✅#چگونه_مفهومی_درس_بخوانیم؟
#بخش_اول
🔰#مراحل_یادگیری_مفهومی
1️⃣#قدم_اول
هنگام مطالعه درابتدابه این نکته توجه کنیدکه چه چیزی رامی خواهید یادبگیرید.تیترها وسرفصل های راکامل بخوانید و آنها رابه صورت سوال در آورید تادرهنگام مطالعه باپاسخ به آن سوال ها به میزان تسلط خودبر مطالب آن درس پی ببرید. زمانی که نقشه یک فصل ازیک درس در ذهن تان نقش ببنددمتوجه میشویدچه چیزی راباید یاد بگیرید.دردرس آزمون درابتدای هرفصل مشخص شده است که درمطالعه خودچه مباحثی را بایدبخوانیدو این امرشما رابه هدف اول مطالعه میرساند.
2️⃣#قدم_دوم
هنگامی که تاحدودی باسرفصل ها و تیترها آشناشدید بایدبین مطالبی که از قبل بلدهستید ومطالب جدید ارتباط برقرارکنید.برای یادگرفتن یک مطلب جدید شما بایدبدانید چه مباحثی رابه عنوان پیش نیازبلدباشیدو قبل از شروع به مطالعه، آنها رامرور کنید.
3️⃣#قدم_سوم
مطالعه عمیق مطالب ودرک کامل مباحث است.
دراین مرحله شماشروع به مطالعه دقیق یک مبحث میکنید.به شکلها،نمودارهاو مثال های آورده شده درکتاب توجه کنید ودرهنگام خواندن ،نکته های مهم در هرپاراگراف رامشخص کنید.زمانی که هرمطلبی را از هردرسی میخوانیدبرای آن یک مثال بیاورید.مثالهایی که تاییدکننده آن مفهوم و مطلب باشد.اگرمثال ها،مثال هایی باشند که شمادر زندگی روزمره خودبه کارمیبریدبهتر درذهن می مانند.مطالب ومفاهیمی را که انتزاعی هستندو قابل مشاهده نیستنددر ذهن خود تصویر سازی کنید.با ربط مطالب به یک تصویر ذهنی که می تواندخیالی یا خنده دار باشد،سرعت یادآوری آن افزایش مییابد.
@valiasrk
✅#چگونه_مفهومی_درس_بخوانیم؟
#بخش_دوم
🔰#مراحل_یادگیری_مفهومی
4️⃣#قدم_چهارم
تمرین حل کردن این امکان رابه شمامی دهدتابرمطالب خوانده شده تسلط بیشتری پیداکنیدوبه میزان یادگیری خودبپردازیددراین صورت به نقاط ضعف وقوت پی می برید.تمرینهای بیپاسخ این امکان رابه شمامی دهدکه برای پیدا کردن جواب درست تلاش بیشتری نماییدوشمابا سوالات درگیرترخواهیدشد.آیاشمامتوجه این امرشدهاید.زمانی که اسم چیزی یامطلبی راکه میخواهیدبه یادنمیآوریددچارمشکل می شویدوتمام روزبه آن فکر می کنیدتابه خاطرآوریدتازمانی هم که این اتفاق نیفتدازتلاش دست برنمی دارید.زمانی که به یاد آوردید،آن مطلب برای همیشه درذهن تان باقی میماند.
5️⃣#قدم_پنجم
خلاصه نویسی مهم ترین مرحله مطالعه مفهومی است وکمک میکند تادرزمان محدود،دوره کردن درس مربوطه راحتتر شود .خواندن یک مطلب به شمااین امکان رامیدهدتا مطالب درحافظه کوتاه مدت شما قرارگیرد.برای انتقال مطالب به حافظه بلندمدت بایدبارها وبارها مطلب دوره شود.باتوجه به این امرکه ممکن است زمان کافی برای مطالعه تمام مطالب درسی نباشد،خلاصه های کم حجم شامل نکات مهم امکان مرورسریع رابه شمامیدهد.
درخلاصههای خود ازنمودار،چارت وتهیه یک نقشه ذهنی ازمطالب استفاده کنید.هیچ گاه همه مطالب رادرخلاصه های خودیادداشت نکنیدوفقط نکات مهم رایادداشت نمایید.
6️⃣#قدم_ششم
مرور کردن بهترین روش برای تثبیت مطالب درحافظه است.هرچقدرمیزان مروربیشترباشدمطالب درحافظه بلندمدت شماثبات پیدامیکند.برای مرورکردن سریع ازخلاصه های خودمی توانیداستفاده کنید.
@valiasrk
Ejtehad.mp3
27.26M
#فایل_صوتی کامل کرسی #الگوریتم_اجتهاد
#روش_شناسی_اجتهاد
استاد #عبدالحمید_واسطی
🔹گزارشی از این نشست:
https://goo.gl/Pkbcxb
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️مناظره آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری
🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
1_47158198.mp3
17.57M
#نشست
#روش_شناسی_اجتهادی
✅ استاد محمدحسین #ملکزاده؛ روش شناسی اجتهاد آیت الله العظمی #خامنهای در #فقه_الجهاد
زمان: ۹ بهمن ۱۳۹۷
منبع: @mabaheth
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
اصول فقه مقارن - جلسه 9.mp3
15.25M
💠 #اصول_فقه_مقارن_ جلسه نهم 99
#استاد_علیدوست
#اصول_فقه
#اصول_فقه_مقارن
#صوت_درس
🔶 استاد علیدوست
💠💠💠💠
چکیده نکات :
- فقه و عرف
- گزارش تفصیلی از محتوای کتاب فقه و عرف
- تعریف عرف
- عرف در مذاهب فقهی
- فقیه بیشتر با سند و دلیل کار دارد؛ نه با مبنا.
