eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ همۀ ما به‎طور پیوسته در میان و قرار داریم و ارادۀ هر یک از ما و تعاملی که با پیشران‎ها و چالش‎های و باطل‎جویی داریم، در هر مرحله‎ از زندگی، جبهۀ ما را در و همچنین، سعادت یا سیه‎روزی‌ مان در پایان زندگی را، مشخص می‎کند. سیرۀ سردار دل‌ها و به‎ویژه کیفیت شهادت وی، و معنوی را برای همۀ مردم جهان اسلام و به ‎ویژه ایرانیان به ‎وجود آورد. اگر بتوانیم این نفخه را تبدیل به یک رودِ جاری در زندگی معنویِ متجلی در تمام سکنات زندگی‏مان تبدیل نماییم، درواقع، توانسته‎ایم زندگی‎مان را به ثقلین شریف پیوند بزنیم و به لطف خداوند متعال، به در دو سرا دست یابیم. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Zyad5eEeE98fmQn 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MkmSTeQpXSpP358 📝 لینک مقاله منتشر شده: 👇 https://profdoc.um.ac.ir/articles/a/1090344.pdf @umefafgaraei
19.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنرانی دختر درباره 🎤سخنرانی عطیه نشان می دهد، یک سلیقه پوشش نیست، بلکه یک با ظلمی سیستماتیک علیه زن است. 🍂چراکه غرب سیستمی طراحی کرده، که تمامش بر پایه ستم به زن است. 🌴عطیه تمام مراحل مبارزه خود را، از دوران نوجوانی شرح می‌دهد و در آخر دلایل ، برای مبارزه با این سیستم ضدزن را روشن می‌کند. 🎈مناسب برای پاسخ به شبهات نوجوانان @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 بیست و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#صرفاً_مجازی 💬 با عنوان: «نقش ضعف
🔰گزارشی از نشست 21 در سال 1401 💬 با عنوان «نقش ضعف تربیت رسانه ‎ای در تغییر رفتار جنسی نسل دیجیتال» 👤با ارائه دکتر حسن اسلامیان؛ دانش‎آموخته پسادکتری و مدرس دانشگاه 📆تاریخ چهارشنبه 21 دی ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️در ابتدای این نشست مجازی، دکتر اسلامیان به تبیین و تشریح رده بندی نسل ها پرداختند. از بزرگترین نسل که مربوط به متولدین سالهای 1900 الی 1924 است، تا نسل زد (z) یعنی متولدین سالهای 1996 الی 2010 و نسل آلفا که به متولدین سالهای 2011 به بعد اشاره دارد. 🔷در ادامه آماری از جمعیت در ایران ارائه کردند که در مجموع، به متولدین سه دهه 70، 80 و 90 ، اعم از دانش آموز و دانشجو برمی گردد و به 30 میلیون نفر می رسد. 🔶ابعاد و سطوح نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درادامه، آماری از عضویت و میزان حضور نسل دیجیتال، در شبکه های اجتماعی ارائه گردید که این آمار در سال 1400 در بین افراد بالای 15 سال، به میزان 85 درصد و بیش از 4 ساعت در شبانه روز است. @umefafgaraei
🔶سخنران کارگروه عفافگرایی، به صورت مشروح تر و از ابعاد مختلف نظیر بُعد ارتباطی (ازقبیل ارتباط شدید به ارتباطات مجازی و عدم تفاوت بین فضای واقعی و سایبری) ، بُعد رشد و توسعه فردی (مثل تمایل به فردگرایی و تمایل به برخورداری از حریم خصوصی بسیار بزرگ)، بُعد اجتماعی (ازقبیل قائل نبودن به چهارچوبها، هنجارها و قوانین اجتماعی و معتقد به آزادی بیان و پرهیز از خودسانسوری) و بُعد ارزشی و اخلاقی (نظیر قائل نبودن به چهارچوبها و اصول ارزشی و اخلاقی از پیش تعیین شده و تعهد به برخی اصول اخلاقی فرامرزی) به ویژگی های پرداختند. ♨️ در نسل دیجیتال به وقوع پیوسته است و مجموع کنش جنسی رسانه ای شده و ماجراجویی جنسی سایبری، منجر به سبک زندگی جنسی شده می گردد که بر ، ، ، و... تأثیر می گذارد. ✅در انتها نیز، نهادهای دخیل در تربیت رسانه ای نسل دیجیتال، معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. ⏸ضمن عرض ، به استحضار می رساند، متأسفانه به دلیل در سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه، ضبط جلسه صرفاً مجازی این هفته کارگروه در فضای ویروم، با اشکال مواجه شد و به رغم تلاش همکاران بخش آموزش های الکترونیکی، مطالب جلسه ذخیره نشد. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CniSrRA2dR9wxrK @umefafgaraei
📖تلقین تغییر جنسیت به دانش‌آموزان از مدارس ابتدایی آمریکا! ♨️کتاب «لباس جدید جیکوب (یعقوب)» در کتابخانه مدرسه ابتدایی در هوارد کانتی ایالت مريلند آمریکا 🔍کتاب «لباس جدید جیکوب» درباره پسر بچه‌ای است که لباس‌های دخترانه می‌پوشد و جدید خود را کشف می‌کند! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آقاجانم علی بن ابیطالب 🌺علی شبیه کسی نیست جز خداوندش 🌺همان خدا که نبوده‌ ست و نیست مانندش 🍃، شکوه است که از هم ‏آمیختن دریاهایی از ایمان و ایثار و شجاعتی از جنس اخلاص و تقوا، بنیان گرفته و حکمت و معنا را به تحیّر واداشته است. 💐میلاد مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت، شجاعت، غیرت و مردانگی، حضرت علی بن ابیطالب (ع)، بر عفافگرایان باد. @umefafgaraei
📣 نشست بیست و سوم در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «عفاف و حجاب در دانشگاه فردوسی مشهد: وضع موجود، راهبردها و راهکارها» 👥👥با مشارکت دغدغه مندان دانشگاه و اعضای کارگروه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 19 بهمن ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
17.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجاب و عفاف در نگاه شهدا 🌷 شهید محمدعلی رجایی 🌷 شهید محسن حججی 🌷 شهید محمدهادی ذوالفقاری 🌷 شهید رحیم آنجفی 🌷 شهید بهرام یادگاری 🌷 شهید حمیدرضا نظام 🌷 شهید داوود جوانمرد 🌷 شهید سعید سامنلو 🌷 شهید صادق مهدی پور 🌷 شهید عبدالله محمودی 🌷 شهید علی اصغر فرح آبادی 🌷 شهید علی رضائیان 🌷 شهید علی روحی نجفی 🌷 شهید محمدتقی میرغفوریان 🌷 شهید محمدکریم غفرانی 🌷 شهید ابوالفضل سنگ تراشان 🌷 شهید محمدجواد نوبختی 🌷 شهید حمید رستمی 🌷 شهید علی خلیلی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 نشست 22 #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «متاورس: فرصت‌ها
🔰گزارشی از نشست 22 در سال 1401 💬 با عنوان «متاورس: فرصت‌ها و تهدیدها» 👤با ارائه دکتر عباس قائمی بافقی؛ دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 5 بهمن ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️در ابتدای این نشست، دکتر قائمی به تبیین، توصیف و توضیح متاورس پرداختند. درواقع ، به عنوان یک پدیده بشری در بستر فضای مجازی، می کوشد تا با پیمایش و اتخاذ روند فزاینده ای از سرمایه گذاری و توسعه، از طریق تجمیع فناوری های متنوع و پیشرو در این زمینه، ادعاهای خود را در رابطه با ایجاد یک ، در قالب افزودن ویژگی ها و ابعاد جدیدی به دنیای واقعی، جامه عمل بپوشاند. 🌐متاورس، مفهومی از یک و پایدار، آنلاین و سه بعدی، مبتنی بر واقعیت افزوده AR ، واقعیت مجازی VR و واقعیت توسعه یافته XR است که چندین فضای مجازی مختلف را ترکیب می کند. 🏢شرکت هایی مانند متا، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه گذاری بر روی تحقیقات و توسعه فناوری های مرتبط با متاورس هستند. 🎮برخی بازی های متاورس که امکان ساخت و ساز، کسب درآمد، سفر کردن و... را دارد، عبارتند از: سند باکس، میراندوس، آلیس همسایۀ من، لایت نایت و... @umefafgaraei
