هدایت شده از اشک اندیشه
🔻در این روزگاری که روی دور تُند می رود، حوصله کنیم برای این چند سَطر:
🔸پرسیوال لوول، ستاره شناس، پس از سالها رصد در 1906 کتابی نوشت به نام کانالهای مریخ که نسبتا مقبول افتاد. او فکر میکرد شیارهای مریخ رودخانه هستند و اونجا مثل زمین افرادی زندگی میکنند! 🔹ما انسان ها عادت عجیبی داریم. معمولا نادانسته هامون رو با دانسته ها پر میکنیم. اگر دسترسی به مقصد نداشته باشی تصویر مبدا رو میگذاری جایش. تبریز هم احتمالا جاییه شبیه تهران، یا تهران هم قاعدتا تفاوت زیادی با آبادان ندارد.
🔸بسیاری از ما ایرانی ها وقتی به باقی کشورها فکر میکنیم پیش فرض هایی در نظر میگیریم. تصور میکنیم گینه و نروژ مثل ما معماری سنتی غنی دارند. یا دولت انگلیس و لبنان چیزی شبیه دولت ما هستند. مکزیک یا مصر یا همه دنیا با همان زبانی که هزاران سال بوده حرف میزنند. یعنی ما ناخودآگاه چیزهایی رو پایه قرار میدیم که معمولا همراه همیشگی ما بوده اند. بچه ای که از اول مادر داشته باشه فکر میکنه همه مادر دارند.
نه، درک دیگران از ملت و کشور مثل ما نیست. توجه دارید تقریبا تمام کشورهای اطراف ایران مرزهای نوپدید دارند؟ عراق، کویت، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و ... کشورهایی هستند که در سالهای اخیر "به وجود آمده اند". بعضی هایشان روز خاص برای جشن استقلال دارند. چطور میتوانیم شبیه به هم درباره ملیت فکر کنیم؟! تا به حال برایتان سوال نشده روز استقلال ایران چه روزیست؟! 22 بهمن روز پیروزی انقلاب است نه تاریخ به وجود آمدن ایران. ما روز استقلال به این معنا نداریم چون قبل از دوران شناسنامه ها اینجا بودیم. اصلا این استقلال دیگران با استقلال ما یکیست؟! ما حتی کلمات را هم در معنای ایرانیش پیش فرض میگیریم.
🔹یک پیش فرض دیگر هم هست: مردم. معمولا فکر میکنیم در همه جای جهان مردم عین ما هستند. امارات و سعودی و کویت فرقی با ما ندارند. آنها هم جمعیتی عمومی دارند، حرکت سیاسی میکنند، اعتراض دارند، آره و نه میگویند. این تصویر در جنگ افغانستان یک ضربه شدید خورد: اگر طالبان یک هفته ای دولت را میگیرد، مردم کجا هستند؟ اصلا هستند؟ همین سوال را می توانید به نسبت درباره آذربایجان، ترکمنستان، قطر و ... هم بکنید. متاسفانه همه مادر ندارند.
🔸ما حتی در پس زمینه ذهنمان فکر میکنیم بیشتر کشورها مثل هند و ایران مبارزات مردمی داشته اند. اما واقعیت این است که بسیاری از کشورهای جهان توسط دیگران تعریف شده یا فرایندش توسط اقلیت، نظامی ها، گروهک ها، خارجی ها، توافقات و ... انجام شده. اصلا حواسمان نیست که جزو معدود کشورهای جهان و تاریخ هستیم که انقلاب کردیم. خبر مهم اینکه همه انقلاب نمیکنند. موافق باشید یا مخالف، ما مردم ایران، در خیزشی همگانی، از شهر تا روستا بیرون آمدیم و گفتیم "نه". 22 بهمن 57 جشن تولد ایران نیست، جشن تکلیف ایران است. روز بلوغ ماست. روز ورود به بزرگسالی است.
و البته دنیای بزرگسالانه دنیای چالش هاست. دنیای مواجهه با واقعیت ها، دنیای رنج و لذت عمیق تر و حتی عشق. هیچ کودکی نمیتواند عاشق شود چون عشق فقط محبت نیست، رنج آلود است. ایران بالغ میتواند از مرداب جنگ هم تجربیاتی عاشقانه بسازد. چنین نگاهی در همان صحنه از سمت عراق رخ نداد.
