👈ترجمه صفحه◄ ٧٥ ►🌹سورة آل عمران🌹
و [یاد کنید] هنگامی که خدا از کسانی که به آنان کتاب آسمانی داده شد، پیمان گرفت که حتماً باید [احکام و حقایق] آن را برای مردم بیان کنید و پنهانش ننمایید. پس آن [عهد و کتاب] را ترک کردند و به آن اعتنایی ننمودند، و در برابر ترک آن اندک بهایی به دست آوردند؛ و بد چیزی است آنچه به دست می آورند. (۱۸۷) البته مپندار کسانی که به آنچه [از پنهان داشتن حقایق و باز داشتن مردم از اسلام] انجام دادند، شادمانی می کنند، و دوست دارند به آنچه انجام نداده اند ستایش شوند [از عذاب خدا در امانند،] پس گمان مبر که برای آنان نجاتی از عذاب است، [بلکه] برای آنان عذابی دردناک خواهد بود. (۱۸۸) و مالکیّت و فرمانروایی آسمان ها و زمین فقط در سیطره خداست، و خدا بر هر کاری تواناست. (۱۸۹) یقیناً در آفرینش آسمان ها و زمین، و آمد و رفت شب و روز، نشانه هایی [بر توحید، ربوبیّت و قدرت خدا] برای خردمندان است. (۱۹۰) آنان که همواره خدا را ایستاده و نشسته و به پهلو آرمیده یاد می کنند، و پیوسته در آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند، [و از عمق قلب همراه با زبان می گویند:] پروردگارا! این [جهان با عظمت] را بیهوده نیافریدی، تو از هر عیب و نقصی منزّه و پاکی؛ پس ما را از عذاب آتش نگاهدار. (۱۹۱)پروردگارا! بی تردید هر که را تو در آتش در آوری، قطعاً خوار و رسوایش کرده ای، و برای ستمکاران هیج یاری وجود ندارد. (۱۹۲) پروردگارا! بی تردید ما [صدای] ندا دهنده ای را شنیدیم [که مردم را] به ایمان فرا می خواند که به پروردگارتان ایمان آورید. پس ما ایمان آوردیم. پروردگارا! گناهان ما را بیامرز، و بدی هایمان را از ما محو کن، و ما را در زمره نیکوکاران بمیران. (۱۹۳) پروردگارا! آنچه را که به وسیله فرستادگانت به ما وعده داده ای به ما عطا فرما و روز قیامت، ما را رسوا و خوار مکن؛ زیرا تو خلف وعده نمی کنی؟ (۱۹۴)
◄ ٧٥ ►
#ترجمه_صفحه_75
________________________________
❤️قرآن روزانه
پر از لبخند خدا💚
پر از انرژی مثبت💖💫
☑️روزی یک صفحه قرآن
➕صوت و ترجمه
🔴 توئیت قابل تامل
اکانت توئیتری نزدیک به
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
در بحبوحه لفاظی های
اسرائیل و آمریکا
مبنی بر بمباران مراکز هسته ای ایران :
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔹در صورت حماقت
از جانب رژیم صهیونیستی،
جمهوری اسلامی ایران
دیگر نه برای نابودی تل آویو و حیفا، بلکه برای
«آزادسازی قدس شریف»
آمادگی دارد
در صورت خدشه دار شدن
امنیت خاک مقدس ایران ،
هیچکس لحظهای
طعم امنیت را نخواهد چشید،
چه آنان که در ۱۰۰۰ کیلومتری هستند،
چه در
ده_هزار_کیلومتری ...😳😳😳
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🚨پیشتر رسانه های غربی
از استقرار موشک های
«قاره پیما یا ماهواره بر»
سپاه پاسداران
و آماده باش
یگان های پهپادی
در غرب کشور خبر می دادند.
اسرائیل ۲۵ سال بعد را نخواهد دید
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
1_1346324225.pdf
440.4K
هدایت شماره 16
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_sep_farhanghian_bsij
._____🍃🌸🌷🌸🍃_____.
