فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_امام_زمانم🌱
مے آیے از تمامِ جهان ، مهربانترین
روزے بہ ربناے زمین ، آسمانترین
رخ میدهے میانِ تپشهاے روز ها
اے اتفاقِ خوبِ من اے ناگهان ترین
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ♥️
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
@rangeasheghane
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌨اگه زمستون نداشتیم،
❄️بهار دیگه برامون قشنگ نبود
🌨اگه سختی نباشه،
❄️موفقیت دیگه لذتبخش نیست....
💕سلام ،صبح زمستانی شما گرم وآرام باد
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
@rangeasheghane
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
🔸️ زیارت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها
#اعمال
#مرد_میدان
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
@rangeasheghan ─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
┄┅┅✿💠❀🌹❀💠✿┅┅┄
❣﷽❣
🔰بیم ها و امیدها در عاشورا و انتظار
◽️استاد #فوادیان
🔵 قرن ها از شهادت امام حسین (ع) و غیبت امام زمان سپری شده و شاهد دوازده قرن غربت امام زمان هستیم. نکند ما هم مانند انسانهای گذشته به همین فضا خو گرفته باشیم و اماممان را تنها بگذاریم. بیم و امیدی هم نسبت به مراسم عزاداری امام حسین وجود دارد، در برخی از مجالس سیدالشهدا هیچ سخنی از امام مهدی نمی شنویم، در برخی از مجالس مطالبی سست و واهی که مخالف با رضایت حجت خداست، بیان می شود. بعضی از مجالس هم دعا برای امام زمان را به آخر مجلس موکول می کنند و بعد از ذکر تمامی حاجات خودشان یک اللهم عجل لولیک الفرج می گویند. در حالی که مجالس را باید از تمامی آفتها دور کرد.
🔷 دعا برای امام مهدی (ع) از مهمترین وظایف ما منتظران هست. از حجت خدا غافل نشویم. مانند نماز میت نیست که وضو واجب کفایی باشد و با انجام دادن آن از سوی برخی، دیگران هم تکلیف از دوششان ساقط شود؛ بلکه مانند نمازهای واجب که بر همگان واجب است، دعا و توجه به امام عصر هم لازم است.
✨امام حسین در عالم مکاشفه به یکی از بزرگان قم فرمود: «مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می توانید درباره او سخن بگویید و قلم فرسایی کنید، آنچه درباره شخصیت او بگویید در اوصاف تمام معصومین گفته اید.» چون صد آید نود هم پیش ماست. حضرات معصومین در امامت و ولایت یکی هستند.
چون عصر ما عصر امام مهدی است سزاوار است در مورد او زیاد گفتگو شود. درباره امام مهدی باید زیاد سخن بگوییم، بنویسیم و یادش را زنده نگه داریم.
🔴 عاشورا باید شور و شوق انتظار را مضاعف کند. عزاداران اباعبدالله اگر برای عزای امام حسین گریه می کنند، برای فراق امام زمان هم باید ندبه کنند. اگر با لبانشان درباره فضایل سیدالشهدا می گویند، باید با همان لبها توجه به امام عصر داشته باشند. بیرق عزای امام حسین و پرچم سبز انتظار باید زینت بخش محافل حسینی باشد. حسینیه ها باید مهدیه، و مهدیه ها باشد حسینیه باشد. اگر ما یک دست بر سینه می زنیم؛ با دست دیگر باید تمنای فرج داشته باشیم.
هیچگاه یاد امام حسین به تنهایی و یاد امام زمان به تنهایی، نمیتواند آنچه را که فرهنگ اهل بیت میخواهد، دنبال بکند.
این را باید مدنظر داشته باشیم، عاشورا پشتوانه ظهور و ظهور ریشه در عاشورا دارد.
کی شود مهدی بیاید یاحسین
کربلا را او گشاید یاحسین
کی شود آوای تو از نای او
از کنار کعبه آید یاحسین
🌺اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌺
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
@rangeasheghane
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
💖وارث غدیر(مهدی عجل الله)💖
🏴🏴🏴 ❣﷽❣ 📚 #فریاد_مهتاب #خاطرات_مظلومانه_مادر_مدینه #السلام_عليك_فاطمة_الزهرا_سلام_ا
🏴🏴🏴
❣﷽❣
📚 #فریاد_مهتاب
#خاطرات_مظلومانه_مادر_مدینه
#السلام_عليك_فاطمة_الزهرا_سلام_الله_عليها
قسمت 7⃣
بار ديگر، هياهو به پا مى شود، همه سخن اين گوينده را با فرياد خود تأييد مى كنند. نگاه كن! مهاجران، همه ترسيده اند.