تصویرسازی بعضیها از دوران پهلوی را ببینید، مثل نوستالژی برای رویای شیرین کودکی است! دورانی بدون غم و غصه که غذا میرسد و نگرانی سیاست برای بزرگترهاست. خیلی از کشورها و ملت ها در چنین دورانی اند. بعضا زندگی نسبتا خوشی هم دارند. خیلی ها به دنیا آمده اند اما همه بالغ نمی شوند. در این منطقه فقط ما هستیم که "شدیم". و این اصلا کم نیست.
🔹پیشرفت به برج های امارات و پول های کویت و نفوذ قطر نیست، به "شدن" جامعه است. در پشت همه ساختمان های بلند یک صندوق رای نیست. حتی صرف صندوق رای هم ملاک نیست. رشد، اراده است نه هدیه. 20 سال آمریکا در افغانستان دولت سازی کرد و در یک هفته فرو ریخت. صادراتی نیست. جوشیدنی است. و ما جوشیدیم.
اغراق نیست. خودستایی نیست. نژادی نیست، برتری ذاتی نیست، تحقیر دیگری نیست، یک دارایی است. یک مسئولیت است. نعمتی که قدردانی میخواهد.
بله، تحریم هستیم، کم توانی داریم، صدجور اختلاف داریم ولی هستیم. خودمانیم. استقلال یعنی این. آزادی یعنی این.
🔻پ.ن: در قدردانی از نعمت ها باید مراقب بود به نگاه غرور، نژادی و استعماری نیفتاد. تک تک مردم جهان برابرند اما به هر حال در یک وضعیت نیستند. مردمان بسیاری سالها تحت ستم و تضعیف اند. این چیزی از احترامشان کم نمیکند چرا که همان ها روزی وارثان زمینند.
برداشته شده از کانال گنجه/ سلمان معمار
✅ @ashkeandishe
هدایت شده از حکمت فرهنگ
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸کمک به اطعام مردم سلحشور غزه؛
الحمدلله، موسسه خیریهی «اُمّاليتامىٰ خديجة الكبرىٰ سلاماللهعلیها» با اشراف آیتالله عابدی اقدام به جمعآوری کمکهای نقدی و انتقال آنها به منطقه رفح برای #تامین و #توزیع غذای گرم میان مسلمان شریف و غیور فلسطین نموده است.
شما هم میتوانید با #واریز وجه و #ارسال این پست به دیگران در این امر #عبادی-سیاسی شریک باشید؛
▫️شماره کارت:
💳 5022291329674046
💳 6104338926896834
🔹لینک و جزئیات حسابها
▫️ پاسخ به سوالات:
سوال اول: به کدام منطقه در غزه کمکرسانی انجام میشود؟
سوال دوم: کمکهای مالی چطور به غزه ارسال میشود؟
سوال سوم: چرا به شمال غزه کمکی ارسال نمیشود؟
سوال چهارم: آمار کلی جمعآوری کمکها تا به امروز چقدر است؟
سوال پنجم: مشکل محدودیت تراکنش در بعضی ساعات به چه علت است؟
اطلاع و مشاهده گزارش اطعام:
🆔 @bonyadkhadijah
✅ پیشنهاد میکنم با بازنشر این پست در کانالها و گروههای خود، مشارکت در این امر عبادی-سیاسی را ترویج دهید.
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 قم، درمانگاه و شفای لالها!
دو روز گذشته فضای کشور بسیار متأثر از اتفاقی بود که در یک درمانگاه در قم شکل گرفته بود.
داستان چه بود؟!
هنوز دقیق مشخص نیست
چه کسی/کسانی مقصر بودند؟!
هنوز دقیق مشخص نیست
چطور فایل سر از اینترنشنال در آورد؟!
هنوز دقیق مشخص نیست
چه درسهایی میتوان از این اتفاق گرفت؟!