سلام علیکم ورحمةالله وبرکاته
*خواهش می کنم ۵ دقیقه وقت بذاریم تا انتها بخونیم مطمئنا ضرر نمی کنیم.*
بصیرت یعنی چی؟
خوارج عبدالله و همسر باردارش را در مسیر بصره به کوفه دستگیر کردند، وی از شیفتگان حضرت علی (ع) بود، یکی از نزدیکان عبدالله که در بالای درخت نخلی پنهان شده بود و ماجرا را تماشا میکرد میگوید که دیدم:
خوارج سر عبدالله را جدا می کنند سپس شکم زن باردار او را با شمشیر پاره کرده و جنین از شکم مادر بیرون آورند و سرجنین را هم با شمشیر جدا نمودند ، به چه جرمی ؟؟
به جرم....عشق به علی (ع) ، بعد کنار آب رفته و وضوگرفتند،
- راوی می گوید :
آنقدر نمازشان طولانی بود که بالای درخت نزدیک بود خوابم ببرد.
بعد خرمایی از درخت نخل به زمین می افتد ، یکی از خوارج خرما رو برداشته و بدهان می برد، که یکی دیگر از خوارج سرش فریاد می کشد و می گوید که چه می کنی مردک از کجا می دانی که صاحب درخت راضی است؟
مرد خرما را از دهان بیرون انداخت...(این بصیرتشان بود)
به مال حرام حساس بودند ،
نماز طولانی میخواندند....
اما بصیرت نداشتند ، تحلیل سیاسی نداشتند..... .
جنگ صفین شمشیر به روی امام جامعه کشیدند و علی علیه السلام رو مجبور به حکمیت کردند و بعد از حکمیت هم که دیدند فریب خوردند باز، رو در روی ولایت ایستادند ، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.
قاتل علی(ع) کافر نبود... ، ابن ملجم زمانی در کنار علی (ع) شمشیر می زد ، پس از به خلافت رسیدن علی (ع) با او بیعت کرد ، در جنگ جمل در کنار او جنگید ، اما پس از جنگ صفین و پایان حکمیت به خوارج پیوست.
او در جنگ نهروان با علی (ع) نبرد کرد و از معدود افراد بازمانده از این جنگ بود ،
امام صادق (علیه السلام) فرمودند : تاصبح قیامت ملائکه ابن ملجم رالعن میکنند.
فاصله حق و باطل این گونه بهم نزدیک است.
سابقه دار بودن و کنار امام علی (ع) بودن دلیل برسعادت نیست باعلی(ع) ماندن هنراست.
تاریخ و سرگذشت صحابه دراسلام راکه بخوانیم امروز را بهتر می توانیم درک کنیم...
*با بصیرت باشیم .*
پشت پرده یک دروغ تاریخی:
معروف است هویدا در دادگاه انقلاب درباره عملکرد خود به قاضی میگوید: در دوران مسئولیت من، قیمت خودکار بیک ثابت بود و همیشه ۵ ریال! سلطنت طلبها حالا با فراموشی بعضی میگویند: «ای داد بیداد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت تو چه بود؟!»
اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی.. تو تورم را از ۳ درصد در عرض سیزده سال به ٢۵ درصد رساندی؟ قیمت غذا و مسکن ٢۵ برابر شده!
هویدا می گوید
دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم ،
*من خودکار را گفتم چون کسی درس نمیخواند کسی خودکار نمیخرید*
این بود رمز مدیریت و عوام فریبی شاه و من. با یک خودکار و موز دادن در مدرسه کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی۶ میلیون بشکه نفت کجا میرود؟
بله، تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید...
هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی۵٧ از ایران فرار کرد ،غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد. نگذارید به شما دروغ بگویند
وقتی گرگ حمله میکند، با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم میآورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سروصدا از ریشه به جان داراییتان میافتد.
*ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد و دفع خطر موریانه بصیرت!*
"بصیرت" سواد نیست "بینش" است
*بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد.*
بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر(ص) آن را خراب کند.
بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین میتواند قاتل حسین(ع) در کربلا باشد!
بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمیتوانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید.
بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را تندرو ، و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی!
بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها ، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بستهاند!..
بصیرت یعنی اینکه بدانی:
تاریخ تکرار میشود نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلیاش!