🗓 تاریخ جلسه : 99/04/09
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
📣اطلاعیه مهم🔻🔻
✍️دوره نویسندگی " نون والقلم "
✅با اعطای گواهینامه 📋
#مهارت_پژوهشی
🔷معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در نظر دارد جهت توانمند سازی طلاب و اساتید در حوزه «نویسندگی کتاب کودک و نوجوان»، كارگاه اصول و روش نوشتن كتاب براي مخاطب كودك و نوجوان را به صورت "مجازی" ویژه خواهران برگزار نماید.
⏳مهلت ثبت نام: 20 تیرماه
◀️شروع دوره: 15 مردادماه
▶️ اتمام دوره: 15 شهریور
👈🏾نحوه ثبت نام: ⬅️سایت مرکز مدیریت به نشانی: http://www.hozehkh.com
سامانه های الکترونیک⬅️ثبت نام ها⬅️انتخاب دوره نویسندگی نون والقلم
☎️ جهت کسب اطلاع بیشتر: 05132008405
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#اصطلاح_شناسی
#حقوق
#وقایع_حقوقی
💠وقایع حقوقی💠
🔸وقایع حقوقی ، از اصطلاحات علم حقوق بوده و به معنای تعهداتی است که منشا آنها خارج از اراده فرد است؛
🔹به عبارت دیگر واقعه حقوقی تعهدی است که به فرد نسبت داده میشود در حالی که این موضوع ممکن از خارج اراده فرد باشد.
✍وقایع حقوقی دو قسم هستند:
1⃣ وقایعی که بدون اراده شخص ایجاد میشوند، مثل تولد و مرگ.
2⃣ وقایعی که ایجاد آنها به اراده اشخاص است: مثل غصب و اتلاف مال غیر.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
قواعد و قرائن احراز ظهور از منظر مرحوم شیخ انصاری.pdf
997.5K
✅ #ارائه_مقاله
#علم_اصول
#روش بررسی دلالی #شیخ_انصاری
🔹نویسنده: مجتبی گلیزاده
🔹نویسنده در این مقاله که با عنوان «قواعد و قرائن احراز ظهور از منظر شیخ انصاری» در جشنواره علامه حلی سال ۹۸ حائز رتبه برتر شده است، به تشریح #فقه_النص یا خردهفرایند بررسی دلالی شیخ انصاری پرداخته است.
🔹قرائن سیاق و وحدت سیاق از جمله روشهای #شیخ_انصاری در بررسی دلالی آیات و روایات است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
اعتبارسنجی تراکم ظنون در فرایند استنباط.pdf
370.1K
✅ #ارائه_مقاله
#علم_اصول
مقاله اعتبارسنجی #تراکم_ظنون در فرایند استنباط
🔹نویسنده: مهدی #خطیبی
#مکتب_قم بر خلاف مکتب نجف، رویکردی تجمیعی و قرائنی به ادله دارد و از روش تجمیع ظنون استفاده میکند. در این مقاله، دکتر مهدی خطیبی استادیار موسسه امام خمینی(ره) به بررسی ابعاد این روش پرداخته و نقش این روش را در #اسلامیسازی_علوم_انسانی بیبدیل دانسته است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#مهارتهای_پژوهشی
#خلاصه_نویسی #چند_اصل_در_ارتباط_با_چکیده_نویسی
1️⃣چکيده هر اثر تنها پس از پايان نگارش آن نوشته شود .
2️⃣چناچه به هردليلي مجبور شديد که چکيده را قبل از پايان اثر بنويسيد در چکيده به هدف اصلي توجه کنيد و پس از پايان اثر چکيده اوليه را بر اساس نسخه نهايي باز نويسي کنيد
3️⃣قبل از شروع چکيده اهداف اصلي اثر را فهرست و آنها را اولويت بندي کنيد . مطالب مهمتر را در ابتداي چکيده با عنوان جملات راهنما و موارد بعدي را با عنوان جملات حمايت کننده فهرست کنيد .
4️⃣زبان به کار گرفته شده در چکيده را طوري انتخاب کنيد که افراد غير متخصص در حوزه موضوعي مورد نظر بتوانند آنرا درک کنند. چرا که شما هرگز نمي دانيد چه کسي چکيده را خواهد خواند.
5️⃣از به کار بردن واژه هاي تخصصي و کوته نوشتها دقت کنيد و در حد امکان انها را به اختصار توضيح دهيد . اما با به کار بردن واژه هاي تخصصي امکان بازيابي آنها را افزايش دهيم .
6️⃣يک چکيده خوب بايد خواننده را به خواندن مدرک اصلي ترغيب کند.
7️⃣از تکرار عنوان اثر در چکيده خودداري گردد .
8️⃣انسجام منطقي و يکدستي در ارائه مطالب را رعايت کنيد .
9️⃣چند روز پس از نگارش چکيده دوباره آن را بخوانيد. اين بار شما نه به عنوان نويسنده بلکه به عنوان خواننده به چکيده نگاه مي کنيد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
1_252244283.pdf
840.4K
#ارائه_مقاله
#علم_اصول
#احراز_ظهور
#شیخ_انصاری
👆مقاله قواعد و قرائن احراز ظهور از منظر شیخ اعظم رحمه الله
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk