eitaa logo
ولایت
87 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - اشاره]  (۱) سعيد بن جبير گويد: از امام زين العابدين عليه السّلام شنيدم كه مى فرمود: در قائم عليه السّلام سنّتهايى از انبياء عليهم السّلام است، سنّتى از نوح و سنّتى از ابراهيم و سنّتى از موسى و سنّتى از عيسى و سنّتى از ايّوب و سنّتى از محمّد صلوات اللَّه عليهم امّا از نوح طول عمر است و امّا از ابراهيم ولادت نهانى و كناره گيرى از مردم است و امّا از موسى خوف و غيبت است و امّا از عيسى اختلاف مردم در باره اوست و امّا از ايوب فرج بعد از شدّت است و امّا از محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم قيام با شمشير است. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - اشاره]  در دوره هاى گذشته هم هميشه جز اين نبوده است كه اهل دين و زهد و ورع خود را نهان مى كردند و كار خود را مى پوشانيدند و در هنگام امكان و امنيّت ظاهر مى شدند و هنگام ناتوانى و خوف پنهان مى شدند و اين روش دنيا از آغاز تاكنون بوده است پس چگونه است كه تنها امر قائم عليه السّلام در دوران غيبتش انكار شود؟ آيا اين جز به واسطه كفر و ضلالتى است كه در نفوس دشمنان دين و دشمنان پيامبر و ائمّه عليهم السّلام موجود است؟ ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - اشاره]  (۳) عبد الكريم بن عمرو خثعمىّ از حبابه والبيّه روايت كند كه گفت: من ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۳۲ امير المؤمنين عليه السّلام را در شرطة الخميس در حالى كه تازيانه اى در دست داشت و بر فروشندگان درازماهى و مارماهى و ماهيهاى ريز و ماهيهاى مرده مى زد و مى گفت: اى فروشندگان مسخ شده بنى اسرائيل، و اى لشكريان بنى مروان! فرات بن احنف برخاست و گفت: اى امير المؤمنين! لشكريان بنى مروان چه كسانى هستند؟ گويد: فرمود: اقوامى بودند كه ريشهاى خود را مى تراشيدند و سبيلهاى خود را تاب مى دادند. و گويد من سخنورى را نديدم كه بهتر از او سخن بگويد و به دنبال او رفتم و پا بر اثر وى نهادم تا آنكه در صحن مسجد نشست، و به او گفتم: اى امير المؤمنين! خدا شما را رحمت كند، نشانه امامت چيست؟ فرمود: آن سنگريزه را بياور و با دستش به سنگ كوچكى اشاره كرد، آوردم و با خاتم خود بر آن نقشى زد سپس فرمود: اى حبابه! هر كس مدّعى امامت شد و توانست چنان كه ديدى نقشى بر سنگريزه زند بدان كه او امام مفترض الطّاعة است و چيزى را كه امام بخواهد از وى پوشيده نخواهد ماند. گويد: از نزد او برگشتم تا آنكه امير المؤمنين عليه السّلام درگذشت و به نزد حسن عليه السّلام آمدم در حالى كه بر جايگاه امير المؤمنين عليه السّلام نشسته بود و مردم از وى پرسش مى كردند فرمود: اى حبابه والبيه! گفتم: لبّيك اى مولاى من فرمود: ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۳۳ آنچه با خود دارى بياور، (۱) گويد: آن سنگريزه را بدو دادم و بر آن نقشى زد همچنان كه امير المؤمنين عليه السّلام بر آن نقش زده بود، گويد: به نزد حسين عليه السّلام آمدم در حالى كه او در مسجد النّبىّ صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نشسته بود. مرا به نزديك خود فراخواند و مرحبا گفت و فرمود: در امامت چنان كه خواهى دليلى هست، آيا دليل امامت را مى خواهى؟ گفتم: آرى اى آقاى من! فرمود: آنچه همراه دارى بده، و آن سنگريزه را به حسين عليه السّلام دادم و او بر آن نقشى زد. حبابه گويد: سپس به نزد علىّ بن الحسين عليهما السّلام آمدم در حالى كه پير و ناتوان بودم و در آن روز يك صد و سيزده سال داشتم، او را مشغول عبادت ديدم كه راكع و ساجد بود و از مشاهده آن نشانه نااميد بودم. با انگشت سبّابه خود به من اشاره فرمود و جوان شدم، گويد: گفتم: اى آقاى من! از عمر دنيا چقدر گذشته است و چقدر باقى است؟ فرمود: آنچه گذشته است آرى ولى آنچه باقى است نه، گويد سپس فرمود: آنچه همراه دارى بده، و آن سنگريزه را دادم و بر آن نقشى زد، سپس به نزد امام باقر عليه السّلام درآمدم و بر آن نقشى زد، بعد از آن به نزد امام صادق عليه السّلام درآمدم و بر آن نقشى زد، بعد از آن به نزد امام كاظم عليه السّلام درآمدم و بر آن نقشى زد و ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۳۴ سرانجام به نزد امام رضا عليه السّلام درآمدم و او نيز بر آن سنگريزه نقشى زد. حبابه والبيّه بعد از آن چنان كه عبد اللَّه بن هشام ذكر كرده است نه ماه در قيد حيات بود. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - ۵-]  هشام بن سالم گويد: امام صادق عليه السّلام در حديثى كه در آن داستان داود عليه السّلام را ذكر مى كند فرمود: داود در حالى كه زبور تلاوت مى كرد بيرون آمد و هنگامى كه او زبور تلاوت مى كرد كوهها و سنگها و پرندگان پاسخ وى را مى گفتند و به كوهى رسيد كه پيامبر عابدى به نام حزقيل در آنجا بود و چون آواى كوهها و آواز درندگان و پرندگان را شنيد دانست كه وى داود عليه السّلام است، داود عليه السّلام به او گفت: اى حزقيل! آيا اذن مى دهى كه به نزد تو بالا بيايم؟ گفت: نه، و داود گريست و خداى تعالى به حزقيل وحى كرد كه داود را سرزنش مكن و از من عافيت بخواه، گويد: حزقيل دست داود را گرفت و او را به جانب خود بالا برد داود گفت: اى حزقيل! آيا هيچ گاه قصد گناه كرده اى؟ گفت: نه، گفت: آيا از اين عبادت خداوند تو را عجبى رسيده است؟ گفت: نه، گفت: آيا دل به ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۱۱ دنيا داده اى و شهوات و لذّات آن را دوست داشته اى؟ (۱) گفت: آرى، گاهى بر دلم راه يافته است، گفت: وقتى چنين شود چه مى كنى؟ گفت: من به اين درّه مى روم و از آنچه در آن است عبرت مى گيرم. گويد: داود عليه السّلام به آن درّه رفت و به ناگاه تختى از آهن ديد كه جمجمه و استخوانهاى پوسيده اى بر آن بود و لوحى آهنين نيز آنجا بود كه نوشته اى داشت، داود عليه السّلام آن را خواند و بر آن چنين نوشته بود: من اروى بن سلم هستم كه هزار سال پادشاهى كردم و هزار شهر ساختم و با هزار دوشيزه آميزش كردم، آخر كار چنين شد كه خاك بسترم و سنگ بالشم و كرمها و مارها همسايگانم هستند، پس هر كه مرا بنگرد به دنيا فريفته نشود. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - مصنّف اين كتاب رضى اللَّه عنه گويد:]  اگر با وجود روايات صحيحه اى كه از پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم رسيده است وقوع غيبت دوازدهمين ائمّه: باطل باشد نبوّت او هم باطل خواهد بود، زيرا از غيبتى خبر داده است كه واقع نشده است و اگر دروغ او در يك مورد ثابت شود او پيامبر نخواهد بود و چگونه مى توان او را در ساير اخبارش تصديق نمود مثل اينكه فرموده است: عمّار ياسر را فئه باغيه خواهند كشت و محاسن امير