چراحضرت علی*ع* دنبال عمار میگشت؟
چون عمار کسی بود که بصیرت داشت، دشمن شناس بود ، امام شناس بود، جبهه شناس بود!، هر جا که حس میکرد باید روشنگری بکند همانجا آتش به اختیار عمل میکرد ، هر جا با شبهه ای مواجه میشد سریعا اقدام میکرد!
در آتش به اختیار:
*اول از همه باید جبهه رابشناسیم*
*دوم افراد خودی را از دشمن تشخیص بدهیم.*
در جبهه جنگ یک تک تیرانداز ماهر هر چند هم خبره باشد اگر جبهه را نشناسد و جهت را اشتباه بگیرد تیرش را به هدف خواهد زد، اما به سینه افراد خودی! چون جبهه را بلد نیست ! چون جهت را نمیشناسد و فقط در تیراندازی مهارت دارد!
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_s
✳️لحظه ای درنگکنید، چند ماه پیش را به یاد آورید و با نگاهی ژرف نگرانه وضعیت موجود را ارزیابی کنید.
موضوع مطالبات فرهنگیان و اعتراضات اخیر را می گویم. من خود یک فرهنگی هستمکه با افتخار سال های سال به امر تدریس مشغول بوده ام. همواره از تبعیض در آموزش و پرورش گلایه مند بوده ام و خواهم بود. بارها گفته ام معلم باید در نظام جمهوری اسلامی بالاترین شأن را داشته باشد تا با روانی آسوده و بدون نگرانی از غم نان تدریس کند و انرژی مثبت به فرزندان این مرز و بوم منتقل کند. اعتقاد عمیق دارم اگر معلمان به خوبی حمایت شوند، به گونه ای که دغدغه ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی ازبین خواهند رفت و سرمایه های اجتماعی روز بروز افزایش خواهند یافت. اینمسئله از این جهت اهمیت دارد که اولین الگویی که دانش آموزان پس از والدین، با آن ها سر و کار دارند معلمان هستند.
همواره ملتی پیشرفت می کند که معلمانش از بهترین ها باشند و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه معلمان بالاترین حرمت را در جامعه داشته باشند. بدون شک معلمی که برای زدودن غم معاش دست به هر کار غیر حرفه ای بزند نخواهد توانست نقش اثرگذار الگویی خود را در جامعه ایفا کند.
زمانی در دبیرستان تیزهوشان مشاور بودم، فرمی مربوط به علائق شغلی را به دانش آموزان دادیم تا پر کنند. ده ها عنوان شغلی بود، از میان چندین کلاس فکر می کنم یک یا دو نفر نسبت به شغل معلمی اظهار علاقمندی کرده بودند. مسلما این نشانه خوبی نیست.
گفتنی ها در این زمینه زیاد است. این مقدمه یا رنجنامه را از این جهت نوشتم که کسی تصور نکند من در جاده یک طرفه می خواهم بتازم. به جد اعتقاد دارم حاکمان؛ یعنی قوای مقننه و مجریه باید مشکل معلمان را به شکل ریشه ای و دراز مدت حل و فصل کنند.
این روزها شاهد اعتراض گروهی از فرهنگیان عزیز هستیم. اصل مطالبه گری برای احقاق حقوق همه جانبه فرهنگیان امری ضروری است که نباید آن را انکار کرد؛ اما همه ی اینها با درایت و تدبیر و حفظ همه ی جوانب باید باشد. اگر اعتراضات با عقلانیت و تدبیر لازم صورت نگیرد نه تنها نتیجه ای برای فرهنگیان نخواهد داشت، بلکه ضررهای غیرقابل جبرانی نیز به کشور وارد خواهد کرد و سرعت اقدامات دولت برای حل مشکلات را کند خواهد کرد. در همین خصوص چند نکته را یادآوری می کنم:
۱. مشکل فرهنگیان مشکل امروز و دو ماه اخیر نیست که عده ای انتظار داشته باشند دولت نوپای دکتر رئیسی در فاصله ی کوتاهی آن را حل کند. فرق است بین مطالبات به حق و امکان تحقق مطالبات.
