فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺در سر تا سر قاره ی سبز، نمایندگان مردم حالشان هزار برابر بیشتر از روسیه از زلنسکی و اوکراین به هم میخورد
جالب است بدانید که حتی در آمریکا هم دارند به دولت فشار می آورند که ادامه ی کمک به اوکراین را مشروط به پذیرفتن آتش بس از سوی اوکراین کند.
اینجا هم مجلس اتریش است. تا صحبت های زلنسکی شروع میشود همه میروند.
نمایندگان مجلس اتریش هنگام شروع سخنرانی زلنسکی، جلسه رو ترک کردند...
پرچم بالاست🇮🇷✌️
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید👇👇
┏━━━🌷📚🍃━━━┓
@uphjnv
┗━━━🍃📚🌷━━━┛
از ماست پاشی تا خاک پاشی به حجاب
انتشار یک فیلم از ریختن ماست بر روی سر دو زن کشف حجاب کرده توسط یک مرد با هویت نامشخص، محل توجه برخی فعالین رسانه ای و اجتماعی شده است.
یک: عمل فرد ناشناسی که اقدام به ماست پاشی کرده قطعا محکوم و بسیار زشت بوده و حتما مورد تایید نیست. نه اقدام قانونی کرده، نه عملش اخلاقی بوده و نه با معیارهای روشن امر به معروف و نهی از منکر منطبق است.
دو: در فیلم منتشر شده همزمان دو اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و خارج از عرف و فرهنگ ایرانی اتفاق افتاده و هم آن مرد ماست پاش و هم آن دو زن کشف حجاب کرده محکوم هستند.
سه: اما فیلم ماست پاشی نکات فرامتنی نیز دارد، اول نکته اینکه یاددآوری میکند که چرا باید هرچه سریعتر و بهتر موضوع مبارزه با اباحه گری با قوانین و تبصرهای جامعتر، سیاستگذاری به روز تر و چارچوب مشخصتری اجرا و پیگیری شود و تکالیفی که بر عهده متولیان حوزه حجاب در همه سلسله مراتب آن وجود دارد، به جد به اجرا برسد تا کمتر امکان جولان کشف حجاب و اباحه گری در سطح اجتماع پیدا شود و عموم مردم کمتر در معرض این ناهنجاری که افکار و احساسات فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، قرار بگیرند.
چهار: طبق معمول در واکنش اولیه به این نوع فیلمهای نادر، برخی فعالین مجازی و اجتماعی و حتی فرهنگی دچار خطا میشوند و ناخواسته با وزن دادن بیش از حد به یک خطا زشت، یک اصل درست همانند لزوم برخورد با شتاب بیشتر را با اقلیت ناچیز مروج اباحه گری را دچار حواشی و کندی میکنند. از سوی دیگر فرصتطلبان سیاسی و ضد فرهنگی نیز عمدا با پروپاگاندای مجازی و رسانهای چنان خطا مذکور را بزرگ نمایی و تعمیمهای کذایی میدهند که شاید بتوانند مقداری عقب نشینی در موضوع مقابله با اباحه گری در جامعه ایرانی ایجاد شود. در هر صورت هر دو طیف رفتارشان مکمل هم میشود و یکی با عدم تشخیص صحنه و دیگری با سواستفاده از صحنه بوجود آمده عمل میکنند.
پنج: اما برجسته سازی عامدانه این فیلم توسط جریان رسانهای ضدانقلاب در زمانهای که موضوع مبارزه با اباحه گری و کشف حجاب در داخل کشور به سرانجام مناسبتر و عزم جدیتری نزدیک شده، کاملا معنادار است. به خوبی معلوم است که جریان پشت صحنه و سازمان دهنده اباحه گری در ایران نگران بهم خوردن روند جاری و طراحیهای خود است و از فرصت ماست پاشی یک فرد ناشناس و متخلف تلاش میکند که به ارزش پذیرفته شده فرهنگی و عرفی شده جامعه ایران چندی بیشتر خاک پاشی کند. تلاش نافرجامی که بیشتر به خاک پاشیدن به انوار تابناک خورشید میماند!
