eitaa logo
ادبیات عرب و «علوم عقلی و نقلی»
229 دنبال‌کننده
208 عکس
33 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌸🌸🌸 📚محطه التامل ﺗﻘﺪﻡ ﺷﺎﺏ ﻓﻘﻴﺮ ﻟﺨﻄﺒﺔ ﻓﺘﺎﺓ ﻓﻠﻢ ﻳﻮﺍﻓﻘﻮﺍ عليه ! ﺛﻢ ﺗﻘﺪﻡ ﺷﺎﺏ ﻏﻨﻲّ ﻭلكنه ﻓﺎﺳﻖ ﻑَ: ﻭﺍﻓﻘﻮﺍ .. ﻭﻗﺎﻟﻮﺍ ﺳﻴﮭديه ﺍلله !!! ﻟِﻤّﺎﺫﺍ ﻟﻢ ﻳﻘﻮﻟﻮﺍ ﻋﻦ الأﻭﻝ ﺳَﻴﺮﺯقه ﺍلله .. ﺃﻟﻴﺲ ﺍﻟﮭﺎﺩﻱ ﻫﻮ نفسه ﺍﻟﺮﺍﺯﻕ ؟ 🌻🌻🌻🍂🍂🍂🌻🌻🌻 📚ایستگاه تفکر جوانی تنگدست به خواستگاری دختری رفت وموافقت نکردند ! سپس جوانی پولدار ولی فاسق آمد که موافقت کردند ..وگفتند خداوند اورا هدایت خواهد کرد!! چرا در مورد اولی نگفتند ،خداوند اورا روزی خواهد داد.. آیا هدایت کننده همان روزی دهنده نیست ؟ 🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌸🌸🌸 👈متعلِق و متعلَق: ☀️ظرف و جار و مجرور،سبب ارتباط ماقبل خود به مابعدشان می‌شوند و به سبب این ارتباط، از ماقبل‌شان رفع ابهام می‌کنند. به عبارت دیگر؛ فلسفه وجود ظرف و جار و مجرور، رفع ابهام از ماقبل‌شان به سبب ایجاد ربط بین دو طرف خود می‌باشد؛ از این‌رو در غالب موارد، ماقبل‌شان عامل در آنها بوده است . ☀️در اصطلاح علم نحو، ظرف و جار و مجرور را «مُتَعَلِق»و به آن کلمه ماقبل و مقدّم بر آنها، «متعلّق» اطلاق می‌شود. ☀️با توجه به این‌که جار و مجرور نیز مانند ظروف، احتیاج به متعلَّق دارند علمای نحو، بر جار و مجرور نیز اطلاق ظرف نموده و هرگاه در این مقوله سخن از ظرف به میان آمده، مراد تنها معنای اصطلاحی ظروف از قبیل؛ فوق، تحت، یمین، یسار، اَمام، خلف، عند، قبل، بعد6 و...، نیست، بلکه علاوه بر آن شامل جار و مجرور نیز می‌شود 🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌸🌸🌸 متعلَق و متعلِق در این ایات : ( وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ )(القيامة/ ۲۲) «وُجُوهٌ» مبتدأ و«يَوْمَئِذٍ» ظرف مضاف إلى مثله و«ناضِرَةٌ» خبر والجملة مستأنفة لا محل لها ( إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٌ )(القيامة/ ٢٣) و«إِلى رَبِّها» متعلقان بالخبر الثاني «ناظِرَةٌ» خبر ثان. ☀️نکته : طبق قانون اصلی اول متعلَق بعد متعلِق می اید ⚡️مانند: «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ»؛ در این آیه «بربّ» جار و مجرور و متعلق به «أَعوذ»  توجه : اما در إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٌ متعلقِق بر متعلَق مقدم شده است 🌦علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرماید : «الی ربها» متعلق به کلمه «نَاظِرَةٌ» است که به سبب افاده حصر و یا رساندن اهمیت مطلب ، از خود ان جلوتر امده و گر نه می فرمود : نَاظِرَةٌإِلَىٰ رَبِّهَا توجه : اهل بیت فرمودند منظور از ناظره در ایه (نَاظِرَةٌإِلَىٰ رَبِّهَا) باید تاویل و حمل بر مجاز کرد نه حقیقت چون خداوند (لا تدرکه الابصار) 🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌸🌸🌸 وَطَنِی ! یُعَلِّمُنی حَدیدُ سَلاسِلِی عُنفَ النُّسُورِ و رِقَّهَ المُتَفائِلِ 👈ترجمه : ای سرزمینم ! اهن زنجیرهایم (زنجیرهای آهنینم) ؛ خشونت کرکس ها و مهربانی خوش بینان را بر من یاد داد . 🌲🌲🌲🌲🌲 🔥السلاسل = زنجیر 🔥العنف = خشونت ؛ سختی 🔥النسور= کرکس 🔥الرقه= نازکی؛ رحم 🔥المتفائل= خوش بین 🌷🌷🌷🌷🌷 ❇️نکات : ⚡️السلاسل = جمع السِّلسِله ⚡️النُّسُور = جمع النَّسر 🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
اذا تعبنا اثناء اداء اعمالنا و واجباتنا علينا ان نعرف السبب و إلا فلا تعب في الاعمال التي تؤدى في سبيل الله ... شهيد حسن باقری 🌸🌸🌺🌺🌸🌸 @vazife110
بچه ها هم مغالطه یاد گرفتند مغالطه توسل به معنای ظاهری #منطق 🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
♦️پس هر مسحی،لمس و مس است. و هر لمسی ، مس است . #منطق 🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110