eitaa logo
مسجد ولی عصر(عج) اجوارکلا
145 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
300 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 سلام.صبح روز یکشنبه شما بخیر 🌴امام رضا علیه‌السلام: هر گاه می خواهی دعایت به برسد و گردد، اول در حق و دعا کن. 📚بحارالانوار، جلد ۶۱، صفحه ۳۸۱ @valiyeasreejvarkola
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه‌الله تعالی: «خدای متعال در هر انسـانی استعدادهای ویژه و پنــهان قرار داده است؛ لذا هر فــردی لازم اســت این استعدادها را کشف کند و به فعلیت برساند. بی‌اعتنایی به استعدادهای خدادادی ظلم است.» @valiyeasreejvarkola
دوچیزانسان رانابودمی کند: 🌳مشغول بودن به گذشته مشغول شدن به دیگران هرکس درگذشته بماند آینده رااز دست می‌دهد! و هرکس نگهبان رفتار دیگران باشد، آسایش و راحتی خود را از دست می دهد @valiyeasreejvarkola
💬 سوال: در نماز وحشت [لیلة الدفن] که آیت الکرسی خوانده می شود باید تا «وهو العلی العظیم» بخوانیم یا تا «هم فیها خالدون» ؟ 📝 پاسخ: 🔹آیات عظام خامنه ای و سیستانی وحید: بنابر احتیاط واجب تا «هم فیها خالدون» خوانده شود. 🔹آیت الله مکارم: تا «وهو العلی العظیم» کفایت می کند، هر چند بهتر است که تا «هم فیها خالدون» بخواند. 📚 منبع: سایت آیات عظام خامنه ای، مکارم شیرازی و سیستانی @valiyeasreejvarkola
امام علی علیه السلام: از هر دانشى را انتخاب كنيد. زنبورِ عسل از هر گلى زيباترينش را مى خورد. در نتيجه دو جواهر گران بها از آن توليد مى شود... 📚غررالحكم حدیث 5082 @valiyeasreejvarkola
*ماجراي قبض روح حصرت موسي* روزی عزرائیل نزد حضرت موسی (ع) آمد و گفت سلام بر تو ای هم سخن خدا. حضرت موسی (ع) پس از پاسخ سلام پرسید تو كیستی؟ عزرائیل گفت من فرشته مرگ هستم. حضرت موسی (ع) پرسید برای زیارتم آمده‌ای یا برای قبض روحم؟ عزرائیل گفت برای قبض روحت آمده‌ام. حضرت موسی (ع) گفت ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم. عزرائیل گفت مهلتی در کار نیست. حضرت موسی (ع) به سجده افتاد و از خداوند خواست تا به عزرائیل بفرماید که مهلت دهد تا با فرزندانش وداع کند. خداوند به عزرائیل فرمود به موسی (ع) مهلت بده. عزرائیل مهلت داد. حضرت موسی (ع) نزد مادرش آمد و گفت سفری در پیش دارم. مادر گفت چه سفری؟ حضرت موسی (ع) فرمود سفر آخرت. مادر گریه کرد. حضرت موسی (ع) نزد همسرش آمد. کودکش را در دامن همسرش دید و با همسر وداع کرد. کودک دست به دامن حضرت موسی (ع) زد و گریه کرد. دل حضرت موسی (ع) از گریه کودکش سوخت و گریه کرد. خداوند به حضرت موسی (ع) وحی کرد ای موسی (ع)، تو به درگاه ما می ‌آیی، این‌گریه و زاری ات چیست؟ حضرت موسی (ع) عرض کرد دلم به حال کودکانم می ‌سوزد. خداوند فرمود ای موسی (ع)، دل از آنها بکن، من از آنها نگهداری می‌کنم و آنها را در آغوش محبتم می‌پرورانم. دل حضرت موسی (ع) آرام گرفت و به عزرائیل گفت روحم را از كجای بدنم خارج می سازی؟ عزرائیل گفت از دهانت. حضرت موسی (ع) گفت چرا از دهانم، با اینكه من با همین دهانم با خدا گفتگو كرده‎ام؟ عزرائیل گفت از دست هایت. حضرت موسی (ع) گفت چرا از دست‌هایم، با اینكه تورات را با این دست‌هایم گرفته‎ ام؟ عزرائیل گفت: از پاهایت. حضرت موسی (ع) گفت چرا از پاهایم، با اینكه با همین پاهایم به كوه طور برای مناجات رفته‎ ام؟ عزرائیل گفت از چشم هایت.