🔴هلاکت قطعی برای دو صنف از مردم
♦️قال مولانا أعظم امیرالمؤمنین الإمام علی بنم ابی طالب(ع) :سَيَهْلِكُ فِيَّ صِنْفَانِ: *مُحِبٌّ مُفْرِط*ٌ يَذْهَبُ بِهِ الْحُبُّ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ وَ *مُبْغِضٌ مُفْرِط*ٌ يَذْهَبُ بِهِ الْبُغْضُ إِلَى غَيْرِ الْحَقِّ وَ خَيْرُ النَّاسِ فِيَّ حَالًا النَّمَطُ الْأَوْسَطُ فَالْزَمُوهُ ...
♦️حضرت امام امیرالمؤمنین(ع) می فرماید :
بزودى دو طايفه در باره من هلاك خواهند شد :
يكى دوستى، كه در دوستى افراط كند، بطوريكه محبّت بى اندازه او را به راه باطل بكشد [مانند اينكه نعوذ بالله او را خدا بداند] و ديگری، دشمنى كه از حدّ تجاوز كرده و دشمنى بى اندازه، او را بغير حقّ وا دارد [مانند خوارج و نواصب و وهّابیّت در زمان ما]
♦️و بهترينِ مردم در باره من گروه ميانه مى باشند ؛ پس همراه اين گروه ميانه باشید.
[كه نه بالوهيّت و خدا بودن آن حضرت، قائل بوده و نه دشمنى مى نمايند، مانند شیعه اماميّه كه آن بزرگوار را امام و پيشوا و وصّى پيغمبر اكرم(ص) می داند]
📚نهج البلاغه خطبه ۱۲۷
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 @rasul313
🔴امام خامنه ای:جوانان در مدیریتها بیشتر بهکار گرفته شوند
♦️همه مشکلات کشور قابل حل است؛ ما در کشور هیچ مشکلی که قابل حل نباشد، نداریم؛ هیچ مشکلی که کلید آن در دست بیگانگان باشد، نداریم. کلید حل مشکلات کشور در دست ملت ایران و مسئولان کشور است.
♦️انقلاب با قدرت و با نشاط پیش میرود؛ ۴۰ سالگی انقلاب، دوران پیری و عقبگرد انقلاب نیست، بلکه دوران پُختگی و نشاط انقلاب است.
♦️جوانان خیلی با ارزش هستند، در صنایع برتر جوانان مشغول فعالیت هستند، در نظامیگری و فرماندهی جوانان هستند که نقشآفرینی میکنند، در مدیریت هم هر جا جوانان باشند مدیریت با نشاطتری خواهد بود.توصیه ما این است که جوانان در مدیریتها بیشتر بهکار گرفته شوند.
♦️دشمن سعی میکند مشکلات را بزرگنمایی کند و بیشتر نشان دهد، بنده در مقابل عرض میکنم که این مشکلات با توفیق الهی قابل حل است؛ دشمن از نسل جوان ما به شدت عصبانی است.
♦️آمریکاییها و غربیها با سانتریفیوژهای ما مخالفت کردند، نه به این خاطر که اورانیوم غنی میکرد، بلکه بیشتر به خاطر آن بود که این حرکت علمی، ذهن جوانان ما را برای کارهای بزرگتر آماده میکند.
♦️جوانان عزیز ما این کشور را خواهند ساخت؛ بهتر از آن چیزی که در ذهنهای نسل ما قبلیهاست و خواهند توانست پرچم عزت را از آنچه تا امروز بوده، بلند مرتبهتر کنند.
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 @rasul313
📗 کتاب «شناخت عراق»
☑️ آشنایی با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ کشور عراق
📌ویژه نامه اربعین در سراج اندیشه:
🌐 yun.ir/saoteg
#کتابخانه_همراه
#اربعین
👇دریافت فایل PDF کتاب
تحلیل ۴۸ دکتر باقری.m4a
13.47M
بسم الله
🔈صوت برنامه هفتگی گفتگوی صوتی تحلیل سیاسی هادیان سیاسی فعال کشور
🎙سخنران: استاد گرامی جناب دکتر سیامک باقری
دکترای روابط بین الملل
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید محلاتی
🖋موضوع جلسه:
وضعیت سنجی مذاکرات هسته ایی
🕤زمان: دوشنبه ۳۱ مرداد
معاونت سیاسی نمایندگی ولي فقيه در سازمان بسیج مستضعفین
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 @rasul313
🔰 #جنگ_شناختی
⭕️ ما ضعیف نیستیم
❇️ بنده شخصا به هیچ روی نمیتوانم بپذیرم که معضلات کنونی موجود در ایرانِ ما نظیر مشکلات اقتصادی، ناهنجاریهای فرهنگی و ...، ناشی از «ضعیف بودن» ماست.
خیر! چنین نیست و باید عمیق نگریست.
حقیقت آن است که🔻
اگر میبینیم سبک زندگی ما در سطوح و لایههایی غربی و آمریکایی شده و منجر به ناهنجاریهای فرهنگی گشته است،
یا اگر میبینیم مشکلات اقتصادی و معیشتی بخشهای قابل توجهی از ما را آزار میدهد، این بدان خاطر نبوده و نیست که ما ضعیف بودهایم و هستیم.
