چون به کارگیری روش صحیح عملی درباره ایتام، پرهیز از جهالت، توصیه به رفتار شایسته با زنان، پرهیز از خودستایی، پرهیز از خیانت و تعدی به خود و دیگران، رعایت عدالت، شهادت حق، دقت در انتخاب همنشین، پرهیز از ریا و... را بیان میکند.
📎لینک اصل مقاله:
https://www.sid.ir/FileServer/JF/14002013996001.pdf
@umefafgaraei
#سخنی_با_عفافگرایان
#نگاهی_به_عملکرد_کارگروه
💐با سلام و تحیت
🔷از کلیه اعضای معزز کارگروه و کانال «مسیر عفافگرایی»، که خالصانه و برای کسب #رضای_خدا، با ما مشارکت نمودند، سپاسگزاریم. همراهی شما مایۀ فخر و سربلندی است.
🔶در سال 1400 با همراهی شما بزرگواران، 41 چهارشنبه در خدمت علاقه مندان به مباحث مربوط به #عفاف و #تربیت_جنسی بودیم و سعی شد به موضوعات و ابعاد مختلفی پرداخته شود؛ اعم از بررسی ابعاد سند توسعه پایدار 2030، مطالبات فعالان عفاف و حجاب، رابطه ایمان و عفت جنسی، راهکارهای خویشتنداری جنسی، امر به معروف و نهی از منکر، تقویت حیا و عفاف، هویتیابی عفاف و حجاب، بررسی نمایشی شدن پوشش، ازدواج مناسب و بهنگام، سلسله جلسات هماندیشی در خصوص نقد کتابهای داستان و قتل اهواز، بررسی انیمیشنهای هالیودی و...
🔷امید است کاستیهای ما را بر ما ببخشید. انشاالله اگر عمری باشد در سال 1401 با #انگیزه و #توان بیشتر و با جلسات و محتواهای #کارآمدتری، در خدمت خواهیم بود.
🔶همانطور که مستحضرید در سال 1400، کتاب #تربیت_حداقلی_و_حداکثری_در_امر_جنسی به قلم چند تن از اعضای کارگروه تألیف و به چاپ رسید. همچنین کتابهای داستان با مضامین عفاف و حجاب ازجمله #پای_سیب و #گلابتون نیز منتشر شد و کتابهای #مهمانهای_سرزده و #ستاره_های_خاموش نیز در دست چاپ است که انشاالله در سال 1401 محضر شما عفافگرایان معرفی خواهد شد.
✍️دکتر محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
#سخنی_با_عفافگرایان
#تقدیر_از_عفافگرایان
#تبریک_بهار_سال_1401
🌺تقدیرنامهای برای #عفافگرایان ارجمند
🍃🌺🌺🌺🍃
@umefafgaraei
#عفافگرایی
🎈حجاب و عفاف کاربران در فضای مجازی
🌿بسیاری از کاربران به چگونگی رفتار دینی در رعایت ارتباط مبتنی بر #عفاف_و_حجاب آگاه نیستند و موارد متعدّدی در پسندیدن، گفتوگوهای برخط، نظردهی و... مشاهده میشود که با #ارزش_عفاف مطابق نیست.
🌿کاربران در ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی با یکدیگر برقرار میکنند، به دلیل #گمنامی میتوانند خود را آنگونهکه مایلاند، اظهار کنند. گمنامی، معمولاً به دو شکل بر برقراری #ارتباط_عفیفانه تأثیرگذار است:
⬅️از یک طرف، وقتی فرد در شرایط گمنامی قرار دارد، بدون ترس از قضاوت دیگران، به بیان خواسته ها و نظرهایش میپردازد. در این حالت، ممکن است ارتباط وی به راحتی به سوی #ارتباطی_غیرعفیفانه پیش برود.
⬅️از طرف دیگر، گمنامی باعث میشود که افراد تمایل بیشتری به #خودافشایی داشته باشند. بنابراین، سطحی از احساسات منتقله، حتّی از آنچه در تعامل رودررو میگذرد، پیشی گرفته است.
📌فضای مجازی، قواعد #فرهنگ_واقعی را کمرنگ میکند. در فضای واقعی، در جامعه ایران، قواعد عرفی و قانونی مشخّصی برای مثال در خصوص رعایت #حجاب وجود دارد. این قواعد در فضای مجازی، یا به صورت اندکی به نمایش گذاشته میشوند و یا اصلاً به نمایش گذاشته نمیشوند.
📝بر پایه یک پژوهش، نمره نگرش به حجاب در دنیای واقعی و #رفتار_عفیفانه در دنیای مجازی، در کسانی که کمتر از یک ساعت از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، بالاتر از افرادی است که بیش از یک ساعت از این شبکهها بهره میبرند.
✍️مصطفی علیمرادی
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥نقدی بر رویکرد صداوسیما
♨️واقعاً در سریالها، الگوی #عفاف_و_حجاب ما چه کسانی هستند؟!
📛شخصیتهایی که با بودجه صداوسیما و در تلوزیون درست شدند، اما به همه چیز پشت پا میزنند...
🎙دکتر هاشمی گلپایگانی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
📣ثبت نام اولیه جهت اکران فیلم سینمایی
📽 "موقعیت مهدی"
👈سومین اکران اختصاصی؛
🎈ویژه فعالان عفاف و حجاب مشهد و خانواده ایشان
" #همزمان_با_ماه_مبارک_رمضان "
🔸 قیمت اصلی ۴۵۰۰۰ تومان
🔸 با تخفیف هر نفر ۲۵۰۰۰ تومان
📌 مشهدمقدس، پردیس سینمایی هویزه
🔻 ثبت نام:
09222765692
@Man_yek_Basiji_hastam
📌 (در صورت رسیدن جمعیت به حد نصاب اکران انجام خواهد شد.)
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#نه_به_نفوذ_فرهنگی
#نه_به_اباحه_گری
♨️در صدا و سیما چه خبر است؟!
📛بیتیاس ایرانی با لباس و فرم گروه کرهای نیز آمد و مسئولان و مؤسسات فرهنگی همچنان در #خواب و #غفلت!
⭕️بیتیاس، یک گروه جهانی شدۀ مشهور موسیقی کرهی جنوبی با ارائهی #سبک_زندگی_لیبرال است که در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، رسوخ معناداری کرده است!
⚠️و در برنامه #عصرجدید شبکه سه، یک گروه خواننده رپر، دقیقاً مانند گروه رپر کره ای و با لباس همان گروه کره ای، برنامه اجرا کرده اند!
👈"کی پاپ" یا همان گروه های رپر کره ای، یکی از محملها و معابر تبلیغی انحراف هویتی و شخصیتی است که شبکه جهانی شیطانی قصد دارد به عنوان یک «هنجار» به دنیا غالب کند و این گروه های رپر، رسماً #مروج_همجنسگرایی و خودکشی هستند!
⛔️ اما چرا در صداوسیما کپی کامل این کار، نمایش داده میشود و توسط داوران به مرحله بعد #صعود میکند؟!
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی
🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل #رشد_ايمان و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و #برکات بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون میفرماید:
🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا...
📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب #گناهان بزرگ، بهاندازهای زیاد است که گاهی باور آن دشوار میآید.
♨️#تبعات_منفی_مال_حرام فقط شامل خود فرد نمیشود، بلکه #فرزندان او را هم در برمیگیرد.
🌺امام جعفرصادق علیهالسلام میفرمایند:
🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی الذُّرِّیَّةِ
🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در #نسل و اولاد ظاهر میشود.
📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حلول_ماه_مبارک_رمضان
🍃روزه، تمرین کلاس زندگی
🍃درس ایثار و خلوص و بندگی
🍃روزه، زنجیر هوا گسستن است
🍃دیو و بتهای درون بشکستن است...
🌹فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بر عفافگرایان مبارک باد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#امر_به_حجاب
#داستان_مصور
#تذکر_لسانی
✴️ موقع #تذکر دادن با هر عکسالعملی که مواجه شدید، مأیوس نشوید و بدانید که شما همیشه، یکی از حلقه های زنجیره هستید.
✨امر به معروف، همیشه #تأثیر دارد!
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥قصه حجاب
✅قصه #حجاب، قصه گذشتن از خودخواهی هاست...
✅قصه حجاب، گذشتن از امیال و لذتهای در دسترس، برای رسیدن به لذت های بالاتر است؛ هم برای خود و هم برای دیگران.
✅قصه حجاب، قصه فداکاری ست برای دیگران برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی...
🎈کسی هست که بگوید #فرهنگ_جلوه_گری از فرهنگ #عفاف و #حجاب بهتر است؟!
