فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکلات، انسانهای کوچک را متلاشی می سازد
و
انسانهای بزرگ را متعالی!
فقط عاشق است که میفهمد، تو را برای خودت خواستن یعنی چه. پس بیخیالِ دست و پا زدن برای فهمیدن حقیقتِ «تو را برای خودت خواستن» میشوم و میروم به دنبال عاشق شدن.
یک روز عاشقت میشوم و میفهمم چگونه میشود تو را برای خودت خواست. مدد کن تا آن روز دیر نیاید، شاید وقتی که دیگر نباشم. خدا نکند.
یک روز عاشقت میشوم و عشقت را منتشر میکنم در عالم. همه عاشق میشوند و آن وقت مینشینم به تماشای جلوههای تو را برای خودت خواستن. چه جلوههای زیبایی!
شبت بخیر جمال خدا!
#شب_بخیر
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
#صبحتبخیرمولایمن
🏝سلام پناه همیشگیام،
مهدی جان
بسان گیاه که به آسمان ...
بسان تشنه که به باران ...
بسان پرنده که به پرواز ...
بسان شب زده که به خورشید ...
بسان ساکنان زمستان که به بهار ...
هر صبح به تو سلام میکنم،
جان میگیرم،
زندگی در رگهایم جاری میشود
هر صبح به تو سلام میکنم
و در پناه یاد بهشتیات
آرام میشوم ...
بیچاره من که از دیدارت محرومم روزهایم به بیکسی میگذرد
و شبهایم به بیقراری والتهاب
در خاطرم هزار قاصدکِ سپید
با هزار سلام و دعا
به سویت روانه میکنم
و خودم همچون بوته خاری خشکیده اسیر بیابان تف زدهی انتظارم ...
بیا ای باران رحمت،
ای منجیِ دلها،
ای آخرین امید ...
بیا و سبزم کن ،
جانم ببخش ،
آرامم کن ...🏝
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان
24.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صوت👆
ضرورت طرح مباحث مهدویت
1402/07/21
#درسنامه_نگین_آفرینش #جلسه_دوم
#استاد_حائری_پور
#ضرورت_طرح_مباحث_مهدویت
#بعد_اجتماعی
#بعد_اجتماعی_ضرورت_طرح_مباحث_مهدویت
#ضرورت #مهدویت
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقد پیشگویی انقلاب اسلامی توسط امیرالمومنین علیه السلام؛ در بیان مرحوم دشتی!
🖊 علی محمدی هوشیار
👇👇👇👇👇
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف مهدوی شریک شوید❤️
رایحه ظهور منجی
https://eitaa.com/usef14 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
🔺پیشگویی انقلاب اسلامی توسط امیرالمومنین علیه السلام؛ در بیان مرحوم دشتی!
آنچه مرحوم آقای دشتی به عنوان روایتی پیشگویانه از امیرالمومنین علیه السلام نقل میکند؛ تلفیقی اشتباه از سه متن و روایت ضعیف است و بخش عمده آن مربوط به متنی از سيد ابراهیم موسوی ابهری زنجانی، در کتاب عقائد الإمامية الإثني عشرية(۱۴۱۳ ق) است که او نیز این متن را از کتاب من كنت مولاه فهذا مولاه تأليف عبد المنعم الكاظمى (۱۳۷۳ ق) به نقل از مجله العرفان اللبنانية نقل کرده است!
نکته قابل توجه این است که عمر مصدر اصلی نقل روایت منسوب به امیرالمومنین علیه السلام به ۱۰۰ سال نمیرسد و پیش از او نیز چنین روایتی در هیچ کدام از منابع حدیثی شیعه و سنی، اعم از کتب متقدمین و متأخرین ذکر نشده است!
و اصل متن این است که:
📝قال أمير المؤمنين (ع): و ستأتي اليهود من الغرب لانشاء دولتهم بفلسطين. قال الناس: يا أبا الحسن أنى تكون العرب؟ أجاب: آنذاك تكون مفككة القوى مفككة العرى غير متكاتفة و غير مترادفة. ثم سئل (ع): أ يطول هذا البلاء؟ قال: لا حتى إذا أطلقت العرب أعنتها و رجعت إليها عوازم احلامها عندئذ يفتح على يدهم فلسطين و تخرج العرب ظافرة و موحدة، و ستأتي النجدة من العراق كتب على راياتها القوة، و تشترك العرب و الإسلام كافة لتخلص فلسطين معركة و أي معركة في جل البحر تخوض الناس في الدماء و يمشي الجريح على القتيل. ثم قال (ع): و ستفعل العرب ثلاثا و في الرابعة يعلم اللّه ما في نفوسهم من الثبات و الايمان فيرفرف على رءوسهم النصر: ثم قال: و ايم اللّه يذبحون ذبح النعاج حتى لا يبقى يهودي في فلسطين.
