خداوند: انبیاء ارث گذاشتهاند، خلیفه: انبیاء ارثی نمیگذارند!
یکی از بهانههای غصب فدک، ادعای عدم ارث گذاشتن انبیاء بود. در حالی که خداوند میفرماید:
وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُودَ وَقَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنطِقَ الطَّیْرِ وَأُوتِینَا مِن کُلِّ شَیْءٍ إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِینُ (سوره نمل، آیه ۱۶)
و سلیمان وارث داوود شد، و گفت: ای مردم! زبان پرندگان به ما تعلیم داده شده، و از هر چیز به ما عطا گردیده این فضیلت آشکاری است.
اگر این بهانه آورده شود که منظور از ارث در اینجا علم و نبوت بوده، باید گفت از حسن بصری عالم و نامدار اهل سنت در مورد معنای ارث در این آیه چنین نقل شده است:
وقال الحسن: ورث المال والملک لا النبوة والعلم، لأن النبوة والعلم فضل الله تعالى، ولا یکون بالمیراث.
و حسن بصری گفته است که منظور ارث بردن مال و ملک است و نه نبوت و علم چرا که نبوت و علم فضل الهی است و ارثی نیست.
📚 تفسیر السمرقندی ج۲ ص۴۹۱
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زیرنویس_انگلیسی
❇️ خوف و رجا در کنار هم نسبت به خداوند
⬅️ در روایتی امام صادق «علیهالسلام» میفرماید: در وصیت جناب لقمان به فرزندش امور عجیبی بوده است از جمله اینکه به فرزندش گفت: فرزندم از خدا چنان بترس که اگر عبادت جن و انس را به درگاه او ببری اگر بخواهد میتواند تو را عذاب کند و همچنین چنان به خدا امیدوار باش که اگر گناه جن و انس را به درگاه او ببری اگر بخواهد میتواند تو را ببخشد.
💠 این مساله بسیار مهم است که همواره ترس و امید ما نسبت به خداوند متعال باید به یک اندازه در کنار هم باشد.
آیت الله حسینی قزوینی
#خوف_رجا
#اخلاق
#لقمان_حکیم
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
#اعلام_برنامه
🔸 دست انداز
🔻 نقد شبکههای وهابی
🕡 دوشنبه 12 آذر ماه، ساعت 19:00
🎙 کارشناس: استاد صداقت
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
دروغگویی عبدالعزیز دهلوی در مورد اعتقاد شیعیان نسبت به هجوم و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
در حالی که بر اساس مستندات عقیده به هجوم و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از مسلّمات عقیده شیعه بوده و حتی در چند قرن ابتدایی با آن همه شرایط دشوار خفقان اجماع چنین عقیدهای نقل شده است، عبدالعزیز دهلوی مخالف شیعه در کتاب "تحفه اثنا عشریه" در دروغی آشکار چنین مینویسد:
طعن دوم آن که عمر رضی الله عنه خانه حضرت سیدة النساء را بسوخت و بر پهلوی مبارک آن معصومه به شمشیر خود صدمه رسانید که موجب اسقاط حمل گردید و این قصه سراسر واهی و بهتان و افترا است. هیچ اصلی ندارد و لهذا اکثر امامیه قائل این قصه نیستند و گویند که قصد سوختن آن خانه مبارک کرده بود لیکن به عمل نیاورد.
📚 دهلوی، عبدالعزیز، تحفه اثنا عشریة ص۵۹۰
چگونه میتوان انتظار داشت چنین افرادی که منکر عقیده خود شیعیان به شهادت میشوند، اصل آن واقعه را منکر نشوند و بپذیرند!
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
#برنامه_زنده #ویژه_برنامه
▪️ صدیقه شهیده
🔸 ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
کارشناس: استاد ابوالقاسمی
🕣 دوشنبه، 12 آذر ماه، ساعت 20:30
#شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر_عج
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
قاضی عبدالجبار، عالم معتزلیِ شافعی مذهب: تهدید به آتش زدن خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) حق مسلّم خلیفه بود!
قاضی عبدالجبار بن احمد معتزلی، متوفای ۴۱۵ ه و شخصیتی ضد شیعه که از نظر فقهی شافعی مذهب بود با فرض پذیرش ماجرای تهدید منزل وحی آن را حق طبیعی عمر بن خطاب معرفی کرده است!
وأما ما ذکره من حدیث عمر فی باب الإحراق، فلو صح لم یکن طعنا على عمر لأن له أن یهدد من امتنع من المبایعة، إرادة للخلاف على المسلمین...
اما آنچه در مورد عُمَر و آتش زدن خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفته، اگر صحیح باشد طعن و اشکالی بر عُمَر وارد نمیشود چرا که او حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکردهاند، تهدید کند...
📚 القاضی عبد الجبار المعتزلی، المغنی فی أبواب التوحید والعدل (الإمامة) ج۲۰ ص۳۳۷
#شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر_عج
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286