💥 ریشهی این گرفتاریها و رنجهای مضاعف آن بود که ما خودمان را در این حوزهها «ضعیف پنداشتیم»؛ چه بخشهایی از مسئولین و چه بخشهایی از ما مردم.
انگار پیشفرض آن بوده و هست که ما در این حوزهها حقیر و فقیر هستیم و اساسا نمیتوانیم.
زمانی که ما به گنجینهی بسیار غنیِ مکتبی و فرهنگی خودمان بیاعتنایی و بیاحترامی کنیم، و توهم کردیم که چون فلان تکنولوژی چشمگیر را از مغرب زمین وارد نمودهایم پس «فرهنگ» آنها را نیز باید وارد کنیم، نتیجهی آن میشود سیل «واردات» عناصر فرهنگ و تفکر غرب؛ آنهم بدون آنکه هیچ سیلبند و سدّی را در برابر خود ببیند.
اگر به ظرفیتهای عظیم و کمنظیر (یا بلکه شاید بینظیر) اقتصادی کشورمان بهایی ندادیم و برای آنها ارزش و رسمیتی قائل نشدیم و حتی از آن ظرفیتها بیاطلاع بودیم، نتیجهی آن این است که خودمان را ناتوان و بیچاره فرض کنیم و فلان اجنبی را حلّال مشکلات و گرفتاریهایی بدانیم که ناشی از بیتوجهیهای خودمان به استعدادها و تواناییهایمان بوده است و البته از دشمن نیز جز سوء استفاده از ضعفهای ما انتظار دیگری نیست. در چنین حالتی، کاملا هم طبیعی است که در مقام توصیف آمریکا از عباراتی نظیر «کدخدا» استفاده شود؛ تعابیر شرمآوری که از هیچ ذهن و فکری جز افکار پوسیده، پاشیده و عقبمانده قابلیت صدور ندارد. این قبیل افراد، مهمترین عوامل نشر تصور منحوس خودکمبینی در تاریخ ۲۰۰ سالهی ملت ایران بوده و هستند(=غربگرایان).
بنابر آنچه عرض شد، هیچیک از مشکلات و معضلات مذکور «عمیق» محسوب نمیشوند، بلکه از «تصور»ی غلط و فاقد پشتوانه ناشی میگردند. به عبارتی دیگر، اصلیترین مشکل کشور ما مشکل «ذهنی» است؛ همین.
رهبر معظم انقلاب اسلامی (۱ فروردین ۹۷)🔻
«به نظر من مهمترین چالش کشور ما یک چالش 👈ذهنی👉 است، یعنی همینکه افکار عمومی نمیدانند چقدر ثروت در اختیار کشور هست؛ بعضی از مسئولین ما هم متأسّفانه نمیدانند چقدر ثروت -ثروت انسانی و ثروت طبیعی- در اختیار کشور هست؛ دشمن هم از همین دارد استفاده میکند. دشمن میخواهد بگوید که شما نمیتوانید یا ندارید؛ بنده اصرار دارم به مردم بگویم که ما میتوانیم و ما دارا هستیم و امکاناتمان فراوان است.»
✍️ ابَرشاگرد
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 @rasul313
🍂
🍁🍂
🌻بسمه تعالی🌻
.
🌱انسان به گونهای آفریده شدهاست که به صورت فطری دوست دارد «سدید» بگوید و «سدید» بشنود.
💥فریب خوردن ،وفریب دادن
با فطرت انسانی ناسازگار است .
✳️«سدید» از ریشه «سد» به معنای محکم و استوار و خلل ناپذیر و موافق حق و واقع است،
سخنی است که همچون یک سد محکم جلو امواج فساد و باطل را میگیرد.
✅ سخن بایستی به گونه ای اتقان و استحکام داشته باشد که :
الف ) بشود در دادگاه عدل الهی پاسخگو بود.
چراکه:
«ما یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلاّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ»
سخنی به زبان نمیآوردمگر اینکه مراقبی برای او آمده است.
ب) نشود با دلیل و استدلال آن سخن را رد کردو سستی پایههای آن را نشان داد و موجب سرافکندگی شد.
ج) اعتماد زایی و الگو شدن برای مخاطب باشد.
د)ناقض سخنان غیر سدید اهل باطل گردد.
✅ سخن «سدید» بایدبراساس
منطق وتقوابوده
و هیچکدام از گناهان زبان ،
ازقبیل دروغ ،تهمت ، افترا، زخم زبان ، غیبت ، تحریف، اغراق، مدح بیجا، دشنام، تمسخر، افشاءراز، وعده خلاف، جدال غیر احسن، پر حرفی، توصیف امور ناروا، تصنع و تکلف، شهادت به غیر حق، اشاعه فحشا، شایعات بی اساس ، خود ستایی، اصرار بیجا، خشنونت در سخن، ایذإ با زبان، مذمت کسی که مستحق ذم نیست، کفران نعمت ، تبلیغ باطل ، افراط در مزاح، بی دلیل و بی علم نظر دادن و..... را نداشتهباشد.