۲. باید توجه داشته باشیم که عزم دولت جناب رئیسی بر حل معضل فرهنگیان است؛ اما باید توجه داشت که این دولت وارث ویرانه ای است که دولت به اصطلاح تدبیر و امید به ارث گذاشته است.
خوب است بدانیم که دولت روحانی وقتی قدرت را رها کرد در یک قلم فقط به گفته مسعود میر کاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق بدهی برای دولت سیزدهم برجای گذاشته است و تا سال ۱۴۰۴ باید ۵۲۳ هزار میلیارد تومان آن را بپردازد. یک سال دیگرِ بازپرداخت آن نیز به سال اول دولت چهاردهم برمی گردد. در همین راستا دولت باید ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سررسید اوراق فروخته شده پرداخت کند.
یکی از عوامل تورم و نابسامانی های اقتصادی امروز کشور کسری بودجه ای است که بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل حدود ۵۰۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر ایرانی برآورد می شود.
معاون وزیر نفت اخیرا گفت که دولت روحانی ۲ میلیارد لیتر بنزین با تنی ۸۵۰ دلار را به قیمت تنی ۳۰۰ دلار پیش فروش کرده است. این حجم بنزین که مبلغ آن ۷۴ میلیارد دلار می شد در دولت قبل تحویل داده نشد و تعهد تحویلش بر عهده ی دولت کنونی گذاشته شده است، در حالی که پول آن را دولت قبل مصرف کرده است.
به گفته معاون وزیر نفت در دولت قبل ۴ هزار نفتکش از ناوگان حمل سوخت کشور به دلیل بی تدبیری ها از چرخه استفاده خارج شده بودند و از طرفی ظرفیتی نیز برای انتقال سوخت از طریق خط لوله ایجاد نشده است.
در سال های گذشته بسیاری از زیرساخت ها از جمله آب و برق و گاز کشور بهینه سازی نشده اند و امروز دولت در این زمینه ها مشکل جدی دارد و باید به هر شکل شده این زیر ساخت ها را که با حیات مردم سروکار دارد تقویت و بازسازی کند.
در این زمینه گفتنی ها زیاد است و اگر قرار است خرابی ها احصا شوند باید پرونده ای به حجم هشت سال عملکرد دولت بی تدبیر گشود و خرابی ها را یک به یک پیدا کرد.
۳. برخی از کسانی که امروز مدعی دفاع از حقوق فرهنگیان هستند، خود از مدافعان دولت روحانی بوده اند و در ایجاد مشکلات برای مردم توسط توسط آن دولت شریک هستند، چگونه است که در هشت سال گذشته خفه شده بودند و امروز سر برآورده اند و برای فرهنگیان دل
می سوزانند؟!
۴. باید توجه داشت که ضدانقلاب، سلطنت طلب ها، منافقین، بهائیان و نظام س
لطه مثل هر اعتراض دیگر صنفی در پشت پرده عرض اندام می کنند و یک خواسته ی به حق را تبدیل به آشوب و اعتراضات خشونت آمیز می کنند که دستاوردی جز عقب ماندگی کشور نخواهد داشت.
۵. باید توجه داشت غربزدگانی که سال های طولانی با انواع لطائف الحیل توانستند قدرت اجرایی را به دست بگیرند و مسئول بسیاری از ناکارآمدی ها و نابسامانی ها هستند. استراتژی آن ها این است که با انواع تخریب ها از جمله افزایش زودرس مطالبات اقشار مختلف مردم، دولت را درگیر حاشیه های متعدد کنند تا در نتیجه دولت نتواند برنامه های خود را محقق سازد. آن ها از این رهگذر قصد دارند با شعارهای مردمپسند آب رفته از جوی قدرت را دوباره به نفع خود برگردانند. فرهنگیان محترم به شدت مواظب این غربگرایانی که خود را اصلاح طلب می دانند باشند.
۶. با توجه به وضعیت کرونابی و عقب ماندگی مزمن درسی دانش آموزان از سال گذشته، اکنون که با تلاش همه جانبه دولت و شخص رئیس جمهور و نهادهای انقلابی، وضعیت ابتلا به کرونا به شدت کاهش پیدا کرده و دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس ها شرکت می کنند، هر نوع تعطیلی کلاس ها ضربه ای مضاعف به دانش آموزان خواهد بود.
۷. با همه ی این اوصاف از دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انتظار است که همه ی تلاش خود را برای ارتقاء رتبه بندی فرهنگیان عزیز به کار گیرند و این معضل را که از مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب نیز است برای همیشه حل کنند.
*ان ارید الا الاصلاح*
*و اما چند نکته:*
با روی کار آمدن دولت سیزدهم و عزم راسخ آن برای خدمت رسانی و قطع دست رانت خواران به ناگاه:
- آب زاینده رود خشک می شود.
- مردم گرسنه می شوند
-بعضی جانبازان یاد طلبشان می افتند.
- آب یزد قطع می شود.
- چشمه کوهرنگ می خشکد
- کسانی که برای زدن واکسن به گرجستان می رفتند تحصن واکسن نمی زنیم بر گزار می کنند.
- هور تشنه و خشک می شود.
- پمپ بنزینها هک می شوند.
- دروغ انتصابات فامیلی در دولت، فضای مجازی را پر می کند.
- مردمدر بورس همه ی دارائی اشان را از دست می دهند.
-فرهنگیانیادشان می آید تا برای احقاق حقوق خود تحصن کنند.
به راستی در مملکت چه خبر است؟
چه خوابی برایمان دیده اند؟
بصیرت در چنین شرایطی کارساز خواهد شد.
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هفته_پژوهش
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_sep_farhanghian_bsij
._____🍃🌸🌷🌸🍃_____.
💫 پس از تصویب در مجلس؛
✅ « *لایحه رتبهبندی معلمان» به شورای نگهبان رفت*
💫 تبریک به معلمان عزیز وطنم 💟
👈 کاری که دولت تدبیر و امید 8سال وعده داد و نکرد دولت و مجلس دلسوز و فرهنگی انجام داد
👏👏👏🌹💐
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_sep_farhanghian_bsij
._____🍃🌸🌷🌸🍃_____.
🎥 طرح رتبهبندی معلمان تصویب شد
🔹امروز در جلسه علنی مجلس، بررسی بندهای باقیمانده از لایحه رتبهبندی معلمان به پایان رسید و این لایحه در مجلس تصویب شد.
🔹قالیباف: لایحه رتبهبندی معلمان که یک دهه روی زمین مانده بود امروز با کمک دولت و مجلس به تصویب رسید، معلمان عزیز مطمئن باشند که دغدغه اول ما هستند.
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_sep_farhanghian_bsij
._____🍃🌸🌷🌸🍃_____.
|
حقوق و مزایای معلمان براساس نظام رتبه بندی مشخص شد
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، میزان افزایش حقوق معلمان را براساس لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان مشخص کردند.
خبرگزاری میزان - نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان با ماده ۶ این لایحه موافقت کردند.
به موجب ماده ۶ لایحه مذکور؛ در اجرای بند (۶) سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبههای مندرج در ماده (۳) این قانون، به شکل زیر میباشد:
۱- برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد (۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد (۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد (۱۲%) علاوه بر افزایش رتبههای قبلی، دانشیار معلم ده درصد (۱۰%) علاوه بر افزایش رتبههای قبلی و استاد معلم پنج درصد (۵%) علاوه بر افزایش رتبههای قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العادههای مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده میشود.
۲- پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العادههای هریک از معلمان از هشتاد درصد (۸۰%) مجموع حقوق و فوق العادههای هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.
تبصره ۱- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العادههای هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه میشود و مشمول کسور بازنشستگی نیز میگردد.
تبصره ۲- دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور میباشد.
تبصره ۳- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت میشود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.
═ೋ❅🖋🦋❅ೋ═
💢کپی مطالب وکلیپ های کانال با #ذکر_صلوات مجاز است
.ــــــــــ🍃🌸🌷🌸🍃ــــــــــ.
http://eitaa.com/ur_sep_farhanghian_bsij
._____🍃🌸🌷🌸🍃_____.