eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
769 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ضرورت و شیوه صیانت از نظام اسلامی از دیدگاه آیت الله علیدوست (بخش دوم) روحانیت و حوزه، چه در سطح مرجعیت، اساتید و فضلا و چه طلاب، باید‌ هادی، راصد و مراقب، مرشد، حامی و ناقد باشند. اولاً باید ‌هادی باشد برای نظام اسلامی. نمی‌‌تواند بگوید من حسابم از حساب حاکمیت جدا است. اگر ما یک حکومت سکولار داشتیم به نظرم خیلی راحت روحانیت می‌‌توانست خودش را کنار بکشد، حالا احیاناً یک نهیبی هم می‌‌زد و وساطتی هم می‌‌کرد و ارشادی هم می‌‌کرد و تمام می‌‌شد؛ اما وقتی که نظام نظام اسلامی است، روحانیت باید رفتار هدایت گونه داشته باشد فارغ از بحث دولت‌‌ها، همانند رهبر معظم انقلاب. خوب حالا که هدایت کرد، بگوید دیگر من کار ندارم. نه! این جا بحث مراقبت و رصد پیش می‌‌آید؛ باید کار و رفتار دولت و حاکمیت را رصد و مراقبت کند؛ لذا نقش دوم روحانیت در رفتار پیدا می‌‌شود که می‌‌شود راصد و مراقب. سوم؛ پس از این که رصد و مراقبت کرد، ممکن است در بعضی از جاها نیاز به راهنمایی باشد که باید راهنمایی کند و این غیر از آن هدایت اولی است که خطوط کلی را ترسیم می‌‌کند. باید بگوید مثلاً این کار اشتباه بود. این نکته هست و راهکار این است؛ لذا بحث هدایت و بحث دستگیری پیش می‌‌آید که می‌‌شود مرشد. بحث بعدی این که در بعضی از بزنگاه‌‌ها، حاکمیت نیاز به حمایت دارد؛ حالا ممکن است فشار از دشمن خارجی باشد، یا از بعضی از افراد در داخل کشور باشد؛ این جاست که نقض حمایت روحانیت از حاکمیت پیش می‌‌آید. من نمی‌‌دانم چرا بعضی‌‌ها فکر می‌‌کنند، اگر یک دولتی سرکار آمد که مخصوصاً هم فکرشان هم بود، حتماً باید تأییدش کنند و اگر کسی نقد مشفقانه داد، برنمی‌‌تابند. شما ببینید الان بحث استقلال حوزه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است. خوب یک عده موافق این بحث هستند و یک عده هم حساس شده‌‌اند و مخالفت می‌‌کنند؛ ولی آیا اگر واقعاً ما بخواهیم این مسئله را دقیق و عاقلانه بررسی کنیم اصلاً جای نزاع دارد؟ خوب خیلی روشن است. اگر به این معنا حساب کنیم که حوزه هیچ‌‌گاه خودش را وابسته به پول دولت نکند و اگر در جایی کجی و بداندیشی دید، تذکر بدهد که اگر گوش نکرد، از مجاری قانون اقدام کند؛ خوب اگر استقلال به این معنا باشد، [خوب است]؛ اما اگر به این معنا بگوییم که استقلال یعنی عیسی به دین خود و موسی به دین خود؛ روحانی یک مسیری دارد و نظام هم یک مسیر دیگری دارد و ما کاری نداریم، خوب این قابل دفاع نیست. بالاخره نظام به این‌‌ها نیاز دارد. ✅ کانال دروس استاد علیدوست 🆔 @alidost_fiqh •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید متفکر باشد نه معتقد، بگوید من به بی دینی فکر میکنم ، بگوید من به دینداری فکر میکنم ، با فکر گفتگو آغاز می شود. مراد حضرت استاد چیست؟ مراد ایشان این است که به جای اعتقاد صرف که بوی می دهد حال چه تعصب درست و چه تعصب باطل ، جامعه باید اهل تفکر باشد اگر اهل فکر و تفکر باشد ، افکار مختلف را می بیند ، به تحلیل افکار می پردازد، فکر را نقد می کند و بهترین آنها را در این نقد و بررسی می یابد و چون حق گرا است حق را می پذیرد . فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله اولئک هم اولوا الاباب(۱۷ زمر) پس بشارت ده را کسانیکه اقوال را می شنوند و بهترین آنها را پیروی میکنند آنها کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده است آنها . •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
(حفظه الله) در اين به ما گفتند وقتي به بارگاه اهل بيت(عليهم السلام) رسيديد بگوييد البته نسوختن هست آدم جهنم نرود هست در همين مسجد بارها به عرضتان رسيد كه خيلي‌ها هستند كه در قيامت جهنم نمي‌روند كودكان را خدا به جهنم نمي‌برد (يك) ديوانه‌ها را خدا به جهنم نمي‌برد (دو) كفاري كه در روستاهاي دوردست‌اند و كفار مستضعف فكري‌اند بيانات الهي به آنها نرسيده آنها معذورند آنها جهنم نمي‌روند (سه) خب نسوختن كه هنر نيست آدم برود بارگاه امام هشتم بگويد ما را نجات بده ما جهنم نرويم؟! گفتند اينها را بخوانيد «مُحَقِّقٌ لِما حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِما اَبْطَلْتُمْ» اهل‌ تحقيق بشوم،پژوهنده‌ بشوم، ، معارف را تحقيق كنم آ‌نچه شما تحقيق كرديد من دنباله‌رو راه شما باشم آ‌نچه شما ابطال كرديد من دنباله‌رو راه شما باشم( و ابطال کنم) من نيامدم بي‌سواد برگردم اينها در زيارت جامعه هست خب آدم اين راه‌ها را دارد ديگر. ؟! است؟! ــــــــــــــــــــ 📚بیانات معظم له در جلسه اخلاق ۱۳۹۱/۶/۹ •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