🌟يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً
يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمالَكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ «70 و 71 احزاب»
ای کسانی که ایمان آورده ایدتقوای الهی پیشه کنیدو در هنگام سخن،
سدید حرف بزنید «در نتیجه» خداوند به خاطر تقوا و گفتار حق ،
اعمال شمارا اصلاح میکند و گناهتان را میبخشد در حقیقت تقوا پایه اصلاح زبان و سرچشمه گفتار حق است.
گفتار حق ، یکی از عوامل موثر اصلاح رویکردها و اعمال است و اصلاح رویکرد سبب آمرزش گناهان است.
🌟چراکه « إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ» «هود 114»
اعمال نیک موجب از بین رفتن گناهان میگردد
.در حدیثی آمده که پیامبر(ص) بر منبر ننشست مگر اینکه آیه شریفه
🌟یا ایها الذین آمنواقولواقولا سدیداً
را تلاوت فرمود.
🌷رسول خدا فرمود :
ای اباذر نماز ستون دین است اما زبان بزرگ تر است .
صدقه خطاها را محو میکند ولی زبان بالاتر و تاثیر بیشتری دارد.
🌟الصَّلَاةُ عمودُ الدِّینِ وَ اللِّسَانُ أَکْبَرُ
الصَّدَقَةُ تَمْحُو الخَطيئَةَ واللِّسانُ أَكْبَرُ
با زبان است که میشود باعث ریختن خون و آبروی بیگناهی شد.
با زبان است که ایجاد فتنه میشود .
بازبان می شود آرامش ایجاد کرد .
🌷رسول خدا (ص) فرمود :
ایمان هیچ بندهای به راستی نمیگراید مگر اینکه قلبش مستقیم گردد.
و قلبش مستقیم نمیگردد مگر اینکه زبانش درست گردد
🌟 لاَ يَسْتَقِيمُ إِيمَانُ عَبْدٍ حَتَّى يَسْتَقِيمَ قَلْبُهُ وَ لاَ يَسْتَقِيمُ قَلْبُهُ حَتَّى يَسْتَقِيمَ لِسَانُهُ
زبان در تعریف علمای اخلاق پر برکتترین عضو بدن و موثرترین وسیله طاعت و هدایت اصلاح است.
و در عین حال خطرناکترین عضو بدن محسوب میشود.
تا آنجاکه حدودا سی گناه کبیره از همین عضو کوچک صادر میگردد.
بنای ما در پست گذاری و ارائه کلام بر سدید بودن است.
☘اگر در جایی از مرز سدیدی بودن عبود کردیم ، انتظار داریم که مخاطبین عزیز و گرامی از باب
🌟"تعاونوا علی البر والتقوی".🌟
☘با تذکرات جدی خود مارا یاری نمایند باشد که فرهنگ "سدید "بودن
در جامعه ما ساری و جاری گردد تا نتیجهاش اصلاح رویکردها باشد.
خدا یار و یاورتان
✍ ایران/ سرباز کوچک ولایت
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 @rasul313
*شهید علی ذاکری*
نقل از شیخ حسین انصاریان
شهید علی ذاکری بچه تهران که پدر و مادر او هر دو دکتر بوده اند. این خانواده یک پسر دارند و دو دختر…
بنده منزل این شهید رفته ام و حکایت را از نزدیک دیده ام و اول این ماجرا را شیخ حسین انصاریان بالای منبر گفتند و من حساس شدم و این موضوع را دنبال کردم.
دو تا خواهر دارد که بد حجاب اند و بد حیا اند و دوست پسر دارند و رفت و آمد دارند و گناهان دیگر …
این پسر خوب از آب در آمده و هر چه به خواهران نصیحت می کند ، خواهران گوش نمی کنند.
این شهید متوسل می شود که خدایا من را از این اوضاع نجات بده .
شب در خواب یک روحانی سید را می بیند که خطاب به این شهید می گوید: علی اقا، پاشو بیا دانشگاه امام حسین که اینجا دانشجو می پذیرد.
آن موقع هنوز دانشگاه امام حسین (ع) تهران تاسیس نشده بود.
می رود که خوابش را تعبیر کند ، پیشنماز مسجد محله او می گوید :دانشگاه امام حسین یعنی همین جبهه های حق علیه باطل، ایشان با هزار خواهش و التماس در جبهه ثبت نام می کند و بالاخره راهی جبهه می شود و شب عملیات در وصیت نامه خود موضوعات قابل توجهی می نویسد:
آن قدر وصیت نامه دو صفحه ای این شهید را خوانده ام که آن را حفظ شده ام .
این شهید در این وصیت نامه می نویسد : ریاست محترم دبیرستان ، معلم عزیزم ، شما را به عنوان وصی خودم انتخاب می کنم. چراکه می دانم پدر و مادرم وقت خواندن وصیت نامه من را ندارند . شما را انتخاب می کنند چون خواهران من اصلا وصیت نامه نوشتن من را قبول ندارند.
از شما تقاضا دارم ، جنازه من را که اوردند پس از تشییع جنازه در بهشت زهرا تهران ، بروید پدر و مادر من را