المؤمنين عليه السّلام با خون سرش خضاب مى شود و حسن بن علىّ عليهما السّلام با سمّ كشته خواهد شد و حسين بن علىّ عليهما السّلام را با شمشير خواهند كشت و اخبار او را در باره قائم و وقوع غيبت و تعيين نام و نسب وى را نبايد تصديق نمود، امّا او در جميع گفتارش صادق است و همه احوالش حقّ است و ايمان بنده اى درست نباشد مگر آنكه ترديدى در نفس خود در داورى وى نداشته باشد و در جميع امور تسليم او باشد و آن را با شكّ و ريب نياميزد، اين عبارت از اسلام است و اسلام به معنى تسليم و انقياد است وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۲۴ الْخاسِرِينَ. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
[متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه - ۱-]  هشام بن سالم از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: نوح عليه السّلام دو هزار و پانصد سال زندگانى كرد كه هشتصد و پنجاه سال آن پيش از بعثت بود و ترجمه كمال الدين، ج ۲، ص: ۳۰۸ نهصد و پنجاه سال در ميان قومش بود و آنها را فرا مى خواند و هفتصد سال پس از آنكه از كشتى فرود آمد و آب فرو نشست و آن شهرها را بنا نهاد و فرزندانش را در آن شهرها سكنى داد بعد از آن ملك الموت عليه السّلام در حالى كه نوح در آفتاب بود به سراغ وى آمد و به او سلام كرد نوح سلام وى را پاسخ داد و گفت: اى ملك الموت براى چه آمده اى؟ گفت: آمده‌ام كه تو را قبض روح كنم، گفت: آيا اجازه مى دهى كه از آفتاب برخيزم و به سايه روم؟ گفت: آرى، و نوح عليه السّلام نقل مكان كرد، سپس گفت: اى ملك الموت گويا زندگانى من در دنيا به مانند نقل مكان كردنم از آن آفتاب به اين سايه بود، آنچه بدان مأمورى به انجام رسان و جان او عليه السّلام را گرفت. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/book/10344
هدایت شده از محمد علی نجفی
سخنرانی بسیار جذاب استاد پناهیان به مناسبت دهه فجر در قم 🔻حکم بنی صدر خائن چه بود ؟ 🔻حکم کسی که نفوذی است و ارزش اموال مردم را یک سوم کم کرده چیست؟ 🔻حکم کسی که عامدانه و آگاهانه درصدد ناراضی کردن جامعه است چیست ؟ 🔻احکام طهارت و نجاست را همه می دانند مبارزه با طواغیت را در منبرها شرح دهید کاپیتولاسیون و پالرمو و قراردادهای ننگین امروزی چیست؟ 🇮🇷 @IslamLifeStyles
⭕️ مراقب باشید دم انتخابات دوباره با انواع حاشیه ها شما رو فریب ندن.. ، ، ، ، استاد رائفی پور 🇮🇷 @IslamLifeStyles
⭕️ پاسخ استاد طائب به شبهه مطرح شده توسط خبرگزاری‌های دولتی مبنی بر دوباره با . 💯 این‌که وزیر امور خارجه گفته اگر آمریکا به برجام برگرده ما کماکان در برجام هستیم، اگر مرادش این باشه که بخواد به دنیا بگه «ما برجام رو بهم نزدیم و اونا بهم زدند» این حرف درستیه‌. 💯 اما اگر منظورش این بوده که دنبال مذاکرات جدیدی با آمریکا هستیم، این پایمال کردن خون حاج قاسم سلیمانی و خلاف حرف حضرت آقا و خلاف عقل و منطقه. 🇮🇷 @IslamLifeStyles
14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۰۲۰ ❗برآورد آمریکایی ها این بوده که حاج قاسم کاندیدای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ است. ✅کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگرانه 📌مربوط به سخنرانی ۲۷ دی ۹۸ مسجد جامع نوشهر کانال جدال احسن 👈 @jdale_ahsan کانال رسمی استاد حسن عباسی 👈 @hasanabbasi_ir