این تصویر هرچند نشان دهنده محرومیت بخشی از مردم ایران است اما نشان دهنده خلاقیت این مردمان نیز هست. درس دیگری که از این تصویر میتوان گرفت این است که اگر انسان به جای افسوس نداشتن برخورداری های دیگران بیاندیشد میتواند به آرزوهایش دست یابد ، فقط کمی ، کمی ، و کمی است. همه ویژگی هایی که اگر انسان آنرا داشته باشد به بیشتر خواسته هایش می رسد . چون با این ویژگی ها میتواند مسائل زندگی اش را حل کند. ویژگی هایی که اغلب انسانهای دارند. •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اشقی الاشقیاء در بهشت‼️ 👈 مناظره کوتاه: سوال استاد سید محمد حسینی از ابراهیم احراری (کارشناس شبکه وهابی) ⁉️ نظرتون راجع به افرادی مثل، ابن ملجم مرادی که قاتل امیرالمومنین علی(ع) بوده و شما به عنوان صحابه معرفی می کنین چی هست؟؟ ‼️طبق مبانی وهابیت، هر فردی که پیامبر اکرم(ص) را هر چند برای مدت کوتاهی ملاقات کرده باشد، صحابی پیامبر(ص) محسوب می‌شود و از نظر آنها تمام صحابه پیامبر اکرم(ص)، عادل و اهل بهشت هستند؛ هر چند آن فرد با فضیلت ترین صحابی پیامبر اکرم(ص) را به شهادت برساند و در روایات از او به اشقی الاشقیا (شقی ترین مردم) یاد شود! ┄┅═✧❁🌷❁✧═┅┄ •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوالی که تو ذهن خیلیا هست چرا اذان صبح با شهر نزدیکمون یکیه اما اذان مغرب شهر من با شهر نزدیکمون چند دقیقه اختلاف داره؟ توجه به حرکت اوقات شرعی از روی افق شهرهای ایران پاسخ به این سوال را مشخص میکند •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
نکات جزء۲۳ سوره یس ۱- میخواهی مشمول رحمت الهی شوی،تقوا نسبت به گذشته و آینده ات داشته باش(۴۵) ۲-سلام ،گفتاری از پروردگار مهربان است (۵۸) ۳-راه راست میدانی چیست؟ بندگی خدا(۶۱) سوره صافات ۴- اجبار در تربیت نوجوان و جوان ،اثر ندارد ،بلکه باید به او آزادی انتخاب داد(۱۰۲) ۵- البته نوجوان و جوان باید نظر بدهند، ولی با تحقیق و دقت(۱۰۲) سوره ص ۶- در مسیر خدا بر حرفهایی که دشمنان خدا میگویند ،صبر کن(۱۷) ۷- اگر بین مردم داوری کردی،به حق داوری کن،ستم نکن و به راه راست هدایت کن(۲۲) ۸- بسیاری از شریکان به هم ظلم میکنند،(۲۴) ۹- شتابزده داوری نکن(۲۴) ۱۰- عالمانه داوری کن,نه بدون تحقیق(۲۴) ۱۱- خطا کردی استغفار کن(۲۴) ۱۲- بین مردم به حق داوری کن و از هوس پیروی نکن(۲۶) ۱۳-مواظب باش ،هوای نفس تو را از راه خدا گمراه نکند(۲۶) ۱۴- خداوند کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام میدهند ،را مانند مفسدان قرار نمیدهد(۲۸) ۱۵- خداوند متقین را مانند فاجران قرار نمیدهد(۲۸) ۱۶- هر چه را دوست داری،به یاد خدا دوست داشته باش(۳۲) ۱۷- همیشه آخرت اندیش باش(۴۶) ۱۸-تکبر ورزیدن،برتری جویی مانع عبادت و عمل به دستورات خدا میشود(۷۶) ۱۹- مقایسه غلط ،باعث تکبر میشود،هیچ وقت خودت را با دیگران با معیار غلط مقایسه نکن(۷۶) ۲۰- شیطان قسم خورده همه را گمراه کند،ولی زورش به بندگان خالص خدا نمیرسد ،پس،،،(۸۲-۸۳) سوره زمر ۲۱- مهمترین سرمایه تو،خود و خانواده ات هستی،مواظب این سرمایه ها باش(۱۵) ۲۲- به سخنان خوب گوش بده و از بهترین آن تبعیت کن (۱۸) ۲۳- قیامت به ستمگران (که گزند عذاب را میبینند) گفته شود: بچشید آنچه می کردید (۲۴) ۲۴- تکذیب آیات الهی ،خواری در زندگی دنیا و عذاب آخرت را به دنبال دارد(۲۶) @feiz114 •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
❓پرسش: چرا ائمه با وجود عصمت، توبه و استغفار می کردند؟ ✅ پاسخ: پیامبر(ص) و امام(ع) تنها برای آموزش دیگران توبه نمی کردند، بلکه واقعاً با توبه، به دنبال بازگشت به خدا بودند، اما نه بازگشت از گناه، بلکه آن بزرگواران چون توجه به امور مادی را (که لازمه ضروری زندگی مادی است) دور از شأن و بندگی و مقام عصمت خود و گناه تلقی می کردند، از این امور اجتناب ناپذیر توبه می نمودند. افعالی که برای دیگران مباح یا مکروه شمرده می شود، برای آنان گناه نامیده می شود. •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk