eitaa logo
وارث
766 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
228 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹سروده‌ای در مدح امیرالمومنین(ع): 🔹فلک پایین پای او کسی بالاتر از او نیست 🔹 کسی بالاتر و داناتر و والاتر از او نیست 🔸به ما از راه‌های آسمان از خانه خود گفت 🔸 ولی قدرش چنان مخفی که ناپیداتر از او نیست 🔹چرا دیگر نمی‌یابد سوالی پاسخ خود را؟ 🔹 چرا ماتند دانایان؟ ... مگر داناتر از او نیست؟ 🔸به "صبر" این مرد با صبرش افق‌های جدیدی داد  🔸سکوتی کرد آن غرّش که خود گویاتر از او نیست 🔹اگر شهر نبّی را یک نفر دید و درش را نه 🔹 (فقط سربسته می‌گویم که نابیناتر از او نیست) 🔸به روی کودکم غیر از  "علی" آخر چه بگذارم   🔸خودم هم مانده‌ام اسمی چرا زیباتر از او نیست؟ 🔹به نخلستان.. به ویرانه... به مسجد رفتم و دیدم  🔹کسی مظلوم‌تر و محروم‌تر و تنهاتر از او نیست 🆔 @vareth_eitaa
📸 مراسم جشن عید غدیر در شهر «تورقوتلو» ترکیه #عید_غدیر #وارث #رسانه_باشید 🆔 @vareth_eitaa
📸#گزارش_تصویری مراســم جشــن #عيـد_سعـيد_غدير هيأت راية العباس ( عليه السلام ) با سخنرانی حجت الاسلام #قاسمیان با مداحى اقایان #سازور , #طاهرى , #حداديان , #كریمی 🆔 @vareth_eitaa
🔹حضرت امام باقر (عليه السلام) فرمودند: 🔅و لقد ولى خمس سنين و ما وضع آجرة على آجرة ولا لبنة على لبنة و لا أقطع قطيعا و لا أورث بيضأ لاحمرأ. ✨اميرالمؤمنين (عليه السلام) پنج سال حكومت كرد، و در طول اين مدت آجرى بر آجر و خشتى روى خشت ننهاد، و زمينى را به خود اختصاص نداد و درهم سفيد و دينار سرخى به ارث نگذاشت. 📚المناقب لابن شهر آشوب ۲: ۹۵ 🆔 @vareth_eitaa
🔹: 🔅ما معتقدیم در روز علاوه بر این که حضرت علی (ع) توسط پیامبر به امت اسلام معرفی شدند و بر مردم از فضائل ایشان گفته شد، مقام امامت او را به مردم ابلاغ کردند. نه اینکه پیامبر او را منتصب کرده باشند چرا که انتصاب به عهده خداست و حتی پیامبران هم اجازه این کار ندارند، نه پیامبر؛  حتی موسی کلیم الله هم وقتی که به خلیفه و یا وزیر احساس نیاز می‌کرد، از خدا میخواست تا برای او وزیر قرار دهد. پس بنابراین همه این‌ها از اختیارت خداوند است و پیامبران فقط امر خداوند را بر مردم ابلاغ میکرده اند. واقعه‌ غدیر هم از این موضوع مستثنا نیست و پیامبر (ص) برای تکمیل و اتمام رسالت خود، امیرالمونین (ع) را طبق دستور الهی به امت اسلام معرفی کرده است. 🆔 @vareth_eitaa
🔹در اردوی تخصصی شعر هیئت مطرح شد ✅ ، معیار و در این زمینه گفت: مسئله مهم اینکه برای ائمه نوشتن مستلزم این است که عصمت واژگان حفظ شود و کاربرد کلمات مشخص باشد و باید متوجه غلط‌های اعتقادی شد مثل قیاس کردن و.... در ادامه گفت: مباحث فنی شعر، شعر را به چند بخش تقسیم خواهد کرد. اگر بخواهیم در باب اشعار سخت صحبت کنیم باید گفت شعر کودک به دلیل واژگان محدود و شعر طنز به جهت خنده‌دار بودن و خنداندن مردم باید طوری نشود که کسی دلخور بشود. گفتن این نوع اشعار سخت است. ترانه نیز، باید دارای زبان مردم فهم باشد و سلیقه مردم را بشناسد و در عین حال خواص هم از آن لذت ببرند و مورد آخر، که گفتن این نوع اشعار نیز سختی‌هایی دارد، و است. در این شعر باید لذت عاطفی و موسیقی و مضمونی حفظ شود چون بیشتر مخاطبان عوام هستند و شاعری می‌تواند موفق باشد که موسیقی و ظرافت کلام و زبان را بشناسد و اثرش با یکبار شنیدن تأثیرگذار باشد و حزن در نوحه نباید هیچ وقت فراموش شود. نخستین روز اردوی تخصصی بعد از برگزاری چند کلاس تخصصی برای شاعران جوان، به پایان رسید. 🆔 @vareth_eitaa
[WWW.FOTROS.IR]ma97060705.mp3
20.64M
🔊 حاج : ( مددتُ نَحوَک و زدالعَین و الهّدّب ) 97 . 🌸🌸🌸 🆔 @vareth_eitaa
[WWW.FOTROS.IR]ma97060707.mp3
9.53M
🔊 حاج : ( علی جان من از آیه های قنوت درختان ) 97 . 🌸🌸🌸 🆔 @vareth_eitaa
#اطلاع_رسانی #وارث #شنبه #سرچشمه #مجمع_شاعران 🆔 @vareth_eitaa 🌐 http://vareth.ir
هدایت شده از منبرهای یک دقیقه ای