هنوز دقیق مشخص نیست
اما یک چیز کاملاً مشخص و عیان است؛
دندانهای تیز کرده برای #ایجاد_بحران در کشور و عملههای بیجیره و مواجب آنها. فارغ از اینکه ماجرا چه بود و چه کسی مقصر است، فارغ از برخی قرائتهای شاذ در جریان حزباللهی، باید خوشحال بود که برخی باز هم زبان باز کردند تا خیال نکنیم مردهاند. برخی که فقط بلدند روی #زخمها و گسلهای اجتماعی بنشینند، بر دوقطبیها سوار شوند و آن را تعمیق کنند و بعد با ژِست تأسف به ما بگویند: متأسفانه جامعه دوقطبی شده است!!
نمیدانم کارکرد امثال عباس عبدی، سید عباس صالحی، حسن آقامیری و ... در نظامسازی، جامعهسازی، اصلاح امور و ... چیست؟! اما میدانم برخیشان برای بیزنسشان و خودشان هم که شده گهگاهی باید داد بزنند که یادمان باشد لال نشدهاند ... همینها که در صدها موضوع مهمتر به نفع ایران و مردم صدایشان در نمیآید، چون آب و نانی در آنها نیست!
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
آهای بادبادکهای عزیز که با دستان کوچک و معصوم، جان گرفتهاید! تا اوج آسمان پرواز کنید و صدای حمایت ما را به فرشتههای بیگناه غزه برسانید.
آهای بادبادکها! به دوستان عزیزمان بگویید که فریاد مقاومت شما را به گوش دنیا خواهیم رساند. آری؛ ما بچههای ایران سکوت نخواهیم کرد و کنار شما خواهیم ایستاد...
🔹برای شرکت در پویش، بادبادک نامهرسان بسازید، به دوستانتان نامه بنویسید و از روی آن بخوانید و از خود فیلم ضبط کنید. ویدئوها را در یکی از پیامرسانهای ایتا، بله، شاد و تلگرام به آیدی @parvaz_fereshteha برای ما ارسال کنید.
🔹ویدئوهای ارسالی در تلویزیون، کانال و صفحه مجازی پویش به آدرس @parvaz_fereshtehaa منتشر میشود. همچنین به ویدئوهای برگزیده هدیه اهدا خواهد شد.
🔹برای اینکه ویدئو شما قابل پخش باشد، لطفا سعی کنید ویدئو با کیفیت مناسب و بهصورت افقی ضبط شود.
#کودک_نوجوان
#فلسطین
#بادبادک
#نامه
#پرواز_فرشته_ها
🌐 @parvaz_fereshtehaa
هدایت شده از مهدیه شادمانی
تعداد روزهای مصیبت را تا صد شمردیم، دیدیم تمام شدنی نیست انگار، دیگر نشمردیم. امروز چندمین روز است ؟ کسی میداند تعداد شهدا به چند رسیده؟
از آن روزی که همه شاد بودیم از فرود پاراگلایدرها در حوالی اورشلیم چند روز گذشته؟ از آن شبی که در بیمارستان المعمدانی همه دق کردیم و هزار نفر به آمار شهدا افزوده شد چند شب گذشته؟
آن دخترک شهید بامزه که پدرش ریشهای بلند داشت اسمش چه بود؟ روح الروح؟ پدرش کجاست؟ کسی خبر دارد؟
آنپسرک لرزان که میگفت شب ها برای اینکه مادرم نفهمد گرسنهام، زیر پتو میروم کجاست؟ امشب غذا خورده یا باز به زیر پتو پناه برده؟ پتو دارند؟
آه آن مادر.... مادری که بعد از یازده سال انتظار بالاخره صاحب فرزندان دوقلو شده بود و آنها را با دست خود خاک کرد. هنوز زنده مانده به نظرتان؟
راستی شما هم آن ویدئو را که سربازان یهود ریخته بودند توی قبرستان مسلمین و جنازهها را بیرون میکشیدند به طمع اعضایشان دیده بودید؟
حالا دیگر مصیبت تبدیل به عادت شده. عادت آفت است. در تاریخ اسلام چنین جنایت هولناکی با این تعداد شهید در سکوت و خفقان مسلمین سابقه نداشته. اولین بار تاریخ است. ابوعبیده روزهای اول مصیبت، از مسلمانها میخواست که متحد شوند و کاری کنند. حالا اما میدانید چه گفته؟
گفته ای مسلمانان روزه دارِ سر به مهرِ عابد، که در هنگامهی قتل ما ، کنج محرابهایتان منتظر رمضانید و مساجدتان را زینت میکنید، دیگر توقع ورودتان به جنگ را نداریم، همانجا کنج محرابهای رمضانیتان ، برای نجات ما دعا کنید لااقل. دعا میتواند سرنوشت یک قوم را تغییر دهد.