حضرت موسی (ع) گفت چرا از چشم‌هایم، با اینكه همواره چشم‌هایم را به سوی امید پروردگار كشیده‎ ام؟ عزرائیل گفت از گوش‌هایت. حضرت موسی (ع) چرا از گوش‌هایم، با اینكه سخن خداوند متعال را با گوش‌هایم شنیده‎ ام. خداوند به عزرائیل وحی كرد روح حضرت موسی (ع) را قبض نكن تا هر وقت كه خودش بخواهد. (این گفتگو حاکی از عبودیت محض ظاهری و باطنی آن حضرت می‌باشد) عزرائیل از آنجا رفت و حضرت موسی (ع) سال ‌های دیگری زندگی كرد تا اینكه روزی یوشع بن نون را طلبید و وصیت ‌های خود را به او نمود، سپس به تنهایی به سوی كوه طور رفت. در آنجا مردی را دید که مشغول كندن قبر است، نزد او رفت و گفت آیا می‎ خواهی تو را كمک كنم؟ او گفت آری، حضرت موسی (ع) او را كمك كرد. وقتی كه كار كندن قبر تمام شد، حضرت موسی (ع) وارد قبر گردید و در میان آن خوابید تا ببیند اندازه لحد قبر درست است یا نه؟ در همان لحظه خداوند پرده را از جلوی چشم او برداشت. حضرت موسی (ع) مقام خود در بهشت را دید تا به مرگ خود راضی، خشنود و راغب شود. حضرت موسی (ع) عرض كرد خدایا، روحم را به سویت ببر. همان‎ دم عزرائیل روح او را قبض كرد و همان قبر را مرقد حضرت موسی (ع) قرار داد و آن قبر را پوشانید. آن مرد قبر كن، عزرائیل بود كه به آن صورت درآمده بود. در این وقت منادی حق در آسمان با صدای بلند گفت: «مات موسی كَلِیمُ اللهِ، فَاَی نَفْسٍ لا تَمُوتُ موسی»، موسی كلیم خدا مرد، چه كسی است كه نمی‎ میرد؟ پس از مرگ حضرت موسی (ع)، فرشتگان به او گفتند ای کسی که در میان پیامبران از همه راحت‌تر جان دادی، مرگ را چگونه یافتی؟ حضرت موسی (ع) گفت مرگ را مانند گوسفندی که زنده پوستش را بکنند یافتم. ◀️ مطابق برخی روایات، قبر حضرت موسی (ع) در کوه طور واقع در نجف و یا در سرزمین سینا است. 📚١٣ص٣٦٥_٣٦٦ 📚٧٠ 📚٥ @valiyeasreejvarkola
✳️ اعتقادی چه‌ کسانی‌ طبق‌ قرآن‌ وارد بهشت‌ می‌شوند؟ 👈 پاسخ: و سيقَ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَي الْجَنَّةِ زُمَراً (6 - زمر) و کسانی ‌که از پروردگارشان تقوی داشتند دسته‌ دسته به ‌سوی بهشت رانده می‌شوند. در این آیه شریفه حضرت حق تنها شرط ورود انسان به بهشت را گناه‌نکردن، قرار داده است. اگر در روایات و داستان‌ها و حکایات عارفان دقت کنیم در عالَم برزخ تمام عقوبت‌ها به ‌خاطر گناهان است و جایی نشنیدیم مثلاً کسی را به‌ خاطر این‌که ماشین کسی را هل نداده است عقوبت کنند، ولی به‌ خاطر خوردن مال دیگران و آزار و اذیت والدین و زنا و... داستان‌های زیادی برای عقوبت در عالَم برزخ آمده است. حال سؤال اینجاست که تکلیف اعمالِ صالح و نماز و عبادات چیست؟ 1) زمینه‌ی جهان تاریکی است و خورشید است که زمین را نورانی می‌کند یا به عبارتی، منبع نور مشخص است ولی تاریکی منبع ندارد و عدم وجود خورشید مساوی است با تاریکی. بنابراین، زمینه‌ی جهان گمراهی است، هدایت نیست و انسان بدونِ توسل به نور امکان دوری از گناه را ندارد. در حدیث قدسی آمده است: کُلُّکُمْ ضَالٌّ ٳلا مَنْ هَدَیْته، فَاسْتَهْدُونِی أهْدِکُمْ همه شما گمراه هستید مگر این‌که من کسی را هدایت کنم، پس از من بخواهید تا شما را هدایت کنم. به عبارتی، اعمال صالح و عبادات باعث می‌شوند انسان از گناهان دوری کند و بدون اعمال صالح هرگز این امکان وجود ندارد. وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَر (45 - عنکبوت) نماز را به پا دار که نماز از بدی و گناه انسان را باز می‌دارد. اگر