📌میل به مستوری، میل به مورداحترام قرارگرفتن، میل به تکریم شدن #امیال_فطری ماست.
♨️حالا چه شده که جامعه به سمت و سویی رفته که میل به جلوه گری برای زنان پررنگ تر شده؟!
🎙 نعیمه اسلاملو؛ نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده
@umefafgaraei
📣📣📣 اولین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
🔔#حضوری_و_مجازی
💬 با عنوان: «از سکوت تا بداخلاقی؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعهای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)»
🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
📆زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30
🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:15
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#عفافگرایی
📝پژوهشی در زمینه تأثیر اینستاگرام بر #حجاب بانوان
✏️نصرت الله نعمتی فر و دکتر صفورایی پاریزی در سال 1398، پژوهشی را با عنوان زیر انجام دادند:
🔖«بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)»
🔶جامعه آماری، کاربران فعال شبکه اجتماعی #اینستاگرام بود و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بومی شده میزان دینداری استارک و گلارک در پنج بُعد و پرسشنامه محقق ساخته حجاب و پوشش لحاظ شده بود.
📝یافته های این تحقیق نشان داد:
🔷تأثیری #معکوس میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان رضایت و میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی، با #حجاب و پوشش کاربران وجود دارد.
🔷به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی، میزان بدحجابی آنها بیشتر میشود.
🔷همچنین، هرچه کاربران به شبکه هاي اجتماعی بیشتر اعتماد و همچنین از آنها رضایت داشته باشند، حجاب و پوشش آنها کاهش مییابد.
🔶اما میزان ابعاد دینداری (بعد اعتقادی، بعد مناسکی، بعد پیامدی، بعد شناختی و بعد احساسی) با حجاب و پوشش کاربران دارای تأثیر مستقیم و مثبت بوده است.
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥 حفظ کرامت زنان
💎 اگر خدا به زن گفته ارتباط با نامحرم را حفظ کن، به خاطر این است که خودت را #کوچک نکن.
🎈 خدا میخواهد #کرامت_زن حفظ شود.
⛔️ با دست دادن به نامحرم که چیزی نمیشود...
♨️ به ظاهر چیزی نمیشود، اما کرامت زنان را پایین میکشد.
✅ به خداوند که خالق ما و سازنده عالم هستی است، #اعتماد کنیم.
🎙استاد ماندگاری
@umefafgaraei
#شهید_اصلانی
#نشر_حداکثری
🌷 وداع با پیکر مطهر شهید محمد اصلانی: چهارشنبه ساعت ۲۱، مقتل آن عزیز، صحن پیامبر اعظم صلیالله علیه و آله و سلم
🌷 تشییع و خاکسپاری پنجشنبه ساعت ۱۴، از عرصه میدان شهداء به سمت حرم مطهر امام رضا علیهالسلام
🔴 به منظور تکریم مقام رفیع آن شهید سعید، همه میآییم...
🍃 🌷🌷🌷 🍃
🍃 برای حاشیهنشینان کار میکرد؛ اما #خدا او را به متن جامعه آورد.
🍃 این سنت خداست. راه در رو ندارد.
🍃 کجا فرار میکنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاریست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمیماند.
🍃 #اخلاص، شاید قایمباشکبازی نیتها با مردم باشد؛ اما کار خدای مردم افشاگری مخلصان است.
🍃 اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست و برای انتخاب #شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمیکند.
🍃 مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و #شهادت، پادشاه مرگهاست که از سلسلهی اولیای الهی به عزیز دردانههای خدا به ارث میرسد.
🍃 و #ماه_صیام، اتوبان چهارباندهی بندگان زرنگ خداست که در آن میتازند و از #روزه به #روزی میرسند.
🍃 و #حرم_امام_معصوم، نسخهی اورجینالیست که #بهشت را از روی آن کپی کردهاند.
🍃 و #زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفسچاقکردن شناگریست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید.
🍃 بایست ای شیخ مخلصِ روزهدارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست...
✍️زهرا محسنی فر
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#اینترنت_پاک
#تربیت_کودکان
🔷در کشور لائیک ترکیه، اینترنت در #سه_سطح اینترنت کودک، خانواده و آزاد (با امکان دسترسی به محتوای غیراخلاقی) ارائه میگردد؛ یعنی مردم بین اینترنت پاک و اینترنت کثیف، #حق_انتخاب دارند. اما در جمهوری اسلامی از کاربر ۶ ساله تا ۶۰ ساله همگی از #اینترنت_کثیف استفاده میکنند❗️
🔶به بیان دیگر، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم را برای بهرهمندی از مزایای اینترنت، #مجبور به استفاده از اینترنت کثیف با فحشا کردهاند.
🔷این وضعیت خلاف فرمایشات صریح #امامین_انقلاب است. امام سلف رسانه را به دو دسته با فحشا و بدون فحشا تقسیم کرده، اولی را حرام و دومی را حلال میدانست.
🔶امام خلف هم بارها بر #مسئولان فضای مجازی نهیب زده و اینترنت کثیف موجود را به #سگ_هار_بدون_قلاده که بین مردم رها شده تشبیه کرد.
✍️محمد کرباسی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#خودسازی
#ماه_مبارک_رمضان
✅بزرگترین درس ماه رمضان، #خودسازی است.
🌿اولین و مهمترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود، با نظر #انتقادی نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد.
✅این از عهدهی خود ما برمیآید و این تکلیفی بر دوش ماست.
⚠️كسانى كه در جامعه دچار #فساد مىشوند -فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى و...- هم خودشان را تباه مىكنند، هم به مردم #ضرر مىزنند.
🌿عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود #قانون و #شرع، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمىشناسد و اينگونه است كه #خطر در جامعه به وجود مىآيد.
⚜️امام خامنه ای مدظله العالی⚜️
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حجاب_از_نگاه_شهید_آوینی
#سالگرد_شهادت_سیدمرتضی_آوینی
#شهید_اهل_قلم
☘️حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه #عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است.
✅به تعبیری لطیفتر حجاب #میوه_عفاف است و عفاف #ریشه_حجاب.
🔺برخی افراد ممکن است #حجاب_ظاهری داشته باشند؛ ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوستهای و ظاهری بیمعنا دارند.
🔻از سوی دیگر کسانی هستند که #ادعای_عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم و... خود را سرگرم کرده اند.
⚠️انسانهایی چنین، باید در #قاموس_اندیشه خود، نکتهای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک میپروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن #میوه_ناپاکی به نام بیحجابی و بدحجابی نخواهد شد.
👇مطالعه بیشتر در
http://sudabeh-gh.blogfa.com/post/12
🌷شهید آوینی کارگردان و روزنامهنگار حوزه فرهنگی، روز بیستم فروردین ۱۳۷۲، در منطقه فکه، در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"، بر اثر اصابت ترکش مین باقیمانده از جنگ ایران و عراق، به #شهادت رسید.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#وبینار_علمی_حجاب
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمنهای علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند:
🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅
سلسله کرسی های آزاد اندیشی
💠 سی شب؛ سی آیه 💠
🎙نشست هفتم با حضور:
دکتر سیده زاهره میرجعفری
مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان
موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور:
💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان"
زمان برنامه
📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱
🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰
محل برگزاری:
🖥 وبینار انجمنهای علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی
🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 اولین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «از سکوت تا
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_اول
#واکنش_دانشجویان_در_مواجهه_با_امر_حجاب
🔰اولین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «از سکوت تا بداخلاقی؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعهای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)»
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ساعت 16:30
🎧 بهصورت وبینار و همچنین #حضوری، با مشارکت اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقهمندان مسائل دینی و فرهنگی اجتماعی، برگزار شد.
❇️ دکتر سعیدی رضوانی در این نشست، به تحلیل واکنش دانشجویان دانشکده مهندسی، نسبت به امر #حجاب پرداختند.
🔷در گروه دانشجویی یادشده، در خلال مباحث مربوط به حضوری شدن کلاسها و امتحانات، یکی از دانشجویان ممتاز که از اعتقادات مذهبی نیز برخوردار بوده است، نقدی را بر #پوشش (براساس تصویر پروفایل) یکی از خانمهای دانشجو وارد میکند و این موضوع، زمینه ورود دیگر دانشجویان را نیز به وجود می آورد و بعد از گذشت 8 ساعت در گروه، بحث فروکش میکند. حدود 200 نفر، در این گروه حدود 800 نفره در طول این 8 ساعت، برخط بودند. محتواهای ارائه شده (اعم از متن و تصویر و گیف) از سوی 32 نفر که به بحث ورود کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
🍃🌺🌺🌺🍃
@umefafgaraei