این روزها غذای گرم که خوردیم یا در جای گرم که خوابیدیم کمی هم به بچههایی که ماههاست غذای گرم نخوردهاند و در آغوش مادر نخوابیدهاند دعا کنیم....
هدایت شده از صراط عاشقی
📣آگهی جذب مربی خانم برای آموزش📣
آموزش به یک دختر گُل ۱۰ ساله دارای تاخیر و کمک برای انجام تمرینات ورزشی و و بازیهای هدفدار و....
محدوده اسلامشهر(قائمیه)
شنبه تا ۵شنبه ساعت ۷:۳۰صبح لغایت ۱:۳۰ظهر
(روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، کلاس تعطیل)
نیاز به سابقه کاری خاصی نیست.
پرداختی ماهیانه: توافقی
شروع کار: اواسط فروردین۱۴۰۳
درصورت تمایل زیر مشخصاتتون رو به آیدی ارسال کنید.
@M_ahmadian
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔴 طرح یک آیه یک ختم
با خوندن یک آیه در ختم قرآن شرکت شوید. همیشه با خوندن یک جزء یک حزب یا نهایت یک صفحه در ختم قرآن شریک میشدید
الان با خوندن یک آیه
علاوه بر جزخوانی روزانهتون میتونید دهها ختم قرآن روزانه انجام بدید. فقط با خوندن چند آیه
روی لینک زیر بزنید، آیه مخصوص شمارو نمایش میده، با همون یک آیه در ختم اون دور از قرآن که بالای صفحه نمایش داده شریک میشید
ثواب ختمهای امروزو هدیه میکنیم به پیامبراکرم(ص) و شهدای غزه💔
کلیک کنید و آیه تون رو بخونید و برای دیگران هم بفرستید در ختم قرآن با یک آیه شریک بشن. بسم الله👇
https://leageketab.ir/khatme-quran/
#یک_آیه_یک_ختم | حتما عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟
🔹وزیر ارتباطات: مردم برای فعالسازی بسته اینترنت هدیه میتوانند به my.gov.ir مراجعه و یکی از شمارههای خود را آنجا برای دریافت هدیه اعلام کنند.
🔸حجم این بسته ۵ گیگ معادل ۱۲ گیگ داخلی و زمان استفاده از آن هم تا عید فطر است.
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
🔰نگاهی حقوقی به ماجرای امر به معروف یک روحانی در قم
📝به قلم حجت الاسلام و المسلمین #جلیلوند
منتشر شده در وطن امروز👇
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3999/1/277983/0
در مصاحبهای با عنوان شکستن حرمت حریم مادری که روز دوشنبه مورخ 21/12/1402 از #محسن_برهانی در روزنامه اعتماد منتشر شد، ایشان به تحلیل حقوقی اتفاقی که چهارشنبه شب گذشته در یکی از #درمانگاههای_شهر_قم بین یک شخص روحانی و خانمی که به آن مرکز درمانی آمده بود، پرداخته و عمل روحانی که به زعم ایشان از مادری که در حال شیر دادن به فرزندش بوده و حجاب شرعی را رعایت نکرده، فیلم یا عکس به منظور امر به معروف و نهی از منکر گرفته و این عمل را از مصادیق موضوع ماده 619 قانون تعزیرات یعنی مزاحمت و تعرض به بانوان دانسته است و قائل شده که روحانی مذکور شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نکرده و باید طبق ماده مذکور توسط دادگاه و دادسرای ویژه روحانیت تحت تعقیب قرار گیرد.