🔸منبرهای یک دقیقه ای🔸 ✳️ حجت الاسلام : ✅ ما مسئولیت داریم. @vareth_manbar حضرت علی (علیه‌السلام) فرمود: بر هر پدری واجب است خطبه غدیر را برای فرزندش بخواند. علامه امینی مگر چند نفر بود؟ یک دست هم صدا دارد. علامه ای که اگر می مرد از تشنگی، از یک وهابی آب نمی گرفت. مدتها در خانه وهابی نوکری کرد تا بتواند کتاب مهمشان را بخواند. یک صفحه می خواند و حفظ می کرد شب ردش را می نوشت. ما مسئولیت داریم. کاش بفهمیم! 📚 سخنرانی حجت الاسلام عبدالملکی در هیئت عشاق المهدی(عج) - مرداد 94 〰〰〰〰〰〰 🆔 @vareth_manbar 🆔 @vareth_eitaa 🌐 http://vareth.ir
🔹برکات وجود به تصریح روایات، زمین هرگز بدون امام و الهی نمی ماند و اساساً وجود مقدس امام معصوم(ع) است که عالم به یُمن وجودش امان می یابد. چنان که از امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را می‌شناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجت‌هاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود». عن أمير المؤمنين عليه‌السلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته». *اثبات‌الهداة، ج۵، ص۷۷ 🆔 @vareth_eitaa
🔹نحوه معرفی امام زمان(عج) در خطبه 🔅پیامبر اکرم(ص) در حساسترین و مهمترین واقعه بشریت یعنی واقعه به اشاراتی داشتند؛ زیرا اصل ماجرای معرفی امامت امیرالمؤمنین(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) به عنوان هادیان و قافله‌سالاران بشریت به سوی آرمان‌شهر الهی در و بود. از این منظر می‌توان شدت تأکید خداوند بر ابلاغ پیام غدیر به پیامبر(ص) را تا حدودی درک کرد، آنجا که خداوند فرمود: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ؛ اى پیامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ کن؛ و اگر نکنى رسالتش را به انجام نرسانده‌ای». در ادامه فرازهایی از خطبه پیامبر(ص) در جریان را که مربوط به است، می‌خوانید. 🔅 هان مردمان! « به خدا و رسول او و نور همراهش ایمان آورید». (تغابن/8)« پیش از آنکه چهره ها را تباه و واژگون کنیم، یا چونان اصحاب روز شنبه ( یهودیانی که بر خدا نیرنگ آوردند ) رانده شوید.» (نساء/47) به خدا سوگند که مقصود خدا از این آیه گروهی از صحابه اند که آنان را با نام و نَسَب می شناسم لیکن به پرده پوشی کارشان مأمورم. آنک هر کس پایه کار خویش را مهر و یا خشم علی در دل قرار دهد (و بداند که ارزش عمل او وابسته به آن است). مَعاشِرَالنّاسِ، (آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَالنَّورِ الَّذى أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ). (باِللَّهِ ما عَنى بِهذِهِ الْآیَةِ إِلاَّ قَوْماً مِنْ أَصْحابى أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَقَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلى مایَجِدُ لِعَلِىٍّ فى قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَالْبُغْضِ). 🔅 ای مردمان! نور از سوی خداوند در جان من، سپس در جان علی ابن ابیطالب آنگاه در نسل او تا قائم مهدی - که حق خدا و  ما را می ستاند – جای گرفته، چرا که خداوند عزوجل ما را دلیل و حجت قرار داده بر کوتاهی کنندگان به عمد، ستیزه گران، ناسازگاران، خائنان و گنهکاران و ستمکاران و غاصبان از تمامی جهانیان   مَعاشِرَالنّاسِ، النُّورُ مِنَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ مَسْلوکٌ فِىَّ ثُمَّ فى عَلِىِّ بْنِ أَبى طالِبٍ، ثُمَّ فِى النَّسْلِ مِنْهُ إِلَى الْقائِمِ الْمَهْدِىِّ الَّذى یَأْخُذُ  بِحَقِّ اللَّهِ وَ بِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لاَِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَى الْمُقَصِّرینَ وَالْمعُانِدینَ وَالُْمخالِفینَ وَالْخائِنینَ وَالْآثِمینَ وَالّظَالِمینَ وَالْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ. پیامبر(ص) در فراز دیگر از خطبه فرمود: 🔅آگاه باشید! همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست. هان! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود، آگاه باشید! که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران، آگاه باشید! که اوست فاتح دژها و منهدم کننده آنها، آگاه باشید! که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمای آنان، آگاه باشید! که او خونخواه تمام اولیای خداست، آگاه باشید! اوست یاور دین خدا، آگاه باشید! که از دریایی ژرف پیمانه‌هایی افزون گیرد، آگاه باشید! که او به هر ارزشمندی به اندازه ارزش او، و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه نادانی‌اش نیکی کند. أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی، أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدِّینِ، أَلا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ، أَلا إِنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها، أَلا إِنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَهادیها، أَلاإِنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاِوْلِیاءِالله، أَلا إِنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ الله، أَلا إِنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ، أَلا إِنَّهُ یَسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ، 🔅آگاه باشید! که او نیکو و برگزیده خداوند است، آگاه باشید! که او وارث دانشها و حاکم بر ادراکهاست، هان! بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می‌گوید و آیات و نشانه‌های او را برپا کند. بدانید همانا اوست بالیده و استوار، بیدار باشید! هموست که [امور جهانیان] به او واگذار شده است، آگاه باشید! که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کردهاند، آگاه باشید! که اوست پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست، هان! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده او یاری نخواهد گشت، آگاه باشید که او ولیّ خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است. 🆔 @vareth_eitaa
🔹حجت الاسلام خطبه شاید نزدیک به پانزده صفحه باشد. اگر ما بخواهیم اصل موضوع را درک کنیم، نمی توانیم از وسط این صفحات یک جمله را در بیاوریم. باید به قبل و بعد آن عبارت توجه کنیم. در خطبه فقط به عبارت مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ ... توجه می شود. همین جمله را اگر بخواهیم درست بفهمیم، لازمه اش فهمیدن قبل و بعد آن است. در خطبه ابتدا در مورد جایگاه امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار (س) صحبت شده است. پیامبر در چند بخش اعلام می کند که این حرف ها از جانب خداست و او چیزی از ذهن خودش نمی گوید. یعنی این رسالت ها دستوری از جانب خداست و بیان آن امری واجب به گردن پیامبر (ص) است. موضوع دیگر که در ماجرای اهمیت دارد، تلاش پیامبر (ص) نسبت به فهم مردم درباره موضوع جانشینی و ولایت است حتی پیامبر (ص) از مردم شهادت می گیرند و می گویند که مردم، آیا من پیام را به شما رساندم. همه می گویند که به خدا قسم تو این کار را کردی و آن چه درباره علی باید بگویی گفتی. 🆔 @vareth_eitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام هیئت امیرالمومنین علیه السلام - حرم مطهر امام زاده قاسم (ع) 97 . 🌸🌸🌸 🆔 @vareth_eitaa
🔹حجت الاسلام درس‌های فراوان است اینکه همه حول یک محور جمع شدند، این جزو درس‌های هست. اتحاد و وحدت جزو درس‌های است. وقتی پیامبر امر ولایت را تبلیغ می‌کند که حجةالوداع است؛ یعنی  حساس‌ترین زمان. واقعه از نظر مکان هم حساس‌ترین است؛ همه پس از پایان اعمال حج، متفرق می‌شوند؛ پس پیامبر در همان جا رسالتش را ابلاغ کرد. ایشان در واقعه  فرمودند: کسانی که رفتند  برگردند، آن‌ها که نرسیدند برسند و بعد در یک جمع کثیر پیام خداوند و ولایت علی را ابلاغ کردند. ، محور محبت و وحدت است؛ اما الان می‌بینیم که بعضی واقعه را به یکی از مهمترین موارد اختلاف بین جامعه مسلمانان مبدل کردند. پیغمبر مظهر رحمت و مهربانی است؛ او سه روز مردم را نگه می‌دارد تا فرد فردشان با علی (ع) بیعت کنند. حتی زنان؛ به گونه ای که علی دستش را در تشت قرار داد و زن‌ها هم با او بیعت کردند. 🆔 @vareth_eitaa