📽درادامۀ جلسه، بخش هایی از مصاحبه با مارک الیوت زاکربرگ، درباره متاورس پخش شد که قابلیتهای متاورس را با جزییات بیشتر، تبیین و تشریح می‌کند. به دلیل پخش برخی رفتارها و پوشش های دور از شأن، از بینندگان می طلبیم. به دلایلی نظیر تبیین فرآیند و فقدان مهارت های فنی و هنری، قادر به ویرایش فیلم ها نبودیم. 👓درادامه سخنران کارگروه، به معرفی حسگرها و در متاورس پرداختند و اذعان نمودند که استفاده طولانی مدت از این ابزارها، افراد را دچار بیماری حرکت یا درد فیزیکی می‎کند. ✴️متاورس و عفاف و حجاب 🎈متاورس قابلیت این را دارد که در آن به طور کامل رعایت شود؛ منتها می توان اذعان نمود کسانی که در این فضا برنامه ریزی می‎کنند، این امکان متاورس را در نظر نمی گیرند. درواقع متاورس قابلیت تشخیص و تفاوت ارتباطات افراد محرم و نامحرم را دارد، اما بانیان متاورس چنین بنایی را ندارد. ♨️ در این زمینه می توان به صحبتهای خانم پاتل، کاربرآزمایش کنندگان نسخۀ بتای متا، اشاره کرد که فقط 60 ثانیه پس از ورود به دنیای مجازی متا، مورد آزار و اذیت‎های کلامی قرار گرفت و این اذیت‎ها بلافاصله به تجاوز گروهی ختم شد. ⭕️ خانم پاتل توصیف می کند: «واقعیت مجازی اساساً بر روی ناتوانی ذهن و بدن، در درک تفاوت بین تجربیات واقعی و مجازی طراحی شده و به همین دلیل واکنش فیزیولوژیکی و روانی من به این حادثه همانند زندگی واقعی بود. @umefafgaraei
⛔️ به بیان دکتر قائمی بافقی، مطابق اعلام متا، کاربران با استفاده از «» می توانند به هنگام ورود به بازی ها و رویدادها ۴ فوت (تقریباً ۱.۲ متر) با دیگر کاربرانی که با آواتارهای خاص خود در این دنیای مجازی حضور یافته اند، فاصله برقرار کنند. ♨️ در پورنو گرافی واقعیت مجازی، تعامل بین آواتارها می‎تواند کانال های حسی دیگری مانند لمس مجازی، حرکت و واکنش و بوی مجازی را نیز شامل شود. این می تواند تجربه ای مجازی را ارائه دهد که تعاملی تر و واقعی تر است و به کاربر حس حضور بیشتری می‎دهد. ♻️ در اواخر نشست نیز، به طور مشروح، به رابطه متاورس با چرخه پرداخته شد و مسائل و چالش های متاورس تشریح گردید و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تا حد ممکن نیز به سؤالات حضار پاسخ داده شد. 📝 لینک پاورپوینت ارائه شده در جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/yX96FWHWFHokMWr 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/tNWYB3nwCgTqy9M @umefafgaraei
🌾اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را به طور کلی رها کند، به تدریج در زندگی او حاکم می شود و چنین شخصی از حیات سعادتمند محروم می شود. 🍃امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرمایند: 📜«آن کس که زشتی ها را در دل و به وسیله دست و زبانش انکار نکند، مرده ای است میان زندگان!». 📚وسائل الشيعة، ج 16، ص 132. 🍂🍁🍁🍁🍂 ♻️برخی از پیامدهای ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه: 🍂عدم استجابت دعا 🍂شریک شدن در گناه 🍂مبارزه علنی با خداوند متعال 🍂دوری از رحمت الهی 🍂عذاب فراگیر 🍂زوال نعمت ها و سلب برکات الهی 🍂دگرگونی ارزش ها 🍂دخالت و سلطه بیگانگان 🍂تسلط اشرار بر جامعه 📚پایگاه اطلاع رسانی حوزه @umefafgaraei