در این یادداشت سعی بر این است با توجه به مستندات موجود، اظهارات مطرحشده و نیز مواد قانونی، درباره ادعاهای مطرحشده و نیز اتهامات قابل طرح نکاتی ذکر شود.
🔸در وهله نخست باید گفت با توجه به فیلمی که از مرکز درمانی منتشر شده مشخص میشود اصلا آن خانم محترم در حال شیر دادن کودک نبوده است و صرفا کودک را در آغوش دارد، ضمن اینکه طبق برخی شنیدهها این زن اصلا مادر کودک نبوده و ظاهرا خاله کودک است که کودک را برای ختنه کردن به درمانگاه بردهاند، لذا اساسا عنوان و مطالب منتشر شده توسط روزنامه اعتماد خلاف واقع است؛ ادعایی که مشخص نیست اولین بار چه کسی و در راستای چه هدفی آن را مطرح کرده است.
جناب برهانی عمل شخص روحانی را مصداق مزاحمت برای بانوان موضوع ماده 619 قانون تعزیرات و مستحق تعقیب قضایی توسط دادگاه ویژه روحانیت دانسته است.
در پاسخ باید گفت: اولا آیا اساسا فردی که با انتخاب آگاهانه خود، با پوشش غیرشرعی در انظار عمومی حاضر میشود و حتی ادبیاتی زشت در تقابل با دیگران به کار میبرد، نسبت به اقدام ادعایی روحانی احساس مزاحمت میکند؟ و اساساً ادعای مزاحمت در این باره صادق است؟
🔸ثانیا هنوز هیچ مستنداتی درباره اینکه عکس و فیلمی گرفته شده باشد وجود ندارد. عدهای معتقدند با توجه به فیلم منتشر شده اصلاً سندی وجود ندارد که بگوید فرد روحانی اقدام به گرفتن عکس و فیلم کرده باشد.
🔸ثالثا برفرض که شخص روحانی عکسی گرفته باشد (که هیچ سندی موجود نیست) آیا این عمل همراه با سوءنیت بوده که مشمول ماده 619 شود یا برای اصلاح و نهی از منکر بوده؟ و آقای برهانی میداند که تحقق جرم منوط به وجود سوءنیت است نه حسننیت.
🔸رابعا طبق ماده 2 قانون حمایت از آمران به معروف، قانونگذار ۲ چیز را امر به معروف دانسته، ۱. دعوت ۲. واداشتن؛ یعنی صرفا اینطور نیست که ما با خواهش و التماس از شخص مرتکب منکر بخواهیم تا ملتزم به احکام شرعی شود، از طرفی ماده 5 همین قانون بیان داشته در اجرای امر به معروف نمیتوان متعرض حیثیت جان، مال، شغل، مسکن و حریم خصوصی اشخاص شد و بلافاصله در تبصره همین ماده اماکنی نظیر بیمارستان و هتلها را که در معرض دید عموم قرار میگیرند مشمول حریم خصوصی ندانسته و در ماده 6 این قانون بیان داشته نمیتوان به عنوان امر به معروف مرتکب اعمال مجرمانه از قبیل توهین و... شد و همانطور که اشاره شد اساسا شخص روحانی نهتنها مرتکب جرم ماده 619 نشده بلکه اشخاصی که مانع امر به معروف و نهی از منکر این شخص شدهاند، وفق ماده 9 قانون مذکور قابل تعقیب قضایی هستند.
🔸خامسا آیا آن شخص که ادعا داشت از او عکس گرفته شده، بر فرض چنین اتفاقی و بر فرض جرم بودن یا غیرمجاز بودن این عمل نباید از طریق محاکم اقدام میکرد و حتما باید با توهین و ضرب و... اقدام میکرد؟
🔸سادسا اگر عکسی هم گرفته شده در راستای اعمال و رفتاری است که به شخص مرتکب گناه بفهماند عمل او منکر است.
این احتمال هم مطرح است که وی در راستای نهی از منکری که کرده اقدام به جمعآوری دلیل کند تا اعلامکننده جرم موضوع تبصره ماده 638 در راستای ماده 65 قانون آیین دادرسی کیفری باشد.
🔹ادامه دارد ...
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
🆔@mjafari_ir