انسان بدون خواندن نماز می‌توانست حریف شیطان شود، قرآن می‌فرمود که تلاش کنید تا شیطان در شما نفوذ نکند و گناه نکنید یا در فضیلت نماز شب می‌فرماید: إِنَّ ناشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قيلاً (6 - مزمل) مسلماً برنامه (عبادت) شبانه پابرجاتر و با استقامت‌‏تر است. یعنی کسی‌که نماز شب می‌خواند بیشتر می‌تواند از کسی‌ که نماز معمولی خود را می‌خواند، در برابر وسوسه‌ها (همزات) و حمله‌های شیطان در برابر گناه ایستادگی کند. 2) در این آیه خداوند می‌فرماید: إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ (114 - هود) حسنات (نیکی‌ها) گناهان را محو می‌کنند. پس انسان عصمت ندارد و بدون گناه نمی‌تواند باشد، داشتن اعمال صالح و ثواب باعث رفع گناهان و ورود به بهشت می‌شود. مثال: دو نفر با هم برای تجارت آهن به تهران می‌روند، یکی سرمایه دارد و یکی قرض کرده است. کسی‌ که سرمایه دارد، راحت‌تر و کم‌استرس‌تر است چون اگر ضرر کند، مانند کسی ‌که قرض کرده، احتمال برگشت چک و زندانی‌شدن ندارد. پس کسی ‌که عمل صالح بیشتری دارد، بیشتر می‌تواند به عفو گناهان و ورود به بهشت امیدوار باشد. @valiyeasreejvarkola
🌺 سلام.صبح روز دوشنبه شما بخیر 🌴امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: ای مردم! از بترسید، هیچ کس آفریده نشد تا به بپردازد، و او را به حال خود وا نگذاشته اند تا خود را کارهای نماید. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ۳۷۰ @valiyeasreejvarkola
آیت الله ناصری رحمت الله علیه: من و شما اگر به گناهانی که شیوع پیدا کرده است راضی باشیم، همان آثار گناه را برای ما هم مي‌نویسند، ولو آن گناهان را انجام نداده باشيم. ‌‌‌‌‌@valiyeasreejvarkola
(ره) 💠 از جدا نیست 🔺اگر شما بتوانید مفهوم مذهب را در فرهنگ اسلامی ما درک و دریافت کنید، به روشنی خواهید دید که هیچ گونه تناقضی بین رهبری مذهبی و سیاسی نیست، بلکه همچنان که مبارزه سیاسی بخشی از وظایف و واجبات دینی و مذهبی است. 🔺رهبری و هدایت کردن مبارزات سیاسی گوشه ای از وظایف و مسئوولیتهای یک رهبر دینی است. کافی است شما به زندگی پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و نیز زندگی امام علی علیه السلام نگاه کنید که هم یک رهبر مذهبی ماست و هم یک رهبر سیاسی و این مساله در فرهنگ شیعه از مسائل بسیار روشن است. 📚صحیفه نور؛ جلد ۴، صفحه ١۶٧ و ١۶٨ @valiyeasreejvarkola
💬 سوال: آیا با وجود اشتباه به زبان آوردن نیت، نماز صحیح است؟ ✅ پاسخ: ◀️ هرگاه فردی به نماز ایستاده و نیت قلبی کرده اما در زبان و خیال خود غیر از نیت قلبی داشت، مثلاً هنگام ظهر قصد نماز ظهر را داشت، ولی اشتباها گفت؛ چهار رکعت نماز عشا می خوانم نمازش صحیح است. 🔸برداشت غلط: بسیاری بر این باورند که نیت باید به زبان آورده شود، در حالی که لازم نیست نیت را به زبان بیاورد، بلکه همین قدر که انگیزه انسان از این کار، نماز خواندن برای خدا باشد کافی است. 📚 العروه الوثقی، فصل فی النیه، مسئله 17 @valiyeasreejvarkola
رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمودند؛ «هر کس به هنگام خواب با به رختخواب رود، تا زمانی که از خواب برخیزد،ثواب شب زنده داری و مناجات به او می دهند». همچنین فرمودند: «کسی که با وضو بخوابد گویا شب تا صبح بیدار (و به عبادت مشغول بوده) است.» 📚 وسائل الشیعه، جلد ۱، صفحه ۲۶۶ @valiyeasreejvarkola