«يهود براى تشكيل دولت خود در فلسطين از غرب- به منطقه عربى خاورميانه- خواهند آمد. عرضه داشتند: يا ابا الحسن پس عربها در آن موقع كجا خواهند بود؟! فرمود: در آن زمان عربها نيروهايشان از هم پاشيده و ارتباط آنها از هم گسيخته، و متّحد و هماهنگ نيستند.
از آن حضرت سئوال شد آيا اين بلا و گرفتارى طولانى خواهد بود؟ فرمود: نه، تا زمانى كه عربها زمام امور خودشان را از نفوذ ديگران رها ساخته و تصميم هاى جدّى آنان دوباره تجديد شود آنگاه سرزمين فلسطين به دست آنها فتح خواهد شد، و عربها پيروز و متّحد خواهند گرديد و نيروهاى كمكى از- طريق- سرزمين عراق به آنان خواهد رسيد كه بر روى پرچمهايشان نوشته شده: «القوّة».
و عربها و ساير مسلمانان همگى مشتركا براى نجات فلسطين قيام خواهند كرد- و با يهوديان خواهند جنگيد- و چه جنگ بسيار سختى كه در وقت مقابله با يكديگر در بخش عظيمى از دريا روى خواهد داد كه در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روى اجساد كشته ها عبور كنند.
آنگاه فرمود: و عربها سه بار با يهود میجنگند، و در مرحله چهارم كه خداوند ثبات قدم و ايمان و صداقت آنها را دانست هماى پيروزى بر سرشان سايه می افكند. بعد از آن فرمود: به خداى بزرگ سوگند كه يهوديان مانند گوسفند كشته میشوند تا جائى كه حتّى يكنفر يهودى هم در فلسطين باقى نخواهد ماند».
🖊 علی محمدی هوشیار
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف مهدوی شریک شوید❤️
رایحه ظهور منجی
https://eitaa.com/usef14 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #سفیانی اونطور که باید خروج میکرد ، به برکت خون شهدای مدافع حرم دیگه اونطوری خروج نمیکنه
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف مهدوی شریک شوید❤️
رایحه ظهور منجی
https://eitaa.com/usef14 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
❓❓پرسش
آيا جهنم سادات در آخرت همان زمهرير مي باشد يا نه؟
🔰🔰پاسخ
پرسشگر گرامی باسلام و تشکر از ارتباط با این مرکز.
مطلب مشهوری در بین مردم نقل مي شود که خدواند سادات را اگر اهل جهنم باشند، در جهنم نمي برد و با آتش عذاب نمي كند؛ بلكه آن ها را با سرما و در مكاني به نام "زمهرير" مورد عذاب قرار مي دهد.
در اين خصوص، بايد گفت كه نسبت به اين ادعاي مشهور، هيچ روایتی نرسیده است؛ بلکه در روایت آمده است: «خداوند جهنم را برای معصیتکاران آفریده است؛ هر چند آن شخص عاصی، سید قريشی باشد». (1)
قرآن نیز درباره قیامت می فرماید: «لا انساب بینهم یومئذً و لا یتساءلون؛ (2) هنگامی که در صور دمیده می شود و قیامت برپا می شود، ملاک آن روز نسب نیست».
البته نقل شده كه "زمهریر" نام طبقه ای از طبقات دوزخ است (3) که در آن، عذاب الهی به صورت سرمای جان فرسا جلوه گر است؛ اما این عذاب نسبت به عذاب های دیگر دوزخیان تخفیفی محسوب نمی شود تا هر که به آن مبتلا شد، عذاب کمتری نسبت به بقیه دوزخیان داشته باشد؛ بلکه تنها دسته ای از مجرمان با توجه به گناه و جرمشان به چنین عذابی دچار می شوند، و دسته ای دیگر، به عذابی دیگر. در هر حال این که مثلاً سادات در زمهریر مجازات شوند و نه آتش، مدرک شرعی ندارد.
پی نوشت ها:
1. علامه مجلسي، بحار الانوار، ج 46، ص 82، نشر اسلاميه، تهران، بيتا.
2. مؤمنون (23) آیه 10.
3. بحار الانوار، ج 83، ص 17، همان.
🖼 #طرح_مهدوی ؛ #عاشقانه_مهدوی
🍁 پاییز و یک جادۀ خیس و تا چشم کار میکند جای تو خالیست...
🔅 اللهم عجل لولیک الفرج
،