مردم مدينه (انصار) و مهاجران كه تا ديروز با هم برادر بودند، اكنون براى رياست دنيا در مقابل يكديگر قرار
گرفته اند و تشنه خون همديگر شده اند.
تعداد مهاجران اندك است، و ديگر اميدى
(صفحه13)
براى آنها نيست، كار به جاى حسّاسى رسيده است، سخن از شمشير است و خونريزى!
همه چيز آماده است براى اين كه مردم با سعد بيعت كنند، آرى، سعد، بزرگِ طايفه خزرج مى رود كه بر تختِ خلافت بنشيند. * * * در اين ميان نگاه من به بَشير مى افتد، نمى دانم او را مى شناسى يا نه؟
او اهل مدينه است، امّا هميشه به سعد حسادت مى ورزيده است. درست است كه سعد، رئيس قبيله اوست، ولى او نمى تواند ببيند كه سعد خليفه مسلمانان بشود.
حسد در وجود او، آتشى روشن نموده است، اكنون او برمى خيزد و شروع به سخن مى كند: «اى مردم، درست است كه ما پيامبر را به شهر خود دعوت كرديم و او را تا پاى جان يارى كرديم، ولى همه شما مى دانيد كه ما براى خدا اين كار را انجام داديم، نه براى رسيدن به دنيا. آرى، هدف ما رضايت خدا بود، ما مى خواستيم دين خدا را يارى كنيم. امروز نزديكان پيامبر، بيش از ما شايستگىِ خلافت را دارند، من از شما مى خواهم تا حرف آنها را قبول كنيد ». 23
سخن بشير، بار ديگر همه را به فكر مى اندازد. آرى، خاندان پيامبر بيش از همه، شايستگى خلافت را دارند.
اكنون بايد خلافت را به نزديكان پيامبر سپرد، امّا چه كسى از على (ع) به پيامبر نزديك تر؟ مگر پيامبر او را برادر خود خطاب نمى كرد؟ مگر در روز غدير، پيامبر او را به عنوان جانشين خود معرّفى نكرد
(صفحه14)
؟ كاش يك نفر اينجا بود و مردم را به ياد سخنان پيامبر مى انداخت.
در اين ميان، يكى از انصار از جاى خود بر مى خيزد و اين چنين مى گويد: «اى مردم مدينه، پيامبر از مهاجران بود و همه ما، انصار و ياوران او بوديم! امروز هم ما ياوران و انصارِ كسى خواهيم بود كه جانشين او باشد ». 24
همه با سخن او به فكر فرو مى روند، انصار بايد يار و ياورِ پيامبر و خليفه او باقى بمانند و خودشان نبايد خليفه بشوند.
ابوبكر برمى خيزد و در حقّ گوينده اين سخن دعا مى كند و به او مى گويد: «خدا به تو جزاى خير دهد! تو چقدر زيبا سخن گفتى». 25
در اين ميان عُمَر برمى خيزد، گويا او مى خواهد براى
مردم سخن بگويد.
همه مردم ساكت مى شوند و او شروع به سخن مى كند، سخن او كوتاه و مختصر است: «اى مردم، بياييد با كسى كه از همه ما پيرتر است بيعت كنيم ». 26
به راستى منظور عُمَر كيست؟ آيا سنّ زياد، مى تواند ملاك انتخاب خليفه باشد؟ آخر چرا بايد به دنبال سنّت هاى غلط روزگار جاهليّت باشيم؟
آيا درست است كه با رفتن پيامبر از ميان ما، بار ديگر به رسم و رسوم آن روزگاران توجّه كنيم؟ * * * ناگهان ابوبكر رو به جمعيّت مى كند و مى گويد: «اى مردم! بياييد با عُمَر بيعت كنيد».
مردم به يكديگر نگاه مى كنند، همه فرياد مى زنند: «نه، ما با او بيعت نمى كنيم».
عُمَر رو به آنها مى كند و مى گويد: «به چه دليلى با من بيعت نمى كنيد
(صفحه15)
؟ »
مردم مى گويند: «ما از خودخواهى تو مى ترسيم».
عُمَر قدرى فكر مى كند و در جواب مى گويد: «پس بياييد با ابوبكر بيعت كنيم»، امّا ابوبكر بار ديگر پيشنهاد بيعت با عُمَر را مى دهد. 27
📚🖊نویسنده
#دکتر_مهدی_خدامیان_آرانی
👈 #ادامه_دارد....
اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرج
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
@rangeasheghane
─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─