*مهدی جهان تیغی
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید👇👇
┏━━━🌷📚🍃━━━┓
@uphjnv
┗━━━🍃📚🌷━━━┛
💠کار خوب شیرازیها برا حمایت از #حجاب و محجبهها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک لجن ، آبروی یک لجن تر از خود را بشدت لجن مال کرد😂
👈امیرعباس فخرآور = لجن
✍پسته خان
💬عدهای قبول دارند #انقلاب_اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته ولی در مقام توجیه میگویند: اگر پهلوی هم میماند این دستاوردها و پیشرفت ها بدست میآمد!
این افراد انصافا از حکومت مستبدی که نخست وزیر آن [سپهبد رزم آرا] علنا گفته است: «ایرانی حتی توانایی ساخت یک #آفتابهی_گِلی را هم ندارد» ، توقع زیادی دارند!😅
✍میلاد خورسندی
💢نحوست و سعادت ایام در آیات قران💢
در قران کریم از نحوست ایام نام برده شده است:
1⃣إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی یَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ(القمر۱۹)
ما بر آنان در روز شومى به طور مداوم تندبادى توفنده فرستادیم .
2⃣فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی أَیَّامٍ نَّحِسَاتٍ لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَهِ أَخْزَى... (سوره فصلت ایه ۱۶)
پس بر آنان تندبادى توفنده در روزهایى شوم فرستادیم تا در زندگى دنیا عذاب رسوایى را بدانان بچشانیم و قطعا عذاب آخرت رسواکننده تر است و آنان یارى نخواهند شد.
این دو آیه مربوط به هلاکت قوم عاد با « ریح » و «صرصر» است.
منظور از« ایام نحسات» نیز هفت شب و هشت روزی است که باد عذاب بر آنها وزید؛
« سخَّرَهَا عَلَیهِمْ سبْعَ لَیَالٍ وَ ثَمَنِیَةَ أَیَّامٍ حُسوماً »(حاقه آیه 7)
خداوند این تندباد را هفت شب و هشت روز پى در پى و بنیانکن بر آنها مسلط ساخت واگر آنجا بودى مى دیدى که آن قوم همچون تنه هاى پوسیده و تو خالى درختان نخل در میان این تندباد روى زمین افتاده و هلاک شده اند.
از سیاق داستان قوم عاد که این دو آیه مربوط به آن است استفاده می شود که نحس و شوم بودن مربوط به آن زمانی است که باد به عنوان عذاب برآنها به طور مستمر وزیدن گرفت؛
👈اما از این آیات برنمی آید که این تاثیر و دخالت زمان به گونه ای بوده که با گردش هفته ها دوباره آن زمان نحس برگردد وگرنه همه زمان ها نحس می بود؛ بدون این که دائر مدار ماه ها و یا سال ها باشد.
واضح است که در این جا قران نمی خواهد بگوید مثلا آن روز چون یک شنبه یا دوشنبه بود، نحس بود و عذاب آمد.
یکشنبه و دوشنبه هر هفته تکرار می شود. یا مقصود این نیست که چون مثلا سیزده ماه صفر بود، این ها معذب شدند.
سیزده ماه صفر هرسال تکرار می شود و حال آن که عذاب تکرار نمی شود
بلکه خداوند در مورد قوم عاد می فرماید:
«کذبت عاد» قوم عاد تکذیب کرد و یا فرموده « فکیف کان عذابی و نذر» عذاب و انذار من چگونه بود؟
بعد به طور مختصر شرح می دهد:
« انا ارسلنا علیهم ریحا صرصرا فی یوم نحس مستمر»
یعنی ما فرستادیم برآنها بادی شدید و ویرانگر.
افزون بر این تصریح می کند که عذاب الهی به علت تکذیب و حق ناشناسی و کفران یک نعمت بزرگ بود.
سبزه ام را می سپارم دست آقای نجف /
طالعم دست علی باشد برایم بهتر است /
اعتقاد هر کسی باشد #برایش محترم /
سیزده را دوست دارم زاد روز حیدر است /
سیزده از هر شماره بهتر است /
سیزده را خواستند نحسش کنند /
دشمنان اهل بیت حذفش کنند /
سیزده چون میرسد شادی کنیم /
از #علی_مرتضی یادی کنیم. 🌸🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فیلم را احتمالا دیده اید اما از یک زاویهی دیگر هم ببینید!
فقط یک لحظه فرض کنید این اتفاق توسط پلیس ایران رقم خورده بود ، نه پلیس فرانسه! چه اتفاقی میافتاد؟
#غرب_بدون_روتوش